Toukovaavit 2011

Itse taidan olla sopivasti "keski-ikäinen", kun kaikki kaveritkin tuntivat vauvautuvan nyt vauhdilla. Niin, ja nekin, jotka eivät vauvaudu, alkavat olla jo liian vanhoja ja väsyneitä siihen kaikista railakkainpaan biletykseen :O. Hyvin siis ollaan edelleen samalla aaltopituudella myös sinkkuystävien kanssa ja ainakin VÄITÄN osaavani puhua myös muusta kuin vauvoista (tosin sillä erotuksella, ettei minulla paljon työ- tai bilejuttujakaan ole). Erityisesti yhden vanhan kaverin kanssa ollaan nyt lähennytty uudestaan, kun molemmat saatiin esikoiset viime vuonna, ja se on ollut aivan ihanaa :). Sain kutsun tämän ystävän polttareihinkin, joita kovasti jo suunnitellaan :heart:. Sitten kelpaa taas kertoa bilejuttujakin!

MaiMei: Jos olet tulossa Jyväskylään, niin olisipa kiva hörpätä vaikka kahvit :)! Ollaan näköjään opiskeltukin samoja juttuja :D.
 
Tehdäänpä niin, kevlarsoul, se olis tosi hauskaa! :) :)

Tuo on muuten totta, vauvan (vauvojen) myötä on tullut lähennyttyä paljon muutamien vanhojen ei-niin-läheisten tuttujen kanssa. Se on mukavaa. On syntynyt myös ihan uusia tosiystävyyksiä, mikä on myös mukavaa. Kivaa ylipäänsä, että kaiken ikäisenä voi saada aina uusia, hyviä ystäviä (tai sitten niitä vanhoja). Mutta mulla on valitettavasti sitten ne aiemmin paremmat (vauvattomat) ystävät vähän vetäytyneet. Tosin monesta tiedän, että kyllä he siellä ovat, ja joskus taas ollaan yhtä läheisiä kuin ennenkin. Ei mun vauvaantuminen ole varmasti ainoa syy, ihmisillä on aina erilaisia elämäntilanteita, kiirettä ja muuta.
 
Influenssaa minäkin olen epäillyt. Nyt tosin kuume on saatu pysymään aisoissa. Tänään on lämmöt ollu 37-37.5. Mutta tuo räkäisyys on kyllä ihan hirveetä. Todella sitkeää limaa.. Ja edelleen ihan sylipoikana on. Repussa olen välillä pitänyt, kun molemmat kädet täytyy saada käyttöön. Mutta kyllä sekin vaan selän päälle käy.

Musta on kans ihanaa, kun vauvan myötä olen pikkusiskoni kans lähentynyt ihan eritavalla:heart: Hänellä on 2,5 vuotias lapsi ja 2kk ikäinen vauva. Voisinpa jopa sanoa, että hän on tällä hetkellä se ystävä, jolle voi ihan kaikki asiat kertoa..

Nyt äkkiä lepäilemään itsekin, kun jäbä nukahti!!
 
Viimeksi muokattu:
Mä alan olemaan ihan loppu. Ainakin 6 vkoa jo sairastettu eikä loppua näy. Ensin flunssaa,
kuumetta ja oksutautia ja sitten sama rumba taas uudestaan. Yksi lapsi jo terve,toisella oksu
lentää ja muiden sairastumista odottellessa. Itseltä ääni ihan poissa. Eskarista valittavat koko
ajan kun 6v on sairaana vaikka olen joka kerta ilmoittanut että mikä tauti taas on kyseessä.
Hermo meni totaalisesti ja laitoin aika napakan viestin että lopettaisivat sen ahdistelun,ei
meistä kukaan täällä huvikseen kökötä neljän seinän sisällä viikosta toiseen sairastamassa.
Kai ne jo epäilee että jokin on perheessämme vinossa ja lapsilla huonot oltavat kun koko ajan
on poissaoloja. Eskarilaisella on antibiootit keuhkoputkentulehdukseen ja ilmoitin perjantaina
että meillä on vatsatauti ja että tuskin haluavat tyttöä sinne tartuttamaan vaikka tyttö onkin
vielä terve.
Vauva sairastaa kolmatta viikkoa ja ollaan 3x juostu lääkärillä kun syömiset ja yöt on yhtä huutoa.
Korva oli viikko sitten punainen mutta ei lääkäri määrännyt kuuria. Mä vien vauvani sinne neljännen
kerran huomenna uudestaan ja vaadin kuuria tai lääkäri saa itse tulla valvomaan meille
öisin. Poika ei ole paljon syönyt sairaana ollessaan ja syönnit on yhtä tuskaa. Vauva huutaa selkä
kaarella mutta ei voi olla koko ajan syömättäkään.
Anteeksi valitus,mä olen vaan ihan puhki jo.
 
Uh, Nannaliina!! Ihan kauheaa! Ja tosi ikävää, että vielä kritisoidaan kaiken kukkuraksi. Teillä on ollut rankka kevät. Mutta kyllä se vaan lopulta ohi menee! Vielä jos hetken jaksat!

Meilläkin on poika ollut varmaan 6 viikkoa yskässä. Ihme tauteja kyl. Nyt on kova nuha, ja toivon, että sen myötä menisi sitten viimein ohi. Kun on niin yrjöherkkä kaveri, niin taas on saanut päivittäin kuurata oksuja, kun yskiessä alkaa yökityttää. Tuo myös vaikuttaa uniin, tisuttelu on kiihtynyt ihan älyttömäksi, kun ei voi yhtään antaa pojan itkeä, kun sitten alkaa yskittää ja sitten lentää laatta. Pakko siis tunkea tissi suuhun isompiin huutoihin, ja niitä on nyt ollut 7-20 kertaa yössä! Kai tuo yskä ja nuha ja sitten vielä rokotukset ja mahdollisesti uudet hampaatkin, plus eroahdistus, on saaneet yöt superlevottomiksi. Tänään, kun isin ansiosta mä sain nukkua pitkään ja nyt on pirteä olo, niin aloitan taas sen, ettei illalla vauva nukahtais tissiin. Voitais ottaa ohjelmaan iltasatu ja tisuttelu lastenhuoneessa, ja sitten vasta makuuhuoneeseen. Mutta se yskiminen + yrjöäminen on kyllä riski. Mä vaan oon niin tutti öisin, ettei kenenkään unista meinaa tulla mitään. Heti kun flunssa on ohi, alkaa yövierotus. Tavismaitoa nyt mukaan ohjelmaan. (Toivon tosin, ettei yölevottomuus johdu lehmänmaidosta... Ei kylläkään ole muita oireita, iho hyvä ja kakkii normaalisti, eikä päivällä esim. valita mahaa tai ole muuten huonotuulinen).

Tsemppiä viimeisiin alkukevään sairasteluihin! Kohta pahin kausi on ohi!!
 
Nannaliinalle kovasti jaksamisia ja paranemisia koko porukalle!:hug: Todella väsyttävää ja kuluttavaa kyllä tuollainen.

Meillä edelleen hirveä yskä jäbällä ja nenä vuotaa koko ajan:( Ja tuota oksentelua meillä myös liikkeellä. Eli ruokapöydässä saa hirveän yskän puuskan ja oksentaa ihan kaiken ulos. Ja sitten ei enää saa menemään mitään alas ja nälkäkin olisi.. Eli tissillä roikutaan meilläkin.. Yöllä en toki tissiä anna, kun vasta 6 aikaan. Mutta heräilee nyt kuitenkin kun on tukkoinen, nukahtaa sitten silittelyyn. Mutta joutuu siinä siis itsekin heräilemään varmaan sen 5 kertaa vähintään|O

Niin, ja kaiken lisäks huomasin, että jäbällä tunkee 4 hammasta kerralla!!! Eli sekin kiukuttaa:O No, jospa tän räkiksen ja hammasrumban jälkeen ois vaikka muutama viikko sellasta oikein seesteistä ja hyvä unista:D

Räkiksestä huolimatta jäbä kyllä ehtii levittää ja tyhjentää kaikki kaapit ja kuljettaa tavaroita vääriin paikkoihin:D Nyt kun koko ajan kävellään, niin niitä tavaroita tosiaan löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista. Mun pikkukattila, jossa teen aina pienelle puuron, löytyi pyykkikorista tänä aamuna!!!

-leena ja nuhis-ukko
 
Toivottavasti teilläkin, Leena, pian parannuttaan! Voi noi vauvojen yskät on niin ikäviä, kun kurkut on herkkänä ja sitten oksutaan sapuskat. Toivottavasti meillä tänään menee ok, kun on hoitajapäivä. Yö ainakin oli rauhallisempi kuin pitkään aikaan, vain 4 tisutainnutusta. Ja aamulla veteli 20 yli kahdeksaan, ihana kesäaika! Nyt jaksaa mutsikin tehdä töitä :)

Kuulin eilen pihalla, että meidän naapurustossa riehuu norovirus! Mietin heti, että jos eiliset oksennukset oliskin olleet sitä, mutta ehkä ei kuitenkaan. Oltiin naapurissa synttäreillä keskiviikkona, mutta tartuttajalapsi ilmeisesti saapui vasta, kun me oltiin jo lähdetty. Muut vieraat on nyt ilmeisesti kaikki oksennustaudissa! Uskomatonta, jos oli tuuria, ja vältyttiin! Nyt kyllä kartetaan naapureita sitten hyvä tovi :) Muuten on kyllä tosi kiva, että tässä meidän uudessa taloyhtiössä asuu ainakin 4 ihan saman ikäistä pikkuista! Kesällä on mukavasti pihalla kavereita. Ja tietty tulevaisuudessa.

No nyt niitä töitä :)
 
Huh,toivottavasti ette MaiMei saa noroa. Se on kyllä maailman kamalin tauti vaikka meneekin
nopsaan ohitse.
Olisin vienyt vauvan tänään lääkäriin mutta hän alkaa olemaan jo hippusen parempi. Katsotaan
vielä pari päivää ja jos kunto huononee niin sitten näytille.
Mä pääsen itse nielunäytteeseen kun sattuu keuhkoihin ja kurkkuun ja ääntä ei ole yhtään.
Viime yön vietin vessanpynttyä halien mutta aika lievästi,josko se nyt olisi mun osalta tässä.
5v yrjöää jo kolmatta vrk:tta ja on tosi kipeä. Sääliksi käy niin paljon.
7v poika sairastui viime keskiviikkona ja oli viime sunnuntaina ja kunnossa. Tänään piti
mennä kouluun jo niin yöllä alkoi kaamea ripuli. Tässä on kyllä sellainen tauti joka kestää
viikkotolkulla ja saattaa näköjään tulla aina vaan uudestaan ja uudestaan.
Kämppä on kuin kaatopaikka mutta mulla ei ainakaan ole voimia kamalasti siivota ja mies
ei saa aikaiseksi kun ei omaa minkäänlaista järjestelyntaitoa,tuntuu sotkevan kaikista eniten vaan...

Leenan perheelle myös paranemista kovasti!
 
Ei saatu noroa, ellei se voi sitten olla tosi tosi lievä. Vähän oli sellaista kevyttä pahoinvointia mulla maanantaina. Selvisi, että ei sillä, jota tartuttajaksi oli epäilty, ollukaan ollut noroa, joten jollain muulla juhlissa oli eli me oltais ihan hyvin voitu sairastua myös! Poitsu on kyllä vähän varovaisempi luonne vieraissa paikoissa, eikä mene suuna päänä imemään muitten leluja tms. Tykkää skannailla sylistä käsin tilannetta ja sitten hiljalleen uskaltautuu mukaan :) Millaisia luonteita muiden vauvoilla on?

Mutta yskä ja nuha vaan jatkuvat... Loputtomiin kai!

Tänään onkin eka hammaslääkäri!
 
Toivottavasti Nannaliinan perheessä ollaan jo tervehdytty!

Meilläkin flunssa/influenssa mikälie alkaa olla voitettu. Silloin tällöin yskän puuskia tulee, niistää ei enää tarvi. Enää ei oksenteluakaan ole ollut.

Mutta tuo hampaiden tulo!! Arggh! Yksi niistä neljästä on nyt tullut läpi, kaksi tulee kohta ja yksi kuultaa ikenen läpi.. Viime yö oli taas ihan kamala. Jäbä heräili vähän väliä ja puri nyrkkejään ja itki reppana. Eipä auttanu panadolikaan:(

Luonteesta: Meillä yleensä kun mennään kylään tai kerhoon, ensin sylistä tarkkaillaan muutama minuutti tilannetta. Mutta sitten mennäänkin täyttä vauhtia touhuilemaan. Tänään uskaltauduttiin jo perhekahvilaan (siis flunssan puolesta) ja siellä on nämä pienemmät lapset yleensä eri paikassa touhuilemassa kun isommat.. Eipä kiinnostanu vauvojen seura meidän jäbää vaan väkisellä meni sinne isojen poikien pallopeliin haitoiksi pyörimään. Kolhujakin tuli, mutta ei näyttäny haittaavan.:D Johtunee ison siskon ja ison veljen (ja heidän kavereiden) seurasta, ettei toisten pienten seura kerhossakaan kiinnosta.

Nyt päiväunille itsekin..
-leena ja jäbä
 
Puuhh.. Voisi tännekkin kirjoitella pitkästä aikaa.

Ensiviikolla pojanviikarilla neuvola. Ajattelin mainita terveydenhoitajalle, että poika on alkanut taas puklailemaan. Mitähän lie..

Kovin utelias vauva (kohta kyllä jo taapero :D) poika on.
Saa kaiken olla aina nostamassa kattoon ja johdot lähtee mukaan ja pitää olla kokoajan sanomassa ei.
Omat lelut ei niin kauheesti kiinnosta, mut kaikki stereot ja johdot.. Ei meinaa minun ei -kielto mennä perille, mutta isin menee lähes aina :p :/. Höh.
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Jotenkin nuo työt ja reissut ja sairastamiset on vieny tätä aikaa, joten en ole edes ehtinyt käydä vilkaisemassakaan tänne.

Niin mä sit lähdin viime viikolla töihin ja olen ihan pihalla. Lapset on hienosti sopeutuneet päiväkotiin, mutta mun töihin sopeutuminen näköjään vie vähän aikaa :)

Oltiin me reissussakin ja neiti sai siellä flunssan, joka nyt sitten jo oli menossa pois, mutta tuli kai joku uusi pöpö päiväkodista ja eilen todettiin korvatulehdus. Poju on kans ollu yskässä ja kamalassa nuhassa, mutta kuumetta ei ole ollut. Reissu meni muuten hyvin ja neiti oli lentokoneessa kun kotonaan. Nukkui koko matkan molempiin suuntiin. 5-vuotiaalle oli turvatarkastus jotain kamalaa ja herra pisti jarrut pohjaan kun olis pitäny portin läpi kävellä. Isä joutui kantamaan siitä sitten läpi. Takaisintulomatkalla kaikki sujui kuitenkin hyvin.

Me oltiin tiistaina 10kk neuvolassa ja neiti oli kasvanut aivan hurjasti. Pituutta on 75,5cn ja painoa 7,930kg. Uusia asioita on opittu hurjasti. Neiti kiipeää portaat ylös vauhdilla. Sit neiti nousee tukea vasten ylös, mutta irroittaa kädet ja menee kyykkyyn ja ylös, opettelee sitä tasapainoa. Puita pitkin kävellään ja eilen meinasi kävellä mun luo ihan ilman tukea, tosin kun sen tajusi, istahti heti maahan. Vielä ei taida olla askelten aika. Meille tuli pari hammastakin tuossa ""männä viikolla" ja nyt pitää purra kaikkea kaililla neljällä hampaalla. Meillä höpistäänkin kovasti. Tavuja ja sanantapaisia tulee hurjasti ja olen välillä kuullut "ääti" :)

Mutta nyt täytyy mennä laittamaan neiti päikkäreille, meillä ollaan herätty tänään puoli seiskalta...
 
Kiva kuulla pitkästä aikaa Tiudeliinista ja Marskusta:)

Meillle tais nyt se noro sitten rantautua:headwall: Esikoinen alkoi yöllä 1 aikaan oksentamaan ja ripuloimaan.. Vielä ei muilla ole.. Tää on niin tätä, jäbä nukkui koko viime yön heräämättä. Mutta eihän se oma nukkuminen onnistunut taaskaan. Tyttö oli herännyt pahaan oloon muttei kerennyt vessaan oksentamaan vaan ne tuli sängylle ja seinille. Minä sitten niitä pesin yöllä. Ajattelin ,että jos aamuun jää, niin pikkuapulainen olis varmasti tulossa paikalle.

Täytyy nyt toivoa sormet ja varpaat ristissä että me muut säästyttäis taudilta. heh..
 
Viimeksi muokattu:
Ei olla tervehdytty edelleenkään täällä. Olen sairastanut itse viikon vatsatautia/noroa/mitä lie ja tänään oli pakko raahautua tk:een verikokeisiin ja vastaanotolle. Jotain vatsatabletteja sain jatkuvaan ripuliin mutta eipä tälle muuta voi kuin odotella että menee ohitse. Olen niiiiiiin kypsä.
Meillä myös 6v alkoi oksentamaan kerrossängystä. Alas ehti juuri ja juuri mutta matollehan ja lattialle ne tuli.

Huh,karmeeta leena teilläkin. Kelleäpä sitä nyt ei sitten olisi:/.
 
Paranemisia kaikille sairaille! Meillä ollaan vihdoin terveenä toista viikkoa jopa, sormet ristiin taas ettei uutta tautiputkea ihan heti tulisi.

Meillä opittiin eilen konttaamaan! Jippii! Voin sanoa, että meikäläisen perässä juokseminen kohosi justiinsa potenssiin kymmenen, hirvee meno neidillä joka paikkaan. Yrittää myös seisoa, mutta vielä ei tasapaino pidä ja mätkähtää maahan joka kerta.

Myin tänään kirpparilla kaikki pieneksi jääneet vauvan vaatteet sekä sitterin, rintapumpun yms tavaraa. Ei tule neljättä enää tähän taloon, kyllä se nyt on tässä tämä katras.

Luonteesta: Meillä on rauhallinen ja iloinen vauva, aina hymyilee ja vieraillekin tekee helposti tuttavuutta. Nyt on kyllä huomattu, että neiti kun ei ole ollut vieraan hoidossa ollenkaan, niin tällä viikolla kun miehen kanssa mentiin eräälle luennolle 2 h ajaksi ja lapsenvahti hoiti muksuja, niin unillelaitto ei ollut onnistunut ollenkaan, neiti itki ja oli hereillä siihen asti kun me kotiuduttiin ja senkin jälkeen kuhki 23 asti sängyssä, normisti menee nukkumaan 20 jälkeen! Mitähän tulis jos pitäs neiti laittaa päivähoitoon?? Toivottavasti ens syksyyn mennessä neiti tottuu muidenkin hoitamiseen... Sitten se arki hoidossa alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täällä sit koko loppu porukka sairastaa, yöks. Keskimmäinen aloitti illalla ja pikku-jäbä oksenteli klo 1-3 vähän väliä, sitten aloitin minä ja viimeisenä mies.. Ja sotku on ihan kamalaa. Jospa tuosta kamalasta pyykkivuoresta jotenkin joskus selviää.
 
Uuh kamalaa, Leena! Ja Nannaliina... Jatkuu vaan sairastelut!

Tiudeliini ja Marsku, kiva kuulla! Lisää kuulumisia vaan!

Me ollaan mummulassa, äiskäkin on päässyt ihan rauhassa shoppailemaan kirppiksille ja kenkäkauppoihin :) Matka tänne itä-Suomeen uudessa Klippanin turvaistuimessa sujui hyvin nukkuen. Aluksi tosin taas tuli pieni oksu, ja mietinkin, että ei kai kyseessa ole matkapahoinvointi... Voikohan tämän ikäisellä jo olla?

No vielä leikkimään hetkeksi ennen kotiin ajelua.
 
Voi ei, paranemisia kaikille sairastaville :(! Ollaan kyllä selvitty helpolla, kun poika ei yhtä nuhaa lukuun ottamatta ole ollut vielä kertaakaan kipeänä. Pitää koputtaa puuta ja toivoa, ettei mitään tulekaan!

Meillä poika on luonteltaan vilkas ja utelias, meno on päällä koko ajan. Pahoin pelkään, että perii äitinsä kaksosluonteen ja parin vuoden päästä meillä vasta onkin KIIRE: itse kun olin varsinainen duracell-pupu ja kauhukakara tuossa 80-luvun puolivälin jälkeen ;). Vieraita saattaa ensin vähän ihmetellä, muttei muuten kyllä vierasta ollenkaan. Tosin hoitoon lähtöä ajatellen huolettaa kyllä se, ettei poika ole ollut vielä oikeastaan kertaakana muiden hoidossa - siis jos ei lasketa sitä, että mummu on viihdyttänyt sen ajan, kun me ollaan oltu saunassa (eli sen n. puoli tuntia). Pitää ehkä ihan käskemällä käskeä joku tänne lapsenvahdiksi joskus, että tottuisi poikain muihin hoitajiin :(. Tosin paljon kyllä kyläillään ja nähdään ihmisiä muuten, niin menoon ja meininkiin kyllä on totuttu :).
 
Tauti alkaa olla voitettu. Kaikki selviävät tänään jo töihin ja kouluun. Mutta pyykkikasa ja muu sotku on edelleen täällä. Ei ole kadonnut minnekään, vaikka kuinka illalla nukkumaan mennessä toivoin, että joku hyvä haltija ois käyny yön aikana taikasauvaa heilauttamassa;) Täytynee ottaa itseään niskasta kiinni ja aloitella jostain päästä. Ihan ekana odottaa kuitenkin ruokakauppareissu.

Pääsiäinenkin on jo tällä viikolla eikä meillä ole laitettu sitä mitenkään. Viikonloppuna oli tarkoitus.. Toisaalta lähdetään reissuun, niin mietin että ei varmaan hirveesti tarvikaan laitella mitään..

Nyt herättämään tuota sikeä unista esikkoa!!
 
Täällä myös toivottu vihdoin ja viimein. Alkoi tuntumaan ettei se lopu ikinä.

Meidän Aapeli on aina iloinen,utelias ja nopea :) Muutamia konttaus"askelia" ottanut mutta edelleen menee ryömimällä eteenpäin kovaa vauhtia ja työntää toisen jalan varpailla vauhtia menoonsa.

Mä kärsin itse kovasta unettomuudesta ja levottomista jaloista ja ne on taas sellainen yhdistelmä että yönäkin valvoin 04 asti ja sitten jo 7 ylös. Ja sen kolmen tunnin aikana oli kuitenkin 3 heräämistä. Väsyttää ihan kamalasti ja tänään pitäisi saada tapetoitua meidän makuuhuone ja käydä ostamassa uusi sänky ja käydä vielä jumpassakin hyppimissä.
 
Täältäkin pitkästä aikaa heipparallaa! Tyttö on jo reilut 10kk ja mitat oli jokin viikko sitten 9500g/73cm eli ei ihme kun 74cm vaatteet alkaa käydä pieneksi.

Vaikka olenkin onnellinen nykyhetkeen ja nautin tuosta pienestä ihmisestä, niin pientä haikeutta on ilmassa vauva-aikojen ollessa ohi. Meille ei siis toista todennäköisesti olla harkitsemassa ja kun pikkuhiljaa hankkiudun eroon raskausajan varusteista plus tietty kaikesta muusta mitä ei enää tarvi, niin meinaa kyllä riippiä sydäntä. Nyyh! Tuota aikaa ei saa koskaan takaisin ja vaikka toinen vauva tulisikin, niin ensimmäinen on aina ensimmäinen... joku pikkupikkupiru kuiskuttelee välillä mun korvaan että mitä jos sittenkin sisarrusta mietittäisiin. Huh! Oon itsekin ihan ihmeissäni ja miehelle en ole uskaltanut edes mainita asiasta. Joutusinkin varmaan huijaamaan sen toiseen kertaan isäksi jos muhun kunnon vauvakuume iskisi. Luulen kyllä että tämä olo on nyt tuon luopumisen tuskan vuoksi :O

Meillä ei vielä seisota ilman tukea, mutta pieniä viitteitä siihen suuntaan on jo ilmassa. Kauhea meno on kyllä koko ajan! Tempperamenttiäkin näyttää löytyvän, varsinkin kun jotain halutaan mutta ei saada :LOL: Sanoja ei kyllä tule, mitä nyt jotain ehkä äitiin tai isiin viittavaa kun oikein haluaa sen niin kuulla. Niin, ja yösyömiset näyttää alkavan loppumaan eli sitä kautta myös imetys...ja taas iso NYYYYYH, siis vaikka sitä olenkin odottanut :confused:

Nuhaa on ollut täälläkin varmaan kerran kuussa. Nyt on muutama viikko mennyt terveenä, mutta eikähöhän se jo vaani jossain kulman takana. Argh. Tsemppiä kaikille joilla on paljon pahempiakin riesoja kuin nuha!

Jaaha, päikkärit on ohi, joten maman tarttee nyt mennä....
 
Miiku, mä niin samaistun sun fiiliksiin, luopumisen tuskaa meikäläiselläkin! Vaikka päätös on tehty, et meille riittää nää kolme lasta, niin silti mulle tulee aina välillä mieleen, et ois se ihanaa saada vielä yksi vauva... Enkä ihan mahottomasti pistäis pahaksi, jos kierukka pettäiskin (nooh, aika epätodennäköstä, mut silti...). Mulla on imetystä enää aamuisin, kerran päivässä, sekin tässä tekee olon haikeaksi.
 
Samaa haikeutta täälläkin, kuin Miikulla ja nepulalla:'( Monta kertaa olen tippa linssissä ajatellut, että mun vauva ei enää oo vauva.. Kävelee ja touhuilee jo niin kovasti. Imetystä meillä kyllä on edelleenkin.. Meidän jäbä viihtyis tissillä vaikka kuin;) Varmaan tossa kesän alussa pikkuhiljaa lopetellaan.

Ja juu välillä kovastikin mietin sitä, josko meille neljäs lapsi tulis..Mutta sitten kuitenkin aina käännyn siihen, että tää jäbä on meidän viimeinen. Mieskin aina välillä puhuu siitä yhdestä vauvasta.. Joten ei mikään ole vielä poissuljettua. Tuntuu vaan, että ikäkin alkaa tulla kohta vastaan.

Meillä taas viimeyönä kitistiin. Kerkeshän tässä kaksi hyvää yötä ollakin mahataudin jäljiltä:D Lienee nyt se 7 hammas puhkeamassa.

Jaaha, pitäis alkaa silittelemään vaatteita viikonlopun nimiäisreissua varten..
-leena ja jäbä
 
Kirjoittelenpas minäkin taas pitkästä aikaa kuulumisia.

Ollaan saatu muutettua (no, jo viikko sitten), mutta siivo on edelleen kauhea täällä uudessa kämpässä. Tavarat hakee paikkaansa, ja mm. vaatekaappitilaa on täällä paljon vähemmän.

Vauvan kasvamisesta: Mikä vauva? :LOL: Poika kävelee nykyään lähes kaikki matkat, hyvin vähän enää konttaa. Uskalsin ostaa pojalle ekat kengätkin alkukesää varten, kun varmasti silloin jo ulkonakin kävelee pieniä matkoja. Höpötystä on kovasti, muttei kauheasti mitään ymmärrettävää. Imetystä en ole aikeissa lopetella vielä aikoihin, maitoa menee reippaita määriä päivällä ja yöllä (tosin yöllä harvemmin herään syöttöihin).

Meillä mentiin viikko sitten kiireellä päivystykseen allergiakohtauksen takia. Poika oli napannut pöydältä suklaanappirullan ja saanut kääreen purtua ja pienen palan suklaata syötyä. Lähes välittömästi koko naama lehahti punaiseksi ja turposi jonkin verran, sekä toiselle puolelle tuli pieniä nesterakkuloita ympäriinsä. Saatiin sitten ataraxia lääkärissä ja kotiin reseptillä, sekä neuvo ottaa yhteyttä neuvolaan allergiatutkimuksia varten.

Neuvolassa oltiin vähän kahden vaiheilla, että tartteeko mitään tutkimuksia. Tädin mielestä olisi pitänyt vuoden iässä kokeilla kotona, josko maito / kaakao jo sopisi... Sanoin, että en semmoista kotona lähde kokeilemaan, kun tuosta tuli noin ärjy reaktio, oltaisiin vaan uudestaan päivystyksessä taas. No, toukokuun puolella nyt neuvolalääkäri, josta sitten ilmeisesti saadaan lähete allergiasairaalaan.

lyrae ja Samuel 10kk
 
Huh, kun meil on ollut rasittavat 1,5 viikkoa. Rokotusten, flunssan ja hampaiden tulon yhteisvaikutus on jotain karmeaa... Poitsun koko luonne on ihan muuttunut, kiukuttelee koko ajan. Ja vaan äidin syli kelpais, ja siellä haluais olla kaiken aikaa. Saatiin siis reilu 2 viikkoa sitten kaksi 1v-rokotetta, ne samat vanhat, joista tuli parin päivän 38 asteen kuume. (Aiemmilla kerroilla ei tullut mitään.) Sitten saatiin 9 päivää sitten MPR, ja nyt onkin vaan kiukuteltu. Kuume menee on-offia, eikä oikein tiedä, mikä on rokotekuumetta, mikä flunssaa. Koska nuha on kanssa kova ja yskääkin vielä on. Nyt on pari päivää ollut pelkkää kiukkua eli just viikko MPR:n jälkeen, kuten povasivat. Eilen oli reipas 38 kuumetta, ja yöllä huusi lohduttomasti moneen otteeseen ja KAUAN. Panadolia oon antanut. Voi kun nyt menisi ohi, kun olis 5 päivää ulkomaan reissuun! Hoitajakin on ollut kovilla, lähinnä vaan työnnellyt vaunuissa ulkona, siellä on hyvällä tuulella. Terkka ei oikein sanonut mitään MPR-oireista, tai sanoi vaan, että viikon päästä voi "jotain pientä" tulla. Googlasin sitten, ja monillahan on ihan karmeat oireet.

No, onneksi on ruoka maistunut. Imetys on ollut vähäisempää, kun nenä niin tukossa. Öisin on melkein ollut tahatonta unikoulua, kun ei ole tisuttelukaan rauhoittanut, ei ole sitten suostunut oikein imemäänkään. No ruuistakin parhaiten menevät 5-6kk sapuskat... Maitoon teen puurot ja ollaan juotu sitä muutenkin vähän mukista. Siis tavislehmänmaitoa.

Jonkun verran on poika muuten jaksanut puuhailla, ja seisonut on ilman tukea joitain sekunteja. Työntökärryn kanssa on meno kyllä hyvin vaappuvaa. Tykkää sillä "ajaa" tosi paljon. Mut yhä on sellaista hyvin "tanssillista" tuo pystyasennossa oleminen.

Hampaitakin tuli sitten 2 lisää, nyt on 8kpl. Oli eka hammaslääkärikin. Pystyttekö te täysin välttämään sen, ettei oma suu olis missään tekemisissä lapsen kanssa? Hehe, olipas hyvin muotoiltu.. Meinaan siis karies-bakteerin tarttumista. Meil välillä poika vaan iskee kätensä mun suuhun ihan yhtäkkiä, tai antaa "pusun". Tai haluais väkisin työntää lelun mun suuhun (suoraan omastaan). Tunkee välillä myös kätensä mun ruokalautaselle ja nappaa jotain.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 

Yhteistyössä