~~Toukomurut 2014~~

Meillä yksityisellä viimeksi saatiin tietää sukupuoli jo viikoilla 12 ja tulosta vahvisti jenkeistä tilaamamme sukupuolitesti! ;) Käyn käynnit samalla tässäkin raskaudessa ja testi laitettiin tilaukseen viikonloppuna! ^^ En malta odottaa kumpi tulee niin pääsen kauppaan hypläämään vaatteita!

Mistä niitä voi tilata, miekin tahon!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Moi. Täällä ois uus odottajan ryhmäänne mukaan.

M.K. 19.5. 4.lasta JS

en saa tota punaisella joten isonnin kirjainkokoa.onnistukohan? :D

Viidettä siis odotellaan,ennestään 3 tyttöä ja poika.kuopus on nyt 1v2kk eli ikäeroa tulee 1v10kk.
Oireita mulla ei oikeestaan oo,se mua vähän huolettaakin.vessassa kyllä käyn useammin mutta ei muuta. Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi joka mulla ollu 24/7 alko kun oli 5-6vk täynnä.samoin väsymys.nyt viikkoja siis 5+2 menkoista laskettuna mutta uskon tunteneeni oviksen ja sen mukaan vk ois 5+5. Varhaisultraan varsin ajan joka ois 30.9 sillon tasan 7vk täynnä.haluisin jo aiemmin mennä mutta suositteli tota 7vk. Edellisessä raskaudessa kävin 6+3 ja sillon syke näkyi.kakkosen odotuksessa syke näkyi jo vk 5+5. Silloin kävin verenvuodon takia päivystyksessä.

Tsemppiä kaikille tulevaan :)

M.K. & touko 5+2 <3 (tää touko on miehen keksimä :D)
 
Hei kaikille ja Anteeksi Anteeksi Anteeksi totaalinen feidaaminen kesken kaiken. :ashamed: Olemme muuttamassa ja hässäkkää riittää ihan ilman nettiroikkumisiakin. Yritän ehtiä huomenna (iltavuorossa :p ) päivittämään listaa.

Omaa napaa: pahoinvointi on luojan kiitos hellittänyt. Muuten on ihan niinkuin ei olisikaan, hirveä nälkä vaan koko ajan. Tänään viikkoja

8 poks :)
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa ja Tuuuli+
Ollut vähemmän oireita tänään!!! Toiv ei merkkaa mitään.
Töissä olen joutunut kertomaan. Ja osa kavereista ja perheestä tietää.
Kestoilua en ole edes ajatellut!
Nimeä ja muuta kyllä!
Voi kun ma tulisi pian ja toisi tullessaan Ihania uutisia! Uskon niin.

VU 23.9.
 
Hei, voisko tää rintojen arkuus ja turvotus hieman hellittää kiitos? Kohta pitää kaivaa imetysliivit esiin, kun ei muuten kuppikoot riitä. Ei viimeksi kasvanut tissit ihan heti. Noh, no pieneni imetyksen loputtua niin nyt sitten on kasvaneet 2-3kuppia. AARGH. Iltaisin jomottaa niin, että pakko riisua liivit. Muuten ei mitään, paitsi nenä tukossa ja kurkkua kuivaa öisin, mutta mulla on kyllä se flunssa edelleen, että en raskauden piikkiin laittaisi.

Hermot...mitkä? :D ei yhtään siedä ihmisten ajattelemattomuutta tai älyttömyyksiä, mies tietysti saa varmaan niskaansa suurimman osan kiukusta.

hiulu ja salamatkustaja(t) 5+3
 
Voi ei nyt alko yrjöäminen ihan tosissaan ja mietin miten selitän töissä myöhästymiset. En haluaisi kertoa yhtään mitään tässä vaiheessa (6+3). En tiedä johtuiko tämän aamun yrjöäminen siitä shokista minkä sain kuin kävin vaa'alla, viikon sisään on tullut kiloja viisi lisää. Mitä ihmettä?? Peruslääkityksen vaihto voi olla kerännyt nesteitä ja ehkä tupakanpolton lopettamisen aineenvaihduntavaikutukset alkaa vasta nyt mutta A-P-U-A. Pelottaa ja ahistaa. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Róisín;29002702:
Voi ei nyt alko yrjöäminen ihan tosissaan ja mietin miten selitän töissä myöhästymiset. En haluaisi kertoa yhtään mitään tässä vaiheessa (6+3). En tiedä johtuiko tämän aamun yrjöäminen siitä shokista minkä sain kuin kävin vaa'alla, viikon sisään on tullut kiloja viisi lisää. Mitä ihmettä?? Peruslääkityksen vaihto voi olla kerännyt nesteitä ja ehkä tupakanpolton lopettamisen aineenvaihduntavaikutukset alkaa vasta nyt mutta A-P-U-A. Pelottaa ja ahistaa. :|
Se on vaan turvotusta... ...nimimerkillä 4kiloa tullut, mutta missään se ei näy - paitsi rinnoissa. Mulla edellisestäkin nousi alussa paino, sitten se tasaantui kun vauvamaha alkoi kasvamaan ja kaiken kaikkiaan tuli silti "vain 8kg".
Ensimmäisestäkin nousi paino, sitten se laski kun mikään ei pysynyt sisällä (kävin tipasta hakemassa ravinnon)... ...ja silti tuli sama 8kg kaikkiaan.
Tuo määrä ja vähän ylikin on sitten jäänyt laitokselle.
 
  • Tykkää
Reactions: Róisín
Kahvia menee täälläkin yli 3 kuppia/päivä.. olen toki yrittänyt laskea, että yli 5 ei mene.. jos vain saisin aamut käyntiin 2 kupilla niin ei tarvitsisi määrästä huolehtia :D iltapäivällä riittää hyvin 1 kupillinen, mutta kun aamusin meinaa tarvita sen 3-4 :D

Vatsakipuja on täälläkin - koko ajan! Alan jo tottumaan tähän olotilaan, kun joka paikkaan sattuu ja joka paikka on turvoksissa :D Tissit on kipeät eikä meinaa mahtua rintsikoihin. Mies kyllä tykkää, mutta itellä meinaa hermot mennä :D

oksentamisesta yritän muistaa vain hyviä puolia :D En ainakaan unohda olevani raskaana :D Toinen lohduttava ajatus - 2kk oksennettu, 2kk jäljellä :D Ja toivon todella, etten ole niitä harvoja valittuja, jotka joutuvat kestämään pahaa oloa koko raskauden ajan :D Ja siihen oksentamiseen tottuu! ihme kyllä, mutta se on totta! :D

Huomenna ensimmäinen neuvola! :) Voi että, kun ei malta odottaa! :D

Heku & Nökö 8+3
 
maple, 28 v, 2. lapsi, NKL(?)

Moikka moi!

Mäkin todella varovaisesti hätähousuna liityn jo keskusteluun... Täällä ollaan hyvin alkutekijöissä, sillä vasta eilen tein positiivisen testin (tänään jo toisen ja edelleen plussaa näytti). Mikäli nettien laskureihin on luottamista, niin laskettuaika osuisi tuonne toukokuun loppuun. Epävarmaa on vielä kaikki, mutta toivotaan parasta. Niin kuin muillekin täällä. Jännittävät ajat kaikilla meneillään!

Mikäli kaikki nyt menee parhain päin, niin meille olis toinen lapsi tulossa. Esikoinen juhlii vielä tässä kuussa 1-vuotis synttäreitä, joten ikäeroa ei näille kahdelle kauheesti tulisi. Positiivinen raskaustesti oli mukava yllätys. Kovasti on vauvakuume puskenut päälle, mutta tärppäsi huomattavasti nopeammin kun osasin ikinä odottaa. Ensimmäinen kuin antoi odotuttaa itseään huomattavasti kauemmin.

Tais olla muutamalla muullakin aika pieni ikäero lapsi tulossa... Hurjaa! Itellä on sen suhteen pelon ja ilon sekaiset tunteet. Saas nähdä, miten sitä jaksaa...

Nyt sitten jännitellään ja toivotaan parasta. Aktivoidun varmasti kirjottelemaan enemmän, kunhan viikot tässä vierii.

Onko täällä muita Helsingistä, jotka olis jo neuvolassa käyneet tai pian käymässä? Mietin, miten tuo synnytyssairaalan valinta menee? Mulla esikoinen synty naistenklinikalla, joten se olisi tietenkin ensisijainen toive, mutta ottaako ne sinne tällä hetkellä muita kun riskisynnyttäjiä?

Kahvia on täälläkin uponnut ihan kiitettävään tahtiin. Viime raskaudessa alko huonovointisuus pian positiivisen testin jälkeen ja sen takia loppu kuin seinään kahvin kulutus silloin. Nyt odotan, että käy samalla lailla. Mä luotan siihen, että kroppakin omalta osaltaan kertoo, mikä on itelle hyväksi ja mikä ei. Ja onko tosiaan niin, ettei roobois teetäkään enää suositella?
 
maple > Rooibosta ei saa juoda, koska se on yrttijuoma. Vihreä, musta ja valkoinen tee sen sijaan on ihan ok kohtuudella käytettynä eli niissäkin pätee kofeiinin kokonaismäärän rajoitus. Siihenhän se kahvirajoituskin perustuu. Runsas kofeiinin nauttiminen voi aiheuttaa närästystä, sydämen tykyttelyjä ja vapinaa. Sydämen tykyttelyt voivat olla haitallisia sikiölle, nuo pari muuta enemmän mukavuusasioita. Itselläni on kilpirauhaslääkitys ja lääkäri mietti tarkkaan lääkeannoksen nostoa, että olisi riittävän maltillinen ja tykytykset vältettäisiin. Itsellehän siitä ei ole haittaa, on vain todella epämiellyttävää.

Itse en nykyisin kahvia juo, koska se ei sovi vatsalleni. Teetä menee 1-3 mukia päivässä. Muki on yleensä 2-3dl tilavuudeltaan. Eri teelaaduissa kofeiinimäärät vaihtelee ja itsekin voi vaikuttaa sillä, kuinka vahvaa hauduttaa. Itse haudutan vain vähän aikaa, mutta laitan puruja aika reilusti. Sillä tavalla tulee vahvaa, mutta ei kitkerää.

Joku mainitsi turvavyön alentimen tuolla aikaisemmin. Unohdin siitä kommentoida. Minun käsittääkseni sitä ei vielä tarvita, koska kohtu on vielä häpyluun suojissa. Alennin on ehkä tarpeen masun kasvaessa, jos vyö jää painamaan vauvamasua. Itselläni ei esikoista odottaessa ollut ja hyvin pärjäsin. Matkustaminen oli ihan mukavaa, kun vain asettelin vyön huolella kiinnityksen jälkeen. Neuvolastakin kysyin tarvitseeko ja on kuulemma enemmän makuasia. Riippuu monesta asiasta.

Onko teillä nimivaihtoehdot mietittynä? Meillä on ollut tytölle nimi valmiina jo esikoisen vauva-ajasta. Putkahti vahingossa mieleeni ja on pysynyt mieleisenä siitä asti. Vaihtoehtojakin on, jos ei ole sen nimisen näköinen. Pojan nimi sitä vastoin on vaatinut miettimistä, pähkäilyä, tutkimista ja kinasteluakin. Tosi vaikeaa oli löytää molempia miellyttävä nimi, mutta lopulta keksittiin yksi sopiva. Vaihtoehtoja ei siis pojalle ole, joten vauvan ollessa poika, on toivottavasti nimensä näköinen. Muuten ollaan pulassa. :D Esikoiselle löytyi nimi helposti puolivahingossa ja sopi hänelle mainiosti. Samalla tavalla kyllä jännitin miltä vauva näyttää ja joudutaanko keksimään uusi paremmin sopiva nimi. Silloinkaan vaihtoehtoja ei ollut paitsi tietysti vastakkaiselle sukupuolelle.

Tuuuli+ > Minulla ei esikoista odottaessa tehnyt yhtään mieli, koska kaikki haisi ekan kolmanneksen ajan pahalle ja oli etova olo 24/7. Rinnatkin oli pitkään niin kipeät, ettei halatakaan tehnyt mieli. Myöhemmin huvitti vähän paremmin, mutta aloitetta en tainnut juurikaan tehdä. Mukavaahan se on sitten fiilikseen päästyä.

Tämän raskauden kohdalla on haluja ollut normaalisti tai enemmän. Näin alkuun on pelottanut keskenmenon mahdollisuus ja se on varjostanut. En oikein ole uskaltanut haluta, koska yleensä loppukierron halukkuutta seuraa vuodon alku. Väsymys myös vähentää seksikertoja, koska esikoisen takia on pakko odottaa aika pitkälle iltaan. Ehtii sitten halut mennä ohi, kun väsymys vie voiton ja iltaällötyskin on jo seurana. Meillä kyllä entuudestaankin tyydyttävä seksielmä parani esikoisen syntymän myötä ja tämä raskaus on tuonut oman mausteensa. Laatu siis korvaa jonkun verran määrää, mutta ehkä rajoitteeni väistyy jossain vaiheessa ja voidaan keskittyä puuhaamaan fiilisten tahtiin siltä osin kuin miehen reissutyö sen sallii.

Saspa > Ehkä pieni parisuhteen hoidon kertaus olisi aiheellista. Joskus sitä ajautuu käytösmalliin, jossa toimii kuin toinen olisi itsestäänselvyys ja nalkuttaisi vain kiusallaan. Niinhän ei kuitenkaan ole. Voisiko joku siivouksen ja kodinhoidon lukujärjestys auttaa? Siihenhän voisi kirjata myös kahdenkeskistä aikaa tai muuta palkitsevaa, josta molemmat nauttii. Joskus auttaa, kun sovitaan työnjako mieltymyksiä mukaillen ja epämieluisat hommat laitetaan kylmästi puoliksi. ne voi tehdä vaikka yhdessä. Itse painotetaan kotihommia mieltymysten ja myös taitojen mukaan, mutta tehdään myös ristiin tarvittaessa. Mies on ymmärtänyt sen, että kotitöihin osallistuminen ja auttaminen (varsinkin jos en oikein meinaa syystä tai toisesta jaksaa omaa osaani) edistää parisuhteen hyvinvointia ja aktivoi seksielämää. Jos stressaan ja ylikuormitun kotityötaakasta, en minä oikein jaksa enää miehelle mieliksi olla eikä lempiminenkään huvita. Molemmat siis voittaa, jos koitetaan puhaltaa yhteen hiileen ja täydentää toisiamme. Välilä onnistutaan ja välillä täytyy vähän riidellä tasapainon palauttamiseksi. :D

Huomenna poksuu viikot :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Nimiasioista, mie oon jo käyny niitä mielessä :D Salaa toivon poikaa, joten poikanimiä olen miettinyt, miehelle en oo vielä ehdotuksia käynyt läpi, se varmaan ajattelis vaan että olen turhan aikaisin liikenteessä ;) Luulen kyllä että mieskin toivoo salaa poikaa, kun molemmilla tytöt ennestään ja yksi yhteinen tyttö löytyy :)

Niin ja tänään tuli 8+0 täyteen! Jihuu :)
 
eiks kukaan muu oo menossa phks:ään synnyttämään, vai enkö vaan huomannu? o_O

Mulla pahoinvointi pahenee, koko ajan saa pönttöä halata. Ja silti samaan aikaan puskee himo omenamehuun ja ranskanleipään ilmoille. Eikä ne ees pysy sisällä vaikka kuinka vaan vähän maistelisin niitä :headwall:

Toissa päivänä tuli verta, mutta luulen että siitä ei kannata murehtia koska samanlaista kirkasta vuotoa on tullut ennenkin (ei raskaana) menkkojen välissä.
Ja mulle on kaksikertaa nostettu (eri nostajat) sama tarot kortti joka kertoi kaiken olevan ok. Olkoot miten hömppää tahansa niin mieltä se ainakin rauhoitti.

Hyäkkis & Myrtti 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Tänään ekat oksennukset, niin pelottaa, että tästä se taas lähtee. Esikoisesta jouduin tiputukseen ja sain pahoinvointilääkkeet (Ondansetron), jotka onneksi veivät pahimman kärjen ja sain pidettyä ruoat sisällä. Nyt olen sinnitellyt oksentamatta, vaikka olo on ollut tosi kamala ympäri vuorokauden, mutta sitten aamulla suihkussa vaan lähti maha tyhjenemään. Mä en kestä, mä niin vihaan oksentamista ja tätä pahaa oloa. Nyt ei auta kuin toivoa, että loppuisi pian (viimeksi joskus viikolla 14 kai) ja ei ainakaan olisi turhaa. Mä en jaksa!
 
Mä olin esikoisesta monta kertaa tiputukessa, mutta toisesta en enään sinne joutunu vaikka pahoinvointia oli molemmissa sinne rv20asti...
...pahoinvointilääkkeitä (1. raskaudessa määrätty, mutta myöhemmin reseptiä jatkettu migreenin takia) mulla olis kaapissa, mutta kun niillä on sivuvaikutuksena maidonnousu. 1 tabletista mulla vuotaa rinnat 2päivää niin että suojat tarvii olla, lääkärin mukaan noin hurja nousu ei oo normaalireaktio, vaikka noita samoja käytetään vauva-aikana myös maidonnostamiseen mutta se on useamman päivän kuuri. Imetysikana tuo reaktio ei oo haitannut mutta nyt kun ei normaalisti enään maitoa tule kuin tipoittain niin häiritseehän se (3vuotta kestänyt yhtäjaksoinen imetys (kaksilasta 1,5vuotiaiksi) loppunut siis n.1,5vuotta sitten).
 
No niin, nyt on sivulle 5 asti päivitetty, vielä loput 10 sivua... :p

Mulla loppui pahoinvointi kanssa kuin seinään viime viikolla, alavatsaa särkee edelleen. Muistan esikoisesta ihan saman että en sen puoleen panikoi.

MUOKS: Siis Tähtisilmä olikin pitänyt tuon ihan ajantasalla tuon listan, kiitos kiitos! Ihana nainen. :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola ohi! Eipä siellä ollutkaan mitään ihmeellistä. Odotin sydänäänten kuuntelua, mutta ei niitä kuunneltu. Käytiin vain läpi elämäntapoja/ruokatottumuksia ja varattiin aikoja ultraan ja neuvolalääkärille. Kamala kasa papereita ja vihkosia tuli kyllä mukaan :D Onpahan viikonlopuksi lukemista ;)
Nimiä on täällä jo vähän mietitty. Pojalle on nimi valmiina, jos poika tulee ja näyttää edes sen nimiseltä :D Tytön nimi vielä hakusessa ja kai sitä voisi keksiä muutamia "varanimiä" ja kattoa sitten myöhemmin, että minkä nimiseltä vauva näyttää :D Onneksi tässä on vielä aikaa! ;)
 
En kestänyt enään vaan menin varhaisultraan: keskeytynyt keskenmeno tai tuulimuna. Tarkistus viikon päästä, mutta aika turhaa, kun pitäisi olla 2 viikkoa vähemmän kuin laskettuna, jotta vastaisi (ruskuaispussi ei sisältöä näkyvissä). Tuntuu uskomattomalta, vaikka tiesin, että näin voi käydä, harmittaa äärettömän paljon.
 
Mimmimiina > :hug: Paljonko sinulla pitäisi olla viikkoja menkoista laskettuna ja paljonko korkeintaan ultran mukaan? Onko ovis voinut olla myöhemmin? Toivotaan parasta. Voimia!

Täällä otetaan nyt rauhassa. Jostain tihkuttaa, mutta kipuja ei onneksi ole. Pelottaa ihan hulluna. Ultraan pääsen, mutta vasta reilun kahden viikon päästä. On se kuitenkin aikaisemmin kuin np-ultra. Saa nähdä päästäänkö edes sinne asti vai kuinka tässä käy. Tässä nyt todiste siitä, että minun ei tosiaan kärsi tässä vaiheessa iloita yhtään luottavaisin mielin. Koko ajan on syytä olla varpaillaan ainakin ekan kolmenneksen loppuun ja np-ultraan. Jos siihen asti päästään ja kaikki hyvin, niin sitten voi jo ajatella ehkä saavansa joskus vauvan syliin asti. Huokaus.

Luonnollista ja yleistähän tämä on, mutta eihän se näissä tilanteissa lohduta.
 
Hyvää iltapäivää

Täällä ollaan oltu niin ahkerana, että ihan kaikkia sivuja en jaksanut lukea, mutta ajattelin vielä tyrkyttäytyä mukaan joukkoon, jos vain mahtuu. Eli porukkaan ilmoittautuu

LA 16.5.

Väpä/35/3.lapsi/PHKS


(Herranjumala minnäe oon vanha :O)

Mimmimiinalle paljon sympatiaa ja empatiaa täältä :(. Samoin Macy Graylle ja muille, joilla on ongelmia tai epäilyjä ongelmista. Tuntuu todella kurjalta, että ihmisillä on tällaisissa asioissa jännitettävää ja vastoinkäymisiä ja varsin väärältä tuntuu, että sitten on tällaisia vahinkoraskauksia, niin kuin minulla :ashamed: ja samalla oikeasti lasta kiihkeästi toivovat kokevat epäonnistumisia. Elämä ei ole reilua :(.

väpä ja jaakko kolmonen 5 + jotain
 

Yhteistyössä