***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Tervetuloa mukaan kaikki toukomasut 2007, myös ne ketkä eivät aikaisemmin ole keskusteluihimme osallistuneet.

Porukkaamme kuuluvat äidit vauvoineen:

22.2.
Himmeli+poika 41cm/1500g

29.3.
Rasse04+Yemina 35cm/1105g

14.4.
Lumikko+tyttö

17.4.
Parasta aikaa+Maija 52,5cm/3920g
Commander+Viivi 51cm/4100g
vauvahaave+poika A 46cm/2550g ja Poika B 46cm/2620g
RPM+tyttö 50cm/3200g

18.4.
MikaelaEster+Johannes 48cm/2850g

20.4.
Tirlittan81+Aatu 51cm/3130g ja Beetu 51cm/3110g

24.4.
Sykkyrä+poika 50cm/3780g

25.4.
Maisa75+tyttö
helinää helskettä+tyttö 50cm/3360g
SATU27+poika

26.4.
Siljuska+Neea 48cm/3100g
Sammakko+Miska 48cm/3280g
miam+Manolis 52cm/3390g
gismo+tyttö 50cm/3470g
Ihanaa-81+poika

27.4.
MissH+Arttu 50cm/3450g
Melli74+tyttö 49cm/3320g
rinsessan äite+Noora

28.4.
Kojo+Noora 49cm/3370g

30.4
kippana+tyttö 50cm/3330g

1.5.
Gabria+Niilo 50cm/4110g
noju+tyttö 51cm/4210g
Manzuliini+tyttö 52cm/3870g

2.5.
TuiKKu+Marko 46cm/2796g
Heba+tyttö 49cm/3780g
Pullenah85+poika 50cm/3114g

5.5.
HissunMyy+poika 50cm/3550g
ElliEtikka+Justus 51cm/3675g

6.5.
virpi1980+Jessica 51,5cm/3995g
Vaniljatäti+Rasmus 54cm/4550g
helmiinanmamma07 + Helmiina

7.5.
Minnihiiri+Helmi 46cm/3060g
Ilona+tyttö 47cm/3220g
riiviöiden äiti+poika 52cm/3615g
ninzu81+Kasper 52cm/3780g
eltsu-80+poika 51,5cm/4540g
emppuliinit+Tatu 50cm/3795g
metsänhenki+poika 48cm/2820g
Balou+poika 49,5cm/3150g
Pähkinä75+poika
Miskan äiskä+poika 50cm/3480g

8.5.
mennis+Sinna 53cm/3890g
Neeastiina+Venla 48cm/2850g
Meea+tyttö 50cm/3600g
Tyttö83+poika 48cm/2795g
Ekä+Peppi 53cm/3320g
Äippä78+poika

9.5.
Toukomamma07+poika 50cm/3030g
Peuhu+tyttö 50cm/3130g
Heitar+poika 52cm/3805g

10.5.
Hemppu81+Miia 52cm/3944g
Noppu+Isla 49/3220g
Hani+Samuel 47cm/2660g

12.5.
maissikas+poika 54cm/4520g
Kaukomaija+poika 51cm/3575g

13.5.
emmi06+Ida 50cm/3315g
Mimosa+tyttö

14.5.
Viivi-76+Viivi 48cm/3200g

15.5.
Tyttöni Tuulispää+poika 49,5cm/3275g
Maija+Aatu

16.5.
Miesku+tyttö 52cm/3965g
maitsu83+Jenna 51cm/3635g
Lacu+tyttö 52c/3350g

17.5.
sallinen+tyttö 49cm/3870g
maha-asukki07+tyttö 53cm/4060g

18.5.
Tiitteräinen+Peetu 53cm/4440g
suzu1981+poika 55cm/4830g
Peppi+Taisto 52,5cm/3540g
Nellu1+poika 53cm/4720g

19.5.
JabbaTheHut+tyttö 52cm/4695g
Leena72+tyttö
tuikkunen82+Nea 49cn/3320g
Mimais+Vilho 54,5cm/4000g
tähti 75+Vihtori

20.5.
Bianca85+Linnea 53cm/4480g
alexandraana+tyttö 48cm/3200g
Bruschetta+Samu 51cm/3730g
roosa78+tyttö 53,5cm/4335g

21.5.
HeLinä-83+Konsta 53cm/3605g
Hilipatuinen+Antti 48cm/2895g

23.5.
Hanna-77+Paavo 52cm/3870g
Riks+tyttö 52cm/3660g
jubby+Arttu 53cm/3775g
klaava+tyttö 51cm/3695g

24.5.
jurristi+Artturi 52cm/3860g
Mamma80+poika 50cm/n. 3kg
nihkula+Aleksi 49cm/3350g
pilkku79+Eetu

25.5.
mmamaa+poika 50,5cm/3310g
MayaM+Luka 50cm/3520g
Moonlight-80+poika 51cm/3660g

26.5.
Vilmis+poika 51,5cm/3880g
marjuska81+poika 52cm/3980g
lemmenlaiva+tyttö 49cm/3600g

27.5.
KNiinKuinKirppu (Mutteri)+Alise

28.5.
Maji+poika 50cm/3845g

29.5.
mucho+Laura 50cm/3740g
Kata32+Miska 50cm/3340g

30.5.
olava+Minttu-Maria 51cm/4000g

31.5.
StiinaS+Mio 51cm/3620g
FANG-ANN-75+Eeva 51cm/4115g

1.6.
hihhii+poika 51cm/3395g

2.6.
sofia78+tyttö 52cm/3625g

4.6.
lobelia80+tyttö 52cm/3770g

5.6.
Hepotyty+Kasperi 51.5cm/3835g

7.6.
Räppänä+poika 52cm/ 3960g
Äippäliini-73+Jasmiina 50,5cm/3500g

9.6.
Perunankukka+tyttö
Marika72+Vilma 53,5cm/4250g
 
No niin... melkein meinasin alkaa kirjottamaan vanhaan pinoon... :whistle:

minnihiiri tänäaamuna on meille satanu lunta!! Pari kertaa aikasemminki sitä on ollu, mutta se on sulannu pois. Luulen, että tällä kertaa saattaiski olla pysyvä lumi ku pakkastaki jo on... ja oishan se tuon maailmancupin kannaltaki parempi, että se nyt jäis ja nämä pikku pakkasetki jatkuis...

Käytiin Paavon kanssa vasta kylällä ku hoksasin, etten ole tehny korvaushakemusta Kelalle sairaalamatkoista.... Niin, ei turhan liian tipalle menny ku puolivuotta aikaa hakea ja kohtahan tuo pokuki jo puolivuotta on.. Sitte luulin, että Kela korvaa osan sairaalassaolostaki, mutta ei se korvaakkaan... höh.. :/

Siivoamisesta oli aiemmin puhetta niin se on kyllä tosi, että tuntuu, että jatkuvasti saa olla jotaki paikkaa puunaamassa... ja täytyy kyllä myöntää, että tänäsyksynä mulla jäi sitte ikkunatki pesemättä.. :ashamed: Hitto, ku niitä on niiiiin paljon ja vielä kuusruutu ikkunat ja ne ristikot on kiinteät niin se ikkunanpesu ei todellakaan kuulu minun 10 suosituimman lajin joukkoon... :whistle: Toinen mistä en tykkää on silittäminen... olenki harkinnu, että jospa olis ostostv:n orja ja tilais sieltä sen Tobi -höyrylaitteen... kuulostaa ja näyttää ainaki lupaavalta. Kuulinpa myös erään kaverini äidin tilanneen sen ja kehu sitä kovasti...

No nyt täytyy ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa jotaki touhuamaan... ärsyttää vain taas tämä tietsikka ku nyt tässä tuo hiiri värkkää.. :headwall:

Hanna ja Paavo :heart:
 
Ajatella... jo Marraskuu :eek: Mihin ihmeeseen se aika on taas menny :whistle:

Meillä on tapahtunut täällä outoja... Noora päätti alkaa juomaan maitoa pullosta ja mulla on maidon tulo hyytyny ihan kokonaan :eek:
Maanantaina kun lämmitin korvikejauhe maitoa pullossa et laitan sitä potun sekaan niin Noora päätti ottaa sen pullon ja joi sit koko 90 ml minkä olin tehny. Siis Noorahan ei ole juonu minkäänklaista maitoa pullosta ikinä.
Siitä lähtien olen sit pullosta maitoa tarjonnu ja tosi hyvin maistunu. Mullahan on pitkään tuntunu et maidon tulo on hiipumaan päin niin nyt se ilmeisesti ei tosiaan enää riitä. Aamuyöstä tyttö yritti varmaan puol tuntia lupsutella tissiä, mut ei sieltä vissiin mitään tullu tai ei ainakaan tarpeeksi kun sit itku tuli. Tein sit maitoa pulloon ja joi sitä 120 ml ja jatko uniaan. Aika jännä vain et tää kaikki tapahtui päivässä.
Eli tässä tais olla mun imetyksen taival... toisaalta 6 kk tuli täyteen joten sehän on jo ihan hyvin.

Nyt Noora heräs, joten palaan muihin asioihin sit myöhemmin.

Kojo ja Noora 6kk
 
äippä78: kirjoittelit niistä mausteista lokakuun puolella. Ei niistä ole haittaa, lapset vaan saattaa vierastaa voimakkaita makuja. Kyllä minä omia soseitani maustan yrteillä yms. Kunhan katsoo, ettei käytä mausteseoksia, joihin on lisätty suolaa ja tietysti myös mausteita on hyvä testata pikkuhiljaa, että näkee mahdolliset yliherkkyydet.

helmiinanmamma tervetuloa mukaan! Aina tähän joukkoon mahtuu! Eiköhän mennis päivittele teidät listallekin.
 
Joo päivittelisi, jos löytys taas se muokkaus-nappula.
H*lvetti tätä palstaa! :headwall: :D
Joo, eli päivittelen heti, kun nää sivut taas sen mahdollistaa. :)

Meillä nukuttiin toista kertaa läpi yön syömättä, jee! =)

Mut ei nyt muuta...
 
Kojo miten ihmeessä se Noora suostu pullolle? Onko se ennenkin juonut silloin tällöin pullosta?
Tällä äitillä meinaa taas mennä hermo tuon imetyksen kans, kun mullahan se ongelma on toisinpäin, että maitoa tulee ihan mahdottomasti edelleen. Taas eilinen päivä meni kivuissa kun maito oli pakkaantunut yöllä ja ei lähtenyt kulkemaan sitten millään. Söin Buranaa ja imetin vähän väliä ja pojat ihmetteli, et mikä tuohon äitiin on tullut, kun koko ajan tissiä tyrkyttää. :eek: Kaikki konstit kokeilin ja pelkäsin, että kuume alkaa nouseen, mutta sitten illalla sitkeän yrityksen jälkeen se vaan yhtäkkiä aukes. Vieläkin on vähän kosketusarka tuo tissi.
Ja minä haluaisin lopetella imetystä, mutta pojat ei huoli sitten millään pulloa, eikä nokkamukia eikä mitään!!! Ja maidontuloa pitäs saada hillittyä jotenkin.
Raivari alkaa jos pulloa yrittää :eek:

Yöt menneet täällä vähän levottomammin kuin alussa. Hampaita pukkaa ja kävelytuolissa saa niin hyvät vauhdit päivisin, että lieneekö ne tekee levottomuutta?

Kiitos mennis uudesta listasta!

 
Huomenia!

Mennis Sitten kun muokkausnappula palaa, niin laitatko mullekin oikeen nimimerkin eli olen ent. Katikka. Kiitos!

Likka nukkuun joten nettikierros jatkuu ja sit äkkiä pesulle, ennekuin herää...



:wave: :wave:

Kippana ja Sirppana :heart:
 
heippa tännekin!
Meillä poitsu jo lähteny hurjaa vauhtia liikkeelle, ryömii eteenpäin jo ja nousee kontilleen muttei vielä ole keksinyt kontata! Yösyömiset ovat alkaneet uudestaan, mutta kun tuo painonnousu on ollu niin nihkeää niin annan tissillä nukkua senjälkeen kun ekan kerran herää. Ei haittaa kun ei itkeskele niin ei juuri äitiä rasita.
Kiinteitä syö vielä aika nihkeästi, mutta 3-4 ateriaa päivässä koitan tarjoilla, yleensä yhden niistä syö.
Tämä nyt pikaisesti, odotan mielenkiinnolla puolivuotismittoja teiltä luettavaksi ja tietysti omaa neuvolaa
terveisin riiviöiden äiti ja pikkuriiviö nro 4 ikää 5kk ja 3vk
 
ja terveiset puolivuotis neuvolasta, oltiin siellä tänään, muutaman päivää etuajassa. Kortissa luki näin:
Tyytyväinen tyttönen. Kasv ja paino hyvät. Suojeluheijasteet sivuille tulossa. Varaa jalkoihin, hypyttelystä pitää.
Paino 7350
Pittus 66,4
pään ymp.42,6

Siivouksesta kun on puhuttu. Niin täällä myös tuntuu, että jatkuvasti siivotaan. Eilen kun olin pari tuntia aikaisemmin tehnyt perusteellisen siivouksen, niin mummi toi lapsille liimaa ja erilaisia hileitä ja helmiä paketillisen, ja voittepa vaan kuvitella, että taas kaivettiin imurin letku esiin...

Mies sitten lähti ylitöihin, tällä kertaa sentään meille jäi auto, joten päästään illalla kaverille, tehdään porukassa tortilloja :p -.

ehdin jo joku aika sitten iloita, että olen tullut aikuiseksi ;) ja päässyt finneistä eroon, mutta nyt taas leuassa sykkii viheliäs näppylä :kieh: .

No niin ja sitten taas pyykin pesuun.

T:Minnihiiri
 
MOI!! :wave:
Marraskuu :eek: Kiitos Mennikselle uudesta listasta :flower:

Aika tosiaan menee äkkiä ja siivoomisesta puheen ollen sitä on kauheesti :kieh: ei meinaa mitään muuta ehtiä tehä kun siivota,pestä pyykkiä lastenhoidon lisäks!Noh mut tätä tää on tosiaanki....välil vaa nii suututtaa ku sillon harvoin kun pojat saa yhtä aikaa nukkumaan ja pienempiki nukkus edes 30min. niin sais olla hetken aivan omassa rauhassa,mut mihin se pitääkään käyttää;SIIVOOMISEEN :headwall: :D
heh!!

Niimpä alotin minäkin kiinteitä pikkuhiljaa antamaan pojalle. 5kk neuvola oli viikko sitten ja kasvu hyvä ja muutenki kaikki ok pelkällä tissillä,mut täti oli sitä mieltä et voin hyvin alottaa kiinteitä. Ite sitte ajattelin et aletaan nyt ihan kaikes rauhas maistelemaan ja perunalla ollaan nyt viikko menty :p ei oo ainakaan oireita tullut....ja ihan pientä määrää vasta syöty on.kiire kun ei ole...yötkin menee hyvin,kerran herää syömään eikä tuo kyllä mitenkään liian usein päivälläkään syö =) kuhan nyt vähän opetellaan syömistä :D

nyt taas ei muuta ehdikkään....mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

 
..Täällä vielä pitääs lattiat pyyhkiä märällä ja matot hakia pihalta. Mutta sain Justuksen juuri kolmansille päikkäriille tänään niin ajattelin istahtaa tähän tietokoneen ääreen hetkeksi.
Mäkään en oo mikään himo siivooja. Joka viikko kyllä yritän tehdä normaalit viikko siivot. Eli matot pihalle imurointi ja lattioitten luutuaminen. Mutta ei mun maailma onneksi kaadu jos jää yks viiko väliin. :whistle:

Minä ilmouttaudun niihin kans joilla aika helposti palaa pinna. :ashamed: Varsinkin väsyneenä. Ja sen arvaa minkälainen olo tila on, kun nyt on taas viikon ainakin herätty n. 4 kertaa yössä. Mutta odotan helpotusta, kun hampaat on kunnolla pihalla. Voi kyllä kestää kauan, kun tuntuu että ylhäällekkin on nyt samaan syssyyn tulossa hampaat.
Alhaalla kaks kivaa naskalin puolikasta millä on kiva purra äitiä, kun ei äiti tajua, ettei mun oo enää nälkä. Toisessa nännissä oikein haava, kun on kiskottu. Mutta onneksi bepantheni on keksitty.
Kuinkas teillä muilla imetys sujuu jotka imetätte ja on hampaita?

Tirlittan81 Meilläkään ei Justus huoli tuttipulloa ollenkaan eikä kunnolla nokkamukiakaan. Me ollaan nyt ruvettu harjoittelemaan juomista tavallisesta mukista. Luin juuri viikolla jostain sivuilta, että puolivuotiaat voivat ruveta harjoittelemaan. Eikä oo Justus pitäny pahana mukia. Rinnuksille tietysti menee osa, mutta aika paljon menee suuhunkin. Lypsän aina omaa maitoa jonkun verran ruokailua ennen ja annan ruoan aikana. Vesi ei meillä ainakaan vielä nimittäin oo saanut hyvää vastaan ottoa.

Meillä on viikonpäästä ½ vuotis neuvola ja samalla saadaan se influessa rokote.
Maanantainahan on virallinen ½ vuotis päivä. Mihkähän se aika on kulunut *ihmettelee*.

Kiitos
Mennis Listasta :flower: !

Meilläkin ekat joululahjat ostettu. Veljen likalle sellainen, että saa itse valaa muumia ja maalata ne ja lopuksi leikkiä. Oli cittarilla vaan 5e. Sitten ettitään vaatetta lisäksi. Juusolle ostettiin puinen paloauto myös cittarilta jossa on joulukarkkeja sisällä.

Mutta nyt pitää lopettaa, kun Juuso hokee auto peliä tässä vieressä.
Kaikille hyvää viikonloppua ja isot :hug: kaikille!!

Elli Ja Justus ja Juuso :heart:
 
Tirlittan
Aikasemmin Noora ei oo siis huolinu pullosta minkäänlaista maitoa. Ei lypsettynä eikä korviketta.
Maanantaina sit aloin tosiaan pottuihin vain lämmittämään sitä maitoa niin Noora otti ite pullosta kiinni ja pisti suuhun. Niin se sitten on siitä lähtien ottanu pulloa. Mulla tää oma maidontuotanto hyyty ihan tyysti. Muutaman kerran on Noora sen jälestä ottanu tissiä, mut ilmeisesti ei sieltä oo tarpeeksi tullu kun on aina tahtonu pullon päälle.
Nyt sit tein sen ratkasun et imetys loppu tähän. Turha se on elkaa tyrkyttään jos sitä ei kerta riitä. Ihan hyvä aika on nyt lopettaa jos se kerta näin vaivattomasti meni.

Täällä ollaan tytön kanssa yksin kotona kun mies lähti työpaikkansa johonkin "koulutukseen". Siis täyttä ryyppäämistä kuitenkin ;)

Nyt meen katteleen vaikka telkkaria ja nautiskeleen noista pop delight naksuista... On muuten äly hyviä ja melko rasvattomia tollaseksi sipsin korvikkeeksi.
 
Heippa täältäkin pikaseen!

mennis kiitos uudesta listasta! Marraskuuhan se jo tosiaan..

Mies ollu vapaalla tän päivän, käytiin kaupungilla syömässä ja shoppailemassa kera lapsien, mut ei se ole mun paikka ei, hermot siellä vaan menee :ashamed:

Tiimarista kävin ostamassa joulukorttivärkit, jos tälle vuotta sais itse tehtyä. Monena vuonna olen aikonut mutta aina se on jäänyt.

Kaverit käväsä kylässä ja heidän 2,5vee tyttö jäi meille yökylään. Tuossa nuo neitit selän takanan vielä juttelevat ja leikkivät. Huomenna tulee sitten sisko lapsensa kanssa yöksi meille.

Imetys on meillä nyt jäänyt tosi vähälle. Osaako kukaan sanoa, riittääkö maitoa pitkään yöimetykseen jos imettää vain öisin? Ois kiva kun pysyis tuo että yöllä tulee maitoa. Nyt on kyllä menty jo viikko niin ettei päivällä olla tissitelty ollenkaan, vain öisin. Ja ainakin vielä on riittänyt. Luulin et rinnat pakkautuu täyteen jos en päivisin imetä, mutta ihan hyvin on pärjännyt. Olen kyllä silti ylpeä, että edes melkein puolivuotta olen jo osaimettänyt. Esikoinen kun lopetti 4kk iässä koko homman.

Nyt taidan lähteä nuo tytöt nukuttamaan ja itsekkin unille.
Väsyttää..rankkaa tuo kaupungilla käynti
:/

Hyvää pyhäinmiestenpäivää kaikille ja viikonloppuja!

Tiitteräinen ja Peetuli
 
Marraskuuta :wave:

On vähän hoppua pitänyt ja kirjoittaminen on ollut pienellä tauolla, mutta lukemassa käyn päivittäin =) Ihania olivat teidän kuvakset toisistanne :D Kyllähän sitä helposti saa jonkunlaisen mielikuvan nimimerkin ja kirjoittelun perusteella.. oli kiva lukea, kuinka omatkin mielikuvat osuivat (eivät osuneet) kohdalleen..

Meillä allergiahomma käy rankaksi.. nyt karsin ruokavaliotani vielä paljon lisää, mm. vehnä, ruis, ohra ja kala pois. Edelleenkään poitsu ei ole suostunut korviketta ottamaan, joten pakko koittaa saada oma maito sopivaksi, samalla kun yritetään keksiä keinoja korvikkeen antoon :/ Lisäksi nyt on päällänsä keuhkoputkentulehdus, pojalla siis. Eli ei ole kovinkaan hyvät fiilikset :( Mutta hampaista sen sijaan ollaan ylpeitä. Niitä on nyt peräti kaksi :p

Hohhoijaa, taidanpa ottaa vielä tilkan kahvia, ennen kuin poitsu heräilee. Aika omanapaista tekstiä tällä kertaa, mutta koitan ehtiä taas teidänkin juttuja kommentoimaan.. Mukavaa viikonloppua kaikille!

vilmis ja nuhanenä 5kk 1vko
 
huomenta.
vilmisonpa ikävää tuo allergiahomma :(
pojalle pikaista paranemista

markus söi aamupuuronsa ja hetken tuossa leluillaan kohelsi,kunnes nukahti.nyt kaikki koisaa ylhäällä paitsi mä.tuossa pojan perunoita keitelen ja teen noi ruoat valmiiks niin sitten jos hetken lepäilis.

tänään mä meen työkaverin kans viihteelle =) toivottavasti on kiva ilta.ja huomenna väsyttää |O mut sellaista se on...

kaikille kivaa lauantaita.pääsen tänään laittamaan tyttöjä halloween kuntoon,menevät partyihin ja pitää saada pelottavan näköisiksi :)
 
Lunta tulvillaan on raikas talvi sää....Ihanaa meillä sataa lunta! :heart:

Vilmis Jaksamisia allergioiden kanssa. Ei voi kun olla onnellinen että on niiltä ainakin toistaiseksi säästytty :$

Siivouksesta Mä en todellakaan ole mikään siivousihminen ja sen takia olenkin onnellinen lumesta.. Meinaan kolmen ison koiran taloudessa syysloskat eivät ole pop :kieh:

Mutta matka jatkuu :wave:

Kippana ja Sirppana
 

Yhteistyössä