""TOUKOVAUVAT 06""

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
Antsukka
Heippa vain,
Oon taas lueskellu teitä, mut ei oo oikein ollu sanottavaa. Juhlat vei voimia, mutta onneksi ne on nyt ohi. Vauvakin kesti ne varmaan paremmin kun äiti. Kun alkoi vähän hermostuttamaan, kun vieraat eivät antaneet vauvvelin nukkua. Siis kun meidän tyttö nukkuu, ni se saattaa välissä havahtua ihan täysin ja jatkaa sitten itsekseen uniaan. Sitten kun mummelit ja muut vieraat olivat hiukan yliaktiivisia, niin ne on heti ystävällisinä ottamassa syliin, että äiti saa rauhassa juhlia. Onneksi mieheni uskalsi sitten sanoa, että kyllä se siellä nukkuu itsekseenkin.

Muuten meillä jatkuu sama rauhallinen tyyli. Öisin nukutaan todella pitkiä unia ja sitten päivisin seurustellaan jo välillä syöttöjen välejäkin kokonaan. Nyt vauvveli nukkuu ulkona noita aamupäiväuniaan. Kun aina aamuisin herättyään seurustelee hiukan ja sitten nukkuu vähintään kaksi tuntia. Tuttia minä tarjosin tytölle vasta, kun olin saanut varman tunteen itselle syöttämisestä. Ja lisäksi tyttö nukahti välillä heti päästyään rinnalle, josta päättelin ettei nälkäänsä inise. Tyttö söi jo ensimmäisellä kerralla tuttia, niinkuin olisi aina sitä syönyt. Siitä on siis meillä ollut paljon apua, kun tosiaan inisi imemisentarvettaan. Ja kyllä se auttaa siirtämään sitä´nyt ruokaa ja heti´huutoa. Muistan kun kummilapseni ei oikein osannut syödä tuttia, (imi kyllä mutta se tippui melkein heti) niin vanhemmat tukivat tutin renksusta lelulla suuhun, ettei tarvinnut koko ajan olla nostamassa sitä takaisin. Sitä ei kauaa tarvinut harrastaa, kun se tutti jo pysyi siellä suussa. En tiedä ymmärtääkö tosta selityksestä mitä tarkoitan(siis pehmolelun käsi tutin renksusta läpi ja eikun tutti suuhun ja lelu ´kainaloon´). Vauva siis halusi syödä, muttei osannut pitää tuttia suusaan.

Taidanpa mennä tuonne miehen kainaloon nauttimaan sen viimesitä vapaapäivistä(vaikka eipä se pitkään siellä töissä ole ennen kesälomaakaan).
 
VP
Mulle tuli postissa kaks Napa-Ketun täyttövaippaa ja nyt sormet syyhyää, että pääseen kokeilemaan. Olivat juuri oikein mallisia ja odotukset on kovat. Muutamaa mallia on kokeiltu, mutta mikään ei ole tosi hyvä, vaikkei ne kyllä falskaakaan. Rohkeutta, Sinttu! Ei niissä niin iso homma oo.

Antsukan sukulaisetpa on innokkaita. Meillä mies oli aluksi, mutta uskoo jo ihan hyvin ja antaa tytön nukkua.

Nyt pitää mennä ruuanlaittoon, kun vauva on vielä unessa.

 
Tinnu
Meillä oli tänään 1-kk neuvola ja jäipä jotenkin vähän paha mieli: tutista!!! Tai lähinnä siitä kun sitä ei käytetä.

Poika painoi nyt jo 4260 g (2960 syntyessään) joten hyvin oli paino noussut ja sekin pelkällä rintamaidolla. Sanoi että periaatteessa pitäis viikossa nousta n. 150-200 g mut noin pienenä syntyneellä nousee usein nopeampaa. Mut silti sanoi että ei välttämättä kannata aina tissitellä...jotenki tuli paha mieli et no minkäs teet jos tutti ei kelpaa? Pitäiskö vaan huudattaa vauvaa ja esim nukahtamaankaan poika EI suostu ilman rintaa, nytkin oli syöty ja tunnin jaksoin yrittää tuttia vaan ei se sillä suostu nukahtamaan ( nyt sentään alkoi sitä vähän imeä) ja loppujen lopuksi otin rinnalle niin tadaa: kaks minuuttia ja poika oli rentoutunut ja pääsi nukahtamaan. Yleensä päivisin syödään parin tunnin välein paitsi jos ollaan seurusteltu ja sit nukuttaa, jolloin poika saataa imaista muutaman imun, mut voidaanko tuota nyt laskea et poikaa olis syötetty tunnin välein? Ei mun mielestä...jotenki vaan nyt hämäännyttää et mihin se nyt sit unohtu se, et vauva osaa säädellä omaa ravinnontarvettaan jne jne jne mitä imetystukisivustoillakin lukee??? Imetyskertojakin muka tulisi olla 8-12 päivässä, omien laskujen mukaan niitä on kertynyt noin 10 niin onko tuo nyt sit liikaa??? Hö...nyt tympäsee.:(
 
sinttu
tänään on ekaa kertaa kestot käytössä, cushies all-in-onet. kauhean isoja ovat vielä, mutta onneksi poju ei moisesta välitä...
täytyy kummiskin harjoitella harsojen käyttö, kun niistä saa pienemmän motin tuonne housuihin ;o)

meilläkin poika enimmäkseen hyljeksii tuttia ja tykkää vaan imutella tissiä. myöskään pullosta ei tykkää juoda, kun on muutaman kerran koetettu... torstaina on neuvola, joten saas nähdä kuinka paljon silloin on painoa kertynyt - veikkaan että 4200-4300g... mies kyllä veikkasi 4500g.

ulkona odottaisivat mansikantaimet ja kukat istutusta, mutta kun ei tahdo ehtiä enää moiseen puuhaan. raparperejakin pitäisi laittaa pakkaseen ja ehtiä leipomaan torttu, mutta mutta...
poika huutaa taas ruokaa - syöttöpuuhiin siis.
 
Satu
Vautsi vau kuinka teidän tenavat kasvaa. Meillä tuli tänään 2 vk täyteen ja kätilö käväsi tervehtimässä. Meiän tytön paino ei oo vielä ihan palautunu ees syntymäpainoonsa. Syntymäpaino ku oli 3970g ja nyt neiti paino 3740g, eli pikku hiljaa pikku hiljaa. Kätilö oli kyllä tosi tyytyväinen.

Me keskusteltiin kätilön kans tuosta liikasyöttämisestä, ku eilen illalla neiti jätti yhet unet kokonaan välistä ja oli koko illan ja yhteen yöllä tissillä. Annoin jo välillä omaa maitoani pullosta ja ku sekä ei riittäny ni vielä kahteen otteeseen korviketta. Mies jo epäili, et mun maito ois tyrehtyny hetkellisesti. Sit tosiaan kyselin ensinnäki, et voiko se maito olla tyrehtyny tisseistä. Ei kuulemma mahollista, neiti vaan on lutkutellu mut ei imeny. Sit kysyin, et voiko sitä syöttää liikaa, ku tuntu et sitä maitoo vaan meni ja meni. Mut ei sitäkä, kyllä se vauva osaa säädellä ruoan tarpeensa.

Mä en oo saanu itteeni niin niskasta kiinni, et olisin alkanu kokeileen noita kestoja. Kyllä mulla jonkinlaisia kestiksiä tuola ois kaapissa veljen pojalta lainassa, mut ei vaan oo tullu kokeiltua. On ne kertakäyttöset vaan niin yksinkertaset.

Joku puhu siitä lonkkalastasta. Meikä ku ton perätilan takia perehty asiaan vähän enempiki, ni tuntu et se on aika yleistä. Itse asiassa mulla itelläki on ollu vauvana jonkinlainen kova tyyny, jossa oli jaloille reiät. Nykyset lastat on varmasti paljon käytännöllisemmät ku se härveli.:)

Pitäs mennä soittaan tytön mummolaan ja kysellä oisko ne kotosalla. Jos lähettäs ekaa kertaa ulos ja samantien kyläilemään. Ei oo edelleenkä käyty ees vaunuilees, ku on niin toivottomat ilmat. Joten jospa alotettas sitte autokyydillä ja isovanhempien tapaamisella.
 
*E*
Täällä huomenna jo 6 viikkoa täynnä. Tänään oltiin neuvolassa ja hyvin on neiti kasvanut. Paino oli 4055 g ja pituutta 52,5 cm. Lähtömitat oli siis 2550 g ja 44,5 cm. Maito on siis maistunut.

Ens viikolla mulla on jälkitarkastus. Mulla muuten vuotoa tulee edelleen ja synnytyksestä on siis huomenna jo 6 vkoa. Alkais kyllä vähitellen riittää.
 
Julietta
No nyt sain taas nettikoneen. Onpa kiva päästä lukemaan, miten muilla menee.

Poitsu syntyi 26.5. Painoi 4070, pituutta oli 52 cm. Kirjoittelen lähiaikoina lisää aiheesta...
 
Mymmeli
Onnea vielä kaikille vauvan saaneille.

Vähälle tuppaa jäämään tämä kirjoittelu. Vatsaa huudetaan ja mulla nyt penisiliini kuuri, joka vielä lisää aiheuttaa vatsan puruja pojalle =(

Ollaan kohta lähdössä neuvolaan, että saas nähä miten on kasvanu. Tämä on kyllä ainakin pituutta kasvanut hurjasti ja painoa on tullut hyvästi ainakin tuntuu kun kantelee. Oikein pitkä ja hoikka poika ihan päin vastoin kuin veljensä, joka oli lyhyt ja pullea. Vaikka kyllä kaksoisleuka löytyy =)

Voin palata kertomaan neuvolakuulumiset tuossa illalla.
 
Julietta
Meidän Naukumaija-poika siis painoi syntyessään 4070 grammaa, joten se siitä 'varsin pienestä' vauvasta, jollaista asiantuntijat veikkailivat. Eräskin lääkäri tivasi, että tupakoinko, kun sikiö on niin pieni. Neljää päivää ennen synnytystä oli kokoarvio, jossa lääkäri sanoi, että 'varmasti alle nelikiloinen'.

Synnytys oli aika pitkä, muttei mikään elämäni kivuliain kokemus. Ja jos pitäisi valita alkuvaiheen pahoinvoinnin ja synnytyksen väliltä, ottaisin mieluummin synnytyksen.

Sen verran poitsulla oli kokoa, että väliliha leikattiin tunnin turhien ponnistelujen jälkeen. Repeämiä olisi kuitenkin tainnut tulla, joten parempi näin. Istuminen sujuu jo.

Aluksi muksu oli iäkkään paavin näköinen, ja pelkäsin touhuta sen kanssa. Pikkuhiljaa ollaan opittu puuhailemaan yhdessä (kun on ollut pakko).

Oikea tissi valuu.
 
Mymmeli
No niin neuvolassa käyty ja hyvillä mielin kotiin =)

Pituutta pojalla 56cm ja painoa 4880g ja lähtömitat siis 3500g ja 50cm. Kasvuvauhti on siis huima ja ikää pienellä huomenna tasan 1kk. KUukaudessa kasvanut siis pituutta 6cm, siksi äiti onkin tai tissi oikeastaan se paras kaveri =)

Tästä syystä meillä käytetään kokoa 62cm joista jotkut alkaa olla pien pieniä. Kun ei niitä voi enää käyttää kun vauva oikeesti on 62cm, tai meillä ei mene viereenkään enää silloin.
 
Miia
Nauratti tuo Julietan ""Naukumaija""-poika kun itse kutsuin koko aamun meidän pojua ""Itku-Iitaksi"" =D

Yö meni valvoessa ja aamulla olin kuin nukkuneenrukous, päikkärit onneksi vähän tasoittivat tilannetta!
 
VP
Onpas Mymmelillä jo pötkylä :) Ja Julietalle onnittelut vauvasta!

Me käytiin jo töissä ja kyllä riitti ihastelijoita. Ja kuulosti vähän siltä, että joudun vielä ens viikolla muutamaksi tunniksi hommiin, kun ei meinaa pelittää ilmankaan. Kuvittelin olevani helposti korvattavissa, mutta toisin kävi. Toivottavasti en kuitenkaan kovin pitkää päivää joudu vetämään, kun tyttö on pelkällä tissillä, eikä ole mitään aikomusta pullotella.

Meillä nukuttiin viime yönä jo 6+4 tuntia, eli yks pieni syöttö ja kakkavaipan vaihto tuli aamuyöstä. Ja hassu oli huomata, että tytsi tosiaan herää kuin vekkari just samaan aikaan, kuin mahassa asustellessaan. Seitsemältä siis. Päivärytmi on muutenkin selkiytynyt ja osaan rytmittää päiväni vauvan mukaan ja omaakin aikaa riittää. Kivoja nämä vauvat!
 
Satu
Vein juuri tytön nukkumaan kun simahti rintareppuun. Kävästiin neitin kans eka kertaa vaunuilemassakin puolisen tuntia. Mietin ensin, että onko vieläkin turhan viileä keli, kun varjossa näytti 14 astetta. Mutta teki niin mieli lähteä, että kävimme pikku lenkin kiertämässä. Tuhrustin itsellekkin päälle hupparin ja verkkatakin. Hieman huvitti kun pääsimme ulos, ja näin naapurin eläkeläisvaarin leikkaavan ruohoa ilman paitaa.:) Mutta kyllä tuolla puuttomalla suoralla puhalsi vielä kylmä tuuli. Mutta kyllä sitä kuitenki on varmaan turhanki varovainen tuon vauvelinsa kans. Mut aina varmasti parempi niin päin. VP:llehän synty tenava mun jälkeen ja oot jo käyttäny sitä töissäki. Huh huh. Ja meikä vasta eilen vei ekan kerran ekaan vierailupaikkaan eli vanhemmilleni. Pitääköhän vaan rohkastua enemmän. Ois itellekki vaihtelua vastapainox neljän seinän sisällä ololle. Vauva on kyl tosi kiltti ym. , mut pää meinaa väliin poksahtaa yksikseen tai siis kaksistaan kotona oloon. Mies onki mua nimittäny sosiaalisatux, eli aina pitäis olla ihmisiä ympärillä. Se miettiki kuinka mä pystyn oleen kotona äitiysloman ajan. Mut johan tässä on oltu lomineen kax ja puol kuukautta, joten ehkä sitä jo kaipaaki vähän aikuiskontakteja.

Mut hitsit kuinka mahtavasti Mymmelin vauveli kasvaa.:) En mä oo tajunnukka, et tota pituuttaki voi tulla tommoseen tahtiin. Mielenkiinnolla ootan meiän ekaa neuvolaa.

 
=)
Tuodaan listakin tälle puolelle

1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
4.5. *E*, 29v, esikoinen, Uusimaa
*26.4 tyttö, 44.5cm ja 2550g
4.5. Mymmeli, 23, toinen, Keski-Uusimaa
* 8.5 poika, 50cm ja 3500g
7.5. Lilli, 20v,esikoinen
*18.5 poika 3950g ja 53 cm
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
*17.5 tyttö, 3560g ja 52cm
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
*09.05 poika, 50/3500
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
*12.5 tyttö, 3970g ja 53 cm
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
*5.5. poika, 2960 g/47 cm
13.5. Miia, 26, esikoinen, Espoo
*25.5. poika 3925g/53cm
15.5. Ritu, 29, esikoinen
16.5. Miira, 29, Porvoo
16.5. sinttu, 31v, esikoinen, satks
*7.5. poika, 3560g/51cm
18.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
*26.5. poika 3675g 52 cm
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
*19.05. tyttö 4100g 52cm
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
21.5. Siruli, 30v., eka, HKI
*15.5. poika, 3465g/50cm
22.5. Julietta, 38 v, eka, HKI/ulkomaa
*26.5 poika 4070g/52 cm
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu
27.5. Satu, 30v, esikoinen, KPKS
*23.5 tyttö, 3790g/50cm
 
sinttu
1-kk-neuvolaterkut ;o)

pojalla nyt mittaa 54cm (51cm syntyessä) ja painoa huimat 4520g (3560g). ihana pieni pötkylä siis ;o)
poika oli tosi kiltisti neuvolassa, ei huutanut vaikka riisuttiin ja veulattiin eestaas. viimeksi pääsi vähän itkua.

me palattiin hetkellisesti takas kertiksiin, kun nuo cushiesit oli aivan liian isoja vielä ja päästivät pissat housunlahkeesta. harsojen taitteluohjeet tulostin eilen, mutta lienee raskausimbesilliys jäänyt päälle, koska en tajua sitä origamitaittelua..................... taidan olla tosi pöljä ;o/

viime yönä muumivaipatkin päästivät pissat läpi kaksi kertaa, joten täytynee siirtyä muihin merkkeihin. hyviksi todettuja ovat pampers ja libero. mutta kyllä me tosiaan osittain aletaan noita harsoja käyttämään ja cushieseja kun ollaan vähän kasvettu.

pojan nimi on nyt päätetty, on meidän molempien mielestä paras vaihtoehto eli ei tullut vääntöä siitä. kummit on pyydetty, joten nyt voikin alkaa valmistelemaan juhlia. en edelleenkään aio leipoa mitään itse, joten täytynee tehdä kakkutilaukset tänään tai huomenna. meille tulee väkisinkin lähelle 30 henkeä juhliin, kun mun puolelta tulee niin paljon väkeä (kuitenkin ihan vaan vanhemmat, sisarukset perheineen ja kummitäti miehensä kanssa - ainoastaan yksi kaveripariskunta kutsuttu lastensa kanssa).

poitsu jäi nukkumaan sitteriin kuistille kun tultiin - täytynee käyttää oma aika hyväksi ja vähän vaikka siivoilla kaappeja..
palataan ;o)
 
VP
Terve!

Huominen neuvolatädin vierailu vähän jännittää. En kyllä alkanut mitään erityispuunausta tekemään. Imuroin eilen ja se saa riittää.

Ristiäisjärjestelyt etenee. Tänään jo vähän reenattiin biisejä, pappi on selvillä ja kummit suostuneet tehtäväänsä. Sen verran uudenaikaisia ollaan, ettei pyydetty yhtään pariskuntaa kummeiksi, vaikka se vanha tapa onkin. Nykyiset erotilastot puhuu omaa kieltään, eikä nämä nuoretparit ole ehtineet vielä naimisiin astikaan. Montako kummia teille muille on tulossa? Meillä on kolme. Samat suunnitelmat herkkujen suhteen kuin Sintulla...muut saa hoitaa tarjoilun, minä vain latelen toivomuksia :) Meillä on suku täynnä sellaisia jauhopeukaloita, että mielellään annankin muiden hommaksi.

Niin ja Sintulle ja muille kestovaippoja kokeileville suosittelen Napa-Ketun vaippaa (meillä täyttövaippa). Meiltä löytyy Imse Vimseä (sisä), Ronjaa (sisätäyttö) ja Marikkia (aio), mutta ei ne tuolle ekalle pärjää millään. Näin pienellä vauvalla kaikista muista tulee ihan jättipaketit. Harsoja en minäkään ole vielä opetellut laittamaan, kun en pääse hakemaan niitä kuivaliinoja.

Meillä kävi niin ikävästi, että toiselle koiralle jouduttiin etsimään uusi koti :( Poika lähtee tänään ja itku pääsee varmasti. Se on vain niin uskomaton koheltaja, että koko ajan pitää vahtia, enkä voi kuvitellakaan päästäväni lasta lattialle, kun sen aika tulee, jos koira ei osaa rauhoittua. Toisen kanssa ei ole mitään ongelmia. Onneksi löytyi nopeasti hyvä koti. Ja semmoinen sopimus tehtiin, että jos koira ei sopeudu, niin se saa tulla takaisin ja sitten vain yritetään keksiä keinot koiran ja vauvan yhteiseloon. Lopettamaan en tervettä koiraa suostu.

Surullinen VP
 
Tinnu
Täällähän on ollut hiljaista. Itselläkään ei tunnu päivisin jäävän paljonkaan aikaa, kun poika nukkuu yleensä vaan vaunulenkillä tai kaukaloon jos lähdetään jonnekin asioimaan tmv joten kotipäikkärit on jääny aika vähiin ja illalla kun poika nukahtaa niin tahtoo itsekin vain nukkua. Muuten arki tuntuu sujuvan hyvin ja poika pulskistuu.:)

VP:lle hali koiruuden menettämisestä, ei varmaan ole helppoa luovuttaa.

Nimiäiset on meillä päätetty pitää 1.7 ja osa kummeista pyydetty tehtävään, mikäli kaikki suostuu niin kummeja tulee olemaan 4. Tarjoilut tulee suurimmaksi osaksi mummoilta, mut kakku taidetaan tilata leipomosta. Mut poika huhuilee taas, joten....

Tinnu ja Viltsu 1 kk 5 pv
 
VP
Kylläpä aika kuluu, kun Tinnunkin vauva on jo yli kuukauden vanha ja meilläkin tyttö jo kaks viikkoa :) Eikä täällä niin hiljaista ole, palsta vain oli päivitysten alaisena pari päivää, eikä tänne päässyt kirjoittelemaan.

Koiran kanssa kävi sitten niin, että oli kokonaista kaksi päivää uudessa kodissaan. Muuten olisi kelvannut, mutta nyki liikaa remmissä ja palasi takaisin. Se on nyt mökillä äitin ja sen miesystävän kanssa ja tulee sitten takas meille. Pieni koiraloma on tehnyt hyvää (tuosta toisesta ei ole vaivaa) ja ajateltiin vielä katsella, josko sen kanssa jaksaisi elää. Ei viitsi toista pompottaakaan ja sen verran tervepäinen se on, etten kyllä piikille vie.

Vauvan kanssa sujuu ja kestovaippojen kanssakin alkaa mennä rutiinilla. Pitäisi vain tilata lisää, että voi joka päivä käyttää.
 
Antsukka
En ole oikein jaksanut vaivautua koneelle, kun meillä taas sairastellaan. Mies alotti ja minä seuraan perässä. Liikkeellä joku ihmeen kesäflunssa-tosi vähän lämpöä, hirmuinen nuha ja olo kuin hakatulla. Vauvallakin on nuhaa. Onneksi se ei ole haitannut syömistä tai nukkumista.

Torstaina meillä oli neuvola ja vauva oli kasvanut pituutta sentin ja painoa oli syntymäpainoon tullut lisää suurinpiirtein 700g(en jaksa tarkkaa lukua lähteä etsimään). Tytteli oli kiltisti, kun taisi olla vähän nukuksissa koko reissun

Huomenna meillä sitten alotellaan kahdestaan oloa, kun mies lähtee töihin, en kyllä usko ettenkö pärjäisi. Saa vaan nähdä miten päivät kuluu, kun vauvakin nukkuu aamulla tosi pitkiä unia. No en voi ainakaan valittaa etteikö olisi aikaa itselle.

Tänään juhliskeltiin pienimuotoisesti minun synttäreitä ja huomattiin miehen kanssa, että kyllä tuo vieraiden hulina vaikuttaa vauvveliin. Hulinapäivien iltoina sen on vaikeaa rauhottua mihinkään. Lähinnä syliin nukkuu ja herää sen jälkeen melkein heti kun siirtää pois. Mutta saapahan itse syyn vain sylitellä ja nauttia vauvan tuhinasta =)

Meillä muuten vauva siirtyi omaan sänkyyn tämän taudin myötä, koska mies oli sitä mieltä ettei uskalla kuumeessa nukkua vauvan viressä. Minä taas olen sitä mieltä, että ennemmin vauva pois sängystä kuin mies, joten vauvalle tuli lähtö. Ainakin väliaikaisesti, mutta nyt kyllä vähän tuntuu etten otakkaan sitä takaisin väliin. Onneksi sitä ei kuitenkaan tarvise päättää kokonaan, mutta katsellaan nyt noin, eli vauva omassa sängyssä. Nukkuu siellä ihan yhtä hyvin, kuin meidänkin välissä. Eli jos vain itse jaksan yöllisiä nousuja.. Nyt ne tuolla tuhisee kilpaa, kun mies tosiaan lähtee aamulla enne kuutta, joten jospa lähtis etsimään unta tai ainakin etsimään tv:stä katseltavaa(sekin voi olla aika toivotonta,kun kaikki on nykyään uusintoja).

 
Satu
Ompas täällä ihmisillä niin erilaiset tilanteet vauvojensa kanssa. Tinnu kun ei ehdi edes koneelle ja Antsukka miettii miten saisi aikansa kulumaan. :) Sellaista se vauva-arki sitten on. Minulla taitaa olla myös niin ""hyvä"" tuuri, että kuulun Antsukan kanssa samaan kategoriaan. Neiti nukkuu kerralla useamman tunnin ja on välissä hereillä vaihtelevasti ei juuri lainkaan tissittelyn lisäksi, tuinnin tai pari. Ulos meno tuntuu kyllä olevan kaiken huippu. Vaikka neiti vielä sisällä itkeskelisi, hän saa nuijatainnutuksen samantien kun ulko-oven avaa. Silmät lopsahtaa samantien kiinni. Masuvaivojaan hän ei valveilla ollessaan valittele, nukkuessaan välillä tuhisee ja kitisee suureen ääneen. Ditä joutuu aina kurkistelemaan onko hän hereillä, sillä herätessäänkään hän ei suurempaa ääntä pitele.

Saa nähdä jääkö tulevien helteiden myötä ulkoilut vähemmälle. Tänne länteen kun on ennusteltu jopa 27 astetta. Eiköhän niitä samoja lukuja ole muuallekkin tulossa.

Oli se huippua kun käväsin lauantaina tuossa kyläkaupassa. Heti kaikki tutut olivat kurkkimassa vaunuihin ja neuvoja tuli. Olin kääntänyt vaunut niin, ettei aurinko paista vauvan naamaan. (Harso kylläkin jo edessä.) Eiköhän miehen setä käskenyt kääntää vaunut niin, ettei vauvan pää ole alaspäin. Ihan hyvä neuvo tietysti. Seuraavaksi tuli miehen bestiksen äiti ja tuumasi, että käännä vaunut niin, ettei tuuli puhalla vauvan naamalle. Hyvä neuvo tietysti sekin, mutta... Silloin nauroin jo, että seuraavaksi mahtaa joku tulla ja käskeä kääntämään vaunut niin, ettei aurinko paista silmiin. Kyllä niitä neuvojia siis piisaa.:) Eikä viitsisi aina kommentoidakkaan liikaa olla vain kohteliasta. Saa nähdä kuinka neuvoja tulee tänään, kun lähdemme taas neitin herättyä käymään siellä kyläkaupassamme. :)

Mutta on se ihanaa, kun pikkusisko kotiutuu huomenna poikakaverinsa kanssa Tanskasta. Sisko kun on luvannut tulla minulle seuraneidiksi muutamaksi viikoksi ennen kuin hänen sairaanhoitajan työnsä alkaa. Ihana saada seuraa. Kuhan siinä ei käy samoin kuin äitini kohdalla. Hän kun otti oikein lomaa viikon meidän kotiutuessamme synnäriltä. Jotta olisi apuna minun leikkauksen jälkeen. Hah, yhtenä päivänä hän käväsi vauvaa ihailemassa ja siinä se. Ei hoksannut edes imuroimaan ruveta, joten itse olen senkin homman koko ajan tehnyt. Mitä nyt mies imuroi hankalimmat paikat.
 
Nanna -77
Heippa vaan,

heivaan itseni kans tälle puolelle... Aikaa kirjotella tosin ei juurikaan ole. Kateellisena lueskelin VP:n kirjotusta, kuinka pitkät yöunet vauva nukkuu ja päivätkin ovat rytmittyneet. Ei meillä vaan... Poika siis reilun kuukauden, öisin nukkuu 2-3 tunnin pätkiä, aamuyöstä lyhyempiä. Päivä meillä alkaa n. klo 7 syönnillä, sitten nukahtaa 30 minsaa - 1.5 h, ehdin syödä aamiaisen. Loppupäivä valvotaan, ehken yhdet tunnin unet. Poika kasvaa n. 350 g viikossa, joten on aina rinnalla... Tänään kävin Tuttelia kaappiin, ei tuu mitään, jos tää tahti jatkuu näin. Pitäis saada itekin välillä syödä ja levätä.

Rintaraivarit on lisääntyny, onko kenenkään muun vauvalla vielä ollut?

Relatippoja annan, vatsavaivoja ei meillä onneks ole...

Ristiäiset olis perjantaina, ostetaan suosiolla osa leipomosta, kun ei ole aikaa itse leipoa.

Tulipas valitusta, no kaikesta huolimatta poika on valloittava hymynaama, enkä haluaisi palata aikasempaan lapsettomaan elämään :)

Mut hidasta tää yhden käden kirjotus, lähden syöttämään pojua sängylle...
 
VP
Hiphei taas!

Kyllä tämä aika-ajoin on tylsää, kun mieskin on vielä tämän viikon töissä. Just kävi viimeisillään raskaana oleva kaveri kylässä. Juttua olis riittäny varmaan loppupäiväksi :)

Lohdutukseksi valvojille, ettei täälläkään ole pariin yöhön nukuttu kunnolla. Ikää on nyt ne kriittiset kaks viikkoa ja jännitetään, mihin tämä johtaa...

Pitää kirjoitella paremmalla ajalla lisää. Tyttö roikkuu sylissä.
 
Tinnu
No tänään onkin sit vaihteeksi ollut pojalla nukkumispäivä: on nukkunyt käytännössä KOKO PÄIVÄN!=) Itsekin otin pitkät päikkärit päivällä ja nyt on tosi hyvä mieli kun on pirteä olo. Päivät tosiaan menee meilla vaihtelevasti, välillä valvoskellaan ja välillä nukutaan mut onneksi yöt menee jo suht samalla rytmillä joka yö: nukahdetaan n 22 aikaan, ensimmäinen pätkä n. 4 tuntia, syö, toinen pätkä 3 h, syö ja viimeinen pätkä n. 2 h. Eli ihan kivasti.:)

Kellä se vauva kasvoikaan n. 350 g /viikossa?? Meillä sama homma, poika on siis usein tissillä. Nukkuessa syöttöväli venyy 2-3 tuntiin, mut jos on valveilla niin syö suurin piirtein tunnin välein ja illalla aina kunnon syöntimaraton 1½ tuntia putkeen..hohhoi. Tänään kävin pojan kanssa puntarilla ja vaikuttaa siltä että poika painaa jo 4,6 kg...ja oli siis syntyessään vajaa 5½ viikkoa sit 2,960 kg että naurakaas sille, ehehheh.=P

Mutta poika alkaakin heräilemään, joten ei kun kylpyä lämmittämään.
 
macadamia
Moi kaikille!

Jotain ehdin lukaistakin mutta jahka se netti kotiinkin aukeaa niin... No, laitan jotain meidän kuulumisia pikaseen.. Neiti nukkuu päivisin pitkiä pätkiä mutta yöllä kukutaankin sitten hereillä. Muutoin kaikki menee hyvin, tyttö syö hyvin ja on muutoinkin tyytyväinen pallero (painoa melkein 5kg). Synnytyksestä oon toipunu hyvin (no mulle ei tullu ku 1.asteen repeämä ja 6tikkiä mutteivät haitanneet istumista lainkaan) mitä nyt ei entiset housut viä mee, heh, toiveajattelua.. Kantoliinaa yritin äsken kokeilla kun tänne kirjastoon lähettiin (inhottava tulla vaunuilla kun on portaita..) mutta huonoilla tuloksilla -miten sitä hemmetin härveliä oiken käytetään..?! Ohjeita on kyllä mut jonku pitäs oikein opastaa kädestä pitäen.
Kuulumisiin! (-;
 

Yhteistyössä