** Toukotenavat 2017 **

Heippa.. varovaisesti teiltä kyselen. 5 testiä ollut haalea plussa. Synnytys oli 05/05/16. Tänään oli ultraääni kun viimeiset oikeat menkat 4-8.7 mulla aina ollut miten sattuu. Seuraavat menkat 8 ja 9.8 tiputteli hieman ja 12.8 oli muutaman tunnin ajan myös. Ultrassa näkyi limakalvon paksuuntuminen ei muuta. Verikokeissa kävin ja nyt se tulos tuli ja on 101. En ymmärrä miten ne luetaan oisko täällä joku joka osaisi sen kertoa?
Mikä koe otettiin?
Hcg? Silloinhan oot raskaana :)
 
Mikä koe otettiin?
Hcg? Silloinhan oot raskaana :)[/QUOT


Juu se juuri. Mulla on synnytys takana tosiaan toukokuussa 5 pvä. Eli neiti nyt reilu 4 kk , vanhin kohta 10 ja keskimmäinen 5. Emilian syntymän jälkeen (02/07) menkat olleet miten sattuu ja ennen sitäkin oisko nyt ennen tätä Elenan raskautta (05/16) ollut yhteensä 17 kertaa. Eka raskaus terolut apuna, toinen Tero ja clomifen ja samoin tämä kolmas. Nyt olisi siis luomusta saanut alkunsa. Vajaa 2 vk sit eka testi haalea plussa ja sen jälkeen 5 muuta testiä ja viiva tummennut mutta ei vielä niin vahva kuin se toinen. Menkat oli 4-8.7 seuraavia odottelin ja 8-9.8 pientä vuotoa välissä ja 12.8 parin tunnin ajan tiputteli. Olen laihtunut nyt toukokuun jälkeen 19.6 kg ja se tietty voi vaikuttaa että luomusti olisin raskautunut mutta tänään pääsin ultraääni ja siellä ei ollut kohdussa mitään, jotku limakalvot paksuuntunut ja munasolu on irronnut sen osasi sanoa ja kohdun ulkoista ei löytynyt. Määräsi sen hcg ja tulos oli 101. On vähän surullinen olo kun ne testit näyttää plussaa ja mitään ei silti näy. Onko se mahdollista siis että alussa vielä niin ettei näy (mulla painoa vieläkin 39 kg liikaa ainakin) vaan onko ne vaan ollut ne testit epäpäteviä.. käsitin että se on se arvo normaalisti 1-5 eli se on ilmeisesti koholla ja meinasin raskautta.. en koskaan tällaisia ole joutunut miettii raskaana olen ollut jos testi on näyttänyt ja ultraääni eka vasta 9-12 vk aikana ollut..
 
Hei kertokaas joku mikä on normaali väsymyksen määrä raskauden alussa? Mä pääsin tänään sohvalta ylös klo 19. Väsymys on vaan niin lamaannuttavaa... Pitää varmaan huomenns soitella neuvolaan kilpirauhaskokeiden tuloksia, sillä mulla on ollut pariin otteeseen vajaatoimintaa. Mietin että voiko se pahentaa tän näin kamalaks. :(
 
Täällä varovaisesti ilmoittautuu uusi toukokuinen kun testiin pärähtikin plussa dpo13 yk2 :love:
Laskettu aika olisi 27.5 ja nyt olisi menossa 4+2 ja toinen lapsi kyseessä :)
Oireita ei sen kummemmin vielä ole. Rinnat aristaa ja alavatsaa välillä vähän jomottelee, esikoisestakin tuttu väsymys alkaa olemaan välillä läsnä.


Hei kertokaas joku mikä on normaali väsymyksen määrä raskauden alussa? Mä pääsin tänään sohvalta ylös klo 19. Väsymys on vaan niin lamaannuttavaa... Pitää varmaan huomenns soitella neuvolaan kilpirauhaskokeiden tuloksia, sillä mulla on ollut pariin otteeseen vajaatoimintaa. Mietin että voiko se pahentaa tän näin kamalaks. :(
Kyllä väsymys voi olla todella kovaa. Toiset kärsii pahoinvoinnista mutta esikoisen kohdalla Mä kärsin 6-15 viikot ihan järjettömästä väsymyksestä. Mutta ei neuvolassa siitä huolestuttu kun hemogloobiinikin oli aina todella hyvä. Onneksi oli ensimmäinen lapsi niin sai nukkua niin paljon kuin jaksoi :LOL: pikkuhiljaa se alkoi siitä helpottamaan.
Tässä toisessakin raskaudessa huomaan myös jo väsymyksen vaikka viikkoja vasta 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Eilen illalla vielä kirjoittelin oireiden vähyyttä, oikeestaa olemattomuutta. Tänää aamulla söin vähä ja lähdin ajamaan töihin ja voi kamala mikä pahanolon vellonta alko, :sick: vesikii kiersi silmissä, mut onneks kesti vaa pari minuuttia ja sit helpotti yhtänopeeta ku alkoikin! Sit ajelinkii varmuuden vuoksi pussi sylissä koko matkan!:ROFLMAO: lisäks kokopäivän ollu vähänväliä nälkä! Et taas antaa mukavasti uskoa siihen et hyvin tää juttu etenee! :love: tänää 5+5
 
Moi kaikki, liityn mukaan jos vielä sopii.
Plussasin viime viikonloppuna. Yrityskerrasta 3 tärppäsi, ja aivan kuten ilmeisesti monella muullakin, fiilis on sekava yhdistelmä onnea, liikutusta, huolta ja epäuskoa. Olin vähän ehtinyt edeltävällä viikolla raskautumistani aavistellakin, mutta olin asettanut itselleni päivän, jona aikaisintaan saan testata, ettei mene ihan hysteeriseksi... :) Oireina tällä hetkellä jatkuva nälkä, kylmä, pissahätä ja rintojen pakotus.

Kerrottu ei vielä olla kenellekään, eikä varmaan vielä pitkään aikaan uskalletakaan. Tuleville isovanhemmille, tädeille ja sedille kerrotaan varmaan sitten kun sydämenlyönnit on kuultu. <3 Mutta eletään vasta viikkoja 4+5, ja varasin tietysti neuvolan (ja alkuraskauden ultran...) heti kun oli mahdollista, mutta lokakuun puoliväliin täytyy sitä odotella.

Lapsi on ensimmäinen meille molemmille, ja kaikki on ihan uutta. Siksi tulin tänne. Facebook-ryhmään liittymistä vielä mietin. Tavallaan haluaisin, mutta jostain syystä olen varma että joku tuttu on jo siellä. Maailma on niin hiton pieni. Toisaalta, kuuleehan ne tututkin varmasti ennen pitkää.

Mutta täällä ollaan;
25.5. / Pystymetsänkeiju / 27 / 1. lapsi / ??!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kastehelmi_ ja pupumama! Ihan mahtavaa :love: Onkos muita kohta ultraan meneviä? Mitähän UusiElämä2016 kuuluu?

Tervetuloa uudet :). Kiva kun meitä on jo näin paljon. Kohtahan tulee jo kesäkuisten pino.

Jäätävä vilutus!! Mulla on niin kylmä koko ajan, vain saunassa on hyvä olla. Tuntuu että tärisee jossain horkassa... Mutta onneksi tänä aamuna ei ollut enää kurkku kipeä(y). Melkein neljä viikkoa se kestikin...

Tuntuu että aika menee tosi nopeasti, eihän tässä ole kun jotain viisi viikkoa ultraan :barefoot:. Tämä aika todennäköisesti on mun viimeinen raskaus niin eipä sen ajan kovin nopeasti tarvitsisi mennä :rolleyes: Eilen jo mietin että kohta on joulu ja sen jälkeen häämöttää jo loppusuora. No ainakin melkein :LOL:.

Viikon päästä ensimmäinen neuvola (y)
. Mulla onkin jo ikävä meidän neuvolantätiä.

Ihania syyspäiviä kaikille!
Sulkava_ ja masukki 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kastehelmi_ ja pupumama! Ihan mahtavaa :love: Onkos muita kohta ultraan meneviä? Mitähän UusiElämä2016 kuuluu?

Tervetuloa uudet :). Kiva kun meitä on jo näin paljon. Kohtahan tulee jo kesäkuisten pino.

Jäätävä vilutus!! Mulla on niin kylmä koko ajan, vain saunassa on hyvä olla. Tuntuu että tärisee jossain horkassa... Mutta onneksi tänä aamuna ei ollut enää kurkku kipeä(y). Melkein neljä viikkoa se kestikin...

Tuntuu että aika menee tosi nopeasti, eihän tässä ole kun jotain viisi viikkoa ultraan :barefoot:. Tämä aika todennäköisesti on mun viimeinen raskaus niin eipä sen ajan kovin nopeasti tarvitsisi mennä :rolleyes: Eilen jo mietin että kohta on joulu ja sen jälkeen häämöttää jo loppusuora. No ainakin melkein :LOL:.

Viikon päästä ensimmäinen neuvola (y)
. Mulla onkin jo ikävä meidän neuvolantätiä.

Ihania syyspäiviä kaikille!
Sulkava_ ja masukki 7+3
Ihan jäätävä vilu oli eilen illalla, niin selvä raskauden oire :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Mä toivon, että menis nopeasti sinne jouluun! Nää alkuviikot on vaan niin hermoja raastavia, vaikka toki nyt parempi mieli odotuksen suhteen taas onkin kun sai hyviä uutisia eilisessä ultrassa :) ja tosiaan 5 viikkoa sitten seuraavaan! Rakenneultrakin taitaa ehtiä tulla vähän ennne jouluaattoa, aika kiva ajatus mun mielestä :love: jos nyt oikein laskin viikot. Mulle on nyt vähän iskenyt tyttöolo, saa nähdä pitääkö paikkansa tai muuttuuko vielä. :rolleyes:

Niin ja onnea taas uusille plussanneille! :love:

Pupumama ja Pottu 7+1

Ps. Olikos muilla työnimiä vauveleille? Meille tuo Pottu tuli jostain, en tiedä mistä ja jäi :D esikoiselle ei ollut mitään, puhuttiin vain vauvasta ja heti kun saatiin sukupuoli tietää niin sitten tulevalla nimellään.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mä toivon, että menis nopeasti sinne jouluun! Nää alkuviikot on vaan niin hermoja raastavia, vaikka toki nyt parempi mieli odotuksen suhteen taas onkin kun sai hyviä uutisia eilisessä ultrassa :) ja tosiaan 5 viikkoa sitten seuraavaan! Rakenneultrakin taitaa ehtiä tulla vähän ennne jouluaattoa, aika kiva ajatus mun mielestä :love: jos nyt oikein laskin viikot. Mulle on nyt vähän iskenyt tyttöolo, saa nähdä pitääkö paikkansa tai muuttuuko vielä. :rolleyes:

Niin ja onnea taas uusille plussanneille! :love:

Pupumama ja Pottu 7+1

Ps. Olikos muilla työnimiä vauveleille? Meille tuo Pottu tuli jostain, en tiedä mistä ja jäi :D esikoiselle ei ollut mitään, puhuttiin vain vauvasta ja heti kun saatiin sukupuoli tietää niin sitten tulevalla nimellään.
Hauska tuo pottu :ROFLMAO:. Ei meillä ole mitään työnimeä varsinaisesti. Miehen kanssa puhutaan vauvasta, ja tuo masukki nyt täällä kun kuulostaa niin söpöltä :barefoot: En ole muuten edes laskenut milloin rakenneultra olisi, mutta tuohon loppuvuoteen se taitaisi vielä ehtiä... Kumpi teillä pupumama esikoinen on?
 
Onko teillä ollu iho-ongelmia tai onko iho muuttunut nyt odotusaikana? Miulla iho on kuiva kun Sahara ja vielä pöllyääkin kuin hiekka! En tykkää :( Rasvaaminen ei auta mitään.. Ennen plussaa tuli kamala määrä finnejä ja nyt sit näin. Miulla on atooppinen iho ja normisti talveekohden kuivahtaa mut tää on jo naurettavaa :D
 
Mulla naama on finnejä täynnä, varsinkin ohimot ja silmien väli Naama muutenkin rasvoittuu ikävästi. Ärsyttävää.

Muita oireita tällä hetkellä on nännien arkuus, mahan turvotus (oikein hävettää tämä, omat farkut jo puristaa vyötäröltä!) En mä kuitenkaan ajatellut vielä äitiyshousuja alkaa käyttämään, vaikka ne jo kaivoin varastosta esiin. Esikoisesta taisin ottaa käyttöön joskus puolen välin jälkeen
Rasvaista ruokaa ja tuoremehuja tekee mieli! En syöny ennen raskautta hirveesti mitään rasvaista kuten pitsaa enkä juonut mehuja ollenkaan, mutta nyt ne on sitä mikä parhaiten maistuisi! Toivottavasti salaattikin alkaa taas jossain vaiheessa maistumaan, ettei raskauskiloja hirveenä kerry. Nyt kun ei tee sitä mieli ollenkaan!

Ekan neuvolan varasin itselleni ens viikon torstaille 29.9. ja samalla tyttärelle kuukauden päähän 5-v. käynnin. Neuvolatäti on meille ihan vieras, kun vuosi sitten muutettiin eri alueelle ja se vaihtui sitten osoitteen myötä. Toivottavasti on yhtä mukava kuin edellinen! Mitäs tuolla ensikäynnillä käsitelläänkään? Aikaa käskettiin varata puoltoista tuntia ja jotkut esikaavakkeet tulee kotiin postissa.
 
Mulla oli pari viikkoa sitten (5+2) eka neuvolakäynti. Siellä lähinnä vaan juteltiin, pääasiassa mun omasta voinnista ja tilanteesta. Ensimmäisessä raskaudessa käsiteltäisiin varmasti enemmän myös kaikkea raskausajan ruokavaliota sun muuta, mutta mulla ne melkeinpä skipattiin kun esikoisesta vielä niin tuoreessa muistissa. Ei siellä mitään sen kummempaa ollut. Katottiin paino, verenpaine, hemoglobiini ja pissanäyte piti käydä antamassa. Silti meni se 1,5 tuntia kyllä. :) Ihan kiva käynti mun mielestä kuitenkin. Mulla on nyt paljon kivempi neukkutäti kuin edellisessä raskaudessa, niin mukava mennäkin sen juttusille.

Pupumama ja Pottu 7+1
 
Työnimenä meillä taitaa olla mun keksimä Minionni, vähän niinkun Minion muttei kuitenkaan. Tosin nyt varhaisultran jälkeen mulla tuli semmonen kutina että tää on Rusina.:LOL: Mies ei vaan sitä kelpuuttanut o_O
Katotaan vakiintuuko joku ylitse muiden.
Esikoinen oli aivan alusta asti Nasu meille ja muille.
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Onko teillä ollu iho-ongelmia tai onko iho muuttunut nyt odotusaikana? Miulla iho on kuiva kun Sahara ja vielä pöllyääkin kuin hiekka! En tykkää :( Rasvaaminen ei auta mitään.. Ennen plussaa tuli kamala määrä finnejä ja nyt sit näin. Miulla on atooppinen iho ja normisti talveekohden kuivahtaa mut tää on jo naurettavaa :D
Mulla ei itsellä.oo atooppista ihoa, mutta ystävä jolla on kertoi että raskausaikana kannattaa syödä mustaherukansiemenöljyä. Jossakin tytkimuksessa oli kuulemma todettu että sen käyttö raskausaikana oli vähentänyt vauvan iho-ongelmia ja atooppisen ihon periytyvyyttä. En kyllä tiiä miten luotettava tää tutkimus on ollit, mutta kannattaa selvitellä... :)
 
Täällä tuo työnimi vaihtelee fiiliksen mukaan.. Eilen oli v-ultra ja ruudulla näkyi vahva syke ja mitta pari päivää laskettua enemmän :) . Huulista huomaa että kuivaa on.. Kaupassa käynti ja ostoslistan teko alkaa olla vaikeaa kun ruoan ajattelu tekee pahaa. Yrjötä ei ole onneksi tarvinnut. f ja pallero 7+4
 
Mulla ei itsellä.oo atooppista ihoa, mutta ystävä jolla on kertoi että raskausaikana kannattaa syödä mustaherukansiemenöljyä. Jossakin tytkimuksessa oli kuulemma todettu että sen käyttö raskausaikana oli vähentänyt vauvan iho-ongelmia ja atooppisen ihon periytyvyyttä. En kyllä tiiä miten luotettava tää tutkimus on ollit, mutta kannattaa selvitellä... :)
Hyppään kommentoimaan tähän tuolta huhtikuisista.
Meillä esikoisella oli tosi paha atooppinen iho heti syntymästä joten toisen raskauden aikana kokeilin tuota mustaherukka kapselia ja ei ole ollut atopiasta tai kuivuudesta tietoakaan.
Kolmannesta en tuota syönyt ja taas atooppinen iho riesana. Tiedä sitten oliko sattumaa vai mitä mutta kannattaa ainakin kokeilla :)

Avantasia huhtikuisista
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123 ja Spukka
Mun iho tykkää raskaudesta :geek:. Normaalisti olen akneen taipuvainen, mutta taas on plussasta asti naama hehkunut. Poikaahan tämä tietää kun eikös tyttö vie äitinsä kauneuden :ROFLMAO::LOL:

Mulla tuli kamala mahakipu tuossa aamulla ja olin ihan varma että kesken menee. Mutta aika pian selvisikin että on suolistoperäistä, seuraavan puoli tuntia istuin vessassa :poop::ninja:. Olkaa hyvät informaatiosta :rolleyes:. Mutta huh kun säikäytti, on tämä toive pienestä niin suuri :love::love:.

Tervetuloa uudet!
Onnea forester hyvistä ultrauutisista! :barefoot:

Sulkava_ ja masukki 7+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja forester
Mulle pomppasi maha esiin oikein kunnolla tässä pari päivää sitten. Ihan sillein yks kaks vaan :D viime raskaudessa kans tuli tosi aikaisin, näillä samoilla viikoilla suunnilleen. Onneks oon pojan kanssa kotona niin ei tarvi työpaikalla/koulussa peitellä kuten viime raskaudessa. On toi vaan niin selkee jo :p

Pupumama ja Pottu 7+2
 
Voi ei! Minä sain vasta tänään kuulla hierojaltani tästä salaisesta facebook-ryhmästä, ja ehdottomasti olisin halunnut liittyä! :/ Montako jäsentä sinne otettiin?
Ryhmään päätettiin ottaa 75 jäsentä.

Oon varma että tulee vielä ryhmiä joihin pääsee uudet mukaan, joten kannattaa pysyä kuulolla, jos joku osaisi täällä sellaisista vinkata!
 

Yhteistyössä