Toukokuun toukat 2018 *kevät 2018*

Hahaa, vika päivystys takana :D(y) On kyllä jo aikakin. Verenpaineet sen jälkeen hyvät mutta syke huiteli lähellä satasta :whistle:. Joskin oonhan mä huomannut sen jo ennen raskauttakin, että päivystyksen jälkeen sykkeet herkästi nousee. Tänään sit tajusin jotenkin aiempaa selvemmin, että mä ihan oikeesti jään noin kolmen viikon päästä äitiyslomalle. Aika uskomaton tunne :barefoot:
 
@ToukkaHaave87 onnittelut viimeisestä työpäivästä! :) Mulla on vielä kolme viikkoa mutta ne on onneks kaikki neljä päiväisiä niin jaksaa varmaan ihan hyvin. Mä oon ihan tarkoituksella jättänyt puuhastelua äitiysvapaalle että aika sujuis rattoisammin. Ihan sellasta kevyttä, pyykkäämistä ja tavaroiden järjestelyä. Ei varmaan muuten oikein jaksais olla vaan kotona :LOL:
 
Mulla oli tänään viimeinen työpäivä, tai no kolme viikkoa olen jo sairaslomalla ollut, mutta tänään vein avaimet pois ja alkas virallisesti äitiysloma.

Ens viikolla pitäs saada kaverilta pinnasänky ja sen kun maalailen ja semmosta niin kaipa siinä pari päivää menis, vaatteet pesin viime viikolla jo, ja huomasin niitä olevan PALJON.. onneksi ei oo tullu ostettua enenpiä ite vaan oon aaatellu et pesun yhteydessä näkee mitä tarvii :D Ainut mikä puuttuu niin ois kotiutumis puku, nuo äippäpakkauksen puvut on niin isoja, että haluaisin jonku pienemmän ja siromman, eli varmaa joku ällösöpö karvahaalari pitää vielä ostaa :D

Rv34+2
 
Me ei olla ostettu mitään kovin lämpösiä vaatteita kun vauvan tullessa on jo kevät varsin pitkällä. Viltin voi sitten laittaa päälle lämpöä varten ja mun äiti neuloo vauvalle villapuvun niin se menee tarvittaessa vaikka iso varmasti onkin :)
 
No mä lähen tähän äippäloman kärkeen vielä käymään viikon lapissa hiihtelemässä ja relaamassa. Rauhotun sitten kotiin. Pinnasängyn kasaus, vaatteiden pesu ja vauvanhuoneen verhot olis lomalistalla :)

Toukkis ja sintti rv33+0
 
Pitkästä aikaa muistan tulla tänne päivittämään kuulumisia! Rakenneultrassa oli kaikki hyvin ja tyttö on tulossa! Oon ostellut röyhelölegsuja ja ommellut frillamekkoja vaikka oikeasti esikoisen jäljiltä olisi ollut aivan riittävästi unisex vaatetta jäljellä. Tuplarattaat ostin myös välipäiväalesta ja vanhat rattaat sain myytyä pois. Taaperolle saadaan lainaan lastensänky, ehkä Pääsiäisenä. Ekassa radikokeessa pääsin pälkähästä, mutta toisessa en, joten nyt on pari viikkoa mittailtu verensokereita ja opeteltu taas syömään terveellisemmin. Hyvin on onneksi tälläkin kertaa pysyneet kurissa arvot. Vain aamupalan suhteen pitää varoa, silloin helposti nousee. Sf mitta on isompi kuin esikoisesta näillä viikoilla, ei kuitenkaan yläkäyrän yli, mutta vähän tietty mietityttää radin takia. Pari viikkoa vielä äitiyslomaan. Taaperon päikyn sopimus muutettiin kolmipäiväiseksi, joten pääsee edelleen leikkimään, mutta myös viettämään aikaa äidin ja vauvan kanssa. Itse toivottavasti saisi levättyä päikkypäivinä ja ehkä käytyä jossain vauvakerhossa. Esikoisen aikaan oli mukava käydä.

Rv 32+3
 
Hurjaa enää n. Kk laskettuunaikaan, ei ois elokuun 24pv ku plussasin, uskonut et aika menee näinkin nopeasti.. :eek:

Välttämättömyydet on hankittu, ja vielä kun nuo pikkusälät saa hankituksi, sekä kantorepun ja itkuhälyttimet niin kaiken pitäs olla valmista (niin ja huoneen järjestettyä mieleisekseni). :D

Miten joko synnytykseen muilla ajatuksia kääntynyt? Te joilla toinen/useampi tulossa, onko ollu mitään perää sillä että 'äidin synnytykset periytys tyttärelle?' Meillä on neljä sisarusta, joista minua lukuunottamatta kaikki on pari vko ennakkoon tullut maailmaan, ja isosiskoni sai esikoisensa 4vko etuajassa, sponttaanilla vesien menolla, nii oiskohan tässä toivoa jotta tosiaan olisi Max. Se kk jäljellä :LOL::whistle:

Keskiviikkona kävin vauvan kahden päivän vaitonaisuuden takia käyrillä, ja samalla ultrattiin. Kaikki kunnossa, ja tarvinnut kun pötkähtää käyrille niin liikkeitäkin alkoi tulla, jotenkin lymysi vissii istukan takana.. :cautious: Samalla tuli kyllä 100% varmistus sille että poika on, tosta varustuksesta voinut enää jättää mitään tulkinnan varaan :ROFLMAO:

Rv35+3
 
@Mieva Mä oon kyllä huomannut, että enemmän ja enemmän miettii tulevaa synnytystä. Ja ylipäätään äitiyttä. Ei yhtään kärsis päästää itseään väsymään liikaa, kun sillon alkaa hiipiä mieleen ahdistusta ja pelkoja. Näin jo yhtenä yönä unta, että hukkasin vauvan. :unsure: Hirmunen ahdistus. Noo, virkeenä pysyessä on kyllä enemmän innostunut vauvan tulosta, vaikka tää fyysinen olo ei todellakaan oo kovin hehkee.

Eikä me olla maltettu jättää loppuja valmisteluja äitiyslomalle :LOL:. Ollaan siivottu ja tänään sain luvan tuoda rottinkisängyn sisälle. Tuolla se nyt kuivuu suihkuttelun jäljiltä kylppärissä ja lakanat on kuivamassa pesun jäljiltä telineellä. Huomenna saan ne varmaankin laitettua valmiiksi, joskin huomasin, että meillä saattaakin olla lakanan sijaan ylimääräin pussilakana muiden joukossa. Noo, kaupastahan niitä lakanoita löytyy. Pyykkikori + erillinen pussi kestovaipoille, vaipparoskis, hoitoalusta ja tavarakori on jo paikoillaan. Kunhan äitiyspakkaus tulee, niin alan pesemään vaatteet, vaipat ja harsot, viltit yms. Sit äitiysloman alettua käydään ostaa kertakäyttövaippoja, puhdistusliinoja jne. Sittenhän sitä alkaa jo olla aika laittaa hoitolaukku ja sairaalakassikin valmiiksi. Aika rientää (y)

Mulla on ollut varsin paljon supistuksia ja jotenkin on sellanen olo, etten yhtään usko raskauden kestävän ainakaan yli lasketun ajan. Miehelle oon kyllä nauranut, että näin kun sanon niin varmasti pikkuinen tulee vasta lähempänä 42 viikkoa :cautious:. Kunhan nyt ainakin viitisen viikkoa malttaisi vielä olla kohdun turvassa :love:. Olit @Mieva miettinyt, voiko äidin synnytykset ns. periytyä tyttärille. Meillä tää on tosiaan eka, mutta ainakin mun siskoilla on mennyt ihan eri tavalla kun meidän äidillä meni. Vanhin sisko syntyi muutaman päivän lasketun ajan jälkeen mutta hänen esikoinen syntyi jotain 37+6 tai jotain. Mutta hänen muksu olikin perätilassa ja tais potkia tiensä ulos. Toinen sisko syntyi itse sektiolla laskettuna aikana, kuitenkin hänen molemmat lapsensa ovat syntyneet hyvän aikaa lasketun ajan jälkeen. Minä taas päätin syntyä muutaman päivän etuajassa, joten katotaan nyt miten meille käy :)
 
Ja pöh. Viime yönä piti lähtee käymään sairaalassa kun supisteli osin kipeästikin muutaman minuutin välein eikä millään tahtonut loppua. Ei onneksi ollut tapahtunut mitään kohdunsuulle mutta nyt ollaan sit ainakin viikko saikulla, katsotaan miten seuraavan viikon kanssa käy. Lepoa, lepoa, lepoa. Kuulostaa kivalta mutta nyt kun siihen on pakotettu, ei vois vähempää kiinnostaa. :(
 
Meidän neiti otti varaslähdön. Vesiä alkoi tihkua 32+3 ja osastolla kortisonit ja ab. Kolme viikko osastolla ja lopulta rv 35+2 synnytettiin. Synnytys itse oli nopea 1h5 min +10min ponnistusvaihe. Mutta muutoin viikot tässä olleet elämäni pisimpiä . Nyt kerätään voimia, harjoitellaan syömistä ja kellitään sinivaloissa.

Eli 8.4.18 syntyi. 2640g painoa ja 46,5 cm pituutta:)
 
34+5

Pääsin sit käymään viimeisen viikon töissä ja nyt virallisesti kolmatta päivää äitiyslomalla. Perjantaina ja eilen tullut puuhasteltua ja käveltyä kaupoilla niin paljon, että taas supistelee herkästi. Yritän nyt sit pakottaa itseäni lepäilemään ja taidan pysytellä parisen päivää ihan vaan kotona. Eilen aloitin pyykkiurakan ihan vaan lajittelemalla eri sävyiset vaatteet, harsot jne omiin muovipusseihinsa, siinäkin meni 2-3 tuntia. Kuinka niitä niin paljon olikaan. Äitiyspakkauksen vaatteista löytyi yksi viallinen, josta pitää reklamoida. Taidan kuitenkin pestä nuo muut ennen reklamointia niin näen löytyykö sieltä jotain muuta mainittavaa pesun jälkeen. Sain muuten 2017 pakkauksen. Ensin harmitti ihan pikkasen mutta sen läpi käynnin jälkeen kattelin 2018 pakkauksen tuotteet netistä ja oonkin ihan tyytyväinen että saatiin vielä viime vuoden pakkaus. Me kun ei tiedetä sukupuolta ja musta siinä 2018 pakkauksessa oli useampia vaatteita, jotka oli aika poikamaisia. 2017 on enemmän molemmille sukupuolille sopiva tai tää nyt on vaan meidän mielipide. Kauhistuttaa kyllä, että jos niiden pyykkien lajittelemiseen meni noin kauan niin kauanko menee niiden viikkaamiseen ja millä saan ne noihin laatikoihin sopimaan :LOL:
 
Onko muita vielä linjoilla? Täällä alkaa pikku hiljaa olla valmista vauvaa varten. Supistelut jatkuu tiheinä mutta ei kai ne mitään aikaiseksi saa. Huomenna on neuvolalääkärin käynti niin ajattelin kyllä pyytää, että tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Sais tää muksu vielä viikon ainakin pysytellä yksiössään :love:. Kaverit järjesti mulle lauantaina babyshower-juhlat ja eilen illalla käytiin ottamassa odotus ajan valokuvat. Kaverit oli tosi mukavasti huomioineet, että meillä on jo käytännössä kaikki tavarat hankittuna vauvalle ja olivat hommanneet lahjakortin meidän valitsemalle valokuvaajalle. Siitä olikin paljon enemmän iloa kuin olisi ollut taas lisäharsoista, -tuteista, -vaipoista jne mitä yleensä tupataan antamaan. Toki olin varautunut vaippakakkuun jättämällä koon 1 vaipat ostamatta mutta eilen napattiin sitten kaupasta yksi pampers koko 1 paketti mukaan.

Mitä vaippoja ootte muuten hankkineet vauvalle ja ne, joilla on jo aiempia lapsia, oletteko huomanneet, että joku vaippa merkki olisi erityisin hyvä tai huono? Meillä on nyt toi koko 1 pampersia ja aiemmin ostettu koko 2 Libero touch-vaippoja. Puhdistuspyyhkeitäkin oon ostanut useampaa merkkiä yhdet pakkaukset, katsoo sit mikä sopii meidän vauvalle ennen kuin ostaa niitä säästöpakkauksia. (n) Vielä pitäis yksi laatikko raivata tilaa vauvan tavaroille kun niitä nyt onkin enemmän kuin arvattiin. Tai lähinnähän ton äitiyspakkauksen kamat lisäsi määrää aika paljon. Ja tietty yksi ongelma on mun hurahtaminen noihin nattoun leluihin :whistle:. Talvivaatteita lukuunottamatta vaatteet, harsot, kestovaipat jne on nyt pesty ja järjestetty laatikoihin siististi. Eilen sain jopa pestyä ja keitettyä rintapumpun, tuttipullot ja tutit. Nekin on nyt sit valmiina. Toki hairahduin sit kaupasta ostamaan lisää tutteja (mutta kun olivat niin söpöjä :love:) mutta ehkä pesen ne vasta sitten kun nähdään, suostuuko tää meidän kirppu edes imemään tuttia.

Äitiysloma ei kyllä vielä oo tuntunut lomalta, koska vauvan tarvikkeiden huollon ja järjestelyn lisäksi olen yrittänyt vääntää yhtä ikuisuusprojekti artikkelia valmiiksi. Pelottaa valmistuuko se ikinä, jos en ennen vauvaa saa valmista :notworthy:.

Mitäs muille kuuluu?

Vesinokkaeläin + kirppu 35+6
 
Heipat kaikille!

Täällä alkaa myös olemaan koti valmiina uudelle tyypille, vaatteiden silitystä enää jäljellä. Sairaalakassi ja vauvan kassi pakattu jo useampaan kertaan, ku mieli muuttuu, että minkä bodyn sitä kotiin lähteissä oikeen pukee :LOL:
Olo ollut tosi hyvä, en voi vielä kehuskella supistuksilla, en oo varma onko niitä vielä ollut. Ilmeisesti ei.. Jos innostuu liikkumaan liian kovasti, niin hieman kovaksi vatsa kyllä menee.
Maanantaina oli neuvolalääkäri, joka totesi, että ukkeli on jo menossa oikeaan suuntaan, pää tiukasti lantion kuopassa. Mutta kaikki paikat vielä tiukasti kiinni, eli ilman ihmeitä ei ole vielä hetkeen tulossa ulos (ja hyvä niin). Painoarvio oli 2,7kg silloin maanantaina. Eli jos kasvaa semmoista normivauhtia, niin ehtii tässä parissa viikossa sinne 3,0-3,3kg tietämille. Onko muilla ollut millaisia painoarvioita?
Tulevalle viikonlopulle tiedossa yhdet häät. Oon hiljalleen kääntymässä tennareihin juhlakenkinä, ei oikeen koroissa liikkuminen enää maistu :ROFLMAO:

Kivaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Toukkis ja sintti 37+6
 
Hei se on vihdoin toukokuu eli meidän kuu!!! :love: Oikein hyvää vappua kaikille!

Meillä juhlistetaan myös sitä, että vauva on täysiaikainen eli 37+0 tänään täynnä. Mies lähti kaverin kanssa tuulettumaan keskustaan ja meikä jäi kotiin tekemään, no vaikka mitä tekemistä löytyy. Viime päivät on tullutkin tehtyä kaikkea muuta kuin pakollista mutta ehkä sitä on vähän mieli virkistynyt samalla. Sattui muuten muutama päivä sitten ihan uskomaton juttu. Oltiin käymässä Korkeasaaressa ja mentiin kattomaan lumileopardeja. Toisessa häkissä oli selvästi tiine lumileopardi, sen verran isosti maha jo pullotti. Tämä käveli sit suoraan mun luo ja kävi ensin makoilemaan siihen lasin viereen, noin puolen metrin päähän minusta vähän vinottain. Pesi siinä tassujaan ja kuonoaan (oli juuri syönyt) ja välillä vaan katteli eteenpäin ja huohotteli. Jonkin aikaa siinä makoiltuaan siirtyi vielä hetkeksi aivan minun eteen makaamaan, kunnes siirtyi sitten kauemmas. Monta kertaa ollaan siellä käyty ja ikinä ei ole tällaista tapahtunut. Naurettiin, että se varmaan haistoi villieläimenä jo kaukaa, että minäkin olen pieniin päin ja tuli sitten jakamaan kokemuksia. "Rankkaa tämä raskausaika, eikö vaan. Montako sulle on tulossa? Mä luulen, että mulle tulee kolme..." :LOL: Pitää varmaan kesällä käydä esittelemässä vauva sille ja kattoo tuleeko se esittelemään omansa :ROFLMAO:.

@ToukkaHaave87 Meillä arvioivat sillon neljä viikkoa sitten päivystyskäynnillä ultralla, että paino ois sillon ollut reilu 2100g ultran perusteella. Nyt jos on kasvanut käyrän mukaan niin olis about 2900g. Kohta siis ylitettäis myös se 3000g:n haamuraja (y). Mulla kyllä supistuksia ois vaikka muille jakaa mutta ei ne ainakaan viikko sitten neuvolalääkärin arvion mukaan olleet saaneet vielä mitään aikaan :ninja:. Eipä siinä sit muuta kun odotella vielä kipeämpiä supistuksia. Sairaalakassi ja vauvan hoitolaukku, jossa myös sen kotiintulovaatteet, saatiin viikonlopun aikana pakattua. Sairaalakassiin toki muutamia juttuja voi heittää vasta ennen lähtöä kun ovat päivittäisessä käytössä mutta niistä on muistilista (y). Vielä kun saisi miehen pakkaamaan oman reppunsa. Me kun haaveillaan, että päästäis synnytyksen jälkeen joko perhepesähotelliin tai perhehuoneeseen ja tarviihan se todennäköisesti vähän eväitäkin synnytyksen aikana...
 
Joko täällä on paljon vauvoja?? Mitä kuuluu??

Täällä la ohitettu ja poika edelleen yksiössään.. Muuten ei paha, mutta öisin ahdistaa, kun vaan kyljellään voi nukkua ja kyljen kääntäminen unissaan ei onnistu. Aina siis herääminen, mahan kääntö toiselle puolen ja uudestaan uneen. Tänään oli viimeinen neuvola ja yliaikakontrolli varattu 41+5 eli ens torstaille.
Siispä odotellaan!!

Toukkis ja sintti 40+2
 
Täällä ainakin edelleen odotellaan vaikka supistuksia onkin ollut varsin paljon jo ainakin kaksi kuukautta. H39+0 tänään eli mikä päivä tahansa saattaa tulla. Yllättävän hyvin oon edelleen saanut nukuttua vaikka kämppä onkin turhan kuuma. Yöllä ikkuna vaan auki, oon pikku hiljaa alkanut tottua myös lintujen konsertteihin. Limatulppaa on ehkä tullut sellasena vähäisenä vetisen limaisena vuotona mutta yhtä hyvin saattaa olla pelkkää valkovuotoakin. Mies on tällä viikolla vielä Tampereella mutta perjantain jälkeen suunnittelee jäävänsä kotiin odottamaan vauvan tuloa. Aika paljon stressannut kun pahimmillaan sillä saattaisi olla kotiin sellanen 7 tunnin pääsyaika. Yritän mahdollisimman vähän provosoida supistuksia silloin, kun se ei oo kotona. Kuulemma lauantaina otetaan sit kaikki keinot käyttöön synnytyksen käynnistämiseksi :rolleyes:
 
Huomenna laskettu aika ja ei mitään merkkejä ilmassa. Meidän auto on rikki ja menossa vaihtoon. Saa nähdä tuleeko taksimatka synnärille vai ehditäänkö saada uusi auto tilalle. Yöt on mullakin yhtä kääntyilyä ja vessassa käyntiä selkäsäryn takia. Sairaalakassi on pakattu ja muutenkin suurin osa valmiina. Siivoamista ja järjestelemistä kyllä vielä riittäisi vaikka kuinka.

39+6
 
Paljon onnea @KiAnni ! :)

Oma napa: Mies joutuiskin vielä maanantaina käymään Tampereella, joten täällä yritetään :cautious: vielä pysyä koossa. Viime yö oli hankalampi ja tänään on selvästi enemmän supistellut, joten saa nähdä miten onnistuu. Tympii, kun joutuu arpomaan näitä supisteluja, että mitkä on sitä mitä on ollutkin ja mitkä vois olla synnytykseen liittyviä...
 

Yhteistyössä