** Toukotenavat 2017 **

Heips.
Harmitus kaikille epävarmuudessa oleville ; muutenkin aina niin epätietoista tää raskausaika - ei tarvis enää lisää murheita.

Asunnosta... Me ei edes asuta yhdessä. Mulla yhden makuuhuoneen parvellinen kolmio. Mies käy joskus nukkumassa yötä täällä ja mä hänen luonaan, mut hänen tavaroitaan ei edes ole täällä; mulla on sentään hammas - ja hiusharjat hänen luonaan.
Tulevaisuus näyttää mitä sitten tapahtuu.
Kyllä yks vauva ja mies johonkin mahtuu.
Jos kaikki ollaan paikalla - meitä on 7.

Helmiina ja nyytti 4+
 
Heipsistä.
Mukaan ilmoittautuu tänään positiviisen raskaustestin tehnyt, 39v neljännen lapsen odottaja. Eli vanhuskaartiin kuulun minäkin. Kiva että täällä on muitakin nelikymppisiä odottajia. Raskaus ei ollut suunnitelmissa, joten täällä ollaan tällä hetkellä enemmänkin järkytyksen vallassa, ja joudun tekemään paljon töitä, että ajatus neljännestä muuttuu positiiviseksi. Pelot on alkaneet tietysti hiipiä jo pintaan, mitä jos lapsi ei olekaan terve, keskenmeno, kestääkö oma kroppa tätä neljättä raskautta jne...... Olisin kiinnostunut myös liittymään face-ryhmään, mutten uskalla sitä vielä tehdä. Onnea kaikille plussanneille ja paljon tsemppiä odotustaipaleelle!!

terv, Mario, rv 5+0

20.5/SuperMario/39v/4. lapsi/??
 
  • Tykkää
Reactions: forester ja Maria82
Aurinkoista sunnuntaita kaikille leideille täällä! Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon! :)
Mikäs täällä on kaikilla vointi? Itsellä menee päivät tosi vaihdellen, toisina päivinä oksennan eikä jaksa oikein sängystä nousta, toisina päivinä taas ei tunnu yhtikäs mitään. No, väsymys vaivaa melko voimakkaasti aina, mutta ehkä se tästä joskus sitten helpottaa. Nyt pitäisi saada itsensä ylös ja lähteen kuntosalille ja lenkille. Jotakin tehtävä ettei tää takapuoli levähdä pelkästä suklaan syömisestä... (y)
Arvatkaas mitä?!? Mä oon voinut olla syömättä salmiakkia! Tiukkaa on tehnyt mutta what the hell, kai sitä kevääseen pärjää ilmankin. Sushia oon himoinnut, joten tänään ajattelin tehdä sitä itse. Tosin teen vaan sushiriisiä ja jätän käärimättä rullalle. "Täytteeksi" katkarapuja ja avokadoja. Ehkä se toimii riittävänä korvikkeena. Saihan muuten rapuja ja katkarapuja syödä ihan rauhassa? :confused:
Mistähän johtuu että mulla on aina vaan ruoka mielessä? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Tuli muuten sellanen vielä mieleen että onko kellään muulla tullut voimakkaasti sellasta tunnetta että kaikki on hyvin, ja vauva kasvaa vahvasti? Mulla oli alkuun hirvee keskenmenon pelko, ja nyt se on muuttunut tälläseks erikoiseks varmuudeks tai muka tuntemukseks siitä että kaikki on hyvin. En tiedä onko mun mieli luonut jonkun optimistisen harhan vähentään stressin määrää... o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja Sulkava_
Minäkin liityn mukaan :) Ensimmäisen plussan tein maanantaina ja nyt viikkoja kuukautisista laskettuna 4+6 <3 Ensimmäistä lasta odotan. Olen 27v ja pitkä parisuhde & useampi vuosi avioliittoa takana. Erittäin toivottu ja vuosia haaveiltu lapsi siis. Mutta pieni pelko vielä kun vasta niin alussa.. Tuleville isovanhemmille kerromme ensimmäiseksi, mutta koitan malttaa vielä muutaman viikon :D vaikka viimeksi eilen appiukko hieman sivulauseessa sanoikin toivovansa jo lapsenlapsia.

Selkä, vatsa ja jalat ovat välillä kipeät, mutta muuten vointi on ihan normaali. Neuvolaan soitan ensi viikolla :) tuntuu ihan uskomattomalta!
 
Maya: mulla ihan sama!! ensin pelkäsin ekan plussatestin jälkeen, että jos tää loppuukin lyhyeen, mut nyt pari päivää on ollut vahva tunne, että kaikki on hyvin ja terve vauva saadaan keväällä. (isä on kuulemma syntynyt 2 viikkoa yli, joten keskuun vauvakin voi olla; mun kaikki lapset on synt 38 tai alle viikolla)

Haluatteko tietää sukupuolen, vai oletteko ajatelleet kliseisesti, että ihan sama, kunhan terve? toki tuo pitää paikkansa, mutta kyllä sitä joskus vanhemmilla on sukupuoltoiveita, vaikkei sillä ole mitään merkitystä.
Mullahan on 4 poikaa; vähän kiinnostaisi tietää, miltä mun tyttö näyttäisi ja millaista olisi hoitaa tyttövauvaa. mutta poika on yhtä rakass toki, ja tuleva isä toivoisi ehkä enemmän poikaa. Tytön nimi on jo kuitenkin keksitty :D -- voi toki vielä vaihtua.

Niin -- ja oletteko nimiä miettineet?

Vähän ollaan tässä alussa kiirehtimässä, mutta niin sitä jo kaikki miehen kaverit ja sukulaisetkin tietää raskaudesta; mulla ei tiedä kuin lähin tyttökaveri ja hänen miesystävänsä.
Toki on mielessä että jos käy huonosti; ei sillekään mitään sitten voi ja sekin on sitten vaan kerrottava.

Helmiina ja nyytti 4+
 
Oon miettinyt nimiä paljon :) Molemmat tyttö/poika ovat ihan yhtä toivottuja. Toivoisin silti saavani sukupuolen selville niin saisi hankkia sitten vaaleanpunaisia tai -sinisiä vaatteita valmiiksi ;D vaikka tärkeintä rakenneultrassa onkin se että olisi terve vauva, sukupuolen selville saaminen toissijaista.

Terttuliini & pikkuinen 4+6
 
^piti vielä mainitsemani, että tuleva isä EI halua tietää sukupuolta etukäteen; mä olen tiennyt muiden lasteni sukupuolet.. tai no; ehkä ekojen en tarkkaan, mut joku aavistus pojista oli.
Kuulemma minäkään en saa sitä ruutua tuijotella siinä vaiheessa kun "jotain" voi näkyä. :D :D
Mut tosiaan joo olis kiva ostaa jotain just sukupuleen liittyvää etukäteen.

Eilen tajusin, että vuoden lopussa kaksikin kaveria saa vauvan; heiltähän jää sitten paljonkin kaikkea vauvatavaraa ja -vaatetta meille. ;) - elleivät ole muuta suunnitelleet. Mutta laitan heti varauksen, kun tästä meidän raskaudesta saavat tietää. 8)
 
He! Hyppään varovaisesti mukaan... olen seuraillut plussan jälkeen nyt pari viikkoa keskustelua, ja nyt rohkistauduin ilmoittautumaan mukaan:)
1. Lapsi kyseessä ja olemme mieheni kanssa 27-vuotiaita, reilu vuosi oltu naimisissa. Keväällä teimme päätöksen lopulta jälkikasvusta ja molemmat olemme innoissamme tulevasta! Ehdin jo heinäkuussa raskautua ensimmäisen kerran, mutta se meni kesken 5.viikolla. Kauhea kokemus kertakaikkiaan!toivottavasti tässä olisi kaikki kunnossa, pelko on siis takaraivossa ollut vahvasti ja olen googletellut kaiken mahdollisen tiedon :D Ystäväni on myös raskaana pidemmällä,mutta sikiöstä löytyi paha kromosomivirhe, joten se joudutaan nyt keskeyttämään. Jotenkin en ole siis osannut nauttia, odotellut vain ensi viikolla olevaa varhaisultraa, jonka varasimme mielenrauhan vuoksi.
Tämä toinen tärppäsi heti keskenmenon jälkeen ilman kuukautisia, isona yllätyksenä! Nyt viikot pitäisi olla 6+5.

Kiva lukea muiden oireista, paljon on vaihtelua päivittäin! Tänään on näköjään ihan hyvä olo ja päivä :) Vatsa on ollut sekaisin ja kipeä, kamala väsymys, turvotusta, rinnat kipeät, mielialavaihteluja, kamala nälkä, etomista ja pari kertaa olen joutunut oksentamaan. Huono olo pysyy vielä kurissa säännöllisellä syömisellä. Viime yönä heräsin ensimmäistä kertaa nälkään, pakko oli käydä hakemassa ruisleipää :D Mies heräsi siihen kun nassutin leipää vieressä klo 4.00, hän on hieman naureskellut tälle syömiselleni!
 
Tervetuloa uudet mukaan :)

Mulla ei oikeestaan ole keskenmenon pelkoa, miksi sitä pelätä se tulee kun tulee ja ei sillä mahda mitään, kyllä olen kokenut 17km:noa ja olen pikkusten takia tatuoinnut selkääni linnun♡

Nimiä en ole miettinyt, eikä sukupuolella ole väliä meillähän jo 4poikaa ja 3tyttöä:D, oon aina rakenneultrassa kysyny, tiiän sitten haenko vintiltä tyttöjen vai poikien vanhat vauvva vaatteet :love:

Asunnoistakin tais olla juttua myö asutaan miehen lapsuuden kodissa iso ok-talo maalla , ollaan paljon peruskorjattu tätä ja meillä lypsykarja tila niin lehmiä/hiehoja/vasikoita tulee hoidettua, minulla löytyy lampaitakin pihasta. Eipä tässä tulla tätä nyt vaihtamaan.
En nyt muista oliko muuta juttua täällä mutta vähillä oireilla männään eteen päin etoo välillä, mahaa nipistelee, väsy/kylmä. Varhaisultra sitten varattu 5.10.
Viime raskaudessakaan ei ollu oireita yhtään ja kaikki oli hyvin♡ ♡

HooKoo82 & papana 4+3 ♡
 
Kivaa sunnuntaita toukomasut! :)

Joo Maya täällä kans vahva tunne että kaikki menee hyvin loppuun asti. On oikeastaan ollut alusta asti. Ihan tervetullutta viime raskauden " kohta menee kesken, ei onnistu kuitenkaan" -ajatuksille (y). Lopputuloksen näkee sitten myöhemmin.

Kova on väsymyt:sleep: ja pahoinvointi päivittäin ainakin jossain kohtaa. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut, mulla on joku fobia sitä kohtaan ja yritän välttää viimeiseen asti. Nyt on alkanut ehkä myös pissattamaan useammin ja nälkä tulee ihan puskista! Tämä on kyllä tosi outoa, että ihan parissa minuutissa tulee niin hirveä nälkä että tuntuu pyörtyvänsä. :alien:

HooKoo-82 onpas teillä ihana määrä lapsia siellä :love:. Aikamoinen hulina varmaan. Just eilen miehen kanssa mietittiin (tai lähinnä mies mietti) että mitenhän sitä pärjää kahden kanssa. Tämä teidän lapsiluku antaa vähän uskoa että pärjätään (y). Ja ihania nuo eläimet, itsekin olen maatilalta kotoisin :love:.

Sukupuoli jätetään varmaan yllätykseksi tälläkin kertaa. Viimeksi olisin halunnut tietää mutta mies ei, joten jätettiin yllätykseksi. Ja lopussa olin mielessäni että niin tehtiin (y):rolleyes:

Pelottaa kyllä että mä paisun varmaan 30 kiloa! Koko ajan kamala nälkä ja pakko syödä. Mitään makeaa ei kyllä tee mieli tai oikeastaan edes pysty syömään, mikä on kyllä hyvä. Hampurilaisia tekee ihan kamalasti mieli ja kaks syönytkin jo tällä viikolla :ninja:. Täytyy kyllä vähän rajoittaa... Mulla ei ole nykyisestäkään painosta mitään tietoa.

Tsemppiä epätietoisuuteen Pupumama! Toivottavasti huomisella? äitipolireissulla saisi jotain selvyyttä asiaan. Toivon parasta.

Toivon että kaikki pystyisivät ja uskaltaisivat nauttia raskaudesta ainakin jossain kohtaa. Jos ei vielä niin ainakin lopussa. Tämä on se asia mikä mua jäi viime kerralla harmittamaan, mä en uskaltanut. On tämä vaan niin ihmeellistä aikaa :love:.

Ihania syyspäiviä ja kaikkea hyvää jokaiselle!

Sulkava_ ja masukki 7+1 :love:
 
Niin ja piti vielä kysellä niiltä kenellä on lapsia molempia sukupuolia. Onko oireilla ollut eroa sen mukaan kumpi tuli? Mulla on niiiin erilaiset oireet että väkisinkin ajattelen tätä tyttönä :rolleyes:. Väsymys on sama mutta muuten ei juurikaan. Tai kai sitä on raskauksien kesken muutenkin eroja...

Mies toivoo toista poikaa ja minäkin tavallaan että olisi leikkiseuraa toisistaan enemmän. Mutta toisaalta olisihan oma tytärkin aika ihana:barefoot:. Onneksi mun tuskin tarvitsee sitä päättää (y). Kliseinen "kunhan olisi suunnilleen terve".
 
Täällä edelleen kärvistellään hetki kerrallaan eteenpäin. En kyllä uskalla nauttia raskaudesta yhtään, eletään elämää kuten ennenkin. Seuraava etappi on reilun viikon päästä oleva ultra lapsettomuuspolilla, joka on toinen ultra tästä raskaudesta.

Oireita on vähän ja välillä tuntuu että ne vähätkin oireet ovat kadonneet. Olisi niin paljon varmempi olo, kun olisi selkeitä oireita.

Sukupuoli aiotaan selvittää rakenneultrassa. Ei väliä kumpi tulee, kunhan saataisiin syliin asti.

Nimiä ollaan vitsillä mietitty, mutta ei tosissaan. Niin pitkälle ei tohdi vielä haaveilla.

Päivä kerrallaan kohti toukokuuta. Saisi kyllä kulua aika nopeammin. Tänään 7+3. Eka raskaus meni kesken 7+5. Oon viime päivinä miettinyt enemmän tuota raskautta, sitä koska alkoi tuhruvuoto ja koska todettiin ja koska tyhjennettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimi85
@hookoo: hyvin hormoonit noussut. :) ihanaa.
ite mietin et josko tekis vielä tollasen digin huomenna... Mut en kai laita rahojani siihen; kyllä tää raskaus tässä muutenkin kulkee.
 
Nyt uskallan taas tulla kirjoittelemaan, eilinen päivä meni pelätessä että tuleeko uusia vuotoja tai tuhruja, mutta ei ole siis eilen eikä tänään tullut. :) Olo on nyt ihan hyvä ja haluan niin kovasti uskoa, että pieni on ja pysyy matkassa mukana. Onneksi huomenna on tosiaan se ultra, harmi vain että "vasta" klo 13 niin joutuu koko aamun kärvistellä! Ja mies ei pääse mukaan, kun sinne ei saa lapsia ottaa mukaan ja muutenkin on just pojan päiväuniaikaan se ja aikaa koko äitipolikäyntiin pitää varata 3 tuntia :eek: Mietin sitten ottaisinko oman äidin henkiseksi tueksi mukaan ultraan, kun jännittää niin kauheasti. Jotenkin mulla on nyt kuitenkin sellainen "varma" olo, vaikka perjantaina olin vielä ihan epätoivoinen. Oireita nyt on onneksi kuitenkin edelleen, niin sekin rauhoittaa mieltä. Paha olo, jatkuva nälkä, kuiva suu ja janottaa, vessassa ravaamista ja väsymystä.

Sukupuolesta, me aiotaan kyllä sitä kysyä, niin kuin edellisessäkin raskaudessa. Onneksi mulla on tän diabeteksen takia ultria paljon, niin jos ei rakenneultrassa selviäisi niin eiköhän jossain kohtaa sitten kuitenkin :LOL: Sukupuolella ei kyllä sinänsä ole väliä, mutta mun mielestä kuitenkin kiva saada selville etukäteen niin voi jotenkin paremmin henkisestikin valmistautua vauvan tuloon. Ennestäänhän meillä on yksi poika, ja ihan yhtä toivottu on pikkuveli tai- sisko. Molemmissa on puolensa. Toisaalta ois kiva kun ois veljekset, ja toisaalta taas että sais kokea ne molemmat. Nimi meillä on ollut valmiina pojalle jo pitkään, tytölle on muutama vaihtoehto joita vielä makustellaan. Ja toinen nimi vielä puuttuu pojalta, mutta tytölle se taas on keksitty. :D

Oli kai mulla jotain muutakin asiaa, mutta nyt en enää muista :p Aivan ihana aurinkoinen syyspäivä ollut tänään, saisi tämä syksy jatkuakin tällaisena!

pupumama + Pottu 6+6
 
Meidän on tarkoitus selvittää sukupuoli, ihan vaan että osataan valmistautua jotenkin ja meillä on useita nimiä jemmassa jo parin vuoden ajalta :D Mietittiin siis nimivaihtoehdot jo ekoina yrityskuukausina, mutta tottakai katellaan sit myös millanen öpö sieltä tulee <3

Spukka ja hippu 4+2
 
Ihanaa kun uusia plussia satelee! Onnea teille!

Oma olotila vaihtelee iloisesta odotuksesta varmaan keskenmenoon.. lähinnä se kun eka raskaus oli niin "täydellinen" et voiko niin hyvää tuuria olla et toinen yhtä onnellinen raskaus olis mahdollinen! Mut kovasti toivon ja yritän nyt pitää mielen korkealla! Oireita ei juurikaan ole.. eilen vähä eto aamupalan jälkeen, tänää tosi lievästi huomas et jossain taustalla ku oikein pinnistää on pahaa oloa. Nälkä tulee ja menee, ja siis oikeeta ruokaa tekee mieli. Normaalisti ku toisen aterian voi helposti korvata leivällä, nyt ei pysty etes aattelee niin!

Sukupuoli kyl selvitetään, oon sen verran malttamaton et en millää jaksais odottaa loppuun asti, vaik olisihan se hienoa saada vasta synnytyksen jälkeen tietoon! Tytölle olis etunimi valmiina samoin poikaa oon ittekseni maistellu, mut miehelle en vielä oo vakavasti juttelu aiheesta. Mut lukkoon en halua lyödä ennenkuin näkee onko lapsi nimensä näköinen! Esikoinen ei näyttänyt yhtään siltä mitä nimeä oltiin vähä aateltu. Muutenkii haluun miettii nimen vasta sitten ku kaikki varmempaa!

Mut ihanaa syksyistä viikkoa ja toivon kaikille hyviä uutisia ultrista ja poleilta ja muutenkii hyvää mieltä kaikille! (y)

Leenulainen ja pikkupikkunen 5+4
 
Toi on muuten jännä että vaikka lapsella nimi olisi niin odottaa mieluiten sitä että näkee onko nimen näköinen, mulla ihan sama juttu:LOL: mä kanssa oon pähkäillä jotenkin varsinkin loppuraskaudessa nimiä niin ei voi lyödä lukkoon ennenkun vauvan näkee:) viimesen lapsen kohalla ei käynnytkään aatellut nimet vaan meni kolme päivää synnytyksen jälkeen kun hokasimme ukon kanssa pojan nimet ♡ Ja se on pitänyt ja niillä nimillä kastoimme sen:love:..

Mullakin oireita on vähän ja joskus tuntuu että ne vähäsetkin oireet häviävät välillä:):unsure: mutta en osaa vielä ressata sen takia, nauttii nyt vielä ultraan asti sitte näkee onks kaikki varmasti hyvin :D. Näillä mennään nyt eteen päin(y)

Hookoo82 & papana 4+4rv ♡
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Heips!

Täälläkin erittäin varovaisesti uusi odottaja ilmoittautuu. Tein viime keskiviikkona digitestin, joka näytti raskaana 1-2 ja tänään uuden samanlaisen ja näytti 2-3. Jännää. Tulossa olisi kolmas lapsi, tällä hetkellä meiltä löytyy 8v ja 6v tyypit, joten pitkä väli ollut. FB ryhmä taitaa jäädä välistä, tarkoitus ei ole kertoa kellekkään vielä aikoihin (n) Toivottavasti täälläkin silti säilyisi keskustelua (y)
Laskettuaika ois netin laskurien mukaan 26.5.2017.

taikatalvikki 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Heippa.. varovaisesti teiltä kyselen. 5 testiä ollut haalea plussa. Synnytys oli 05/05/16. Tänään oli ultraääni kun viimeiset oikeat menkat 4-8.7 mulla aina ollut miten sattuu. Seuraavat menkat 8 ja 9.8 tiputteli hieman ja 12.8 oli muutaman tunnin ajan myös. Ultrassa näkyi limakalvon paksuuntuminen ei muuta. Verikokeissa kävin ja nyt se tulos tuli ja on 101. En ymmärrä miten ne luetaan oisko täällä joku joka osaisi sen kertoa?
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Täälläkin varhaisultra takana ja kaikki oli hyvin!! :love: Voi että mua jännitti koko päivän kun mulla oli ollut viime viikolla parina päivänä niitä tuhruvuotoja, mutta siellä se pieni köllötteli ja selvä syke löytyi. Viikkojakin vastasi hyvin (mulla 7+0 ja vastasi 6+6). Huh miten onnellinen oon nyt! :love:
 

Yhteistyössä