~~Toukomurut 2014~~

kait meitä on jo enemmän ku 9 odottajaa....????
Ens tiistaina olis eka neuvola, siitä 4 viikkoa veriseulojen ottoon ja siitä 1-2vkoa nt-ultraan :) kuulostaa ihan hirveen pitkiltä ajoilta oottaa, varsinki ekaa ultraa... veriseula vastaukset jännittää eniten, viimeksi hälyttivät ja kävin lapsivesipunktiossa, vastaus ok ja terve tyttö synty huhtikuussa.... kalsiumia pitäis lähteä ostaa... tisseissä ei ihme kyllä ole tuntemuksia, johtuisko siitä että imetän vielä mutta mahaa kyllä nippailee...
 
Aunilotta, mullakin vähän sama juttu kuin sulla: ollaan oltu ilman varsinaista ehkäisyä jo varmaankin vuoden, tosin ei olla yritetty lasta kuin vasta tässä viime kierrossa ja heti tärppäsi! Täytyy niin kovasti toivoa että kaikki olis kunnossa ja etenis normaalisti :) Tuo tiputteluvuoto on mun käsittääkseni ihan normaalia, joillakin sitä tulee, joillain ei. Olen kuullut jopa sellaisista tapauksista että on tullut ihan kunnolla verta kuukautisten aikaan, mutta silti raskaus ei ole keskeytynyt.

Mä tein sen plussan tosiaankin kp 27/26-28 ja clearblue digitalilla joka näyttää selkeästi tekstin "raskaana" ja viikot 2-3.
 
Tiedoksi kaikille facebook-ryhmähalukkaille! Salainen ryhmä on nyt perustettu ja osoitteeseen nasujaporsas@luukku.com voi lähettää tiedon halukkuudesta osallistua ja oman sähköpostiosoitteen, jonka jälkeen ylläpitäjä kutsuu ryhmään :) Tervetuloa!
 
Moikka taas! Kyllä mä nyt jo tuun oikeesti teidän mukaan.
LA 14.05. Euphoric / 20 / 1. lapsi / K-SKS

Pakko päästä jonnekkin höpöttämään tästä kun muuten hulluks tulee. Ei olla kerrottu vielä kenellekkään, enkä tiedä kerrotaanko ennen ultraa. Ei ainakaan monelle.

Maanantaina tein ensimmäisen plussan, sen jälkeen joka päivä testannu (parina päivänä kaks kertaa :ashamed:). Tänään tein sitten viikkonäytöllisen digin, ja se näytti 2-3 niinkun toivoinkin, joten ajattelin että kyllä tää varmaan alkaa riittämään. :D

Ennen plussaa oli välillä repäisykipuja ja turvotusta illalla, siitä ajattelin että nyt vois olla tärpännyt. Plussan jälkeen on ollu välillä, varsinkin illalla vähän huonoo oloo, mutta ei nyt vielä ainakaan elämää haittaa. Turvotusta on, tissit kipeenä jos niitä painaa tai puristelee, mutta muuten normaalisti ollessa ei tunnu mitenkään erikoisilta. Jotain haju juttuja on kanssa ollu, esim miehelle sanoin että mun auto on rikki kun se haisee ihan bensalle. Mutta ei se kuulemma haissu mitenkään erikoiselle. Menkkakipuja on välillä ja oon jo pari kertaa ollu ihan varma että nyt alko vuotamaan. Vielä kun valkovuoto on niin vetistä että on koko ajan semmonen olo että nyt kyllä tuli housuihin jotain.

Mutta toivotaan että tämä ja kaikkien muidenkin pienet pysyis siellä vielä sen n. 8kk! Ja onnittelut kaikille kahdesta viivasta! :flower:

Euphoric + muru 4+1
 
Heipsuli,
Kävin tänään pienellä tarkistusreissulla neuvolan lääkärillä joka halusi ultrata. Mutta niinkuin epäilinkin eihän siellä vielä mitään konkreettista näy kun viikkoja vasta 4+6-5+0. Pelkästään paksuuntuneet limakalvot ja "ehkä" jotain nestettä...mitä en ymmärtäny ollenkaan... :/
Kävin labrassa otattamassa Hcg-arvot ja ne selviää huomenna ja sit maanantaina uudestaan ja verrataan.
Haluavat siis sulkea pois kohdunulkoisen. Lääkäri sanoi että nämä vahvat toispuoleiset säryt ja tuntemukset voivat johtua myös siitä kun minulla ei toinen puoli ole toiminnassa enää että reagoi vahvemmin.. otappa selvää...
Mut eipä auta muu kun toivoa parasta ja olla ressaamatta :)
 
mulle saa päivittää 9.10 NLA käynti

sain kun sainkin nla:n kiinni ja jopa puhelin aijalla :D nla tätille selvitin sitten tätä minun outoa kierron heittelemistä tässä viime kuukasina ja se nyt sitten laski että saattaisin olla jo viikon pitemmällä eli 6+0 mutta siitä huolimatta otti vasta tuolloon mut sinne, sanoo kyllä että kerkeän kyllä sitten nt ja mahdollisesti vu myös. nämä mun tuntemukset se sanoi että varsin normaalille kuullostaa kn jo 4 raskaus kyseessä. mutta jotenkin tuli nyt sitten itselle helpottunut olo <3 kovasti onnitteli ja toivotti tervetulleeksi :p eli alan kai uskomaan tämän todeksi <3

mietin samaa että meitä on enemmän kuin 9 odottajaa onkohan mary janellä kaikki kunnos?

kävin tuossa tänää lenkillä pitkästä aikaa ja voi ei tainnut olla hyväksi kun heti alkoi särkemään ja nyt olenkin sitten vaan yrittänyt makoilla kaiken aikaa.

Saspa ja 5+0
 
Heippa!

Tänään käytiin TAYSis vasemmanpuolisten alavatsakipujen vuoksi, ultrattiin ja raskaus oli kohdun sisäinen! :) Paksuuntunut limakalvo ja huimat 8mm raskauspussi näkyi ultrassa. :) Kohtu vaan kallellaan vasemmalle niin siksi kivut vasurissa.. Hcg oli 387.

Voisko joku laskea mulle paljonko on dpo, kun ovistesti + illalla 16.8. ja aamulla 17.8., mä en oikein haltsaa sitä juttua.. :D


Harmful 4+??
 
Minä en malta odottaa ensimmäistä neuvolaa! Sehän on vasta 20.9. Eli vielä pitää sinnitellä pari viikkoa. Oon jo alkanu täyttelemään esitietokaavakkeita innoissani x) en nyt vissiin ole siihen varhaisultraan menossa kun koko ajan sekin mielipide vaihtelee että mennäkkö vai eikö mennä... Huh..
Tänään oli ensimmäinen aamuoksupäivä :$ ja vessassa itkien mietin, että tätäkö tämä "ihanuus" tulee olemaan. Nyt jo parempi fiilis pahoinvoinnin suhteen, koska jostain netin ihmeellisestä maailmasta lueskelin, että keskenmenonriski on pienempi pahoinvoivilla naisilla. En tosin tiedä pitääkö paikkansa, mutta helpotti omaa oloa ainakin vähän.
Pohdin tänään aamulla myös sellaista asiaa, että miksi raskaana olevia naisia sanotaan hehkeiksi? Oma naama on finnejä täynnä ja koko ajan kuvottaa niin että olo ei ainakaan mikään hehkeä ole! Minulla ei ole koskaan ollut näin paljon näppyjä kerralla, huoh :ashamed:

Tsemppiä kaikille odotukseen! Toivottavasti monet teistä pääsee vähemmällä kuin minä :LOL:
 
Moi, mukaan ketjuun!

sallamaria / LA 9.5. / ikä 29 / toinen lapsi / KOKS

Raskaus oli sopivasti yllätys, sopivasti odotettu. Ikäeroa tulee reilu neljä vuotta, mikä tuntuu musta oikein hyvältä tässä kohtaa, esikoisen pikkuvauva-aikaa kun en kokenut pelkästään ihanana... En oo vielä neuvolaan soittanut (tänään 5+0) ja edellisestä kortista katsoin, että oli ollut silloin eka aika 8+0.

Toivottavasti tässä ketjussa pysyy porukka, esikoista kun odotin, niin tapahtui valtava kato facebookin puolelle ja ketju kuihtui kasaan :(

Oireina on ILTApahoinvointi, onko mun sisäinen kello jotenkin hukassa...?
 
Onnittelut uusille plussanneille :)

Itsellä oireina on ollut unettomuus, todella vähillä unilla on menty, rintojen arkuus ja sitten se kaikista mukavin, aivan kamalat ilmavaivat. Että yritä sitä tässä hehkeenä olla, kun mahassa kiertää ja silmäpussit roikkuu :D Oudointa on se, etten tunne olevani raskaana kaikista oireista huolimatta (ja olen siis nähnyt todistajien läsnäollessa matkalaisen sykkeenkin eilen varhaisultrassa). Ehkä tää on sitä, että ettei (alitajuntaisesti) uskalla ihan vielä olla täysin fiiliksissä tästä, jos jotain sattuukin. Takana, kun se yksi KU. Tästä raskaana olevan fiiliksen puutteesta johtuen mäkin olen Euphoric tehnyt varmaankin kymmenen raskaustestiä, joten kai sitä täytyy alkaa pikku hiljaa uskoa :D

mammuzki samaisesta syystä kävin itse VU:ssa, mutta viikon 5 puolivälissä, jolloin näkyi vasta sikiöpussi kohdussa eli eiköhän sullakin sieltä kohta jotain tule näkyviin, kun parilla päivälläkin voi olla niin suuri merkitys :) Ja mullakin oli/on myös toispuoleista kipuilua jäljelle jääneen munanjohtimen puolella.

Hermione85 mites toi facebookin salainen ryhmä toimii, näkyykö ryhmään kuuluminen ystäville. Ja jos näkyy, minkä niminen ryhmä on kyseessä? En haluaisi vielä vihjailla suurelle yleisölle mahdollisesta raskaudesta facebookin välityksellä.

Muruli 6+0
 
Tulin kurkkimaan, kun sain pari päivää sitten täydellisen ylläri pommin.
Ennestään on 4 raskautta joista on 1 lapsi. Hedelmöityshoidoilla aikaan saatu ja luomuna ei pitänyt mitään tapahtua.
Näin niin oudon unen,että piti testi tehdä ja sehän näytti kahta kirkuvan punaista viivaa.
Edellinen raskaus oli tosi vaikea. Oli verenvuotoja viikolle 15 saakka ja 21+6 jouduin sairaalaan täydelliseen vuodelepoon. Siellä sit makasin 77vrk ja siihen 2vko kotona päälle. Synnytys oli nopea 5h ja istukka ei irronnut vaan jäi vuotamaan. Meni 3,5l verta.
Kuulemma on 25% todennäköisyys,että tämä raskaus on samanlainen tai vaikeampi.
Hieman tässä pelottaa ja pää on pyörällä,kun tuo ainokainen poika piti jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi.
Jospa OI jospa minäkin saisin kokea ihan normaalin raskauden. Eniten pelkään sitä,et joudun taas sinne sairaalaan- on 200km kotoa sinne matkaa, eikä paikkakunnalla asu kavereita.

Tillu&vielä nimetön salamatkustaja 4+6
 
Hermione me ollaan kyllä todella onnekkaita, ei sitä muuta kai voi todeta! (Kun ei vaan ois tuulimuna)

Heku ihan samat jutut! Mäkin tänään ihan yhtäkkiä rupesin oksentaan kun kyykin koiranruoka-astialla, ja naama on ihan kirjavana.. Ei hehkeydestä tietoakaan! Ehkä se on sit myöhemmin kun ei näytä ainoastaan turvonneelta ja haise oksulle? Neuvolakin oli mulla samana päivänä, mut jouduin siirtään myöhemmäksi. :)

Mä sain neuvolasta onneksi parin viikon päähän sydänääniultran, ihanaa tietää varmasti! Nyt vaan kun pitää ittensä kurissa eikä innostu liikaa. Tekis niin mieli jo ostaa vaikka mitä :D Joko joku on rynniny kaupoille? Mä ostin onneks vaan odotusajan lehden..
 
mä en ainakaa poistu täältä sallamaria ;)

Joo täälläl kans koko päivän ollut sellaista etomista eilenkin.. ja ihan pienillä määrillä saattaa syödä kerralla. Ja päiväunet on pop :D

Tääl kans tekis mieli rynniä vaunukaupoille ja nimen omaan tupla. oon jo himiittänyt Firkkonin tuplia mutta sitten toisaalta haluaisin sellaaset mihin sais erikseen vauvalle kovan kopan ku tuo nuorimmainen on nyt 2.. mulla on tuolla perus yhdistelmänä puolikovalla kopalla firkkonin f7 musta pinkit :p

noniin taas sitä innostuttiin :DD

Hei perustetaanko me uutta ketjua vai ruetaanko päivittämään tuota listaa lainaten tuolta 1 sivulta? Mary janea ei nyt näy, toivottavasti kaikki on hyvin!
 
sallamaria: En miekään meinannu täältä kadota mihinkään :)

Uhrauduin jopa eilen tekemään jotain jopa kodin ulkopuolella ja samantien venähti aamu neljään asti :D Ei hyvää päivää..

Itte ei oo vielä tarvinnu ihan oksentaa oksentaa, mutta huonoa oloa päivästä toiseen ja vielä kun tämä flunssa, niin entistä pahempi olo :D

Saspa: En tiiä muista, mutta aikasemminki tähän vastasin ja vastaan uusiks, päivitellään vaan tätä täällä :)

Aunilotta: Aikaisempiin viesteihin, että joo nii mieki oon aatellu että ne on tavallaan eri prosessia, mutta ainahan se pelottaa :)
Ja sen verran oon rynniny, että tilasin muutamaks kuukaudeks lehen, että voin vähän opiskella juttuja. Ja sorruin ostamaan maailman sulosimman unipussin..
Mutta enempää en aio vielä hankkia, koska edelleen se pelko, että jos käy jotain :/

Jos ootte kertonut joillekin tästä raskaudesta, niin minkälaisia reaktioita sieltä on tullut?
Meillä kerrottu nyt vanhemmille ainakin, paitsi miun isälle ^^' Ja parhaalle ystävälle tottakai mainittu, kun kyseinen henkilö samassa tilanteessa paitsi reippaasti pidemmällä. Sitten miekkonen on kertonut myös joillekin hyville ystävilleen.

Ystävät suhtautu rempseesti ja onnitteli heti.
Anoppi on aivan kamala ja tällä hetkellä ajatuksenani on, että haluan pitää lapsen kaukana siitä :D Nyt seuraa kamalaa kielenkäyttöä: Eilenkin tuli vittu silittelee miun mahaa ja höpötteli, että täällä on mummon kulta ja voi miun raskausmassua? MITÄ HITTOA OIKEESTI NAINEN? Ei yhtään ahistavampaa voi olla..
Appiukko oli vaan sillei, että meinataanko eläintarha hommata, kun meillähän koira ja kissa täällä.. :D Huumorilla siis, se on kunnon äijä :)
Ja miun oma äiti oli sillei, että olis toivonu että saan koulut käytyä loppuun ja muuta, ja vannotti miettimään vielä tarkkaan jne. Sano kuitenkin loppujenlopuks, että kaikesta aina selvitään ja äänensävy kuulosti siltä, että siellä puhelimen toisessa päässä se hymyili :)

Muille en uskallakaan kertoa itse, ja muille kerrotaankin vasta sitten kun kriittinen vaihe on ohi.. Isoveljet varmaan loikkaa kurkkuun kiinni.. Siis on kauheeta, miten voi pientä ihmistä pelottaa niin paljon tällaisen ilosen asian kertominen :/
Ja eihän se muuten pelottais, mutta kuten aikasemmin joskus jotain oon sanonu jossain viestissä, ni meiän sukulaisilla aika kovat kriteerit siihen, että mitä pitää olla pohjalla kun rupee sitten äidiks jne. Tosin oon aina tähänkin asti ollut meiän suvun musta lammas muutenkin kaikessa, joten pitäähän perinnettä jatkaa :D

Niijoo ja voisko joku vähän antaa osviittaa siihen, että mitä nyt tulevaisuudessa pitää hommata? Ja mistä sais sellasen sopusuhtaseen hintaan näitä tarvikkeita, välineita ja muita?
Ja inhottaa kun nykyään kaikkialla on niitä rattaita.. No rattaita nimenomaan, missä siis kun lapsi laitetaan kyytiin niin se on sinne menosuuntaan päin ja sellanen hassun mallinen..
Ku ite haluan sellaset perus vaunut, mitä työnnellään ja vauva on sinuun ittees päin (ja sitten jossain vaiheessa ois ehkä mahollista muuttaa systeemi sellasiks rattaiks tavallaan, vai onko ees sellasia?).. Kyl työ vissii tiiätte mitä tarkotan :D
 
Viimeksi muokattu:
sallaannu Yhdistelmävaunut "perus vaunut, mitä työnnellään ja vauva on sinuun ittees päin (ja sitten jossain vaiheessa ois ehkä mahollista muuttaa systeemi sellasiks rattaiks tavallaan, vai onko ees sellasia?"

sallamaria Koitan päivittäin käydä täällä, nyt vähän vähemmän tämän flunssan kanssa kun tekisi mieli peiton alla olla kokoajan..

Saspa Eikös se olisi helpoin vain tätä samaa päivitellä :)

Ohhoh, kun tästä flunssasta selviää, niin pääsee paremmin keskittymään/nauttimaan tästä odottamisesta.. Voi kun tekis niiin mieli hehkuttaa kokoajan vauva juttuja.. Muttakun ei pitänyt kenellekkään puhua vielä vähään aikaan.. Äääh..

Ensimmäinen neuvola käynti varattu 2.10 Samaan aikaan 6vuotiaalle ja minulle.

Kylläpä tuntuu kummallisen uudelta kaikki, kun ensimmäinen tosiaan jo 6 vuotias..

Tosiaan minulle toinen lapsi ja miehelleni ensimmäinen.
 
SAllaannu, anteeksi en laittanut tarpeeksi selvästi asiaani :D siisi että pitäisikö tuolta kopioida tuota ensimmäisen sivun LA listaa ja päivitellä siihen jo meitä ilmoittautuneita =)

Tuosta kertomisesta juteltiinkin jo aiemmin, mä tosiaan olen aikonut pitää salassa mahdollsimman pitkään, tällä hetkellä 3 tärkeintä ystävääni tietää asiasta.
Meillä kans tuota sukulais ongelmaa taustalla ja kaikki taas päivittelis ku tää elämän tilanne on tällä hetkellä vähintäänkin mielenkiintoinen niin en todellakaa jaksa sitä päivittelyä :attn:

noista hankinnoista rattaita/vaunuja ajatellen kannattaa miettiä tarve. onko hiekkatie asfalttia enimmäkseen, talvella isot pyörät on plussaa, rattaiden pikku pyörät on ku lusikka 10 litran keitossa :D, tartteeko saada pieneen tilaan autoon, meillä on poijallla ollut Firkkonin F7 tosiaan jotka on yhdistelmät, mukana oli puolikova kantokoppa, ja niitä on mukavin työntää juuriki niin että on vauvan kasvot itseen päin. niissä on myös heittoaisa ja lapsen kasvaessa on 5 piste vyöt ja saa helposti muutettua rattaaksi. ja hinta tuolloin uutena 2011 kesällä oli huokea 399e uutena kun esimerkkinä jotkut emaljungat tyyliin 700-800e. ja nyt poijan ollessa 2 me käytetään vieläkin nukkuma vaunuina ja lenkillä käydessä. katselinkin tosiaan itselle noita firkkonin tupla rattaita juuri tuon edullisuuden vuoksi kun minulla ei todellakaan ole vara laittaa johonkin pl´hils&tedsiin yli 600 euroa ja kun vielä lyhyt olen niin joutuisi työntämäään mitä hulluimmissa asennoissa :DD kannattaa Sallaannu ottaa aikaa ja käydä eri vauvatarvike liikkeissä katselemassa ja kokeilemassa niitä vaunuja niin löytyy paras. ja lisäisin myös että esim. TORI.FI:ssä on edullisia käytettyä ja lähes uutta vastaavia myös ;) itsekkin ajattelin katsella käytetyt rahallisen tilanteen vuoksi =)
 
Heh, kiitti vastauksista Saspa ja mintssi. Oon vielä vähän uusavuton, mut kyl tää tästä :)
Ja kiitti vinkistä saspa, taitaaki tulla heti kun vaan tervehtyy ni reissu jonnekin lastentarvike liikkeeseen, että pääsee oikeesti tutustumaan niihin vehkeisiin. Onhan noilla nyt loppujenlopuks ku miettii, ni niin paljon eroja.

No, onneks en oo ainut, enkä myöskään viimenen, joka panikoi tässä asiassa ku ekan kerran äitiytyy :) Muistan et joskus luin jonkun blogia, oisko miuta vielä vuoden nuorempi tyttö ollut, joka panikoi ihan samoja asioita, eikä tiennyt mitä pitää tehä tai miten olla nimenomaan ÄITI. Edelleenkin, kyllä tää tästä.. vai? :eek:
 
Viimeksi muokattu:
sallaannu Tuskin kukaan oikeasti tietää, tai uskoo tietävänsä kuinka olla äiti jo ennen lapsen saamista. Toki kokemukset lapsien hoidoista/päiväkotityöskentelyt yms saattaa antaa sen harhaluulon että tietää/osaa, helppoa.. Mutta totuus on hieman eri, kun oma syntyy. Se vastuu 24/7 ym.

Mutta siihen kasvaa raskaana ollessa, vauvan kasvaessa. :)

Itse olin 18vuotta kun ensimmäinen syntyi. Ja rupesin alusta alkaen yksinhuoltajaksi.
Isä hävis kuvioista heti kun edes epäilin raskautta.. Mutta hyvin on näin selvitty :)

Ja olin tosiaan pienestä pitäen hoitanut muiden lapsia, työskennellyt päiväkodissa jne.
Kuvittelin kanssa että sielläkin pärjäisin miksi en oman kanssa.. Helppo homma.
Noh pärjäsin, mutta kyllä totuus vähän yllätti :D

Nyt sitten toisen kanssa odotus/raskaus ja vauva arki.. Onkin jo ihan uutta taas :D
 
Viimeksi muokattu:
mintssi: Voi ei, onneks ootte pärjänny kuitenkin kaksistaan sillon :) Ja onneks nyt on joku siinä vierellä koko aika, ja varmasti jännää!

Täälläki jänskäilty jo testin tekemisestä lähtien, mut nyt onneks tajuttu rauhottua :D En ite varmaan pystyis tai jaksais yksin tätä kaikkea ja sitten vielä tulevaa, että oikeesti propsit siulle siitä! (Y)
 
Mä niin innolla odotan, että muutun hehkeäksi silmän räpäyksessä ( ja mahdollisimman pian) :D Tää tosiaan on mun osalta just tätä - turvonnut oksulta haiseva finninen sekopää 8)
Oon niiiiin väsynyt koko ajan; nukun 10h yöunet ja silti väsyttää. Turvottaa 24/7. Aamut itken vessassa. Päivät kuluukin sitten, mielialamyllerrysten vallassa. Ja illalla valitan, kun mikään ei ole hyvin (vaikka on) :D
Ja hei, minä ainakin pysyn täällä! En liity facebook ryhmiin, koska käytän niin paljon tietokonetta "julkisesti", että joku sitten vahingossa varmaan huomaa sitä kautta, että raskaanahan tässä ollaan :D Ehkä olen vain vainoharhainen, mutta pistän nyt varman päälle! :D
Kyllä minä jo tykkäisin ostella kaikkea ihanaa, mutta hillitsen itseni. Ollaan yksi pieni body ostettu tulevalle mummille syntymäpäivälahjaksi - bodyssa teksti 'mummin kulta'. Kyllä oli tuleva mummi innoissaan vauvauutisista ;)
Päätin itse pähkäillä vaunuasiaa vasta sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, etten liikaa ehdi vielä innostua :D Olen toki pari päivää miettinyt, miten saadaan makuuhuone järjestykseen vai onko meillä muutto edessä. Mihin ihmeeseen minä ne tavaramäärät laitan? :eek: Vaatehuone on täynnä, joten sinne ei mahdu yhtäkään vauvan vaatetta ja makuuhuone niin pikkanen, etten ole varma mahtuuko sinne edes pinnasänkyä :D saati lipastoa/hoitopöytää :p En siis itse pidä hoitopöytää välttämättömänä meille, mutta johonkin ne vaatteet ja vaipat ym on laitettava.

Heku ja Nökö ~6+ ?
 
Tänään soitti neuvola lääkäri eilisistä hcg arvoista jotka oli vajaa 400 oisko ollu jotain 380 paikkeilla... Tuntuu jotenkin niin alhaisilta vielä mutta sanoi että onneksi ei ole yli 1000 koska sitten jo pitäisi kohdussa jotain näkyä tai on jossain muualla...

Harmful sulla tais olla suht samalla arvoilla tällä hetkellä.. mulla kanssa ovis ollu ilmeisesti noina päivinä mutta kierrosta ei niin kovin suurta varmuutta. Lääkäri epäili että nyt tänään olisi 4+6 tai 5+0
Maanantaina menen kontrolliin labraan ja tiistaina selviää miten noussut arvot.

Kaikki tämä siis aikaisemman kohdunulkoisen takia ja mulla ollut oikeanpuoleista kipuilua pitkin viikkoa. Tänään sitten selvisi että multa on juuri oikealta puolelta leikattu munanjohdin pois... what? olen ollu kokoajan siinä uskossa että se on ollu vasen puoli.. ja miksi nyt oikealle puolelle kipuilee??
Olen kuulemma mennyt silloin viimeksikin oikeanpuoleisten kipujen takia päivystykseen... outoa...
 
  • Tykkää
Reactions: sallaannu
Mammuzki, me ollaan about samoilla päivillä, mä oon ehkä muutaman päivän jäljessä :) Aattelin tänään käydä ostaan vielä muutaman testin.. haluan olla varma että viiva vahvistuu entisestään ennenku soittelen vu-aikaa ens viikolla. Varasin neuvolankin jo, 9.10. (täällä pääsee vasta viikolla 10 ensikäynnille), mutta musta ois jotenkin kamala ajatus että elättelisin toiveita raskaudesta sinne 10-viikolle asti ja sitten sydänäänet ei vaikka kuuluisikaan.. tiiän, että pitäisi lopettaa stressaaminen ja luottaa siihen että on raskaana, eikä varsinkaan lukea täältä mitään keskenmenokeskusteluja :D

No onneksi oireet vahvistuu - pahoinvointia vielä odotellaan mutta muuten kyllä vihloo jokapaikkaa! onneks teen istumatyötä, muuten joutuis varmaan vetään tissit kiinni jesarilla ettei vaan hölsky yhtään :D
 
Mymmelintytär: Nimenomaan, ite sitä tiistaina jo harkitsin, ku teki niin pirun kipeetä tisseihi :D Siis, että oisin jesarilla teipannu ne kiinni. Ku miun työ on vielä sellasta, etten pääse istumaa muutaku jos käyn pissalla tai syömässä, muuten koko aika seisomassa ja kävelemässä eestaas :D

Heku: Kyllä ne asiat siitä ;) Oon onnellinen siitä, että muutettiin omakotitaloon meiän koiran takia, koska nyt kun tulee lisäystä, niin ei tarvii olla taas muuttamassa, kun täällä sitä tilaa riittää :D
 
mammuzki: Josko sullakin johtuis se kivun sijainti kohdun asennosta? On kai ihan normaalia et on kallellaan.. Mulla kans oli kohdunulkoinen juuri vasemmalla puolella mistä nytkin kipee, onneks tarvinnu silloin leikata.

Mulla tänään kivut vähä pahentunut, oli muuten toissapäivänä pissas leukosyytit +1, tänään vein uudet näytteet.. Mitään vuotoa ei ole, täytyy jaksaa ootella ens viikkoon, jolloin hcg, ultra ja alkuviikosta varmaan saan pissatestin tulokset.
 

Yhteistyössä