Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

Cherrie, en oo lähtenyt, ei merkkiäkään moisesta :kieh:. Tänään vaan aamusta asti niin kiirettä etten oo ehtinyt palstaileen, nyt on tosin pihahommat melko hyvin hoidossa :). Ja mistä lyödään vetoo niin teidän vauva syntyy ennen meidän vauvaa..

Onnittelut taas uusille vauvautuneille. Ja tsemppiä KeepGoingille valohoidon kanssa.
Dragonflyn77 kirjoitti kauniisti, ja hyvin osuvasti.

Nyt tää lähtee saunaan ja sitten nukkuun, rupee väsymys painaan melko herkästi kun koko päivän menee ja touhuaa ja puuhailee ulkona.

Armin 40+1 *huokaus*
 
Voi, Onnea, onnea kovasti kaikille vauvan saaneille! :heart: Teitä on niin monta etten lähde luettelemaan, kun unohtuis joku kuitenkin! Myös mielenkiintoisia synnytyskertomuksia, kiitos niistä!

Pikaisesti piti tulla tsemppaamaan KeepGoingia. Meillä kaksi lasta olleet valossa, esikoinen aikoinaan, sillon joutui jo 2 vrk iässä sairaalassa vielä ollessamme valoon, ekan yön oli "valopöytä" mun huoneessa kun ei ollut huonekaveria, aamulla päästiin valosta pois, kun bilirubiinit oli laskeneet, mutta illan kontrolleissa jälleen nousseet, ja jouduttiin takaisin valoon. Siksi yöksi ei kätilöt enää antaneet mulle lasta omaan huoneeseen valoon, vaan pitivät kansliassa, jossa kävin imettämässä aina säännöllisin välein. Olin nimittäin aivan rikki sen ekan yön, kun vauva oli mun huoneessa valossa, raskaushormonit jne aiheutti valtavan tunneryöpyn ja vaan itkeskelin siellä yksinäni ja syyllistin itseäni kaikella mahdollisella siitä että vauva oli joutunut valoon, vaikka enhän tokikaan ollut voinut siihen vaikuttaa. Kätilöt sitten kattoivat aiheelliseksi että sen jälkeen vauva on heidän hoivissaan valossa eikä mulla.

Nyt tämän vauvan kanssahan myös seurattiin kohonneita bilejä osastolla, mutta kolmantena pvänä olivat laskeneet niin, että päästiin kotiin. Kuitenkin kontrollilabroissa kahden pvän päästä olivat nousseet uudelleen valohoitorajalle, ja jouduttiin vauvan kanssa takaisin sairaalaan lastenosastolle. Täällä ei siis tunneta tollasta kotisairaalaa, onkin ihan uutta mulle, että sen valopatjan voi saada kotiinkin.
Mutta siis käsittääkseni, olis aika tärkeetä, että vauva olis mahdollisimman paljon siinä valossa, mulle on molemmilla kerroilla sanottu, että käytännössä koko ajan, vaipan vaihdon ajaksi tietty pitää ottaa pois, ja ekalla kerralla sillon 4v sitten myös syöttöjen ajaksi, mutta syötöt piti tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei vauva ole kauaa valosta poissa. Muuten koko ajan valossa. Nyt oli selvästi välineet kehittyneet, ja tällä kertaa vauva oli varmaan just semmosella samanlaisella patjalla ku teillä, ja ohje oli, että vauva olis sen päällä syöttäessäkin, eli otin vauvan sen patjan päällä syliin imettäessäni, eli ei olllut enää sitäkään aikaa pois valosta. Neljä vuotta sitten vauva oli semmosessa laatikossa/kaapissa, joka oli vuorattu vielä foliolla (oikeesti!), ja joka kulki semmosen lavan kanssa sinne mun huoneeseen ja pois.

Varmaan tosi hankalaa olla kotonakin sen patjan kanssa, ja mä kanssa tuskailin sen silmäpannan kanssa, kun aina lähti paikoiltaan. Muuten kyllä vauva aika hyvin ihme kyllä oli siinä valossa sillon, kun ei oikeestaan vielä juuri hereillä ollut. En kyllä tiedä miten olisin saanut pysymään, jos ois viihtynyt vaan sylissä tms. Ehkä yrittänyt pitää sen patjan kanssa sylissä? Mutta eihän sitäkään koko aikaa voi.....
Mutta kovasti tsemppiä, toivottavasti seuraavassa kontrollissa arvot ois jo laskeneet riittävästi. Ja koko ajanhan se vauvan maksa kehittyy, ja alkaa itse poistamaan kurjia bilejä!

Täällä kaikki hyvin, vauva syö, kasvaa ja kehittyy, seurustelee ja hymyilee :)

Kristiin ja vauva 6 vkoa 2 päivää (iso tyttö jo!)
 
Viimeksi muokattu:
Sydämelliset onnittelut taas vauvansa saaneille!

Ja päivän avautuminen: Silloin aikoinaan kun mietin vaunujen säilyttämistä hissittömässä kerrostalossa en todellakaan osannut ajatella tätä - meillä on joku hullu naapuri. Vaunumme on muutaman kerran siirretty rappusten alta keskelle eteisaulaa, mitä ihmettelimme kovasti. Laitoimme vaunujen viereen seinään lapun, jossa pyysimme, ettei vaunuja siirrettäisi ja jätimme yhteystietomme. Tämän jälkeen eilen vaunut oli ensin taas siirretty keskelle aulaa ja sen jälkeen ulos! Siis ei edes seinustan viereen tms., vaan keskelle pihatietä. WTF?! Mentiin ihan tiloihin miehen kanssa, tuntuu jotenkin henkilökohtaiselta loukkaukselta. Kirjoitin heti kaikille naapureille kirjeen, jossa selitin tilanteen ja taas pyysin hlökohtaista yhteydenottoa, mies kävi laittamassa ne kaikkien luukusta. Nyt sit odotellaan, mitä tapahtuu. Niin outoa. Vois sanoa suoraan, jos on jotain asiaa, tai ottaa yhteyttä isännöitsijään, eikä leikkiä jotain ihme leikkejä. Mitä kiksejä joku voi tuosta saada. Vituttaa hulluna. Ja meillä on vain viisi naapuria, kiva arvuutella, kuka niistä on tää perseilijä. Ahdistaa koko homma, käyn koko ajan rapussa kurkkaamassa, ovatko vaunut paikoillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea vauvansaaneille!

Affen, onpas ikävää noiden vaunujen kanssa! En varmaan Suomessa osaisi pelätä vaunujen varastamista, mutta juurikin jotain tuollaista kiusantekoa. Todella ikävää ja todella kurjaa, lapsellista käytöstä! Jos ei lappuihin tule mitään vastausta, niin ehkä on hyvä idea käydä jututtamassa naapureita (kun heitä ei ole tuon enempää) ja keskustella, että on kai ihan ok, että vaunut ovat siinä. Voi olla, että syyllinen paljastuu samalla, vaikka tuskin uskaltaa päin naamaa mitään sanoa :D

Meillä kanssa hissitön talo ja parit raput kiivettävänä, mutta ostettiin vaunut, jotka voidaan kantaa aina ylös omaan asuntoon. Alhaalla ei kertakaikkiaan ole tilaa säilyttää edes kokoontaitettuna.

Omaan napaan. Kävin eilen synnärillä tsekattavana, kun on kolmisen kertaa tullut lapsivedeksi tulkitsemaani tavaraa. Sitä ei ole tihkunut jatkuvasti, mutta kuitenkin tuli kolmeen otteeseen. Ja kun mulla on streptokokkikin, niin olen luonnollisesti huolissani tulehdusriskistä. Kovasti siellä kuitenkin vakuuttelivat, että ei ole reikää eikä lapsivettä vuoda eikä tulehdusriskiä. Vauvalla kaikki hyvin, liikkui käyrillä ollessakin paljon ja supistuksiakin tuli 10 min välein (kivuttomia). Kohdunkaula on kiinni, varsinaista sisätutkimusta ei tehty, joten pehmentymisestä ei voinut sanoa mitään. Pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Tulipahan tutkitettua samalla, kun olis ollut tässä muuten 3 viikon väli neuvolakäynneillä.

Jonkin verran puhutaan äitien ja tyttärien synnytysten samankaltaisuudesta. Äitillä on molemmat kerrat käynnistetty, toinen lasketun ajan tienoilla vihreän lapsiveden takia ja toinen pari viikkoa lasketun ajan jälkeen. Saa nähdä syntyykö tämä tapaus spontaanisti vai ei.

Tsemppiä kaikille kanssaodottajille sekä myös vauvansaaneille!

Inkeri84 rv 39+5
 
Heippa.

affen:eek:letko varma,ettei kyseessä ole talon huoltomies,joka siirtelisi vaunuja?Lapsellista käytöstähän tuo on,mutta liittynee varmaan siihen,että joku on tarkka paloturvallisuusriskistä,kun siellä käytävässähän ei saisi mitään säilyttää sen takia: /

Omaa napaa: eilinen päivä tuli vietettyä liikkuen,kitkin kukkapenkin,käveltiin paljon päivän aikana,kun oltiin koko porukka hevostallilla ja illalla tuli saunottua,automatka kotiin oli tukala supistuksen takia,mutta sitten ne taas loppuivatkin,kun saunan jälkeen meni nukkumaan....Tänään ollut rauhallisempi päivä,lasten kanssa ulkoillut,muttei muuta rasitusta ollut=)

Minun ja äidin synnytykset ovat jokseenkin olleet samanlaisia,pitkäkestoisia molemmilla,mutta minä ja minun sisko ollaan synnytty lasketun ajan jälkeen(minä rv 40+2 ja sisko jotain 2-viikkoa yli lasketun ja lopulta sektiolla)minun lapset syntyneet ennen laskettua aikaa kaikki,vaikka tällä kertaa mietityttää mennäänkö laskettuun asti tai jopa sen yli:whistle:

Arminille tsempit,että vauva päättää pian syntyä:hug:

petronella ja toukotoukka 38+4:heart:(pian taas poksutaankin uusi viikko...)
 
Olen mielenkiinnolla lukenut teidän valohoitojuttuja, meillä on molemmilla pojilla seurattu bilirubiiniarvoja tarkasti osastolla, ei menneet kuitenkaan sen rajan yli. Tytön kohdalla en muista, kun silloin oli muitakin kuvioita. Ei ollut tarkkaa käsitystä, mitä valohoito käytännössä tarkoittaa. Siis että siellä valossa pitää niin paljon olla. Kamala ois ollut noiden meidän masuvaivaisten kanssa, kun olivat niin sylissä kanneltavia.

Armin: Minä kun ajattelin, että trampoliini tuotti tulosta siellä :D

Tosi tympeä tilanne teillä affen : /
Eihän sitten olisi siivoaja, joka siirtää vaunuja pois edestä, mutta ei laita takaisin paikalleen...!? Joku nuori kesätyöntekijä?
Meillä kävi yhtenä vuonna kesätyöntekijä jyräyttämässä mun kukkaistutukset trimmerillä matalaksi...!
Tämä talo on vähän ärsyttävällä paikalla, paljon kiertää poikia tekemässä jäynää. Ovat repineet naapureiden kukkapenkkejä, soittelevat välillä ovikelloja, pöllivät pyöristä trippimittareita yms mitä irti lähtee. Muutama viikko sitten lähti meidän parvekkeelta rautalapio. Ja kerran oli mun pyörä upotettu järveen...! :mad: Vaunut on saaneet olla päivällä rauhassa, mutta seurailen kyllä, jos näyttää säpinää olevan pihapiirissä. Tuossa lähellä on sellainen paikka, missä hengailee nuorisoa illalla ja päivemmällä sitten näitä "ihania" koltiaisia...

Mulla ei onneksi ole ollut kovin samankaltaisia synnytyksiä äidin kanssa. Hänellä eka kesti monta vuorokautta, ja kolmas syntyi saunajakkaralle tms, kun tuli vauhdilla. Aina vähän olen pelännyt, jos mullekin sattuisi vauhdikkaampi tulija. Mutta tähän mennessä on vaan pidentyneet synnytykset.

Vähän on alkanut jännäilyttää, miten mahtaa tämä synnytys käynnistyä :) Kaksi edellistä lähti tosi selkeästi käyntiin, ei ole tarvinnut arvailla, loppuuko supistukset muutaman tunnin jälkeen. Tai meinasihan ne lopahtaa kuopuksen kohdalla, mutta vasta n. 15 tunnin jälkeen...

Cherrie_ 38+2
 
En usko, että mikään virallisempi taho vaunuja siirtelisi, koska ovat tosiaan aina olleet ihan hulluissa paikoissa. Varmaan siivoojakin laittaisi ne suht paikoilleen takaisin. Ja eilen oli lauantai, kun ne oli roudattu ulos, joten silloin ei varmasti kukaan töiden puolesta ole täällä. Kävimme äsken vaunukävelyllä ja bongasimme naapurirapun rappusten alta jonkinmoisen pyörätuolin, eli taloyhtiö ei mitenkään kategorisesti ole kieltänyt rappusäilytystä. Jos kiusanteko jatkuu, niin sit otetaan yhteyttä taloyhtiön hallitukseen ja isännöitsijään. Toivon sydämestäni, ettei jatku! Ja tosiaan, silloin harvoin kun täällä naapureihin törmää, niin pitää vaan ottaa pokkana asia puheeksi. Kiitos sympatiasta!
 
Huomenta. Täällä jo hereillä,kuopus herätti jo ennen kuutta:(
Esikoinen kouluun,keskimmäinen päiväkotiin ja pienemmän kanssa täytys jotain kaupasta hakea.
Viime yönä taas supisteli,mutta eipä ne säännöllisty,alkaa ärsyttää toi supistelu,ei puhettakaan että pääsis kellottamaan:headwall:Tänään on minun äidin syntymäpäivä,olisi hieno synttärilahja mummulle saada neljäs lapsenlapsi:heart:

Ulkonakin näyttää aika harmaalta ja tuuliselta,lämpöisen ja aurinkoisen viikon jälkeen onkin kai luvattu sateita:|

Minua on huolettanut vauvan vähäliikkeiset päivät,tuntuu että joinain päivinä vaan hiukan tuntuu liikkeitä,eilen illalla kyllä oli taas aktiivisempi liikuntapäivä vauvalla:)Luulisi kaiken olevan ihan kunnossa,olen vaan ajatellut,että jos alkaa keräilemään voimia tulevaa koitosta varten....

petronella ja toukotoukka 38+5:heart:
 
39+0 eikä mitään aikeitakaan pikkukaverilla tulla maailmaan : /

Onnittelut taas kaikille tässä viikon aikana vauvan saaneille :flower:

Torstai-iltana tullut viimeksi muutamia supistuksia, mutta ne tosiaan loppuivat taas kuin seinään. Tuli viikonloppuna kokeiltua trampoliiniakin, kun joku laittoi vinkin, mutta ei ollut apua.. Eilen kävimme lasten kanssa katsomassa ilmalaivaa eikä n. puolen kilometrin kävely kuopus sylissäkään aiheuttanut mitään : /

Alkaa kyllä tämä odotus jo tympimään.. Taitaa yli mennä vaan tämäkin, kuten kaikki aikaisemmatkin. No vähän lohduttaa, että käynnistyskin olisi todennäköisesti jo viimeistään 17 päivän kuluttua :)

dublo 39+0
 
Huomenta!

Eipä ole täälläkään lähtöä ilmassa. Supistelee pitkin päivää, mutta mulla se ei meinaa mitään, sama ollut kaikissa raskauksissa. Tämän viikon voisin pysyäkin kasassa, kun mies on reissussa. Ensi viikolla meinasin istahtaa pallolle pyörittelemään vauvaa alemmaksi. Makkarissa alkaa olla kaikki vauvalle valmiina, petasin sängyn pakkauslaatikkoon ja laitoin muutaman kangaslelun koriin odottamaan. Ja hoitotarvikkeita laatikkoonsa. Hoitoaluset pitäisi tänään vielä putsata. Vielä en ole kypsähtänyt odotteluun, kun viimeistä kertaa on vauva masussa.

Tosin möyrii melko kipeästi, välillä pitää kesken ruokailunkin nousta seisomaan, kun puskee päätänsä niin pahasti. Kävely on tukalaa, mutta kevyttä punttitreeniä kärsii tehdä ihan hyvin, tänä aamuna viimeksi :D Ihan hassua ajatella, että ensi viikolla on laskettu aika!

Tsemppiä ja jaksuja kaikille viime metreillä kärvistelijöille :hug: :heart:

Cherrie_ 38+3
 
Huomenta kaikille!

Ei ole täälläkään lähtöä vielä tullut. Pyöräilty on koko viime viikko, lenkkeilty ja sekstattu. Mutta vauveli tahtoo vielä masussa pysytellä. Odottavan aika vaan tuntuu niiin pitkältä.

Hetami 39+6
 
Oikein paljon onnea vauvan saaneille!

(.)
Limatulppa bongattu? Eilen vessareissun yhteydessä paperiin tuli vajaa rkl:nen kirkasta hyvin paksua ja sitkeää limaa. Mietin että voisko olla limatulppaa kun on niin omituista. Nyt aamulla istuskelin täs koneella ja alko tuntumaan siltä et pitäs käydä tsekkaan mitä tuonne pikkuhousuihin tuli -oli taas samanlaista limaa kuin eilen illalla, mutta vähän vähemmän. Mitä ootta mieltä? Voisko mahdollisesti alkaa herätteleen jopa toiveita että tässä pääsis tällä viikolla synnytyshommiin ihan luonnollisen kautta?

Sitä en vaan voi käsittää miten on mahollista että tämä beibi pystyy vielä jatkuvasti kääntämään kylkeä tuolla mahassa, ja liikkeet muutenki on melko suureleisiä (vaikkakin hieman vähentyneet). Vauvan povataan olevan jopa isompi kuin siskonsa, joka syntyi r-viikolla 42 ja oli 4kg. Lisäksi sf-mitta on jo isompi kuin edellisestä missäänvaiheessa ja vauva on niin alhaalla kuin suinkin voi. Lapsivettä on vähänlaisesti ja tää mun maha on niin pieni, että naurattaa :p. Vauva on jotenki niin selkärangassa kiinni, että suurin osa siitä on täysin piilossa.

Tänään 40+0!
ja sehän meinaa, että tästä alkaa ne tuskallisen pitkät päivät.. Viimeksi niitä oli kymmenen.. Mutta näin juuri, että liikunta- ja nostelukiellon saaneena tässä vielä ollaan yhdessä kasassa! :kieh:

Valjakka
 
Täällä myöskin vielä, viikonlopusta selvitty kokonaisena. Meillähän siis tilanne että menisin Vasiin synnyttään mutta eivät ota sinne perjantai klo.16 - maanantai klo.7. Joten toivon tietty että tää syntyis silleen että tonne päästäisiin.

petronella mua kanssa välillä kovasti ihmetyttää kun vauva on niin rauhallinen, mutta oon samaa ajatellut että valmistautuu syntymään. Ja tossa eilen katselin mahaa ja huomasin sen liikkuvan hieman vaikken mitään tuntenutkaan, oon siis myös tullut siihen lopputulokseen että voi olla etten vaan huomaa niitä liikkeitä jos ovat pieniä.

Täytyis jotenkin saada toi Cherrien ajatus tänne rantautuun. Meille on kanssa tulossa viimeinen vauva, ja kovasti olen koittanut kaikesta nauttia, nyt vaan alkaa tuntua että saisi jo tulla. Pitäis vaan sitkeesti tsempata itteensä että nauttia näistä viime hetkistä, mutta jotenkin (salaa) noi ajatukset on niin suuntautunut synnytykseen ettei oikein muuta enään pääkoppaan mahdu :).
On tässä toki omat hyvät puolensa, kaupassa pääsee käymään kohtuullisen helposti vaan kahden kanssa, ja kun noi menee hoitoon niin pääsee yksin käymään kaikkialla. Sit kun vauva syntyy se on pakko aina raahata mukana..

O muuten jännä homma tää raskaus, jotenkin on niin kova varmuus siitä että tän kuuluu tulla ja kaikki menee hyvin sisarusten kanssa ja se että tää on viimeinen. Kakkosen kohdalla olin aivan tavattoman epävarma että kuinka pystyn hoitaan kaks noin pientä, ikäeroa noilla se 1v ja 5kk, ja kuinka rakkautta riittää molemmille. Nyt ei oo yhtään sellaista epävarmuutta, ainut mitä oon miettinyt on se että jääkö tää ihan leikkien ulkopuolelle kun on kuitenkin ikäeroa seuraavaan se 4 vuotta, täällä kun ei juurikaan oo muita samanikäisiä, maalla asumisen kääntöpuoli. Ja sen johdosta jo mietinkin että pitäiskö kuitenkin yks jo tehdä, mutta mies sen tyrmäsi aivan suoralta kädeltä. Tähänkin sain häntä hetken suostutella :).
Onko kenelläkään kokemusta kuinka noin isolla ikäerolla lapsi otetaan mukaan isompien sisarusten leikkeihin?

Kasassa pysyvä Armin 40+3
 
valjakka: en kyllä osaa sanoa olisiko limatulppaa,kun itsellä kahdenlaista kokemusta asiasta,eskoisen aikaan alkoi kuvailemasi vuoto,oli hyvin vetistä,sai laittaa sitten housuun,ei kuitenkaan ollut lapsivettä ja kolmosen synnytys kun käynnistyi tuli sellasta verensekaista limaa: /
Minulla ei vauva ole enää hetkeen käännellyt kyljeltä toiselle,pitkään on nökättänyt pääalaspäin ja jalat tuolla vasemmalla puolella=)

Keskimmäinen tuli vietyä päiväkotiin ja siellä ne hoitotädit taas ihmetteli,että vieläkin olen yhdessä koossa:headwall:Hyvää kai ne tarkoittaa,mutta tympii se ihmettely.....
Autokin tuli tankattua täyteen,on sitten ainakin bensaa autossa,jos lähtö tulee:D

Pitäisi alkaa järjestelemään kuopuksen synttärijuhlia,tarkoitus olisi juhlia lauantaina,mitään muuta en itse kyllä leivo,muuta kun täytekakku täytys väsätä....Torstaina olisi päiväkodin kevätjuhla:D

Vauvan keltaisuudesta
: kukaan lapsistani ei ole ollut valohoidossa,mutta esikoinen oli hiukan keltainen ja mittailtiin arvoja tiuhaan,kotiutuikin hiukan keltaisena....

armin: meillä kaikki lapset syntyneet 3-vuoden ikäerolla,aluksi on ollut ainakin siinä mielessä helppoa,että pienin on osannut jo auttaa hoitamisessa,eikä ole ollut pahasti mustasukkainen,myöhemmin on jotkin leikitkin sujuneet yhdessä=)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Onnea kaikille vauvautuneille! Ihanaa, kun melkein joka päivä on syntynyt nyt toukokuussa vauveleita maailmaan ja joinakin päivinä useampikin :heart: Onnea kaikille!

Täällä vietetään vauvan tuoksuista arkea! Melkoista opettelua on ollut, alussa tuntui että pienoinen menee rikki, kun on niin pieni :heart: Mutta hyvin on alkanut kuitenkin rullailemaan meidän perheen yhteiselo. Öisin tahtoo olla vatsanväänteitä ja menee muutama tunti valvoessa, mutta muuten piskuinen vain syö ja nukkuu. En vaihtaisi kyllä sekuntiakaan poijes, vaikka välillä olen aikas väsynyt (kuulunee asiaan) =)

Hieman synnytyksestä:
Kipeät supistelut alkoivat tiistaina 30.4. heti aamusta ja päivä meni niitä kellottaessa. Välillä supisteluiden väli kuitenkin venyi, joten ajattelin ettei taida vielä olla tosi kyseessä. Iltasella supistelut sen kuin jatkuivat, välillä väliä parhaimmillaan 6 minuuttia, mutta välillä taas saattoi venyä yli 10 minuuttiin. Nappaisin särkylääkkeen ennen nukkumaan menoa ja sanoin miehelle, että aamulla lähdetään, jos tää olo ei tästä helpota. Alkuyö meni sängyssä pyöriessä, sen verran kipeetä teki. Yhden aikaan yöllä supisteluita tuli jo niin tiuhaan, että lähdettiin ajelemaan kohti synnäriä.

Synnärillä käyrille ja sisätutkimukseen, olin jo 4 cm auki! Olin vielä miehelle sanonut matkalla, että kun edes antaisivat kunnon särkylääkkeen, niin sais kotona nukuttua :D Ei muuta kuin synnytyssaliin! Aamuyö ja aamu meni kuumassa suihkussa, ilokaasua kokeillen, lämpöpusseja pidellen ja jumppapallolla pyöritellen. Kohdunkaulan puudutteen sain aamupäivällä, samalla jo ehdottivat kalvojen puhkaisua, jotta synnytys menisi joutuummin. Hetken aikaa halusin kuitenkin kalvojen puhkaisua miettiä, mutta puolen päivän aikoihin kalvot sitten pyynnöstäni puhkaistiin. Olisin myös halunnut vielä kohdunkaulanpuudutteen toiseen kertaan, mutta toisella puolella ei ollut enää kaulaa jäljellä, joten näillä mentiin kohti ponnistusvaihetta. Loppuajan supistelut tuntuivat hyvin kokonaisvaltaisina, seisoskelin eva-tukea vasten ja huohotin ja voivottelin :D

Ponnistusvaiheesta mulla on hyvin hatarat muistikuvat, sen vaan muistan että se tuntui kestävän pienen ikuisuuden. Vauvan sydänäänet alkoivat jossain vaiheessa hieman heikentyä, mutta sain kuin sainkin pykättyä vauvelin maailmaan klo: 13.34. Napanuora oli vauvan kaulannympäri kietoutuneena. Hetken aikaa vauva oli rinnallani veltohko ja vaisu, siitä hierontaan, josta virkosi ja sain 6 minuutin päästä takaisin rinnalle. :heart: Tunne oli sanoinkuvaamaton ja väsymyskin tuntui katoavan silmänräpäyksessä!

Synnytyksessä mulle ei tullut yhtään repeytymiä eikä tikkejä tarvinnut laittaa. Ehkäpä sen vuoksi oma olo oli jo pari päivää synnytyksen jälkeen suht koht normaali ja virkeä. Synnäriltä saatiin hyvät eväät imetykseen ja vauvan hoitoon, vaikka mulla meinas jo jossain vaiheessa seinät kaatua päälle, kun oltiin hiukka pidempään. Kotiin oli kuitenkin ihana tulla :heart:

Tsemppiä kaikille vielä synnytysä odottaville!

Amon & herra-piskuinen 2vkoa ja 5 pv
 
Moi, kiitos tuhannesti tsempeistä ja etenkin Dragonfly77 ja Kristiin, teijän kommentit autto kovasti mua :heart:

Tänään käytiin ekaa kertaa neuvolassa ja siitä Jorvissa labrassa ja synnyttäneiden osastolla valohoitopolilla. Nyt olikin asiat niin mallikkaasti, että arvot oli laskeneet ja ei tarvita enää valohoitoa eikä verikokeita =) Eli toisinsanoen voidaan alottaa täysin normaali perhe-elämä, ihanaa :heart:

Nyt jännään täällä raskaana olevien puolesta, että kuka synnyttää seuraavaksi :popcorn:

KeepGoing ja vave 11vrk
 
lisää ihania synnytystarinoita :heart:

Voih minä olen varmaan kohta ainut odottaja täällä enään...
Tänään on kyllä supistellut, välillä kipeestikin. Vähän saman tyylinen päivä kuin siinä Amonin kertomuksessa, ehkä tämäkin nytt sitt lähtis tästä? ;) no ei, turha toivoo... :kieh:

mamsen rv 38+5
 
Heippa!

Ihan ensiksi Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: :flower:

Pitkiin aikoihin en ole tänne ehtinyt kirjoittelemaan.

Meille syntyi pieni tyttö 18.5. Neiti oli 3040g ja 48,5cm. Täydellinen rakkauspakkaus :heart: Synnytys oli loppujen lopuksi positiivinen kokemus tällä kerralla, kaikki sujui niin rauhallisesti mutta silti nopeasti :) Synnytyksen kesto oli 4h30min.
Itse voin heti synnytyksen jälkeen loistavasti ja olisin voinut lähteä kotiin vaikka heti, mutta olimme yhden yön sairaalassa.
Kaikki nämä 9kk aikana kärsityt kivut ja tuskat olivat tämän arvoisia.

tigrumamma ja prinsessa 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Rapunen
Paljon onnea vauvansa saaneille! :)

Täällä pitkään odotettu päivä 40+0

Ei tunnu poitsulla mikään kiire olevan yksiöstään pois. Eilisen neuvola käynnin tietoja:

39+6
paino muutos +1167 (ihan järkyttävää turvotusta ilmoja vissiin kiittäminen)
turvotus ++
rr 139/91 (verenpaine lääkitys aloitettiin viikko sitten joka on tehonnut, haittavaikutuksena voimakasta vapinaa käsissä. onneksi ei tarvitse pitkään noita popsia)
pissa (+) sain kotiseurantaa sticksejä
b-Hb 112 uhkasivat jo rautakuurilla mutta sain vielä armahduksen jospa sais ruokavaliololla nostettua ensviikoks lukemaa ylöspäin.
SF nätti 40cm :D
raivotarjonnassa
sydämen syke 125-135 ja liikkeet ++

kohdunsuun tilanne 17.5 oli pehmeä ja 1s auki pituus 1cm. Menen perjantaina äitipolille vielä kontrolli käynnille jos en ole vielä sitten synnärillä. Saas nähdä onko tapahtunut edistystä vai meneekö käynnistykseen. Täällä ottavat osastolle rv 41+3 viimeistään.

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille! :)
 
Huomenta.Turhauttaa,viime yönä pääsin kellottamaan supistuksia pariksi tunniksi,kunnes välit pitenivät ja nukahdin,aamulla alkoi taas säännöllinen supistelu pariksi tunniksi ja taas tuntuu hiipuvan:headwall:Suoli on kyllä tyhjentynyt koko aamun,että josko se siitä.....: /

Nyt ei mahdu muuta ajatuksiin......

petronella ja toukotoukka 38+6:heart:
 
petronella09 ; voih minä niin tunnen tuskasi! Täällä sama tilanne, supistelee- kellotetaan - suolityhjenee ja sitt taas hiipuu, kunnes alkaa taas ja uudestaan hiipuu. Kylle se vaan on turhauttavaa...

mamsen rv 38+6
 
Tsemppiä JeVi13 ja Petronella09! Mulla oli eilen eka kertaa sellainen kumma fiilis ja oireita, että josko enteilisi synnytyksen käynnistymistä vaikka viikon sisään...Olisihan se hienoa! No, haluaisin ehkä vielä torstaina juhlia isovanhempien timanttihääpäivää lähisuvun kanssa, ja helpommin se yhdessä osassa onnistuisi. Pääasia että on koko ajan puuhaa menossa, että jaksaa odotella nämä viimeiset päivät :) Pieni pullataikina on kohoamassa, ja loppupäiväksikin on menoja sovittuna...

Katsoin tuota synnyttäneiden listaa, ja en ollut jotenkin yhtään tajunnut että niin monta meistä oli jo jakautunut vaikka jatkuvasti täällä vauvauutisia onkin luettu :O Meillä loppukuun odottajilla käy kaverit vähiin :)

Hyvää tiistaita!

Olgamaria ja Nuppu 39+3
 

Yhteistyössä