Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

Paljon paljon voimia sulle Macy Gray!

Samoten Tuuulille ihan hirmusesti tsemppiä! Täällä jänskäilen sun puolesta sormet ja varpaat ristissä!

Itsellä olo on yllättävän hyvä tällä hetkellä. En pääse vieläkään juoksulenkeille kun heti alkaa mahasta niin lujaa juilimaan, mutta toivottavasti se pian helpottaa. Onhan noita oireita ihan tarpeeksi, huh huh. Kaikkeen sitä vaan kummasti tottuu ;) Alle 2 viikkoa np-ultraan - eihän tässä malta odottaa!
Linkitin vanhaan ketjuun tämän uuden :) Toukomuruihin on liittymässä uusia (edellisessä ketjussa), joten heitä pyysin vielä tännekin ilmoittamaan tiedot, jotta pysyy listakin ajantasalla.
Tsemppiä kaikille odotukseen!
-Heku & Nökö 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: HyäkkäysVaunu
Voi eeii Macy grey ja Tuuuli!! :( Toivon kovasti hyviä uutisia teille jatkossa. Tuuulilla ehkä vielä tässä raskaudessa?!

Itsellä aika ruvennut vihdoin vähän etenemään, huomenna 8+0 ja ylihuomenna 1. neuvola. Mulla on muuten noi seulonnat jo viikolla 9+5 vaikka asutaan Tampereella. Ehkä se tuolla neuvolassa selviää pitääkö sitä kuitenkin vielä siirtää. Tai lähinnä sitä np-ultraa rv10+5. Olin kyllä aatellut että kiva kun on noin aikasin että pääsee vihdoin julkistamaan tämän. Ei meinaa töissä pysyä salassa millään vaikka vaatteet on tosi peittävät, mutta jotenkin oon varma että kaikki arvaa..

Ruoista muuten, jotenkin onnistun koko ajan unohtamaan mitä saa syödä ja sitten tekee mieli kaikkea rasvaista ja varsinkin suolaista. Vaikka niin piti syödä terveellisesti.. Rypäleitä on ainakin menny ihan hulluna!
 
Janiiin Diffi ja Oxalis meilläkin vanhan talon rempat menossa, onneksi jo loppusuoralla. Nyt pitäis alkaa kylppäriremppa ja "lastenhuonekin" on vielä kylmä vinttitila.. Ainakin on tekemistä ja muuta ajateltavaa talvelle. :)
 
Papumama Mä toivon eritoteen sulle,e ttä saat olla tän ketjun loppuun ja sen oman nyytin toukokuussa syliin suukotettavaksi ja hoidettavaksi!

Macy Gray Mä olen äärettömän pahoillani sun puolesta :hug: ja toivotan hirveen paljon voimia sulle ja sun miehelle!

Tuuuli+ Pidän somret ristissä, että saisit pienen ihmeen ja mahasta löytyisikin elämää! Voimia !
 
Aunilotta ykkösen kanssa asuttiin tampereella vielä, silloin ultrasivat np:n mulla kahdesti, kun la siirty ja ekalla kertaa oli vielä liian pieni 10+ jotain... sitten 11+ jotain ultrasivat uudelleen. Että varmaan kannattaa siirtää tai sitten et puhu mitään ja pääset kahdesti ;)

Ruoista mun ei tee mieli oikein mitään...ehkä jäisiä marjoja ja mehua...muuten aivan kamala olo, ihan kuin ois krapula.

Helpotusta oloon - ootteko kokeillu seaband rannekeita? Mulla oli ykkösen kanssa, lainasin kaverille ne, mutta se tykästy niin etten saanu takas vaan osti ne sit multa. Eilen oli pakko sanoa miehelle, että käy hakeen apteekista mulle uudet - ei tuu mitään tästä elämästä. Oksentanut olen kerran, mutta kammottava olo on päällä koko ajan. Kyllä ne ehkä vähän helpottaa.

Miten muuten, onko muilla ummetusta?

hiulu 7+2
 
Huomenta! Taasen palailen kyselemään... Eli onkos kellään muulla (aamu)pahoinvointi ollut ripulina?

Mulla on siis voimakasta kuvotusta ja jopa pelkoa oksentamisesta - mutta käytännössä olen kuitenkin eilen ja tänään ravannut ripulilla. Hiukan kauhistuttaa, kun se olin juuri minä joka hiukan aiemmin kyselin kuinka ehdottomia olette niiden juustojen jne kanssa. Ettei vaan olis listeriaa... Mutta yleensä vatsapöpöjenkin aikaan kun muut oksentavat, mulla vaiva on ollut ripulia - eli se voisi puhua pahoinvoinnin puolesta. Kuumetta ei ole, mutta lihassärkyä on hiukan.


Selkäsärky on luojan kiitos helpottanut.

Viikot opin laskemaan - en ollut itse tajunnut huomioida viikkoa 0 omissa laskelmissa. Lisäksi sikiöseulonta järjestyi, kun sain puhelimeen hiukan joustavamman neuvolantädin.

Eli nyt on viikko 6+0 (Poks!)
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Huutelin jo tuolla vanhassa ketjussa, mista minut ystavallisesti ohjattiin tanne. Kavin eilen ensimmaista kertaa laakarissa ja kuinka ollakaan, ultrassa sykki pieni sydan! Raskaus on jo viikolla 7+2, mika tarkoittaa sita, etta viime kierto oli elamani lyhyin.

Jannittaa ja edessa on suuri maara saatamista. Asun nyt Afrikassa, eika tassa maassa tehda esim. kromosomitutkimuksia ollenkaan. Eikohan siita kuitenkin selvita.

19.5./tiburona/33/1.lapsi/ei tietoa
 
Ei kai se kromosomi tutkimus välttämätön ole - itsekään en ensin meinannut saada sitä onnistumaan ja neuvolantädit eivät tuntuneet edes ottavan aluksi kovin vakavissaan haluani järjestää asia.

Tiburona - onko sulla tarkoitus olla vauvan syntymään saakka Afrikassa vai palaatko suomeen loppuraskaudesta? Olen itsekin ulkomaankomennuksella ja kiinnitin huomiota että viikon 28 jälkeen tarvitaan lääkärintodistus lentämiseen.
 
Mun olisi tarkoitus palata Suomeen tai ainakin Eurooppaan maaliskuun alussa. Eli siihen rajoille se menee! Tanne en ihan varmasti jaa synnyttamaan. *kylmia vareita* Suurin osa taalla asuvista ulkomaalaisista kuulemma kay kromosomitutkimuksissa joko kotimaassaan (kaukana), Dubaissa tai Etela-Afrikassa. Onneksi on viela vahan aikaa miettia, haluanko lahtea reissuun vai ottaa riskin.

Mittumaari*, tiedatko miten neuvolakaynnit voi "korvata" ulkomailla niin, etta Kela hyvaksyy sen? Kasittaakseni raskaana olevan pitaisi ilmoittautua nimenomaan suomalaiseen neuvolaan saadakseen aitiyspakkauksen sun muuta. Mun pitaisi alkaa soitella ja selvitella naita asioita, mutta ainakin eilinen meni ihan fiilistellessa. :)
 
Jei, tänään tuli 7 viikkoa täyteen! :)
Huomenna ensimmäinen ultra. Jännittää... :whistle:

hiulu - kyllä, on ummetusta.
Välillä on todella epämiellyttävä olo kun muutenkin turvottaa.
Onneksi näillä keleillä voi peittää mahan toppatakin alle, että uskaltaa liikkua ihmisten ilmoilla. ;)
 
Tiburona mulla ei ole tietoa noista neuvolakäyntien korvaavuuksista, mutta aikanaan selvitin, että äidin pitää olla 180 päivää suomen sosiaaliturvan piirissä saadakseen suomen öitiyspäivärahan (tähän voi kyllä anoa poikkeusta). Kannattaa varmaan soitella kelaan asiassa. Itse olen muuten joskus ulkomailla sairastaessani käynyt suomen suurlähetystön yhteydessä olevalla lääkäriasemalla. Eli luulisin, että ainakin diplomaateille tarkoitettu lääkäripalvelu voisi tehdä muodollisen tarkastuksen?

Kiitos Joosukka mulla on tosi vaikea tilanne - olen menossa koko päiväksi työpaikan tilaisuuteen ja toi ripuli / pahoinvointi on aikas massiivista.
 
Mittumaari*, OK, alan soitella. Onneksi mulla jo on Kelan paatos siita, etta kuulun Suomen sosiaaliturvan piiriin. Taalla on myos ruotsalainen klinikka, jota kasittaakseni kaikki skandinaavit kayttavat. Ehkapa nauvolakaynnit hoituu siella.

Mulla on jatkuvasti olo kuin olisin pienessa krapulassa ja mun tekee mieli napostella koko ajan! Jos tahti jatkuu samanlaisena, mut pitaa siirtaa taalta rahtilennolla ennen sita viikkoa 28.
 
  • Tykkää
Reactions: iit84
Mullakin on maha ollut kuralla jokusen päivän ja enemmän aamupainoitteisesti. Ja sitä ihan pientä ruskeaa tuhrua on tullut melkein joka päivä, jotenkin huolestuttaa vaikka tiedän et voi olla normaaliakin. Mutta kun on niin vähän näitä muita oireita... Onneks on se VU ens maanantaina, kauheen pitkältä tuntuu vaan odottaa sitä.

Luulin ymmärtäväni nää raskausviikkojen laskentajutut, mutta oon nyt sit taas sekaisin. Kun mulla oli ovulaatio tietääkseni 7.9. ja olen nyt laskureiden mukaan 5+4 ja LA olis 31.5. Kuitenkin Minttumaari*lla ja PöllöKalalla on LA päivää ennen eli 30.5. ja he ovat jo nyt 6+0. Eli miksi meillä on eroa "viikoissa" 3 päivää vaikka lasketussa ajassa vain 1 päivä?
 
Voi Macy Gray, olipahan ikäviä uutisia :( :hug: ja Tuuuli+, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin :hug:

LauraAnnille sen sijaan onnea täysin hämmästyttävistä, mutta iloisista uutisista :O!

väpä ja jaakko kolmonen 7 + jotain
 
Mielestäni kelan-pakkauksen voi OSTAA myös ulkomaille jos haluaa :) Että jos ei sitä ilmaiseksi saa niin jos siitä jotain maksaa niin luulis sen olevan pienempi hinta kuin jos kaiken ostais kaupasta ihan uutena mitä siinä paketissa on.
 
Pahoivointi mulla on näkyny sekä oksentamisena että ripulina... ...kyllä maha tyhjenee vauhdilla sitä mukaan kun sinne jotain laittaa, siks mun onkin oltava voinnistani tarkka koska lähteä ravinnetippaan.

Raskausviikot voi olla eri vaikka olisi samana päivänä laskettuaikakin, koska ne lasketaan kuukautisten alkamisen mukaan ja kierrot on erilaisia eri ihmisillä (jotkut laskurit ja neuvolat taitaa laskea aina 28 päivän mukaan, mutta jotkut sen oman kierron mukaan.
Mullakin neuvolan mukaan la.13.5, mutta oman kierron (35) mukaan 20.5, ja jos vielä sotketaan niin ovulaation mukaan 15.5.
(tiedän mun ovulaationi puolen tunnin tarkkuudella koska ne kivut on jotain aivan järkyttävää, ja näiden kipujen perusteella tiedettiin koska pitää sänkyyn suunnistaa)
 
Oxalis mulle tulee mieleen tosta LAsta, että ultrassa saatetaan muuttaa sitä viikkomäärää johonkin suuntaan, mutta LAaa ei välttämättä pikkumuutoksista vielä muuteta ennen kuin katsotaan ne viikot varmaksi myöhemmässä ultrassa. Ja laskurit voi laskea vähän eri tavalla. Mulla esim on vasta huomenna se eka neuvola jolloin kuulen sen "virallisen" lasketun ajan (tällä hetkellä).

Ja sama pelko persiissä sen tiputtelun kanssa varsinkin kun nyt näyttää olevan huono tuuli menossa.. :( Koitan aatella että niin kauan kun ei tuu mitään hyökyaaltoa se kuitenkin on siellä, eikä syytä pelkoon.
 
Omanapailua Sain vihdoin tilattua neuvola ajan ja terkak suostu siihen, että koetetaan kuunnella sydänääniä, kun aika on tuossa kyppiviikon tuntumassa. Seerumiseuloista kieltäydyin. NP-ultraan kyllä voin mennä.
 
Joosukka mikä on seerumiseula?
Sain tänään ekan neuvola-ajan, 24.10. Tuntuu että se on niin kaukana!
Onko muille tullut jänniä suhtautumisia kun olette kertoneet? Onko kaikki onnitellu ja ollu onnellisia teidän puolesta?
 
Voimia ja jaksamista Macy Gray:hug: Toivottavasti saatte uuden mahdollisuuden ja lopulta lapsen syliinne! Älkää menettäkö toivoanne!

Mulla on mennyt raejuusto ihan ohi!! Oon syönyt sitä ihan tyytyväisenä (sopivan hajutonta ja mautonta ruokaa tähän kuvotukseen) En oo vielä edes varannut neuvolaa. Odottelen kai VU:n tulosta reilun viikon päästä. Täällä on oireina melko lailla kasvaneet rinnat ja jatkuva kuvotus. Näin iltapäivällä pystyy jo kotona vähän syömään, mutta töissä on hankalampaa: pitää päästä syömään usein, mutta ei voi syödä kerralla kuin puolikkaan jugurtin tai jonkin hedelmän. Mitään, mikä vähänkään haisee miltään ei pysty syömään. "Syö monipuolisesti ja terveellisesti..." JEPJEP!!

Mulla on kanssa toi LA ihan hepreaa. Eri laskureilla saan ihan eri tuloksia. Kierto mulla on pitkä, mutta ovulaation ajan tiedän melko tarkalleen. Menen tällä, kunnes VU:ssa tarkennetaan.

Poca ja Toukka 6+3 (?)
 

Yhteistyössä