Toukokuun tulokkaat 2018

@sinipingviini voimia kovasti!!

Täälläpäin oireet tuntuvat voimistuvan. Laskujeni mukaan olisin viidennellä viikolla. Rinnat on ihmeelliset, vähän arat ja ihan kui kumipallot, oli pakko käydä jo liiviostoksilla, tai oikeastaan toppiostoksilla kun liivit ahdistaa.

Lähinnä iltapäivisin on lähes joka päivä tuntunut pientä kuvotusta. Öisin ravaan pissalla..hiukan juilii välillä alavatsaa mutta tuntuu että pahin juilinta on jäänyt jo pois. Tänään ajattelin vielä tehdä testin, koska jotenkin ei vaan pysty täysin sisäistämään, että raskaana ollaan. :) Viimeksi taisin tehdä viikko sitten.

Kaikki jännittää, ihan kaikki, mutta aattelin, että jos miljoonat muut on tästä hässäkästä selvinneet, selviän minäkin. :D
 
Po
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta :love:

Minäkin laitoin viestiä fb ryhmästä :)

Aamuyöstä piti nousta vessaan, aika selvä raskausoire mulla :LOL: En silloin jaksanut testiä tehdä, joten 2,5h pidätyksen jälkeen rfsu liuskaa uitettu. Viiva edelleen haalea, mutta nähtävissä ilman tihrustamista ja on vaaleanpunainen! :love:
http://aijaa.com/6qoJW2

Olo ja oireet muutoinkin viittaavat vahvasti raskauteen, joten voisin hypätä kunnolla mukaan :)
 
Laitoin viestiä fb-ryhmästä. La osuu menkoista laskien 3.5., mutta luulen sen olevan vasta muutamia päiviä myöhemmin. Esikoisen (huomenna 2v) yrityksen aikaan ainakin luteaalivaihe oli normaalia lyhyempi. Onnea kaikille plussanneille ❤
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta :love:

Minäkin laitoin viestiä fb ryhmästä :)

Aamuyöstä piti nousta vessaan, aika selvä raskausoire mulla :LOL: En silloin jaksanut testiä tehdä, joten 2,5h pidätyksen jälkeen rfsu liuskaa uitettu. Viiva edelleen haalea, mutta nähtävissä ilman tihrustamista ja on vaaleanpunainen! :love:
http://aijaa.com/6qoJW2

Olo ja oireet muutoinkin viittaavat vahvasti raskauteen, joten voisin hypätä kunnolla mukaan :)

Mäki heräsin yöllä vessaan. Samoin väsyttää ja kuvottaa, mitään ei tee mieli syödä. Mitäs oireita muilla?
 
Po
Täällä myös väsymystä ja etenkin iltaisin palelen hirveesti, villasukkia saa käyttää :LOL: Ja nälkä, ihan hirviä nälkä! Mut imetän edelleen kuopusta, joten voi olla et tuplaa tää raskaus nyt näläntunnetta tai jotain. Pissalla saa usein ravata ja rakko ei kestä koko yötä, eli pitää nousta tyhjentään. Lisäksi alamahalla painontunnetta, nippailuja ja ajoittain menkkapolttoja. Kuopus tänään tuli syliin pyllyedellä ja puski mahaan pyllyllänsä, tuli sellanen outo tuntemus ja hetken jomotteli. Onneks pikkunen on hyvässä suojassa masussa :love: Siinäpä ne tähänastiset oireet. Pahoinvointi on ruukannut alkaa rv6+ ja se on jotain aivan hirveää pahimmanluokan kestorapulaa :eek: Siksipä tässä metsästän jo puuttuvia toppavaatteita meidän katraalle, sillä tiedän etteen pysty silloin enään kun olot iskee päälle.. :sick: Mutta on se sen arvoista kun palkinto on mitä ihanin :love:
 
Tissit on arat/särkee, turvottaa, välillä kauhee hiki ja hetken päästä palelee peiton allakin. Onneks itsellä ei ole noita menkkatuntemuksia, muuten varmaan stressaisin ihan hulluna. Esikoisen kohdalla olin useamman viikon aivan järkyttävän väsynyt, hädin tuskin vessaan jaksoin mennä. Kovasti on sormet ristissä, ettei se oire ilmestyisi nyt.
 
Mulla on oireina ollut; vähän menkkamaisia tuntemuksia, rinnat turvonneet, hengästymistä kevyesti kävelyllä ja ihan hirvee ärtymys välillä... mikään muu ei haittaa mutta se, että flippaa kunnolla ja mies saa kuulla kunniansa, ei oo kovin kivaa, kun periaatteessa mitään syytä ei ole :unsure:

Tuleekohan musta sellanen hormonihirviö :devil:?
 
Mulla on oireina ollut; vähän menkkamaisia tuntemuksia, rinnat turvonneet, hengästymistä kevyesti kävelyllä ja ihan hirvee ärtymys välillä... mikään muu ei haittaa mutta se, että flippaa kunnolla ja mies saa kuulla kunniansa, ei oo kovin kivaa, kun periaatteessa mitään syytä ei ole :unsure:

Tuleekohan musta sellanen hormonihirviö :devil:?
Mäkin flippasin miehelle ihan totaalisesti eilen ku sanoi olevansa väsynyt kun oltiin sovittu menevämme kiinalaiseen syömään. Olis siis kyl sit kuitenki lähteny, mut suutuin ja sanoin ettei tartte. Oon syömättä sitten. Ja olinkin. Tällä hetkellä kaikki muu siis kuvottaa paitsi paistetut kasvikset ja tahmariisi
 
Tää mahan koskeminen alkaa olla tosi häiritsevää. :unsure: Josko maanantaina soittelis neuvolaa ja pääsis sit tarkastaa, jotta onko tämä normaalia kipua, ku vuotoja ei oo mut kipu on välistä todella kovaa eikä mikää tuntemus vaa. (n)
 
Faceryhmää ku pohdittaessa niin varmaan mukaan pääsee heti ku to vaan ehtii hyväksymään (y)

Sit ku puhuitte tuntemuksista niin itsellä ollut rinnat niin arat viikon et välillä jopa oon miettinyt rintaliivien kanssa nukkumista. Sit närästystä sekä väsymystä ollut vähän ja alamahassa jomotusta. Lisäksi @Suziella mainitsi tota hengästymistä, niin sitäkin ollut. Itse ajattelin et se liittyisi verenpainelääkkeet vähentämiseen ja lopulta ne jäi pois. (Lääkkeitä ollaan siis vaihtamassa)

Omasta mielestä tää tuntuu niin helpolta ku vähän vaan närästänyt. Aikaisemmissa raskauksissa tässä kohtaa on jo oksennettu kunnolla. Nyt sit jännittää vaan koska se alkaa. Mut täytyy vaan muistaa et kaikki raskaudet on erilaisia.
 
Po
Eli odotellaan vielä. Kova olisi hinku päästä enemmänkin jo kirjoitteleen, kun ei ole ketään muutakaan jolle jakaa ajatuksia koska ei aiota raskaudesta kertoa vielä piiiiitkään aikaan. Täällä kirjoitellessa on pelko että joku tunnistaa vaikka tuskin kukaan tarkoituksella täällä kyttää tunnistamassa :LOL:

Mulla ei oo rintojen arkuutta, mut johtunee siitä kun imetän vielä. Hyvä näin! (y)

Eilen siivosin kaappeja ja tehtiin toppavaateinventaariota, tuli samalla mietittyä mitä kokoa vauva sitten ens syksynä tarvii, tuo menis välikauteen jne. Alkaa pikkuhiljaa konkretisoitua raskaus. Niin ja vaunukoppaakin jo vähän samalla hipelöin, en sentään nostanut äitiyspakkauslaatikkoa ylimmältä hyllyltä ja hipelöinyt vastasyntyneiden vaatteita :LOL::love:
 
Anteeksi kaikille et on kestänyt. Palasin torstaina sairaslomalta (olin kuumeessa) kouluun ja olin niiin väsynyt torstaina ja perjantaina. Sit lähdettiin vielä perjantaina Korkeasaareen kissojen yöhön lasten kanssa melkein heti koulusta, oltiin kotona sit vasta lähempänä puolta yötä. Eilen oltiin kavereiden juhlissa.

Tissit on ihan älyttömän kipeät. Muuten ei pahemmin oireita ole.
Parina iltana on tuntunut ihan supistuksen kaltaisia pieniä koventumia tuolla ihan alamahalla. Mietin et voiko tässä vaiheessa jo olla harkkasuppareita. Viikkoja olis kai nyt 5+
 

Yhteistyössä