** Toukotenavat 2017 **

Pitääkö olla huolissaan kun mulla on vatsakrampit olleet pois jo monta päivää, ja nyt yhtäkkiä iski niin kovana että oli pakko päästä makuulle? Kohtua supistaa tosi voimakkaasti heti jos yritän kävellä tai tehdä jotain. Pelottaa että joku on huonosti. :(
 
Seulonnoista: Mun käsittääkseni niihin ei ketään saa laittaa automaattisesti vaikka ikää onkin. Täällä ainakin piti allekirjoittaa laput, joissa niihin suostuu.

Mulla paino näemmä vaan tippuu, kun en huomaa syödä tarpeeksi usein. Pitää kohta laittaa puhelin muistuttamaan kolmen-neljän tunnin välein jos tämä meno jatkuu.
 
Mulla tuli digiin 3+ eli en taida mennä ensi viikolla hcg:n mittaukseen toista kertaa. Eiköhän tämä riitä. Yksi liuska jäi vielä, sen voisi tehdä joskus ensi viikon aikana.

Eilen kiristi taas mukavasti oikeasta nivusesta. Mää tykkään kun tulee noita oireita, on varmempi olo. Turvotuksen lisäksi ei ole muuta.

Tänään 5+4.
Olen seurannut matkaasi tuolla vauvakuume-puolella ja sinulle toivon erityisesti onnistunutta lopputulosta :barefoot: Samaa toivon tietysti kaikille teille ja meille :rolleyes:
 
Nyt ois neuvolatätille ilmoitettu ilouutinen, ihana varasi miulle ultran parin viikon päähän. Tosi mukavia neuvolatätejä on miulle kyllä sattunut, onkohan he kaikki tuollaisia..? Täällä oli ällöaamupäivä nyt eka kertaa ja ihan vetämätön olo. Lämmön mittasin huvikseen, yli asteen näytti normia enemmän joten ei ehkä ihme.. Mukavaa viikkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Olen seurannut matkaasi tuolla vauvakuume-puolella ja sinulle toivon erityisesti onnistunutta lopputulosta :barefoot: Samaa toivon tietysti kaikille teille ja meille :rolleyes:
Voi kiitos kauniista sanoista :love: Tämä oireettomuus vähän huolettaa, mutta näillä nyt mennään.

forester meidän terkka on kanssa ihan huippu. Oon kirjoitellut noissa muissa ketjuissa mitä palvelua oon saanut niin en enää tähän tohdi kirjoitella. Huippua että pääset ultraan! Etkös sää tainnut olla vuotta wanhempi meikäläistä? Kyllä sitä wanhatkin vielä ossoo (y)

Täällä olisi eilen viimeistään pitänyt pienen syjän alkaa sykkiä. Toivottavasti niin on käynyt :love:
 
Viimeksi muokattu:
Kivaa uutta viikkoa kaikille!
Joku mainitsi että nt-ultran ajankohtaa olisi vähän muutettu... Onkohan sitä aikaistettu vai siirretty myöhemmäksi? Me nähdään pitkästä aikaa miehen sukua kun viikkoja pitäisi olla tasan 12. Olisi niin kiva kasvotusten kertoa, mutta ei kyllä sitten uskalleta jos mahaan ei olla vielä kurkittu... Esikoista kävin 12+3. No ei mennä asioiden edelle, katsotaan nyt päästäänkö edes sinne asti.

Me ei siis aiota mennä varhaisultraan jos ei mitään ihmeitä tule. Ei käyty viimeksikään. Itselleni tuntuu paremmalta nähdä toveri vasta "varmemmilla" viikolla kun keskenmenoriski on pienempi. Piinaavaa aikaa kyllä odotella... Mutta surraan sitten jos aihetta tulee.

Voi että minkä ihanan ihanan viikon ikäisen vauvelin näin viikonloppuna :love: Siellä väki vähän vihjaili mulle että taitaa tulla vauvakuumetta ja että "ensi kerralla teillä on varmaan jo uutisia". Piti vähän purra huulta että sai pidettyä naaman peruslukemilla :rolleyes::D

Ja faceryhmään en aio liittyä, tuntuu mukavammalta jutella täältä nimimerkin suojissa :oops: Yritän omalta osaltani pitää täällä keskustelua yllä jos vain pysyn mukana (y)
 
Nyt ois neuvolatätille ilmoitettu ilouutinen, ihana varasi miulle ultran parin viikon päähän. Tosi mukavia neuvolatätejä on miulle kyllä sattunut, onkohan he kaikki tuollaisia..?

Ei ne ole. Ainakaan täällä meillä päin. Soitin aikaa hcg-mittaukseen, mutta terkka ei laittanut lähetettä. "Keskenmeno Tulee jos tulee. Ei sille mitään voi" No tottahan se on. Fiilikset vaihtelee mulla. Välillä oon ihan varma, ettei tästäkään mitään tule ja välillä taas on olo toiveikkaampi. Jos olisi pahoinvointia, olisin varmempi. Nyt on vaan se sama tuttu nälkä.
 
Mun saamissa lapuissa lukee et nt-ultra rv 11+0-13+6. Sit jos haluu ottaa sen verinäytteen niin se otetaan rv 10+0 tai mahd lähellä tota.
Hmmm... Ok. No voi olla että sitten ei ehditä ultraan ennen sitä.

Pari oireetonta päivää takana, mistä sain tietty hirveän ressin että kehitys on pysähtynyt. Ja nyt kun alkoi taas ajoittaiset mahakivut niin käyn koko ajan tarkistamassa ettei vuoda. Ei ole helppoa tämä ei... :p

Mites muuten muut toista odottavat reagoi raskausuutiseen? Mä kyynelehdin ilosta ja sitten hetken päästä kun menin nukkuvan esikoisen viereen aloin melkein itkeä sitä että kohta se joutuu jakamaan mun huomion, ja että jääköön se jostain paitsi... Ai mitkä hotmoonit :LOL: Mutta siis kovasti onnellinen olen tästä raskaudesta :love:, mutta joskus yön pikkutunneille tulee mietittyä kaikkea hassua. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan (n)

Olin ihan varma että tästä kierrosta en ainakaan raskaudu kun oltiin ukon kanssa molemmat flunssassa just oviksen aikaan ja tallettelut jäi ihan minimiin. Oviskipupäivänä kuitenkin touhuiltiin ja näköjään se riitti siihen että yk 2:lla tärppäsi ;).

Kauheasti tekisi mieli tehdä digi, mutta en taida uskaltaa kun olen tällainen ressaaja. :unsure:Yhden testin vaan olen tehnyt.

Sulkava_ ja masukki rv 5+2 :love:
 
Mun loppuviikosta raskauskeijulta tilaamat testit ei tulleetkaan tänään eli siirtyy keskiviikkoon testailu, odottavan aika on niin pitkä :( Tänään tuli myös vatsakivun yhteydessä hieman rusehtavaa vuotoa, onneksi etovaa oloa ja vatsakipua kyllä edelleen niin pysyy toivo yllä...
 
Päivää täältä meiltä. Mulla ollu kokopäivästä väsyä jo viikon ja siitä ei tuu yhtään mitään ja kun tänää erehdyin olematta syömättä aamupalaa meinasin pökertyä. Piti soittaa neuvolaankin tänää mutta siellä neuvola täti oli sairaana joten uusi yritys sitten keskiviikkona.
Hanna ja napero 5+4
 
Sandelinos: toivotaan et kaikki on kunnossa <3 onneks rusehtava vuoto on niin normaalia.

5+1 menossa(ovulaation mukaan 4+3) ja neuvolaan varasin ajan. Tästä se lähtee. Eilen tein vikan testin, joka tulee muistoksi. Oli helottavan punanen et hyvin on hormonit noussu.
Välillä vähän menkkakivun tyyppistä lievää kipua mut tosi harvoin. Ehkä kerran päivässä vähänaikaa. Janottaa ja nälkä 2h välein et tankata täytyy usein, muuten tulee etova olo. Ei onneks oksettava olo vielä. Väsyttää jonkinverran, mutta se kuuluu asiaan. Iloisin ja luottavaisin mielin tässä mennään hetki kerrallaan <3 varhaisultra varattu rv8 eli vajaa kk päästä.
 
Mä soittelin tänään neuvolaan, mutta neuvolantäti oli koulutuksessa eli pitää huomenna soittaa uudestaan. Tänään 4+0. :)

Monennestako yrityskierrosta teillä on tärpännyt? Meillä tärppäs toisesta eli heinäkuussa jätettiin ehkäisy pois. Aiemmat lapset ovat saaneet alkunsa ensimmäisestä ja toisesta kierrosta. Mies aina välillä onkin nauranut, että meidän ei tartte kun katsoa toisiamme, niin vauva on jo matkalla. :LOL: Olin kyllä henkisesti varautunut että nyt menee pitempään, kun eikös joka paikassa aina kuuluteta, että hedelmällisyys lähtee jyrkkään laskuun heti kun on kolmeviis mittarissa.:p Mutta me ollaan kyllä todella onnekkaita oltu tämän raskautumisen suhteen. Sitä toivoisi kaikille lasta haluaville samanlaista onnea.
 
Viimeksi muokattu:
Siis onko sulla jotain tietoa siitä, että nopeasti alkava pahoinvointi voisi tarkoittaa kaksosraskautta? Mä plussasin aika vahvat viivat dpo11 (siis rv 3+3) ja mulla alkoi etova olo jo päivää tätä ennen eli dpo10! Nyt koko ajan vaan pahenee, tänään menossa rv 3+6 ja pari kertaa on ollut tosi lähellä etten ole oksentanut. Voiko tuolla perusteella päästä alkuraskauden ultraan?

Mulla on kaksoset ja odotusaikana jo tosi alussa alkoi pahoinvointi ja sitä kesti kuukausi :sick: oli kaameeta! ! Mikään ei oikein pysynyt sisällä..
 
Eevee: yk5 tärppäsi, esikoinen nyt siis <3 kiitos clearblue dual hormone digille joka näytti selkeän ovulaation ja kerta sillon riitti ja tärppäs heti. Aijemmissakierroissa seksiä ajotettu väärään aikaan kp8-16 tienoolle jonka jälkeen usein oli viikonkin tauko. Kas kummaa kun ovis digitestillä oli tässä tärppikierrossa 20kp eli lähes 3vk menkkojen alusta. Et ajotukset ollu totaalisen vääriä ja ei jaksa koko kk säännöllisesti seksiäkään harrastaa :D välillä tulee pieniä taukoja ja ne tauot oli osunu aikalailla tuonne kolmannelle viikolle. Mutta pieni odotus ei haittaa, opetti vain sen et lapsi on niin lahja ja en voisi kiitollisempi enää olla. Olin toivonikin jo menettänyt et niiden tunteiden kans eläminen ei helppoa ollut, mutta antaa entistä suuremman syyn jokapv vain hymyillä kiitollisena tästä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja Eevee
Mää en osaa sanoa monesko yritys tää oli, kun välissä on ollut kkm ja kemiallinen. Pillerit on jätetty pois 11/2015 (söin niitä 1997-2015). Marraskuun lopusta 2015 on kaikki ovikset tikutettu digeillä ja ovikset pongattu aina ja tilaisuus hyödynnetty. Ovisplussa voi tulla vaikka munasolu ei irtoaisi. Kkm:n jälkeen ovis taisi tulla 2,5 viikkoa tyhjennyjsen jälkeen. Sitä en tikuttanut eikä hyödynnetty, mutta limoista päättelin. Mulla on ovis tullut tiuhaan, sillä kierto on vain 23-25 päivää.
 
Pari oireetonta päivää takana, mistä sain tietty hirveän ressin että kehitys on pysähtynyt. Ja nyt kun alkoi taas ajoittaiset mahakivut niin käyn koko ajan tarkistamassa ettei vuoda. Ei ole helppoa tämä ei... :p
Niin tuttu tunne! Sitä joka vessareissulla jännittää että eihän verta tuu.. vaik kuinka yrittää olla ressaamatta!

Yrityksistä mies on vitsaillu että hänellä on tuimia luoteja. Esikko tulo yk2, kuopus tuli vähän niinkuin yllätyksenä heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Ja tämä vika sitten tuli siitä ainokaisesta kerrasta kun jätettiin kumi pois!:D
Niin ja se KU.. raskauduin vaikka mulla oli hormonikierukka!! Ja se oli täysin omalla paikallaan!
Tän synnytyksen jälkeen saakin sitten todenteolla miettiä sopivaa ehkäisyä, koska lapsiluku täynnä ja kierukkaa rn värkkiini enää ota!
 
Meillä ehdittiin tätä pikkukakkost yrittää 3-4 kuukautta, en nyt muista tarkalleen :D esikoisessa menikin 1,5 vuotta niin olin jo henkisesti vähän valmistautunut siihen, että ei tärppäisi ihan niin nopeasti. Kieltämättä välillä mietitytti sekin että pystytäänköhän enää saamaan lapsia ollenkaan... Mutta jostain kuulin että yhden raskauden jälkeen keho oiskin sitten jotenkin otollisempi uudellekin rakkaudelle....

Mites muuten muut toista odottavat reagoi raskausuutiseen? Mä kyynelehdin ilosta ja sitten hetken päästä kun menin nukkuvan esikoisen viereen aloin melkein itkeä sitä että kohta se joutuu jakamaan mun huomion, ja että jääköön se jostain paitsi... Ai mitkä hotmoonit :LOL: Mutta siis kovasti onnellinen olen tästä raskaudesta :love:, mutta joskus yön pikkutunneille tulee mietittyä kaikkea hassua. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan (n)
Mulla on ollut välillä samantapaisia ajatuksia. Siis surettaa esikoisen puolesta kun ei saakaan sitten enää sitä meidän jakamatonta huomiota. Mutta siis todellakin onnellinen olen kans tästä toisestakin raskaudesta ja ihan varmasti riittää rakkautta molemmille :love:
 
Sitä pitäisi saada jäädä sellaiselle vauvahaaveilulomalle heti plussaamisen jälkeen. :LOL: Mä olen huomannut, että olen alkanut paijaamaan jo masua, jään ihan varmasti siitä kiinni vielä. :love: Eilen eksyin katselemaan äitiysvaatteita. Olen luvannut itselleni, että vauvanvaatteita menen katsomaan vasta rakenneultran jälkeen, en yhtään ennen.
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama ja Maya123
Sitä pitäisi saada jäädä sellaiselle vauvahaaveilulomalle heti plussaamisen jälkeen. :LOL: Mä olen huomannut, että olen alkanut paijaamaan jo masua, jään ihan varmasti siitä kiinni vielä. :love: Eilen eksyin katselemaan äitiysvaatteita. Olen luvannut itselleni, että vauvanvaatteita menen katsomaan vasta rakenneultran jälkeen, en yhtään ennen.
Toi vauvahaaveiluloma olis kyllä ihan loistava! Onneks olin itse lomalla kun testasin plussan, niin sai rauhassa haaveilla. Nyt yritän jatkaa opintoja ja töitä, mutta keskittyminen nollassa kun miettii vaan tätä vauvajuttua. Olishan se toisaalta ihme jos koko elämän mullistavan uutisen jälkeen pystyis noin vaan jatkaan normaalia elämää kuin mitään ei olis tapahtunut. :love:

...Paitsi että mähän meinaan välillä kyllä aina unohtaa koko raskauden, jos on ympärillä riittävästi häiriötekijöitä eikä satu kroppa muistutteleen. :whistle:
 
Tsemppiä Sara G! Toivottavasti kaikki menee hyvin :love:

Mullakin vaikea keskittyä välillä mihinkään kun on vain tämä vauva mielessä. Monta kertaa päivässä hihkua miehelle että meille tulee vauva, meille tulee vauva! Esikoinen kyllä onneksi pitää myös kiireisenä, että ei ehdi ihan kokonaan vain tähän vauvakuplaan upota. Tekis kans jo mieli ostella pieniä vauvanvaatteita kun annettiin juuri noin kuukausi sitten melkein kaikki esikoisen minivaatteet mun ystävälle joka odottaa nyt lasta. Eipä se toisaalta haittaa, ihanaa päästä taas ostelemaan ja kiertämään lastenvaatekirppiksiä :D hetki pitää kyllä vielä malttaa ennen kuin oikeasti alkaa vauvalle shoppailemaan.

Huomenna neuvola :eek:
 
Sara G tsemppiä, onneksi olet hyvässä seurannassa!

Voihan väsy!! :sleep: On tämä kyllä todella painostava, vaikka hyvähän se on että on jotain oireita :X3:. Ja selkä tuli äsken kipeäksi. Tai ei se nyt kovin kipeä ole, mutta lähinnä sellainen puutuneen oloinen tuo ristiselkä. Toivottavasti on normaalia...

Pakko oli äsken nukkua pienet päikkärit esikoisen vieressä. Onneksi se vielä nukkuu päikkärit niin saa tämä mamma levätä(y)

Onko muut kertonut vielä kenellekään? (paitsi miehelle:p) Me ei vielä olla, mutta kohta mun on kyllä pakko kertoa parhaalle kaverille kun nähdään melkein päivittäin, ja tuntuu jo että se huomaa että olen ihan muissa maailmoissa :whistle:

Sulkava_ ja masukki 5+3
 

Yhteistyössä