** Toukotenavat 2017 **

Eilen oli yllättävän hyvä olo ja pystyin syömään mitä vaan! Luulin jo hetken että kaikki ei oo hyvin tuolla.:LOL: Kunnes tänään sitten vaikuttas siltä ettei vesikään pysy sisällä. :sick: On tää kyllä melkosta.. Ylihuomenna alkaa harjoittelu, varmaan ei jää sielläkään kellekään epäselväks että kuka on paksuna jos näinki paljon täytyy käydä vessaa halailemassa.(n)
 
Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville, toivottavasti alkaa pian helpottamaan!

No niin, vannomatta paras. Ostinkin tänään sitten äitiyshousut :ninja:. Ja minunkin Ei pitänyt tehdä sitä ennen nt-ultraa. Ihan vahingossa eksyin kirpparilla sovittelemaan äitiysfarkkuja ja sieltä löytyikin tosi kivat, niin mukaanhan ne oli otettava... No toisaalta lupasinkin itselleni että tässä raskaudessa en ole taikauskoinen (y).

Poika oli tänään ensimmäisen kerran "muuten vaan" -hoidossa. Olihan nyt jo aikakin. Yllättävän kivuttomasti meni molemmilla, äitikään ei itkenyt. Onneksi mun sisko on sille niin tuttu. Mutta olipas IHANAA käydä miehen kanssa kaksin ulkona syömässä, ja syödä ihan rauhassa ilman keskeytyksiä!! Onhan viime kerrasta jo aikaa melkein kaksi vuotta... Tuntuu että olen nyt ihan uusi ihminen ja tällä jaksaa taas ainakin pari viikkoa :rolleyes:. Niin ihana kun poika onkin :love:.

Se olisi lokakuu, viikot menee ihan tosi nopeasti!

Kivaa viikonloppua mammat!

Ai niin, munhan piti tulla vaan poksumaan :ROFLMAO:

Sulkava ja masukki 9+0 poks poks poks :love:
10. rv alkoi (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja forester
Täällä pahoinvoinnista kärsitty pari päivää, oksennuskin tullut muutaman kerran.
Useaan yöhön ei oo saanut kunnolla nukuttua kun pitää juoda tai syödä pieniä määriä koko ajan. Eilen olin saikulla töistä.

Mutta ihaniakin uutisia siinä mielessä, että tänään käytiin miehen kanssa alkuraskauden uä:ssä ja pienen syke näkyi ja vastasi aikalailla viikkoja.
Tänään siis rv 6+4.

Ihanaa viikonloppua ja jaksakaa olojenne kanssa :)
 
Hei kaikille ja onnea plussista!

Täällä plussa tuli viikko sitten ja la 30.5. Takana puolitoista vuotta lapsettomuutta, keskenmeno ja sittemmin myös kaksi ihanaa lasta <3. Nyt siis kolmas kyydissä, tällä kertaa ihan luomuna, mikä yllätti meidät totaalisesti. Km pelottaa, ja varhaisultra varattu viikon päähän viikolle 6+3.

Onko täällä vielä ketjuilevaa porukkaa, joka ei ole siirtynyt fb:hen? Itse en koe ainakaan vielä mukavaksi mennä sinne oikealla nimellä, joten mieluummin palstailisin täällä, jos ketju on aktiivinen?
 
Hei kaikille ja onnea plussista!

Täällä plussa tuli viikko sitten ja la 30.5. Takana puolitoista vuotta lapsettomuutta, keskenmeno ja sittemmin myös kaksi ihanaa lasta <3. Nyt siis kolmas kyydissä, tällä kertaa ihan luomuna, mikä yllätti meidät totaalisesti. Km pelottaa, ja varhaisultra varattu viikon päähän viikolle 6+3.

Onko täällä vielä ketjuilevaa porukkaa, joka ei ole siirtynyt fb:hen? Itse en koe ainakaan vielä mukavaksi mennä sinne oikealla nimellä, joten mieluummin palstailisin täällä, jos ketju on aktiivinen?
Minä en ainakaan ole fb:ssä, enkä sinne ole menossakaan. Lupaan kirjoitella täällä loppuun asti jos vain mukana pysyn. Vaikka sitten itsekseni :ROFLMAO:
Paljon onnea teille ihanasta luomuylläristä :love:. Olette sen todellakin ansainneet tuollaisen taipaleen jälkeen.
 
Minä en ainakaan ole fb:ssä, enkä sinne ole menossakaan. Lupaan kirjoitella täällä loppuun asti jos vain mukana pysyn. Vaikka sitten itsekseni :ROFLMAO:
Paljon onnea teille ihanasta luomuylläristä :love:. Olette sen todellakin ansainneet tuollaisen taipaleen jälkeen.
Voi kiitos Sulkava! Kiva tietää, että muitakin palstailijoita löytyy!

Täällä siis tänään rv 5+4 ja tissit jokseenkin herkkinä, kohdussa ns. paineen tunne ja eilen ja tänään illalla alkanut tulla pahoinvointia. Tiedän kyllä syöväni vähän huonosti iltaisin, kun takana vielä aktiivinen päivä lasten kanssa. Tänään 4h ulkoilua, lenkkeilyä ja uintireissu. Oon vaan niin puhki iltaisin, etten jaksa edes syödä. Nyt ois varmaan pakko opetella, kun muuten alkaa pahoinvointi..
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Mä kans hengailen täällä, en koe fb ryhmää liittymistä mun jutuks, ainakaan vielä pitkään aikaan..
Pahoinvointi ollu täälläkin päivän teema, parinkin jo oikeestaa.. tai oikeemmin etova olo, pakko syödä kokoajan jotain, mut kaikkee ei todellakaan tee mieli. Vaalee leipä uppoo hyvin, mitä en normaalisti paljoa syö, ja kaikki makee on muuttunut tosi makeeks, on siis tapahtunu sellanen kunnon muutos sokerihiirestä suolasen ystäväks! sama tapahtu esikoista odottaessa! Onneks niin, ettei paino nousis ihan kamalasti! Ja sit tää väsymys on jotain aivan uskomatonta! Tekisi mieli vaa nukkua kokoajan! Mut ehkä tämä tästä vielä helpottuu! Nykyää illalla huomaa kans et on painon tunnetta alamahalla, sivuillepäin, et kai siellä ne kohdun kiinnikkeet venyy! Ja jos nostaa jotain painavaa alamaha kipeytyy tosi nopeeta.
Meil ollu mun vanhemmat käymässä mut ei sit kuitenkaa vielä tullut kerrottua masuasukista mitään, ku vähä kiehtois ajatus et kertois vasta sitte np ultran jälkeen, jos on mitään kerrottavaa..
Mut ti eka neuvola! Kivaa! Pääsee taas sinne käymään! Harmi ku omalla neuvolatädillä sijainen ainakin koko tän raskauden ajan. Olis vaa ollu kivaa jatkaa samalla jonka jo tuntee! Miten muuten on, voiko esikoisen ottaa mukaan sinne...? Kun on vähä huonoon aikaan ja en viittis tunnin takia ketää pyytää meille. Luulis et on ok kun ei siellä muuta tehä ku jutellaa ja saadaan miljoona lappusta ja kirjasta..
Kivaa viikonloppua!
Leenulainen 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja Maria82
Mä en oo myöskään siirtymässä fb:n ryhmään, mieluummiin täällä kirjoittelen :)
Me ei olla vieläkään kerrottu kenellekkään. 2 viikkoa olisi vielä ekaan neuvolaan. Jos/kun siellä kaikki ok, niin haluan ainakin parhaalle ystävälle paljastaa tän :rolleyes: Ehkä muitten kans voisi odotella sen rv12 yli. Mielenkiinnolla odotan mitä kukanenkin sanoo :ROFLMAO:

Tytti rv5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja Maria82
Kiva juttu, että lisää täällä hengailijoita löytyy, Leenulainen ja Tytti2017!

Leenulainen, kyllä mulla on ollut esikoinen mukana kun toisesta kävin neuvolassa. Hyvin aina mennyt käynnit! Meillä ei harmiksemme ole edes mahdollisuutta saada ketään hoitamaan lapsia, sen verran kaukana mahdolliset apukädet. Ota mukaan vaan, hyvin se menee! :)

Täällä lievä, aaltoileva pahoinvointi aamustakin. Meillä kahden muksut kanssa tosin aamut käynnistyvät sen verta vauhdikkaasti, että omaa oloa ei ehdi kauaa miettiä:LOL:.

Varhaisultra perjantaina, mitenhän malttaisi sinne asti? Vaikka mun ekan raskauden km on lähes unohtunut, on siitä sen verran jäänyt trauma, että on vaikea kuvitella ultrasta hyviä uutisia. Hassu ajatelmia, että kaikki olisi hyvin, ellen menisi ultraan. Tietenkin järjellä sitä tajuaa, että eihän se noin mene.. Jännittää kyllä ihan hirmuna! :ninja:

Milliaani, rv 5+5
 
Itekään en vielä uskalla fb ryhmään mennä, ehkä sitten joskus myöhemmin liityn sinne. Nyt kun kaikki vielä niin epävarmaa. Meidän piti pitää tää salassa pidempään mutta tän mun olon takia ollut pakko kertoa muutamille ja yks arvas mun rannekkeesta.:ROFLMAO: Ja joo tää väsymys on muuten aivan järkyttävää! Aamulla heti syömisen jälkee olis ihan parasta mennä takas nukkuun ja iltapäivällä kans! Ja päikkäreitten lisäks uni tulee aikasin illalla.:sleep::D
 
Mä olen Facebook-ryhmässäkin mutta silti täällä voi "anonyymina" jotenkin helpompi kirjoitella :) eli mukana kans ajattelin pysyä. Esikoisen aikana tästä kaksplussan porukasta tuli tosi tärkeä ja vasta ihan loppuvaiheessa perustettiin meille aktiivisimmille oma salainen fb-ryhmä, se oli musta tosi kiva tapa. Ja edelleen siellä niiden samojen mammojen kanssa jutellaan päivittäin. Eli että sielä fb:ssä on sitten vain ne tyypit ketkä on täällä tulleet jo tutuiksi ja "läheisiksi", kuitenkin pitkä yhteinen taival tällein virtuaalisesti tulee kuljettua raskauden ajan. :love:

Mitäs muuta. Olot jatkuu, siis aivan järkky paha olo koko ajan ja oon sen takia ollut miehellekin aika kiukkuinen :whistle: Just sanoin tänään sille että kun on nyt suunnilleen kuukauden ollut JOKA PÄIVÄ sellainen olo kuin ois krapulassa. :sick: Toisaalta oon onnellinen että on näitä oireita niin tuntuu jotenkin varmemmalta tämä raskaus.

Me tossa äsken mietittiin toinen nimi - ehdotuksia jos vauva on poika. Etunimi on valmiina mutta toista nimeä ei olla keksitty. Käytiin sellaista nimilistaa läpi ja nyt on 10 vaihtoehtoa kirjoitettu ylös ja niitä pitäis sit makustella. Mä oon niin nimifriikki että tykkään tästä nimenanto-prosessista kovasti. Tytölle onkin sitten jo sekä etu- että toinen nimi keksittyinä.

Pupumama ja Pottu 8+6, huomenna taas poksutaan :love:
 
Mulla on ehkä paha olo vähän helpottanut. Tai nyt se on ollut lähinnä sellaisesta että tietyt ruoat inhottaa ja kun avaa esim. jääkaapin tai astianpesukoneen oven. Mutta koko aikaa ei ole ällöttänyt. Makkara olisi ehkä pahin :sick:. Siitä mun olisi pakko kieltäytyä jos joku tarjoaisi.

Mulla kanssa Leenulainen tuntuu mahassa sellainen painon tunne kun nostaa jotain tai tekee jotain raskaampaa. Painavan kauppakassin kantaminen saa myös inhottavan tunteen aikaan. Ja kyllä varmasti voi ottaa esikoisen mukaan neuvolaan. Meidän terkka ainakin kyseli samalla vähän myös hänen asioistaan (y)
.Viimeksikin mulla alkoi harjoitussupistukset jo joskus viikolla 22. Nyt "odotan" niitä samoihin aikoihin tai vähän aikaisemmin. Koin ne jotenkin tosi ahdistaviksi vaikka eivät sinänsä kipeitä ollutkaan. Tai no lähti mulla kohdunkaulan sisäsuu vähän avautumaan jo noihin aikoihin, että sai ne jotain aikaan kuitenkin.
Odotan hirveästi liikkeitä:love:. Viimeksi tuntui ensimmäinen rv 15+1. Nythän voisi tuntua vielä aikaisemmin ainakin jos istukka on taas takana...
Mä menen nyt tässä jo ihan asioiden edelle :ninja:

Aika hyvin nimiasiat teillä pupumama (y), mua ehkä lähinnä ahdistaa vielä tuo asia (n)

Mutta kivaa alkavaa viikkoa kaikille! Yrittäkäähän jotenkin pärjätä pahoinvointien kanssa, ja ultraa odottavat yrittäkää pysyä housuissanne :ROFLMAO:

Sulkava_ ja masukki 9+1 :love:
 
Mä oon kans pyöritelly jo nimiä mielessäni :D Pojalle on paljon helpompi keksiä, tytölle varsinki etunimi tuottaa pään vaivaa. Onhan tässä onneksi aikaa hyvin :ROFLMAO:
Uutta viikkoa taas aloitellaan, keskiviikkona poksuu taas rv:t (y)
Oma mieli meinaa olla niin malttamaton.. haluisin jo niin sinne neuvolaan ja pikkasen enemmän viikkoja kasaan että sais hehkuttaa asiaa ääneen lähimmäisille :love:
 
Mulla taas on pitkä lista tyttöjen nimiä valmiina ja pojalle vaan ihan muutama! En meinaa mitään kivaa pojan nimeä keksiä ja sit kun pitäis saada se vielä rimmaamaan edes jotenkin esikoisen nimeen ja sukunimee.. ei ole helppoa. Ja kai se miehen mielipidekin pitää kuunnella :LOL:

Mulla on nyt ainakin poikaolo! Saa nähdä pitääkö paikkansa. Esikoisesta oli alkuun tyttöolo mutta muistaakseni lähempänä rakenneultraa tuli hetkellisesti fiilis, että oliskin poika. Mutta tyttölupaus ultrassa tuli ja niinhän se tyttö oli :)
 
Musta kans tuntui esikoisen aikana että pojalle oli ihan hirveän vaikea keksiä nimeä, mutta tytölle oli monta rimpsua valmiina! Mutta sitten kun se yks keksittiin niin se olikin sit heti täydellinen eikä muita edes mietitty. :love: Nyt tän tokan kohdalla taas pojalle keksittiin nimi jo aikoja sitten mutta tytölle oli vaikeampi.

Esikoisesta mulla oli poikaolo alusta alkaen ja poika tuli, nyt taas on tyttöolo. :rolleyes:
 
Minäkin uskalsin nyt tänne vihdoin rekisteröityä ja kirjoittaa. Ensimmäinen raskaus on menossa 7+0. Eilen käytiin alkuraskauden ultrassa ja kaikki oli niin hyvin kuin vaan mahdollista. Tuntuu aika uskomattomalta kun on ollut vaikeuksia aiemmin (tämä oli ensimmäinen IVF-hoitokierros). Jotenkin sitä vaan pelkää että jotain pahaa kuitenkin tapahtuu kun onni on yhtäkkiä kääntynyt. :/

Olo on ollut suhteellisen hyvä. Meidän suvussa ei kauheasti aamupahoinvointia podeta ja itekkin näytän siltä säästyväni. (Luojan kiitos! Tsemppiä teille jotka ootte pahoinvoivia!) Nälkä on koko ajan ja tulee tosi nopeasti huono olo jos ei syö ajallaan. Pientä kipuilua on alamahassa päivittäin ja rinnat on edelleen aika arat. Onpahan koko ajan konkreettista muistutusta siitä että kyllä sitä raskaana ollaan!

-Saapuska ja 7+0
 
Iiks mulla tänään ar-ultra puolilta päivin:D:eek:
Nyt oikeastaan rupes jännittämään, mies sai lomittajan navetalle niin pääsee mukaani ♡
Ei kyllä juurikaan oireita oo, en nyt siitä ressaa ei ollu viimesessäkään raskaudessa mitään. Ihanaa vaan päästä kurkkaamaan mitä tuolla kohdussa tapahtuu ja kuka siellä on toivottavasti elävää sykkeen kera ♡♡
Ja ultrassa jos kaikki hyvin saan kerrottua muille siskoilleni ja veljelle ja omille lapsille ♡

Tervetuloa uudet odottajat:love:


HooKoo82 & papana 6+4rv ♡
 
Kävin lukemassa kuulumisia.
Mulla huomenna ar-ultra. Jännittää.

Muillekin tsemppiä jännittäviin tilanteisiin; niitä kun ei puutu.

Helmiina ja nyytti 6+4
 
Heippa! Mieki voisin kirjoitella tänne. Oon koko ajan käyny lukemassa mitä tänne kuuluu mutta nyt vasta ite kehtaan kirjoitella. Tämä ois ensimmäinen raskaus kahden vuoden lapsettomuuden ja hoitojen jälkeen. Eli hyvinhyvin toivottu lapsukainen ois kyseessä! Nyt aamulla iski kyllä paniikki. Rv 7+2, ja aamulla pyyhittäessä tuli semmosta ruskeaa tuhruvuotoa. Pelottaa ihan kauheasti mitä se oli! Gynelle haluaisin, mutta kaikki tältä ja huomiselta varattuja :( onko kellään muulla tullut mitään epämääräsiä vuotoja? Voisko olla vaan harmitonta. Hankala yrittää tässä nyt sitten vaan olla ihan epätietoisena ja odottaa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
 
Mäkin voisin tulla tänne! Oon lukenut keskustelua, mutta nyt sain vasta aikaiseksi rekisteröityä. Mulla on ensimmäinen raskaus kyseessä ja tänään 7+2. La ilmeisesti 20.5. Jotenkin ei osaa vielä ajatella raskautta, kun ei ole mitään varmaa tietoa että onko siellä joku, ar-ultraan en oo ajatellut meneväni. Oireita kyllä on jonkun verran, väsymystä, ällötystä, pahaa makua suussa ja kauhea turvotus. Ostin reilu viikko ennen plussaa uudet housut, jotka jo ahdistaa :whistle:

Fb-ryhmään en ainakaan vielä halua, saa nähdä haluanko ollenkaan missään vaiheessa, jotenkin helpompi anonyymina kirjoitella :)
 
Paljon onnea HooKoo-82 :love:, ihanaa!
Ja tervetuloa uudet, mukavaa kun tulee vielä uusia (y)
Tsemppiä nanja_ vuotoihin! Varmasti mietityttää, vaikka alkuraskauden vuodot yleisiä onkin. Toivottavasti oli vaan pientä harmitonta vuotoa ja kaikki on edelleen hyvin.
Eikö hoidoissa käyneet pääse sitä kautta tarkistuttamaan tilanteen jos vuotoja esiintyy? Pahoittelut, en tiedä. Mutta reilua se ainakin olisi.

Mulla kyllä todella selkeästi poikaolo. Viimeksi oli tyttöolo ja poika tuli. Saas nähdä miten nyt käy :rolleyes:.
Pystyykö muut vielä nukkumaan vatsallaan? Itsestä se ei tunnu enää mukavalta ja käytän tyynyä kyljen alla kun en oikein muissakaan asennoissa osaa nukkua. Ajattelin kyllä hankkia sen vartalotyynyn, mutta sitäkään en haluaisi tehdä vielä... Ja nyt kun sanon näin niin olen kuitenkin huomenna jo tyynykaupoilla, vähän niinkuin äitiyshousujen kanssa kävi :ROFLMAO:

Voikaahan paksusti kaikki!
Sulkava_ ja masukki 9+2 :love:
 
Pahoinvoivat kuulumiset täältäkin. Tää jatkuva kuvotus alkaa pikkuhiljaa tuntua pääkopassa. Yrjötä ei ole tarvinnut paitsi tänä aamuna piti kakoa vähän mutta kun ei jaksa olla yhtään innostunut mistään.. Mieluiten vaan möllöttäisi omissa oloissaan tai nukkuu, silloin ei kiukuta. Välillä itku silmässä hoitelee pakollisia hommia.. Viime viikolla oli pari helpompaa päivää, oireet hellitti sen verran että hädissäni kävin ultrassa tilanteen tarkistamassa mutta hyvin kasvanut itunen siellä oli. Toivottavasti tää pikkuhiljaa helpottaisi. Tervetuloa kaikki uudet, tsemppiä pahoinvointeihin ja muihin huoliin! Ainiin, eilen tuli tippa linssiin kun telkkarin eräohjelmassa noutaja haki onnistuneesti sorsan kaislikosta :D , ihan älyttömän tunteellinen hetki! Muilla vastaavia..? F ja itunen 9+2
 
Täälläkin pahoinvointi vaivannut nyt reilun viikon. Oksentanut en ole, mutta ihan hirveen paha olo ollu enimmäkseen aamuisin ja aamupäivisin. Illalla vain lievästi. Eilen kävin ostamassa pahoinvointirannekkeet ajatuksella, että töissä olo ois siedettävämpi ja ihan hyvin ne tänään ainakin toimi. Ei ne sitä kuvotusta kokonaan poistanu, muttei koko ajan ollu semmonen oli, että ihan just tulee ykä.

Aika tuntuu menevän hitaasti. En kauhean pitkälle tätä raskautta halua ajatella ennen kuin, tietää onko kyydissä ketään. Varhaisultraan en nyt raaski mennä, joten aika kauan saa vielä odotella np-ultraa.

Kellekkään ei olla vielä tohdittu kertoa tästä. En oo vielä miettiny milloin ja kelle sitä sit kertoo aikanaan.

Ensimmäisen neuvolankin sain varattua, se on ens viikolla.

taikatalvikki 6+3
 

Yhteistyössä