~~Toukomurut 2014~~

Mä aattelin tässä yön tylsyydessä tehä pari kysymystä jos ihmiset tykkää vastailla! Elikkä..

Onko mielitekoja? Millaisia? Tai mitä et voi yhtäkkiä sietää?

Oletteko jo ostelleet jotain vauvajuttuja? (Joillakin tietysti on jo entuudestaa, kun on aikaisempia lapsia, mutta tälle uudelle tulokkaalle jotain ihan uutta) :)
 
Moi!

Oltiin eilen perheen ja kaverin kans tuossa lähellä prismassa ruoka ostoksilla. Lähdettiin jo valumaan kassoille päin, kun yhtä äkkiä ihan kun salama kirkkaalta taivaalta iski aivan järkyttävä vasemman puoleinen alavatsa kipu (kolme kertaa menkka kipujen tapaista) joka hetken päästä siirtyi myös oikealle, mentiin mäkkäriin istumaan ja join vettä jos helpottais, mut ei mitään. Lähdettiin kotia ja kotona otin heti panadolia, se auttoi hetken päästä ja sit menin nukkumaan. Yöllä heräsin taas mahakipuun ja menin vessaan, no paperiin jäi pyyhkiessä verta, ei paljon mutta niin että sen siitä huomasi. Menin takaisin nukkumaan ja nyt aamulla kun kävin vessassa verta tuli enemmän...tässä nyt mietin että onko keskenmeno, vai kohdunulkonen vai mitä tää on? :'( kohta soitan neuvolaan, kun se aukeaa, jos vaikka lähetteen laittais ultraan jne... nimittäin yksi kohdunulkoinen takana ja hengen lähtö oli lähellä, sillon söin pillereitä ja ihmettelin kun menkat oli tosi niukat ja sit alkoi muutenkin tuhruttelemaan ja yhtenä aamuna maha oli niin kipeä, että konttasin vessaan. Siitä sairaalaan, ultraan ja tutkimuksiin ja tunnin päästä olinkin jo leikkauksessa. Oikeanpuoleiseen munanjohtimeen oli alkio alkanut kasvamaan ja se oli sitten se johdin revenny. 0,8l vatsaonteloon mennyt verta ja se aiheuttanut sen tuskallisen kivun. Sitä en enään halua kokea. PELOTTAA NIIN P*RKELEESTI!
 
Satsumama toivottavasti pääset pian tarkistamaan tilanteen, ja toivotaan ettei olisi mitään pahaa! :hug:

Tuuuli mulla ei oikeestaan oo mitään erityisiä mielitekoja, mutta monesti tekis mieli hirveesti syödä mutta kun katsoo kaappiin, tuntuu ettei mikään maistu.
Mitään en oo vielä ostanut, kamalasti tekis mieli ostaa edes se yksi body, että olis jotain konkreettista. Meidän tossa lähikirpparilla olis ollu kauheesti kaikkia ihania vauvavaatteita, mutta kun siellä on kaikki tuttuja, kun tulee käytyä harvase päivä, niin ei sieltä viitsi mitään ostaa vielä.

sallamaria84 eiköhän ne Panadolit oo ihan käypäsiä. :)

Ootteko te kuinka taikauskoisia? Heräsin tänä aamuna ja jomotti vähän mahaa (ihan normaalisti, ei mitään kovia kipuja) ja heti tuli semmonen olo että voi ei, tänään on perjantai 13. pvä, tää menee ihan varmaan kesken! :ashamed: Mä oon ehkä vähän liiankin, vaikka yritän kyllä aina järkeillä, että ne on vaan jonkun keksimiä juttuja, eikä mitään tosia. :D

Mammuzki voimia sulle ja ISO :hug:

Euphoric + muru 5+2
 
Hei,
Olen lueskellut vähän tätä palstaa aikaisemminkin. Tein testin viikko sitten, nyt rv 6 + 3 - la 4.5.? Kävin myös viime viikolla gynellä muissa asioissa ja ultrassa näkyi pienen pieni alku rv 5 + 0. :D

Minulla on ollut nyt pari päivää tiputtelevaa niukkaa vuotoa ja tosi voimakasta alavatsa-kipua. Soittelin eilen äitiyspolille ja sanoivat, että lääkäriin jos on tosi kovat kivut ja erityisesti jos vuoto on runsasta. Epävarma olo onko kysymyksessä vain "liitoskivun" tyyppistä kipua vai onko kysymyksessä keskenmeno. Jotta asia selviäisi, pitäisi lähteä ajamaan keskussairaalaan 70 km:n päähän. Keskenmenojahan tulee tässä vaiheessa vielä useille meistä... :(
 
Euphoric Seuloihin en mennyt ensimmäisestä, enkä varmaan nytkään. Viimeksi laskeskelin miten moni saa turhaan huolestua niistä tuloksista ja itse en pystyisi menemään siihen jatkotutkimuksiin sitten. Joten turhaa huolta olisi tosi pitkään.
Rakenne ultaan halusin sillä, omakustanteisenakin että edes siitä näkee että kaikki on hyvin.

sallamaria84 Parasetamoli valmisteet käy ja nasolin nenäsuihke, vaikka purkissa lukee ettei raskaana oleville. Mutta useampi lääkäri on sanonut että on niin paikallinen lääke, ei ole vaikutusta sikiöön. Ja pitäähän sitä pystyä jotenkin nukkumaan.

Tuuuli+ Ei ole vielä ostettu vauva juttuja ja ihme kyllä, en ole vielä ruvennut mitään ompelemaan/neulomaankaan vauvalle :D Malttamaton.. Jos jotenkin malttais ekaan ultraankaan asti :)

Mielitekoja, ei niinkään. Enemmän niin päin että ne on hävinnyt :D Ei tee mielikään karkkia, hyvä vaan. Yleensä ihan mielelläni syön samaa ruokaa muutaman päivän, niin ei tarvitse joka ikinen päivä tehdä. Mutta tossa alku viikosta tuli ällötys, hyi keittoa :D En syö! Mutta hyväähän se edellisenä päivänä vielä oli.. (Siinä sitten selittelet 6vuotiaalle miksi äiti ei syö ;) )

Taikauskosuus, hyvin vähän. Mutta tää pe 13 ei ikinä ole tietänyt mitään pahaa, ennemmin päinvastoin.. Tosin manasin kanss miehelle aamulla, että mitä vielä tapahtuu tänään. Kun eilen jo meinas olla vähän tilannetta tuolla liikenteessä :/
 
Viimeksi muokattu:
Mies nauro mulle eilen ku totesin kaupan ovella että siellä on vastapaistettuja lihapasteijoita ja niitä on saatava - no olihan siellä; muovikuvun alla että ei varmastikkaan olis pitäny niitä haistaa. Samaten kyläkauppias oli ihmeissään kun pyysin vastaleivottuja riisipiirakoita, ne oli nimittäin vielä takahuoneessa jäähtymässä :p Eli hajuaisti ainakin pelaa.

Mä olen jo virkannut matkustajalle conversetossut ja peitto olis suunnitteilla (mullahan on lankakauppa niin ei lopu ainakaan langat ja valikoima kesken). Rattaat varasin yheltä nettikaverilta joka niitä tarjosi. Vaatteet varmaan löytyy kaapeista ja tulee lahjotuksena tutuilta, turvakaukalo taitaa olla ainoo mikä pitäisi hommata sitten keväällä - niin ja hakea naapurista pinnis takaisin.
 
Moi!

Uskaltaudun liittymään tänne. Raskaus ihan alussa vielä, nyt 4+2. :)
Tämä raskaus on koeputkihedelmöityksen tulos, kauan kestäneen yrityksen ja odotuksen jälkeen. Sen takia on vielä pieni pelko persiissä kestääkö raskaus loppuun saakka normaalisti. Toivotaan niin... :ashamed:
Ilmeisesti keskenmenon pelko on kuitenkin ihan normaalia, mitä tuossa aiempia kirjoituksianne lueskelin.
Eilen olin ihan paniikissa kun joka päiväistä vatsan nipistelyä ei kuulunut. Illalla "onneksi" nippailut tulivat ja olin onnellinen. :LOL:

Eilinen digitesti näytti "raskaana 1-2" ja tässä tämän aamuinen testi:



:heart:
 
Viimeksi muokattu:
vauvajuttuja: kuopuksen jälkeen annettiin/myytiin kaikki pois (säästettiin vain söpöimmät pienet vaatteet muistoiksi) joten kaikki pitää nyt taas hankkia :) Onneksi kaverit ovat hankkineet lapsia meidän jälkeen joten heiltä saan aika paljon tavaraa. Vaunut ja hoitopöydän ostetaan uusina, muuten yritetään pärjätä "vanhoilla" tavaroilla. Ja tottakai pitää jotain uusia vaatteita ostaa, ovat kyllä niin ihania :)

mielitekoja: ei mitään tällä hetkellä, mutta ruoka maistuu kyllä liiankin hyvin iltaisin...kaikki käy ;)

neuvolaan oon menossa 17.9 (apua, sehän on jo tiistaina!) ja alkuraskaudenultraan 20.9.

Mustang & papu 6+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Mäkin taidan uskaltautua mukaan:)
Omien laskujen mukaan 5+2 ja digi tehty toissapäivä "raskaana 2-3"..Outoa tässä raskauden alussa on ennen oletettuja menkkoja tullut vähän ruskea tuhru jota tuli kahtena päivänä ihan ministi.Esikoisesta ei sitä ollut ja toisesta tiesin olleeni raskaana kun tuhru jäi pois..
Onko kukaan menossa alkuraskauden ultraan? Pitääkö olla käynyt neuvolassa ensin?

Tiedot Avantasia 27v 14.5 2014 k-sks ja 3. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
mammuzki :'( Todella kurjaa, että joudut taas kokemaan saman. Paljon jaksamista ja pikaista toipumista.

satsumamalle myös jaksamisia! Toivottavasti saat asiaan pian selvyyden eikä ole kohdubulkoinen.

Onnea kaikille uusille plussanneille! :flower:
 
Mielitekoja : No sen verran on mielitekoja, että jotain tekisi mieli syödä (ja pakkokin syödä, että välttyy pahalta ololta), mutta sitten ei osaa päättää että mitä söisi. Nyt on kyllä omenat ja jogurtti maistunut, mutta en sentään itkua väännä ellen sellaista saa :D
Ostokset : Ainoa, mitä on ostettu niin oli tosiaan tuo aiemmin mainitsemani body tulevalle mummille :) Ja päätettiin ettei ennen joulua mitään osteta (niin varmaan?!). Yritetään vielä malttaa ;)
Taikauskosuus : Riippuen ihan alasta ;) En usko tähän perjantai 13.päivä hömppään, enkä peilien rikkomiseen tai muuhun. Mutta yksi kiehtova asia minulle on korteista ennustaminen. Onko se nyt sitten uskoa ennustuksiin eikä niinkään taikauskosuutta? :D Mutta aivan sama! :D On toki mm. uudenvuoden taikoja, joita otetaan enemmän ja vähemmän tosissaan ;)

Onnea uusille plussanneille! ja tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Oon laiskalla tuulella ja en jaksa kaikkea uutta lukea, oon pahoillani :(
Kuitenkin, tuun päivittelemään tänne omia kuulumisia, nyt kun taas jaksaa koneellakin enemmän olla.
Ja voimia teille, kenellä nyt on huoli päällä omasta pikkusesta. Älkää stressatko liikoja, jotkut vuodot voivat olla ihan harmitonta vuotoakin :)

Eli alla oleva teksti on kirjoitettu Tiistaina:
Heippa!
Tervetuloa kaikille uusille kirjoittelijoille ja paljon onnea! :)
Taidanpa päivitellä tännekin tapahtuneen, eli siis..
Su-Ma yönä menin ensiapuun, kun kovat kivut. Epäiltiin pissatulehdusta, otti pissanäytteen ja sille tielle se jäi. Sanottiin, että heippa voit mennä kotia nukkumaan, ei siellä mitään ole.
Noh.. Eilen kivut oli niin kovat, että soitin neuvolaan. Neuvolatäti hyvin kauniisti ilmaisi asian näin. " Sulla on keskenmeno, kivut on justiin samanlaisia, kuin ne supistuskivut on. Mitään ei tehdä, ennen kuin vuotoa tulee, tulet huomenna käymään ultrassa ja sitten katsotaan pitääkö alkio kaapia ulos. " Ei sanatarkasti, mutta noin kuitenkin..

Tänään menin kiukkuisena neuvolaan ja pettyneenä ja surullisena ja masentuneena tottakai. Kunnes ultrassa selvisikin, että myö porskutellaan rv 6+3 ja vahvasti sydänkin näkyi ultrassa. Lääkärin mukaan äiti ja lapsi superterveitä, jossei flunssaa oteta huomioon.
Eli nyt kiukuttaa ja paljon nuo neuvolatädin sanomiset. Kyllähän hän voi kertoa kohteliaamminkin, että mitä se voisi olla, muttei lupaa mitään ennenkuin on tutkittu?

Noh, täällä kuitenkin nyt katsellaan ensimmäisiä ultrakuvia ja ollaan iloisia, että asiat onkin hyvin :)
Ja tosiaan, Lääkärin mukaan LA onkin 3.5 :p

Vielä en oo kuitenkaan hankkinut mitään, muuta kun vaatteet mitkä päällä vaava tulee sitten kotiin sairaalasta :)

Ja tähän lisään vastauksen vielä kysymykseen taikauskosta.
Joo tavallaan ja nyt alan oottelemaankin sitä, että kumoaan suuntaan maha kasvaa - pystyyn vai sivuille, että saisin leikitellä idealla, että kumpi sieltä tulee :D
Aion kuitenkin pitää synnärille asti salaisuutena sen, eli en halua saada ultrassakaan tietää, että kumpi siellä potkii :)
Mites teillä, otatteko selville heti kun mahdollista vai pidättekö sukupuolen yllätyksenä loppuun asti?

T: Sallaannu & 6+6 närästys <3
 
Viimeksi muokattu:
Siis! Mä oon koittanu lukee näitä juttuja päästä mukaan, mutta musta tuntuu, että mun aivoista on puolet menny johonkin. En tajua mistään mitään, en pysty keskittyyn mihinkään, koko ajan väsyttää ja silti uni ei tuu! Joten.. Olo on vähän :D noh.. Miten sen nyt sanois.. Tyhmä, mutta en jaksa välittää, kun väsyttää niin paljon :LOL:

Joku kyseli jotain mieliteoista: Juusto. Nami :p Ei se nyt varsinaisesti silleen oo mikään himo, mutta aina kun käyn jääkaapilla, otan juustoo :D

Osteluista: Ihan viellä en oo mitään ostanu... Mut säästössä on kaikkee, mitä muille oon ostanut (2keskenmenoa takana). Ehkäpä kohta vois jotain alkaa katteleen, kun jos vaikka tämä tulisi maailmaa... :heart:

Taikausko: Oon kuullu, et vauvankamoja ei sais tuoda kotiin ennen syntymää, mut mä en kyllä usko sellaseen.. Onko olemassa muita taikauskojuttuja? Olis kiva kuulla!
Mun kaveri kyllä ennusti, et meille tulee tyttö ja kiinalainen syntymäkalenterikin povailee tyttöö ;)

Ultrista: Me käytiin ite rv 8 ensimmäisestä yksityisellä, neuvola oli vasta viikolla 10. Tokasta ei ehditty mihinkään ja nyt oon tiukassa syynissä tän kolmannen raskauden kohdalla ja kunnallinen puoli ultraa mut ainakin nyt ens maanantaina. Muutenhan noi neuvolat on 8-10 viikoilla ja ultra 11-13viikoilla.

Sokerirasitus: Mulle tehdään kuulemma rv22, koska mun suvussa on kuoltu diabetekseen ja mun kaverille tehtiin, koska vauva oli niin iso... Mut muuten sitä ei oo tehty mun tutuille.

Keskenmenoista: On täysin normaalia pelätä sellaista. Itsellä ei käyny mielessäkään sellanen vaihtoehto ekan kohdalla ja niin sit kuitenkin kävi. Tokasta vähän niin kun tiesin jo etukäteen ja nyt on ollu ONNEKS ihan positiivisella asenteella, paria hetkellistä paniikkia lukuunottamatta. Pääsääntöisesti ajattelen, että sille ei voi mitään. Se sattuu ja tekee kipeetä, oli valmistautunu tai ei ja parempi vaan nauttia ja iloita niin kauan, kunnes toisin käy, JOS käy.

Tsemppiä kaikille!!! :flower:
 
Tämmöiset kuulumiset polilta.
Kohdussa näkyi paksuuntunut limakalvo, ei muuta ja vasemmanpuoleisen munasarjan vieressä joku "pyörylä" mutta ei varmaksi osannut sanoa mikä se on. hcg oli 660 ja olisivat pitäneet tarkkailussa yön yli, mut halusin kotia. Sanoi että jos tulee kovat kivut tai hartiapistos niin sit takaisin heti.
Maanantaina kontrolli verikokeet ja ultra. Mutta sitä mieltä lääkäri oli, että suurempi todennäköisyys kohdunulkoiseen kuin sisäiseen. Kiva oottaa maanantaihin asti ja miettiä ja vatvoa tätä asiaa mielessä :(
perjantai 13 päivä ei mun kohdalla ainakaan paljon armoa anna.
 
Taikausko Tavallaan kai taikauskoa on uniinkin uskominen. Olen nähnyt unta, että me saatiin kahdet kaksoset. Ensin sanoin miehelle, että kahdet identtiset, mutta nyttemmin rupesin miettimään - että jos ne laskettuna aikana syntyy ja on kaksoset, niin ne on horoskoopiltaan kaksoset = kahdet kaksoset. Ja nyt on tosiaan mahdollisuus, että ois kaks, mutta vu sen varmistaa. Ehkä kivempi kuitenkin, että ois vaan yksi. Unissa oon aiemmin nähny lemmikkien silmätulehduksia ja muuta outoa, siis paikkansa pitäneet. Ekasta lapsesta olin ihan varma jo alusta asti, että poika on ja poika oli - maha ei näkynyt taakse ollenkaan.

Pelot ekassa raskaudessa en osannut pelätä keskenmenoa, nyt pelottaa joka kerta kun vessassa käy että housut on veressä tai että varhaisultrassa onkin ulkoinen

satsumama voi ei :hug: toivotaan parasta siltikin

Hyäkkäysvaunu oma lankakauppa :p minullahan tytölle villatakki valmiina jo ennen plussatestia :D oli vaan pakko tehdä kun oli kiva lanka
 
Voi että, voimahalaukset kaikille jotka on saanu tai pelkää saavansa huonoja uutisia :hug: Täällä alkaa jo kärsivällisyys loppuun, tekis mieli saaha jo oma pieni syliin eikä oottaa vielä melkeen 8kk! :D Me ei olla ostettu vauvalle vielä mitään, mutta oon kyllä käyny katteleen kaikkia ihania vauvavaatteita. Ja ehdottomasti halutaan tietää sukupuoli ennen synnytystä, että osataan ostaa oikeanlaisia vaatteita. Osaisko joku valaista, että suurinpiirtein millä rv ultrataan? Siis jos ei aio käydä varhaisultrassa.

5+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
satsumama :hug:

Euphoric mulla ihan sama ton ruokajutun kanssa, alas menee, mutta kun pitäs tehä tai löytää syötävää niin nääh, ei niin tee mieli, mutta kun ruoka on naaman eessä niin kyllä uppoaa! :D

Voi Hyäkkäysvaunu nuo virkatut conversetossut!! :D Ihanat! Voi minäkin tahdon!

Ihania vastauksia, kiva kun vastailitte, sai kunnon lukuhetken! :)

Itse olen kyllä taikauskoinen, huh! Perjantai 13. saa kyllä hieman valppaaksi kun nuo sanat kuulee! Hehhe!
Mutta kyllä haluan ostaa jo ja kasata vauvankamppeet valmiiksi ennen synnytystä että kaikki on valmiina. Silloin ei välttämättä ole maailman pirtein että haluaan alkaa roudaan tavaraa sisälle ja alkaa kasailla! Haluan kaiken olevan suht valmiina :) Ja itse olen vasta ostanut magneetit molempien meidän äideille joissa lukee ''Ihanat äidin ylennetään isoäideiksi'' Ajattelimme kyhätä jotkut pikku lahjayllärit nimittäin joillekin läheisille! Rrrrrrrakastan yllättää ihmisiä! :D

Mutta itseämme emme halua yllättää, haluamme kuulla sukupuolen, että voi alkaa ostella ja höpötellä.. :p Mies sanoi heti kun kysyin asiasta, että haluaa tietää sukupuolen!
 
Voi ei satsumama mitä uutisia! :( Peukut pystyssä täällä että olis kuitenkin oikeassa paikassa ja voimia viikonlopun yli odotteluun! Voiko ku-raskaudelle olla jotenkin taipumusta? Luulisi että se on vain huonoa tuuria mihin se kiinnittyy niin kuin ilmeisesti on tuulimunankin kanssa.

Ja onnittelut sallaannulle hyvistä uutisista! Näin ne vaan menee eri lailla nämä raskaudet.. Ja mitäpä niitä terkkarin sanomisia murehtimaan, lopputulemahan oli kuitenkin hyvä! Mutta toki outoa olla niin varma asiasta koska eihän sitä tosiaan oireiden perusteella voi tietää. Itse olen kuitenkin kanssa sellainen että varoittelen ja tulen mieluummin varoitetuksi etukäteen kuin että lupaillaan turhia ja annetaan toivoa vaikka sitä ei olisi. Mutta jokainenhan me reagoidaan eri tavalla ja halutaan kuulla eri asioita. Siksi onkin niin vaikeaa olla hoitaja. ;)

Mulla on tänään raskausoireet olleet taas voimakkaammat ja siitä olen varsin onnessani. Ehkä siellä tosiaan ollaan kasvupuuhissa! Voi on kyllä todella vaikeaa odottaa keskiviikkoon asti. Tunteet menee vuoristorataa, hetken pelkään ihan kamalasti ja sitten taas tuntuu että kaikki on ihan hyvin..

Mielitekoja ei oo ollut mullakaan, tuleekohan ne vasta myöhemmin? Lähinnä vaan on usein nälkä ja on pakko syödäkin tosiaan ettei tule huono olo, ja ruokahan maistuu. Oletteko ajatelleet rajoittaa jotenkin syömisiänne raskauden aikana suositusten lisäksi? Mä ehdin päättää jo ennen kuin tiesin raskaudesta että sitten menee ruokavalio terveysremonttiin ja karkit yms lisäainehirvitykset saa jäädä vallan pois. Onneksi ei ole nyt sitten juuri tehnytkään mieli mitään sellaista. Paitsi salmiakkia, ja sitä ei muutenkaan saisi syödä.. Ja ikävä myös tuo teejuttu, itse tykkään juuri yrttiteetä juoda mutta nyt täytyy siitä sitten luopua.

Me halutaan kanssa tietää sukupuoli heti kun vaan mahdollista. Toisaalta kannatan sellaista semineutraalia sukupuolikasvatusta (vai miten sen nyt sanoisi) mutta jotenkin sen silti haluaa tietää. Ehkä se vaan sitä, että ylipäätään haluaa tietää kaiken siitä lapsesta mitä vaan mahdollista! Ja mulle on yks äippäterkka sanonut, että on hyväksi vanhempien ja lapsen suhteelle että vanhemmat miettivät etukäteen millainen lapsi on, vaikka siitä niin vähän voikin varsinaisesti tietää. (Jotkut ei mieti edes nimiä etukäteen, ihan hassua minusta..)

Mä olen joskus aikaisemmin ostanut kirppareilta jotain vaatteita jos on ollut tosi hieno ja maksanut noin euron. Aattelin et joskus se lapsi kuitenkin tulee tai sit voin ne lahjoittaa johonkin. No, tälle mössykälle olen ostanut yhden ihanan neuletakin joka maksoi kaksi euroa. En edes tiedä mitä kaikkea vauvat oikeesti tarvitsee! Mulla on varmaan vaan sit hirvee kasa saman kokoisia bodyja (kun ne on niin ihania) eikä juuri mitään muuta ja sit oon ihan ihmeissäni :D Noi isovanhempien lahjat kuulostaa kyllä niin ihanilta että on pakko soveltaa jotenkin! Ainakin oon nähnyt sellasia hopealusikka-avaimenperiä joissa lukee mummi tms. (Haluisin tietty ite sellaisen missä lukee äiti ;))

Huomasin muuten laskeskellessani, et isänpäivä on just sopivasti tossa kohtaa missä voisi niille isoisille kertoa tästä raskaudesta!!

Mössykkä 5+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Itse huomasin eilen tuon isänpäiväjutun myöskin, huh! :D Mutta kun pelkään monia juttuja, niin meinasit etten kerro ennen rakenneultraa, mutta oon aikas pieni niin veikkaan että silloin voi jo maha olla vähän pyöreenä kun jo yli 19 viikkoa! Ja meinasin ehdottaa neuvolassa jos saisin rakenneultran heti rv 19 alkuun, ois joulukuun 18. päivä niin miettikääpä mikä joululahjaylläripamaus! :D Mutta tuonne on niin pitkä matka että jos np-ultrassa kaikki ok niin voi olla että suuu ei pysy supussa! :heart:

Kirppiksen on kyllä jees, äitini kesällä näytti mulle bodya missä luki my mom rocks ja sanoi että tää sopis meidän mahdollisen tulevan perheen tyyliin, ja sanoin vaan että no ensin pitäs olla raskaana yms että minä en etukäteen osta valmiiksi (taikauskojutut) vaikka se ehdotti että vaikka sisustukseen... Oltiin jo sillon alotettu yrittää, mutta ei me sitä oltu kerrottu! Haistoko se mun vauvakuumeen täh? :D Äidinvaisto tais silläkin jyrätä :D Ja seuraavana päivänä piti näyttää tää body tulevalle kummitätille, joka on siis yksi niistä kahdesta jotka tästä tietää (toinen on synnyttänyt kaverini) niin se body oli mennyt, olikohan mun äitee käynyt sen ostamassa! Saa nähdä! :D

Nyt on taas kovin onnellinen olla, tuntuu että kaikki on ihan hyvin masussakin, toivottavasti tää on se äidinvaisto ja kaikki on oikeasti hyvin! :) Mutta ei oo kovia oireita, niiiiiiiiin super outoa.

Syömisien rajoittaminen. Hmm. No kaikki mikä on kiellettyä, en syö, kaikki pitää olla superkypsää ja no karkista en luovu mutta yritän ostaa noita vähän terveellisempiä joissa ei niin oo väriaineita ym.. Ja suklaata menee, kun aattelen kai että se on terveellisempää. Karkki on mulla ainut pahe. Valvomisen lisäksi |O Kahvia en juo, enkä energiajuomia, enkä alkoholia. Siis ennen raskauttakaan. :)

Tuuuuulipas sitä tekstiä taas. Huh.

Tuuli ja Mötikkä 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Aunilotta
Heip!

Sukupuolesta haluaisin vaan muistuttaa, että selviää vasta rakenneultrassa JOS selviää. Meillä ainakin kävi niin, että vauveli oli niin hassussa asennossa, että ei pystynyt ultraaja ollenkaan veikkaamaan tai näkemään jalkoväliin. Meillä selvisi sukupuoli vasta rv36 synnytystapa-arviossa. Että ei kannata liikaa keskittyä siihen sukupuolen selvittämiseen tai pitää sitä varmana, että saa tietää. Toki jos on rahaa niin aina voi käydä yksityisellä kokeilemassa jos siellä sitten näkevät :)

Myöskään ulta-aikoihin ei voi neuvola vaikuttaa, kun joku kirjoitti, että aikoo neuvolasta pyytää ultran heti rv19 alkuun. Sairaalahan sen päättää, neuvolalla ei ole ultrauksien kanssa mitään tekemistä. Toki sairaalasta voi kysyä onko aikoja heti rv19 alkuun, mutta ei kannata ainakaan turvautua siihen... itse ainakin olen oppinut, että aika paljon raskaana olevat äidit menee massan mukana liukuhihnalla. Aika vähälle jää "erikoistoiveet", kun ainakin täällä pk-seudulla on sairaaloissa kokoajan ruuhkaa ja jonoa - varsinkin nyt kun vain kaksi kolmesta synnytyssairaalasta käytössä :)

Mehän ei vielä tiedetä yhtään mitkä raskausviikot meillä on menossa ja ulta-aikaa yritin varata, kun neuvolassa käskivät sieltä soittaa varhaisultraukseen aikaa, mutta eipä noita hoitajia kiinnostanut. Antoivat ajan ens kuun loppuun vasta, koska ei aiempia aikoja ollut eikä niitä tuntunut yhtään huolettavan tai kiinnostavan mun viikkojen suuruus.. Joudun omakustanteisesti yksityisellä viikot käydä selvittämässä. Huhhuh. Jos oma veikkaus pitää paikkaansa niin ultran aikaan olisi rv13-14 :/ mut kuka tietää,vois olla vaikka enemmänkin...
 
Hankinnoista sen verran että kerkesin juuri antaa kaikki vastasyntyneen kuteet poies ystävälle mut kai ne tulee sit kiertoon hälläkin :) pakkauksen otan vaikka miul on monta pakkauksen toppapukua esim. :D kyl se pakkaus miusta on paljon parempi ku raha :) juuri aloitin ratsastuksenkin... kauankohan saan ratsastaa ? onkohan kellää tietoa?
 

Yhteistyössä