Toukotenavat 2017 <3 lokakuu

Moi.
Täällä vasta 9+5. Yli 2vkoa nt-ultraan. Kauheeta tämä odotus. Tai siis ihanaa. ❤❤
Ta
Mä en missään nimessä ikinä ottaisi raskaana ollessa yhtään rokotetta. Voi aiheuttaa vaikka keskenmenoja.
Ikävää ajatella Sellaisia.

Helmiina1978 ja nyytti 9+5
 
Komppaan Pupumamaa rokotusasiassa. Jokaisen oma ratkaisu, ja itsekään en ole tutustunut mihinkään luotettavaan materiaaliin, jossa todettaisiin Influenssarokotteen aiheuttavan keskenmenoja. Ihan mielenkiinnolla kyllä lukisin, jos sellainen tulisi vastaan. Kunnioitan myös sitä, joka rokotetta ei halua, itsehän sen jokainen päättää. :) Kaikenlaisia spekulaatiota löytää asiasta varmasti netistä, lähes asiasta kuin asiasta, mutta itse en luottaisi tietoihin mm. keskustelupalstoilta tai jostain epämääräisistä artikkeleista.

Hitsit, vessassa käydessä hulahti taas veristä vuotoa. :unsure: Saa nähdä, miten tässä vielä käy. (n)
 
Sulkava, voit päivittää mulle 29.4.! Sori, oisin voinu tän ihan itsekin hoksata kertoa, mut musta tuntuu että mun aivotoiminta on tällä hetkellä kovin eriskummallista eikä tuo ajatus oikein juokse missään asiassa.. :D

Mä en aio ottaa rokotetta, mulla on siihen omat syyni. Ymmärrän kuitenkin niitä jotka ottavat! Nää on niitä jokaisen itse puntaroitavia asioita. Mut kurjaa tuo aiempi viestin sävy jossa yhdistettiin rokotukset ja keskenmenot toisiinsa. Vasta-argumenttina mä heitän tähän että äidin sairastama influenssa lisää keskenmenojen riskiä, ja tää lukee ihan HUSsin sivuilta. En silti itse ota rokotetta, mut tuollainen vihjailu että eri tavalla toimiville voi käydä kalpaten on vähän ehkä mautonta..
 
https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/eri-ryhmien-rokotukset/raskaana-olevien-rokotukset

Itsekin etsiskelin äskettäin tietoa influenssarokotteesta raskausaikana ja Thl:n mukaan hyötyinä näyttäisi olevan ainakin toki se että odottava äiti ei sairastu, mikä voisi olla riskialtista ja sitten uutena tietona ainakin mulle,että äidin ottama rokote suojaa myös vauvaa 6 kk:n saakka influenssalta tai muutoinkin sairaalahoitoa vaativilta infektioilta tms. ,vähentää keskosuutta jne. Mutta jokaisen tietysti yksilöllisen tilanteensa mukaan hyödyt/haitat punnittava
Muutoin tänne kuuluu ihan kamalaa vointia...Viimeisen kk:n aikana oon oksentanut varmaan semmoset 20 kertaa ja pahoinvointi on joka päivä enemmän tai vähemmän muutoinkin..töissä on tosi raskasta ajoittain tämän takia kun kuitenki semmosta aika keskittymistä vaativaa hommaa..11+1 nyt,vajaa 2 vk nt-ultraan☺Jospa se olo ois jo silloin kirkkaampi
 
Rokotusasiaan vielä sen verran, että toki on olemassa rokotteita, joita ei saa antaa raskaana oleville. Esimerkkinä eläviä, heikennettyjä viruksia sisältävät rokotteet (esim. vesirokkorokote). Mutta influenssarokote ei kuulu näihin. Raskaana ollessa vastustuskyky voi olla heikompi, niin siksi influenssarokotusta suositellaan.

Mä uskon, että jokainen meistä mietii varmasti tarkasti influenssarokotusta ja sen ottamista/ottamatta jättämistä. Ja jokainen tekee varmasti sen ratkaisun, jonka näkee parhaaksi :)
 
Tulin vaan poksumaan, 10.viikko alko nyt :ROFLMAO:
Kävin lasten kans uimassa tällä viikolla. En oo koskaan ennen uinut raskaana ollessa ja olipa jännän tuntusta mahassa. Hyvin meni ja uudelleen mennään.
Mulle iski eilen kunnon flunssa päälle. Kurkku on kipeä, yskittää ja nenä vuotaa. Onneksi ei oo kuumetta. Jospa tää tästä helpottaa (y)
Rokotuksesta: Ite en sitä ottanut vaikka neuvolassa sitä tarjosivat. En osaa sitä sen kummemmin perustella, itestä vaan tuntu näin paremmalta.

Tytti ja pikkunen rv9+0 :love:
 
Minä otan flunssa rokotteen astmaatikkona voin sanoa että perusnuhakin aivan kauhee en todellakaan halua kokea pahempaa nuhaa:eek:. En ole saannut keskenmenoa rokotteesta ennenkään, vähä taitaa joku puhua höpöhöpöjä o_O.
Minulla huomenna yksityisellä ultra hihhhihh.. :love::barefoot:

HooKoo82 9+6♡
 
Huomenta kaikille! En ookaan hetkeen aikaan käynyt täällä, mutta ilmeisen mukavasti kaikilla näyttää raskaudet etenevän. Mitä nyt noita pahoinvointeja ei ehkä siihen mukavaan voi laskea mukaan. :p Täällä meni viikko aivan järkyttävissä oloissa, alko jo iltasin itku pääseen kun oli voimat niin lopussa siihen jatkuvaan oksentamiseen ja väsymykseen (pahoinvointia ollut siis koko ajan mutta edellinen viikko oli joku huipentuma). Nyt on sitten joitakin päiviä ollut jo parempi olo! (y)
Meillä oli nt ultra ja siellä oli kaikki tosi ihanasti. :love: Saatiin mukaan 12 valokuvaakin vaikka yleensä eivät kuulemma ihan niin montaa kuvaa napsi. Nyt on jotenkin tosi helpottunut ja onnellinen olo, voi nauttia raskaudesta ihan täysin rinnoin. Ihan noin niin kuin ammatillisessa mielessäkin oli mukava päästä näkemään esim. aivojen rakenteet jne. noin pienellä ihmisen alulla. Oli se ihmeellinen tunne nähdä kuinka joku viuhtoi niin vimmatusti mun sisällä, ja mä en tunne yhtään mitään! :love::love::love:
Täällä leijaillssn nyt siis sellaisessa onnellisesss euforiassa jonka kruunas tää psjoinvoinnin puuttuminen pitkästä aikaa.
Täällä oli ilmeisesti ollut keskustelua rokotuksista. Meille olis töissä tarjolla influensssrokote, mutta en taida kyllä sellaista ottaa. En oo vuosiin sairsstanut edes perusflunssaa, joten en ehkä osaa pelätä influenssaa. Ja muutenkaan en oikein koskaan oo syönyt lääkkeitä joten yritän vältellä niitä. Tosin rokotuksia muhun on kyllä pistelty enemmän kuin laki sallii, syynä reissailut kehitysmaissa joissa aivokuume, kolera, lavantauti, rabies ym. jyllää. Eli en ole rokotevastainenkaan ja lapsen aion ehdottomasti rokotuttaa. Ehkä se on toi hyvä terveydentila joka saa uskomaan että muhun ei tartu mitkään influenssat. *koputetaan puuta* Ja toivottavasti tää "ylimielisyys" ja itsevarmuus ei kolahda omaan nilkkaan,niin että pian vellon täällä influenssan kourissa....:D:confused:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Kummasti rauhoittaa mieltä, kun pääsee näkemään pikkuisen. Me saatiin myös ultrasta useampi kuva, sellaiseksi haitarinipuksi ne taitoin. Kai se aatteli että kuvat rauhoittaa, kun niin valtava itku pääsi ultrassa.

Mää en aio ottaa influenssarokotetta.

Mulla alkoi pahoinvointi vasta noin viikko sitten. Eilen tuli tavarat ulos asti. Väsymys on ihan sairasta, onneksi on mahdollisuus levätä. Tänään aamulla vaan itkin kun oli niin väsy ja nälkä. Mää oon muutekin huono nukkuja, mutta nyt raskausaikana sitä unettomuutta ei meinaa kestää. Isompia en valittele, koska elämää tämä vain on ja toivottu asia, näemmä hormoonit saa mielen herkäksi. Pissahätä ja nälkä vaivaa öisin vuoronperään ja sitten en enää saa nukuttua. Kolmivuorotyö tuntuu raskaalta, mutta eiköhän se tästä.

Mitä syötte iltapalaksi? Oon viime aikoina herännyt yöllä nälkään. Makeita en saa alas enkä maustamatonta jugurttia. Itse tehty rahka menee mutta ei sitä joka ilta voi syödä. Keitin riisipuuroa ja söin yksin litran, en sentäs kaikkea kerralla. Leivät ja hedelmät eivät täytä. Kananmuna ei mene alas, kun oon ajatellut että proteiinit pitäisi nälkää. Lihaa voisin syödä paljon, samaten suolaa tyyliin suoraan purkista. Maustekurkut leivän päällä on uskomattoman hyviä.
 
Sulkava, voit päivittää mulle 29.4.! Sori, oisin voinu tän ihan itsekin hoksata kertoa, mut musta tuntuu että mun aivotoiminta on tällä hetkellä kovin eriskummallista eikä tuo ajatus oikein juokse missään asiassa.. :D

Mä en aio ottaa rokotetta, mulla on siihen omat syyni. Ymmärrän kuitenkin niitä jotka ottavat! Nää on niitä jokaisen itse puntaroitavia asioita. Mut kurjaa tuo aiempi viestin sävy jossa yhdistettiin rokotukset ja keskenmenot toisiinsa. Vasta-argumenttina mä heitän tähän että äidin sairastama influenssa lisää keskenmenojen riskiä, ja tää lukee ihan HUSsin sivuilta. En silti itse ota rokotetta, mut tuollainen vihjailu että eri tavalla toimiville voi käydä kalpaten on vähän ehkä mautonta..
Ei haittaa! Voin kertoa että olen itse ihan lahopää tällä hetkellä :ninja::D
Toivottavasti muistan huomenna ultraan mennä...(y);)
 
Mie en melkein ikinä ole influenssarokotusta ottanut, kerran n. 20 vuotta sitten olen sairastanut. Pikkasen epäileväinen olen noiden rokotusten turvallisuudesta eikä nuo narkolepsia-tapaukset juuri rohkaise. Toki näin "riskiryhmään" kuuluvana saattaisin rokotusta jopa harkita ihan vauvan takia. Kuitenkin rokotuksilla ehkäistään vakavampia jälkitauteja, jopa kuolemia. Kuvotus on nyt siirtynyt iltaan, kello viidestä eteenpäin sopivasti ruokaa laittaessa saa nieleskellä. Ja suussa maistuu kokoajan pahalta, turkinpippuria imeskelemällä saa sen pois, ei niitäkään toki jatkuvaan voi syödä.. Yööh. Alavatsaa kiristelee ja valkkari on lisääntynyt mutta päiväunia en pitkään aikaan ole nukkunut vaikka yöllä heräilenkin vähän väliä, kivaa :) . F ja tyyppi 12+4. Ainiin, onnet hyvistä ultrakuulumisista, meillähän on hyvin porukka pysynyt matkassa ja tsemppiä tuleviin!
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Se on jännä miten ultrasta jää joku mielikuva sukupuolesta. Viime raskaudessakin mulla oli tyttöolo, mutta aina kun katselin ultrakuvassa niin siinä hän näytti ihan pojalta. Hassua, kun eihän siinä toinen näytä oikeastaan vielä miltään :D Ja poika tuli siis.
Ei vitsi mulle kävi just noin! Koko ajan on ollu ihan poikaolo, mutta ultrassa tuli sellanen tunne että hän oliskin tyttö. :X3:
 
Rokotuksesta muuten vielä, itsehän en tietääkseni ole koskaan tautia sairastanut, enkä aiemmin rokotustakaan ottanut. Nyt kuitenkin sen varmaan otan, viimeksi kuopuksen synnyttyä oli keskitalvi, ja vauva sairastui influenssaan kuukauden iässä. Todettiin siis kokeilla tämä tauti, sillä vietettiin pari aika stressaavaa päivää sairaalassa pelottavan tukkoisen ja kuumeisen vauvan kanssa. Toukokuussa nyt tuskin on enää paha influenssakausi menossa, mutta tämä on yksi syy miksi tätä harkitsen kyllä.

Verenvuotoa on ollut myös tänään. Ihan jopa tummaa verta, lähinnä kuitenkin vaan vessassa käydessä. Pikkuisen kuitenkin saa pohtimaan tämän raskauden tilaa. Mulla on tätä ollut kyllä aiemmissakin raskauksissa, mutta en muista, että olisi näin paljon hulahdellut. Hirveästi ei tässä ehdi työn ja perheen pyörityksessä stressata, mutta ajoittain aina pohdituttaa tämä vuoto. Muuten oireet jatkuu kyllä, joten ei auta kuin toivoa parasta!
 
:love::love::love::love::love::love::love:
Voi mahdoton mikä pieni rakkaus siellä ultrassa näkyikään :love:
Toinen oli ihan unessa ja piti kauan ultrailla ennen kuin hän heräsi venytellen :barefoot: Vaikka olisihan sitä pientä katsellut vaikka koko päivän, kyllä äidillä taas itku tuli :rolleyes:. Kädet pystyssä sitten viuhtoi menemään :love:.Vastasi kaksi päivää pienempää, mutta la pysyi siis samana. Ja kiva niin, koska isoveljensä la oli myös 6. päivä (y). Niskaturvotus oli jotain 1,2mm ja riski downiin 1:22000. Saatiin 5 kuvaa, joista 2 4d-kuvia. Rakenneultra on 19.12, jos vielä tällä paikkakunnalla silloin asutaan :)

Lauantaina olisi tarkoitus käydä mun porukoilla vähän kertomassa :rolleyes:, voi olla aika yllättyneitä :whistle::p

Paljon tsemppiä Milliaani vuotoihin! Voihan se hyvinkin olla normaalia, varsinkin jos sitä on ollut aiemmissakin raskauksissa. Mutta ymmärrän kyllä että huolettaa.

Onnea myös HooKoo-82 hyvistä ultrauutisista :love:

Kivaa päivää kaikille!

~Täysin rakastunut, ja pienelle ihmeelle myyty~
Sulkava_ ja masukki 12+5 :love:
 
Iloisia ultrakuulumisia täältäkin! Kaikki oli kunnossa, vaikka koko ajan skeptisesti ajattelin että kohta jotain paljastuu :( ultraava kätilö oli oikein mukava kun painotti joka näkymässä kuinka normaalilta näyttää :) ehkäpä oli erityisen positiivinen viime raskauden päättymisen vuoksi.
Nyt en oikein tiedä millä viikoilla mennään: varhaisultran mitan mukaan tänään 11+4, tämän päivän mitat 12+0, voimaan kuitenkin jäi kuukautisia perustuva laskelma 12+2. Laskettu aika voinee päivittää 10.5.
Pääsinkin siis jo poksumaan!
Zinna 12+2
 
Kävin sitten tänään varhaisultrassa, kun tällä viikolla ei ole ollenkaan ollut oireita. Siellä oli onneksi kaikki hyvin ja pienokainen vastasi päivälleen viikkoja. Kyllähän siitä mielenrauhasta kannatti maksaa.

Oliko täällä siis vielä paikkoja johonkin fb-ryhmään vai tuliko sellainen jo täyteen?

taikatalvikki 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Paljon onnea zinna85 hyvistä ultrauutisista :love:

Taikatalvikki kyllä Fb-ryhmään pitäisi vielä mahtua, laitahan yv:tä käyttäjälle jammaillen :)

Hei toverit, tässä kun tämä lokakuu lähenee loppuaan koen kohteliaaksi kysyä haluaako joku muu alkaa päivittämään marraskuun pinoa? Jos ei kellään suurempia haluja ole ja minut kelpuutatte edelleen, niin jatkan mielelläni :rolleyes:. (Saipas tästäkin pitkän pätkän tekstiä ;):p)

Vatsassa tuntui äsken kaksi hentoa töytäisyä. Melkein uskaltaisin väittää että se oli vauva... Kai se mahdollista on kun esikoisestakin tunsin tosiaan alkaen 15+1. Täytyy pysyä kuulolla (tai tunnolla :D) :rolleyes:

Sulkava_ ja masukki 12+5 :love:
 

Yhteistyössä