""TOUKOVAUVAT 06""

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
VP
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+4, tämä tulkinnanvarainen), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm


Meillä jatketaan sitten Antsukan ja Idan viitoittamaa tietä. Onhan tuo meidän neiti kyllä aika luikero :) Piikistä ei ollut moksiskaan, mutta hoitsun kannustamana testasin sitten vaihteeksi tuttia peukun tilalle ja Essi sai tutuksi tulleen raivarin. Jätetäänpä sitten se vähäksi aikaa. Yösyönteihin "hoito-ohjeeksi" tuli rytmitys. Illalla nykyisen nukkumaanmenoajan unet jätetään lyhyiksi ja sitten vielä kukutaan ja seurustellaan, että pitkän unen vaihe tulee mun ja miehen yöunien kohdalle. Katsotaan, toimiiko... Ja mille mallille kiepsahtaa nyt niin hyvä päivärytmi?
 
Antsukka
NYt on siistiä ja kohta jopa jääkaappi täys ruokaa. Siis viiden mais saan kyydin isoille kaupoille. Tänä viikonloppuna mies on kotona vain yhden yön ja päivän, joten meinasin hoidella kaikki hommat, et voidaan keskittyä vaan yhdessä olemiseen. Tulee siis huomen illalla.

Tänään me lähetään yökylään mun kummilapsille <3 Ne on niin ihastuneita Idaan. Ollaan suunniteltu, et huomenna leivotaan porukassa pullaa. Meillä kun on pakastin täysi ja jos yksikseni leipoisin, niin kuka ne sitte söis... Siellä mulla on Idan hoitaja ja pääsen hassuttelee kummilasten kanssa(voi sitä sotkua, kun 2x2,5v leipoo). Just puhuin viikolla ystävän kanssa siitä, miten mä tykkään lapsista. Monet sanoo, ettei omien jälkeen enää jaksa viihdyttää muiden lapsia. Mä en vois kuvitellakaan elämää ilman kummilapsiani(enkä muitakaan lähipiirin lapsia). Mutta ihmiset on niin erilaisia.

Jospa sitä lähtis ettimään siistimpiä vaatteita ja syömään, ettei tuu ostettua koko kauppaa tyhjäksi.

 
Satu
Koitin tuossa yksi päivä kommentoida tuota vauvauintiasiaa, mutta jostain syystä tekstiäni ei sitten ilmaantunutkaan tänne. Miialla olikin niin hyvää tietoa asiasta, ettei minun tarvitse enää kommentoida mitään. Jahas, ja Jenna heräs..
 
Julietta
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm

Edellinen päivitysyritykseni katosi. Käytiin neuvolassa jo viime vk, siis samalla kun oli muita asioita Hkiin.

Otettiin rokotus, ja siitä seurasi ehkä lämpöä ja väsymystä. Tai sitten se oli kaupunkiasunnon kuumuutta ja matkan rasitusta.

Huomenna pikkukundi täyttää 3 kk. Elää yhä tissillä. Kokeilin parit lusikalliset mustikkapilttiä, ja sitten piereskeltiin urakalla.

Muuten yöt nukutaan todella hyvin. Kärry taas raivostuttaa ja turvaistuin on piinapenkki.
 
sinttu
tänään Tuukka kääntyi eka kerran itse vatsalta selälleen, ilman apua. aikas hienoa! ollaan tänään aika paljon "jumpattu" ja ehkä siinä tohinassa pääsi hommasta jyvälle.

just annoin Tuukalle mallasuutetta, kun ei se kakka taas tule millään. nyt vaan odotellaan että koska jysähtää ;o)

ai juu ja kaupungilla käytiin tänään. Tukkeli oli repussa ja sai monet ihastuneet katseet ja huudahdukset osakseen, kun pikkuisen pörröpäänsä kanssa kuikuili... pari tätiä tuli oikein katsomaan lähempää ;o)
enpä tiedä oonko koskaan ollut mistään näin ylpeä kuin tästä pikkuisesta pojasta!!!
 
VP
Miten Julietta, meni tuo piltti alas? Itse neuvolassa kyselin noista kiinteistä ja meille siis suositeltiin tissittelyä mahdollisimman pitkään. Essi kakoo jo niitä paria tippaa vettä, mitkä annan D-vitamiinin päälle.

Oikeastaan tulin vain ilmoittamaan, että meidän tyttö on alkanut kikattaa :D Aivan huippua!!!
 
Julietta
Syötin ihan normaalisti sylissä lusikalla, en tiennytkään, että siinä voisi olla ongelmia. Annoin tissiä päälle. Mutta nyt saa mennä kolmisen viikkoa, ennen kuin kokeillaan samaa uudestaan.

Poika on välillä saanut myös kokomustikoita (2/pv) niin, että sisus on puristettu suuhun, kuori syöty itse. Kirsikanpuolikasta ja omenanpalaa on saanut nuolla kokeeksi.

Meilläkin kikatetaan ja kähätetään.
 
VP
Essille on annettu jo molemmat satsit, enkä ole huomannut oireita. Nyt mies tosin valittelee huonoa oloa... Rota saattaa tarttua rokotuksen jälkeen vaippakarusellin välityksellä, ellei oo tarkkana.
 
Satu
Ei olla otettu rota-rokotetta. Täytyy myöntää maalaisuuteni ja sanoa, etten ole koko asiaa pohtinutkaan. Ei ole missään vaiheessa tullut asia esiin. Hyvä ku8n edes tiedän koko rotaviruksestakaan.

Meillä on ollut vähän itkuisempia päiviä taas. Liekö johtuvan, kun söin hernekeittoa ja kaalikääryleitä vai onko muuten vain huonompia hetkiä. Kuinka paljon pidätte tenavianne lattialla tai sitterissä? Meillä kun ei oikein viihdytä kummassakaan, joten pelkään pitäväni Jennaa liikaakin sylissä. Mutta kun ei sitä halua toista itkettääkään.
 
macadamia
Huhhuijaa kun on ollut viime päivät hulinaa! On ollut kavereita käymässä ja me on pörräilty taas siellä sun täällä. Tänään olimme vauvojen tanssiaisissa! Siellä oli ihanaa! Eppu Nuotio & Silkkipaperiorkesteri tanssittivat meitä vauvojen kamarimusiikin tahtiin. Nyt tuo typy tuolla on ihan zippi -liekö jo yöunilla...(eli äippä joutuu taas lypsyhommiin aamulla mikäli ei nälkä typyä yöllä yllätä) Meilläkin on välillä niitä halipula päiviä jolloin ei mikään muu paikka kelpaa kuin äitin syli. Useimmiten halipula iskee juuri sinä päivänä kun ois tarkotus siivota..(-; Eipä tuo typy oo tänäänkään kerenny lattialla mönkimään kun on oltu niin menossa mut huomenna rauhotutaan ja ollaan vaan kotona. Jonkinlaisia vierastamisen merkkejäkin on ilmaantunut... Mut nyt iltapalalle!
 
Julietta
Joko teidän muksut mönkivät lattialla? Poika kyllä köllöttää avatulla vuodesohvalla tai sängyssä.

Lattiat ovat meillä niin vetoisia ja pölyisiä, että sopisivat ehkä siperianhuskylle.

Katselin juuri tänään kaupassa sitteriä. Siinä vaan on max painoraja 9 kg, ja meillä on ylitetty jo 7 kg, joten kauanko siitä sitten nauttisi.

Tänään kundi täytti 3 kk. Jos imetän puoli vuotta, urakka on nyt puolivälissä. Raskausaikana en muuten osanut kuvitella, miten sitovaa tissitys on.

Meille ei ainakaan neuvolassa puhuttu rotasta mitään. Pitäiskö osata kysyä, vai saako rokotuksen vain yksityispuolelta?
 
sinttu
ei mekään olla otettu rotaa. nyt vaan sitten toivotaan ettei tarvi katua...

tuukka oli eilen hoidossa, kun käytiin katsomassa kaija koota ja syömässä. hyvin oli mennyt, tuukka oli itkenyt vain 20 minuuttia (joka kuulemma tuntui kuin kolmelta päivältä...), jonka jälkeen nukkui kuin tukki. haettiin poika puoli yhdentoista maissa.
muutaman kerran mietin illan aikana poikaa niin, että musiikki häipyi kokonaan korvista ja sitten yht'äkkiä havahduin että kuka on on säätänyt ääntä kovemmalle ;o) mutta pääosin kyllä pystyin nauttimaan esityksestä, joka oli kyllä kerrassaan hieno!

tuukan yörytmikin on nyt muuttunut, ainakin hetkellisesti. nukkumaan mennään 19.30-20.30 ja aamulla herätään vasta 8-9. tosin aamun viimeiset tunnit nukutaan äidin kainalossa, ei pinnasängyssä... ja yön aikana syödään kaksi kertaa.
päivällä syödään keskimäärin 3 tunnin välein.

maitoa tuntuu riittävän hyvin. viime yönä jopa oikeaan rintaan pakkautui maitoa niin, että en pystynyt oikealla kyljellä nukkumaan. tällaista ei ole vähään aikaan tapahtunutkaan...
en ole vielä maistattanut pojalla mitään muuta kuin luumusosetta ja sitäkin vain kakkaongelmien takia. hedelmäsoseet odottavat kyllä kaapissa, mutta en kiirehdi niiden kanssa.

meillä tuukka oleilee lattialla oman alustan päällä. on meilläkin aina niin pölyistä ja karvaista, että oikein hirvittää se aika kun poika alkaa mönkiä pitkin lattioita.. no, saapahan heti alkuunsa kunnon vastustuskyvyn.

täytyy alkaa nukuttelemaan tuukkaa. oon ostanut itselleni gilmoren tytöt-dvd-boxeja ja katselen niitä kun nukutellaan. mun suosikkisarja ;o)
 
VP
Vai jaksat sinä Sinttu tollottaa Gilmoren tyttöjä. Mulla (ja varsinkin miehellä) otti jo välillä se sarja hermoon, kun tuli joka aamu :)

Ihan järkyttävän karvaista on meilläkin, mutta lapsi on lattialla ja sitterissä PALJON. Mulla on selkä niin paskana, että kannan vaan just sen verran kuin on pakko. Liinailukin on minimissään, vaikka ihanaa onkin. Mutta käsittääkseni tuo lattialla oleilu on vain hyväksi. Missäs muualla sitä oppisi liikkumaan? Miehellä meinaa palaa lakki tuon karvamäärän takia, mutta minä vain siivoan enimmät vauvan suusta ja silmistä, kun imuri pölyttyy nurkassa. Laiska äiti, hyihyi.

Nyt itkee...
 
VP
Macadamia: Taitaa olla 140e tuo hinta, ainakin täällä. Oulussa on nyt jo muutamana vuonna ollut kunnon epidemia, joten otettiin rokote, kun perheen lastenlääkäri suositteli ja antoi lahjaksi ekan satsin. Oltais kyllä varmaan laitettu muutenkin.
 
Lilli
Miklukin tänään hörähti kunnon nauruun ekaan kertaan, tuli oikein väsymyksen naurukohtaus kun hetkutin häntä polvien päällä. Äiti oli kovin ihmeissään... Ja nauroin sitten itseni kipeäksi :)

Joo, pitäisi täälläkin siivota. Ei vaan millään jaksa. Miehellä alkaa huomenna taas viikon pituinen loma että jos sitten sais jotain aikaseksi kun ei tarvi Miklua vahtia samalla. Oon aamusta asti ollut lähdössä kävelylle, ei jaksa sitäkään.

Perunaa annoin eilen pari lusikallista, ilme oli näkemisen arvoinen :) Tänään taas jatketaan, tuosta meidän lähikaupasta ei saa tällä hetkellä kuin suomalaista uutta perunaa mikä menee liisteriksi kun sen soseuttaa... No, meni se maidon kera alas kuitenkin ongelmitta.

Joo, mut vois nyt oikeesti lähteä sinne ulos, huhujen mukaan se voi jopa auttaa väsymykseen :)
 
sinttu
juu, mä olen ihan fanaattinen gilmoren tytöt-fani!! se huumori puree meikäläiseen ihan kympillä ;o)
toinen huippusarja on pokka pitää.
no, meillä on miehen kanssa kyllä niiiiin outo huumorintaju, että sitä ei välttämättä moni ymmärrä...

Tuukka tykkää ihan hirveästi kun harjoitellaan istumista! ja myös seisominen on aivan riemukasta. äiti on välillä ihan hiessä, kun pitää riehua niin...

jossain lähellä jyrisee ukkonen oikein todella. täällä satoi eilen niin paljon vettä, että meidän piti etsiä vaihtoehtoinen reitti Tuukan hoitopaikkaan, kun alikulku tulvi vettä. ei uskallettu ajaa siitä, kun on niin matala auto - olis saattanut jäädä kaija koo näkemättä jos olis auto hyytynyt lätäkköön...

millä tavalla teidän vauvat ilmaisevat väsymyksen? meillä ei juuri itketä, mutta Tuukka alkaa hieroa nyrkeillä silmiään kun alkaa nukuttaa... hellusen näköistä.
 
Antsukka
Meillä kitistään unta. Toisinaan sitä itketään kovastikkin, muttei kauaa kuitenkaan. Joskus Idaa täytyy rauhotella nukkumaan, toisinaan se saattaa nukahtaa mihin tahansa.

Lattialla makoillaan paljonkin päivittäin, joskus Ida makoilee itsekseen ja joskus istun seurana. Lähinnä meillä on käytössä toi lelukaari viihdyttäjänä. Aamusin Ida viihtyy lattialla ilman kaartakin, kun ottaa ilmakylpyjä sen aikaa, kun laittelen paikkoja.

Ensimmäinen yhteinen yökylä siis takana. Ida nukkui loistavasti tapansa mukaan. Minä taas huonosti "vieraassa" paikassa pitkästä aikaa. Tänään olenki sitte lepäily ja epätavallisesti mulle nukkunu päikkärit.

Mies tuli eilen ja valitettavasti lähtee jo tänään takasin. Ensi viikolla on edessä totuuden hetki siitä kuinka pitkään se siellä armeijassa joutuu "lusimaan". Vähän jo hirvittää etukäteen, toivottavasti vain puoli vuotta. Sitte olis nimittäin kolmannes jo takana.

Me käytiin äsken vähän ärrältä hakemassa herkkuja(karkkeja ja jäätelöä <3), joten jospa sitä lähtis nauttimaan tuonne toisen kainaloon. Ida kun viihtyy nyt tuolla lelukaarensa alla.
 

Yhteistyössä