""TOUKOVAUVAT 06""

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
VP
Ollaan nyt vietetty hääpäivää kaksin ja elämä hymyilee taas ainakin hetken. Julistin miehelle moneen kertaan, miten hyvältä ja tärkeältä tuntu, kun se osallistui viikonloppuna kunnolla Essin ja kodin hoitoon. Oikeasti suurin osa ahdistuksesta on vastuuta kodista ja vauvasta. Ne pitää osata jakaa. Tuon levollisen tunteen seurauksena meillä nosti seksielämäkin päätään :) Kuinka perityypillinen nainen minä olenkaan...huoh.

Mummu ja kummitäti olivat yhdessä "hoitamassa" vauvaa. Essihän nukkuu melkein kokonaisia öitä, joten saatettiin luottaa siihen, että vauvassa ei ole hoitamista koko ravintolareissun aikana. Olivat sitten joutessaan siivonneet koko huushollin. Uskomatonta! Ja ihanaa mulle.

Vaikka mulla on oikeitakin (siis sellaisia käsinkosketeltavia) kavereita, niin teidän tsemppauksesta on ihan oikeasti apua. Kiitos! Pesukone meni rikki, koska yhden upouuden vaipan pesunukka tukki sen täysin. Nyt on korjaaja tilattu ja valitusvirteni seurauksena vaipan valmistaja sitoutui maksamaan korjauksen. Kyllä täällä välillä paistaakin.

Meillä täyskestoillaan, mutta ei kovin fanaattisesti, vaan mukana on aina varalta myös kertiksiä muutaman keston lisäksi. Älä Satu huoli, kyllä se teidänkin pötkylä ehtii vielä. Essi kyllä kannattelee päätään mahallaankin, mutta kikattelua odotetaan vielä, samoin kääntymistä. Neiti kyllä juttelee paljon, mutta ei ole mikään hyväntuulinen ja hymyilevä vauva, ennemmin tutkii vähän kulmat kurtussa ja miettii. Ja menettää hermonsa melko helposti.

Hatunnosto Antsukalle! Melko pitkään taisit jaksaa tiskata...muistaakseni. Ja minä kun meinasin kommentoida Satulle pitkästä sepustuksesta. Tukinpa suuni ja menen nukkumaan.
 
Miia
Alkuperäinen kirjoittaja Miira:
täälä myös haikeana pakkailtu pikku vaatteita pois niisk ja pikku kakkosta ajateltiin ryhtyä toivomaan ja puuhastelemaan sitten kun poitsun ensimmäinen vuosipäivä häämöttää:) jos joku jaksaa/viitsii niin vois päivittää mutkin tohon listaan: eli 30.05 Miira ja poitsu (rv 42) 3790g 51cm,1kk 4050g 57cm, 2kk 5500g 60cm. (muistaakseni) onko kukaan ottanut tai ajatellut ottaa kuparikierukkaa?
Voi kun kiva kuulla sinusta Miira!!! Syntyihän se teidänkin poitsu kaikista tuskasteluista huolimatta =D

 
Antsukka
No tiskausta harrastelin semmosen reilun kuukauden. En muistanukkaa eilen hehkuttaa kuinka hieno pesukone me sitte ostettiin. En nimittäin edes tiennyt että pesukoneissa on valoja, ennen kuin meidän pesukone tuli eilen =)

Aika hyvä VP, et saitte sen valmistajan maksaa sen. Ite en ois varmaan ees tajunnu valittaa..

En ees ollu reakoinu tota Miiran viestiä. Onnea! Eikös noissa kierukoissa oo se, et niitä kannatais pitää pidempään, joten ei sovi meille. Kun me ei oikein tiedetä vielä, et milloin olis toisen aika. Käytän minipillereitä, vaikkakin välillä huonolla menestyksellä(jos noin voi sanoo), unohtelen niitä nimittäin.

Tällä hetkellä se nyt ei oo ollu niin kamala katastrofi, koska toi seksielämä on ollu aika minimissään. Ennen meil oli niin, et mie halusin paljon useammin, kun mies. Mies oli valmis ehkä kerta viikkoon. Nykyään se tuntuu haluavan koko ajan, etenki ku musta toi seksi ei tunnu vielä ihan luonnolliselta. Vaikea selittää... siis vähän vielä jännittää.. Kai se on vaa toi pitkä väli. Ei musta tunnu kuitenkaan, et se olis haluttomuutta, vaan enemmän semmosta niinku ensikertojen jännitytä.

Juu, pitäs tästä lähtee valmistautuu lähtee keräilee viinimarjoja ystävän puskista itelle ja avuksi.
 
Antsukka
Nyt on osa marjoista kerätty ja mehustettu. Onneks oli äiti avustamassa mua mehustuksessa. Ida ei oikein tainnu tykätä äitin puuhista. No ei vainiskaa, se oli taas tänään niin väsy ettei tajunnu syödä ennen nukkumista. Jos huomenna ei sada niin me jatketaan touhuja. Onneksi ei tartte enää keitellä mehuksi. Sitte illalla me mennään käymään vielä mun tädin luona..torstaina on onneksi vaan neuvola. Silloin me kyllä ollaan kotona muuten koko päivä, et jaksetaan viikonloppuna lähteä käymään isomummon möksällä. Eli siis yhtä lentämistä tääkin viikko. Meneepähän aika ainakin nopeesti(ettei tartte koko viikkoa isiä ootella kotiin).
 
sinttu
väsynyt äiti täällä kirjoittelee. kotiuduttiin eilen mummulareissulta ja Tuukalla oli koko yön vatsavaivoja. noustiin tunnin välein itkemään ja sit ennen kuutta alettiin aamutoimiin. äsken Tuukka otti tunnin tirsat, mutta mä en ehtinyt - söin vähän ja sit kun menin itse sänkyyn niin Tuukka jo heräsi............ oon aika naatti.
en tiedä mistä moiset masuvaivat nyt tulivat, muta olivat kyllä pahimmat tähän asti. ja mä kun luulin että 3kk on sellainen "turvaraja"...
nyt jo alkaa elämä hymyilemään - onneksi. mä kun en ole joutunut juurikaan itkua kuuntelemaan, niin se oli aika rankkaa.

me aiotaan olla nyt visusti kotona jonkun aikaa, niin saa Tuukka taas rauhoittua. ollaan aika paljon reissattu ja kyllä se niin vaan on, että kotona on paras olla. saa nukkua omassa sängyssä ja kaikki muukin on tuttua ja turvallista.

täällä on tosi sumuinen aamu. ja aika kolea. kunhan tuo päivä tuosta valkenee, niin sen verran lähdetään ulos että käydään ruokakaupassa. ja täytyisi taas käydä kehyskaupassakin, kun sain kotoa mukaan siskoni piirtämän IHANAN kummituspiirustuksen, jossa on ihana runokin liitettynä (kuva on mun siskon piirtämä, mutta runo lienee kirsi kunnaksen tms... ):
"asui kummitustalossa kummitussukua, joka kynttilänvalossa käytti kummituspukua, kun vieraina oli kummitustuttuja ja kerrottiin kummitusjuttuja.
silloin kynttilänsydän tulee täyteen kauhua ja syöksee huoneeseen kummitussauhua, jotta mammalta nousee pystyyn tukka ja kummitustädin perii kummitushukka ja enolla kääntyy nurinpäin sukka ja serkuista pienin vinkuu villinä ihan: mikä ihana yö! miten ihanan inha!
kun kuunvalo hiipii ylitse pihan ja piipussa hinkuu viima niin vinha, että enolta kääntyy taas nurinpäin sukka - juuri silloin kun kello kolmetoista lyö!"

alkaa olemaan niin paljon seinälle ripustettavaa, että täytyy alkaa kunnostamaan Tuukalle omaa huonetta ;o)

jep jep, taidan palata astialle myöhemmin kun olen paremmin tolkuissani........
 
macadamia
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Nyt on _vihdoin_ meitin nettipimento väistynyt kun täällä kotona nyt netti pelittää -ihanaa! On niin helppo hoidella asioita verkossa ja 'kaveerata' teidän kanssa!

Mulla on tyttö sylissä (no kuinkas muuten..) joten kirjoittelen sitte lisää ku toi kääryle nukkuu...
 
VP
Nyt on sitten Sintun vuoro olla naatti. Minä nukuin viime yön toisessa huoneessa ja mies hoiteli vauvan. Nyt on ihana olo. Vaikka heräsinkin yöllä Essin yösyötölle (täytty tissit niin pahasti, ettei nukkumisesta tullut mitään), niin tärkeintä oli tunne, ettei mun tartte jaksaa yksin. Oon itse ollut niin alamaissa ja itkuinen, että miehen oli jo pakko tulla vastaan. Nyt se on hoidellut reippaana kotia ja toi mulle eilen kukkia, karkkia ja lehden. Itkuhan siinä taas pääsi, mutta se tuli lähinnä helpotuksesta ja siitä, että toinen välittää.

Täällä alkaa marjatohinat olla jo ohi. Viimeiset pitäis vielä pakastaa.

Nyt pitää kipin kapin laittaa vähän paikkoja kuntoon, kun tänne tulee joku katsomaan asuntoa. Toivottavasti päästään pian muuttamaan, ettei menisi opiskelun kanssa päällekkäin se tohina.

Ja kirjoita Satu vaikka romaani :) Mulla tulee vaan välillä semmonen oli, että kirjoitan joka päivä niin paljon, ettei niitä enää kukaan jaksa lukea... Mies muuten ehdotti, että mun kannattais ottaa noita kirjoituksia talteen täältä, kun ovat samalla kuin päiväkirja Essin vauva-ajalta. Muuten en oo koskaan päiväkirjaa pitänytkään. Raskausajaltahan löytyy varmaan vielä kans meidän keskustelut.
 
VP
Terve Macadamia! Unohtuikin laittaa tuohon äskeiseen, että missäs luuraat. Kiva, kun tulit taas!

Niin ja vielä semmonen juttu, että mitä ehkäisyä teillä muilla käytetään? Mulla on alkanut hiipiä mieleen sellainen ajatus, että pitäiskö sitä ottaa vähän enemmän varman päälle ja käydä välillä työelämässä, ettei kukaan vie mun paikkaa... Vuosi tai pari riittäis, eikä ehtis tulla kamalaa ikäeroa lapsille.
 
Satu
Jenna nukahti taas puolen tunnin pikanokosilleen, joten hyökkäsin heti taas kattoon mitä ootte kirjotellu. Sijainen soitti taas vaihteex töistä ja kyseli yhtä sun toista. Mä en oo todellakaan päässy eroon työasioista, ku toi sijainen kyselee viikottain jotain juttuja. Mun työ ku sattuu oleen semmosta, ettei kukaan muu tiiä niistä asioista. Mut ei nuo soittelut mua haittaa. Tykkään pysyä tietosena miten hommat etenee. Ja tuohan se semmosen tunteen, et on tarpeellinen eikä niin vaan korvattavissa. Kyselinki ny samalla sijaiseltani voisko se mahollisesti tuurata pitempäänki, jos innostun jäämään vähäx aikaa hoitovapaalle. Onnistuu kuulemma hyvinki. Se ku otti virkavapaata omasta työstään, vastaavasta, ja tuli meille tuuraamaan. Meikä ku on saanu neuvoteltua porukoitteni kans pikkusen ennakkoperintöä, jotta saadaan muutamalta kuulta maksettua rakennuslainaa, vaikka jäisinki kotiin. Muuten menis liian tiukalle. Muuten oonki ollu ihan omillani kotoa muutettuani. Mutta ku velipoika peri meiän koko maatilan, ni pitäähän meiän pikkusiskonki kans jotain saada.:)

Meilläki oli vähän heikompi viime yö. Jenna nukku eilen illalla piiitkästä aikaa reilun kolmen tunnin unet, joten vaikuttihan se sitte tietysti yöuniin. Ei mitään masukipuja, mutta virkeyttä ja silleen. Ja en tii jäiköhän pienelle traumoja niistä häistä, ku se taas huusi pariin otteeseen ennen heräämisiään.

Me käytetään ehkäsynä vaan kortsuu. Harrastellaan niin harvoin, et ne kerrat menee kortsullaki. Vaikka eipä se hääviä oo, puolet nautinnosta häviää. Mun paikat alkaa pikku hiljaa taas kestämään. Vaikka kyllä se vähän kivuliasta vieläki on. Mä oon kyl kans aatellu piipahtaa töissä ennen toisen lapsen tekoa. Mut vain piipahtaa, ku kyl tää kolmenkympin ikä jo alkaa lapsen tekoon ihan tarpeex olla. Mut eiköhän sitä nauti äippälomasta taas toiseen malliin, ku käy vähän ressaamassa työasioilla...
 
VP
Niinpä niin. Meilläkin oli pyhä tarkoitus käyttää kortsuja, mutta siinä ne yöpöydällä lojuu. Mulla iskee usein hiiva, kun on kortsun kans pöllyyttänyt, eikä ne muutenkaan niin hupaisia oo. Pitää vielä neuvolassa jutella. Kuukautiset ei oo vielä alkanu, mutta oottelen jo. Ainakin hormonitoiminnassa on jotain muutoksia, kun tukka ja iho rasvottuu aikasempaa nopsemmin.
Essi ei syö kovin usein (hetki, lasken), neljästi päivällä ja kerran yöllä. Rytmi alkaa olla kunnossa muutenkin. Aamu- (joskus jopa lähemmäs neljä tuntia) ja iltapäiväunet (2-3 tuntia), illalla kuuden ja seitsemän välillä nukkumaan, yks yösyöttö ja aamulla seiskan +/- puoli tuntia maissa ylös. Tyttö valvoo yleensä n. 1,5 tuntia putkeen. Mahavaivojaan ei juurikaan enää huuda, vaan rytmin sotkemista eli väsymystään. Silloin ku pysytään visusti kotona, niin meillä menee hienosti :)
 
Satu
Siis häh, saakko sä Essin nukkuun yöunia jo kuuen-seittemän maissa? Ja nukkuu sitte kellon ympäryksen? Jenna alkaa yöunille vasta kymmenen-yhentoista maissa. Jos aiemmin yrittää, ni sitä herätään vielä. Aamulla herätään sitte yheksän maissa. Eli kai sitä pitäis alkaa heräileen aikasemmin, mut ku ei viiti. Meille tää sopii ihan hyvin, ku mun ei tarvi päiviäni rytmittää muun ku Jennan mukaan. Joten meillä mennään ihan Jennan rytmien mukaan. En herättele sitä kesken unien. Siinäpä voi ollakki sitte joskus kova opettaminen, ku mun pitäis lähtee töihin.
 
sinttu
Tuukka menee myös yleensä kuuden aikoihin nukkumaan, mutta herää kyllä yöllä kaksi kertaa syömään - ja aamulla noustaan klo 5-6... meilläkin valvotaan n. 1½ tunnin pätkissä päivisin, öisin onneksi ruokailut kestävät enää ehkä kymmenen minuuttia.
en ole vielä alkanut mitään rytmityksiä kokeilemaan, vaan meillä mennään Tuukan rytmin mukaan. katsotaan sitten muutaman kuukauden päästä uudestaan ;o)

nyt tämä äityli menee keittämään teetä. mieskin soitti tulevansa myöhemmin kotiin, kun meni ajamaan veneellä pienen lenkin ettei akut ihan hyydy - ei oo siis kahvi-/teeseuraa lainkaan........

ai juu, pitikin kysyä että onkos kukaan teistä käynyt paikkakuntanne vauvakerhossa tai perhekerhossa? jos on, niin millaista siellä on? oon aatellut että vois alkaa sellaisessa käymään, kun mulla ei ole täällä ainuttakaan äiti-ystävää...
 
VP
Ei sitä mitenkään erityisesti tartte laittaa nukkumaan illalla. Jos Essin herättää kesken sikeän unen, se saa hepulin, mutta sen verran rytmitän, että tarkkailen sitä kevyen unen vaihetta, jolloin Essi käy vähän hereillä. Esim. tänä iltana se yritti mennä yöunille jo viideltä, mutta vajaan tunnin päästä kävi vähän levottomaksi, joten nostin tytön vielä seurustelemaan, iltapesulle jne. Ja sitten kun alkoi uudestaan unettamaan, niin takaisin sänkyyn. Yöt on tosiaan helppoja, jos vain itse malttaa mennä ajoissa nukkumaan. Kyllä seiskalta jo voi ihan hyvin nousta.

Valvottaminen ei oo oikein onnistunut, kun likka on sitten ihan raivona. Ennemmin annan tosiaan vähän torkahtaa, jos on väsy. Olis ihan kiva saada yöunia hiissattua vähän myöhempään, mutta pian alkaa luennot ja joskus pitää ehtiä kasiksi kouluun. Siksi tämä rytmi on ihanteellinen ja epäilen sen olevan raskausajan peruja, koska silloin heräsin aina seiskalta. Ja jos yritinkin loppuraskaudesta nukkua pidempään, niin Essi aloitti aamujumpan aina seiskan aikaan. Pakkohan siinä oli sitten nousta, kun mahassa kävi semmoinen jytke.
 
Antsukka
Meillä yöt menee aika samalla tavalla ku satun. Oon kyl varmaan sanonukki jo, mut nukkuu mennään puol kymmenen yhentoista maissa ja noustaa aamulla yheksän kymmenen aikaan. Sopii kyllä mulle.

VP:lle oon kyllä ehkä vähän kateellinen =), kun Essi syö päivälläkin niin harvoin. Meillä kun yöllä syödään ehkä kahdesta kolmeen kertaan(jos nyt 6 jälkeen voi yösyötöiksi kutsua niitä kahta viimestä) ja päivällä puolentoista tai kahden tunnin välein..eli ehkä seittemän kertaa vähintään. Onneksi oon saanu nukkua yöt, niin jaksan päivällä syöttää.

Mäkin oon miettiny et vois noita kirjotuksiaan ottaa talteen ni sais päiväkirjaa. Tänne kun on tullu kirjoteltuu vähintään joka viikko, ja välillä joka päivä. Et jos joku ettii tuolta odotuspuolelta niitä juttuja, ni nostelisko niitä ylös?

Juu, mutta iltapalaa minulle nyt heti ;)
 
sinttu
ilmoitin tänään Tuukan vauvojen värikylpy-jonoon. harmittaa etten tajunnut soitella aiemmin, koska tosiaan kaikki ryhmät olivat jo täynnä. joulun jälkeen on ehkä mahdollista saada paikka, tai sitten täytyy ilmoittautua yli vuoden vanhojen ryhmään ensi syksyksi...... höh...

Tuukka nukkuu ja isäntä lähti remontoimaan - taidanpa ottaa yhden alkoholittoman siiderin ja uuden seiskan ja kupsahtaa sohvalle.
(Tuukka nukkui päivällä vain kahdet n.40 minsan päikkärit, joten oon vähän väsähtänyt kaikesta seurustelusta.....)
 
macadamia
Ihanaa mimmi nukkuu... Ja i-ha-naa kun on nyt vihdoin tämä netti kotonakin! Tein matamille 68-senttiset farkut ja ihan hyvät tuli. Ei viitti ostaakaan kun ne ei kuiteskaan kauaa sovi ja 74-senttiset on vielä isoja enkä tykkää kääriä lahkeita. On kyllä ihanaa pukee omaa lasta kivoihin vaatteisiin! Tykkään pukee tytön niin et vaatteista voi päätellä sukupuolen (joo tiedän miten hurahtaneelta kuulostan! ei mulla raskausaikana tämmöstä ollu, mähän muutenkin olin varma et poika tulee ja siksipä vaatteet joita raskausaikana ostelin onkin enempi poikatyylisiä..) (-;

Minäkin muuten tykkään imettämisestä, on se niin ihanaa kateltavaa ja tieto siitä et kehoni ruokkii tuon pienen ihmisen on jotenkin häkellyttävää mutta niin luonnollista. (mulla on varmaan jokin 'hormoonimyrsky' kun näin täällä hehkutan... toivottavasti se ei tiedä menkkojen alkamista jotka nyt sais vielä pysyä poissa) Jaaha, mitäs muuta.. Ehkäisyasioista olitte jutelleet. Mulla ei oo tarvetta kun ei oo miestäkään mut jos ois ni oishan se aikas mieleenkiintosta tietää miltä seksi tuntuu alatiesynnytyksen jälkeen! (-; (nooh, ehkä ens vuosituhannella sitte..ei vaiskaan, niin pitkä selibaatti ottais varmaan luonnolle..heh) Aikasemmin mä ajattelin et 2-3 vuotta ois hyvä väli raskauksille mut nyt on mieleen hiipiny sellasia ajatuksia et voi kun typy sais sisaruksen pian! Ei haittais vaik nyt tulisin raskaaksi! Tietty ei mahdollista mut ainahan saa haaveilla. Toivottavasti joskus vielä löydän hyvän miehen...

Huomenna päivittelen typyn 3kk:n mitat ja samalla vois ehkä alottaa uuden pinon kun tässä on jo 10 sivua, mitä mieltä ootte?
 
Antsukka
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+4, tämä tulkinnanvarainen), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
 
Antsukka
Taas on neuvolassa käyty. Heti noottia...meillä oli uusi täti. Esitteli kyllä itsensä, mutta ei sitten kertonu, et onko väliaikainen vai pysyvä. Ajattelin ettei oo mun tehtävä semmosia kysellä. Oli kyllä muuten ihan mukava, mutta kun oli uusi ni oli jotenkin hankalaa taas kertoa sille juttuja.

Rokotuskin annettiin. Ida itkas vähäsen pistoksen jälkeen, rauhottu kyllä heti kun sai maitoa. Teki kyllä jo ennen pistosta semmosta ruokitkua, että saatto olla sitäkin.

Luin muuten illalla uutta vauvalehteä ja siellä oli jotakin juttua nettikeksuteluista(jossakin jutun sisällä).. että kuinka kaikki netissä olevat äidit vain kilpailee siitä kenen vauva tekee mitäkin ja milloin(siis kenen vauva on supervauva). Tuli ihan PAHA MIELI, koska ite oon kyllä täällä lukemassa vertaistukea. En kehumassa kuinka supervauva mulla on. Jos se itkis päivät pitkät ni varmana kertoisin senkin. MItäs mieltä te ootte tästä? Uskon kyllä, että täällä on niitäkin, jotka tahtovat vain kehua(koska on noita joka asian urputtajiakin). Yleensä semmoset ketjut jotka kestää pitkään, ni luulis "sisältävän" ihan asiallisia ihmisiä.
 
Miira ja poju 2,5kk
Miia! jep kyllä se meijänki vauva sitte tosiaankin päätti syntyä ja aika jännä miten sen kaiken tuskaisen ja kettumaisen odotuksen loppu suoran on tavallaan unohtanu ja osaa ajatella asiaa jopa positiivisesti esim ku meni 2vk "yli" ni ehkä synnytys sen takia meni nopeesti(7h) ja osas suorastaan iloita suppareista:)
meijän poitsu naureskeli ääneen viikko sitten ei siis mitään kiljahtelua vaan kunnon hekottelua ei meinannu omastakaan naurusta tulla loppua kun kuulosti niin hassulta:) kovasti yrittää kääntyä myös vatsalleen mutta jää aina kyljelleen notkumaan ja siitä seuraa turhautumista ja raivoilua.
kaitpa sitä täytyy ehkäsy meiningeissä tyytyä sitten kortsuihin ku en tienny että kierukkaa täytyis pitää pidempää tai sitte leikkiä "varmoilla päivillä" mun säkällä havahtuisin kohta raskaana heh heh. onko kukaan ryhtynyt jo yrittämään seuraavaa babya?
 
VP
Vertaillaan nyt sitten näitä "supervauvoja". Hehe. Kaiken rytmikehuskelun jälkeen Essi on sitten syönyt tänään n. tunnin välein ja viime yönäkin heräsi kahdesti syömään... Epäilen kyllä vahvasti maitokiihdyttelyksi. Onneksi kohta saa alkaa kokeilemaan kiinteitäkin :) Miehen työkaverit oli ainakin kannustaneet aloittamaan ajoissa, kun se kuulemma helpottaa elämää. Miten? Sen saa varmaan selville...

Tänään on taas juostu paikasta toiseen. Väsyttäis. Sisko oli viime yön täällä meillä, kun on sen verran vakavasti sairaana, etten päästänyt yksin kotiin nukkumaan. On tässä saanut kantaa huolta muistakin perheenjäsenistä, että jää oma hyvinvointi vähän taka-alalle.

Mulla olis jo kova hinku päästä kuulemaan Essin kikattelua. Se kyllä juttelee paljon ja välillä päästää sellaisen nauruyrityksen. Siis jos normaalinauru on hehehehehehe, niin Essillä tulee sellainen mini-ehe.

Huomenna on sitten kaksikin äitiyslomalaisen ihanuutta edessä, pesukoneen korjaus ja hieroja :) Yritän sinnitellä siihen asti... Öitä hyvät ystävät (vai että muka kilpasiskoja oltaisiin, typeryyttä, höh.)!
 
Atsukka
Miira: ei kai niitä kierukoita oo pakko pitää sitä (onkohan se viis vuotta) koko aikaa. Oon vaa semmosilta kuullu, jotka on käytäny, et sit menee rahat hukkaan jos ottaa aiemmin pois. En siis tiedä mitään hintoja tai oikeita faktoja, vaan noi on tuttujen puheita.
 
Satu
Mäki luin Vauva-lehestä samanjutun nettikeskusteluista ja voin yhtyä VP:n rytmijuttuihin. Niin, meillähän tosiaan kans syödään vasta aamulla... No, mies tuumas eilen, et nyt on pakko päästä aikasemmin nukkuun. On heränny ny kax viikkoa aamuvuoroon eli viieltä. Ja nukkuunhan mennään yheltätoista. Voitte kuvitella! No, sain sitte typyn nukkuun yheksän jälkeen. No, sehän sitte heräs kahelta syömään ja seuraavax puoli kuuelta ja ylös nousi puoli kaheksalta. Eipä nuo ukkoa kyllä haitannu, ku ei tienny mitään, mutta... Se meiänki superyönukkujasta.:)

Meillä Jenna kans hehettää, mutta tosi harvoin. Sitä on tullu ny pari viikkoa ja lähinnä vain hoitopöydällä kun äiti "pöröttää" masuun. En oo oikein ollu varma onko se naurua vai enempi juttelua, mutta kai sen sitte naurux voi luokitella. Kiva niin...
 
sinttu
tervehdys

meillä herättiin tänään ennätysaikaisin, klo 4......... oltiin 1½h hereillä ja sit mentiin uudelleen nukkumaan ja nukuttiin seiskaan asti. käytiin heti aamusta sit 1½h vaunulenkkikin, kun oli vielä sellainen suht siedettävä lämpötila - Tuukka jopa nukkui puolisen tuntia vaunuissa!

päivällä käytiin koirien kanssa lenkillä ja Tuukka oli repussa. hyvin meni, taas Tuukka nukahti reppuun - harmi vaan ettei lenkki kestänyt kuin puolisen tuntia..

mulle tää palsta on sellainen "purkautumispaikka" hyvässä mielessä. mun ystävillä on jo vähän vanhempia lapsia, joten niitä tuskin enää kiinnostaa vaippajutut ja kakkaamisvälit (no, en mä tiedä kuinka montaa nuo täällä kiinnostaa...) - mutta täällä ainakin ollaan kaikki samassa jamassa. musta on ihanaa kertoa täällä Tuukan tekemisiä, mutta on myös ihanaa lukea muiden vauvoista ;o) vertaistukea, sitähän tämä on nimenomaan.

Tuukka ei oo taaskaan nukkunut kunnon päiväunia, mahtaakohan ne olla ihan totaalisesti historiaa??? on vaan vähän turhauttavaa kun ei tahdo saada päivisin mitään tehtyä...
 

Yhteistyössä