~~Toukomurut 2014~~

Moi,

joku taisi mainita parmesaanin kiellettyjen listalla? Johtuuko pastöroimattomuudesta vai mistä? En itse hirveesti sitä kyllä kuluta, mut jos ruuassa sattuis olemaan. Hirveesti en kyllä katso, mitä suuhuni laitan, kalaa ja maksaa en syö muutenkaan ja rasvaa yritän tietty välttää. Tää jatkuva etominen (josta olen kyllä kiitollinen, keväällä sitä ei ollut ja se oli mulla huono merkki) kyllä tekee sen, et lähinnä tekee mieli syödä ruisleipää, tomaatteja ja juustoa eli aika turvallisilla vesillä liikutaan.

Itkuherkkyyttä on havaittavissa täälläkin, yksi aamu meinasi itkettää, kun mulla on niin ihanat lapset. Ja puoli tuntia aikaisemmin olisin voinut laukaista ne tappelupukarit maata kiertävälle radalle -eli myös tunne-elämä heittelee kilareista euforiaan noin kahdessa sekunnissa:LOL:

Mä kävin ultrassa yksin ja varmaan käyn seuraavissakin, jos tulee huonoja uutisia haluan käsitellä asiaa ensin ihan yksin. Mulla tehtiin myös se nopea sisätutkimus samalla, et kaikki on ok.

Mitäs noi kotidoplerit suurin piirtein maksaa ja ootteko olleet tyytyväisiä kellä on? Mulla ei ole koskaan ollut, mut nyt saattaisin hurahtaa, koska tää on mun viimeinen raskaus, jos nyt kaikki vaan onnistuu.

Onko kellään muulla jatkuva nälkä? Musta tuntuu, et koko ajan vois syödä jotain, jota yritän tietysti välttää, koska yleensä just syönnin jälkeen iskee hirveä turvotus, vaikkei paljoa söisi ja oksetus.
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Heku Niitä sydän''niä kannattaa kokeilla häpyluunalta, eli joudut painamaan sitä "sauvaa-mitälie" sinne häpyluunalle, koska silleä se vauva majailee ja saattaa joutua painamaan aika lujaakin.

Ollakkovaiei.. Mulla on jatkuva nälkä! Vosin syödä kokoajan. Doppleri maksaa n. 31e raskauskeijussa, mutta huutonetissä myydän jopa 17€ hintaan dopplereita
 
Minullahan meni muutama päivä sitten ruokahaluttomuuden puolelle, mutta vähän väliä pitäisi olla jotain pientä syömässä. Ruisleipähimon allekirjoitan! Yleensä se ei oikein sovi vatsalleni ja sitä siksi välttelen, mutta nyt se on ihan parasta. Jospa se olikin leivän päällä ollut kurkku, joka masun aina suututti. Ruisleipä kun on niin ihanaa, että olen sitä paljon kaivannut. En oikein välitä vaaleista leivistä, mutta kaurapuuroa on aamulla saatava. Suurinta herkkua tällä hetkellä kaurapuuro kera mustikoiden ja pari ruisleipäviipaletta keittokinkulla. :p Välipaloina ja iltapalana herkuttelen kohmeisilla marjoilla. Lihaa ja kalaa en kaipaa yhtään ja salaatin haluaisin ottaa lautaselleni valmiista pöydästä. (Laiskottaa siis kokkaaminen ja kaipaan kevyehköä syötävää.) Kai nuo voi ajatella hyvänä merkkinä vaikka aikaisemmin tunsin nälkää usein. Ehkä se nälkä ei nyt ehdi tulla ja sillä pysyy se etovuuskin paremmin poissa. Närästystä on kyllä, varsinkin runsaamman veden juonnin jälkeen ja jos sohvalla röhnöttää vähänkin enemmän lytyssä ja kun menee illalla pötkölleen. Täytyy varoa, ettei nouse suuhun asti. Hyi. :x

Nyt alkoi taas tuo dopplerin hankinta poltella. :headwall: Jos mieliala vaihteleekin, niin pitääkö päätöstenkin vielä haijata ees taas? :kieh:
 
Mercy Gray Mä arvon kanssa. Mä arvon meenkö VU:hun vai en, vai tilaanko doppler laitteen vai en. Melkein jo huusin itselleni sellaisen, mutta otin sitten järjen käteen. Tunnen itteni niin hyvin, että mä yrittäisin epätoivon vimmalla kuulla ääniä joka päivä, vaikka tiedän, että ne SAATTAA kuulua hyvällä tsägällä jo viikolta 8+. Olis koko laite kulutettu loppuun, kun niille viikoille pääsisin :D

).( Äärettömän epävarma olo, ei niinkään raskaudesta. Raskaushormooneja todistettavasti on, kun niin vahva plussa pärähti, mutta siitä elämästä. Ei ole yhtään raskaana oleva olo ja jos onkin, niin mä yritän topultella itseäni. Sen verran shokki oma km oli. Vaikka oireita ei ole, niin se ei niinkään haittaa vaan tää ajan juoksemisen hitaus. Ihan kuin olisi ensimmäistä kertaa elämässä raskaana, vaikka todellakaan en ole ja neljä lastakin on jo synnytetty.

En yhtään osaa päättää, että koska mun kannattais soitella neuvolaan. Niin toivoisin, että ekakäynti olisi vasta sitten, kun voisi kuunnella, että kuuluuko sydänääniä. Sitten voisi varautua paremmins iihen NP-ultraan, johonka meno pelottaa jo nyt.

Sinäänsä hassua, että viime raskaudessa mä suorastaan hyperventiloin, kun ajattelin, että joudun synnyttämään! Ihan järkyttävä paniikki ja pelko oli synnytystä kohtaan. Nyt mä en malta odottaa, että on toukokuu ja saan kärvistellä pedillä ja katsella sitä vauvansänkyä, johon pian saa oman nyyttinsä köllöttelemään. Tästä tulee nii-in pitkäveteistä ja hitaastikulkevaa, kun mieli ei malttais ollenkaan :)
 
25.5
Maikkki/25/1. lapsi/SatKS


Moikka kaikille! Jos sitä uskaltais nyt itsekin jo tulla ryhmään mukaan kun kuudetta viikkoa mennään masuasukin kanssa. Mulla oli alusta asti sellanen kutina, että nyt on tärpännyt, ja kun 5 päivää ENNEN kuukautisten odotettua alkamispäivää alkoi alavatsakivut (ei koskaan ennen ole alkanut) polttamaan, ja rinnat kipeytyivät samalla viikolla eikä menkkoja kuulunut, vihdoin 17.9 plussasin aamulla. Varmistukseksi tein uuden testin vielä 19.9 torstaina ja samantien huutavan kirkkaana oli kaksi viivaa! Niinpä sitä siis ollaan onnellisesti raskaana ja molemmat ollaan tosi innoissamme. Mulla on ollut vauvakuume koko iän, äidin mukaan itkin jo 7- vuotiaana että miksen voi olla pikkusiskoni äiti, joten olen ihan sekaisin onnesta.

Ensimmäinen neuvola sovittiin 10.10, mutta kovien alavatsakipujen takia olen nyt käynyt labrassa ja huomenna on neuvolassa lääkäriaika. Toivottavasti kaikki on hyvin. Onko muilla ollut kuukautiskipumaista kipua joka yltyy aamuisin ja iltaisin kovaksikin?????

Aamuisin olen aina ollut kovin pahoinvoiva, etten usko sen vielä kovasti pahentuneen, mutta pahoin voin yhäkin aamuisin.

MUTTA JEEJEEE!!! Ei voisi olla enää onnellisempi!! ^_^ <3 Kiva päästä mukaan ryhmään.
 
Maikkki Täälläkin on koko alkuraskaus mennyt alavatsakipujen kanssa. Tuntuu koko ajan siltä, että menkat alkaa. Nyt alan pikkuhiljaa luottamaan siihen, ettei ne menkat ala ;)

Tämän päivän osalta luovutin sydänäänten metsästyksen suhteen. Ei ne vielä kuulu. Ei paniikkia! :D

Heku & Nökö 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Heips!

Varovaisesti ilmoittaudun mukaan odottelemaan ensi kevättä :)

LA: 24.5
Hannele76 / 37v / 3. lapsi / TAYS

Tänään kävin yksityisellä ultrassa tarkistamassa, että vaavi ainakin olisi oikeassa paikassa. Näin olikin, ihanaa!
Sykettä nyt ei vielä näkynyt näillä viikoilla (5+4), mutta en nyt siitä kanna murhetta tässä vaiheessa.
Sain varattua ensimmäisen neuvola-ajankin, ihanaa edelleen :)

Sitten ei kun odottelemaan tulevia viikkoja!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! Hannele76: me ollaan tosi samoilla päivillä, mulla omien laskujeni mukaan 5+3 :)
Kiitos Joosukka, sait minulle luotua vähän uskoa :)
Tuossa ravintolassa syömisessä on mun mielestä just se ongelma, ettei oikein voi tarjoilijalta kysellä pastöroiduista juustoista ja kypsästä lihasta ilman, ettei samalla paljasta tilannettaan pöytäseurueelleen :D Sen takia se on mun musta hankalaa. Ongelmaa ei oo sit enää, kun vatsa näkyy ja kaikki tietää :)

Olen kertonutyhdelle lähesimmälle ihmiselle, muille sitten ehkä joskus vu:n tai tavallisen ultran (millä nimellä sitä edes kutsutaan?!) jälkeen.
Neuvolaan en oo kanssa vielä soittanut, en oikein tiedä milloin sinne soittaisin. Soittoajat on ainakin tosi hankalat, kun pitää soittaa kesken työpäivän!

Poca + Toukka 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Maikkki, mulla myös tässäkin raskaudessa jatkuvaa menkkamaista kipua alavatsassa ja "munasarjoissa" kuten itse puoskarimaisesti olen kivun paikantanut :).

Vältettävistä ruoista sen verran, että en aio asiasta turhaa stressata ja mikään parmesaani ei varmaan olisi edes tullut mieleeni. Sitä tässä olen jo etukäteen harmitellut, että jääkö suolalohi nyt jouluna syömättä, kun se on kuitenkin raakaa kalaa... mutta tätäkään ideaa en ole vielä kokonaan kuopannut.

Onko muuten muita, jotka haluaisivat skipata koko raskauden, selvitä suoraan synnytyksestä ja keskittyä sitten tavalliseen elämään :attn:? Ei varmaankaan, mutta kunhan kysäisin :)...

Minuakin uudemmille vielä tervetuloa pinoon :flower:!

väpä ja jaakko kolmonen 6 + 4 tai jotain sinnepäin
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Ei mua oikeastaan huvittaisi olla raskaana eikä synnyttääkään, kun ois vaan se vauva sylissä jo niin ei tartteis miettiä mahan kasvua ja ruokia. mitä nyt imetysruokavalio...mutta ei sitä lasketa. :D Ekan raskautta jotenkin odotti ja toisaalta stressasi paljon enempi, tästä oon päättänyt "nauttia" kuten sanotaan ja samalla ahdistaa kun on parissa vuodessa kroppa jo toipunut täysin ekan raskaudesta niin koko ajatus oksentamisesta, mahasta ja siitä, ettei mahdu vaatteisiinsa ja täytyy rajoittaa harrastuksia, ahdistaa. Noh. Ristiriitaista...odotan toisaalta innolla sitä kun tuntee liikkeet ja kuitenkin vielä eletään taaperoperheen arkea eikä vielä vauva-arkea ja toisaalta odotan niin malttamattomasta että se vauva on sylissä <3 Ja tämä on kuitenkin erittäin toivottu raskaus, hoitojen avulla alkuun saatettu. Mutta kai sitä saa silti tuntua pienoista pakokauhua, että oikeasti on raskaana? :D

hiulu 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Vältettävistä ruuista kysyin just viime viikolla lääkäriltä ja sain vastaukseksi, että raaka liha ja kala, muilla ei niin väliä. Ja parmesanhan on kovaa juustoa, jossa listeria ei viihdy, toisin kuin esim. mozzarella.

Tänne on iskenyt kamala flunssa ja ilmoitin juuri pomolle olevani loppuviikon sairauslomalla.

Postissa tuli juuri nt-ultraan aika Naistenklinikalle 28.10. Sitä tässä sitten odotellaan kuin kuuta nousevaa. Samalla tuli aika lääkärille joulukuulle. Toivon tuon nyt tarkoittavan, että pääsen synnyttämään naikkarille :).
 
Graavilohi ja mäti joulupöydässä... namsk. Ei jää väliin tänäkään vuonna jos ne on tuoretta ja itsetehtyä.

Mä voisin skipata alkuraskauden, mutta jostain tosta rv15 eteenpäin haluan kokea ne ensi potkut, vauvan hikan, kääntymiset, nyrkkeilyt jne. Synnytystä en skippais mistään hinnasta (no ne on ollu mulla helppoja - 12h ja toinen 2,5h - ainoo vaikeus oli tokan kanssa yhteisymmärrys kätilön kanssa, se kun väitti ettei vauva vielä synny ja mä taas sanoin että se muuten syntyy; ponnistusvaihe alle 2minuuttia), ja se tunne sen työn jälkeen kun saa "palkinnon" syliin tuhisemaan... ...voi jee, taas mä itken :ashamed:

Mä sain tänään mun pahoinvointirannekkeen (hoivakiviä) ja mä en oo sen jälkeen oksentanu kertaakaan.
Omenamehu meni nyt pannaan allergiareaktion takia - kauan siihen menikin että se tuli, samaten vaalea hiivaleipä joka aiheutti melkoisen reaktion kropassa ja nyt daktarin kuurilla (huom! näin alussa vain lääkärin luvalla, mä sain luvan koska olen sille täysin sallitulle allerginen) - mutta nyt meneekin sitten maitoa ja xtran mozzarella juustoa (pastöroitu).

Hyäkkis ja myrtti 7+1 (apua, joko on aika alkanu meneen noin nopeesti o_O)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Maikkki, mun eka raskaus paljastui sillä, että vietiin sairaalan päivystykseen kun multa lähti taju alavatsan kivun takia :D Syy olikin sit onneksi ihana! Mul ne kivut kesti vaan vajaan viikon, mut oli tota luokkaa...

Väpä, kerro heti jos keksit miten voidaan teleportata itsemme toukokuulle ;) Mä en mitenkään koe raskautta itselleni mukavana, tää on pakollinen paha että voi saada lapsen... Siksi melkein toivonkin kaksosia, että tulis kerralla lapsiluku nyt täyteen ;) No, vitsi kuitenkin...

Huominen kotona, olen tänään välitunnit töissä käyttänyt pöntön halailuun ja nyt riittääääää!!! Kerroin pomolle ja nyt oman harkinnan mukaan to tai to ja pe himassa hänen luvallaan. Tylsää. Mut hyvä ettei oo nyt hirveitä paineita, et pystynkö olla vai en.

sallamaria 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Arizonared/33v/2. ja 3. lapsi/LA 4.5./LKS

Hei vain kaikille! Liittyisin ryhmään. Meillä on juuri ekaluokan aloittanut poika, sekä miehellä 18- ja 16-vuotiaat pojat edellisestä liitosta. Vuosia olimme varmoja, että lapsiluku on täynnä, kunnes mies väläytteli merkkejä vauvakuumeesta ja siitä se vähitellen minuunkin tarttui. Plussa tuli 10.9. ja eilen neuvolassa sain tietää odottavani kaksosia, mikä tuli täytenä yllätyksenä, toki iloisena, mutta myös vähän järkyttävänä. Tässä on nyt asiaa sulateltu, pää on pyörällä ja vuorotellen olen kauhuissani ja taas innoissani.

Minulla on viikkoja nyt 8+3. Oireita on monenlaisia, pahoinvointi on ollut paljon voimakkaampaa kuin ensimmäistä odottaessani. Lisäksi rinnat on todella arat ja alavatsa turvonneen ja aran tuntoinen. Tässä sitä sitten nyt ihmetellään ja kasvatellaan mahaa, neuvolan lääkärin mukaan raskauden seuranta tulee olemaan tiheää koska nyt ekassa ultrassa vaikutti siltä, että istukoita on vain yksi. Molemmat vauvat olivat kyllä omissa pusseissaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Hmmm. Ei kai tässä alkuvaiheessa ole vaaraa vaikka tekee kunnon ruumiillisia hommia? :/ Kaiken maailma istukanrepeemiset yms tulee mieleen, kun on niistä pöljänä menny lukemaan ja ittiään pelottelemaan.. Huoh :'( Nimimerkillä isoja hyllyjä ja parisänkyjä pari tuntia nostellut. Ja mahaa jomottaa, voi myös olla luulosairautta. Niin ja ens maanantainakin muuttoapuna pitäs olla.
 
Viimeksi muokattu:
Toukokuu on selkeesti tuplakuu :D Voi jönses..ehkä mekin saadaan ne kaksoset, joita salaa ollaan toivottu ja pelätty =D Arizonared monikkoperheistä/osiosta löytyy threadi kaksosia/monikkoja odottaville. Otsikko on aika hassu (on todennäköisesti ylin keskustelu) ja siellä klannattaa käydä kanssa höpöttelemässä :) Saat tukea ja apua toisilta odottavilta ja hyödyllisenä ketjuna Arkea ja juhlaa kaksosten kanssa (tai joku ton tyylinen otsake), siellä kirjottelee lapsensa jo saaneet :)
 
Kiitti Joosukka vinkistä, pitääpä käydä tuollakin katselemassa. Kyllä tässä tukea ja apua todellakin tarvitsee, sen verran pöllämystyneitä ollaan koko sakki! Onhan tämä ihanaa, mutta huolettaa kaikki niin maan mahdottomasti.
 
Raskauden skippaamisesta vaikka mä vihaankin olla raskaana, niine n tahtois missään nimessä skipata. Olis katstroofi jos nyt tässä olis imeväinen rinnoilla roikkumassa :D Synnytyksessä mut vois kuitenkin nuijanukuttaa, en laittais pahakseni :D

Joosukka ja minimuru 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Itse en kyllä skippaisi raskautta mistään hinnasta (ensimmäinen tuloillaan, johtuisikohan siitä.....) Mulla taas on ollut ehkä yhtä paha raskaus- ja raskausmahakuume kuin vauvakuumekin jo niin pitkän aikaa etten malta odottaa kaikkia raskauden juttuja!! Itse asiassa vaikka alavatsakivut on olleet melko inhottavat, olen niistäkin ollut iloinen koska tiedän (luulen) niiden johtuvan raskaudesta.... :D ehkä vähän pimeetä, mutta tämä on vaan niin ihanaa olla vihdoin raskaana!! ^_^ Kiitos kaikille, rauhotti mieltä kuulla että on ihan normaaleja ehkä nämä alavatsasäryt näin alkuraskaudessa. Miksiköhän neuvolatäti oli niin kummissaan ja lähetti heti tutkimuksiin ja neuvolalääkärille.. :S Se vain herätti pelkoni, jota ennen tätä ei pahemmin ollut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+ ja Joosukka
Maikki Mä luulen,e ttä haluaa vaan tarkistaa jotta kaikki on hyvin. Noiden kipujen kanssa, kun ne voi olla normaaleja, mutta joskus harvoin sitten saattaa olla kyseessä vaikka kohdun ulkoinen raskaus, joka on jopa hengenvaarallinen tila. Siihen tosin liittyy hartiapistokset myös. Mutta kakkosesta mulla oli niin kovia kipuja, että tärisin peiton alla kivusta ja oli ihan normi raskaus :)
 
Raskauden voisin kyllä skipata, tai hypätä ainakin yli puolenvälin. Vauvamaha on ihana, samoin vauvan liikkeet ja mahdollisuus kommunikoida pikkuisen kanssa <3 Mutta tää alku vois kyllä jäädä väliin...

Täällä aika moni kärsii pahoinvoinnista, ja tuli mieleen, miten suhtaudutte sairaslomalle jäämiseen sen takia? Keskustelupalstoja lukiessa tuntuu, että äitien kesken vallitsee joskus sellainen marttyyrimäinen "kyllä tämän kanssa pärjätään" asenne, eli töissä käydään, vaikka oksenneltais koko ajan.

Itse olin ekassa raskaudessa reilun kuukauden sairaslomalla, samoin tällä kertaa olen tämän viikon jo ollut kotona töistä. En tosin oksentele, mutta sellaista taistelua on suurin osa ajasta, etten kertakaikkiaan pystyisi hoitamaan töitäni (puhumista monen ihmisen edessä). Puhumattakaan reilun tunnin työmatkoista julkisilla! No way. Esikoinen on onneksi päivät päiväkodissa. En osaa kuvitella, miten pystyy hoitamaan taaperon tällaisella ololla - hatunnosto kaikille tätä tekeville!
 
Raskauden skippaaminen ei tästä kaikesta huolesta huolimatta olisi minulle yhtään mieleistä. Haluan kokea tämän alusta loppuun ja synnytystäkin odotan innolla. Pitkähän tämä odotus on ollut jo tähän mennessä, mutta sen verran haluan olla maltillinen, että katson kaiken normaalinopeudella. Äkkiähän tämä aika menee. Ihmeteltiin vähän aikaa sitten miehen kanssa kuinka kauan talon ostosta jo on. Tuntuu kuin oltaisiin muutettu tähän ihan vasta. Viikot menee kuin siivillä. Nyt tietysti huoli piinaa, mutta pian me ollaan jo siellä synnärillä pakertamassa. :) (Sormet ja varpaat ristiin, ettei suru-uutisia enää tule.)

Sairaslomista olen sitä mieltä, että jokainen tekee valintansa olonsa perusteella. Joillekin se voi olla periaatekysymys, ei vain uskalla olla pois tai ei ilkiä pyytää sairaslomaa raskauden takia. Jos olo ei ole työkuntoinen, niin sitten haetaan se saikkulappu ja jäädään hyvillä mielin kotiin. Ei työnantajan takia tarvitse sinnitellä pää kainalossa. Ei siitä mitenkään palkita. Sairaslomat on sitä varten, että niitä tarvittaessa käytetään. Onhan se työnantajankin etu, että työntekijä pitää itsestään huolta. Minä en siis ainakan kivitä. Esikoista odottaessa opiskelin etänä ja nyt olen töitä vailla, joten ei olot juurikaan vaikuta. Ottaisin kyllä sairaslomaa tarvittaessa, jos töissä olisin. Hoitojen aikaan jouduinkin sairaslomalla kerran olemaan. Sitä saikkulappua en tosin vienyt ollenkaan mielelläni, sillä koodit on tarkistettavissa netistä ja halusin pitää hoidot salassa. Sana kulkee talon sisällä. Voi olla, että on yksi syy miksi en ole uutta paikkaa nyt löytänyt.

Tuuuli+ > Normaalisti voi elää, kunhan tekee voinnin mukaan. Hiljennä tahtia, jos alkaa tuntua epämiellyttävältä ja muista levätä heti kun mahdolista. Itse olen harrastanut liikuntaa siitäkin huolimatta, että on tihkuttanut ja hoitaja sanoi, että suosittelee pitämään taukoa. Voinnin mukaan olen tehnyt ja keskittynyt rauhallisempiin lajeihin. Ihan hyvältä tuntui, kun vaan sitten lepäsin jälkeenpäin.

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan huomiselle, että katsotaan mistä se vuoto tulee ja miksi. Ultraa ei luvassa ole, mutta tulehdusnäyte otetaan ja vilkaistaan kohdunsuun ja limakalvojen tilanne. Tapana ei ole kuulemma kuunnella dopplerilla ennen 12 viikkoa, mutta koitan suostutella kokeilemaan. :rolleyes: Polttelee taas itsellekin ostaa. Käytetyn jos saisi edullisesti, niin kiusaus saattaisi käydä ylivoimaiseksi. Koitan pitää jäitä hatussa. Tällä hetkellä on nimittäin aika tiukka rahatilanne, sillä meille on tulossa karvainen perheenjäsen ja valmisteluihin palaa rahaa nelinumeroinen summa. Kiinteistöverokin piti maksaa. Onneksi ensi kuussa on jo normaalimpi tilanne.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+ ja Joosukka
Itse odotan koko raskausaikaa innolla, mutta tää alku kun ei oikein viä masu näy niin sais mennä nopeemmin! Innolla odotan just hikkoja, potkuja ja muita vinkeitä mitä Mötikkä aikoo tehdä! :heart: Perjantain varhaisultraa malttamattomana odotellesa ja maanantain neuvolaa Mä ja mötikkä 6+3! Niin ja tietty tuleva iskä! :D

Kiitos Macy! :)
 
Viimeksi muokattu:
iltaa =) täällä taas tapahtunu vaikka mitä :S

pahoittelut suuret menetyksen kohdanneille :'( :hug:

ja uusille terwetuloa kovasti joukkoon :wave:

tällä muistilla en varmasti kaikkia muista (on hävinnyt viimeinenkin muisti tämän raskauden myötä :D ) mutta

dopplerin laitan tilauksee heti kun on vähä ylimääräistä ja sitä halvinta 31e versiota haaveilin. jostakin luin että varhaisilla viikoilla aivan häpyluun tuntumasta ja jotkun on saanut sitten häpyluun ja jalkataittteen viereltä ja nimen omaan seljällään olles.

sairaslomapäivistä kyllä niissä ei oo mitään pahaa varsinkin asiakaspalvelu töissä käyville. itse olen ollut 2 viimeisintä raskautta lähes alusta loppuun asti saikulla. viimeisin meni ennenaikaisten supistuksien takia n. vko:lta 16 alkaen ja loppuun saakka..

hormoni heilahduksista naureskelinkin täällä jollekkin ilmaisulle "valmis ampumaan seuraavalle lennolle maata kiertävälle radalle" tai jotenkin noin se meni ja no sitä on täälläkin tuon herra 2 veen kans kun taas toisena hetkenä se tulee ja kiipeää syliin ja antaa halin <3

mielitekoja on ja ei oo, nyt on hyvää mansikka raparperi kiisseli kun taas eilen teki hirveästi mieli itse tehtyä hernekeittoa ja sit kun sitä tänään sain niin ei se nyt kyllä hyvää tehnyt mun ololle ainakaa :S

oireita onnväsymys nukun n. 12-8.30 ja heti päivällä tänäänkin nukuin poijan kans kilpaa 2 tuntia :D ja tämä etova, kuvottava olo on eikä mene pois ollenkaan :S

kasoisraskauksia todellakin tuntuu olevan <3 ihanaa <3

lunssa tekee tännekkin rantautumista kovasti vaan en tiedä onko tämä enemmän tätä kulku tautia vai kenties meidän home:kieh: epäilyä :/

Saspa ja 7+5 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+

Yhteistyössä