""TOUKOVAUVAT 06""

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
macadamia
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+4, tämä tulkinnanvarainen), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
 
macadamia
Enpäs jaksanutkaan laittaa meille uutta ketjua...

Neuvolassa siis käyty ja rokotus saatu -ainakaan vielä ei oireile... Typy vaikuttaa neuvolatädinkin mielestä hieman vanhemmalta kuin onkaan ja onhan matamilla tuota kokoakin! Mulle typy kuitenkin on yhtä rakas oli millainen hyvänsä ja aivan rauhassa saa kehittyä omaan tahtiinsa -ei olla kilpasilla kenenkään kanssa (-;.

Sinttu: mikä kantoreppu teillä on? Mulla kun on tuo perinteinen BB ja siinä se paino tulee kamalasti hartioille joten ei noin painavaa vauvaa siinä enää pitkiä aikoja pysty pitää. Katselinkin tossa josko Ergon hankkisin, sitä kun pääsin kaverilla kokeilemaan ja oli kyllä toosi hyvä mut hintaa on hirmuisesti!

 
sinttu
mulla on juuri ergo. se on kyllä tosi hyvä ja helppo käyttää. jos vaan kiristää hihnat tarpeeksi kireälle, niin ei paina minnekään vaan paino jakautuu tasaisesti.
olihan tuo kallis, mutta kyllä tykkään että on ollut hintansa väärti! ja kun tuukkakin tykkää repussa olla, niin en sitä pois antaisi.
ootko katsellut käytettyjä? huuto.netissä näyttäisi olevan mynnissä kaksi vanhanmallista ja yksi uusi.. uudella tosin alkaa olemaan aika kova hinta........
 
Satu
Macadamia; oo tosiaan vaan ylpee, ku teiän neiti kasvaa noin upeesti. Pitäähän sen ollakki isompi ku meiän muitten syntyessään pienemmät vauvat. Vaikka Jenna ei oo ton isompi, ni kyllä mäki saan kuulla sen pulloposkista ja makkaroista. Mutta eikö sitä vauvojen pidäkki olla vähän pyöreempiä. Kyllä ne siitä vielä ehtii hoikistua. Ja teillähän on vielä tuo pituuskasvuki samassa tahdissa.

Mulla on kans BB:n reppu, mutta ei oo tullu sitä vähään aikaan käytettyä, ku Jenna ei viihtyny enää kasvot äitiinpäin. Normaalisti ku pidän sitä aina pystyasennossa. Ehkä liikaaki, ku ei hyväksy enää muita asentoja. Mutta iso tyttöhän se jo onki. Nyt Jenna kannattaa niin hyvin päätään, et ois tarkotus alkaa kokeileen sitä kasvot menosuuntaan. Kerron sitte kuinka se onnistu...
 
macadamia
Jep, aikasemmin kaula-kainalo-nivustaivemakkaroiden putsaus onkin ollut vaikeaa mut on tekniikka kehittynyt ja kai typykin on oppinut et se on toimenpide vaipanvaihdon ohella. Pulautusta tulee...just kun otin 'kuolakaulurin' pois niin nyt on taas paita märkänä.. Sulla oli muuten Satu hyvä nimitys se 'pöröttää' masuun!
 
Lilli
Täällä ollaan upouuden koneen ja laajakaistan kanssa ihan huumassa :) Eli pienemmällä vaivalla pääsen nettiin,ton vanhan rouskun kanssa kesti varmaan tunti että pääsi haluamilleen sivuille...
Mikaelilla olis maanantaina 3kk neuvola,tänään oli synttärit :) Saa nähdä kuinka on kasvanut,62 cm:n vaatteet ei ainakaan enää mene,68 cm on just naftit. Ja maissivelliä syödään jo aamuisin ja iltaisin,eipä se nälkää pidä paljoa kauemmin, päivällä syödään parin tunnin välein kunnon satsi. Eli neuvolassa kyselen sitten kiinteiden alotuksesta... Ei nyt ihan vielä olla aloittamassa mutta parin viikon päästä varmaankin.
Mikael tekee jo hampaita, alhaalta edestä on ikenet turvoksissa ja kovasti tuntuu kutiavan. Ostettiin sellainen viilentävä purulelu ja siitä tuli heti ihan lemppari!
Mikael on alkanut ottaa kiinni lelusta kun sitä roikottaa hänen yläpuolellaan kun hän on selällään. Sitten kun kiinni siitä saa niin touhuaa vaikka miten kauan ja "murisee" hassusti :) Mahallaan kun on niin yrittää kovasti ryömiä lähellä olevan lelun luo ja ottaakin sen lähemmäs jos kiinni saa.
Täällä on nukkumisrytmi alkanut olemaan aika tasainen, yöllä varsinkin. Hän menee siinä kymmenen aikaan nukkumaan ja herää kuudelta aamulla syömään, siitä jatkaa sitten vielä yhdeksään asti. Päivällä nukkuu yleensä kolmet päikkärit, yhdet pidemmät ja kahdet vähän lyhyemmät.
Tänään kävin taas vaa'alla ja yllätyin toden teolla,taas oli kilo lähtenyt pois vähän ajan sisällä, nyt on siis 6 kiloa vähemmän mitä ennen raskautta ja olin jo silloin normaalipainoinen. Eli alipainoa alkaa olemaan. En tiedä mistä johtuu kun syön ihan hyvin,kai se on tuo liikunnan lisäys... Sitä riehuu vauvan kanssa ja käy pitkillä kävelyillä. Kun on se niin kivaa työnnellä niitä vaunuja :) Eipä auta muu kuin alkaa syömään vielä enemmän tai ajanvaraus lääkärille jos ei auta. Vaikkakin äiti ja sisko ovat molemmat samanlaisia,laihtuivat ihan olemattomiin raskauden jälkeen...
Ollaan tässä joka viikonloppu nyt grillattu ja kun en enää imetä niin olen muutaman siiderin ottanut siinä samalla,voi että kun maistuu hyvälle! :) Huomenna taas grillataan,taidan tällä kertaa tyytyä maitoon juomana :)
Odotan kovasti milloin Mikael alkaa nauraa röhöttämään oikein kunnolla, tällä hetkellä iloaan ilmaisee kiljumalla kovaa ja korkealta ja jotain pientä nauruntapaista voi kuulla välissä :) Mutta se hymy on aivan mahtava,se pelastaa päivän aina! Hampaaton hymy vielä vähän aikaa... Kyllä välillä kyynel tulee silmäkulmaan kun Mikael on kuin hangon keksi leikkiessään isinsä kanssa. Eikä muuten malta nukkua kunnon päikkäreitä jos isi on päivällä kotona! Sellaista koiran unta mikä kauheen leikkimisen ja riehumisen jälkeen voi jopa tulla :) Sitten kun isi lähtee töihin niin sammahtaa moneksi tunniksi. Illemmalla nukkuu hyvin vaikka isukki olisikin kotona.
Jospa nyt malttais lopetella... Ehkä käyn vielä vilkasemassa koulukaverit.comissa kun sinnekin kerta nyt pääsen ;) Vanha kone suostui nimittäin menemään vain fi-loppuisille sivuille. Outo... See ya! ;)
 
VP
Täällä jatketaan samaa rataa. Essi syö ja syö ja syö. Mutta eipähän ole enää kuitenkaan mitään vaivoja. Jos jotakin itkee, niin väsymystään. Nälänkin huomaan lähinnä jatkuvasta hamuamisesta. Ens viikolla kyselen neuvolasta ruokaohjeita. Ei kai niillä kiinteillä mikään kiire ole, mutta kiinnostaa ja toisaalta tällainen syömisrytmi väsyttää pitemmän päälle.

Mulla ei tahdo raskauskilot häipyä millään. Vielä on seitsemän jäljellä... Hirveästi en viitsi tuota syömistä rajoittaa, kun ruokavalion pitäis olla ok, mutta liikkumaan pyrin. Kyllä ne varmaan ehtii lähteä, varsinkin jos neiti syö tätä tahtia. Ja kohtahan tässä palataan taas töihin ja koulun penkille. Se kuluttaa ihan eri tavalla.

Meillä on nyt sitten aloitettu pakkaaminen (mies on kunnostautunut...minä vähemmän). Varmaan viikon päästä muutetaan ihan lopullisesti. Mieskin saa töistä palkallisen vapaapäivän muuton takia.

Heipä hei ja huomiseen!

 
macadamia
Mullakin on vielä suunnilleen saman verran kiloja ja tuntuu et tähän on jämähtäny. Grr. Ehkäpä asiaan auttais jos söis paremmin eli etten kuittais leivällä ja jugurtilla oikeaa ateriaa... Kyllä me liikutaankin mut sitäkin vois tietty lisätä.

Tytölle ei tullu perjantaisesta rokotuksesta mitään oireita (-:. Mut nyt taitaa nälkäänsä valittaa joten... Eipä muuta kuin tsemppiä VP pakkaamiseen!
 
Antsukka
Mulla on kai jäljellä jotain pari kiloa. Vähän epävarmaa, kun me ei omisteta vaakaa.

Eilen oltiin reisussa isomummon mökillä.. Matkaa ajaa sen melkein kolmisen tuntia. Päivä meni muuten hyvin, mut illalla Ida oli niin väsyny, et sai autossa semmoset raivarit että. En oo kyllä ikinä kuullu sen itkevän niin. Kun pysähdyttiin ja otin syliin, niin se ei kyllä meinannu rauhottua silleekään. Sitte vaa syliteltiin niin kauan, et Ida nukahti ja jatkettii matkaa. Se oli kyllä henkisesti tosi rankkaa ja tää päivä on sitte väsypäivä. Joten ruuasta lisäpotkua..(onneksi isi on kotona =) )
 
VP
En kyllä tajua, miten jaksaisin ilman tuota miestä. Hatunnosto jälleen Macadamialle ja Antsukalle!!! Mulla oli taas niin kammottava päänsärky ja väsymys, että nukuin kahteentoista. Mies vain toi Essin välillä syömään ja päikkäreille. Enkä edes pyytänyt! Se vain huomasi, miten huonosti voin ja tarttui työhön. Ja on myös jatkanut pakkaamista, itse olen vain tyytynyt selviytymään itseni kanssa.

Nyt pitää mennä kipin kapin jumppaamaan hartioita kuntoon. Seuraavaan hierojakertaan on viikko ja olo on sellainen, että lasken päiviä kuin pikkulapsi. Illalla on taas työmaata, pitää vääntäytyä kokoukseen. Tympii, mutta jälkeenpäin sen aina huomaa, miten hyvää tekee käväistä pois kotoa.

 
Lilli
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+4, tämä tulkinnanvarainen), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm

Päivitin uudet tiedot,oltiin tosiaan tänään siellä neuvolassa. Kaikki oli ok, hoitaja sanoi Miklun olevan "varhaiskehittynyt" :) Osaa jo vähän enemmän mitä tarvitsisikaan tämän ikäsenä. Rokotus tuli myös, itki vain sen hetken mitä pistettiin. Olin aika yllättynyt :) Kävin ostamassa suppoja varmuuden vuoksi jos kuumetta tulee, en muuten olisi tajunnut hakea jos hoitaja ei olisi suositellut.

Täällä mennään muuten sitä samaa rataa... Niin,mies oli lauantaina hoitajana Miklulle, pääsin vähän viihteelle ystäväni kanssa. Meillä oli käynyt pariskunta (työkavereita) joita Miklu ei ollut ennen tavannut. Tämä nainen oli ottanut Miklun syliin ja oli kuulemma alkanut kauhea huuto! Miklu oli rauhoittunut kun oli isukkinsa kanssa mennyt toiseen huoneeseen, oli sitten kokeillut uudestaan ja huuto oli alkanut heti kun oli nähnyt vieraat naamat :) Meidän poika siis vierastaa jo! Tänäänkin hoitaja sanoi että selvästi vierastaa kun Miklua aluksi tutki. Alahuuli meni rullalle mutta ei sen enempää alkanut itkemään... Olen huomannut jo aiemmin tällaisen ilmiön mutta ajattelin että eihän se nyt vielä voi vierastaa! Joillekin ihmisille sitten taas hymyilee heti. Voivoi, taitaa tulla oikea mammanpoika :)

Apua, kauhee nälkä iski!
 
VP
Täällä jatketaan edelleen syöpöttelyä. Essi on sellainen luikero, mutta vähän hätkähdin, kun meidän kotivaaka antoi vain 200 gramman painonnousun viime neuvolasta. Seuraava käynti on perjantaina... Tyttö on kyllä ihan tyytyväinen ja hyväntuulinen, mitä nyt on muutaman päivän vaatinut enemmän ruokaa.

Sovin vaan koko ajan lisää menoja, vaikka varsin hyvin tiedän, että pitäisi pakata. Selvää sijaistoimintaa havaittavissa. Nyt aloitan jonkun järkevän homman vaihteeksi.

Huomenna taas!
 
Miia
Hei toukokuulaiset :) Ihan harmittaa kun ei enää ole täällä ihan ajantasalla kuten raskausaikana. Täällä on Theolla unikausi menossa :) Eilen nukahti yöunille klo 16!!! Nukkui 03 asti, jolloin söi ja jatkoi unia -> heräsi 6 aikaan. Ihan ennätysunet... Torstaina olisi neuvola...kiva saada taas uusia mittoja! Itse taistelen edelleen tämän atooppisen ihoni kanssa. Välillä meinaa järki lähteä kun olen niin kipeä. Täytyy vaan toivoa että iho palaa normaaliksi kun lopetan imetyksen. Nyt mennään vielä osittaisimetyksellä ja kun kerran olen plussatestistä asti kitunut tämän ihon kanssa niin en kyl imetystä sen takia nyt lopeta... Nyt elokuvan ääreen :)
 
Antsukka
Kukas siitä värikylvystä puhelikaa, vai olikohan se jossain muualla...? Luin siitä ja kiinnostuin, mutta eipä taida tällä paikkakunnalla onnistua. Me ilmottauduttiin vauvamuskariin(alkaa viikon päästä). KEskiviikkona ajattelin lähteä erään entisen koulukaverini mukaan perhekerhoon tutustumaan. Katsellaan sitten, että jaksaako sinne mennä usein vai vähän harvemmin.. Eipä noissa sinällään oo mitään vikaa, paitsi, et pienille lapsille tarkotetut puuhat alkaa tuossa puoli kymmeneltä. Meillä taitaa mennä vähän harjotteluksi noi aamunousemiset, kun normaalisti Ida herää päivään 9.30-10. Taidan lähteä nukkuun, kun aamusta saan pitkästä aikaa kyydin hyvälle ystävälleni ja ollaan siellä koko päivä <3
 
Satu
Mekin ollaan ilmoittauduttu Jennan ekaan harrastukseen. Se on vauvauinti. Lähdetään sinne Jennan kaverin Pepin kanssa. Saa nähdä kuinka kantti vaan kestää kulkea siellä, koska joudumme menemään Kokkolaan lähes 70 km:n päähän joka lauantai klo 10.40. Mutta onneksi se on lauantaina eikä sunnuntaina niin kuin ensin piti olla. Sunnuntait kun pitää kyllä keskittää perheen kotona oloon. Ja mieskin on aina lauantait töissä, niin meillä on aikaa harrastaa. Vaikka unelmahan olisi ollut, että mieskin olisi päässyt mukaan. Mutta turha toivoakaan, on niin töissään kiinni. Ehkä hän lähtee kuitenkin silloin tällöin mukaan. Mutta on se toisaalta rahakysymyskin. On sinne niin pitkä matka, että järkevämpää on kulkea yhdellä autolla Pepin äidin kanssa. Aloitusaika käy juuri ja juuri, kun meilläkin herätään yhdeksän maissa.

Muskaria ja äiti-lapsi-piiriä pitää vielä katsoa josko niissäkin alettaisiin käymään. Mutta ei liikaa harrastuksia, Jenna kun tuntuu niin väsyvän liiasta hyppäämisestä.

Kävin eilen taas hieronnassa. Kääks, kuinka otti kipeää. Paikat on sitte himpun verran jumissa. Oikein pompin hierontapöydällä kivusta. Sitä se yli kuus kilosen jatkuva kanteleminen tietää.
 
macadamia
Me ei vielä harrasteta mitään ohjattua, sellaseen babyjumppaan oli tarkotus mennä mut se ei sit alkanutkaan. Muutoin kyllä vaunuillaan ja 'pörrätään' milloin missäkin (-;. Typyllä on ollut oikein pulauttelupäivät viime päivinä; nytkin päällä ovat jo kolmannet vaatteet... typyllä on nyt päällä äp:n mintunvihreä asu (se 70cm), se body on jo pian pieni mut potkareissa on lahkeissa kyllä vielä pituutta. Elikkäs on pitkäselkäinen toukka, 74cm bodytkin on jo käytössä. No juu, taas kun tulin tänne niin typyllä onkin nälkä... Heippa taasen!
 
Lilli
Ai Satu menee vauvauintiin? Mun piti maanantaina neuvolassa kysyä että milloin sen voisi aloitta mutta unohdin! Nähtävästi siis jo näin pian? En mihinkään ohjattuun vauvauintiin olisi menossa vaan ihan miehen ja vauvan kanssa pulikoida kun uima-allas on muutaman metrin päässä :) Siinä vesi on 23-24-asteista, eikö siis ole liian kylmää? Vai onko uimahalleissa joku erityinen lämpimämpi allas vauvauintia varten? Ja mitäköhän kaikkea vauvan kanssa voisi siellä vedessä touhuta? Tietääkö kukaan? Olisi tosi kiva päästä vauvan kanssa jo uimaan! Kylvyistä kyllä tykkää kun vesi on 37-asteista, mitenköhän mahtaa käydä tuolla "hyisessä" vedessä :)

Miklu kävi yllätyksekseni jo nyt yöunille, ihmekös tuo kun koko päivän hillunu noin tunnin päiväunien voimalla... On käyny ties minkämoista vierailijaa niin ei ole malttanut nukkua. Ja tänäänkin vierasti, omaa kummitätiään ja mammaansa joita kuitenkin näkee tosi usein.

Erehdyinpä sitten tuonne perheklubin puolelle lukemaan niitä vauvaenkelijuttuja :/ Tuli tosi surullinen olo... Oli keskenmenoista tarinoita ja kun vauva on juuri ennen syntymää tai synnytyksessä menehtynyt... Luinpa yhden jutun kätkykuolemastakin, olikos se neljä vai viisikuukautinen vauva kuollut yöllä nukkuessaan :( Aika karmivat fiilikset jäi. Juuri kun olen päässyt irti tavasta että herään yöllä parikin kertaa katsomaan Miklua että hengittääkö vielä. Taitaa ensi yö mennä ravatessa edes takas omaa sänkyä ja Miklun huonetta.

Ei tullut Miklulle muuten minkäänlaisia oireita rokotteesta. Kovin oli tyytyväinen koko illan. Supot saaavat siis jäädä odottamaan, onneksi.

Mihis sivuille sitä nyt eksyisi,nettiseksikaupan löysin eilen :) Ihan mielenkiintosia tavaroita oli juu.... ;)
 
VP
Väsymys jatkuu... Viime yönä herättiin neljä kertaa ja mulla lähtee järki! Tyttö on kuitenkin ihan tyytyväinen, syö vaan useammin. Onneksi tuntuisi vähän siltä, että maitoa tulee jo reilummin. Voi olla toiveajatteluakin...

Saatan pitää pari päivää "palstailuvapaata", kun on pakko nukkua kaikki vapaahetket.

Eilen aloitin opiskelun :) Tehtiin kaverin kanssa aikataulu syksyksi. Yritetään pitää toinen toistamme vauhdissa, että valmistutaan suunnitelmien mukaisesti.
 
VP
Niin ja näillä näkymin ei olla menossa mihinkään ohjattuun harrastukseen, ellei mies mene jonku kanssa vauvauintiin. Minä en oikein repeä kaveriksi. Muskari ei tunnu oikein tarpeelliselta, kun on tuo musisointi ammattina. Tulee laulettua ja leikittyä ihan tarpeeksi kotioloissakin, eikä näin pieni vielä kaipaa toisten lasten seuraa. Oon ollut muskariopenakin muutaman vuoden, että eiköhän tuo meiltä luonnistu ;) Välillä jopa pelottaa, että äiti-kasvattaja onkin liikaa musiikkikasvattaja, kun sen verran suunnitelmallista on tuo leikittäminen... Mutta ehkä sitten isompana kuskataan soittotunneille ja vaikka muskariinkin, jos tyttö itse innostuu. Äiti kun ei varmaan ole paras opettaja omille lapsilleen.
 
Miia
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Ai Satu menee vauvauintiin? Mun piti maanantaina neuvolassa kysyä että milloin sen voisi aloitta mutta unohdin! Nähtävästi siis jo näin pian? En mihinkään ohjattuun vauvauintiin olisi menossa vaan ihan miehen ja vauvan kanssa pulikoida kun uima-allas on muutaman metrin päässä :) Siinä vesi on 23-24-asteista, eikö siis ole liian kylmää? Vai onko uimahalleissa joku erityinen lämpimämpi allas vauvauintia varten? Ja mitäköhän kaikkea vauvan kanssa voisi siellä vedessä touhuta? Tietääkö kukaan? Olisi tosi kiva päästä vauvan kanssa jo uimaan! Kylvyistä kyllä tykkää kun vesi on 37-asteista, mitenköhän mahtaa käydä tuolla "hyisessä" vedessä :)
Mekin ollaan menossa vauvauintiin. Mun kaveri vetää ko. harrastusta työkseen joten voin vähän kertoa siitä: sen saa aloittaa 3kk ja/tai 5kg vauva. Vauvauinnissa vesi on noin 32 asteista joten tuo 23-24 on kyl liian kylmää. Vauvauinnit järjestetään uimahalleissa aamuisin ja yön aikana altaan vesi on lämmitetty sopivan lämpöiseksi. Ainakin uimahalleissa uimavalvojat joutuvat monesti kuulma puuttumaan siihen et pientä vauvaa on uittamassa sellaiset, jotka eivät ole olleetvauvauinnissa. Ja siis eihän sitä tietenkään kukaan estä, mut puuttuuvat ainakin jos sitä vauvaa siellä ihan kylmiltään sukellutetaan. Vauvallahan tulee se hengittämättömyys-refleksi jos sukelletutetaan ja ilmeisesti se voipi jäädä päälle -> vauva ei hengitä tai sitten se ei vielä välttämättä toimi -> sen takia on turvallista aloittaa pienen vauvan uittamiset (varsinkin veden alla) ihan ammatti-ihmisten kanssa. Tää siis vaan mitä olen kuullut, älkää ampuko sanansaattajaa =D

 
Miia
Alkuperäinen kirjoittaja VP:
Niin ja näillä näkymin ei olla menossa mihinkään ohjattuun harrastukseen, ellei mies mene jonku kanssa vauvauintiin. Minä en oikein repeä kaveriksi. Muskari ei tunnu oikein tarpeelliselta, kun on tuo musisointi ammattina. Tulee laulettua ja leikittyä ihan tarpeeksi kotioloissakin, eikä näin pieni vielä kaipaa toisten lasten seuraa. Oon ollut muskariopenakin muutaman vuoden, että eiköhän tuo meiltä luonnistu ;) Välillä jopa pelottaa, että äiti-kasvattaja onkin liikaa musiikkikasvattaja, kun sen verran suunnitelmallista on tuo leikittäminen... Mutta ehkä sitten isompana kuskataan soittotunneille ja vaikka muskariinkin, jos tyttö itse innostuu. Äiti kun ei varmaan ole paras opettaja omille lapsilleen.
Me ollaan myös vauvamuskarissa kerran viikossa ja vaikka itsekin (lastentarhanopettajana) laulan ja leikin pojan kanssa kotona niin mun mielestä se vauvamuskari on tosi kiva hetki. Ei tosiaan tarte näin pieni viel toisten lasten seuraa mut ainakin Theo on ihan innoissaan muitten lasten seurasta tuollaisina pieninä annoksina :) Ja on kyl kiva tavata muita äitejäkin musiikin parissa :)

 
sinttu
VP:n tavoin täälläkin vaivaa väsymys. Tuukka herää nykyään klo 4 aamulla... ehkä saadaan siinä aamupäivällä torkuttua 1½h sylikkäin sohvalla, mutta siinäpä se. päiväunetkin on taas vaihteeksi lyhentyneet puoleen tuntiin, eikä niitäkään ole kuin lahdet tai kolmet päivässä... joinain päivinä oon ollut niiiiin väsynyt, että oon vaan odottanut miestä kotiin että sais olla edes hetken rauhassa. onneksi on näitä parempiakin päiviä, jolloin energiaa riittää vähistä unista huolimatta.

me ei olla vielä aloitettu mitään harrastusta, mutta tosiaan sinne värikylpyyn ollaan jonossa. vauvauintia myös oon vähän jo miettinyt, täytyisi selvittää minä päivänä se olis.. perhekerho meni tältä viikolta ohi, kun mulla ei ole autoa, mutta ensi viikolla vois yrittää - jos sopii aikatauluun. tiistaina olis meitä lähin kerho.

Tuukka on jo alkanut vierastaa. kummit olivat eilen käymässä ja molempien sylissä alkoi lohduton itku, joka lakkasi heti kun pääsi äidin tai isin syliin. ja sylistä sitten tuijotettiin epäluuloisesti kulmat kurtussa, että keitäs nuo oudot immeiset ovat ;o)
 
Antsukka
Ida taitaa nukkua kahen päivän univelkoja..kun ollaan herätty aamulla jo aikasemmasta syötöstä, koska on ollu menoja. On lähinnä vain tänään nukkunut kerhon jälkeen, herännyt vain syömään.

Tänään oltiin perhekerhossa. Ida herätti tietysti ihastusta, kun oli niin pieni. Seuraavaksi pienin oli 10 kk ja kävellä tepsutteli siellä. Se oli kyllä hauskan näköistä menoa. Oli ihan kiva käydä muiden äitien seurassa, vaikkakin viereisen kaupungin perhekerhossa oli musta ehkä mukavampaa..meillä vain kun ei ole tuota autoetua =) Tuo kerho on joka toinen viikko, joten saatanpa mennä tuonne naapuri kaupunkiinkin joskus, kun minun kummilapseni käyvät siellä(ennen olin usein heidän mukanaan, nykyään ei enää mehduta heidän autoon =( )

Mulle sano ystäväni, et kannattaa mennä vauvaharrastuksiin, kun on vasta yksi lapsi.. myöhemmin niiden järjestely ei oo enää niin helppoa. Meillä miestä innostais toi vauvauinti, mut mua ei niinkään.

mutta Ida ->
 
Lilli
Sitähän minäkin että kyllä tuo vesi on liian kylmää! Täytyy varmaan harkita ilmoittautumista vauvauintiin, enpä tiedä uskaltaisinko sielläkään sukelluttaa Miklua. Ei kyllä olisi tullut mieleenikään sitä tehdä omassakaan altaassa vaikka sopivan lämpöistä olisi ollutkin! Pelottavaa...
Joku harrastus olisi kiva aloittaa... Mikäs se värikylpy on? En ole ennen kuullutkaan... Muskari ei kiinnosta, tykkään kuunnella musiikkia hirmu paljon mutta en osaa kuvitella itseäni lauleskelemassa tai mitä siellä sitten ikinä tehdäänkään :)

Miklu oli tänään mammallaan muutaman tunnin hoidossa, juuri nyt odotan saapuvaksi takaisin kotiin. Minulla ja miehelläni oli maanantaina kihlauksen vuosipäivä ja juhlistettiin sitä tänään kahdestaan kotona. Tehtiin ruokaa ja nautittiin toistemme seurasta ;) Eipä hän enää tänään vierastanut mammaansa kun eilen viimeeksi näki, muuten en olisi häntä hoitoon jättänytkään...

Nyt saapui pikku höpönassumme, täytyy mennä vastaan, oli ikävä! :)
 
Miia
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+4, tämä tulkinnanvarainen), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
 

Yhteistyössä