Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

Huomenta.


Miten vietätte äitienpäivää?
Me mennään tänään Juhlimaan toista mummua ja huomenna toista.Olisin halunnut mennä huomenna johonkin äitienpäivä lounaalle,mutta se olisi pitänyt varata etukäteen ja nyt kun synnytys voi alkaa koska vaan,niin ei voinut tehdä varauksia:whistle:Eli huomennakin ruuanlaittoa edessä....

Nyt olen alkanut huomata,että helposti ärsyynnyn pienistäkin asioista,alkaa olla ajatukset niin siellä synnytyksessä.Öisin näen synnytysunia ja muutenkin unet katkonaisia: /

Koirien kanssa olen koettanut vielä päivittäin liikkua,mutta eipä siitä muuta tapahdu,kun jalat kipeytyy,lasten kanssa myös ollaan oltu ulkona,jos sää sallinut:)

En malttaisi millään odottaa ensi tiistain lääkärineuvolaa,jännitän,mikä kokoarvio sieltä saadaan vauvalle ja onko kohdunsuulla tapahtunut mitään.....:ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille:flower:

petronella ja toukotoukka 37+3:heart:
 
Hei,

38+0 tänään. Ja mies saapui eilen Suomeen, eli asiat oikein mukavasti! 4-v esikoisen ilo oli liikuttavaa isin vihdoin tullessa kuukauden erossaolon jälkeen :heart:

Ensi viikolla vielä edessä matka Ouluun alkuviikosta, aika jännittävää tutustua uuteen neuvolaan ja sairaalaan näin loppumetreillä. Mutta näin se nyt menee. Uusille tulijoille tiedoksi, että me asutaan kaukomailla, ja meillä ei ole vakituista asuntoa kotikunnassamme Turussa. Siksi siis Ouluun, jossa on lähisukua...onneksi kunnan maksusitoumus sinne järjestyi ihan parissa päivässä. Ja onneksi ei ole liikoja merkkejä ollut synnytyksen käynnistymisestä, toivottavasti menee sinne laskettuun aikaan ja vaikka muutaman päivän ylikin ;)

Tällä viikolla on nautittu aivan ihanista kevätilmoista täällä Varsinais-Suomessa. Kevätflunssakin pääsi sitten iskemään, joten jäi eiliselle suunniteltu Ikea-reissu tekemättä. Mutta onneksi on ollut isolle neidille seuraa ja hoitoapua. Tässä appivanhempien naapurissa on tosi mukava nuori perhe, ja sieltähän taas tuli hiukan lisää suloisia pieniä vaatteita vauvalle...

Nyt pitäisi suunnitella huomista äitienpäivämenua ja kakkua =)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja onnitteluja synnyttäneille!

Olgamaria ja Nuppu
 
Huomenta!

Ehtipä tänne tulla eilen paljon vauvauutisia, kun en käynyt koko päivänä kurkkimassa. Kaverit tuli käymään toisesta kaupungista ja mulla oli tän viikon siivoukset ja pyykkäykset tekemättä. Kotihommia juoksin aamun, pesin pyykkiä omalla ja taloyhtiön koneella ja sen jälkeen piti kipaista vielä kauppaan. Kunnon supistukset iski illaksi ja tässä aamusta on tullut myös, toivottavasti kypsyttäviä :)

Onnea tyttövauvoista Juulis ja Ammi-liina
:heart:

Paljon onnea pojasta AnnaPauliina :heart:

Tervetuloa mukaan Usvaa :wave: Ja joskus aikaisemmin oli tullut muitakin uusia, unohtui moikata silloin.

Samoin kuin JeVillä, mullakin oli paljon lapsivettä, joten vauveli mahtuu tekemään vieläkin hurjia venytyksiä ja myllerryksiä. Välillä saa ihmetellä miten päin siellä ollaan, kun peppu menee niin kauhean alas.

Mä myös mietin Farkkutytön lailla, miten sitten, kun kaikki on vauvautuneet? Jatketaanko juttua synnyttäneiden puolella tai jossain?

Onnittelut Uutukaiselle 40+0 poksumisesta ja olikohan joillain muillakin LA... :)

Äitienpäivää vietetään tänään ennakkoon mun äidin luona, kakkukahville tulee kaikki sisarukset perheineen. Harmillisesti ne sisaruksien lapset, joilla on jo omia lapsia, ei taida olla tulossa. Huomenna olen lasten kanssa kotona, laittelen herkkuaamiaisen heille ja varmaan pelaillaan lautapelejä yms kivaa yhdessä. Mies on töissä... Kakkua en meinannut leipoa kotiin, kun sitä mussutettiin viime viikonloppuna tytön synttäreillä ja tänäänkin on luvassa.

Ensi viikolle on luvattu lähemmäs +20 astetta, ihanaa! Pääsee siirtämään auringonkukat kukkapenkkiin. Ja jos ehtisi laittaa herneitä kasvamaan parvekkeelle :)

Cherrie_ 37+1
 
Tyttöni syntyi 10.5, pituus 51cm, paino 3400g, pipo 33cm
Raskausviikolla 39+3. Synnytys kesti alusta loppuun 3 tuntia. Supistusten väli oli 8 minuuttia ja tunsin painetta joka supistuksella. kalvot olivat ehjät ja sisätutkimusta ei oltu tehty vielä. Kätilö poistui huoneesta kysymään asiasta kun supistusvälillä 8min alkoi ponnistustarve, kalvotkin poksui...
En löytänyt hälynappia ja hätäännyin yksin salissa ja ihan jumissa, vielä omissa vaatteissani, tutkintavöissäni. Vedet meni samalla kun alkoi tarve ponnistaa. Ihan hullu kipu:-D Ja minulla 2 synnytystä takana joissa kipu ei yltänyt samaan kuin nyt. Kuvailisin kipua 0-10 asteikolla 10. ( Ekassa synnytyksessä kipu johon luulin kuolevani oli ehkä 9, tokassa siedettävämpi kipu oli 8,5. )

Kätilö saapui takaisin kreivin aikaan ja hälytti lisäapua. Vauva sai 9 pistettä eli synnytys jatkui alkushokista huolimatta hyvin. Kätilöt ottivat karanneen tilanteen haltuunsa.

Sen jälkeen kätilö runnoi alavatsaani tunnin yrittäen saada istukan- ja kalvon jämiä pois. Sattui niin että kyyneeleet vaan virtasi:-D. Nyt jo hymyilyttää onneksi...
Jouduin leikkaus-saliin ja epiduraalin kanssa kohdunpuhdistus. Olin erossa murustani monta tuntia kun piti saada polvet nousemaan ja vauvaa ei saatu tuoda ilman kätilöä mulle. Se oli herkkää mutta asennoiduin siihen ihan ok.

Muitakin juttuja oli mutta ne olivat pienempiä juttuja. Nyt tuokin tuntuu jo aika pieneltä kun aikaa on mennyt ja terve vauva kotona sylissäni.

Dragonfly77 ja muruseni 1pv.
 
Heippa!

Täällä olisi vielä yksi mattimyöhäinen rv 37+5 (jälkitäysaikaisuus-POKS 37!!!):D liittymässä
mukaan jännittämään, jos vielä ehtii?

Pähkinäsuklaa/33v/2./?/tyttöolo, tyttölupaus LA 27.5.

Minua myös jännittää vauvan koko, koska edellinen oli melkein 4,4 kg. On varmaan
geeneissä, koska ei ole rd:tä ja olen itse pienikokoinen (syntyessäni olin kuitenkin
yli 4 kg). Painoarviossa oli nyt saman kokoinen jötkäle kuin ensimmäinenkin.:( Eka synnytys
päätyi virhetarjonnan vuoksi kiireelliseen sektioon, joten ponnistusvaihe jäi kokematta.

Nyt olen koittanut tsempata itseäni henkisesti synnytystä varten. Viimeksi en uskaltanut
edes ajatella koko asiaa, koska olen aina kärsinyt synnytyspelosta. Kun synnytys
käynnistettiin ja supistukset alkoivat rajuina, en pystynyt rentoutumaan ollenkaan vaan
jännitin koko kropallani ja pidätin hengitystä. Toivottavasti synnytys alkaisi nyt luonnollisesti
ja saisin kokea alatiesynnytyksen ilman pahempia traumoja. Eniten pelkään vauvan
turvallisuuden puolesta, että se joudutaan repimään ulos suuren koon vuoksi.:O

Sukupuolesta sen verran, että esikoinen oli ultrassa selvä poika ja nyt on kaksi
kertaa luvattu tyttöä. Olen hurahtanut ostelemaan tyttöjen vaatteita innoissani, mikä on
ihan outoa minulle. Esikoiselle ostin kaiken käytettynä, mutta nyt olen ostanut myös jotain
uutena, kun ne vaatteet on niin ihania! Onko kellään samaa "ongelmaa"? Olen vaan
niin innoissani tästä vauvasta. Edellinen vauva-aika meni ihan sumussa väsymyksen takia,
siksi toivon, että osaisin nyt nauttia tästä enemmän.=)

Olisi myös ihanaa saada vertaistukea täältä ryhmästä sitten, kun vauva on syntynyt. Olisinpa
löytänyt nämä keskustelupalstat jo esikoisen aikaan, kun silloin kaikki oli niin uutta.:'(

Olipa muuten vaihteleva sää tänään, kun ukkosti, satoi rakeita ja vettä ja sit paistoi aurinko.

Mukavaa odotusta vielä vauvan tuloa odotteleville ja ihania ulkoilusäitä jo vauvaantuneille!=)
 
  • Tykkää
Reactions: Rapunen
Oikein paljon onnea Dragonfly77 tytöstä :flower:

Äitienpäivää vietellään kotosalla, miehen vanhemmat ja siskon porukka tulevat meille syömään ja joskus illemmalla mennään sitten mun vanhempien luokse tohon ihan lähelle. Elättelen tosin toivetta että meillä voitais jo syntyä, vaikka huomenna :).

Uutukainen, meillä ultraaja katsoi että näkyy pippeli, joten se ei varmasti ole niin tarkkaa kun noiden rakenteiden perusteella. Poikaa meille odotetaan, itsellä ollut alusta asti niin vahva poikaolo että tuskin olisin uskonut jos olis sanonut että tyttö tulee :). Tosin jos nyt kävisi niin että tyttö tulisikin niin mukava yllätyshän tuo olisi.

Olgamaria, kiva että oot saanut miehen kotiin, ja taidat olla ainut joka toivoo että synnytys menisi la:n yli =).

Viimeyö meni melkoisen katkonaisissa merkeissä, kaksi kertaa heräsin siihen että satoi aivan järkyttävän paljon, tuntui että vähintään joku hurrikaani olisi iskenyt, ja ainakin kolme kertaa heräsin siihen että makkarissa pörisi mehiläinen. Mehis pääsi aamulla ulos joten tuleva yö saattaisi olla taas rauhallisempi kun nyt näyttää siltä ettei yöllä sataankaan rupea :).

Oikein hyvää äitienpäivää kaikille.

Armin ja poitsu 39+1
 
Paljon Onnea Dragonfly77 :flower:

Aika hurjalta kuulostaa noin nopea ja kivulias synnytys. Onneksi kaikki meni hyvin.=)

Minusta täydellinen äitienpäivälähja on se, että saan olla yksin (edes yhden yön).:D Mies lähti pojan kanssa mökille, sillä joudan nyt tännekin kirjoittelemaan. Jotenkin olen nyt loppuraskaudesta alkanut kaivata omaa aikaa. Pari vuotias esikoinen vaatii niin paljon huomiota, että minusta on ihanaa huilata hieman ennen vauvan syntymää. Sitten olen kuitenkin taas pitkän aikaa niin tiiviisti vauvassa kiinni, etten varmaan osaa/halua ottaa omaa aikaa.

Minua häiritsee, kun en ole löytänyt vielä hyviä imetysliivejä. Edellisen raskauden aikaan ostin H&M:ltä liivejä, jotka eivät sitten istuneet ollenkaan. Nyt tilasin Carrivelliltä muutamat sovitettavaksi, kun ajattelin panostaa niihin enemmän. Eivät nekään istuneet. Tissit surkastuivat imetyksen jälkeen sellaisiksi rukkasiksi, että tekisi mieli käyttää vain topattuja liivejä koko ajan.:'(

Vaivoista: Minullakin on niitä "sähköiskuja" oikeassa jalassa ja tuntuu tosiaan että siellä on joku hermo jumissa, kun kiertoliikkeen jälkeen aina vihlasee.

Mahankovettumia on ollut jo kauan, mutta nyt lähipäivinä "vanne" on alkanut kiristämään jotenkin napakammin alavatsaa ja puristava tunne on epämiellyttävämpi, ei kuitenkaan kivulias. Synnytystapa-arviossa oli paikat visusti kiinni. Laskeutunut, muttei kiinnittynyt. Lääkäri sanoi, että vauva tulisi ennen LA ulos, mutta en tiedä millä perustein hän niin arveli. En haluaisi elätellä turhia toiveita vielä, koska olen luonteeltani muutenkin malttamaton...

Lyhyt pinna on myös tuttu ilmiö täällä. Tulee paha mieli, kun tulee äksyiltyä perheelle. Ajatukset vaan pyörii koko ajan vauvassa ja synnytyksessä ja kiireen tuntu vaan lisääntyy, kun aina on muka vielä jotain tärkeää hankkimatta.:p

En muista, mainitsiko joku tässä ketjussa vai jossain toisessa tuosta tiputteluvuodosta, kun ei ollut varma että mitä se oli. Minulla alkoi kanssa eilen pärskähtelemään:x jotain kirkasta nestettä, joka ei ollut virtsaa eikä lapsivettä. Ehkä todella nestemäistä ja runsasta valkovuotoa? Nyt kuitenkin rauhoittunut taas.

Onko teille miten tullut raskausarpia? Minulle ei ekassa raskaudessa tullut ollenkaan, joten luulin ettei minulle niitä tulisi tälläkään kertaa. Nyt on maha kuitenkin alkanut ratkeilemaan navan yläpuolelta ikävästi.:(

En ymmärrä, miksi näin pienen ihmisen pitää synnyttää niin suuria vauvoja, ihan epäreilua.:stick: Kauheaa ajatellakin, jos olisin elänyt sitä aikaa, kun synnytettiin saunoissa, niin olisin varmaan kuollut jo ekaan synnytykseen. Hui, mitä juttuja!:O

Onneksi nyt on jo keksitty paremmat keinot äidin ja vauvan auttamiseksi. Huoh!

Nyt pitää ajatella jotain positiivista ennen nukkumaan menoa, muuten tulee varmasti aikamoiset synnytysunet.:O:D Menenpä hypistelemään vähän vauvan vaatteita...=)

Pähkinäsuklaa 37+5
 
Onnea dragonfly77 tyttösestä:heart:
hurjan kuuloinen synnytys: /

Tervetuloa mukaan Pähkinäsuklaa=)

Eilen käytiin miehen äidin luona syömässä kakkua ja tänään olisi vuorossa oman äidin luona vierailu,kakkua monena päivänä:DTänä aamuna sain lahjat ja kortit sänkyyn ja esikoinen laittoi aamupalaa,lippu liehuu salossa:heart:

Yöllä supisteli kipeästi jonkin aikaa,ei tarvinnut alkaa kellottaa: /

Pähkinäsuklaa: millä viikolla esikoisesi syntyi,kun painoi tuon 4,4kg?Minun esikoinen syntyi 37+ ja painoi 4,3kg(muut 2 syntyneet rv 39+ ja painaneet 4 ja 4,1kg)Minkälaisen painoarvion nyt sait?Itsellä vasta ensi viikolla edessä kokoarvio ultra....Minun esikoisesta ei tehty mitään painoarviota,oli ylläri minkä kokoinen vauva tuli,toisesta tehtiin ja rv 37+ oli 3,3kg(pieleen meni),kolmosesta tehtiin jo rv 35 ja lääkärin mukaan olisi ollut n. nelikiloinen rv 40.

Hyvää äitienpäivää äidit:flower:

petronella ja toukotoukka 37+4:heart:
 
Huomenta ja hyvää äitienpäivää!!!:flower:

Minulla on vielä hieman opettelemista näiden sivujen käyttämisessä, joten koittakaa olla kärsivällisiä kanssani..:D

Nyt on hyvin nukuttu yö takana, kerrankin. Eikä tarvinnut varpaillaan hipsiä yöllä vessaan siinä pelossa että poika herää ja kömpii viereen. Ei siinä muuten mitään, mutta kun nukun niin rauhattomasti nykyään, niin hänenkin yöuni kärsii minun pyörimisistä ja kuorsauksesta.:ashamed:

Petronella09: Onpas sinulla myöhään kokoarvio ultra. Esikoinen syntyi 39+3 käynnistettynä, kun lapsivettä tihutti jostain ylempää, mutta synnytys ei käynnistynyt luonnollisesti, vaan majailimme monta yötä sairaalassa. Eivät päästäneet kotiin pitkän kotimatkan takia. Lääkäri oli mielestäni hieman tyly tullessaan tekemään sisätutkimusta, kun töksäytti että mitä oikein teen täällä (kun synnytys ei ollut edes alkanut). Menin aivan hämilleni enkä saanut sanaa suustani. Kätilö sitten kertoi tilanteen lääkärille, joka tuumasi et aletaanpa virkkaamaan ja pukaisi samalla kalvot.

Nyt vauva oli saman kokoinen ultrassa kuin esikoinenkin. Ei pitäisi mennä yli 4 kg, mutta isohan tuosta esikostakin tuli. Et suunnilleen samaa kokoa veikattu kuin sulle Petronella09. Mietin, että jos olisi mennyt la yli, niin minkähän kokoinen olisi ollut, mutta lääkäri lohdutteli et vauvat lopettaa kovan kasvun lasketun ajan jälkeen. Tiedä häntä sitten.

Nyt pitäisi varmaan kiinnittää huomiota syömisiin, mutta en pysty kieltäytymään herkuista kokonaan. Painoakin on tullut nyt vähemmän kuin esikoiselta, ei tässä hirveästi ole saanut sohvalla löhöillä.:D Kyllä olen mielestäni ansainnut pienet herkuttelut, kun puolet raskaudesta ensin oksentelin ja voin pahoin (en niin pahoin kuin ekassa raskaudessa). Nyt, kun ruoasta pystyy taas nauttimaan, niin sen kyllä teen.:p Minua huimaa helposti matalan verenpaineen takia ja olen huomannut, että kun syö kunnon ruokaa (eli ei pelkästään rasvatonta, suolatonta) niin on energisempi olo. Minua jopa neuvolassa kehotettiin syömään suolaista kovan huimauksen takia. Eikä turvotustakaan ole, vielä (koputtaa puuta).

Pitäisiköhän lähteä ulkoilemaan, kun on niin komea ilma!:cool: Kyllä se kesä tuli sittenkin!=) Olen todellakin kesäihminen:heart: (heräsin juuri talviunesta).:LOL:

Pähkinäsuklaa 37+6

PS. Kamalaa, kun nyt tuntuu et aika menee nopeasti, vaikka ehtii se varmasti vielä matelemaankin, jos mitään ei tapahdu moneen viikkoon. Olo on kuin Joulua odottelisi, muttei tiedä minä päivänä on aatto ja maailman ihanin lahja tiedossa. Samanlainen malttamaton jännitys kuin pikku lapsella: Joko saan avata lahjan, jooko?:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Rapunen
Paljon onnea dragonfly77 pikkuisesta! :flower:

Armin: joo, mietin että kehtaanko edes kirjoittaa tuota kun kukaan muu ei varmasti toivo yliajalle menoa :D Mut en mäkään kyllä sitä 2 viikkoa lisää jaksaisi, että jos saisi ihan tarkan toiveen esittää niin korkeintaan sellaiset 6 päivää... Olo on vielä ollut sen verran siedettävä, että ei ole ehtinyt kyllästymään odotteluun :)

Raskausarpia mulle tuli ekasta tonne mahan alapuolelle, eli käytännössä huomasin ne vasta synnytyksen jälkeen...sellaista "kivaa" löysää ja ryppyistä nahkaa jäi siihen muistoksi. Nyt varmaan tulee lisää samaan kohtaan...:| Tällä kierroksella olen koittanut rasvata enemmän, jospa edes vähän auttaisi.

Tänään on tullut herkuteltua äitienpäivän kunniaksi oikein kunnolla, kohta vielä pientä makkaran grillausta ulkona kun on niin kiva keli!

Tsemppiä kaikille jotka odottaa malttamattomina synnärille lähtöä!

Olgamaria ja Nuppu 38+1
 
Hurja synnytys sulla Dragonfly! Onnea tytöstä!:flower:

Voi pääsis täälläkin jo tositoimiin! Nytt haluais vaan vauvan syliin ja kömpelöstä mahasta eroon, niin jaksais tätä 2 vuotiastakin paremmin hoitaa, kun vauhtia olis koko ajan kahta ja sataa :whistle:

mamsen + toka tyttö 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
A83
:heart: Pikainen päivitys, meille syntyi ihana poika laskettuna päivänä 11.5. Tosin synnytystä avitettiin oksitosiinilla kun vedet menivät jo 9.5. yöllä mutta synnytys ei käynnistynyt kunnolla. Synnytys oli raskas, siitä lisää myöhemmin.

Poitsun mitat 3,935 kg ja 52 cm, pää 34,5 cm

Hyvää äitienpäivää kaikille mammoille ja tsemppiä vielä odottaville :heart:
 
Onnea A83 pojasta :heart:

Tänne ei uutta,selkää särkenyt ja alamahaa/munasarjoja jomotellut nyt jo toista päivää niiden yöllisten supistusten jäljiltä...Huomenna sinne neuvolaaan,toivottavasti sisätutkimuksen jälkeen saatas vauhtia tähän hommaan....Toivottavasti siellä kohdun suulla on jotain tapahtunut.Viime yönä näin unta,että synnytys menikin sektioksi vauvan ison koon vuoksi: /

Pähkinäsuklaa: neuvolassa kyllä purnasin tuosta viimeisestä lääkäriajasta,mutta asutaan maaseudulla,johon neuvolalääkäri tulee mualta n. 3-viikon välein,niin ei ollut paljoa valinnan varaa...vaikka nyt näyttää vahvasti siltä,että sinne neuvolaan ehditään,kun vauva ei ole päättänyt syntyä vielä....

Keskimmäinen jäi tänään kotiin,on lauantaista asti ollut ääni maassa ja köhii,tiedä sitten onko siitepölystä johtuvaa vai mitä:whistle:

petronella ja toukotoukka 37+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea pienestä tytöstä, Dragonfly77 ja perhe :heart:

Onnea poikavauvasta, A83 ja perhe :heart:

Tervetuloa-moit Pähkinäsuklaalle :wave:
Mullakin on pojat olleet isoja, esikko yli 4,5kg ja kuopus yli 4kg. Välissä syntyi pieni ja siro pikku neiti :) Iso vauva ei välttämättä tarkoita ulos repimistä, mä sain omin voimin ponnistettua ulos tuon isoimman 23 minuutissa. Eikä tullut vauvalle minkäänlaisia vaurioita hartioihin tms, ihan hyvin mahtui siinä mielessä tulemaan. Mutta kyllä jännittää lähteä tätä synnyttämään, kun ei tehdä kokoarviota, ja masu on mitoiltaan isompi, kun mitä poikien aikaan. Itse olen ollut n. 5kg syntyessäni, ja pelkään, että tämä on samanlainen jätti.

Mullekin on tullut raskausarpia, alavatsan toisella sivulla leviää hieno ristikkokuvio, mikä ei todellakaan häviä mihinkään synnytyksen jälkeen. Arvet on reilusti paksumpia kuin sormi, jotkut kahden sormen paksuisia. Siltä kohtaa vatsa "roikkuu", kun muualta on palautunut synnytyksen jälkeen. Vastakkaisella puolella on revennyt sisäreisi ja pohje, molempiin pamautti uudet juovat tässä raskaudessa.

Petronellalle tsempit särkyjen kanssa, jospa se sieltä kypsyttelisi pikku hiljaa :)

Meidän pienet siskon lapsenlapset oli sittenkin mun vanhemmilla äitienpäiväkahvilla :heart: Ihanaa, toista en ollut vielä nähnytkään, muuten kuin valokuvissa. Toivottavasti kaikilla oli oikein mukava äitienpäivä :) Ja aurinkoista alkavaa viikkoa!

Cherrie_ 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Tervetuloa joukkoon Pähkinäsuklaa :wave:

Raskausarpia ei ole tainnut lisää tulla kun esikoisesta niitä tuli hirveästi! Koko maha on arpien peitossa. Minua ne ei haittaa, kannan arvet kunnialla, onhan ne minun "sota"merkki.

Paljon onnea pojasta A83 ja koko perhe!

(.) Josko täällä alkaisi viimein jotain tapahtua! Koko viime yön ja tämän aamun on epäsäännöllisesti, mutta varmasti tullut hieman kipeitä supistuksia! Josko ne tästä lähtisi voimistumaan ja muuttuisi säännöllisiksi! Toivottavasti! Outoa, kun kaikki aiemmat synnytykset ovat käynnistyneet niin, että ensimmäinen supistus on ollut kivulias ja kohta on vauva syntynyt!

Toiveessa elävä Tiivi-Taavi & Hemuli (joka ei vain halua tulla ulos) 40+4
 
38+0!

Onnittelut taas kaikille viime viestin jälkeen vauvan saaneille :flower:

Täällä oli myös lauantaina jonkin verran epäsäännöllisiä erittäin epämukavia supistuksia.. Vatsakin toiminut hieman normaalia paremmin ja nyt aamulla oletettavasti tuli limatulppaa (aiemmista en ole huomannut, joten en osaa varmaksi sanoa)... Niin toivoisin vauvan syntyvän tämän viikon aikana, kun ensi viikolla ei taida olla oma auto käytössä, eikä tiedä kauanko joutuu olemaan ilman : /

dublo 38+0
 
Oikein lämpimästi onnea kaikille teille, jotka vauvan maailmaan olette jo saaneet!<3

Ja eilisen johdosta onnea kaikille äideille ja tulevillekin :flower:.

Täällä on torstaista asti supistellut välillä suht säännöllisestikin, mutta ärsyttävän laimeasti kuitenkin ja aina lopahtavat kun alkuun pääsevät. Öitä valvottaa ja päivisinkin jos yrittää nukkua niin eiköhän just sillon aina ala supistelemaan. Tympäsee oikein tosissaan. Vielä tässä on viikko laskettuun, mutta tuntuu kyllä siltä ettei mun vauvat tajua tulla pois ilman avitusta (edellinen
synty 2vk la:n jälkeen käynnistyksellä). Ja nämä liitoskivut ja poraukset, ah.. Mitään tämmöistä ei ollut koko edellisessä raskaudessa.

Edelleenkään ei mahasta oo kiire eroon, mielummin pidän tämän piukan pienen kuin sen tulevan ison ja löysän ;). Mutta se vauva, voi kun tulisi jo kainaloon<3

Raskausarpia ei ole nyt tullu ollenkaan! Ihan kummallista. Edellisestä ei tullut mahaan silloinkaan, mutta pakaroihin ja tisseihin senki edestä, vaikkakin suht vaaleita.

Pari päivää sitten tuli muuten semmonen verinen hyytymäklöntti phs:aan. Se oli siis kauttaaltaan sellainen verinen, kuin menkkojen yhteydessä joskus. Mikälie? Koko raskauden aikana ei aiemmin oo tullu mitään "verestävää".

Nyt meen tekeen jotain hyödyllistä. Ihanaa vauva-arkea niille joille sitä voidaan toivotella, ja meille kärvistelijöille loppurutistustsempit! :)

Valjakka 39+0
 

Yhteistyössä