Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Ei synnytys itsessään jännitä, mutta se avautumisvaihe on mulla kamala. Oksennan ja ripuloin, selkään ottaa eikä pysty makuulla oleen. Nyt aioinkin vaatia jotain kipulääkettä avautumisvaiheeseen.
Synnytys menee ilman kipulääkettä.

Isyyslomista ei tietoa. Meillä mies yrittäjä ja pitäis mielellään vähä lomaa ku kaksoset syntyy. Pitää ottaa selvää kuinka se onnistuu.

Hiivasta kärsiville: Kannattaa juoda heraa sisältävää mehua. Puolukka on kans hyvää. Makeita ei saisi syödä ( :snotty: koskee myös mua itseä) ja grilliruoka pannaan.

Suzyanne: Aiotko ottaa ä.pakkauksen? Yllättävän paljon niitä vaatteita vain on sitten tarvittaessa pesussa ym. Meillä poika pulautteli kans kovasti ja tuntui ettei vaatteet riittänyt.

Vuorokausi rytmi Olen muutamana iltana huomannut, että vauvat kovasti liikkuu tuos 20.30-00.30 välisenä aikana. Saa nähdä kuinka sitten ku syntyvät, että meneekö tuon mukaan nukkuun. Yöllä en liikkeitä ole huomannut vaikka taas valvonutkin. Aamulla joskus 8:n aikaan tuntuu sitten taas liikkeitä.

Ihania kuvia olette laittaneet.
Meillä huomenna rakenneultra... Odotan innolla sitä.
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja merkkipäivistä sekä kihlautuneille. :flower:

Kissat kehräs kilpaa masun ympärillä eilen illalla. Isompi oli masun päällä ja sai muutaman potkun. Korvat vain heilahti =)

Kunto ja Sievi 21 :heart:
 
Heips ja terkkuja neuvolasta!

Kaikki kunnossa, vauva potkiskeli ja liikkui mahassa niin hurjana että tädin piti toisella kädellä painaa masua että sai sykkeen mitattua =)

Sain myös äitiysavustuspaprut ja ne heti täytin ja vein kelaan, nyt sitten vain pakettia odottelemaan!

Synnytyspelosta Siksipä pelkopolille sainkin lähetteen kun mulla noita pelkoja on vaikka minkälaisia... oma kipu ja vauvan vointi synnytyksen aikana sekä kaikki sellainen että otetaanko minut ja tuntemukseni vakavasti ja huomioon siinä synnytystilanteessa. Entä jos tilanne ei olekaan ollenkaan hallinnassani, ym ym.. Että paljon tulee olemaan kyseltävää kätilöltä sitten ensi viikolla. Suosittelen kyllä tuota pelkopolia, mua rauhoittaa jo pelkkä ajatus että sinne on mahdollisuus päästä.

Lihottu on nyt noin 5 kiloa... ei aihetta huoleen sanoi terkka vaikka minusta se on aika paljon...

Toikotytsylle vielä synttärionnea! :flower:

Vielä lääkäriin tänään ja illalla perhevalmennukseen.. |O

Mukavaa päivää!

Jasmin ja Aarre 23+4 (24+0) :heart:
 
Pianissimo: Oi sulla onkin varmasti ihan erilaista odottaminen kuin meillä täällä Suomessa, jo senkin puolesta että raskauden seuranta on niin erilaista! Miten ihmiset siellä suhtautuu vauva-masuun ja odottaviin äiteihin? Onko samanlaista kuin täällä että tuntemattomatkin saattaa tulla juttulemaan omista raskausajan kokemuksistaan ja taputtelemaan mahaa?

pian 3x äippä: Onnittelut kihlauksen johdosta :flower: Kiva että pääsette miehen kanssa vähäksi aikaa ihan kahdestaan oleilemaan :heart: Siitä varmasti saa sitten voimia arkeen kun on edes pieni hengähdystauko siinä kaiken kiireen keskellä.

Sompio: Miehen työpaikalla pitää ilmoittaa viimeistään olikohan 2kk ennen aiottua ajankohtaa milloin aikoo aloittaa isyysloman ja pitääkö koko loman kerralla vai montako päivää. Jos haluaa aloittaa loman vauvan syntymäpäivästä niin sitten ilmoittaa lasketun ajan, tietty jos on suunniteltu sektio niin silloinhan voi ilmoittaa melko varmaksi päiväksi sen.

Isyysloma on lakisääteinen, ei sitä voi millään kieltää. Samoin kuin isäkuukausi. Niin ainakin Kelan täti sanoi meille.
Silloin kun odotettiin esikoista, miehen työpaikalla viidestä työntekijästä neljälle oli tulossa perheenlisäystä, ja kaikkien lasketut ajat sattui vielä kesälomakaudelle, niin oli niillä siinä sumplimista että kaikki viisi miestä sai pidettyä kesälomat ja sen lisäksi vielä neljä isyyslomansa :LOL: Eikä niillä ollut edes kesätyöntekijöitä, että ne ajat kun oli sitten töissä 7:n viikon lomien lisäksi, niin saikin painaa melkeinpä joka päivä vähintään 16h päiviä!
Meillä kävi kyllä niin, että isyysloman jälkeen mies ehti olla vain 2 päivää töissä kun joutui umpisuoli-leikkaukseen! Tuli sitten vielä kuukauden sairasloma nostelu-kieltoineen siihen päälle!

Nyt on sama juttu, ainakin kahdelle on lapsi tulossa ja isyyslomat sattuu taasen sopivasti siihen kesälomakaudelle. Onneksi niitten pomo ymmärtää että pakko ne lomat on antaa pitää ja suhtautuu ihan kivasti :flower:

Esikoista odottaessakin mies oli ilmoittanut la:n ja että aloittaa isyysloman vauvan syntymäpäivänä mutta sai vapaata jo pari päivää ennen että pystyi olemaan minun kanssa sairaalassa kun kärvistelin niissä kauheissa supistuksissa epäonnistuneiden käynnistysyritysten seurauksena. Tai siis lääkärikin oli satavarma että synnytys on käynnissä mutta eipä se vaan edennyt. Onneksi mies sai yöpyä sairaalassa torstaista asti vaikka lapsi syntyi vasta lauantaina. Sitten päästiinkin "perhe"huoneeseen niin mies sai olla kokoajan mukana :heart:

Minusta tuossa isyyslomassa on vähän typerää se, että kun se on 18päivää niin ei voi pitää sillein että maanantai-perjantai vaan laskevat sen lauantainkin siihen mukaan vaikkei se edes olisi työpäivä. Olikos se niin että vuonna 2010 nousee neljään viikkoon isyysloman pituus kun nyt on sen 3vko.

piina: Synttärionnittelut :flower: :flower: vaikkakin vähän jälkikäteen tulee :)
Meillä tosiaan pojalla se pulauttelu rauhoittui kun oppi kävelemään 1-vuotiaana, mutta kyllä edelleen silloin tällöin pulauttaa ja tuntuu että on aikamoinen sihtikurkku että vähänkin isommat "kököt" alkaa yököttää ja sit oksentaa herkästi. Ikää siis nyt vähän vajaa 1,5v.
Mä oon kyl samanlainen et alkaa herkästi oksettaa joten liekö perinyt minulta :whistle: Tosin itselläni epäilen että johtuis siitä kun mulla on niin suuret nielurisat niin esim. kipeenä kun kurkku on turvoksissa ja vaikea hengittää niin ne risat osuu toisiinsa niin heti tulee se oksetus-refleksi.
Pojalla on tietty sekin haittana, kun hampaita on vasta neljä etuhammasta ja viides siihen ylös etuhampaiden viereen just tullut läpi, niin ei saa tietty ruokaa niin hienoksi pureskeltua että ne kököt saattaapi ottaa kurkussa kiinni :/


Oletteko ajatelleet ottaa toukovauvoille vakuutuksen ennen syntymää?
Me käytiin tänään se hakemassa ja sanoi ettei pitäis olla mitään ongelmaa etteikö ne sitä myöntäisi kun kaikki raskausajan tutkimukset on antaneet normaalit tulokset. Ainakin tuolla yhtiössä missä meillä on vakuutukset, se pitää hakea viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa tai sitten saa vasta vauvan syntymän jälkeen haettua.


Onnea ultraan menijöille :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Isyysloma on lakisääteinen, ei sitä voi millään kieltää. Samoin kuin isäkuukausi. Niin ainakin Kelan täti sanoi meille.
Juu siis tottakai isyysloma on lakisääteinen, mutta sitä tuossa aiemmin pohdittiin, että onko se lakisääteistä, että isä voi alottaa loman siitä päivästä kun lapsi syntyy vai voiko työnantaja vaatia ilmoittamaan jo etukäteen koska lomalle jää, tai voiko työnantaja vaikuttaa siihen koska loman saa alottaa? :)

Vakuutus otetaan vauvalle vasta sitten kun se on syntynyt, tai 2 kuisena sen kai aikasintaan sitten saa.

 
Taustailijan ollut tovin mutta nyt alkoi mietityttää tuo calmette-rokote kun neuvolassa ottivat sen viimeksi puheeksi. Esikoinen sen sai 2005 mutta nyt luin tuosta mtv3 uutisista että uudesta rokotteesta on enemmän muoks. haittaa kuin hyötyä :)? Matkustellaan jonkin verran ja esikoinenkin oli 4,5kk kun ekalla matkalla oltiin. Tuliaisena ei olisi kiva tuota tubia saada.

Olenkohan ainoa joka ei töissä edelleenkään ole mitään kertonut? :ashamed:
Mulla on työt kestänyt vasta 4kk ja näin pian joutuvat mulle sijaisen hommaamaan. Määräaikainen sopimuskin on voimassa tämän vuoden loppuun, mahtavatkohan sitä enää sitten jatkaa.. :/

Vakuutus meillekin otetaan ennen syntymää. Samoin oli esikoisella.

Kävin tuossa uudenvuodenaattona äippäpolilla kun iski niin kovat kivut alavatsalle eikä lepokaan auttanut. Mies soitti hädissään sairaalan valmiustilaan ;) Herttaista :heart:
Vastaanotto sairaalassa taas oli aivan p....stä. No kaipa me voidaan sut katsoa kun tänne tulit. En kai mä muuten olis mennyt, jos ei olisi huoli pienestä. Äitini on joutunut molemmista pikkuveljistäni lepoon kun on lähtenyt aukeamaan jo näillä viikoilla. Onneksi kaikki oli kunnossa ja panadolia käskivät vain ottamaan. :heart:

artunäiti ja nimetön 21+6
 
Me otetaan vakuutus vauvalle taaskin ennen syntymää. Turvasta se ollaan joka lapselle otettu, ja muistaakseni 2kk ennen laskettua aikaa piti se hommata. Me ollaan menossa tän kuun viimenen viikko Kuusamoon miehen talviloman ajaksi. Sen reissun jälkeen se vakuutus sitten otetaan. =)

Äitti ja minivitonen 20+1 :heart:
 
Ultra ohi :heart: !
Vauvalla kaikki normaalia :D :heart:
Näillä näkymin pieni tyttö tulossa. :D Sikiöasennossa naama alaspäin. Pikkuinen ujosteli profiilikuvaa niin paljon, ettei sitä täydellisesti saanut otettua, mutta sen sijaan ultraaja napsi kuvia ihan hurjan määrän muutenkin! Digillä sain lempparikuvastani kuvan otettua, täytyy muita skannailla vaikka myöhemmin.
Tässä meidän Pipana:

:heart: :heart:

..eli ei kai sitä sitten tarvitse arvuutella pakarakuvasta kumpi on. :whistle:

mahakivuista mulla oli vielä vähän aikaa sitten hieman kummallista kipua aina vessassa käynnin yhteydessä. Pissatulehdusta se ei ollut vaan hiivana hoidettiin pois. Ei ole ollut sen jälkeen sellaista tuntemusta.

kissinminttu & Pipana 20+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Juu siis tottakai isyysloma on lakisääteinen, mutta sitä tuossa aiemmin pohdittiin, että onko se lakisääteistä, että isä voi alottaa loman siitä päivästä kun lapsi syntyy vai voiko työnantaja vaatia ilmoittamaan jo etukäteen koska lomalle jää, tai voiko työnantaja vaikuttaa siihen koska loman saa alottaa? :)
En oikein osannut kirjoittaa ymmärrettävästi :ashamed: Eli sitä tarkoitin että kun se isyysloma on lakisääteinen, niin isällä on oikeus itse päättää ajankohta milloin aloittaa sekä se, monessako osassa isyysloman pitää (Kelan määräämissä rajoissa). Jos isä haluaa aloittaa lomansa heti vauvan synnyttyä, hänellä on siihen oikeus kunhan vain on ajoissa ilmoittanut työnantajalle lasketun ajan. Eihän se työnantaja voi olettaa että isä olisi joku selvännäkijä ja tietäisi syntymäpäivän etukäteen. Toki jos on suunniteltu sektio voi näin olla, mutta onhan silloinkin mahdollista että synnytys kaynnistyykin jo aiemmin.
Niin ainakin Kelan täti meille sanoi, että se lasketun ajan kertominen on vain suuntaa antava ja työnantajan on varauduttava että sen päivämäärän hujakoilla mies jää pois töistä viettämään isyyslomaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja artunäiti:
Taustailijan ollut tovin mutta nyt alkoi mietityttää tuo calmette-rokote kun neuvolassa ottivat sen viimeksi puheeksi. Esikoinen sen sai 2005 mutta nyt luin tuosta mtv3 uutisista että uudesta rokotteesta on enemmän hyötyä kuin haittaa? Matkustellaan jonkin verran ja esikoinenkin oli 4,5kk kun ekalla matkalla oltiin. Tuliaisena ei olisi kiva tuota tubia saada.
Siis mä ymmärsin esikoista odottaessa jolloin ei enää kaikille vauvoille tuota rokotusta annettu (2006-2007) että uudesta rokotteesta on suuremmat haitat kuin hyödyt jos se annettaisiin kaikille vauvoille, kun nykyään niin harva altistuu tms. Meille tehtiin sellainen kysely silloin ja nyt toista odottaessa se päivitettiin, ja jos siinä tulee jotain seikkoja ilmi että rokotteelle on tarvetta niin tottakai se annetaan. Neuvolakorttiin tulee sitten merkintä tarvitseeko sitä rokotetta vai ei.

Joko muuten se rotavirus-rokote ehtii meidän vauvoille yleiseen rokotus-ohjelmaan? Jossain ainakin oli juttua että se olisi tulossa kaikille yleiseen rokotusohjelmaan, kiva juttu minusta kun esikoiselle kun se otettiin niin oli aika kallis :whistle:
 
onnittelut ultrauutisista :flower: !

meidän olisi tarkoitus ottaa jo ennen syntymää vauvalle vakuutus ja Tapiolasta se ajateltiin hakea. onko kukaan tutkinut tarkemmin näitä eri yhtiöiden vakuutuksia? me kilpailutettiin Pohjola, mutta Tapiola veti pidemmän korren.

synnytyspelosta: mua ei oikeastaan synnytys pelota, tahtoisin jo uteliaana päästä synnyttämään. mutta se pelottaa, että vauva ei olekaan kääntynyt oikein päin, eikä sitä huomata ajoissa. voi olla, että joudun käymään loppuraskaudesta vielä yksityisellä ultrassa varmistamassa tilannetta...

isyysvapaata ja vanhempainvapaata koskien, mun täytyisi varata Kelasta oikein aika ja käydä juttelemassa. me kun ollaan molemmat yrittäjiä, niin nuo palkansaajille tarkoitetut ohjeet heidän sivuillaan, eivät kaikilta osin ole ihan sovellettavissa meihin. mutta senhän ehtii vielä :)

yellow 21+6
 
Onnittelut syntypäivistä ja kihlauksesta :heart: :flower:
Synnytyspelkoa ei täällä ainakaan viellä podeta. Pelko ei ole iskenyt vaikka olen katsonut synnytyksiä sairaalaohjelmistakin. Aijon mennä täysin "avoimin mienilin "synnytykseen.Mutta mitenkään urheilemaan en ala vaan otan kyllä kaiken kivunlivityksen mitä tarjotaan. Ainut asia mikä minua jännittää on sairaalassa olo aika, sillä ikinä en ole ollut minkään laisessa sairaala hoidossa.
Isyyslomasta avomies aikoo aloittaa kanssa heti kun vauva on syntynyt ja hänen pomo on antanut jo suostumuksensa.
Vakuutuksesta me aijotaan ottaa kanssa vakuutus
Mahassa kävi eilen aivan mahdoton myllerrys, tunsin potkun jopa kädessä :heart:
Huomenna on sitten rakenne ultra. Onneksi aika on aamusta joten ei tarvitse koko päivää jännittää. Ja mieskin pääsee mukaan :heart:

Tytti ja Papu 19+3
 
Pikaiset neuvola terkut täältäkin :)

Pääsin käväseen labrassa ja kaikki maholliset testit otettiin! HB oli laskenut edellisestä
119--->111 vaikka tota rautaa oon säännöllisesti joka päivä syönyt! :ashamed: Nyt sitten tuplaten viikon/parin verran.. Sf oli 20cm ja vauvelin sykkeet siinä 150 :heart: =)
Ainii ja Prkles!! joudun siihe sokerirasitustestii vai mikä se oli!! hitsiläinen..
Painoo oli tullu vaan 450g ja nyt neukkutäti alko jo kyselee et syönkö normaalisti ymsyms. Mutta siis kyllä ihan normaalisti syön.. oikein ihmettelin että ei sen enmpää ollu tullu ku kaikkee herkkuu vedelly jouluna ja sen jälkee! :D
Mutta semmosia.. kiitos vielä synt. onnitteluista..

T:toukotytsy+masukki 22+3
 
Neuvolaterkkuja täältäkin!

Hb on vielä niin hyvä (122), että rautaa ei ole pakko aloittaa.
Verenpaine ihan ok, en nyt muista paljonko, mutta mulle ominainen matala.
Painoa oli tullut tässä kuukauden sisällä 1½ kg.
Syke oli 148.
Sf-mitta oli 23 cm, eli siinä yläkäyrän yläpuolella menee.
Sokerirasitukseen en joudu. Sairaala on tiukentanut näitä sokerirasitustestien ehtoja, mutta olen niitä harvoja, jotka ei siihen niiden ehtojen perusteella joudu.
Kelan paperitkin täyttelin ja kiikutan ne joku päivä kelaan.

Joie ja Sippu rv 22+1
 
Hei!

oonpas laiskasti tähän pinoon kirjoitellut.. :whistle:

Neuvolakuulumiset: (kopsin toisesta pinosta )

22+1
Paino 62,5 kg (rv 8 paino oli 57 kg et onhan sitä muutama kilo tullut... :whistle: )
RR 110/75
Hb: ei mitattu
Pissa ok
syke: 140
liikkeet: ++
Sf: 17 cm

Musta on hassua että meillä ei mitata sitä hemppaa joka kerta... mut eipä mulla mitään tuntemuksia ookkaan et se olis alhaalla. :/ kai ne mittais jos mä sanoisin jotain.. hmm. Noh, perhevalmennusta meillä on (muistin kysyä ) ja kolme kertaa siis maaliskuussa. :) Saatiin Kelan paprut ja vietiinkin saman tien, äitiysloma alkaa siis mulla 3.4. :D Jei! Eipä siellä muuta, Dodoliina ujosteli dobbleria ja heti kun saatiin syke lähelle niin karkasi. :)

VAkuutus otetaan
Isyysloman tuleva iskä pitää. :)

Kissinminttu onnea ultrauutisista! :heart:

Tytti tsemppiä ultraan!! :flower:

Synnytyspelkoja ei ole.... ainakaan vielä! :LOL:

Tässä nyt näin pikaisesti kuulumiset. Olen ahkerasti ommellut kaikkea kivaa. Imetystyynyn, patalappuja, verhot ja hoitoalustan vauvalle. :D :D Ompelukone lainassa ja kärpänen puri! :D

EM ja Dodoliina 22+1
 
Heippa!

Huh miten paljon oli taas tullut tekstiä teillä!! Huomista rakenneultraa täällä jännään, onneksi on jo aamulla, niin ei tarvi kokopäivää kärvistellä :D
vakuutusotetaan fenniasta, kun siellä muutkin, ei ole järkeä kilpailuttaa, kun meillä koirat niin eläkeikäsiä, ettei niille mistään saa enää uusia vakuutuksia.
synnytyspeloistaEn ole ainakaan vielä osannut sitä pelätä, eiköhän siitä selvitä
isyyslomaAloittaa, kun vauva on syntynyt

Menin sitten jo tänään tilaamaan vaunut. Tilasin Mosmon yhdistelmät, kun niihin sai ihan kivan varustepaketin mukana, ja halvat olivat.

Siskolta hain myös tänään ison kasan vauvan vaatteita, sitterin, ym muuta tarvittavaa


Palailen huomenna ultrakuulumisilla

Ja onnea jo ultrassa käyneille, kihlautuneille ja synttärisankareille!!

Humu & Rölli tasan 20 (jos laskin oikein) :)
 
Pitääpä ihan merkitä kun juttua tuntuu ilmestyvän tosi ahkerasti. :)
Meillä päin kaikki ihan hyvin. Mies on lomautettuna tämän kuun joten on hassua kun en hoidakkaan poikaa yksin päiväsaikaan. Oon saanut vaan lepäillä ku tää nuha ei meinaa ihan kokonaan poistua. :snotty:

Jonz&Tessu 24+0 (Ehkä )
 
Kiitos kaikille, jotka vastasivat isyyslomasta kysymyksiin. Täytyy Kelaan soittaa, mutta ajattelin ensin kysyä teiltä, että en olisi ihan tumpelo asian suhteen. Ne asiat kun on niin vaikeita tulkita tuolta Kelan sivuilta. Siksakkian miehellä on oikein vauvabuumi ollut työpaikalla :)

Hiivasta Mä olen kanssa kärsinyt kroonisesti jostain tulehduksesta, joka ei ole hiivaa. Kutinaa ei ole, mutta järkyttävän hajuinen valkovuoto. Aina kun menee lääkäriin, niin tottakai se silloin tuoksuu ja on väriltään normaalia. Kukaan lääkäri ei oikein ota tosissaan, että ongelma on olemassa. Pitäisi varmaan viedä joskus lääkärille päivän jalassa olleet valkoiset pikkuhousut, mitkä eivät illalla todellakaan ole valkoiset. Sori tämä ällö-juttu :ashamed:

Kysymys vatsallaan olemisesta? Kuinka kauan voi turvallisesti olla sängyssä vatsallaan? Vai onko siitä haittaa, vai luulenko vain, että litistän nupun? En nuku vatsallani ikinä, mutta olisi kiva välillä lukea vatsallaan.

Vakuutuksesta Ollaan ottamassa syntymättömän lapsen vakuutus 2 kk ennen la:ta. Ja sitten otetaan sairasvakuutus (vai mikä lie nimeltään), kun lapsi on 2 kk vanha. Se on vaan riski siinä, että jos on ollut jo korvatulehduksia tms., niin ne voidaan sitten poissulkea siitä vakuutuksesta. Onko jossain vakuutusyhtiössä suoraan sellainen vakuutus, että saisi suoraan syntymättömälle lapselle myös ne sairaskulut korvattaviksi?
Yellow Mä kysyin kanssa Tapiolasta, mutta kun siellä pitää olla myös kotivakuutus. Pitäisi nyt sitten kilpailuttaa myös kotivakuutus, jos sinne haluaisi siirtää. Ifistä tällä tietoa ollaan ottamassa.

Onnea hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista :heart: Meillä rakenneultra huomenaamulla, jännittää :whistle:

Ensimmäinen työpäivä meni tuon selän kanssa ihan hyvin. Tänä aamuna kyllä oireilee ihan mukavasti, että katsotaan miten illalla pääsee kävelemään. Mies onneksi tulee hakemaan töistä, kun pääsen taas vasta ysiltä.

*muoks* Laitoin muuten väärin. Syntymättömän lapsen vakuutus on otettava Ifissä 3 kk ennen laskettua aikaa.
 
Äitti-83 Juu, Turvassa näköjään olisi hyvä vakuutusturva, koska se kattaisi myös ne sairastumiset ja se astuu heti lapsen syntymästä voimaan. MUTTA, sielläkin pitää olla kotivakuutus samassa paikassa. Eli meidän pitäisi siirtää sinne sitten muutkin. Eikä ne ole ihan hetkessä mietittynä...
 
Mies just laittoi viestiä, että pomo ei meinaa päästää sitä huomenna rakenneultraan kesken päivän. Eli siitä isyyslomastakin saa varmaan sitten sen kanssa taistella. Inhottavaa mennä yksin ultraan, kun mieskin sinne niin kovasti tahtoisi :'(
 
Onpas Sompion miehellä mukava ja joustava pomo |O Tosi tylsää mennä yksin, kun olitte jo orientoituneet menemään yhdessä.

Vakuutusyhtiöistä: mitä pienempi, sen joustavampi ja korvaa paremmin. Mieheni joutuu työn puolesta tekemään paljon yhteistyötä eri firmojen kanssa ja meillä pannassa ovat If ja Pohjola. Niiden kanssa kaikesta pitää taistella ja ehdot ovat monissa vakuutuksissa paljon huonommat kuin muilla. Meidän omat vakuutukset on kaikki Tapiolassa ja ollaan oltu supertyytyväisiä. Vakuutukset kun yleensä otetaan käyttöön elämän ongelma- ja kriisitilanteissa, niin on mukavaa, että homma toimii, eikä kaikkea tarvitse selvittää ja nuuskia itse. Ja jos ei osaa kysyä itse ja oikeita asioita, niin voi jäädä esim. 5000 EUR saamatta, kuten meillä meinasi käydä Ifin kanssa... Onneksi kuulin muualta asiasta ja osasin vaatia vakuutusyhtiöltä sen mikä meille kuului. Ja vauvalle otetaan vakuutus - Tapiolasta :)

Mulla on työahdistus. Hommaa on meidän tiimille aivan liikaa ja vielä sellaista perushommaa, jonka pitäisi pyöriä automaattisesti taustalla. Lisäksi vaikuttaa siltä, että tilanne tulaa jatkumaan tällaisena mammaloman alkuun (3.4.) asti. Hohhoijjaa.

Mulla oli eilen tihkunut rinnoista nestettä topattujen rintsikoiden ja aluspaidan läpi työpäivän aikana! Pakko varmaan ostaa jotain suojausta... Hassua ja hieman outoa.

Eilen illalla vauva potki ihan hulluna ja tunsin iskut käsiäni vasten. Toivottavasti tänä iltana sama meno, jotta mieskin pääsisi ekaa kertaa liikkeet tuntemaan. On se vaan jotenkin niin mahtava tunne, oikea pieni ihminen kasvaa ja voimistuu juuri minun kohdussani. En varmaan ole koskaan oikeastaan ole edes aiemmin uskonut, että niin todella voisi tapahtua.

PilkkuPantteri ja Jyvä 22 + 2
 
sompio kohtalotoveri täällä. Tosin nyt tulee extraultra, mihin pitää lähteä yksin :'(

Neuvolaan soitin aamulla ja olivat sitä mieltä aluesairaalan äippäpuolen kanssa, että suoraan sinne ultraan, kun tää supistelu vaan ei lopu!
Lääkekuurin saa vasta ensi viikolla kun viikkoja 22 täynnä. Ahdistaa, mitä lisää tunne että nyt iskee vielä se flunssakin!

Me vaihdettiin kaikki vakuutukset ifiin tuossa syksyllä ja pyysin tarjousta vauvavakuutuksesta. Oli silloin aika arvokas siihen, mitä se korvaa. TUntui että saa takaisin jotain jos vauvalle käy tosi huonosti. Jäi pahat fiilikset.. Pitää pohtia vielä kun onneksi aikaa on.

humu82 aika kiinnostava tuo vaunupaketti. ja todella edullinen. Onko sulla kokemusta ko vaunuista? Innostuin itse aika hyvin.. Värikin oli kuitenkin aika neutraali..

Mutta nyt meen lepäilee kunnes tuodaan auto, millä saa sen 35km ajella sairaalaan. Äkkiä antoi ajan, kun neuvolatäti soitti klo 9.

Muillekin Ultraanmenijöille lycka till. Jos vaikka sovitaan, että kaikilla kaikki hienosti =)
 

Yhteistyössä