Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

Onnea vauvansaaneille! Täytyi nyt sanoa ihan yhteisesti, ettei mene ketään vaan ohitse.

Mä oon sitten varmaan ainoa, jota nuo kyselyt ei ärsytä yhtään. Mun mielestä se on vaan merkki siitä, että meistä ja vauvasta ollaan kiinnostuneita ja ihmiset välittää. Otan sen siis oikein lämmöllä vastaan. Vaikka yksitoikkoiseksihan nuo mun vastaukset toki alkaa käymään.

Ja päivityksenä samalla, että synnytyksestä ei siis merkkiäkään. Hengailtiin kaupungilla tänään viitisen tuntia miehen kanssa ja sekään ei kyllä tuntunut yhtään erikoisemmalta. Vähän liikaa turisteja oli kyllä liikenteessä, sai vähän katsoa mihin väliin meni mahansa kanssa.

Mun kroppa ei vissiin tajua, että ei tätä raskautta ole tarkoitus ikuisuutta jatkaa...

Eilen jouduin ihan laskemaan liikkeitä, kun alkoi huolettaa niiden vähäisyys. Onneksi niitä tuli ja tänään on ollut taas paremmin.

Nyt vois leipoa huomiselle synttärikakkua. Niin siinä vaan taitaa käydä, että omat synttärit on eka.

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja toivotaan meille kärvistelijöille tositoimia! En pistäis pahakseni, vaikka joutuisin jakamaan synttäripäiväni :)

Inkeri rv 40+4
 
Heissan.
Täällä sitä synnärillä edelleen. Aamulla laitettiin pallonki kohdunsuuta painamaan auki joka kerkesikin sisällä olla semmoisen 7h. Ei käynnistänyt supistuksia. Aamulla tarkistetaan kohdunsuun tilanne ja kokeillaan uudelleen käynnistämistä ilmeisesti joko lääkkeillä tai kalvot puhkasemalla? Aika tahtoo käydä pitkäksi. Hoitaja tarjosi yöksi uni ja särkylääkettä mutta kun ei säre ja joutuvat positiivisen streptokokin takia 4h välein antibioottia suoneen laittamaan niin mitäpä niil unilääkkeilläkään tekee. Ainut vaan että huonetoveri kuorsaa aika lahjakkaasti et se voi häiritä mun unia. Mutta joo ehkäpä huomenna päästäis jo tonne salin puolelle tositoimiin :)


JeVi13

ps. Onnittelut vauvan saaneille! :)
 
Nuppunapille, Farkkutytölle, Viivimammalle ja Lakka87lle onnittelut tyttövauvasta ja hetamillepojasta!

Mekin muuten kotiuduttiin kun vauva oli vasta 36tunnin ikäinen :)...

Cherrie mulla kans pomppas sf-mitta 35cm:iin rv40+1 neuvolakäynnillä (edellisellä viikolla oli 33) ja esikoiselta korkeimmillaan 33,5 ja oli yli 4kg syntyessään. Tämä poika teki kepposet ja oli paljon paljon odotettua pienempi (vain 3,5kg)!

Palautumisesta näin toissapäivänä synyttäneenä: kiloja synnärille jäi 5/15, suoli rupes toimimaan tänään, yksi (se ainut) ompele kirvelee ja pitäs muistaa antaa ilmakylpyjä... alapään turvotus laskemaan päin, mutta on edelleen runsasta.. Väsyttää!!

Valjakka ja poju kohta 3 päivää
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower: ja paljon tsemppiä vielä odottaville! Kohta kaikilla on palikinto sylissä :heart:

Pikainen tilanne päivitys... Muistakaa suojata rintanne tuulisella ilmalla vaikka onkin jo kesä, ainakin melkein kesä. Mulle tuli rintatulehdus torstaina! Ai että tämäkin piti kokea :kieh: Rinnat tuntuivat kipeiltä, mutta en ajatellut asiaa tarkemmin, koska sehän kuuluu asiaan imetyksen alussa. Ihan yhtäkkiä kuume nousi lähes 39 ja sitten olin varma mistä on kyse! Aika helpolla kuitenkin oireiden kanssa olen päässyt... Eilen sitten taas kävelin Oysin pitkää käytävää synnyttäjien vastaanottoon, tosin vauva mukana tällä kertaa =) tulehdusarvot verikokeesta ja kotiin, onneksi selvisin antibioottikuurilla kun yksi vaihtoehto olisi ollut arvojen ollessa korkeat antibioottitippaan osastolle! Vauvalle ostin Rela tippoja ettei tulisi vatsakipuja. Nyt vaan paljon imetystä ja toivottavasti antibiootit alkaa tehota.

Palaan kertomaan joku päivä synnytystarinani ja osastolla sattuneet tapahtumat. Bilirubiiniarvot nousi vauvalla ja oltiin ma-la sairaalassa.
 
Aurinkoista huomenta!

Missäs petronella tänä aamuna...!? :D

Onnea Inkerille synttäripäivänä :flower: Jospa tulisi tuplasynttärit... :)

Paljon tsemppiä ja supistuksia tälle päivälle, JeVi13!

Noinkin voi siis käydä sf-mitan kanssa, kiitos valjakka :) Jospa tämä ei sitten ihan mahdottoman kokoinen ole. Mulla tosiaan aiemmissa on sf-mitta ollut jossain suhteessa vauvan kokoon. Pojat kasvoi keskikäyrän tuntumassa, ja tyttö, joka oli vain 3200g kasvoi alakäyrän tuntumassa.

Autsis Kaana, tsemppiä rintatulehduksen kanssa!
Mulla oli kans tokan vauvan aikaan, tuli paha tiehyttukos ja oli niin armottoman kipeä muhkura... Antibiootit onneksi laski nopeasti kuumeen.

Tänne luvataan ihanan lämmintä viikkoa, joku päivä on kyllä pakko lähteä lasten kanssa rannalle, jos täällä yhdessä kasassa pyörin. Tänäänkin pitäis olla +23C :cool:

Cherrie_ 39+2
 
Huomenta vaan kaikille :)

Petronella taisi päästä sittenkin synnärille synttärijuhlien sijaan, toivottavasti kuitenkin juhlat saatiin pidettyä.

JeVille paljon supistuksia ettei tarvis synnärillä kauaa turhanpanttina oleilla.

Toivottavasti Kaanaalla helpottaa tulehdus, kuulostaa kurjalta.

Nyt tää lähtee ulkoileen, siellä on niiiiiiin ihana ja aurinkoinen päivä :cool:.

Armin 41+2
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille, teitähän olikin nyt monta! Toukokuu rullaa eteenpäin, ja ihania toukokuisia tupsahtelee kiihtyvällä tahdilla. :heart:

Muakin kyllä kiinnostais jatkaa palstaelämää tästä eteenpäinkin, jos jatkoporukkaa riittää.

Aika kiitää ja poika pulskistuu. Tänään on neljä viikkoa synnytyksestä, kreisiä! Poika on tainnut kasvaa ykköskoon vaipoista ulos, ja pienimmät vaatteetkin on aika nafteja. Silloin aluksi kaikki kuteet oli ihan liian isoja. Sydäntä särkee tää nopea vauhti, vaikka toisaalta odotankin sitä, että pystyy paremmin kommunikoimaan vauvelin kaa yms. Tällä viikolla poika on myös oppinut komentelemaan meitä ärhäkämmin, sitä ennen vaan vienosti örisi ja ähisi. Nyt tulee komea karjaisu, ellei tissi ole suussa just oikealla sekunnilla.

Suloista sunnuntaita, ihanat naiset!
 
  • Tykkää
Reactions: Myy_76
Mäkin pääsin liittymään kellottelukerhoon. Suppareita on tullut tässä illan mittaan, mutta epäsäännöllisiä ovat ja väli on yli 10 minuuttia. Kaikki on kestäneet yli minuutin. Kauankohan näitä ihmettelee ennen kuin hätyyttelen miestä töistä... :confused: Ei viitsi turhaan enää tähän aikaan illasta soitella, jos ne sitten lopahtaakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pe
Huomenta!

Tiuku Tuikkusella onkin sitten jännät paikat edessä, onnea matkaan :) Toivottavasti on lähtenyt kunnon supparit käyntiin.

Mun supistukset lähti harvenemaan puolen yön maissa. Vähän huonosti nukuttu yö takana, kun vatsassa myllersi ja kuopus tuli kesken yön viereen pyörimään. Montakohan kertaa saa kellotella, ennen kuin lähtee oikeasti synnytys käyntiin... :) Tälle aamulle ei ole ollut mitään tuntemuksia. Mies kotiutuu tänään reissusta, ei tarvitse enää pähkätä milloin on aika hätyytellä häntä kotiin :)

JeVikin taisi päästä tositoimiin, kun ei ole enää kuulunut mitään :)

Vauvauutisia odotellessa :D

Arminille pidän peukkuja, että olisit seuraava lähtijä!

Cherrie_ 39+3
 
Nyt olisi saavutettu LA... Ja ylihän tämäkin sitten menee, aivan kuin kaikki neljä edellistäkin :) Ei ollut viikonlopun touhuiluistakaan mitään apua.

Onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille :flower:

Odottelu sen kun jatkuu täällä...

dublo 40+0
 
Mä jo aattelin että kaikki muut on mennyt synnyttään ja jättänyt mut tänne yksin kirjoitteleen kun Affen oli ainut joka oli kirjoittanut eilen päivällä |O.

Mutta kyllähän täällä taas moni vaikuttaa siltä että kohta tulee uusia vauvoja, tsemppiä kaikille kärvistelijöille.

Vaikka Cherrie toivonkin että joku täällä kirjottelis mun kanssa vielä myöhemminkin (ehkä ei kuitenkaan enään tän viikon jälkeen) niin toivottavasti sulla ne supparit nyt alkaa toimimaan eikä kauaa tarvi kellotella, raskasta sekin varmasti on :hug:.

Omaan napaan ei ihmeempiä, olin eilen illalla tuntevinani pari supistusta, mutta ilmeisesti ne oli jotain muuta, musta on vaan tullut aivan käsittämättömän tiedostavat erilaisille kiville joita mahan kohdalla on..
Tänään on niin harmaata etten taida vitsiä edes talonreunustoja kitkeä, toivottavasti jo huomenna sitten paistaa aurinko :).

Armin 41+3 *huokaus*
 
Täällä vielä yksi kärvistelijä, pelkäsin myös että olisin jo yksin =)

Viime yönä heräsin yhden aikaan kipeään supistukseen ja sainkin siinä sitten se yks ja puoli tunti kellotella, suoli tyhjeni ja lupaavallta vaikkutti kunnes taas hiipui ja heräsin taas aamulla yhdessä kasassa. Tänään olis kolmas vyöhyketerapia sessio, pitääkin pyytää nytt painelemaan vähän extraa niitä pisteitä jolla tän sais jo häädettyä :p

Hyvää maanantain jatkoa kaikille jospa joku on taas päässy synnärille asti? :heart:

mamsen + toka tytteli rv 39+5 :heart:
 
Hei vaan, täälläkin nyt vain odotellaan jotain tapahtuvaksi...Arvasin että mulle käy juuri näin, laskettuun aikaan asti olen kärsivällinen ja sitten ei enää jaksais yhtään :D

Lauantaina kokeiltiin reippaasti kaikkia perinteisiä käynnistyskeinoja :kieh: ja sunnuntai menikin sitten vaan levätessä. Tänä aamuna olen ahkeroinut siivouksen parissa...tulee siitä sitten ainakin jotain näkyvää tulosta vaikka ei synnytystä käynnistäiskään. Satunnaisia jomottavia supistuksia on ollut muutaman päivän, mutta levätessä aina loppuu. Eipä auta.

Supistuksia toivotan kaikille!!

Olgamaria ja Nuppunen 40+2
 
Onnea la:n saavuttamisesta Tiuku Tuikkuselle ja dublo83:lle :flower:

Pilvinen päivä täälläkin, ja vitsit että on ilmestynyt itikoita, kun ei tuuli käynyt minkään vertaa. Eipä tuolla pihalla viitsinyt montaa tuntia olla syötävänä. Eilen oltiin aamusta iltaan, kun oli niin kiva ilma. Huomenna pitäisi taas paistaa arska :)

Katselin tuossa edellisen raskauden päiväkirjaa, ja mulla oli silloin tullut ekat kellotettavat supparit kolme viikkoa ennen synnytystä. Eli voihan tässä vielä muutama viikko vierähtää... Äiti ja naapurin vanhempi rouva katseli mun masua ja tuumasi, ettei viikkoa mene. Saa nähdä ovatko oikeassa :D Vielä ei ole tuskastuminen iskenyt, kun on laskettukin vasta edessä päin. Mulla tuskin tulee niin vauhdikas lähtö, ettenkö ehtisi tänne huikata olevani menossa... jos täällä sit enää on muita, kelle huikkailla :D

Vieläkös Inkeri84 ja tryffeli89 on kokonaisina? :) Ja oliko meitä vielä muita kärvistelijöitä, kenestä ei ole tässä päivään tai pariin mitään kuulunut...?

Hassua kyllä ajatella, miten isoja jotkut toukovauvat jo on, kun omaa vielä odottelee syntyväksi :)
 
Voitteko kuvitella, mulle soitti tänään puoli kaksitoista kätilö Vammalan aluesairaalasta, oletko vielä raskaana kun sulle on tänne laitettu aika 10.30. Olin siinä sitten että ahaa, kun mä en oo saanut mitään tietoa moisesta.. Kysy sitten että pääsisinkö tänään sinne, mutta kun muksujen kanssa olin liikkeellä niin tuumasin etten pääse, sovittiin sitten että meen sinne keskiviikkona. Kysyin että käynnistävätkö ne sen sitten samalla niin eipä siihen oikein osannut sanoa, pakko varmaan kuitenkin suhtautua niin että käynnistävät samalla, mulla kuitenkin perjantaina alkaa viikko 42. Tänään oli sitten päiväpostin mukana tullut kutsu sinne, en sitten tiedä millä etanapostilla olivat sen laittaneet kun kirje oli kuitenkin päivätty 22pvä :confused:.
Toisaalta tietty kiva että tää nyt edistyy jotenkin, mutta mua niin ahdistaa kun ei tää lähde syntymään itsekseen..
 
Oi onneksi olkoon Petronella ja Tiuku Tuikkunen!

Täällä ollaan vielä yhtä ja samaa.. Eilen illalla alkoi ensimmäiset vähän kivuliaat tuntemukset ja yöllä myös tuntui supistelevan kipeästi (nukuin kyllä silti). Äsken käytiin puistossa kävelyllä ja nyt jatkuu taas särky. Mä oon vähän huono sanomaan, että mitä tämä on, kun ei ole aikaisemmin ollut vielä oikein mitään. Vihlovaa ja aaltoilevaa sekä selässä että jossain tuolla lantiossa. En oikein silti jaksa uskoa, että tästä vielä mitään kehittyisi, vaikka kivahan se olisi.

Kuinka kovaa teillä se kipu on ollut, kellä sitä on siis ollut? Onko se ihan tuskan ulinaa vai jollain tasolla siedettävää?

Aika erikoista Armin, etteivät osaa kertoa käynnistävätkö samalla. Kuitenkin aika eri asia, että meneekö vain neuvolaan vai samalla myös käynnistykseen (esim. ottaako mitä ja kenet mukaan...).

Tsemppiä kanssakärvistelijöille!
 
Paljon onnea TiukuTuikkunen! Täsmällinen tyttö teillä! :flower:

Inkeri84, esikoisen synnytys alkoi niin että supistukset oli tuntuvia mutta ihan siedettäviä, laskin sairaalaan lähdön vain niiden säännöllisyyden mukaan. Eka kerran käydessä kohdunsuu oli auki vasta pari senttiä, joten lähdin mielellään kotiin kun asuttiin niin lähellä. Hyvin siellä taas pärjäsin esim suihkun avulla taas siihen asti kun äitini puhelimessa käski lähteä takaisin...sitten olikin auennut jo 4 cm:iin. Eli aika yksilöllistä se varmasti on, mutta mun kokemuksen mukaan pitkään pärjää ilman varsinaista kivunlievitystäkin, ja silti ne supistukset voi olla tehokkaita. Tsemppiä sinne!!
 
Oikein paljon onnea petronella pojasta ja Tiuku Tuikkunen tytöstä :flower:

Inkeri84 samaa mä mietin, voisin toki mennä yksin, enhän mä välttämättä miestä siellä tarvi, mutta jos ne käynnistää sen niin olis kiva jos mies olis mukana ja jos sen soitan myöhemmin sinne niin sitten meillä on kaks autoa sairaalan pihalla :wave:. Luultavasti pyydän miehen mukaan ja luotan siihen että käynnistävät.

Ja kysytkö Inkeri84 siis supistuksista? Kyllä ne tunnistaa kun ihan tosissaan alkavat, ne ovat säännöllisiä ja kipenevät koko ajan. Mä oon silleen lähtenyt sairaalaan kun musta on tuntunut että saattaisin n. tunnin kuluttua haluta jotain lääkettä, vaikeaahan se tietty on arvioida mutta oon siis lähtenyt ennen kun oon karjunut kivusta. Ja toi tunti on siis suunnilleen matka-aika sairaalaan.

Armin
 
Paljon onnea petronella09 ja perhe pojasta :heart:

Onnittelut Tiuku Tuikkuselle ja perheelle tytöstä
:heart:

Höh, hidasta on postin kulku nykyisin! Aikojen ilmoittaminen tekstarilla ois ihan kätevää, niin tulee ainakin hyvissä ajoin perille. Ja ehtii järkkäillä lapsille hoitajan...
Lasten hammaslääkäriajoista tulee muistutukset tekstarina, ja mun mielestä se on ollut tosi hyvä systeemi. Aina ei muista kumpaanko hammashoitolaan piti mennä, ja joskus mulla on ollut väärä hoitola kalenteriin merkittynä.
Mutta hyvä, että sait keskiviikolle uuden ajan, Armin :) Hassua tosiaan, etteivät osanneet sanoa käynnistyksestä.

Mun esikon synnytys alkoi salakavalasti hiipien, pitkään oli siedettäviä supistuksia, joihin ei pahemmin edes kiinnittänyt huomiota. Sit ne koveni sellaisiksi selkää korventaviksi, että teki mieli nojailla jonnekin supistuksen tullessa ja tunnin autossa istuminen oli tuskaista. Kätilö käski sairaalassa nukkumaan jyväpussin kanssa (puolen yön maissa mentiin), mutta ei niiden kipujen kanssa voinut unta saada. Mulla siis on aina ollut se hidas junnaaminen alussa, ettei mitään avautumista tapahdu tunteihin.
Lähteeköhän Inkeri84 tänään tositoimiin, tai ehditkö jo mennä...? :) Onnea matkaan, jos se on menoa nyt!
 
Petronellalle ja Tiuku Tiukkuselle oikein paljon onnea vauveleista!
Tiuku Tiukkusella käynnisty sitten vissiin kans itekseen vesien menon jälkeen?

Kai se etteivät osaa kertoa käynnistetäänkö, johtunee siitä, että jos paikat näyttää siltä että mahd alkaisikin pienellä kopeloinnilla spontaanisti syntymään vaikka parin päivän sisään, on se aina parempi kuin käynnistys. Mulle esikoisen odotusaikana ya-kontrollissa (41+4) sanottiin, ettei viikonlopun aikana tapahtuisi yhtään mitään, että on aivan sama käynnistetäänkö silloin, vai vasta maanantaina, jolloin olisi ollut 42+0. Sain ite valita ja arvaatta varmaan milloin käynnistettiin ;).

Meillä oli tänään LYSY-käynti (lyhytjälkihoitoisen synnytyksen polilla..) ku kotiuduttiin pojan ollessa 1,5 vuorokautta. Nyt me ollaan jo kohtapuolin 5 päivää vanhoja ja syntymäpaino on jo saavutettu :). Vähän keltaisuutta meinaa olla, mutta ei tarvi sinivalohoitoa. Mahoton tissimagneetti tuo vesseli on ja aina vähän imettyään nukahtaa.. huoh<3
Ilmottauduin tänään äidinmaidonluovuttajaksi, ku on pakko jatkuvasti vähän tyhjentää tissejä, eikä tuo poika tee sillä lypsetyllä maidolla mitään. Eipähän tartte hukkaan heittää.

Tulehduksen merkkejä ompeleissa -seisominen ja kävely teettää toisinaan tuskaa. Pitänee seurata mihin suuntaan tää tästä lähtee, et pitääkö hakia kuuri.

Tosi isot tsempit mahaa vielä kasvattaville!!!<3

Valjakka
 
Heippa!

Ja kiitos vastauksista! Supistuksia oli ja valitettavasti meni. Ihmetytti vaan, kun niitä tuli tiuhaan ja olivat aika pitkiä, mutta kipu oli kuitenkin vielä siedettävää. Noin 4 minuutin välein ja noin minuutinkestäviä, parin tunnin ajan. Alettiin kyllä jo miettiä, että pitäisikö soitella synnärille, mutta koko ajan tuntui siltä, että niiden tulisi sattua enemmän. Oli kyllä toiveita herättävää, ehkä tässä vielä on mahdollisuus, että käynnistyisikin luonnostaan.
 
Onnea Tiuku Tuikkunen tytöstä:heart:

Jospa nyt jotain ehtisin kirjoittaa synnytyksestä eli 25.5 aamulla aloin kellottamaan supistuksia kymmenen aikaa,tulivat n. 5 mínuutin välein kipeästi,laittelin samalla ruokaa ja väsättiin synttärikakkua,koko aamun oli jo supistellut kipeästi,mutta vasta tuolloin rupesin kellottamaan,syötiin ruokaa ja soittelin äidille,että jos he pitäisivät kuopukselle juhlat,jos vaikka lähtö tuleekin sairaalaan,lupaisvt tulla ennen yhtä,kun esikoinen piti viedä ratsastamaankin.Siinä touhutessa supistuksia alkoi tulemaan tiheämmin,joten soitettiinkin jo aiemmin miehen sisko paikalle,katsotiin kaikki loput synttäritarjottavat yms... valmiiksi ja sairaalakassiin vielä kamera ja jotain muuta sieltä puuttuvaa ja lähdettiin ajelmaan sairaalaan.Automatkalla supistusten välit taas pitenivät,kun istuin paikallaan,ajattelin,että tässäkö se nyt sitten taas oli,sairaalassa oltiin perillä joskus klo 13 jälkeen ja siellä laitettiin käyrille,katsottiin pissa,verenpaineet lämpö ja tutkittiin kohdunsuun tilanne,Kohdunsuu oli 3cm auki ja supistuksia tuli n. 5min välein,laitettiin myös peräruiske.Käyriltä kun pääsin käveleskelin käytävillä tunnin verran,kunnes kätilö pyysi uudelleen käyrille ja sitten päästiin siirtymään synnytyssaliin.Salissa kätilö ehdotti spinaalipuudutusta,jos tilanne näyttäisi siltä,että synnytys etenee nopeaan,muuten päädyttäisiin epiduraaliin.Taas otettiin käyrää ja laitettiin antibiottitippa menemään,kun se streptokkki, jonkin ajan päästä tutkittiin kohdunsuu,joka oli n. 5cm auki,kätilö soitti anestesialääkärin paikalle ja laitettiin spinaalipuudute,se olikin paljon mukavamman tuntuista,kuin epiduraalin laitto,jännä lämpö ja puutumus tuntui jaloissa ja takamuksessa.Puudutteen laiton jälkeen alkoi valua lapsivettä ja kätilön tutkiessa kalvot puhkesi ja vedet tulivat,vesi on hyvän väristä ja sitten vaan odoteltiin,että synnytys etenee.Tuon puudutteen sain joskus klo 16 jälkeen,sillä lapsivedet meni 16.32.N. tunnin päästä lapsivesien menosta alettiin valmistelemaan ponnistusvaihetta,kätilö käski kylkiasentoon,jotta vauva pääsee laskeutumaan kunnolla,ponnistamaan kun pääsin,ponnistin 9 min ja poika syntyi klo 17.39.Pää tuli ulos hyvin,mutta poika oli jotenkin hassussa tarjonnassa,että hetken täytyi odotella ja ponnistaakin,että saatiin vauvaa parempaan asentoon,poika ei heti itkenyt,joten pelästyin,että kaikki ei ole kunnossa,sitten kuitenkin alkoi parkua sai pisteitä 9/9.Yllätyin tuosta spinaalista postiivisesti,että synnytys eteni noinkin nopeasti.Kokonaiskestoksi tuli 7h 45min.Yhtään nirhaumaa ei tullut,vaikka poika painoikin 4,6kg.Poika imi rintaa jo hienosti synnytyssalissa,sai tipan lisämaitoa ja joutui sokeriseurantaan ison syntymäpainon vuoksi,vuorokauden katseltiin sokereita ja vuorokauden iässä otettiin myös tulehdusarvot,olivat kaikki kunnossa=)

Nyt 3 vrk synnytyksestä on alkanut tulla paremmin maitoa,silti välillä annetaan lisää maitoa pullosta.Poika on ihanan rauhallinen ja tyytyväinen,ensimmäinen yö kotona meni muutamalla syötöllä ja syönnin jälkeen nukahti takaisin:heart:

Missäs kaikki loput odottajat on on,kun on näin hiljaista palstalla?:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Tosiaan, missäs kaikki muut on tänään? Ryntäys synnärille, ennen kuin kuu loppuu kesken? :D

Kiitokset petronellalle synnytyskertomuksesta! Rohkaisevaa kuulla, että pitkien synnytyksien jälkeen voi olla vähän lyhyempikin koitos edessä. Mulla ois haaveena sellainen 12h, joka ei mene yön yli :) Hyvän kokoinen pikkujätti teille tuli, vähän taisi jäädä painoarvio alakanttiin...!

Neuvolapäivä oli taas, kuulumiset lyhyesti:
painonmuutos/ vk -840g
verenpaineet ja muut ok
sf-mitta 34,5
sykkeet 140-147

Terkkarikin veikkaili lähtöä viikon sisään, epäili, etten enää seuraavalle käynnille tule. Saas nähdä, nyt ei ole supisteluja ollut siihen malliin, että olisin kellottelua edes miettinyt.

Kaupungilla pyörähdin asioilla, tulipa taas tuntemattomien ihmisten kauhisteluja mun jättimäisestä masusta. Näytän kuulemma siltä, että voisin synnyttää siihen paikkaan. Eihän tässä kohta enää kehtaa lähteä ihmisten ilmoille säikyttelemään muita :LOL: Sukupuoliveikkauksiakin tuli :) Jännä nähdä, kumpiko tulee.

Cherrie_ 39+4
 

Yhteistyössä