** Toukotenavat 2017 **

Mää meen samoilla linjoilla kuin Jutska, eli en uskalla vielä lisätä nimeäni listaan. Käyn kuitenkin mielenkiinnosta lukemassa kuulumisia ja itsekin kirjoittelemassa. Faceryhmään en liity, koska haluan pysyä anonyymina.

La on 3.5. ovistestin mukaan. Kuukautisten mukaan ei voi laskea, koska kemiallisen raskauden vuoksi vuodin 19 päivää. Testejä oon tehnyt 13 päivän aikana 1-3 päivässä. Eilen oli hcg:n mittaus verikokeena ja hyvältä näytti. Viikkoja on nyt 5+0 tai 5+1 se jo onkin.

Keskenmeno pelottaa aika lailla. Mulla on ikää jo vähän enemmän. Esikoisen yritys aloitettu viime vuoden loppupuolella. Pillereitä söin v. 1997-2015. Maaliskuussa tuli keskenmeno ja heinäkuussa kemiallinen raskaus.

Ultra on reilun viikon päästä ja meen varmaan ensi viikolla vielä uudestaan hcg:n mittaukseen. Aika on varattu lapsettomuuspolille kunnallisen kautta, mutta toivotaan, että se voidaan perua. Uskallan huokaista vasta rakenneultran jälkeen. Pieni huokaisu pääsee sitten, jos nt-ultrassa on kaikki hyvin. Tai jos edes varhaisultrassa olisi.

Oireita ei juurikaan ole. Alkuun oli turvotusta ja nivusten kiristystä molemmilta puolilta. Myös pari heikotusoloa ollut, mm. kerran jouduin jättämään ruoan kesken. Mutta jos en olisi tehnyt testejä, niin en tietäisi olevani raskaana. Muuta kuin että menkkoja ei kuulu ja mulla on lyhyt kierto 23-25 päivää.

Toivotaan meille kaikille nyt parasta ja ensi kesänä ristiäisiä :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Mää meen samoilla linjoilla kuin Jutska, eli en uskalla vielä lisätä nimeäni listaan. Käyn kuitenkin mielenkiinnosta lukemassa kuulumisia ja itsekin kirjoittelemassa. Faceryhmään en liity, koska haluan pysyä anonyymina.

La on 3.5. ovistestin mukaan. Kuukautisten mukaan ei voi laskea, koska kemiallisen raskauden vuoksi vuodin 19 päivää. Testejä oon tehnyt 13 päivän aikana 1-3 päivässä. Eilen oli hcg:n mittaus verikokeena ja hyvältä näytti. Viikkoja on nyt 5+0 tai 5+1 se jo onkin.

Keskenmeno pelottaa aika lailla. Mulla on ikää jo vähän enemmän. Esikoisen yritys aloitettu viime vuoden loppupuolella. Pillereitä söin v. 1997-2016. Maaliskuussa tuli keskenmeno ja heinäkuussa kemiallinen raskaus.

Ultra on reilun viikon päästä ja meen varmaan ensi viikolla vielä uudestaan hcg:n mittaukseen. Aika on varattu lapsettomuuspolille kunnallisen kautta, mutta toivotaan, että se voidaan perua. Uskallan huokaista vasta rakenneultran jälkeen. Pieni huokaisu pääsee sitten, jos nt-ultrassa on kaikki hyvin. Tai jos edes varhaisultrassa olisi.

Oireita ei juurikaan ole. Alkuun oli turvotusta ja nivusten kiristystä molemmilta puolilta. Myös pari heikotusoloa olo, mm. kerran jouduin jättämään ruoan kesken. Mutta jos en olisi tehnyt testejä, niin en tietäisi olevani raskaana. Muuta kuin että menkkoja ei kuulu ja mulla on lyhyt kierto 23-25 päivää.

Toivotaan meille kaikille nyt parasta ja ensi kesänä ristiäisiä :)
Heippa , minkä ikäinen olet jos saa kysyä ? Itekin olen 40 ja kyllähän kaikki mietityttää..
 
Me käytiin tänään pojan 1,5v neuvolassa ja siellä mainitsin että täytyy varmaan varata aika myös äitiysneuvolaan. Terkka onnitteli ja sanoi että johonkin kolmen viikon päähän varmaan menis. Pojasta kävin ekassa neuvolassa rv 10+0 eli nyt vähän aikaisemmin. Kuulemma nt-ultra ajankohdan suositus muuttunut. Pojasta olin nt ultrassa rv 11+3-4 jos oikein muistan

Oireita ei ole. Mitä nyt maha sekaisin ja ilmavaivoja mut se tuskin raskauteen liittyy
 
Mulla oli kanssa oikeestaan ekana oireena, ennen kuin menkat oli ees myöhässä se, että maha meni sekasin, turpos ja oli aika kovat ilmavaivat. Onneks se on nyt helpottanu koska olis se ollu vähän raskasta pidättää jatkuvasti pierua... :whistle:
 
Terve! Täällä kans eilen plussattin :love: vielä en myöskään uskalla Facebook-ryhmään liittyä mutta toivottavasti myöhemmin vielä mahtuu mukaan, jos (ja KUN) kaikki toivottavasti menee hyvin. :) Esikoinen on kohta 1v3kk. Omien laskujen mukaan nyt oisi rv4+3 ja neuvola-aika annettiin jo ensi viikolle. Jännittävää taas!

9.5. / pupumama / 27 / toinen / TAYS
 
Mä tein tänään sen verran vahvan plussan aamulla, että ehkä uskallan ilmottautua mukaan, vaikka nyt onkin menossa vasta dpo12 ja 3-4 "kriittistä" päivää pitää vielä jaksaa, että on virallisesti menkat myöhässä. :D Laskurin mukaan LA olisi 15.5. ja meille tämä olisi kolmas lapsi, jos syliin asti saadaan.

Onko tuo Face-ryhmä täysin salainen? Siis ettei näy esim. omille kavereille, että kuuluu siihen. En nimittäin haluaisi todellakaan vielä kuulutella kellekään, että paksuna ollaan. :p
 
Heippa, minä uskallan lyödä jalkani tänne oven väliin, ainakin edes toisen tossun. :)

Pitelin tänä aamuna rtestiä kädessäni, jossa luki "raskaana 1-2" eli siis olen raskaana!
Tunteet ovat sekavat. Ei sen takia etteikö vauva olisi toivottu! lopetin pillerit noin. kuukausi sitten, ja meillä oli tarkoituksena mennä kumilla hetken aikaa, ja sitten aloittaa yritys. Ja kas kummaa, meillä jäi vain KERRAN kumi kättämättä ja tässä lopputulos.. Ollaan muutenkin hieman sikiävää porukkaa. Tämä lapsukainen olisi meille nro 3.

Ja sitten niihin sekaviin tunnelmiin.. Mulla on ollut molemmissa raskauksissa-KOKO- raskauden kestävää pahoinvointia, ja aika ajoin sitten olen ollutkin tipan jatkeena sairaalassa.
Kuopuksen jälkeen -14 laitatin hormonikierukan, ja se olikin minulla 1,5 v, ei menkkoja, ei oireta tai mitään. Kunnes viime joulukuussa -15 minulle tuli kovat mahakivut. Aluksi luulin että menkkani alkoivat kun vuotoa ilmeni. Kun vuoto väheni ja kivut vaan yltyivät, ajattelin että kyse että kierukka on luiskahtanut paikoiltaan. Vääntäydyin kaksin kerroin sairaalalle päivystykseen, jonka lopputulemana oli se, että heräsin heräämöstö sekavana. Lääkärit kertoivat että minulla oli ollut KU, ja massiivinen sisäinen verenvuoto. Sain paljon lisäverta, ja minulta poistettiin toinen munajohdin. Sen jälkeen kierukka sai luvan lähteä.

Minun täytyy heti maanantaina soitella neuvolaan, sillä pääsen ultraan ennen rv 7, jossa tarkistetaan mihinhän alkio on kiinnittynyt. Lääkäri sanoi että harvinasta että HORMONIkiertukka pettää, mutta johan kuulun jo siihen harvinaisuuksiin ketkä oksentavat koko raskauden ajan, niin sinänsä en ole yllättänyt. Nähtäväksi jää, että mikä ehkäisy meille olisi lapsien jälkeen passeli, mies ei halua kolmea enempää..

Mutta, koska minulla ei ole hajuakaan siitä, että ovatko menkkani ajallaan vai myöhässä, oletan LA olevan 11.5..
 
  • Tykkää
Reactions: jammaillen
Tervetuloa mukaan! :)

Mulla tänään ja eilinen sellaisia päiviä, ettei oo juuri mitään oireita. Ärsyttää tämä oma stressaaminen asiasta "onko kaikki nyt hyvin"...
Ainakaan vuoto ei ole alkanut, joten todistettavasti tässä raskaana ollaan. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Mommy76
Onpas meitä jo paljon ! :LOL: Ja tiedoksi "epäileville" , faceryhmä on täysin salainen ! Sinne vaan turvallisin mielin ! Minä ainakin itse pidän sitä jotenkin mukavempana paikkana kirjoitella kuin tätä kakplussaa. :)
Tekisi mieli kovasti liittyä siihen, mutta viimeksi kun liityin vastaavaan, niin jouduin kohta jo sieltä lähteä pois. :cry: Pidä mulle paikkaa kuitenkin vielä sinne, että jos pääsen pitemmälle tässä raskaudessa, niin liityn mukaan. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mommy76
Onkos siellä fb-ryhmässä paljon jo meitä? :) mäkin sinänsä mieluummin siellä kyllä kirjoittelisin mutta jotenkin tuntuu jännittävältä tulla omalla naamalla esiin :D pitäisköhän sitä kuitenkin uskaltaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Mommy76
Kyllä mie nyt uskallan liittyä, ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan ja otetaan kaikki ilo irti.. Eli ensimmäistä vielä yritellään huhtikuisen rv.18:n keskeytyksen jälkeen. Plussaa testasin viikko sitten ja toki jonkun testin senkin jälkeen ;) .. Oireina on mahan sekoaminen ja epämääräinen väsymys. Vuorokausirytmi on myös aikaistunut parilla tunnilla, yöllä nähdään eläviä unia. Painon tuntu tietty on alavatsalla ja nipistelyt muniksissa. Jotain kuvotuksen tapaista oli parina päivänä. Toivottavasti kaikilla sujuisi mahdollisimman mukavasti odottelu! Forester, 4+6
 
Jemmaillen laitoin sulle yv:tä. :)

Enste mietin että viittiikö liittyä fb-ryhmään, mutta.. turhaan sitä etukäteen murehtia että pysyykö mahassa vai. fb:ssä on mukavampi myös kirjoitella. Toivottavasti vain kukaan tuttu ei ole sinne jo ehtinyt, meillä oli tarkoituksena pitää tämä salaisuutena ultraan asti ainakin, ehkä annetaan vaan ihmisten huomata itse. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mommy76
No kyllä.. Mä lähden maanantaina Kreikkaan ja jännittää, että mitä jos menee siellä kesken. Ei kai näillä viikoilla vielä mitään kaavintaa tarvitse tehdä, jos sattuisikin niin ikävästi? :sick:

-Susetten (4+6)
Mulle sanottiin, että jos menee kesken ennen 7+0 niin yleensä tulee itsekseen ulos. Mutta sitten jos mennään tuon yli, niin on hyvä käydä tarkistamassa tilanne.

Mulla meni kesken 7+ jotain ja huomattiin viikolla 10+ jotain. Lääkkeellinen tyhjennys tarvittiin, kerta ei ollut tullut itsekseen ulos.

forester et usko kuinka ihanaa on nähdä sut täällä! :love::love::love:
 
Liityn joukkoon:love:

Onkohan keskustelu siirtymässä fb ryhmään ja jääkö tänne keskustelua? Vähän jännittää näin alku vaiheessa ryhmään liittyminen. Tekee tästä odotuksesta konkreettisen ja pettymys on vain suurempi jos "käy huonosti" :geek:
 

Yhteistyössä