Toukokuussa tiukentuvat

"MaMa"
No niin, nyt mulla on sit enää tasan 3 vuotta aikaa saavuttaa tavoitteeni. :D Elikäs tuota pinoa saa mun osalta päivittää seuraavasti:

MaMa

Ikä: 27v
Pituus: 162cm
Lähtöpaino: 96,6kg
Paino nyt: 92,8kg
Tavoite: <60kg ennen 3-kymppisiä

Tänään sain aamun aloittaa tehokkaasti käymällä lenkillä ennen aamiaista. Kyllä teki hyvää ja aivan ihana ilma siellä :) Mä niin tykkään toukokuusta! :heart:

Tsemppiä ja aurinkoa kaikille tähän päivään! :D
 
Huomentaaaaa :kiss:

Kaupassa käyty ja nyt koiran kanssa metsään. Täällä on ihana ilma :) Paino oli aamulla 61.1kg eli tällä viikolla paino pudonnut 1.7kg tähän mennessä. Toiuvottavasti meininki jatkuu samana viikonlopun ylikin. Meillä oli suunnitelmissa lähteä huomenna ja lauantaina Vantaalle Rentofesteille kuunteleen Jukka Poikaa yms.. Peruin koko matkan, kun haluan laihduttaa ja olla ilman aikuisten virvokkeita :D Löin kaverin kanssa vedon, painon on pudottava tavoitteeseen, sitä ennen ei saa juoda yhtäkään bisseä :xmas: Ollaan molemmat oluen ystäviä (mun suosikki on vaalea luomuolut :p ) joten motivaatio on nyt kohdillaan. Meillä on vaan se ero, että kaverilla on 3kg tavoitteeseen ja mulle sit 7kg suurinpiirtein :D

Nyt ylös, ulos ja lenkille :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Bikini
MaMa: Hyvää syntymäpäivää!! :flower:

Töntille tsemppiä tupakkalakkoon, hyvin on jo alkanut! :)

Vitsit että juokseminen tuntuu hyvältä! Kävin eilen taas kunnon lenkillä, ja juoksin ihan kelpo vauhtia :D tuntui että jalkoja ei tarvitse edes nostella, sen kun matkustaa vaan kyydissä!! :) kunto on tosiaan kohentunut huimasti, ja reilu 5 kg paino pudonnut pääsiäisen jälkeen. Kävin eilen ostamassa uusia treenivaatteita, ja oli kyllä hyvät päällä.

Pari päivää sitten olin juoksemassa, ja ihmettelin miksi yksi auto hidasti kohdallani. Vilkaisin sivulle niin eiköhän siellä ajellut pari nuorta kundia ja toinen kuvasi mua kännykameralla avonaisesta ikkunasta :kieh: :kieh: toivottavasti ei päädy nettiin se video :D

Ilma on taas tänään mitä aurinkoisin :) toivottavasti jatkuu viikonloppuun asti!
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Bikini
Tuosta pituudesta piti vielä mainita, että minäkin luulin olevani 172 cm pitkä jo vuosia, kunnes eräällä neuvolakäynnillä mittautin itseni, ja tulos olikin 173,5 cm. Eli kyllä sitä voi aikuisenakin kasvaa. Siskoni venähti raskausaikana 3 cm!!!
 
Hyvää syntymäpäivää MaMalle:flower: Päivitin sun tiedot, käytkö vielä tsekkaamassa onko siellä kaikki kohdillaan?

Voi ei Bikini, miten ne kundit tuolleen kuvasivat?:O Mä varmaan näyttäisin keskaria vastaavassa tilanteessa. Tosin olen jo sen verran vanha että mua ei onneks enää kuvailla;)

Tänään aamupaino oli 69,4 kg ja aamulenkin tein tyhjällä vatsalla. Kun en vielä jaksa juosta, laitan aina repun selkään ja sinne isoja 1,5 litran juomapulloja painoksi=) Mulla ei helposti kehity juoksuun tarvittava kestävyyskunto, lihaskunto kyllä kehittyy ja voimat kasvaa. Mutta juostessa olen aina ollut parempi pikaisissa pyrähdyksissä kuin pitkillä matkoilla.

Aurinkoisia päivänjatkoja!
 
Tönt
[QUOTE="MaMa";26323648]No niin, nyt mulla on sit enää tasan 3 vuotta aikaa saavuttaa tavoitteeni. :D Elikäs tuota pinoa saa mun osalta päivittää seuraavasti:

MaMa

Ikä: 27v
Pituus: 162cm
Lähtöpaino: 96,6kg
Paino nyt: 92,8kg
Tavoite: <60kg ennen 3-kymppisiä

Tänään sain aamun aloittaa tehokkaasti käymällä lenkillä ennen aamiaista. Kyllä teki hyvää ja aivan ihana ilma siellä :) Mä niin tykkään toukokuusta! :heart:

Tsemppiä ja aurinkoa kaikille tähän päivään! :D[/QUOTE]

tiiätsä, mulla on myös joku pakottava tarve saavuttaa mun tavoitetta ennen 3kymppisiä. mulla aikaa siihen tosin vajaa 2v. tsemppiä!! hyvin ehitään. :D
 
Tönt
MaMa: Hyvää syntymäpäivää!! :flower:

Töntille tsemppiä tupakkalakkoon, hyvin on jo alkanut! :)

Vitsit että juokseminen tuntuu hyvältä! Kävin eilen taas kunnon lenkillä, ja juoksin ihan kelpo vauhtia :D tuntui että jalkoja ei tarvitse edes nostella, sen kun matkustaa vaan kyydissä!! :) kunto on tosiaan kohentunut huimasti, ja reilu 5 kg paino pudonnut pääsiäisen jälkeen. Kävin eilen ostamassa uusia treenivaatteita, ja oli kyllä hyvät päällä.

Pari päivää sitten olin juoksemassa, ja ihmettelin miksi yksi auto hidasti kohdallani. Vilkaisin sivulle niin eiköhän siellä ajellut pari nuorta kundia ja toinen kuvasi mua kännykameralla avonaisesta ikkunasta :kieh: :kieh: toivottavasti ei päädy nettiin se video :D

Ilma on taas tänään mitä aurinkoisin :) toivottavasti jatkuu viikonloppuun asti!
kiitos sullekin! :)

vitsi mitä touhuu. siis mä en käsitä!! taisi jäädä kaikki ulkoilut mun osalta. pelottavaa! :O tosin, en kyllä näkisi että kukaan haluisi kuvata kun kävelen. juoksemista en harrasta. :D :ashamed:
 
Tönt
kävin eilen työhaastattelussakin. sain paikan, eli mun 10v kestänyt kotiäitiura loppuu elokuussa. siirryn työelämään ja opiskelemaan oppisopimuksella. jee jee..iso taakka putosi harteilta. nyt pitää äkkiä saada ne sopparit vielä tehty ja ajokortti niin voi alkaa nauttia kesästä. ei tiiä millon on seuraava kesäloma. :LOL:
 
Bikini
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26325057:
kävin eilen työhaastattelussakin. sain paikan, eli mun 10v kestänyt kotiäitiura loppuu elokuussa. siirryn työelämään ja opiskelemaan oppisopimuksella. jee jee..iso taakka putosi harteilta. nyt pitää äkkiä saada ne sopparit vielä tehty ja ajokortti niin voi alkaa nauttia kesästä. ei tiiä millon on seuraava kesäloma. :LOL:
Onnea uudesta työpaikasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26325057:
kävin eilen työhaastattelussakin. sain paikan, eli mun 10v kestänyt kotiäitiura loppuu elokuussa. siirryn työelämään ja opiskelemaan oppisopimuksella. jee jee..iso taakka putosi harteilta. nyt pitää äkkiä saada ne sopparit vielä tehty ja ajokortti niin voi alkaa nauttia kesästä. ei tiiä millon on seuraava kesäloma. :LOL:
Onnea! :flower:
Miten tupakan kanssa menee? Mie sorruin eilen polttamaan pari sikaria, mut huomasin etten enää pysty vetää henkeen. Yskitti niinku jotain ensikertalaista. :D Ihan hyvä juttu siis.

Mun paino vähän pompsahti puol kiloa, istuin eilen iltaa ystävien ja oluen parissa. Teki kyllä hyvää.
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26325482:
Onnea! :flower:
Miten tupakan kanssa menee? Mie sorruin eilen polttamaan pari sikaria, mut huomasin etten enää pysty vetää henkeen. Yskitti niinku jotain ensikertalaista. :D Ihan hyvä juttu siis.

Mun paino vähän pompsahti puol kiloa, istuin eilen iltaa ystävien ja oluen parissa. Teki kyllä hyvää.
saahan sitä nauttia välillä. :p :D en oo sortunut vielä. menossa viides päivä. alkaa ehkä jo vähän helpottaakin. purkkaakaan ei mee ku ehkä 5-6 päivässä.

kyllä tässä tulee olemaan tahdonvoima koetuksella lauantaina kun tulee euroviisut ja on aihetta juhlia sen työpaikan takia. juttelin just koulun kanssa ja siellä on vielä tilaa joten ei tarvi stressata sitäkään sitten. :D ellei nyt jotain menee vielä pahasti pieleen. :LOL: eihän siinä mitään jos tupakoi vaan sen pari kun juo mutta mutta... :ashamed:
 
Onnea MaMa syntymäpäivän johdosta ja Tönt tsemppiä lopetukseen :flower:

Itse oon kanssa lopettanu joskus 5 vuotta sitten enää ei tee mieli paitsi kun juon kahvia, ne vaan kuuluu yhteen :p Kun olin töissä menin aina työkavereitten mukaan tupakalle kahvi mukn kaa, sai yhdistettyä kaksi nautintoa polttamatta itte.. Vaikka ei se passiivinen tupakointikaan hyväks ole :D Sikarin poltan sillon tällön mutta sehän on ihan eri asia kun tupakka :rolleyes: :)

Mulla on muuten kans tavotteena laihtua tohon 75kg ennen kun täytän sen 30v :D Kanssa se kolme vuotta ja risat aikaa :D

Hyvin on ainakin nyt sujunu.. No eilen otin raparperipiirakkaa mutta ei sitä nyt kaikkea voi itseltään kieltää aina.. Viikonloppuna maistoin ekan karkin 2kk :D eikä se ees ollu hyvää :D Ainut mikä on ollut hyvää niin punaviinilasillinen ja pala tummaa suklaata :p Jestas että oli hyvää :D
 
"teajohanna"
Onnea synttärisankareille, MaMalle ja muillekin.

Tämä havaitsi tunkeneensa töihin ehkä vähän turhan aikaisin leikattuine jalkoineen. Jo yhden päivän jälkeen kepit piti ottaa uudestaan käyttöön, ja yöt on menneet huonosti kun jalka särkee... Ja keppien kanssa töissä sitä on niin hidas kaikessa siirtymisessä yms. että kahtena päivänä jäi lounas syömättä... mikä sitten on kostautunut iltanälkänä.

67,5 kg oli eilen, ei aamupaino vaan joku iltapaino. Tänään oon niin poikki että en jaksa könkätä tonne vaakahuoneeseen asti vaan makaan täs sohvalla.

Saapihan nähdä mitä ortopedi sanoo tiistaina.

Huomenna kuitenkin tarkoitus pyöräillä ja mennä salille, jos vain kenkä sopii jalkaan. Tai siis, jalka sopii kenkään.
 
Onnea Tönt uudesta työpaikasta! Oppisopimuskoulutukset on yleensä tosi kiven alla. Hienoa, että sait yhden murikan käännettyä sijoiltaan ja paikan itsellesi:flower: Miltä alalta, saako kysyä?

Mulla taas on alan vaihto kyseessä syksyllä, ennen sitä en lasten tilanteen vuoksi voi töihin mennäkään...

mamilu: sikari on vaan niiiin hyvää, itseasiassa paljon parempaa kuin tupakka. Lauantaina on vapaailta ja ystävä tulee kylään viinin ja sikareidensa kanssa. Katsotaan euroviisut, se on ihan perinne joka vuosi ne katsoa, vaikka harmi kyllä suomi ei olekaan nyt mukana. Saas nähdä maltanko olla pummaamatta sauhuja sikareista :whistle:

Ja teajohannalle pikaista toipumista. Ja tsemppejä muillekin!
 
Viimeksi muokattu:
jenkkamuori
Saako tähän ketjuun liittyä vielä yks harmaa, jolla olisi muutama kilo puotettavana?:)

Aloitin eilen dieetin pitkän pohdinnan ja itseni tesemppamisen jälkeen. Ainakin vielä onsellainen olo, että oon tosissani tämän kanssa, tiedä sitten muutamien päivien päästä muuttuuko mieli. :/

Aloituspaino oli eilen (23.5) aamulla 58.6 kg, tavoitteena on saada kiloja pois sen verran, että vaatteet näyttävät päällä hyvältä. Luulen, että painoa saisi tippua n. 4-5 kiloa.
Tein itselleni toissailtana ruokapäiväkirjataulukon, johon suunnittelen valmiiksi seuraavan päivän ruoat. Jos tulee poikkeamia suunnitelmasta, niin kumitan sunnitelmaa pois ja kirjoitan toteutuneen ruokamäärän taulukkoon. Mulla on ongelmana ollut erityisesti pienten välipalojen napsiminen herkkujen muodossa. Päätin, että hiilarit jätän ainakin aluksi lähes kokonaan pois; aamulla syön tosin ruishiutalepuuron ihan vain kuitujen saannin takia.

Yritän syödä paljon proteiinia; kananmunia, rasvatonta maitorahkaa ja raejuustoa, lihaa. Kaipaan vinkkejä proteiinipitoisiin ruokiin! Välipaloiksi haluaisin syödä jotain selllaista, missä on vähän kaloreita, mutta joista sais jonkin verran mahantäytetettä. Vinkkejä tähänkin, kiitti! :D

Mun eilinen, dieetin aloituspäivän ruokalista.
Aamupala; Ruishiutalepuuro + laihaa tuoremehua (tuoremehu siksi, etten saata syödä puuroa ilman mehua..)
Lounas: 2 keitettyä kananmunaa, kurkkua + tomaatti
Välipala: Puolikas rahkapurkki, puolikas banaani + 1dl mustikoita
Päivällinen: Itsetehtyjä täysjauhelihapihvejä 3kpl + salaattia, jossa mukana hieman fetaa ja öljyä
Iltapala: n.100g raejuustoa + teetä makeutusaineella

Tämä päivä on mennyt suunnillee samoilla linjoilla. Mitä ootte mieltä ruoan määrästä? Oon ihan tollo kalorien kanssa, koska en ole koskaan ennen laihduttanut/laskenut kaloreita. Paljonko arvioisitte, että tuon eilisen päivän kalorimäärä on? Ajattelin itse, että aloittaisin kuurin tiukasti ja kun pääsen tavoitteeseen, niin pikkuhiljaa lisäisin ruokamäärä, tosin terveellisesti...

Lukemalla ketjua oon saanu jonkinlaisen potkun persuksilleni; sain vihdoin aloitettua tänä dieetin, jota oon harkinnu jo alkuvuodesta asti.. :) KIITOS TEILLE KAIKILLE! :D
 
"MaMa"
Saako tähän ketjuun liittyä vielä yks harmaa, jolla olisi muutama kilo puotettavana?:)

Aloitin eilen dieetin pitkän pohdinnan ja itseni tesemppamisen jälkeen. Ainakin vielä onsellainen olo, että oon tosissani tämän kanssa, tiedä sitten muutamien päivien päästä muuttuuko mieli. :/

Aloituspaino oli eilen (23.5) aamulla 58.6 kg, tavoitteena on saada kiloja pois sen verran, että vaatteet näyttävät päällä hyvältä. Luulen, että painoa saisi tippua n. 4-5 kiloa.
Tein itselleni toissailtana ruokapäiväkirjataulukon, johon suunnittelen valmiiksi seuraavan päivän ruoat. Jos tulee poikkeamia suunnitelmasta, niin kumitan sunnitelmaa pois ja kirjoitan toteutuneen ruokamäärän taulukkoon. Mulla on ongelmana ollut erityisesti pienten välipalojen napsiminen herkkujen muodossa. Päätin, että hiilarit jätän ainakin aluksi lähes kokonaan pois; aamulla syön tosin ruishiutalepuuron ihan vain kuitujen saannin takia.

Yritän syödä paljon proteiinia; kananmunia, rasvatonta maitorahkaa ja raejuustoa, lihaa. Kaipaan vinkkejä proteiinipitoisiin ruokiin! Välipaloiksi haluaisin syödä jotain selllaista, missä on vähän kaloreita, mutta joista sais jonkin verran mahantäytetettä. Vinkkejä tähänkin, kiitti! :D

Mun eilinen, dieetin aloituspäivän ruokalista.
Aamupala; Ruishiutalepuuro + laihaa tuoremehua (tuoremehu siksi, etten saata syödä puuroa ilman mehua..)
Lounas: 2 keitettyä kananmunaa, kurkkua + tomaatti
Välipala: Puolikas rahkapurkki, puolikas banaani + 1dl mustikoita
Päivällinen: Itsetehtyjä täysjauhelihapihvejä 3kpl + salaattia, jossa mukana hieman fetaa ja öljyä
Iltapala: n.100g raejuustoa + teetä makeutusaineella

Tämä päivä on mennyt suunnillee samoilla linjoilla. Mitä ootte mieltä ruoan määrästä? Oon ihan tollo kalorien kanssa, koska en ole koskaan ennen laihduttanut/laskenut kaloreita. Paljonko arvioisitte, että tuon eilisen päivän kalorimäärä on? Ajattelin itse, että aloittaisin kuurin tiukasti ja kun pääsen tavoitteeseen, niin pikkuhiljaa lisäisin ruokamäärä, tosin terveellisesti...

Lukemalla ketjua oon saanu jonkinlaisen potkun persuksilleni; sain vihdoin aloitettua tänä dieetin, jota oon harkinnu jo alkuvuodesta asti.. :) KIITOS TEILLE KAIKILLE! :D
Tervetuloa mukaan jenkkamuori! :D Äkkiseltään näyttää siltä, että syöt ihan hirveän vähän! Ehkä liiankin vähän. Tuolla et kyllä jaksa kauaa, joten suosittelisin, että lounaaksikin syöt jotain oikeaa ruokaa (vaikka ois kevyttä). Muuten kuulostaa hyvältä! Tsemppiä! :D

JA KIITOS KAIKILLE ONNITTELUISTA! :D
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26326063:
MaMalle onnittelut täältäkin! :flower:

Tönt: ootko miettinyt, että voisit juhlia alkoholittomasti? Ois helpompaa olla sortumatta siihen tupakkaan nyt kun oot ollut vasta niin vähän aikaa polttamatta.
meinaan syödä niitä purukumia. kun tarpeeks vetää niitä niin ei tee mieli röökiä ja jos erehtyy polttaa niin tulee huono olo. eli pakotan itteeni olla polttamatta. :D

Almandiini; hoitoala, lähihoitaja. on todellakin paikat kiven alla. aika moneen paikkaan sai soittaa ja laittaa sähköpostia ennenkuin löytyi vapaa paikka.

teajohanna; voi hitsi, varmasti harmittaa mutta lepoa ja rentoutumista sinne! :flower:

jenkkamuori; tervetuloa mukaan! :wave:
munkin mielestä syöt liian vähän. eli enemmän ruokaa ja miten liikunta?
 
Tönt
Onnea MaMalle täältäkin!

Ja tsempitykset kaikille!

Itsellä ei kovin hyvin mene.
tulipa mieleen kun luin eilen yhtä juttua että miten toi sun syömisrytmi? syötkö miten säännöllisesti? mä tein pitkään sitä virhettä että sinnittelin liian pitkään liian vähällä ja kun oli nälkä niin oli ISO semmonen. katosi kylläisyyden tunne kokonaan. mikä on sun suurin ongelma laihduttamisessa? :hug:

kohta alkaa maikkarilta taas suurin pudottaja. muistan että viime kesänä sain siitä tosi hyvän tsempin.
 
Tönt
tänään olisi tiedossa ajotunti ja iltapäivällä ajattelin mennä shoppailemaan kahestaan esikoisen kanssa. se on toivonut enemmän aikaa kahestaan niin tänään on varmaan hyvä päivä siihen. :D hyvää viikonloppua kaikille!! :wave:
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26329446:
tulipa mieleen kun luin eilen yhtä juttua että miten toi sun syömisrytmi? syötkö miten säännöllisesti? mä tein pitkään sitä virhettä että sinnittelin liian pitkään liian vähällä ja kun oli nälkä niin oli ISO semmonen. katosi kylläisyyden tunne kokonaan. mikä on sun suurin ongelma laihduttamisessa? :hug:

kohta alkaa maikkarilta taas suurin pudottaja. muistan että viime kesänä sain siitä tosi hyvän tsempin.
Joo no rytmissä ois varmasti parannettavaa, ensinnäkin oon tosi huono syömään aamulla, etenkin jos on kiireaamu.
Ylimääräset välipalat oon mielestäni saanu aika hyvin pois mut sillon jos tulee, esim.kiireessä jotain "ylimäärästä"/välipalaa syötyä niin se menee yleensä sinne epäterveellisen ja rasvaisen puolelle.
Kasviksia ja hedelmiä vois syödä enemmän, leipää mahtaa kulua liikaa..ja sit jos on pastaruokaa niin sekin häviää vähän turhan tehokkaasti.
Huoh, monta asiaa mitä vois parantaa..

Tuota Suurinta pudottajaa oon joskus itekin seurannu, toinen suosikki oli Tanssi peppusi pieneksi :)
 
Tönt
Joo no rytmissä ois varmasti parannettavaa, ensinnäkin oon tosi huono syömään aamulla, etenkin jos on kiireaamu.
Ylimääräset välipalat oon mielestäni saanu aika hyvin pois mut sillon jos tulee, esim.kiireessä jotain "ylimäärästä"/välipalaa syötyä niin se menee yleensä sinne epäterveellisen ja rasvaisen puolelle.
Kasviksia ja hedelmiä vois syödä enemmän, leipää mahtaa kulua liikaa..ja sit jos on pastaruokaa niin sekin häviää vähän turhan tehokkaasti.
Huoh, monta asiaa mitä vois parantaa..
mitä jos alkaisit kirjoittaa ruokapäiväkirjaa, tai käyttäisit kalorilaskuria? sitten näkisit mustaa valkoisella mitä tuli syötyy ja kuinka paljon. tai sitten vaan sallisit itellesi syödä mielin määrin jotain tiettyä ja jotain laittaisit kieltolistalla. ihanaa nyt kun tulee kesä niin voi ostaa marjoja torilta. helppoa ja hyvää korvata leivänsyöntiä esim. juotko tarpeeks vettä?
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26329507:
mitä jos alkaisit kirjoittaa ruokapäiväkirjaa, tai käyttäisit kalorilaskuria? sitten näkisit mustaa valkoisella mitä tuli syötyy ja kuinka paljon. tai sitten vaan sallisit itellesi syödä mielin määrin jotain tiettyä ja jotain laittaisit kieltolistalla. ihanaa nyt kun tulee kesä niin voi ostaa marjoja torilta. helppoa ja hyvää korvata leivänsyöntiä esim. juotko tarpeeks vettä?
Tuotakin vois yrittää, tosin oon aika laiska laittaa mitään ylös.
Oon yrittäny lisätä vedenjuontia, aina ku käyn keittiössä niin otan lasillisen.
 

Yhteistyössä