** Toukotenavat 2017 **

Mää olen edelleen raskaana, ihanaa! En oikein ymmärrä tilannetta, kaikki on siis hyvin.

Tänään 9+0 ja pienokaisella kokoa 2,5 cm. Oli napanuoraa ja kättä ja vaikka mitä.

Näinkin vähillä oireilla näemmä raskaus onnistuu ja tällä iällä. Nyt on isoin rajapyykki ja riski ohitettu. Seuraava ultra n. kolmen viikon päästä, jos jaksan odottaa sinne asti. Iso kivi on pois sydämeltä.

Mää syön d-vitamiinia 50 ug/vrk ja foolihappoa 400 ug/vrk.
 
Mulla eilen varhaisultra ja viikot pitikin sit paikkansa vaikka epäsäännöllinen kierto ollut.Eli nyt ois 7+2☺Pienen pieni sydämen syke oli selkeästi nähtävissäja sit sikiökaiku (?!)Kai siellä se itse sikiökin sitten oli eikä "pelkkä" kaiku,en tajunnu kysyä..vähän epäselviä nämä termitYmmärsin kuitenkin että kaikki tähän saakka ok
 
Mä syön kans jotain äityisajan monivitamiinia, en nyt tarkemmin merkkiä muista. Ja lääkärin määräyksestä 1000ug foolihappoa. Aloitin sillä 400ug mutta äitipolikäynnillä tosiaan sain reseptin tohon isompaan annostukseen.

Tänään on ollut ihan kauhea päivä :confused: ihan hirveä ällötys ja paha olo, paleltaa ja väsyttää. Kun poika meni päikkäreille niin nukahdin itekin saman tien sohvalle ja nukuin reilut 3,5 tuntia :p senkin jälkeen ois kyllä uni vielä maistunut. Musta tuntuu, että nyt kaikki oireet on paljon vahvemmat kuin esikoisen aikaan, tai sitten aika vana on kullannut nekin muistot :p vaikkei siitäkään nyt niin kauaa ole. Harmittaa vähän, kun en esikoisen raskausaikana kirjoittanut asioita ylös ennne kuin joskus rakenneultran jälkeen. Ois kiva nyt lukea ja vertailla oloja. Nyt oon pitänyt "päiväkirjaa" tästä raskaudesta. Ostin myös sellaisen täytettävän raskausajan päiväkirjan, mutten ole vielä uskaltanut aloittaa sen täyttämistä. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen. :)

Pupumama ja Pottu 8+2 :love:
 
Onnea Vauveli vanhalle! Ihanaa:love:
Ja mulla ei siis esikoisen aikana ollut pahoinvointia ollenkaan, joskus ehkä yöllä pystyin hyvällä mielikuvituksella tuntemaan jonkinlaista ällötystä. Ja kyllä muutenkin nyt on tosi paljon voimakkaampia kaikki oireet, väsymyskin on varmaan kertaa 10. Että tutulta kuulostaa pupumama :). Vedit kyllä kunnon päikkärit :ROFLMAO:, mä herään aina joskus tunnin jälkeen vaikka kuinka väsyttäisikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Pakko sanoa, että pikkasen oon kateellinen niille joilla ei juurikaan oireita oo! :ROFLMAO: Alkaa pieni epätoivo tän pahoinvoinnin kanssa. Pitää varmaa kokeilla B6 vitamiinia ja sitä ranneketta ja mitä näitä olis? Onko kokemuksia? Jostain luin myös että inkivääri vois auttaa mut tiedä sitten. (n)
 
Mä oon luullut ettei inkivääriä saisi syödä/suositella raskausaikana? Vai onko se sitten vaan jotkut inkiväärivalmisteet, en oo kyllä ihan varma nyt :cautious: musta tuntuu että tähän mun pahoinvointiin auttaa vaan nukkuminen tai peiton alla makaaminen :p ja välillä syöminen. En sentään oksenna niin pärjäileehän tän kanssa.
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista ♡

Maanantaina ultra itelläni ja ootan jo kovasti sitä :whistle: tuntuu kun kaikki muut on jo käynny ite viimesiä:X3:.. kovasti jännittää mitkä viikot oikeesti on ja toi laskettuaikakin vaan nettilaskurin mukaan napsastu.
Tänään poksuu viikot :love: :barefoot:

HooKoo82 & papana 6+0rv ♡
 
Mää olen miettinyt että on mulla ollut joitakin oireita. En vaan ole halunnut uskoa niihin, koska oon pelännyt pahinta. Mitään vahvoja ei kuitenkaan ole ollut.

Vahvin oire on ollut väsymys. Mää en töiden lisäksi juurikaan muuta ole jaksanut kuin nukkua. Olin vähän aika sitten muutaman viikon lomalla ja sekin meni lepäämiseen. Nyt kun odottaa esikoista niin on saanut levätä.

Pahoinvointia on ollut vain migreenin aikana. Muuten ollut etovaa oloa ja oon mutustanut voileipäkeksin ennen sängystä nousemista. Oon syönyt kahden tunnin välein, muuten iskee heikotus.

Mieliala ei juurikaan ole vaihdellut. Tässä on tuntunut menevän muutama viikko sumussa, kun ei ole oikein jaksanut uskoa että kaikki menisi hyvin.

Valkovuotoa on tullut välillä enemmän välillä vähemmän. Väri on vaihdellut kirkkaasta vihreän keltaiseen. Oon pitänyt suojaa koko ajan, myös yöllä, on itsellä mukavampi olo.

Tänään eka neuvola. Halusin sen vasta molempien ultrien jälkeen, ettei tule turhaa reissua. Ensi viikolla sikiöseulonnat.

Vähän jämää kun alkaa monta yövuoroa että kuinka jaksaa. Lääkäri oli sitä mieltä että vuorotyö ei lisää keskenmenoriskiä. Mut jos migreeniä alkaa olemaan useammin niin meen uudestaan lääkäriin. Mulla on pysynyt migreeni ennen aisoissa mutta raskaus on muuttanut kohtaukset pahemmiksi ja pitkäkestoisemmiksi.

Tänään 9+1, ohhoh! Tsemppiä ultriin, on se vaan jännä paikka päästä katsomaan onko kaikki ok!
 
Kuulumisia täältäkin. Tosin surkeita sellaisia. Täällä on alun tuhruvuodot muuttuneet kirkkaaksi ja runsaammiksi. Lisäksi tänä aamuna oli kovaa alavatsasärkyä. Joten tää tais olla sit tässä. Sain yksityiselle ajan ultraan parin tunnin päähän, sitten saan varmistuksen (toivottavasti). Ehkei meille sitä neljättä sitten ollutkaan tarkoitettu...
T. Supermario rv 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Leenulainen
Heipa!

Ilmoittaudun mukaan. Itsellä rankka kevät ja kesä takana. PAri päivää sitten olisi pitänyt olla lapseni laskettuaika, mutta kaikki päättyi keskeytykseen toukokuussa rv 23 pahojen rakennevikojen sekä kromosomihäiriöiden vuoksi. Synnytin pienen enkelin.
Jälkivuodon jatkuessa kävin lääkärissä jossa heinäkuun lopussa todettiin että istukkaa oli jäänyt vielä kohtuun. Saman tien kaavintaan ja siellä sanottiin että raskautumista pitää välttää ja muutenkin kun limakalvoa ei ole, on todella pieni todennäköisyys raskautua monee kuukauteen.

No kävin sitten tiistaina lääkärissä, kun raskaustesti (5kpl) näytti positivista tulosta, ja olinkin sitten viikolla 8+5 ja siellä pieni sydän sykki.

Fiilis on aivan ymmyrkäinen. Mulla ei ole viime joulukuun jälkeen ollut yksäkään menkkoja ja yhdynnässä olemme ehtineet olla 2x tässä kaavinnan jälkeen.

Otimme asunnon pois myynnistä, kaikki tarvikkeet on myyty pois. Muutenkin suunnitelmat yrityksestä oli unohdettu.

Tässäpä ollaan pihalla kuin lumiukko. Onnellinen silti. Nyt vain pitäisi päättää mennäkkö istukkabiopsiaan! Onko kellään kokemusta siitä?

Panikoija + bebe 9+0
 
Hei kaikki! Kirjoitetaan nyt tännekkin, enemmän kyllä olen tuolla lapsettomien puolella. Raskauduin siis pakastetun alkion siirrosta ja nyt on 7+5 tänään. Laskettuaika 13.5. Jos siis kuvittelin, että piinailu loppuisi plussan tuloon ja siitä eteenpäin kaikki olisi sellaista vaaleanpunaista -höttöunelmaa olin totaalisen väärässä. Matkalle on jo mahtunut unettomia öitä ja verisiä siteitä. Samalla on soiteltu kaikki mahdolliset paikat läpi: tk, neuvola, työterveys ja poli. Eilen kesken työpäivän alkoi tuleen veristä vuotoa - sellasta kirkasta verta. Tänään sain itkumonguttuani itseni gynenpolille ultraan, siellä kaikki hyvin. Lähtiessäni sain kehotuksen vaan ettei kaikkia vuotoja tarvitse ottaa vakavasti. Hyvähän se on sanoa, kun on jo kiintynyt beibiin ja kaikkensa tekisin sitä suojellakseni. Polilta lähtiessäni vuoto oli aisoissa, mutta taas tulee kirkasta veristä vuotoa. :( Tätä hermoja raastavaa odotusta vielä monta monta kuukautta. Ainakin jalat pysyy maassa näin.

Reuna / ensimmäinen/ 13.5 / tyks
 
Olen pahoillani SuperMario :( Paljon voimia teille!

Panikoija87, kovia olette joutuneet kokemaan. Paljon onnea tähän odotukseen, niin se elämä yllättää :love:(y)

Reuna tsemppiä vuotoihin! Uskon että on varmasti todella stressaavaa :(. Hoidoissa olleille toivoo aina erityisen kovasti onnellista lopputulosta.
 
SuperMariolle kovasti voimia, elämä ei oo aina reilua :cry:

Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Rinnat kipeänä, välillä etoo, palelee. Eipä juurikaan muuta, no välillä alamahassa paineen tunnetta. Lempifarkut kiristää jo :eek:

Mukavaa viikonloppua kaikille,
Tytti&vaavi rv5+2 :love:
 
Voimia keskeytyneisiin raskauksiin. Toivon todella että saatte kuulla hyviä uutisia ❤

Täällä on ihan järetön pahoinvointi. Tai voishan se olla pahempikin. Pitäisi tosiaan sinne neuvolaankin soittaa muttako ei jaksa!!! Mutta otettava nyt itseä nuskasta kiinni.

Mitä syötte pahaanoloon? Vinkkejä kaipaan kun pitää yölläkin syödä ettei aamulla oksennus lennä. Ja närästää jo Ei yhtään kiva. Pitää varmaankin vahvempia lääkkeitä pyytää jossakin vaiheessa kun jo nyt menee Rennietä päivittäin. Mutta sehän ties paksua tukkaa vauvalla. Ja mulla nuo on kyllä pitäneet paikkansa!

Rai-da ja poksu 7+ jotain
 
Voimia keskeytyneisiin raskauksiin. Toivon todella että saatte kuulla hyviä uutisia ❤

Täällä on ihan järetön pahoinvointi. Tai voishan se olla pahempikin. Pitäisi tosiaan sinne neuvolaankin soittaa muttako ei jaksa!!! Mutta otettava nyt itseä nuskasta kiinni.

Mitä syötte pahaanoloon? Vinkkejä kaipaan kun pitää yölläkin syödä ettei aamulla oksennus lennä. Ja närästää jo Ei yhtään kiva. Pitää varmaankin vahvempia lääkkeitä pyytää jossakin vaiheessa kun jo nyt menee Rennietä päivittäin. Mutta sehän ties paksua tukkaa vauvalla. Ja mulla nuo on kyllä pitäneet paikkansa!

Rai-da ja poksu 7+ jotain
Täällä toinen pahoinvoinnista kärsivä! Mulla ei oikeestaan yösyöminen ja aamulla ennen nousua syöminen auttanut. Ajattelin ite kokeilla seuraavaks jotain suolakeksiä tai vastaavaa, kun nyt syöny omenaa vaan. Siitä ainaki lueskelin että vois olla apua. (y) Eilen kävin ostaan b6 vitamiinia ja pahoinvointirannekkeen, vaikuttais ainakin vähän hellittävän. Tiedä sitten onko vaan parempi päivä mutta kaikkee on kokeiltava että kestää.:ROFLMAO: Närästykseen vois kokeilla maitoa/piimää, jos maistuu. Ja muutenkin syö vaan sellasta, mitä mieli tekee. Sekin itellä vaihtelee päivittäin.:LOL:

tinz_l ja kirppu rv 7 :love:
 
Olen pahoillani EtanaLilli :(. Jaksamista teille!

Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Mä olen ihan hirveän turvonnut tankki! Huomenna sisko tulee käymään ja mä en yhtään tiedä miten tämän pötsin piilottaa...(n). Kohta on kyllä pakko ottaa äitiyshousut käyttöön. Mutta kun en haluaisi ennen sitä ultraan, kun ei tiedä edes että onko siellä ketään... Että ehkä vedän jollain collareilla kolme viikkoa...

Onko täällä muita jotka jättävät varhaisultran väliin?

Kaksi päivää tehnyt ihan hirveästi mieli karjalanpiirakoita, nimenomaan niitä raakapakasteita. Nyt kävin ostamassa, syön varmaan koko pussillisen illalla :p:whistle: (meinasin kyllä siis paistaa ne ensin, ihan niin oudoiksi ei ole mieliteot menneet ;):ROFLMAO:).

Jospa sitten vaan makoilisi kun tilaisuus koitti (y).

Kivaa alkavaa viikonloppua, kohta ollaan jo lokakuussa! (mä en edes tiedä montako päivää syyskuussa on :cool:)

Sulkava_ ja masukki 8+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Nyt on kyllä ollu pahoinvointi huipussaan pari päivää Töistäkin poissa joutu olee tän päivän.Vähän stressaa et jos tää ei tästä helpotu parin viikon päähän kun ois kaikenlaista velvollisuutta hoidettavana.Eilen aamusta oksensin ekaa kertaa, tilanteesta kun aukasin jääkaapin oven,kaikki ruuan näkeminenkin ällötti ja etenkin hajut...Tänään ruokakaupassa käyminen meinas päättyy samoin...tosi minimissä tuo syöminen nyt ollu tään takia ja sekään ei tietty hyvä juttu
T.daalia82 7+4
 

Yhteistyössä