""TOUKOVAUVAT 06""

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
sinttu
heissan pitkästä aikaa

poika meni äsken eka kertaa nukkumaan sitten kun ollaan aamulla herätty (noustiin ennen kahdeksaa). no, nukkui päivällä vaunuissa vajaan tunnin, mutta muuten on ollut hereillä. on tainnut olla vatsavaivoja ja äsken annettiin ekaa kertaa disflatyliä, toivottavasti auttaa.
pääsääntöisesti on ihana ja helppo vauva, mitä nyt yönukkuminen aamua kohti on aika heikkoa. menee nukkumaan klo 23-24, nukkuu 3-4 tuntia, syö, nukkuu 1½ - 2 tuntia ja sit ei enää nuku millään.. mulla alkaa olemaan melkoisesti univelkaa, kun nyt myös päivisin pojan unet on mitä sattuu. mutta ihmeesti sitä kummiskin jaksaa - aamuyöt on pahimpia, silloin väsyttäisi... tätä on silti jatkunut ehkä vasta viikon - ja kaikki väsymys kyllä häipyy kun pikkuherra katsoo silmiin ja väläyttää hampaattoman hymyn ;o)

tässä viikon mittaan pitäisi saada tehtyä ""suursiivous"" ristiäisiä varten - saa nähdä kuinka ehditään. sen verran fuskataan, että vietiin kolme mattoa pesulaan ;o)

kantoliinasta - mulla on tosiaan heart-to-heart-rengasliina ja olen sillä poitsua kantanut viitisen kertaa ja joka kerta hän on ollut siellä eri tavalla - mutta joka kerta on nukkua tuhistanut tyytyväisenä . joten on liina ajanut asiansa, vaikka teknisesti en varmaan ole osannut oikein sitä käyttääkään.

tänään oli isyydentunnustus - nyt voi poika saada isukin sukunimen. ristiäisiin on leivonnaiset tilattu ja papin kanssa mennään sopimaan ""seremonian"" yksityiskohdista torstaina. mä olen koettanut silittää pöytäliinoja yms. valmiiksi, vähän siivoilla hyllyjä ja muutenkin siistiä paikkoja - sen mitä olen pojan kantamiselta ehtinyt.
toivottavasti sunnuntaina olis kaunis päivä, niin voisi osa vieraista olla ulkona. käytiin hommaamassa toinen puutarhakalusto, niin on enempi istumapaikkoja. riipputuoli pitää vielä ripustaa koivuun, niin voi muksut sit siinä roikkua

mä menen kahville ja sit varmaan rojahdan sohvalle - poika on nukkunut kohta 20 minuuttia. ihanaa ;o)
 
VP
Nautiskelen täällä väsyneestä, mutta hiljaisesta iltahetkestä. Viime yö oli taas vähän huono, enkä ole malttanut päivälläkään levätä. Ensin kävi serkku aamupäivällä ja sitten tuli vielä sisko iltapäiväksi ja illaksi mentiin mummulaan kyläilemään. Pakkohan tästä helteestä oli nauttia.

Tyttö ei edelleenkään ole itkuinen, mutta vääntelehtii ja kitisee aamuyöllä niin, että hoitaa pitää. Jos jätän yksin, niin huuto alkaa. Mies siis saa onneksi nukuttua ja jääkin perjantaina kuuden viikon lomalle :) Kaiken ihanuuden lisäksi miehelle maksetaan isyyslomalta palkka.

Sain viimein tilattua kuivaliinaneulosta, että pääsen kunnolla käyttämään koko kestovaippa-arsenaalia. Ja villahousutkin on nyt pesty ja lanoliinitettu ja nyt kerään rohkeutta, että uskallan kokeilla. Ehkäpä jo huomenna...
 
Mymmeli
Kuulumisia meiltä kans.

Hormooninäppylöitä pukkas sitten ihan niin, että naama oli viel aamulla ihan ruvella ja turvoksissa. LAitoin ihan miedointa kortisonia ja sekoitin siihen perusvoidetta, nyt jo alkaa muistuttaa ihmislapsen kasvoja. Neuvolasta sain ohjeet. Ajattelin jo et on maitoallergiaa kun vatsaa huudetaan ja hölmö menin lopettaa ne Rekla-tipat jotka nyt aloitin uudelleen ja Cuplatonia annan rinnalla ainakin sen 2 viikkoa kun noiden rela-tippojen vaikutus pitäis alkaa näkyy.

Eli vaihderikasta meillä. Aamupäivästä poika nukkuu hyvät unet ja ne onkin ainoot, sit torkkuu sitterissä ja vaikka iltapäivällä lähetään ulos ei nuku vaunussa vaan sit huutaa niitä vatsavaivojaan. Yöt kyllä nukutaan, syö enään kaksi kertaa yön aikana ja heräillään siinä 7.30.

Ristiäiset sunnuntaina ja me kans on jo isyydentunnustuksessa käyty ja isän sukunimi ois pitäny antaa kun esikoisella on, lapsilla kun ei voi olla eri sukunimi jos sama isä. Poika nukahti tuossa nyt varpisti yöunille, ei nukahda omaan sänkyyn vaan sitteriin ja siitä siirretään sänkyyn, kun meillä isompi poika menee jo ennen ysiä nukkuu niin siksi näin.

Kävin kastekimpun varaamassa tänään ja samoin käytiin kakku tilaa leipomosta, mies (meidän jauhopeukalo) ei jaksa alkaa nyt leipoo ja mun äiti tekee voikkarikakut, sit vaan keksiä, kun viimeksi meil oli vaikka mitä ja niitä jäi ihan hirveesti syömättä.

Mä olen pitäny poikaa rintarepussa, mutta ei kans viihdy kun siinä tulee tajuttoman kuuma, ehkä kunhan voi kääntää kasvotmensuuntaan. Varattiin mökki Nurmeksesta viikoksi heinäkuussa, päästään ekalle koko perheen lomalle =)

Mutta öitä
 
VP
No nyt on sitten villahousut jalassa ja sain jopa tytsin liinaan ihan omin avuin :) Väsyttää edelleen, vaikka viime yö menikin ihan hyvin. Näyttää tosin taas siltä, että loppupäivän täällä on tupa täynnä, vaikka mies erityisesti vannotti, että tänään ollaan kotona ja levätään... Tämänpäiväiset vieraat tulee kyllä sadan kilsan päästä, joten en viitsinyt sanoa ei. Ja ovat sitäpaitsi miehen sukulaisia. Ei ehkä olisi minun asiani kieltäytyä. Pullaa en kyllä laita, ellei vieraat oo itse älynneet tuoda.

Pitää vielä vähän järjestellä paikkoja ja käyttää koirat pihalla. Tuo toinenkin hunsvotti kotiutui tänään mökiltä ja nyt yritetään taas venyttää pinnaa sen kanssa.
 
Miia
Täällä ollaan lähdössä kolmeksi viikoksi kesälomalle, joten tulin toivottelemaan kaikille hyvää kesää!

Me kärvistellään ärhäkän rintatulehduksen kourissa. AIVAN KAMALA tauti! Eilen nousi kuume yli 39 ja silmissä vaan heitti. Vauvan hoitaminen sattuu (toinen puoli kropasta ihan turta) ja imettäminen sattuu. Toivotaan et lääkkeet tehoaa pian!

Poika syö ja nukkuu ja kitisee. Painoa oli tullut viikossa taas 300g! Hyvin siis kasvetaan... mut palailen taas sitten heinäkuussa! Pitäkäähän ketju pystyssä!
 
VP
Miialle hyvää lomaa ja pikaista paranemista! Mua on peloteltu tissitulehduksesta niin kovasti, että oon jo ylivarovainen ulkoillessani. Täällä Oulussa tuulee aina.

Mullakin alkaa vauva-arki jo tuntua. Väsyttää... Mutta hyvääkin kuuluu. Kestovaippailu alkaa sujua, mutta miehen pitää vielä harjoitella. Onneksi sillä on enää huominen töitä :)

Missä ihmeessä te muut luuraatte?! Menee pian yksinkirjoitteluksi.
 
Antsukka
Me ainakin oltiin tänään nauttimassa kauniista ulkoilmasta ja ihanan ystäväni ja hänen lastensa seurasta. Eilinen mulla meni siivotessa. Ja huomiseksikin voisi keksi puuhaa.. Mieheni aikoo vissiin muuttaa työpaikalleen nyt vielä ennen lomaa ja armeijaa. Kun tuntuu noita töitä tekevän enemmän suurinpiirtein, kun vuorokaudessa tunteja riittäisi. Nähtiin tänään tunti ja sitten se lähti yövuoroon. Muun ajan mitä se ei ollut töissä se oli nukkumassa täällä, kun me oltiin kylässä. Että sillälailla... sanoo vaan, että on sitten lomaksi ylimääräistä rahaa. Minä kun olen sitä mieltä, että ei se raha niin tärkeää ole, että ittensä pitää lopen uupuneeksi vetää..mutta tekee päätöksensä itse ja toivottavasti tietää milloin ei enää jaksa. Juu mutta se siitä tilityksestä.

Meillä alkaa päivälläkin olemaan jo jotain rutiineja. yöt kun menee melkein aina jo kahdella syötöllä, korkeintaan kolmella(ei mukana aamu ja iltasyöttöä). Jos ollaan kotona, niin rutiinit on paljon tarkemmin, mutta `reissupäivät´ vähän verottelee. Aamulla heräämisen jälkeen valvotaan yksi syöttöväli ja sitten nukutaan päivän pisimmät unet n.3h(tänään ne nukuttiin kyllä vasta päivällä, koska aamupäiväunet keskeyty, kun jouduin siirtelemään vauvaa turvakaukalosta). Iltasella n.5-7 nukutaan toiset pidemmät unet n.1,5h . Pitkien unien välissä syödään ja torkkuillaan vähän lyhyempiä unia ja valvotaan melkein joka toinen syöttöväli. Ja illalla vauvveli valvoo melkein lopun illan parin viiden minuutin torkkujen avulla. Musta kyllä tuntuu, että meillä on ollu tällänen tyyli jo melkein alusta(tietysti nukkui enemmän), mutta äiti on ollu vain vielä tietämätön joistain vauvan tarpeista.

Juh, mutta jospa sitä lähtis nukkumaan, öitä kaikille jotka vielä valvovat ja huomenia aamusille.
 
sinttu
iltaa

poika köllöttelee sohvalla ja odottelee kylpyyn pääsyä, mies luuttuaa lattiaa ja mulla on omaa aikaa pari minuuttia ennenkuin poitsu tod.näk alkaa vaatia huomiota ;o)
täällä ristiäisvalmistelut menossa. kävin tänään suunnittelemassa kakkuihin kuvat - hyvä ystäväni tekee meille kaksi täytekakkua ja kaksi voileipäkakkua.
pikkuleivät on ostettu, äitini tekee kuivakakun ja huomenna haen leipomosta pullakranssin. cocktailpiirakat vielä, niin alkaa olla menu valmis.
sisko tuo huomenna pojalle mekon tullessaan, saman missä minutkin on kastettu. toinen sisko tulee huomenna imatralta junalla, täytyy hänet hakea iltasella. ja veli on jo karavaanarina yyterissä. vieraita on tulossa yhteensä reilut parikymmentä.
mulla oli eilen terkkarin jälkitarkastus. hemppa oli jo 118 ja verenpaine 120/80. paino ei ole kotona laskenut enää kuin kilon verran (synnytyksestä yhteensä 8kg), joten pari kiloa on vielä matkaa ennenkuin ollaan ""normaalissa"" - voisin nopeamminkin nuo kilot luovuttaa, mutta kun olen aika lailla herkutellut viime aikoina.........
poika nukkuu alkuyöt hyvin, mutta meillä herätään jo viiden, kuuden aikaan. unet jää n. viiteen tuntiin/yö, joten alkaa täälläkin väsymys painaa. no, nukutaan sitten pojan kanssa päivät kun mies menee töihin ;o)

menen hörppäämään kahvit ja sitten kylvettämään poitsua.
öitä kaikille ;o)

(ai niin, tänään olen vaihtanut pojalle peräkkäin kolmet vaipat joissa ei ole ollut kakkaa!! tähän asti joka vaipassa on ollut ylläri, joten tämä on ollut erikoinen päivä........)
 
*E*
Oho, oltiinpas tiputtu alas. Me oltiin viikonloppu mökillä, jossa eilen vietettii ristiäisiä. Neiti oli kiltisti koko seremonian ajan. Pappi oli aika outo, mutta kokonaisuudessaan tilaisuus sujui varsin mainiosti.

Mulla oli torstaina jälkitarkastus ja kaikki oli kunnossa. Tiistaina onkin sitten naperolla lääkäri.

Sinttu kun mainitsi tuosta kakkaamisesta, niin meillä oli kans alkuun niin, että melkein joka vaipassa oli kakat. pari viikkoa sitten muuttui rytmi niin, että kakkaa tuleekin ehkä vain n. joka toinen päivä, mutta silloin sitä tuleekin PALJON.
 
Nanna -77
Hyvää maanantaita kaikille!

Ristiäiset takana, huh, niitä kun tuli stressattua... Poika itki aluksi, mutta rauhoittui pian ja sitten nukahti :)

Tällä viikolla olisi pojan lääkäri ja oma jälkitarkastus. Vuotoa tulee ajoittain, välillä ihan punaistakin, mutta välillä ihan sellaista vesimäistä. Sais jo loppua...

Pojalla tuntuu olevan välillä noita mahakipuja, joten aloitin relatippojen ohella cuplatonin käytön taas. Tuolla se sängyllä nytkin ähisee ja kiljahtelee ja vääntelee itteään, voi raukkaa. Ei kuitenkaan itke, ainakaan vielä.

Syötöt on tiheitä, ja satunnaisesti olen antanut tuttelia. Pitää miettiä lääkärissä, että pitäiskö ruveta antamaan lisämaitoa ihan säännöllisestikin, kun poika on tosiaan lähes aina rinnalla, etenkin iltaisin. Ja sitten kun pitkän syötön lopussa maito alkaa vähetä, saa poika raivareita...

Kotitöitä ei pahemmin ehdi tehdä, mutta täytyy ajatella niin, että ei tämä tiheän syömisen aika enää montaa kuukautta kestä, syksyllä toivottavasti on jo pitempiä välejä, ja nukkuukin toivottavasti pitempiä päiväunia.

Öisin eka unijakso kestää n. 3 tuntia, sitten 1.5..2 h välein syö. Aamut ovat nyt menneet ähistessä, oliskohan niin, että relatippojen vaikutus on jo lakannut, kun annan sen aina aamupäivisin...?

Äitiyspakkaus alkaa muuten käymään pieneksi, tänään poika siirretään omaan sänkyynsä. Muuten mahtuisi, mutta kun on kova viuhtomaan käsillään ja jaloillaan, niin osuvat seiniin. Vielä on päätettävä, siirretäänkö sänky meidän sängyn viereen vai jääkö omaan huoneeseensa...

Eilen hommattiin viimein sitteri, ja se onkin ihan kiva kapistus, myös pojan mielestä. Tosin jos ketään ei ole pojan näköpiirissä, kyllästyy nopeesti.

Mut täytyy nyt mennä siivoomaan tiskipöytää, kun vielä ehtii :)

Hyvää juhannusta kaikille, jos ei enää tulee kirjoteltua.

Onko muuten antaa vinkkejä, kuinka tällaisen pienen kanssa pärjää pitkän automatkan (n. 5 h)?
 
VP
Heissan!

Enpä osaa auttaa Nannaa automatkailussa. Onhan teillä ilmastointi autossa? Meillä ollaan vaihtamassa autoa, kun nykyisessä ei ole ja sinne tuskastuu aikuisetkin. Farmari :), vaimo haluaa. Toivon mukaan nykyinen kottero menee katsastuksesta läpi, niin päästään ensi viikolla tekemään kaupat.

Ristiäistohinat on täälläkin päällä. Äiti järkkää ja itse yritän päästä mahdollisimman vähällä. Sain kotitehtäväksi hommata uusia perunoita, ruoka- ja kahviliinat ja kynttilät. Lisäksi oon tietysti hoitanut paperihommat.

Meillä alkaa väsymys painaa ja vähän raivostuttaa, kun mies valittaa myös väsymystä ja silti sen on pakko vahdata jokainen mm-ottelu. Kummallinen arvojärjestys... Minä valvon yöt ja haluaisin nukkua päivällä nyt kun mieskin on lomalla ja voisi huolehtia kotitöistä enemmän. ...kele! Ja tässä raivoan teille, enkä oo puhunu miehelle koko asiasta. Kyllä se toisaalta korjasi autoa täydet päivät kolmenkympin helteessä, eikä valittanut yhtään. Taidan mennä vaakatasoon nyt, vaikka täällä pitäisi siivota.
 
Satu
Vai on VP:lläkin jo ristiäistohinat meneillään. Kuinkas pian ne teillä jo on? Ja vai perunoita myöten aiotte tarjota. Ei mitään pikku kaffittelua.:)Meidän ristiäiset on vasta 23.7., joten ei mitään kiirettä. Ja muutenki järjestetään vaan perhepiirissä, joten ei tarvitse turhia panikoidakaan. Miehen vanhemmista ei edes ole varmuutta ilmestyvätkö edes paikalle, kun ovat niin erakoita.

Käytiin tänään kuukausineuvolassa. Neiti on niin kasvanut. Painoa oli 4450 g ja pituutta 54 cm. Kun lähdöt oli 3790 g ja 50 cm. Viikossa painokin oli lisääntynyt 400 g. Mutta kyllä tässä ollaan ahkerasti tissillä oltukin. Nämä hellepäivät kun ovat pienelle yhtä tuskaa. Joten tissillä ollaan vähän väliä, kun yritetään saada unesta kiinni sitä kautta. Päivät meillä on melkein valvottu lyhyitä unipätkiä lukuunottamatta. Vaunuilla ulkoilu on koettu parhaaksi tavaksi saada nukuttua edes vähän aikaa. Mutta yöt ovat menneetkin sitten sitäkin paremmin. Yhdellä kahdellas syötöllä päästään läpi yön. Mutta ihmekkö tuo, täytyyhän sitä jossain välissä kunnolla nukkuakin. Itkuakin on alkanut löytyä ihan uuteen malliin. Siinä sitten mietitään laitetaanko se helteen vai mahakipujen piikkiin. Mitään lääkkeitä ei olla kyllä vielä hommattu.

Eipä meilläkään ukko ennätä töiltään yhtään auttamaan. Kaikki vauvan hoitotehtävät ja kodinhoidot jäävät minun kontolle. Mutta kaipa sitä jonkun pitää talossa tienatakin. Kyllä mies sitten iltaisin koettaa pikku pätkiä seurustella neitin kanssa. Onneksi yöt menevät niin mukavasti, että saan silloin aina ladata akkujani.

Vau, vai on V-P:llä saumoja saada ilmastoitu farmari. Huh huh. Kateellisena kuuntelen. Itse kun ajelen tyytyväisenä 90-vuoden Carinalla. Eikä uuden ostosta edes haaveilla. Lainapiikki olisi kyllä pankkiin auki talon rakentamisen myötä, mutta koetamme sinnitellä nostetulla lainamäärällä. Meillä kun on niin tiukka lyhennysaikakin kun 15-vuotta. Minäkään en osaa kyllä Nannaa auttaa automatkojen suhteen. Itsellä kun on tuo pätsi niin kaihtaa kaikin puolin matkojen tekoakin.:)
 
sinttu
heissan
vihdoinkin tänne palstalle pääsee läpi, monta päivää onkin ollut jumissa.

*E* ja Nanna-77, ettekös aio paljastaa mikä tuli lapselle nimeksi ristiäisissä? meidän pojasta tuli Tuukka Tapani.
juhlat menivät hienosti. poika nukkui koko seremonian ajan, ilma oli kaunis ja rakkaimmat ihmiset koolla meidän poikaamme juhlistamassa - eipä voisi paljoa enempää pyytää.

Tuukka on alkanut "puhumaan" ihan kauheasti. harkittiin jo miehen kanssa videokameran ostoa, että saataisiin sitä pulinaa nauhallekin ;o)
muutenkin poika on ollut todella iloinen viime aikoina, itkut on jääneet tosi vähiin. edes kova helle ei saanut poikaa pahalle tuulelle, vaikka kotona pelkässä vaipassakin oli aina hikinen...
me ollaan tehty pojan kanssa reissu mun kotiin, ajomatkaa yhteen suuntaan n. 2½ tuntia. Tuukka nukkui koko ajan... en osaa minäkään antaa mitään neuvoja pitkää matkaa varten - no, helteellä vesipullo mukaan jos ei koko matkaa nukuta. ja ehkä viisi tuntia on niin pitkä, että tarvii yhden syötön sen aikana......... en tiiä...

ristiäisissä Tuukka joi äidinmaitoa tuttipullosta 120 ml kerralla... sain itse seurustella vieraden kanssa enempi, kun ei tarvinnut imettää. tuo määrä yllätti, kun muistaakseni neuvolassa sanottiin että ehkä 4-5 kuukauden ikäisenä vauvat juo n. 150ml. meillä sentään ollaan vasta 1½kk vanhoja ja tuollainen määrä menee helposti ;o)

anteeksi sekava viesti, aivot on jotenkin jumissa nykyään. olen kaksi kertaa koettanut lähteä kaupastakin ostoskorin kanssa, eli dementia ei ota loppuakseen........

ai juu, tänään tulivat ristiäiskuvat postissa, eli pääsen niitä laittamaan albumiin. ette usko, kuinka ihania kuvia taiteilija-siskoni otti pojasta.......... voi että kun osaisin laittaa ne jonnekin näytille!!
 
macadamia
No heipähei ja hyvää jussia!

(..jos joku nyt näin jussina viittii täällä pyöriä.. (-;)

Me ollan typyn kanssa ekaa kertaa mummolassa ja ah täällä tietty käytän hyväkseni tätä nettiä joka edelleenkin uupuu kotoa.. Oli kiva lueskella teidän muiden kuulumisia pitkästä aikaa rauhassa. Niin ne vauvelit on erilaisia (-;. Sain sen vaikutelman että kaikilla menee suht hyvin, beibit on terveitä (mä lasken terveeksi myöskin 'lonkkalastavauvat') ja hyvin kasvavat. Meilläkin menee hienosti, typy kyllä tykkää valvoa öisin; herää 23-1 välillä ja valvoo ainakin 3 asti useimmiten mutta nukkuukin sitten kaksi pitempää pätkää aamulla / aamupvllä joten niin nukkuu tämä mammakin. Tosin päivät jää lyhyiksi ja jos tarvii käydä kaupungissa niin ollaan usein liikkeellä just ruuhka-aikaan mutta onneks se ei näin kesällä oo niin paha, vielä on mahduttu bussiin mainiosti. Tyttö on ns kiltti vauva mikä on näin yh:na iso helpotus -toisaalta tilannehan voi muuttua milloin vain...
Eppu: oletko kokeillut silitellä vauvan päätä kun hän alkaa pyöriä? Sen pitäisi tehota niin jotta vauva irrottaa otteen ja voit antaa uudestaan. Mulla sattuu imetys edelleen etenkin aluksi ja kun rinta tosi täysi ja nyt epäilen vielä että vauvalla on sammasta joka on siirtynyt mullekin..(sitruunamehu ei tunnu tehoovan) Noh, ens vkol neuvola. Tyttö on kyllä myöskin semmonen puklailija että välillä mietityttää jääkö sinne masuun yhtään mitään mutta hyvin tuntuu silti kasvavan, painoa on jo reilusti yli 5kg ja sentit hipoo 60, jotkut 56-senttiset vaatteet vielä menee -ehkä viä viikon..
No juu, nyt meen nauttimaan tuosta ihanasta typystä jotta isovanhemmat pääsee saunaan! (-:
 
Elmeri-81
Hyvää Juhannus yötä vaan kaikille!!! =D
Meille syntyi 19.5. pieni tyttö,painotankin sanaa pieni...2310g 47cm...
No nyt tytöllä onkin kertynyt painoa jo 3605g ja pituuttakin on jo 52,5cm!!!
Synnytys käynnistettiin Toksemian takia rvk:lla 39+1 ja istukan toiminnan vajavuuden takia tyttö oli niin pieni painoinen,mutta sitäkin sisukkaampi =).
Rintamaidon lisukkeeksi saa Tuttelia,kun en ole saanut vaikean alun vuoksi vielä maidon tuloa lisääntymään tytön tarpeita vastaaviksi.
Meilläkin oli hetken (n. viikon ajan) yö-unet jopa kuusikin tuntia,mutta nyt on taas välit lyhentyneet,helteelläkin voi tietysti olla vaikutusta asiaan.
Tyttö on hyvin rauhallinen,tosi vähän itkeskelee ja kitisee...
Meillä on ristiäiset vasta 29.7.,nimi kylläkin on jo melkoisen varma.
Kauniita ja leppoisia hellepäiviä kaikille!!!
 
VP
Terve pitkästä aikaa!

Auton korjaus ja ristiäisjärjestelyt on vieneet ajan ja energian aika täydellisesti viimeisen viikon ajan. Ollaan oltu piiitkiä päiviä mummulassa, kerran yötäkin, kun auto oli osina pihanurmella. Nyt alkaa kuitenkin olla valmista ja ristiäisetkin olivat tänään. Essi Lotta Annikki oli tyytyväinen nimeensä ja nukkui koko toimituksen ajan. Oli aivan ihana juhla ja viihdyttiin paikalla monta tuntia sillä seurauksella, että ollaan koko perhe ihan poikki.

Joo, kyllä tässä ollaan auto vaihtamassa, kunhan saadaan tuo entinen myyntikuntoon. Parin viikon päästä pitäisi olla uusi kaara alla :)

Tissit alkaa olla ihan kiitettävän kokoiset ja saisivat mun puolesta jäädä tähän... Viime vuoden 75C on muuttunut 85DD:ksi, enkä tiedä kauanko tuokaan koko menee, kun maitoa tulee koko ajan enemmän. Nyt ei enää tahdo löytyä kuppikokoa normaalikaupoista, Pitää siirtyä nettitarjontaan. En minä mitään pikkutissejä odottanutkaan, mutta kyllä tämä on aika juhlava varustus, kun ei mulla mitään ylipainoakaan ole, vaikka raskauden jäljiltä ei ihan kaikki olekaan vielä lähtenyt.

Ainiin, saatiin mun tätiltä (lastenlääkäri) ristiäislahjaksi toinen rokotussatsi rotavirusta vastaan. Kiva juttu, kun koko hoidon hinta on 140€.

Nyt hyviä öitä. Oli kiva lueskella taas kuulumisia.
 
Antsukka
Heippa, tytsy alotteli jo yöunia, mutta miulle tuli nälkä, joten tässä samalla vähän kuulumisia.. Monena päivänä on tuntunu et olis paljo kerrottavaa, mut aina kun tähän istuu ni ei tuu asioita mieleen. Vauvan lääkärin meinasin unohtaa. Katsoin edellisenä iltana kaleteria, asenteeloa että eihän meillä mitään ole tällä viikolla. Oli sitten aamulla 8.15 aika. Kaikki oli ok ja painoa on nyt varmaan jotain viitisen kiloa(taas tarkat kilot jossain, mut ei päässä) ja pituutta 55cm.

Me käytiin tampereella päivän matkalla, meiltä ajaa sinne 3,5h. Niille jotka matkoista kysyivät.. Kannattaa löhteä asenteella,että mihinkään ei ole kiire. Meillä vauva oli kiltisti koko päivän. lähinnä vain nukkui ja söi. Pysähdyttiin kerran menomatkalla syöttämään, ja kerran paluumatkalla. Mutta sehän riippuu ihan vauvasta miten usein pitää syöttää.

Meillä mennään edelleenkin kiltillä linjalla. Vauva nukahtaa yöunille 10.30-11.30 ja nyt on herännyt melkein kellon tarkasti syömään viideltä ja sitten aamulla n. kahdeksalta. Joskus jatkaa uniaan vielä kymmeneen toisinaan herää silloin. Eli meillä ei ainakaan univelasta pahemmin kärsitä. Päivälläkin omaa aikaa riittää edelleen. Eipä siis oikeastaan muutoksia. vauvan kanssa on helppo liikuakin, aikaa vaan tarvii vähän enemmän kuin ennen.

Syöttöjen ajat on vielä lähiaikoina lyhentyneet. Meillä siis alunpitäenkin lyhyitä, n. 15min. nyt saattaa iltasella mennä viidessä minuutissa... En olisi kyllä voinut ihmisten varotusten mukaan odottaa näin helppoa vauva aikaa. Mutta sekin on niin vauvoista kiinni. Tarvitsee olla kyllä kiitollinen tästä.

Me päästiin toissapäivänä nimestä yhteisymmärrykseen =) Ristiäiset ovat kyllä vasta ensikuun lopussa, joten muut paljastusta odotellessa.. Täällä on siis jo Essi ja Tuukka, molemmat minusta kauniita nimiä. Joo mutta jospa sitä nukkumaan. Kauniita unia ja jaksamisia vauvojen kanssa.
 
Antsukka
1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
4.5. *E*, 29v, esikoinen, Uusimaa
*26.4 tyttö, 44.5cm ja 2550g
4.5. Mymmeli, 23, toinen, Keski-Uusimaa
* 8.5 poika, 50cm ja 3500g
7.5. Lilli, 20v,esikoinen
*18.5 poika 3950g ja 53 cm
7.5. Antsukka, 21v, esikoinen
*17.5 tyttö, 3560g ja 52cm
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
*09.05 poika, 50/3500
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
*12.5 tyttö, 3970g ja 53 cm
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
*5.5. poika, 2960 g/47 cm
13.5. Miia, 26, esikoinen, Espoo
*25.5. poika 3925g/53cm
15.5. Ritu, 29, esikoinen
16.5. Miira, 29, Porvoo
16.5. sinttu, 31v, esikoinen, satks
*7.5. poika, 3560g/51cm
18.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
*26.5. poika 3675g 52 cm
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
*19.05. tyttö 4100g 52cm
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
21.5. Siruli, 30v., eka, HKI
*15.5. poika, 3465g/50cm
22.5. Julietta, 38 v, eka, HKI/ulkomaa
*26.5 poika 4070g/52 cm
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu
27.5. Satu, 30v, esikoinen, KPKS
*23.5 tyttö, 3790g/50cm

Päivittelin ikääni. Toi oli ainut lista minkä täältä puolelta löysin, mut siin ei ollu ainakaan vakkareista VP:n vauvaa.
 
sinttu
moikka moi sateisesta porista

ihanan raikas ilma ulkona, kyllä sade silloin tällöin tekee terää!
kävin aamusella verotoimistossa lasketuttamassa veroprosentin äitiysrahaa varten, kun palkanmaksu loppuu 7.7. täytyy sanoa, etten oikein ymmärrä noita verotusjuttuja - jos en olisi käynyt tuota prosenttia laskettamassa niin se olisi automaattisesti ollut 22, mutta nyt se on vain 9...... sanoivat vaan, että säilytetään palkan prosentti samassa kuin ennen ja äitiysrahan prosentiksi tulee 9... toivottavasti tietävät mitä tekevät. ei kyllä olisi eka kerta kun menee metsään verovirkailijoiden touhut ;o/

mies meni eilen töihin. hän on ollut lomalla koko ajan pojan syntymästä asti, joten tuntuu tosi oudolta olla Tuukan kanssa kahdestaan kotona. meillä meni niin nappiin ajoitus, että kun Kari oli töissä viimeistä päivää perjantaina 5.5. niin sairaalaan lähdettiin lauantaina ja Tuukka syntyi sit sunnuntaina 7.5. - melkein kuin tilauksesta ;o)

huomenna me lähdetään Tuukan kanssa reissuun Pohjanmaalle. saa nähdä kuinka matka sujuu, tulee kummiskin usempi tunti ajomatkaa. ja torstaina takaisintullessa poiketaan Tuurissa, kivaa! en olekaan käynyt siellä aikoihin.

ai niin, onkos muille tullut postia koskien aivokalvontulehdusrokote-kokeilua (kauhea sanahirviö...)? meille tuli eilen kirje ja nyt odotetaan soittaako joku vielä perään.
 
Atsukka
Sinttu: meille tuli kanssa postia tuolta aivokalvosysteemistä. Ootellaan kanssa soittoa, ja todennääkösesti osallistutaan siihen. Lisäksi vähän ihmettelen tota sinun prosenttiasi, koska kun minä kävin lasketuttamassa se oli jotain yli kaksikymmentä. Mutta ehkä sä olet alkuvuodesta maksanut jo loppuvuodenkin verot?
 
Miira
tervehdys pitkästä aikaan kone on nyt fiksattu takaisin kuntoon joten pääsee kirjottelemaan:) pikkasen kuulumisia eli poitsu kasvaa hyvin pelkän rintamaidon voimin painoa 4700g ja pituutta 57cm ikää 4vk+ hormoninäpyt tosi hurjan näköisenä ihan märkii:( täytynee kokeilla Mymmelin reseptiä kortisonia ja perusvoidetta sekaisin! toivottavasti ei ole mitään allergiaa ku neuvolasta jo sano että seurataan pari viikkoa ja jos ei helpota ni mut laitetaan maidottomalle ja munattomalle ruokavaliolle blaah. muuten on mennyt suht hyvin ilta huudot vois tietenki jättää mieluusti väliin aina semmoset vähintään 2h konsertit. korvien takia pojalle tehdään lisä tutkimuksia ei juurikaan reagoi ääniin mutta ei viitsi murehtia ennen kun on tarvis ja ei kumminkaan ole mitään kuoleman vakavaa. ainiin ja nimikin on jo anettu ilman mitään seremonioita.
mitäs muille kärvistelijöille kuuluu:) ?
 
Nanna -77
Hei vain,

poitsu nukkuu sylissä kantoliinassa, onpahan kädet vapaana kirjotella. Se onkin päivällä ainut paikka, jossa malttaa nukkua... Vaunuteltiin, mutta eipä kauaa reissun jälkeen niissä nukkunut, ehkä 20 minsaa.

Reissu juhannuksena meni hyvin. Matka kesti pohjanmaalle 6 tuntia, kerran syötin rinnasta ja loppumatkasta pullosta tuttelia. Muuten nukkuikin koko matkan! Paluumatka samaten, kerran syötin ja loppumatkasta tuttia ja tuttelia.

Onko muita, jotka turvautuvat jo korvikkeeseen? Meillä vauva kasvaa hyvin äidinmaidollakin, mutta saa muutaman kerran päivässä rintaraivareita, joten annan sitten tuttelia, jotta raivari laantuisi. Muutenkin on aina rinnalla syömässä, joten välillä ihan äidin väsymyksestä johtuen turvaudun pulloon...

Poika on siis nyt 7 viikkoa vanha. Rytmit päivisin ovat vielä hakusessa, lähinnä syö ja valvoo. Yöt onneks menee hyvin: nukahtaa n. 22.30 - 23.00, eka syöttö 2.00 - 3.00, sitten kahden tunnin välein (tai välillä puolentoista tunnin välein).

Nyt rupee levottomaks sylissä, pitää lopettaa!
 
VP
Me ei olla käytetty korviketta, mutta terkkari suositteli pullosyöttöjen harjoittelua, etten olisi ihan jumissa vauvan kanssa. Ja pitäähän isänkin päästä hoitamaan. Miira, meille sanottiin, että näpyt pahenee kuuteen viikkoon asti. Lieköhän teillä mitään allergiaa on. Ihmeteltiin vauvalle laskettuja kasvukäyriä...melkein toivon, ettei kasvaisi niiden mukaisesti parimetriseksi. Nyt mitat 4690g ja55cm. Kahaville ja myöhemmin lisää.
 
*E*
Eipä ole paljon tullut kirjoiteltua. Jotenkin tää Soneran uus systeemi on musta tosi sekava.

Korviketta ei olla annettu. Alkuaikoina pumppasin pulloon pari kertaa ja mies syötti, kun olin poissa. Sitten olikin muutaman viikon tauko, jonka seurauksena tuttipullo ei enää kelvannutkaan, vaan kauheet raivarit tuli melkein jo pelkästä pullon näkemisestä. Ollaan kyllä yritetty sitä pulloruokintaa taas treenata. Tosin nyt on taas ollut vähän taukoa. Mutta hullukshan täällä tulee, jos on vauvassa kii koko ajan.

Meillä neiti on kohta 2 viikkoa nukkunut yönsä ilman syöttöjä. Saattaa vetää ihan kevyesti 10-12 tunnin unet!! Tää on tosi iso muutos alkuaikojen iltakitinöiden jälkeen. Meillähän meni siis monta iltaa, kun kuunneltiin huutoa n. klo 23-02. Meillä tää muutos tapahtui aika tarkkaan 2kk:n iässä. (nyt siis ikää 10 viikkoa).

Viime viikolla oltiin neuvolalääkärillä. Paino oli 4380 g ja pituus 53 cm. Kovasti on tyttö kasvanut syntymämitoistaan. :)
 

Yhteistyössä