** Toukotenavat 2017 **

Minäkin tosiaan luin jostain ettei yrttiteetä pitäis juoda,tosin se perustelu tais olla jotain "ettei ole tutkittu yrttien vaikutusta tarpeeksi".En toki oo kuitenkaan sittemmin juonu vaikka tavallisesti useita kuppeja nimenomaan eri yrtein maustettuja teetä menee.Nythän tilanne siis reilun viikon ajan ollut päinvastoin se etten ole mitään teetä pystynyt juomaankaan kun ajatuskin teestä etoo...:eek:?! Miehen mukanaolosta sen verran että ihan hyvin on innostunut ja vointia kyselee,mutta ihan pihalla se on kyllä sikiön kehityksestä ja raskauden vaiheista..:LOL:Pari päivää sitten arvuutteli että ihmisalku ois ollu nyt semmonen luumun kokoinen kun tosiasiassa taitaa olla niin että hyvä jos on vielä sentinkään mittainen..sitten kyseli että tuntuuko liikkeitä jo:DEka lapsi siis meillä kyseessä ja nyt ois 7+0,joka ehkä kyllä saattaa ottaa takapakkia viikoissa kun ultra tulee...

Spukka; kiva kuulla että täällä muitakin vegaanisesti/kasvispainotteisesti syöviä! Itse olen kasvissyöjä (lakto-ovo)mutta viime aikoina n. 90%vegaanisesti oon menny.Oon kuitenkin ymmärtänyt et nykyään katsotaan että tälläkin ruokavaliolla voi hyvin mennä raskaudenkin läpi☺Neuvolasta varaavat kuitenkin kuulemma ajan ravitsemusterapeutille, mutta eipä siitä nyt haittaakaan varmasti ole
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Tervetuloa uudet (y)

Hmm.. mies mikä se on:LOL: sillä paljon töitä niin ei sillä aikaa minulle..
Mie nyt pääsääntösesti yksin teen täällä kotihommia ja oon lasten kanssa. En kyllä muista millasta on kun mies passaa, ei tuo oo ikinä tainnu niin tehhä:unsure:..

Oon kyllä kauhean väsynyt nukuttas koko ajan :sleep:ja vähän kyllä etova olo:sick:
Vielä 8päivää ultraan :LOL: hih..

HooKoo82 & papana 5+4rv
 
Hei ! Vieläkö mahtuu mukaan ?:)
Elikkäs keskenmenon jälkeen raskauduin heti. Miehen laitoin kauppaan hakemaan testin, kun en ite päässyt. Ja kaksi viivaahan sinne ilmesty! :)
Ensimmäisessä ultrassakin jo kävin, jossa sydämen syke näkyi. Oli itkussa pidättelemistä.. :) Eka neuvola onkin sit viikon päästä ma, uudella paikkakunnalla. Loppuviikosta miehen kanssa siis muutetaan ihan omaan ihanaan taloon, jossa on sit vaavillakin hyvä olla ! <3
Toivotaan, että kaikilla sujuis raskausaika ilman isompia ongelmia ja hyvillämielin! (y)

5.5/mam17/20v/ensimmäinen lapsi :)
 
Tervetuloa vaan uudet taas! :love:

Meillä mies on ihan kivasti mukana raskaudessa :) toki ei varmaan vielä tunnu ihan niin konkreettiselta kuin itsestä, mutta toivottavasti pääsee nt-ultraan mukana kun ar-ultraan ei päässyt. Ihanasti kyllä auttaa esikoisen kanssa niin paljon kun mahdollista ja ymmärtää mun väsymystä ja pahoinvointia. Ja tuo aina kaupasta kaikkia mun mielitekoja :love:

Jee, nyt Toisenlaiset äidit! (y)

Pupumama ja Pottu 8+0
 
Heippa! Olen seurannu ketjua jo hetken aikaa, mutta vasta tänään varhaisultran jälkeen uskalsin kirjoittaa :) kaikki näytti tänään olevan kunnossa, joten ehkä se on uskottava, että vauva toukokuussa olisi oikeasti tulossa, Ensimmäinen lapsi on kyseessä ja la 17.5. Torstaina ensimmäinen neuvola, jännää!
Amelia 6+6
 
Mun mies oli ihanan pihalla neuvolassa kun terkkari kerto että seuraava käynti on sitten viikolla 16 niin mies oli ihan kauhuissaan että sehän on kamalan pitkällä ens vuonna että eikö yhtään aikaisemmin :D Hivenen terkan kanssa naurahdettiin. Mies odottaa kyllä perheenlisäystä kovasti, kertonut jo meidän koirallekin tämän salaisuuden eilen illalla ku melkein nukuin, mut en kuitenkaa ni kuulin tämän miehen koiran ja masuasukin "keskustelua" ja puhu itsestään isinä :D Koira vaan käänteli päätään, meinas tulla nauru ja kyynelkin, oli aika ihana hetki!
 
Täällä on tänään 8+5. Huomenna on toinen ultra lapsettomuustutkimusajalla ja saas nähä sykkiikö siellä vielä joku. Edellinen ultra oli 6+4.

Oireita on vähän. Pientä veristä tuhrua tuli viime lauantaina ja soitin jo paniikissa polille. Eihän ne näytille ota, kun vuodot on normaaleja tässä vaiheessa.

Tissit ei ole ollut kertaakaan kipeät. Turvotusta on ollut mut tuntuu että sekin on vähentynyt. Valkkaria tulee vaihtelevasti. Väsymys on hirmuinen mut teen vuorotyötä niin oon aina väsynyt. Migreeni on pahentunut niin että sen takia on tullut oksennus. Muuten ei ole pahoinvointeja.

Mahassa ja selässä on ollut viime päivinä ihmeellinen olo. Samaa oli viikko sitten. Ihan kuin olisi käynyt kuntosalilla rankemmassakin reenissä. Toivottavasti ovat jotain kohdunkasvua eikä enteile keskenmenoa.

Mies remontoi vauvan huonetta kaiken vapaa-ajan ja hoitaa elukat. Mulla on ollut työajat aikamoisia ja muutenkin ohjelmaa. Nyt on kysellyt onko vielä tullut tuhrua. Pitää katsoa miten rauhoitan menoa ja pystynkö vielä vuorotyöhön, jos huomenna näkyy syke. Migreeni on ollut selvä merkki että menoa on ollut liikaa.
 
Kahvin juominen ja uiminen raskausaikana. Mitä mieltä ootte? :unsure:
Huomaan ettei kahvia tee yhtä paljoa mieli, mutta onko pahaksi jos pari kolme kuppia juo päivässä?
Ja miten tuo uimahallissa käynti... eihän mitään tulehdusvaaraa pitäis tässä vaiheessa olla kun paikathan on täysin kiinni? Lapset kinuaa uimahalliin ja itse pähkäilen voinko turvallisin mielin mennä?
Tänään meinasin ostaa vielä yhden testin ja tehdä vielä kerran :LOL: Mutta eiköhän nuo jo kolme tehtyä testiä pitäisi todistaa että raskaana ollaan :whistle:
Miehestä oli joku kysynyt. Me ollaan oikeastaan molemmat vielä niin hämillään tästä, että varmasti miehelläkin ottaa aikaa sulatella tätä. En meinaa vielä itekkään tajuta/uskoa tätä :love: Kovasti sitä on vain hymyilyttäny ku asiasta on juteltu. Varmasti sitten asia konkretisoituu meille molemmille ku ultrassa käyty ja asiasta voi alkaa puhua ääneen.
 
Kahvin juominen ja uiminen raskausaikana. Mitä mieltä ootte? :unsure:
Huomaan ettei kahvia tee yhtä paljoa mieli, mutta onko pahaksi jos pari kolme kuppia juo päivässä?
Ja miten tuo uimahallissa käynti... eihän mitään tulehdusvaaraa pitäis tässä vaiheessa olla kun paikathan on täysin kiinni? Lapset kinuaa uimahalliin ja itse pähkäilen voinko turvallisin mielin mennä?
Tänään meinasin ostaa vielä yhden testin ja tehdä vielä kerran :LOL: Mutta eiköhän nuo jo kolme tehtyä testiä pitäisi todistaa että raskaana ollaan :whistle:
Miehestä oli joku kysynyt. Me ollaan oikeastaan molemmat vielä niin hämillään tästä, että varmasti miehelläkin ottaa aikaa sulatella tätä. En meinaa vielä itekkään tajuta/uskoa tätä :love: Kovasti sitä on vain hymyilyttäny ku asiasta on juteltu. Varmasti sitten asia konkretisoituu meille molemmille ku ultrassa käyty ja asiasta voi alkaa puhua ääneen.
Mä kävin ainakin just toissapäivänä uimahallissa. Ei tullut kyllä mieleenkään ettei saisi mennä... Eikös vasta joskus lopussa voi olla paikat sen verran auki ainakin uudelleen synnyttäjällä ainakin ettei saa mennä, tyyliin vikalla kolmanneksella... Korjatkoon joku jos olen ihan hakoteillä.

Neuvolassa käyty. Nt-ultra kuukauden päästä eli 27.10. :love::love: Jännää!!! Sitä ennen seulaverikokeet parin viikon päästä (y)

Sulkava_ ja masukki 8+3 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Eikös se raja oo 3 kuppia kahvia päivässä? Ainakin mulle neuvolassa sanottiin. Itselleni ei kyllä maistu kahvi nyt ollenkaan, ihan pari kertaa olen juonut ehkä puoli kuppia kun on olen ajatellut että tekis mieli, mutta ei sit kumminkaan :D

Uintikin on mun mielestä vielä ihan turvallista :) tulehdusriski kai on vasta silloin loppuvaiheessa jos limatulppa on irronnut? Uinti on kyllä raskausaikana ihanaa, varsinkin sitten kun masu alkaa jo olla hyvän kokoinen, niin ihana lillua siellä vedessä :p
 
Kahvin juominen ja uiminen raskausaikana. Mitä mieltä ootte? :unsure:
Huomaan ettei kahvia tee yhtä paljoa mieli, mutta onko pahaksi jos pari kolme kuppia juo päivässä?
Ja miten tuo uimahallissa käynti... eihän mitään tulehdusvaaraa pitäis tässä vaiheessa olla kun paikathan on täysin kiinni? Lapset kinuaa uimahalliin ja itse pähkäilen voinko turvallisin mielin mennä?
Tänään meinasin ostaa vielä yhden testin ja tehdä vielä kerran :LOL: Mutta eiköhän nuo jo kolme tehtyä testiä pitäisi todistaa että raskaana ollaan :whistle:
Miehestä oli joku kysynyt. Me ollaan oikeastaan molemmat vielä niin hämillään tästä, että varmasti miehelläkin ottaa aikaa sulatella tätä. En meinaa vielä itekkään tajuta/uskoa tätä :love: Kovasti sitä on vain hymyilyttäny ku asiasta on juteltu. Varmasti sitten asia konkretisoituu meille molemmille ku ultrassa käyty ja asiasta voi alkaa puhua ääneen.
Kahvia saa juoda 3 kuppia päivässä. Ne on siis 1,5 dl:n mittaisia kuppeja eikä mukeja. Mää olen juonut kerran kahvia heti plussauksen jälkeen ja sen jälkeen ei ole tehnyt mieli. Eilen kun tulin kotiin migreenissä ja mies oli just keittänyt kahvit, niin haju otti nenään ja pahasti, hyyyyyyyh. Tavallista teetä olen juonut 2-4 kuppia päivässä.

Uimisesta en osaa sanoa.
 
Täältä ilmottautuu yksi uusi odottaja! En oo tänne ikinä kirjoitellut niin oon vähän pihalla tän käytöstä, pahoittelen. :p

Itsellä tosiaan menossa rv 6+4, viime viikolla kävin ultrassa kun viikoista oltiin epävarmoja. Laskettu aika ilmeisesti 19.5. Ensimmäinen lapsonen kyseessä. :love: Voisin liittyä myös jossain kohtaa faceryhmäänkin, mutta haluaisin vielä odottaa vähän aikaa kun niin alussa ollaan. Pahoinvointi on hurjaa, oksentanut en ole kuitenkaan muttei ole ollut kaukana. Huono ja etova olo vaivaa siis 24/7. Tosi hauskaa. :ROFLMAO: Toivotaan että menee ohi jossain vaiheessa!
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Voisin kanssa tänne ilmottautua mukaan. Oon jo hetken aikaa seuraillu tätä ketjua.
Täällä meneillään 5+2 ja ekan neuvola varasin tänään kolmen viikon päähän. Esikkoa odotellaan ja en vieläkään oikein ole sisäistänyt asiaa vaikka oireitakin on jo miten paljon :rolleyes:
Hirvee hinku olis jo ostella kaikkea ja ruveta laittamaan kotia "valmiiksi", mut ehkä hetken vielä maltan :love:
 
Moi kaikille!
Täällä ikäloppu 29 v. 6 lapsen äiti. Mutta oli täällä näköjään muitakin SUURperheiden äitejä. Lisätkääpä minutkin listaan
23.5/Rai-da/29v./7.lapsi/K-PKS

Plussasin tuossa vajaa viikko sitten. Ja olo oli ihan mielettömän onnellinen ja hämmentynyt. Ei ollut oloa että olis ollut raskaana, mutta tein huvikseen testin kaapista jonka siivotessani löysin. No oireita on sen jälkeen tullut rytinällä. Mahaa turvottaa, jomottaa. Välillä on ankara väsymys päällä. Ja ärsyttävintä, jatkuva pahoinvointi alkanut vaivaamaan koko päivän ajan. Yrittää tässä pyörittää arkea!!!

Oon jäänyt kesän jälkeen taas kotia lähihoitajan töistäni. Mulla nuorin on nyt 1v 3kk. Joten ihan rauhassa saa tässä olla. Niin rauhassa kuin on vain mahdollista Kesällä otimme myös tuollaisen kultaisennoutajan pennun talouteen. Menoa ei taida olla kovinkaan vähän. No kunhan tästä alku väsymyksestä ja pahoinvoinnista pääsee pois, niin yleensä olen voinut raskaudet muutoin hyvin.
 
No heippa kaikille nyt uskaltauduin tänne kun oireet niin varmat.... huonoa oloa, väsymystä ja vatsaa turvottaa.
Laskettu ois 19.5 ja meille jo kahdeksas, huomasin muita suurperheen äitejä täällä niin kiva saada teiltä kommentteja miten uutinen otettu vastaan
Täällä ystävät iloisia ja osa jo odottanut uutista mutta isovanhemmilta tulikin sitten kurjempaa kommenttia. Ja mitä sammakoita kuulee kun muulle suvulle kerrotaan
Itse ollaan iloisia toivottavasti toukokuussa syntyvästä vauvasta.
Muut raskaudet oon jaksanut hyvin ja toivon mukaan tämänkin.... onhan aika hulinaa mutta ihanaa❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: forester
Ihanaa, uusia odottavia äitejä matkassa! Mahtavaa!
Mä kävin tänää varhaisultassa, kun oli niitä vuotoja, ja siellä se pieni ihana löytyi! :love:Kokoa oli 4.2mm ja vastasi kooltaan 7raskausviikkoa. Nyt siis koon mukaan 6+1, menkkojen mukaan 6+5. Lääkäri oli tosin vähän yllättynyt, et siellä oli elämää, kun kierukan poiston jälkeen oli vain yhdet menkat ennen raskautumista, ennen ultraamista hän sanoi et olis kannattanut olla enemmän väliä... mut kyl mä oon aikasemmin käsittänyt et heti saa alkaa yrittää. Otappa näistä selvä!
Ens viikol eka neuvola, ja sit vaa ootellaa et eka kolmannes sujuu loppuun asti mallikkaasti!
Voikaa hyvin siskot!
 
Mulla on neuvola vasta 14.10 ja sillon taitaa olla 10. viikko alkamassa. Tuntuu et monilla on paljon aikasemmin. Ei malttais odottaa. ;) Onneks meen ens viikolla vielä ultraan, kun viimeks kysy haluanko tulla vielä niin eihän siitä voinut kieltäytyä. Oli se vaan niin siistiä nähdä sydämen siellä sykkivän! :love:

tinz_l & kirppu rv 6+4
 
Tervetuloa uudet odottajat(y)

Mie oon ainakii "suur"perheellinen 8.lapsi tulossa:LOL: vaikka en vieläkään luokittele suurperheeksi meitä;)
me ei olla kerrottu kuin minun äidille ja anopille miehen äidille joka sanoi "JOKO TAAS" ja ei muuta:confused::ROFLMAO:. Mun äiti oli hyvin iloinen toi kukkiakin mulle, anoppi näköjää oikee mörökölli:cautious: Noh antaapi anopin olla :ROFLMAO:

Mullakin kohtuu hyvin menny raskauden ainut vaa että loppuraskautta tulee raskausmyrkytys oireita mutta niistä selvitty(y)
ainiin kahvinjuonti noh mä juon muutenkin tosi vähän niin en oo vähentänyt meniskö joku 2 tai 3 kuppia päivässä jos paha olo päivä ja oksettaa niin en juo ollenkaan sillon kahvia.
Uimahallista joku kysy, mielestäni uimahalliin ei saa mennä jos paikat auki loppuraskaudessa, en oo ikinä kuullutkaan että alkuraskaudessa ei sais käydäo_O mitäs vielä..
Niin mulla vielä 6päivää alkuraskauden ultraan♡

HooKoo82 & papana 5+6rv
 
Viimeksi muokattu:
No täytyy jättää muiden kommentit huomioimatta mutta tuppaan miettimään liikaa ja sit menee yöunet
Kaksi hyvää ystävää tietää mutta muille ei sitten vielä kerrotakkaan ja muut lapset saa uutista viel odotella.
Täällä eka neuvola ensi viikolla 6.10 ja Eka ultra sitten 2.11.
 
Kiitti paljon nopeista vastauksista uimiseen ja kahviin liittyen!! :) Tänä aamuna ei kahvi enää maistunut, joten näyttää luonto hoitavan tuonkin puolen :sneaky:

Tytti rv tänään 5+0 :ROFLMAO: !!!

Hehe, mulla kans jäi kahvi kokonaan pois kun ällöttää sekin. Mehukeitto on mun paras kaveri tällä hetkellä. Viime viikolla vedin appelsiineja hulluna. :ROFLMAO: Olis kiva kyllä jos maistuis joku ruokakin, ettei pakolla joudu syömään. Ei herätä yhtään epäilyksiä kun aina niin kaikkiruokainen ei jätäkkään lautasta tyhjäksi. :D
 
No eipä tässä ole vauvasta vielä hehkutettu kuin oman perhen kesken ja lähimmille ystäville. Miehen vanhempia kun nähdään harvemmin, voi kertominen mennä heille lähemmäs puolta väliä. Eivät ole kauheasti olleet kiinnostuneita meidän perheestä. Mutta onneksi omat vanhempani ovat sitäkin enemmän.

Moni on onnitellut kun on kuullut. Mutta mukaan mahtuu myös suoraan sanottuna idiootteja. Yhden oli pakko sanoa että hullulla on hullun huvit. Pakkohan siitä oli itku itkeä. Ihan tosi jos ei pysty onnittelemaan, niin voi olla hiljaa. Äärettömän onnellinen olemme myös tästä. Mies jaksaa silitellä tämänkin kohdalla vatsaa ja kysellä vointia ❤ Meillä on ollut kummallakin vaikeita asioita käsiteltävänä. Mutta ne ovat onneksi lujittaneet vain tätä meidän perhettä. Tahtoa on oltava jos monta lasta ottaa vastaan. Mutta jotenkin eihän sitä itse edes kunnolla tajua kuin "hullulta" tämä meno muista näyttää. Mutta tämä on sitä oman tien kulkemista. Oon nyt käynyt paljo läpi sitä että kuinka pohjimmiltaan on päätöksissä kuunneltava itseään. Silloin muillakin ympärillä on hyvä olla.

Ihanan mukavalta kuulostaa täällä porukka.

Uimassa minä oon käynyt lähes koko raskauden ajan aina. Lopuissa lääkäri on voinut kieltää sen erityisesti juuri aikaisen avautumisen takia. Muutenhan uinti on sopivaa juuri raskaanaolevalle.

Kahvia en oo rajoittanut. Mutta eipä etomisen ja pahan olon takia juuri tee mieli. Pakko vain juoda ettei päätä ala kovin särkemään.

Ootteko muuten foolihappoa ja muita vitamiineja jo aloitelleet syömään? Foolihappohan oli tärkeää varsinkin alussa. Nuo apteekin raskausvitamiinit on olleet hyviä.

Jospa sitä soittaisi sen neuvola-ajan itselle ja pyytäisi ajan varhaisultraan. Mulla kun on 2 aiemmassa raskaudessa ollut menkkoja vaikka olen jo ollut raskaana. Niin tämä raskauden keston määrittäminen ei ole ollut niin helppoa. Mutta uskon kyllä nyt viikkoja olevan 6-7.
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Meillä tietää molempien äidit ja mun muutama hyvä ystävä. Ajateltiin kertoa muille kun se 12 viikkoa täynnä. Tosin saattaa olla että ilmenee aikasemmin kun näin pahat oireet. Tänään oksensin sitten ensimmäistä kertaa. :confused: Mitenköhän tän enää pitää salassa?:LOL:
Pelottaa kun ensi viikolla alkaa harjoittelu, että miten selviän. Siellä ainakin pakko kertoa etteivät ihmettele.

Ite alotin syömään aika pian mama vitamiinia ja omega3:sta kun sain tietää olevani raskaana.
 
Voi ihanaa kun täällä on monta suurperheellistä :love:.
Tuntuu pahalta että osa on saanut inhottavaa kommenttia lapsiluvusta. Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, toivottavasti pystytte jättämään sellaiset omaan arvoonsa.

Minä syön minisun mama- vitamiinia ja lisäksi kalsiumia päälle kun olen niin huono käyttämään maitotuotteita... En ehtinyt tuota edes lopettamaan tässä lapsukaisten välissä :).

Mulla on sellaista vatsatautimaista mahakipua ollut monena päivänä aina jossain kohtaa. Ei kovin voimakasta, mutta vähän inhottavaa. En ole siitä ollut huolissaan kun olen lukenut että monella on paljon ripuliakin tässä alkuraskaudessa. Mutta täytyypä seurailla... Miten mun jutut siirtyi taas näihin aiheisiin, sori :poop::ninja:

Väsyttää!!! Mulla tulee sellainen hirveä väsymyshetki tuossa alkuillasta. Hyvä kun jaksaa edes seistä ja tiuskin vaan miehelle pojalle:sleep::whistle:. Mies kyllä ymmärtää, ehkä. Tuntuu tuo maha siltä ettei vatsallaan nukkuminen ole enää kovin mukavaa. Nyt nukun sillain puolittain, tyyny kainalossa. Ehkä pientä turvotusta... :whistle:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :love: Vauveli vanhalle ultrauutisia odotellessa :)

Voikaahan paksusti kaikki! ;)
Sulkava_ ja masukki 8+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä