Toukokuussa tiukentuvat

"MaMa"
Mä tuun nyt tänne teille purkaan, kun oon niin pirun äksyllä päällä. Tiedän, et johtuu varmaankin tästä superdieetistä (en kyllä tajua miksi, kun ei ole nälkä eikä himoja), mutta tuntuu ettei tää nyt ihan näinkään voi jatkua seuraavia 5 viikkoa! Voipi olla muuten parisuhde aika retuperällä silloin.. :/

Ruuat maistuu hyvin, vielä ei oo pahempaa tukkoisuuttakaan ollut. Pelkäsin sitä noista maitotuotteista johtuen, täytyy olla edelleen varovainen niiden kanssa. Treenejä en oo tehnyt kuin yhden kokonaan ja kaksi puolikasta. Pitäis 4 kertaa viikossa tehdä ja päälle vielä aerobiset. Mutta ajattelin olla niiden kanssa lempeä itselleni, teen kun tuntuu siltä, pikku hiljaa määrää nostaen. :) En oo ikinä ollut mikään himoliikkuja ja vielä on edessä kova työsarka, jos meinaa musta sellaisen saada. :D Lenkillä kävin kuitenkin tänään ja jopa juoksin (tai hölkkäsin) muutaman pätkän lenkin varrelta! :D

Tsemppiä teille kaikille muillekin! :) Nyt kun ollaan ahkeria, niin saadaan paljon aikaiseksi!

"Your future is created by what you do TODAY, not tomorrow" - Robert T. Kiyosaki
 
MaMa, mä aloitin mun laihduttamisen Jutan Go fat Go - ruokavaliolla. Aika pian jouduin kuitenkin siirtymään siitä normaaliin ruokaan, sillä olin tosi äksy ja hermoheikko. Mulla tilanne ei siis tasaantunut "tottumalla" ruokavalioon, vaan oikeasti se ei vaan sopinut mulle. Nyt syön kuten ennenkin, ainoastaan vähemmän/pienempiä annoksia. Onko siinä superdieetissä millainen ruokavalio? Jaksamista, ja toivottavasti helpottaa:flower:

Kävin laittamassa mun tavoitteet uusiksi listaan. Ne on muovautunut tässä matkan varrella. Ja nyt grillaamaan:p
 
  • Tykkää
Reactions: teajohanna
"MaMa"
MaMa, mä aloitin mun laihduttamisen Jutan Go fat Go - ruokavaliolla. Aika pian jouduin kuitenkin siirtymään siitä normaaliin ruokaan, sillä olin tosi äksy ja hermoheikko. Mulla tilanne ei siis tasaantunut "tottumalla" ruokavalioon, vaan oikeasti se ei vaan sopinut mulle. Nyt syön kuten ennenkin, ainoastaan vähemmän/pienempiä annoksia. Onko siinä superdieetissä millainen ruokavalio? Jaksamista, ja toivottavasti helpottaa:flower:

Kävin laittamassa mun tavoitteet uusiksi listaan. Ne on muovautunut tässä matkan varrella. Ja nyt grillaamaan:p
Osittain saman moinen kuin siinä GFG:ssä, mut tätä viilataan joka viikko ja tää on vähän tiukempi muutenkin. :D Ajattelin, että sinnillä menen tämän läpi, vaikka olisin kuinka äksy. Siirryn sit vähän normaalimpaan juhannuksen jälkeen, jos tuntuu, että äksyily ei mee ohi muuten. Niin monesti oon luovuttanut projektin kesken, että nyt meen loppuun asti vaikka henki menis! Sen oon päättänyt! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Tönt
[QUOTE="MaMa";26273102]Osittain saman moinen kuin siinä GFG:ssä, mut tätä viilataan joka viikko ja tää on vähän tiukempi muutenkin. :D Ajattelin, että sinnillä menen tämän läpi, vaikka olisin kuinka äksy. Siirryn sit vähän normaalimpaan juhannuksen jälkeen, jos tuntuu, että äksyily ei mee ohi muuten. Niin monesti oon luovuttanut projektin kesken, että nyt meen loppuun asti vaikka henki menis! Sen oon päättänyt! :D[/QUOTE]

hienoa!! asenne kohillaan. onnistumisen riemu on kyllä parasta laihiksessa!! siitä saa virtaa jatkaa ja sitä selkärankaa. :D tsemppiä ja pitkää pinnaa!
 
[QUOTE="MaMa";26273102]Osittain saman moinen kuin siinä GFG:ssä, mut tätä viilataan joka viikko ja tää on vähän tiukempi muutenkin. :D Ajattelin, että sinnillä menen tämän läpi, vaikka olisin kuinka äksy. Siirryn sit vähän normaalimpaan juhannuksen jälkeen, jos tuntuu, että äksyily ei mee ohi muuten. Niin monesti oon luovuttanut projektin kesken, että nyt meen loppuun asti vaikka henki menis! Sen oon päättänyt! :D[/QUOTE]

No hyvä! Mä en voi lasten takia pahemmin äksyillä "turhasta", mutta hyvä jos sulla ei perhe kärsi vaikka olisitkin huonommalla tuulella ;) Mutta mulla toimii parhaiten tämä painonpudotuskin kun voin paremmin. Mutta jospa sinä piankin totut tuohon ruokavalioon. Tsemppiä!
 
Tönt
[QUOTE="Teajohanna";26273547]Paino aamulla 66,7 kg (kuukautiset takana), vyötärö sama 79 kuin ennen, 104 cm.

(Mistä lähtee? No tisseistä varmaan juur nyt.)[/QUOTE]

hienosti putoaa!! :flower:

mua ei haittaa yhtään että mun tisseistä lähtee. mullon b-kuppi tällä hetkellä. sillon muutama vuos sitten oli a-kupit ja halusin isompii. sit tuli pari lasta lisää ja lihoin, niin tissit kasvoi. nyt haluun ne pienet takas. :D
 
Mä oon herkkulakossa mukana! Viikonloppu ja eilinen meni juhliessa ja syödessä :$ Paino oli tänä aamuna taas sen saman (sxxtanan) 62.5kg. Tuntuu etten pääse näistä läskeistä eroon koskaan ja selkärankakin on kuin kastemadolla. Illat on menny ihan päin persettä ja syödessä. Eilen sulatin kakkua pakkasesta, se ei onneksi maistunu. Tulihan testattua, ettei kannata ainakaan enempää sitä sieltä sulatella. Hirveesti tekis mieli leipoa, mutta yksinkertaisesti en uskalla, kun menee sit taas ihan syömiseksi :headwall: Miten tää voikin olla näin sairaan vaikeeta? Oon lasten jälkeen laihduttanu alle puolessa vuodessa jonkun 20kg ja sillon se oli helppoa kuin heinänteko. Nyt on niin niin niin hankalaa ja koko aika tekee mieli syödä. Ärrrrrrrrrsyttää |O
 
IhanaValo
Hmm.Mitähän kummaa mie oikeen syön/teen väärin ku eilisestä oli noussut paino yli kilolla tämänaamuiseen? Pientä turvotusta..:(
Pitää laittaa jääkaapin ovi lukkoon jotenki..
 
Hmm.Mitähän kummaa mie oikeen syön/teen väärin ku eilisestä oli noussut paino yli kilolla tämänaamuiseen? Pientä turvotusta..:(
Pitää laittaa jääkaapin ovi lukkoon jotenki..
Mullakin on tullut eilisestä 600 gr. painoa lisää, mutta veikkaan sen pian katoavan. Toissapäivänä tein pitkästä aikaa aivan oikeaa ruokaa, lohta ja perunoita kermakastikkeessa - sen sallin kyllä itelleni. :D Nyt pallaan takas soppakuurille hetkeksi, ainakin siihen asti kunnes keksin jotain kevyempää muussattavaa ruokaa. :)

Toivottavasti IhanaValo laskee se turvotus. Syö vaikka jotain nestettä poistavaa. :)
 
Meille naisille noi mensut ja hormoonit tekee oikkujaan. Välillä tuntuu toivottoman lihoneelta ja välillä ilahtuu (ja joskus ihan perusteettomasti) että ai! olen laihtunut vaikka kuinka (oikeesti ne oli ne mensut...)

En ole vieläkään ryhtynyt syömään jauheita enkä paastoamaan enkä karppaamaankaan, syön vain vähemmän kuin yleensä ja yritän liikkua sen mitä tilanteeni sallii. Mulla tällä hetkellä liikuntaa rajoittavia tekijöitä ovat omat terveydelliset eikä oikeastaan muu... kun olen edelleen sairauslomalla. (Mutta ensi viikolla yritän palata töihin, huisin jännää...) Ajattelen, että itselleni myös sopii maltillinen pudotus ja mukava olo, rääkkäämään en itseäni halua ruveta (mua on rääkätty parin viime vuoden aikana sairaaloissa niin paljon, että rääkkikiintiö on täynnä).

Eipä masennuta eikä anneta periksi, vaikka vaaka ja mittanauha välillä junnaavat paikoillaan. Kärsivällisyyttä vaan, kyllä ne siitä periksi antavat ennemmin tai myöhemmin.
 
Bikini
Kohta pitäis menkat alkaa, ja kylläpä alavatsaa turvottaa! muutenkin elimistön hormonitoiminta on sekaisin, kuukautiset tulee miten sattuu jos tulee (lievä PCOS). naamakin kukkii välillä kiitettävästi... nyt onneksi vähemmän kuin talvella.
Vaa'alla en käy kuin kerran viikossa, juuri siksi että turvotusten ym. takia paino saattaa heitellä. Kun turvotus on pahimmillaan, menisin ihan raskaana olevasta...
Nyt on kyllä niin nälkä että täytyy lähteä lounaalle. Tsemppiä loppuviikkoon!
 
"MaMa"
No hyvä! Mä en voi lasten takia pahemmin äksyillä "turhasta", mutta hyvä jos sulla ei perhe kärsi vaikka olisitkin huonommalla tuulella ;) Mutta mulla toimii parhaiten tämä painonpudotuskin kun voin paremmin. Mutta jospa sinä piankin totut tuohon ruokavalioon. Tsemppiä!
No, en nyt voi sanoa, että perhe mitenkään nauttisi minun äksyilystä. Mutta sen tiedän, että se äksyily vaan kasvaa, jos luovutan. Olen sitten niin turhautunut itseeni, joten sinnillä vedän tämän loppuun ja sit höllään. Ja mulla menee muutenkin nuo mielialat vuoristorataa, tänään jo paljon parempi päivä kuin eilen. Yritän kyllä hillitä itseäni, koska eihän se kenellekään kivaa ole, jos toinen on kuin perseeseen ammuttu karhu! :D

Sain nyt vain jostain kivan kevätflunssan itselleni, niin pitää vähän hillitä noita treenejä. Mieluummin panostan tuohon ruokavalioon täysillä ja jaksan, kun vedän itseni ihan loppuun hulluna treenatessa ja sit tulee varmasti se lipsuminenkin helpommin. Tosin edelleen ihmettelen, että tällä ruokavaliolla ei kyllä edes tee mieli mitään muuta. :)
 
Tönt
täälläkin äksymamma. mutta ei laihiksen takia. stressin ja ahistuksen vuoksi äksyilen välillä mutta kai tää on jotain ohimenevää. kunhan vaan asiat alkaa selkiytyä niin eikä tämä tästä. univelkaa alkaa kertymään myös joten päivällä on sitten hermot pikkasen kireellä. anoppi oli kiltti ja toi nukahtamislääkkeitä. :heart: ehkä saisi unta viikonloppuna. :D
 
"teajohanna"
Jaksamisia Tönt, toivottavasti huolesi hellittävät, oli nyt sitten kysymys mistä hyvänsä.

MaMa, liikkumattomasta ihmisestä voi kyllä aika helpostikin saada himoliikkujan, kunhan saa liikunnan soviteltua elämänsä rytmiin. Aloittaahan pitää rauhallisesti, mutta sitten alun jälkeen voi aika nopeastikin lisätä liikuntamääriä tai ainakin kertoja. Liikunta kehittää elimistöön endorfiinejä, ja aiheuttaa oikeaa biologista riippuvuutta samalla tavoin kuin alkoholi, seksi, uhkapelit tai sokeri. Liikunta vain on terveellisempi riippuvuus kuin mikään noista muista.

Oman lajin löytäminen on tärkeää. Yksi tykkää pelata pelejä toisten kanssa, joku taas tykkää tanssia ja jumpata ryhmässä. Itselleni on liikuntalajeissa tärkeää, että voin mennä ja tulla kun minulle sopii - elämä kun on vuosia jo työnkin puolesta ollut niin säntillisesti aikataulutettua ja muukin elämä aina tapahtunut kellon ja kalenterin mukaan, että tässä kohdassa vapaus on valttia. Kuntosalilla saan olla rauhassa ja yksin, ei tarvitse olla sosiaalinen eikä jutella kenenkään kanssa. Pyöräily ja uinti sekä metsässä vaellus ovat myös itselleni sopivia liikuntalajeja... kunhan tuonne metsään nyt pääsisi.

Mistä tuli mieleen: kokeilin jo tänään pyöräilyä, vähän erikoinen tekniikka vielä kun jalkaa pitää varoa, mutta sujui se kuitekin!
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
:xmas: :wave: :D :heart: :flower:

Piti oikein kirjautua ensimmäisen kunnon pyöräilyni kunniaksi, että sain kaikki noi hymiöt laitettua.
Ihana snadi kymppi ilman mäkiä, hyvin meni. Arvatkaa oliko ihanaa päästä kulkemaan keväässä!
Voi jiu. (Taidan just nyt olla sitte siinä endorfiinipöhnässä... nimittäin ennen sitä pyörälenkkiä olin puolitoista tuntia salilla.)
Täällä on nyt yhdellä muijalla niin iloinen mieli, että toivottavasti voin lähettää sitä myös kaikille teille :)

Iltaohjelmana mulla yhden tyttären konsertti ja miehellä yhden lapsenlapsen jalkapallomatsi... toivottavasti ei tule sade.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Mittasin sitten oikeasti hauiksen ja pohkeet tänään. Luulin niiden olevan pienemmät, mutta ei olekaan. Hauis on 28,5 cm ja pohkeet 37,5 cm. Niissä ei kuitenkaan ole juurikaan rasvaa, no ehkä sentin kerros:confused: On tuo hauis kuitenkin kasvanut ja pohkeet muovautunut salitreenin aloittamisen jälkeen.

Onhan mulla vielä kadotettavia kiloja, mutta olen aivan äimän käkenä takamuksestani. Peilaan sitä sivusta ja takaa ja ihmettelen, onko tuo oikeasti MUN peffa. No, onhan se kieltämättä iso vieläkin (103 cm) mutta jotenkin sekin on muovautunut ihan eri näköiseksi. Ihan mahtava fiilis siitä kun huomaa, miten paljon hyötyä salitreenistä oikeasti on:)

Tänä aamuna paino oli 70,4. Hissukseen sekin siitä alenee. Taitaa kesäkuu alkaa kuutosnumerolla, hyvä juttu. Noin kilomääräisesti en ehdi tavoitteeseeni (65 kg) kesäkuun puoleen väliin mennessä, mutta ei se haittaa...

Hyviä helatorstain jatkoja ja tsemppiä :wave:
 
"vieras"
Mittasin sitten oikeasti hauiksen ja pohkeet tänään. Luulin niiden olevan pienemmät, mutta ei olekaan. Hauis on 28,5 cm ja pohkeet 37,5 cm. Niissä ei kuitenkaan ole juurikaan rasvaa, no ehkä sentin kerros:confused: On tuo hauis kuitenkin kasvanut ja pohkeet muovautunut salitreenin aloittamisen jälkeen.

Onhan mulla vielä kadotettavia kiloja, mutta olen aivan äimän käkenä takamuksestani. Peilaan sitä sivusta ja takaa ja ihmettelen, onko tuo oikeasti MUN peffa. No, onhan se kieltämättä iso vieläkin (103 cm) mutta jotenkin sekin on muovautunut ihan eri näköiseksi. Ihan mahtava fiilis siitä kun huomaa, miten paljon hyötyä salitreenistä oikeasti on:)

Tänä aamuna paino oli 70,4. Hissukseen sekin siitä alenee. Taitaa kesäkuu alkaa kuutosnumerolla, hyvä juttu. Noin kilomääräisesti en ehdi tavoitteeseeni (65 kg) kesäkuun puoleen väliin mennessä, mutta ei se haittaa...

Hyviä helatorstain jatkoja ja tsemppiä :wave:
Tykkään! Ja ei kai niillä kiloilla oikeasti ole pahemmin väliä, jos peilikuva muuttuu kivempaan suuntaan. :)

Musta taas tuntuu, että mitään ei tapahdu... Treenaan mielestäni ihan kiitettävästi ja koko ajan on paikat kipeänä, välttelen hiilareita ja kiskon proteiinia mutta vaa'assa ei näy mitään muutosta eikä mielestäni peilikuvassakaan. (Oon tosin aina ollut huono hahmottamaan kroppaani, mielestäni peilikuva näytti samalta 50-kiloisena ja 70-kiloisena.) Habaan on tullut se pari senttiä (28cm->30cm) mutta vyötärö ja lantio pysyy vaan samoina... Plääh.

No, odottelen tässä sitä uutta rasvantiristysohjelmaa ja -ruokavalioo, katsotaan jos sillä lähtis fläsä sulamaan. Nyt suuntaan salille, hyvää pyhäpäivää kaikille ja tsempit täältäkin!
 
[QUOTE="vieras";26283395]Tykkään! Ja ei kai niillä kiloilla oikeasti ole pahemmin väliä, jos peilikuva muuttuu kivempaan suuntaan. :)

Musta taas tuntuu, että mitään ei tapahdu... Treenaan mielestäni ihan kiitettävästi ja koko ajan on paikat kipeänä, välttelen hiilareita ja kiskon proteiinia mutta vaa'assa ei näy mitään muutosta eikä mielestäni peilikuvassakaan. (Oon tosin aina ollut huono hahmottamaan kroppaani, mielestäni peilikuva näytti samalta 50-kiloisena ja 70-kiloisena.) Habaan on tullut se pari senttiä (28cm->30cm) mutta vyötärö ja lantio pysyy vaan samoina... Plääh.

No, odottelen tässä sitä uutta rasvantiristysohjelmaa ja -ruokavalioo, katsotaan jos sillä lähtis fläsä sulamaan. Nyt suuntaan salille, hyvää pyhäpäivää kaikille ja tsempit täältäkin![/QUOTE]

No mutta jos sulla ei lähtökohtaisesti ole niin paljoa pudotettavaa, niin voi olla että näkyvät muutokset tulee myöhemmin? Tai ainakin sun ilmoittama pituus ja paino viittaavat siihen, että paljoa pudotettavaa ei olisi?:)

Minä teen ihan omaa treeniohjelmaa tuossa punttiksella, voi olla että siinä mielessä treenaan väärin kun paikat ei koskaan pahemmin kipeydy:confused: Mutta toisaalta jalkaprässiin ei saa enää enempää painoa, ja penkistä en uskalla nostaa 30 kiloa enempää kun ei ole ketään varmistamassa. Siis yksinäni siellä ähellän. Täytyy varmaan kesän jälkeen alkaa käymään "oikealla" salilla, niin saa apuja ja vinkkejä. Mutta ihan tyytyväinen olen tuohon taloyhtiön pikku punttikseenkin, onhan se mua jo auttanut paljonkin tavoitteiden eteenpäin viemisessä.
 
Tönt
mullon flunssaa..jee jee..kamala kurkkukipu. nieleminenkin vaikeaa. no, ruokahalua ei oo ollut pitkään aikaan joten iski kamalan huono olo eilen. söin sitten liikaa ja väärin. ei se mitään, se oli eilen ja tänään on uusi päivä. :D

hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
Repsahdus. Kaksi lasia kuohuviiniä, kolme olutta ja yksi brandy. Oli synttärit. Vaakaa en uskalla katsoa edes päin ja pää on kipeä. Jos pitää repsahtaa alkomahoolin kanssa niin miksei se sitten voi olla edes sitä mun rakastamaa punaviiniä? Miksi piti juoda se brändikin kun en edes pidä siitä? :headwall:

No, mä tulin vähän niinkuin yllätetyksi. Onneksi Suomi sentään voitti jenkit sen mun kaljankittaamiseni avulla. Tänään ruokin vielä vieraita (kuten eilenkin), tai siis tuttuja, mutta josko sitä taas huomenna pääsis fillarin selkään ja salille.

Tiukentumisiin!!!

P.s. Almandiini, mukavaa että olet tyytyväinen peffaasi. Itse kuulun myös mojovapyllyisten heimoon, sen sijaan tissit ovat matkalla c-kupista nykyisen b:n kautta varmaankin siihen samaan aahan missä olivat joskus laihempana.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedättekö *Sen tunteen* kun housut (jotka ei mahtunut jalkaan edes ostettaessa :LOL: ) Meni solahtamalla jalkaan :D Mä siis ostin viimekesänä kirpparilta kivat farkkucaprit , enkä siellä sovittanut. No kotona vasta ja ne jäi kiinni reisiin.. :/ Vaan nyt meni :D
Mun oma kuva tuolta peilistä on ehkä vääristynyt, koska mä en itse näe mitään muutosta tapahtuneen. Vaan niin voi käydä vahingossa että ne housut vaan mahtuukin jalkaan. *Ihana tunne*
Vaaka... No siihen ei ole asiaa astua vielä ainakaan viikkoon. Sitten vasta.

Muille :flower: Ja tsemppiä :wave: Olen mäkin repsahtanut kerran tai pari... Nytkin tuolla uunissa paistuu omatekemä pitsa :p:ashamed: Ja meinaan syödä neljänneksen siitä. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini

Yhteistyössä