""TOUKOVAUVAT 06""

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
Nyyh...
Miten se aika vierähtääkään. Minulla oli toukovauva -05. Ei ole enää niin vauva tuo taapero. Nyyh....

Onnea vaan paljon kaikille tuoreille toukovauvojen äideille!!!!!
 
Tinnu
Dodiih, täällä puolella nyt sitten.:) Oli tässä pari rauhattomampaa päivää välissä niin en ole juuri nettiin kerinnyt, joten onnea kaikille jakaantuneille.

Poika täyttää tänään 4 viikkoa ja näyttää kotipuntarin mukaan painavan jo 3,8 kg (syntymäpaino 2960 g)!!! No toisaalta tissillä istutaankin päivällä parhaimmillaan tunnin-kahden välein ja yölläkin syöttövälit on kutistunut 3-4 tuntiin vaikka jossain vaiheessa nukkuikin jopa 6 h. Pojalla kunnon pullaposket ja kaksoisleuka, ihanaa!=) Muuten on kyllä edelleenkin tosi rauhallinen ja seurallinen pikkumies, hauskan näköistä kun alkaa jo kannattelemaan päätään ja pää heiluu kuin vieterin päässä.

Meillä kokeiltiin pari päivää kestoja vaan het meni pylly punaiseksi eikä poika viihtynyt märässä vaipassa yhtään. Pitäis hommata kuivaliinoja ja toisenlaisia kuoria, Bambinon Mion kuoret meillä nyt ainakin todettu liian muovisiksi kun eivät hengitä. Ja muutenki poika pissaa aivan älyttömästi, joten tarviin muutenkin vähän jytkympiä systeemejä. Mutta kaikki aikanaan, toistaiseksi käytän taas kertistä kunnes jaksan etsiä kuivaliinoja netistä.:)

 
Kakli
Hei vaan kaikille tällä puolella! Me eletään tällaista vauvanhoito/työelämä arkea. Töissä olen ollut vauvan kanssa joka päivä ja kiirettä pitää. Kommentoin tässä muutamaa juttua tuolta odotuspalstalta...

Ihmettelin kun Satu kirjoitti, että oli yöllä vauvalta hävinneet pipo ja lapaset päältä... Itse en ole pitänyt kaverilla pipoa kuin ulkona.

Kakka-asioista sen verran että meillä kakataan välillä pari kertaa päivässä ja sitten voi mennä parikin päivää välissä ettei tule kuin pieruja.

Tinnu kirjoitti, että vauva alkaa jo kannattelemaan vähitellen päätä. Meidän vauva on ollut varsin vahvaniskainen heti alusta ja on heti laitokselta lähtien heilunut tuon päänsä kanssa... Laitoksen vauvakuvauksessakin kaveri oli pää pystyssä olkapäällä, kun muut vauvat köllivät vanhempiensa sylissä. Toki käsi täytyy pitää jossain lähettyvillä jos käy vahinko mutta varsin vapaasti annan pään olla kun kaveri on olkapäätä vasten. Mahallaankin kääntää ihan kätevästi päänsä puolelta toiselle ja tuijottelee eteensä ylöspäin. Isällään on tosin vahva niska että lienee perinyt ominaisuuden sieltä. Toivottavasti tytöstä ei tule painijan näköistä tulevaisuudessa ;-)

Meillä tyttö nukkuu yhä omassa sängyssään vaikka epäilemättä olisi helpompaa kun nukkuisi meidän sängyssä. Mutta toistaiseksi ollaan jaksettu laittaa omaan sänkyyn nukkumaan. Välillä nukahtaminen on yhtä huutoa mutta on annettu huutaa ilman että on nostettu ylös. Ongelmana on lähinnä tuo illalla nukahtaminen. Sitten kun on illalla nukahtanut omaan sänkyyn niin yösyöttöjen jälkeen menee kyllä kiltisti omaan sänkyyn ilman huutamista. Yösyöttöjen välit ovat jotain kolmen ja kuuden tunnin väliltä että ihan kivasti saa kuitenkin nukkuakin. Päivisin sitten ryttyillään vaihtelevasti. Välillä ollaan oikeastaan koko päivä hereillä eli torkahdellaan vaan muutamaksi minuutiksi kerrallaan ja välillä voidaan nukkua melkein koko päivä...

Nyt täytyy taas jatkaa töitä, jotta päästään joskus kotiinkin. Mutta hyvää viikonloppua kaikille!
 
Tinnu
Pään kannattamisesta vielä: meillä oli pikkumies niin rimpula syntyessään ja pää näytti tosiaan niinku olis tikun päässä ollut, vaan nyt rupee massaa löytymään sen verran että jaksaa jo vähän päätään kannatella.

Meillä on niin kuumakalle tuo meidän poika et hieroo pipon päästä ulkonakin. Ostettiin sit semmonen ohkasempi kesälakki minkä saa leuan alle sidottua, mut tosiaan sisällä ei pidetä mitään, koska tuntuu hikoilevan jo pelkässä bodyssä/sukkahousuissa äitiyspakkauksen peiton alla. Täytyy varmaan kesällä pitää pelkkää lakanaa...

Eli edellisestä kävi varmaan jo ilmi että poika meillä nukkuu omassa sängyssään. Ensimmäisen viikon aikana nukkui pari kertaa meidän sängyssä vaan itse ei sit saanu nukuttua yhtään niin olen suosiolla pitänyt pojan omassa sängyssään. Viihtyy siinä hyvin ja nukahtaa yleensä tosi kiltisti ruuan päätteksi olkapäälle röyhtäyttäessä.:)

Tutin kanssa vaan meinaa olla ongelmaa, kun ei poika sitä huoli. Esim vaunulenkillä toissa päivänä poika heräsi ja kun kotia oli vielä matkaa niin järjestipä aikamoisen huutokonsertin, joten tuntuu et ois kätevä jos sen sais vastaavissa tilanteissa rauhoittumaan tutilla. Mut tällä hetkellä ei vaan kelpaa, vaikka ollaan useampaa tuttia kokeiltu. :/

Mutta nyt nukkumaan!
 
VP
Tinnu: Ei kelpaa tutti meilläkään. Ei välttämättä kannata muuten ostaa kuivaliinoja, vaan kangaskaupasta mahdollisimman ohutta fleeceä ja leikata siitä sopivia paloja. Ei tietääkseni tartte mitenkään ommella edes. Ja sitä ohutta fleeceä saa Ottobrestä, muissa kaupoissa on sellaisia tumppuja. Aivan ihana kangasosasto muutenkin. Meinasin seota siskon kanssa käydessäni. En oo jostakin syystä uskaltanut vielä kokeilla villakuoria, vaikka niitä kehutaan kovasti. Pitäisi ehtiä käsitellä niitä muutamaan otteeseen, että saan pitäviksi.

Niin ja Miia: Vieläkö on maidon ylituotantoa? Mulle tuli sairaalasta sellainen ohje, että jos on kamala tarve lypsää, niin sitten vain niin vähän kuin on pakko. Jos lypsää tyhjiin, niin maidontuotanto villiintyy entisestäänkin.

Sain tuoreelta mummulta pari kullanarvoista vinkkiä ja tyttö on niillä ohjeilla ollut kuin enkeli koko päivän. Ammatiltaan lto tuo mun äiti ja lisäksi kasvattanut neljä lasta. Sillä on ihan kohtalainen kikkapussi joka tilanteeseen :)

Kovasti odotellaan, että päästään ulos vauvan kanssa. Ristiäisistäkin sovin tänään. Toivottavasti pappi pystyy järkkäämään juhannussunnuntaille meille tilaa... Kutsua väsättiin äsken miehen kanssa ja kyyneleet on molemmilla silmissä vähän väliä. Uskomattoman onnellista.
 
Mimosa
Hei toukomammat,

täällä meidän nyytti täyttää huomenna kolme viikkoa. Muutama kysymys teille, vastauksista olen äärimmäisen kiitollinen! Miten teidän vauvelit nukkuu noin kauniita yöunia? Meillä menee 1,5-2h ja saa taas imettää. Neiti nukkuu päivisin samanlaisia pätkiä ja valvoo ip nelisen tuntia putkeen. Pitäsikö vaan aloittaa alkuillasta ""herättely"" ja seurustelu ja antaa tankata yötä vasten. Hereillä ollessa neiti on melkein koko ajan tississä kiinni.

Mimosa
 
Miia
VP: Maidon ylituotanto on ehkä pikkuisen vähentynyt, mutta edelleen on pumpattava rinnat monta kertaa päivässä koska ovat tosi kipeät niin täysinä. Mutta mutta... onnekseni olen huomannut että nyt määrät ovat jo vähentymään päin! Itsekin luin jostain tuon, että se vaan kiihdyttää maidontuotantoa (kysynnän ja tarjonnan laki) mutta vielä ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin pumpata ja olen kyl joutunut pumppaamaan varsinkin iltaisin aika tyhjäksi koska muuten en saisi nukuttua edes sitä kahta tuntia. Kyl viime yönäkin harmitti nousta pumppaushommiin kun poju olisi nukkunut reippaan 4 tunnin pätkän!

Tänään tulee tuore mummo katsomaan ekaa kertaa pienokaista, katsotaan sekoaako yhtä täydellisesti kuin miehen äiti :)

Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
*E*
Vähän kuulumisia täältäkin, kun neiti tuossa nukkuu liinassa. Pitäisi varmaan tällekin puolelle siirtää se lista niin nähdään, keitä kaikkia onkaan mukana.

Mä kirjoitin aiemmin, että meillä öisin kukutaan aina klo 24-02, mutta nyt on kaksi yötä putkeen mennyt ilman sen kummempia kukkumisia. Toivottavasti jatkuukin samanlaisena.

Meilläkin tyttö on selvästi kasvanut. Edellisestä neuvolakäynnistä on jo yli 2 vkoa, joten tarkkoja mittoja en tiedä. Tiistaina nuo sitten selviää, kun mennään neuvolaan. Kaksoisleuka on meidänkin vauvalla. Syntyessään tuo oli semmoinen pikkuinen nahkapussi, mutta nyt on selvästi lihaa luiden ympärillä. Hyvin tuo on syönytkin.

Noista kestovaipoista sen verran, että meillä on osakestoiltu. Käytössä ovat olleet Fuzzi Bunzit sekä hahtuvavillikset ja harsot. Mä olin etukäteen hommannut kaikenlaisia systeemejä, mutta esim. vaippakuoret on kaikki vieläkin liian isoja, kun ovat 5kg-->. En tosiaan arvannut, että meidän tyttö olis syntyessään 2550g... Täytyy nyt vähä nootella, että pääsee noi kuoret käyttöön. En ole erikseen jaksanut mitään newborn-kuoria ruveta hankkimaan. Mäkin oon muuten ihan tavallisesta fleecekankaasta leikellyt niitä kuivaliinoja ja hyvin ovat pelittäneet.

Ei meilläkään ole pidetty sisällä pipoa sen jälkeen, kun laitokselta lähdettiin. Kysyin siitä piposta yhdeltä kätilöltä ja hän sanoi, ettei tartte. Ulkona tietysti on pipo päässä. Tumppujakaan ei ole sisällä tarvittu, kun ei neiti ole itseänsä raapinutkaan.

Meilläkin neiti nukkuu pääsääntöisesti omassa kehdossaan, joka on mun sängyn vieressä. pari kertaa, kun on kitissyt, niin ollaan otettu meidän väliin. Ja usein aamusyötön jälkeen neiti on saanut jäädä meidän sänkyyn pötköttelemään.

Meilläkään ei tutti kelpaa. pari kertaa on sitä imeskellyt, mutta pääsääntöisesti sylkee sen pois. Sen sijaan omat sormet maistuvat. Saisi kyllä imeä sitä tuttia ennemmin kuin sormiaan. Tutista on kuitenkin helpompi vierottaa kuin sormista. Oisko mitään vinkkejä tohon tuttijuttuun?

Miia, sulla tuntuu olevan tuota maidon ylituotantoa todella paljon. Oletko ajatellut luovuttaa sitä?

Meillä on ristiäiset 17.6. meidän mökillä. Huomenna ajellaan niillä nurkilla ja käydään tapaamassa pappia. Puhelimessa se ainakin oli toooosi outo. Saas nähdä, päädytäänkö huomisen perusteella vielä papin vaihtoon... :eek:

 
Tinnu
Mulla kaikki kaverit vaan sanoo että puoliväkisillä kun syöttää sitä tuttia, niin oppii, mutta ei mulla ainakaan ole sydäntä siihen kun pikkumies alkaa kakomaan ja irvistelemään ja loppujen lopuksi kauheasti huutamaan jos sitä yrittää tuputtaa...joten en tiedä. :/ Vinkit kelpaa tännekin.

Vai ottobressa ois kankaita...pitää yrittää päästä sinne joku päivä. Kiitti vinkistä!:)

Tuohon imetysjuttuun ei kai voi muuta sanoo kuin että jokaisella vauvalla on se oma rytmi ja se rytmi muuttuu jatkuvasti. Ei kai sitä vauvaa voi väkisilläkään tankata? Meilläkin nukuttiin ja syötiin viime yönä näin: tankkaus 21-22, nukkui 22-01.45 ja söi, nukkui 02.15-04 ja söi, nukkui 04.45-8.45.:)

Ja nyt poika taas kitisee, joten täytyykin tästä mennä taas syöttöpuuhiin.
 
Mymmeli
Korkkaanpa itseni kans tänne puolelle.

Meillä pienimies syö lähes ympäri vuorokauden 2h välein. Illalla käy nukkuu 21.30 ja herää ekan kerran 00.30-01.00, eli siinä pitempi väli, joka onkin ainoa. Vatsahuuto on hieman rauhoittunut Rela-tippojen myötä ja en ole huomannut, että D-vitamiinista olis tullu huutoa. Meillä siis Devitol käytössä kummallakin.

Tutti kelpaa hyvin ja mä en ois huvitutiksi alkanutkaan. Sillä monesti se huuto ja kauan syöminen ei ole enään pelkkää nälkää vaan ehkä vain sitä imemisenhalua. Meillä siis tutti jota tarjoan aina ensin ja jos ei kelpaa sit tissiä, kun vatsavaivoja voi tulla sit siitä liiasta maidosta. Mä niin kaihoisasti aina muistelen esikoisen öitä, aloitti tankkaamaan illalla ja nukkui kymmenestä aamu 5-7 ja sit heräs syömään eli söi kerran yössä. Mutta näin vauvat todella ovat erilaisia. Esikoinen kakkas joka syötön välissä ja tämä hyvä kun oikeesti kerran viikossa.

Mutta kasvuvauhti on hurja, painaa jo hyvänmatkaa yli 4kg tarkkaan en tiedä sillä ens ke vasta neuvola. Ja meinasin huvikseni koittaa mitata, että kuinka pitkä on, sillä 62cm vaatteet alkaa olla ihan hyviä.

Mutta taidan taas hiljalleen lähtee syöttelee
 
Satu
Pakko kommentoida Kaklille heti... Joo, turhaan sitä lapasten ja pipon katoamista hermoilin. Kätilö kävi heti seuraavana päivänä ja keskustelimme myös tästä asiasta. Nyt ei meidänkään typy enää käytä kotona kumpiakaan. Lapasethan olikin siitä syystä, ettei hän raavi naamaansa ja pipoa tuskin kaivataan tällaisilla ilmoilla. Mutta kun sitä kuuntelee monenmoisia neuvoja ja on vähän tietämätön, niin...:) Emmepä enää kokeile sormista vauvan palelemistakaan vaan tiedämme niskan liittyvän siihen tarkoitukseen. Mutta nyt palaan lukemaan...
 
Miia
Juuh olen kyllä miettinyt luovuttamista, mutta ajattelin katsoa tilannetta vielä viikonlopun yli kun tuosta synnytyksestä on kuitenkin vasta viikko. Mut siis nykytahdilla voisin hyvin luovuttaa koska pakastan nyt omaan pakastimeen noin ½litraa/vrk.
 
*E*
Tinnu, ihan sama täällä eli en viitsi väkisin sitä tuttia suuhun lykätä, kun tuntuu, että toinen tukehtuu siihen.

Hassua, että Mymmelin vauvalle sovitellaan jo 62-senttisiä vaatteita, kun meillä vieläkin joistain 50-senttisistä kääritään hihoja. :)
 
Miira
poitsu syntyi 30.05.06 standardi mitoissa ja on maailman ihanin kaikki meni tosi hyvin ja melko rytinällä :) ei oo konetta toistaiseksi käytössä niiin en pääse kirjoittelemaan
 
Eppu
Meille syntyi pojan jötikkä 1.6. Synnytys käynnistettiin, mutta ei jäänyt mitään traumoja. (Olisi käynnistetty vasta lauantaina, mutta keskiviikon kontrollissa mun verenpaine oli koholla ja virtsassa protskuja, joten jouduin jäämään laitokselle.) Kaikki meni tosi hyvin ja synnytys kesti vain reilu 7 tuntia. Eilen kotiuduttiin ja aivan ihanaa on, vaikka molemmat vanhemmat ollaan aivan poikki!!!
Palaan kaikkine kysymyksineni tänne huomenna, nyt ei ole aikaa kirjoitella.
 
VP
Onnea Miiralle ja Epulle!

Me käytiin ekalla kyläreissulla tänään ja mummu oli tietysti onnesta soikeana. Vaihtoi vaippaa ja sanoi, että tuijottaa tyttöön kohta reiän. Myös mun mummu kävi katsomassa ja otettiin neljän sukupolven naispotretti :) Ihanaa, kun meitä on näin paljon. Vieraita virtaa päivittäin, mutta vielä ei ainakaan ärsytä, kun tyttö antaa nukkua niin hyvin. Täytyy silti myöntää, että on ollut paljon kevyempää viikonlopun ajan, kun mieskin on kotona. Se aloittaa loman vasta kuun puolivälissä ja siihen asti pitää pärjätä kaksin päivät.

Tuttia ollaan syöty tänään kerran ja auttoi kitinään. Itkua kuuluu...menen.
 
vierailija
Eppu: Kuinka korkeella sun verenpaineet olivat kun käynnistettiin? Mulla on raskausviikkoja 40+3 ja proteiinia on ollut pissassa jo kolme viikkoa. Paineet ovat myös olleet hieman koholla pyörineet 130-140/80-90 paikkeilla. Mulle annettiin vain uusi aika neuvolaan ja sekin on vasta perjantaina.
 
Satu
Onnex olkoon Eppu perheineen! Me tässä kirjoitellaan yhdessä pikkuneitin kanssa. Neiti istuskelee rintarepussa ja pää pyörii kuin väkkärällä. On tää rintareppu vaan hyvä keksintö. Neiti on niin tyytyväinen kun saa olla äitin lähellä. Sitterissä hän ei viihdy juuri hikkaamista kauemmin. Meillä hikataankin lähes joka syötön perään. Neiti on niin ihmeissään hikkaamisestaan, että olisi sen ajan varmasti lähes missä vaan.

Meillä meni viime yönä sijauspatjaa myöten sänkyvaatteet pissaan. Neiti nukkui vieressämme ja pampers oli antanut myöten. Vaikka neiti nukkui tyynyn päällä, oli pissat menneet siitäkin läpi lakanaan ja sijauspatjaan asti. Aikamoista pissaamista.

Meillä ei ole näkynyt suurta vierailijoiden tungosta. Ihan läheisimmät vain ovat piipahtaneet. Ehkäpä sitä pelätään minun olevan sektion jäljiltä niin huonossa kunnossa. Seuraa kyllä kaipaisi, kun emme ole neitin kanssa uskaltautuneet vielä edes vaunuilemaan, kun täällä on ollut niin huonot kelit. Toivottavasti loppuviikon ennusteet pitävät paikkansa ja edes vähän lämpenisi. Ehkä sitä sitten tohtisi pikku hiljaa lähteä vieraisillekin.

Huomenna onkin taas touhua, kun kätilö tulee ja meidän pitää käydä sossussa isyydentunnustuksessa. Neitiä emme ota mukaan, vaan käly lupasi tulla katsomaan hänen peräänsä siksi aikaa.
 
VP
Vai on Satullakin jo yksinäistä. Itsekin olen vähän seurankipeä, mutta mieluiten otan kylään vielä sellaisia, joille kehtaa sanoa, jos tarttee apua tai että ei sovikaan tulla. Miehen puolelta löytyy sellaisia herneneniä, että viikonlopun vierailun jälkeen aloin itkeä pelkästään siksi, että jännitin niin paljon. Yritän olla ihan normaalisti, seurustella ja hassutella, mutta sieltä on tullut riittävän selvästi esille, ettei miniä ole ihan mieluinen.

Kestovaippailu alkaa sujua, mutta kuivaliinoja pitäis päästä hakemaan. Öisin on kertikset, kun en ole vielä uskaltanut kokeilla kestoja.

Käytiin tänään ekaa kertaa ulkona vaunulenkillä ja hienosti meni. Taisin tosin tehdä tyypillisen esikoislapsivirheen, kun laitoin ""vähän"" vaatetta. Ei tyttö kuitenkaan ihan paistunut ollut.

Joko viimeisilläkin synnyttäjillä on tissit kunnossa. Mulla meni melkein viikko, että iho parani, vaikka käytin jatkuvasti Bepanthenia. Nyt siis kunnossa, eikä imetys saa irvistämään :)

Soitin juuri työmaalle ja yritän ke-iltana ehtiä piipahtamaan siellä jossakin välissä.

Nyt pitää saada päivän kahviannos. Päätä jomottaa kummallisen vuorokausirytmin, vauvan kanniskelun ja kahvinpuutteen vuoksi. Jälkimmäiseen on helppo vaikuttaa.
 
sinttu
kirjoittelin tänne jo eilen pitkät pätkät, mutta katosivat jonnekin enkä sit jaksanut heti kirjoittaa uudelleen...
poika nukkuu nyt, joten ehdin vähän laittaa kuulumisia.

meillä menee pojun kanssa super-hyvin. viime viikolla oli yksi itkupäivä, mutta sekin johtui jekovit-tipoista. nyt kun vaihdettiin ne devitoliin, niin ei ole ollut vatsavaivoja lainkaan.
poika rakastaa syömistä ja ruokasession jälkeen tulee aina mahtavat röyhyt ja puklut. ja takapuolesta alkaa kuulua epäilyttäviä ääniä ;o) meillä onneksi on vaipat pitäneet hyvin ja vain kerran on ollut patja pissassa. kohta pitäisi alkaa kokeilla kestojakin, mutta vielä olen laiskuuksissani turvautunut kertiksiin.

oma olo: jälkivuoto loppui viime viikon loppupuolella, eli kesti reilut kolme viikkoa. mä luulen että kaikki alapään tikit ovat sulaneet, koska ei ole mitään kipuja tms... (yksi ystäväni kehotti tarkasti seuraamaan että sulavatko tosiaan, koska hänellä eivät sulaneet ja seurauksena oli aika paha tulehdus). olo on väsynyt, koska en osaa nukkua päivisin lainkaan ja öisin tulee unta vaivaiset 4-5 tuntia. mutta kyllä tämä tästä - varmaan opin ne päiväunetkin kun tarpeeksi alkaa väsyttää.
painoa on lähtenyt vajaa 8 kiloa eli muutama on vielä jäljellä. mä syön kyllä nykyään ihan liikaa kaikkea makeaa, joten voi olla ettei painoa laskekaan kovin nopsaan ahkerasta imetyksestä huolimatta. täytyisi ottaa itseä niskasta kiinni..........

tallentelin äsken poitsun kuvia koneelle ja cd:lle. on tullut näpsittyä pyöreästi sata kuvaa tässä neljän viikon aikana..... oon muutenkin kova kuvaamaan, mutta nyt on niin ihana kohde että tulee innostuttua entistä useammin.

kantoliinailua on harrastettu muutaman kerran, mutta en osaa sitä liinaa (heart to heart) vielä oikein käyttää. molemmilla kerroilla poitsu on kyllä nukkua tuhistanut liinassa tyytyväisenä, mutta ihan huppeluksissa niin ettei nenänpääkään näy liinasta. ohjeen mukaan pään pitäisi jäädä näkyviin... täytyy harjoitella tuotakin.

isyydentunnustuksen kanssa tulee kiire, kun saatiin aika vasta 13.6. ja ristiäiset on jo 18.6. no, jos ei saada papereita ajoissa niin poika saa mun sukunimen hetkeksi. etunimi on vieläkin hakusessa..

taidan lähteä kahville ja munkille (juu, otan itseäni niskasta kiinni vaikka huomenna....................................)

sinttu ja kerpuusi 4vko 1pv
 
kevätkukkanen
en kerennyt kauheasti lueskella mutta jotain kai oli puhetta syömisestä ja nukkumiesesta. Meillä ainakin yhdessä vaiheessa söi, nukahti mutta heti kun laittoi sänkyyn niin taas piti syödä ja sit nukahti jne. jne eikä mikään kelvannut, ilma kuitenkin poistui äänestä päätellen ja enimmät ruuat alkoi tulla jo ylös joten tuskin nälkäkään, sitten annettiin tuttia kun näytti olevan imemisen tarve vaikka periaatteena mulla oli ettei nyt ihan noin pienelle. Imetys kuitenkin sujui hyvin ja ote hyvä niin ei kai siinä mitään. Nyt ollut vähän rauhallisempi. Yleensä syö n. 2-4 h välein niiin että eka toisen rinnan ja nukahtaa ja sit vähän aikaa huilaa/seurustelee (jos herää taas) ja sit syö toisen ja sit nukkuu.

meidän vauvalle laitettiin tänään sellainen lonkkalasta kun vasen lonkka ei ole paikoillaan. Kauhean näköinen viritys mutta taitaa ahdistaa minua enemmän kuin vauvaa. Vähän vaikea tottua käsittelemään vauvaa sellaisessa mutta kaipa siihen tottuu. N. 6 viikkoa kai pitäis pitää. Piti vuokrata vanukoppaankin sellainen turvaverkko että voi kuljettaa autossa kun kaukalossa ei hyvä kuljettaa kun on lasta.

paljoko vaatetta olette pitäneet vauvalla päällä vaunuissa tai autossa? meillä sisävaatteiden (body+ potkarit tai sitten haalari) päällä ollut fleece haalari joka ainakin tänään autossa oli ihan liian kuuma. kaikkeen sitä esikoinen joutuu ...

no, pitää mennä makselamaan laskuja ja muuta

kevätkukkanen + tommi-poika 10 vrk
 
Eppu
Enpä ole juuri muuta ehtinyt tekemään kun tissittämään, huilaamaan ja syömään. Aika samoissa rutiineissa pyörii tämä elämä minulla ja vauvalla vielä toistaiseksi. Mies on tänään viimeistä päivää kotona. Huomenna joutuu menemään jo takaisin töihin, joten sitten on pakko ryhdistäytyä!!
""Vierailija"", minulla oli silloin viimeisessä kontrollissa verenpaine kohonnut 133/90. Koko raskauden ajan se oli pyörinyt 110/70-126/80, joten ottivat sisälle myrkytysriskin vuoksi.
Hei, kertokaapa mitä täytyy tehdä, kun vauvan pää pyörii imettäessä niin, että tissistä antamani hyvä ote irtoaa melko pian, eikä vauva kuitenkaan irroita tissiä suusta, niin että voisin ""laittaa"" sen sinne uudelleen. Mulla on toinen rinta melkoisen kipeä tämän takia, ja nyt on kuitenkin vasta kuudes päivä kun imetän!!! Ei kuullosta lupaavalta...
Muuten kaikki toistaiseksi ihan jees!
 

Yhteistyössä