***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Huomenta ja mukavaa marraskuuta :wave:

Täällä jo uuni lämmitetty,kun oli hieman mökki viilentyny yöaikaan*kalikali*

Eipä oo tullutkaan käytyä kommentoimassa/kertomassa aikoihin mitään..nyt jotain pikaisesti :)

Tänne iski mulle nyt syysflunssan,kurkkukipu tällä hetkellä ja hieman nenässä tuntuu,että nuhan viel tuppais..keskiviikkona jätin auton kaverin luo,ja ajattelin että kävelenpä hierojalle sen reilun kilsan matkan sinne ja takas..ilmeisesti siinä sit ehti kylmettyä kun poispäin tullessa oli ylämäkeä suurinosa ja meikäläisen kunnolla tietty hieman kävi pulssi pompottaan ja läähätin kun koira:( Sillon ilm.sai flunssa alkunsa. Toivottavasti ei Markoon tartu vaa tää flunssa :ashamed: Sen siitä saa kun koittaa'lenkkeillä'edes sen vähäsen :p

Eilen meillä'vietettiin'6 kk päiviä :heart: Maanantaina ois sit neuvola,siellä saapi poju ekan inf.rokotteen.

Tän aamua tuntunu alamahassa samalta kun ennen menkkoja..eihän noita oo näkynytkään sen heinäkuun alun, kun juhannuksen jälkeen aloin syömään noita Cerazetteja. Mut en oo kyl testaillutkaan.Kaveri kyl sanoi,ettei hälläkään oo 5 vuoteen ollut menkkoja,mitä on Cerazetteja syöny. Eikä oo raskaanakaan ollut/tullut.

Vaipoissa piti siirtyä jo kokoluokkaan 10-16kg (Liberoita käytetään ).

Isänpäivälahjat ( papalle=mun isä ja miehelle ) tilasin olikohan ti-iltana netistä,niin tulivat jo eilen. Oli kyl positiivisen nopeeta toimintaa. Nyt täytyis vaa muistaa toi papan lahja laittaa postiin viim.keskiviikkona,jotta ehtisi perjantaiksi perille.

No joo,olipa omanapaista juttua taas..mut ens kertaan! :wave:

Tv.TuiKKu ja Marko 6 kk
 
Vilmis :hug: teille sinne. Toivottavasti keuhkoputken tulehdus paranee pian.
Ja jaksakaa tuon allergia homman kanssa. Osaispa auttaa.

Hankalaa tää kirjoitus, kun Justus on tissillä.
Meillä on paappa ja miehen veli kantamassa khh huoneen kaappeja. Ihanaa, kun saadaan sitäkin valmiimmaksi.

Meillä kans sataa lunta. Ja mua jouluttaa. Laulelin jo aamulla joululauluja. :LOL:

Oon täs ihmetelly, kun meillä vessas haisee pissalle vaikka kuinka hinkkaa wc-pönttöä ja lattiaa. (tai hetken on haju poissa, mutta sitten palaa.)
Niin Juuso kans tuli eileen siitä sitten puhetta...Juuso tuumas että hän ottaa siitä poijasta mallia. Mä sitten että mistä pojasta, niin Juuso sano että siitä mainoksen pojasta. Hetki meni että mikä mainos, mutta sitten välähti, että wc-paperia
siinä mainostetaan. Missä isä huutaa pojalleen että mitä teet, niin poika kääntyy ja huutaa, että mä pissaan. Ei siinä voinut kun :LOL: ja tuumata, ettei niin saa tehdä. Kaikkia nuo 4-vuotiaat keksii. :heart:

Kävin tekemässä mokkaruutujen pohjan välillä uuniin. :p

Elli Ja Justus

Tuli keskiviikkona se crosstrainer....ihana vehje. Eileen ja torstaina veisasin 5 kilometria. Muuhun ei kunto riitä. Hiki tuli tuoskin ajassa hyvin ja syke nousi hyvin.

Mutta nyt kattomaan mokkaruutujen pohjaa ettei pala. :wave:
 
Heipat kaikille!

Siivuamisesta.. minä suorastaan inhoan siivoamista, mutta sitten taas rakastan siistiä kotia... Suoraan sanottuna aikas ikävä yhtälö. Meillä on aina perjantaisin siivuospäivä ja oon niin pitkään pahalla tuulella että saan imuroitua, pölyt pyyhittyä ja lattian pestyä, niin ja lakanat vaihdettua ja vessan pestyä, args :( Mutta sitten oon taas uus immeinen kun koti näyttää kivalta =) meillä pitäis kyllä imuroida useemmin kun on tuo koira, joka tuo hiekkaa sisälle...

Meijän lattioille pitäis kyllä tehdä jotain pikaisesti ennen kuin poju lähtee liikkeelle. Asutaan tämmösessä vanhassa rintamamiestalossa, josta on rempattu vasta kellarikerros ja tämän keskikerroksen lautalattia on niin pahassa kunnossa, että välillä irtoaa tikkuja. Eipä uskalla antaa sitten pienen ryömiä siinä. Jotenkin täytys saada mieheen tässä asiassa vauhtia, kun muiden rempat tuntuu nyt menevän oman edelle :/

Jaahas mun kulta :heart: heräsi, jatkan siis myöhemmin :wave:
 
Heippa kaikille :wave:

vilmis, paranemista ja voimia sinne päin :hug:

TuiKKu, paranemista sinullekin :) :hug:

Ja nopsasti luin tekstit, että :hug: muillekin sairasteleville, jos unohdin jonkun :ashamed: :)

mennis, KIITOS päivityksestä ja uudesta listasta :) :flower:

Eilen piti jo käydä jotain kirjoittamassa, mutta meillä olikin oikein härdellipäivä, niin empä joutanut ;) Mies on rempannut nyt alakerran eteistilat ja tuli hienot :heart: Meillä oli eilen esikoisen synttärijuhlat sukulaisille ja sisko tuumasikin, että nää eteistilathan on ihan kuin päiväkodissa :LOL: No juu, kyllähän siinä vähän sellainen ajatus oli :whistle: Kun lapset on kuitenkin vähän sellaisessa kahden sarjassa, niin naulakot tehtiin niin, että toisella seinällä on koululaisille naulakkotila ja toisella seinällä näille kolmelle pienelle naulakkotila. Lisäksi on kummankin naulakon toisella sivulla kaappi, jossa kolme hyllyä, jokaiselle oma :) Nyt on etsinnässä kauniit rottinki/bambu tai jotkut sellaiset korit kaikille siihen hyllylle. Saavat sitten pitää omat hatut, lapaset ym. jutut niissä. Kävin niitä eilen etsimässäkin, mutta kun niitä tarvitaan kuusi samanlaista niin eihän täällä pikkupaikassa ole sellaisia määriä missään :/ Ensi viikolla siis Jyväskylään!

Minä ehdin eilen olla lasten kanssa ulkona, tehdä ruokaa, siivota nopean, "rojut piiloon ja äkki-imurointi + pika-pika pölyjen pyyhinnän" -siivouksen, leipoa kakun ja muffinsseja, laittaa kanervat ja havut ulos paikoilleen ja kattaa kahvipöydän valkoisine liinoineen :) Voi kun olin onnellinen omasta jaksamisesta :)

Täälläkin sataa lunta :wave: Ja jouluttaa kovasti myös :xmas: :LOL:

Sisko otti eilen kaksoset yökylään ja esikoinen lähti vielä illalla kaverinsa yökylä-synttäreille. On ollut rauhallinen aamu. Maija nukkuu ja tyttö ja poika halusivat katsoa Madagascar-dvd:n. Kohta lähdetään hakemaan esikoinen kotiin.

mettis, hauskaa tyttöjen iltaa, nauti ja rentoudu :) :hug:

Elli Etikka hieno homma tuo crosstrainer! Mistä ostitte sen? Eilen oli juuri puhetta noista, kun meillä on tuo kuntopyörä ja nyt tykkään käydä lenkillä sauvojen kanssa. Isäni oli ihana, kun esitteli minulle miten niillä ei saa lenkkeillä ja kuinka täytyy käsiä ojentaa :LOL: Voitte arvata, että saatiin kaikki kyllä hyvät naurut :whistle: :D Totesin nimittäin sen, että tuo sauvakävely auttaa ihan hurjasti selkä- ja hartiakipuihini ja nopeasti! Tiitteräinen siitä taisi jo kesällä mainita, miten hyvin se auttaa juuri hartiakipuihin. Pyöräilin silloin viime viikolla sillä kuntopyörällä, niin olin aivan totaalisen jumissa seuraavana aamuna :/ Nyt en ole taas sillä uskaltanut pyöräillä :| Puhuttiin sitten eilen, että tuo crosstrainer olisi varmasti kanssa hyvä, kun siinä tekee kädetkin töitä. Toisikohan pukki sellaisen meidän mammalle :whistle: :ashamed: :D

No, omaa napaa ruskaa nyt niin pahasti, että parempi lopettaa!
Kirjoitelkaahan taas!
Ihanaa viikonloppua kaikille :wave:

Parasta aikaa ja Maija-kulta :heart:
 
Oli pakko tulla vielä takaisin kertomaan yks hauska juttu :whistle:

Sisko kävi äsken hakemassa kaksosille lisää vaatetta, kun lähtivät ulkoilemaan porukalla. Kertoi siinä samalla yhden hauskan jutun tältä aamulta...

Tänä aamuna lapset olivat syöneet aamupalaa siskon luona ja sisko oli ollut olohuoneessa ripustamassa verhoja, mutta oli hyvin kuullut lasten puheet. Meidän tytöt täyttää tänä vuonna vielä 9v ja serkkupoika on 6v ja aloittaa koulun ensi syksynä.

Hän oli tytöiltä sitten kysellyt siinä, että mikä siellä koulussa on kaikkein kivointa. Meidän A-tyttö (tunnollinen, kiltti, hiljainen, rauhallinen, haaveileva prinsessatyttö ) alkoi luetella, että no: kässä, ylli, liikunta, matikka, enkku...." ja kaksi muuta olivat kuunnelleet selostusta ihan hiljaa.

Tuli hiljainen hetki ja meidän B-tyttö (poika-tyttö, ojissa ryömijä, liikunnallinen, huimapäinen, rohkea, hajamielinen haaveilija) tuumasi, että: kotiinlähtö :LOL: :LOL:

Ai että sisko oli meinannut jakkaralta pudota ja repesin kyllä itsekin ihan täysin, kun hän sitä äsken tuossa kertoi :LOL: Vedet silmissä naurettiin niin, että mahaan sattui :LOL:

Tää ei ehkä teistä kuulosta niin hauskalle, mutta kun tuntee nuo tytöt kuin omat taskunsa ja tietää niiden luonteet, niin jotain tuollaista kommenttia osasi odottaakin meidän B-neidolta :D Vitsikäs tyttö, joka muuten voittikin tänä syksynä vitsinkerronta-lajin kulttuurikilpailuissa :D
 
Sairastaville :hug:

Meilläkin ollaan flunssassa. Kurkku on kipeä sekä Lukalla että itsellä. Kaiken lisäksi silmätulehdus kummallakin. Tiistaina sai Luka silmätipat ja -voiteen ja minä sitten torstaina.

Tänään meillä käännyttiin selältä mahalleen ihan itsekseen. Ihan Pyhäinpäivän kunniaksi. :)

Ja perjantaina vielä isukkikin sairastu.

Meillä istutaan jo välillä syöttötuolissa, mutta bumbo on edelleen kovassa käytössä.
 
Parasta aikaa Hobbarista ostettiin Raleigh Cross 7i- crosstrainer. Postikuluineen 300e. Eli ei mikään pahan hintainen. Käytiin Seinäjoella kattomassa intersportista, mutta halvin oli n.400e ja kallein 1000e.
Sanoin että kelpaa tuollainen halvempikin. Hyvin on pelittänyt nämä 10km jotka oon "polkenut". Mutta nyt pitää mennä. Sen sanon vielä että pois en antaisi.
 
Täältäkin :hug: sairasteleville! Me ollaan vielä säästytty *koputtaa puuta* kaikilta taudeilta, mutta nyt on mullakin nenä hiukka tukossa :snotty: , toivotaan että siihen jääkin...

Parasta aikaa on varmaan hauska kun ovat kaksoset noin erilaisia; toinen prinsessa ja toinen poikatyttö :) jotenkin kun en ole kuin yhdet kaksoset tuntenut, jotka olivat mielestäni saman luontoiset, niin sitä olettaa että ovat aika "samasta puusta veistetyt", mutta eihän se tietenkään aina niin mene.

mun täytyy nyt taas antaa tulla "pikku" valitusvirsi... :whistle: Eilen oli entisen työpaikan (kun irtisanoin itteni tässä taannoin) pikkujoulut, joihin myös minua vielä pyydettiin mukaan. Mies ei antanut minun mennä, koska häntä väsytti. On ollut kovasti työkiireitä hällä tässä viime aikoina. Tiistaina oli melkein kokopäivän ja yönkin töissä ja tuli vasta keskiviikko aamuna kotiin, mutta on siitä asti torkkunu tossa sohvalla. Mun mielestä on siis saanu levätä nyt rauhassa (nyt jo neljättä päivää...), mutta en saanu lähteä edes syömään, vaikka oisin ite laittanu pojan ensin nukkumaan. Pelkäs että herää sillä välin kun olen poissa, vaikka lupasin singahtaa heti kotiin jos hätä tulee. Ai että mua suututti :x Ite on tässä ollu oikeestaan koko kuus kuukautta kuin yksinhuoltaja, niin miestä väsyttää. Edelleen on sitä mieltä että mun joka öinen heräily, useempaan otteeseen, ei oo mitään verrattuna hänen fyysiseen väsymykseen. Näin käy joka kerta kun johonkin haluisin lähteä! Ensin syyllistetään ja sitten löydetään monta "hyvää" syytä jonka vuoksi en voi lähteä minnekään.

No, se siitä. On siinä miehessä hyvätkin puolensa, tällesenä ärsyyntyneenä niitä ei vaan halua nähdä. Nyt olen sitten ittekin vielä tyhmä, kun sorruin mökötyslinjalle :kieh: jos mies menis vähän itteensä...

Esikoisen kanssa lähdetään hakemaan joku kiva hömppäleffa ja vähän karkkia, jospa se piristäis :)
nyt ei sitten muuta tuukaan mieleen, omaa napaa siis täällä tänään taas...

:wave:
 
Äippä 78 :hug: , toivottavasti löysitte filmin joka tuo piristystä iltaan.

Parasta aikaa minä ihan hengästyin kun luin sun aikaan saannoksista. Olet ihan mieletön tehopakkaus!

Noista vessan kroonisista pissan hajuista, niin mun kaverin poika tähtäsi aina siihen roikkuvaan raikastimeen, joka sitten rupes toimimaan käänteisesti.

Meillä mies on tänään ja eilen painanut ylitöitä, eli se siitä pitkästä viikonloppu vapaasta. Aamulla ennen kuin hän lähti töihin oli ohjelmassa lelujen korjausta ja kylläpä isin pisteet taas nousi, kun Elias hinaaja kulkee ja poni puhuu...

Meidän lähettyvillä on tänään ja huomenna urheiluhallissa suurmarkkinat, käytiin siellä äsken, löysin itselleni olohuoneen ikkunaan kivan peltisen valkoisen sydämen muotoisen lyhdyn, jäi kyllä vähän kaivertamaan sellaiset kankaiset kapeat ja vähän kippurat sydämet, joilla olis jouluksi voinut elävöittää valkoisia verhoja, saapa nähdä onko mun huomen ne kuitenkin haettava, toisaalta jos ostais kangasta, mistä tekis muutaman tyynyn, niin vois itse sellaiset värkätä ja olis sitten yhtenäiset.

Niin nyt täällä etelässäkin on sitten tullut lunta/räntää, mutta niin vähän että aamulla niistä tuskin on jälkeäkään.

Ai niin vielä voisin tohon ulkonäkö homman lisätä, että näytän sudelta :LOL: . Tänään meidän lapset vakoili mua, ja kuulin, että leikkivät minun olevan susi, yht´äkkiä käännyin ympäri ja murahdin, niin meidän viisi vuotias kiljahti ja huusi pelästyneenä, että äiti lopeta näytät ihan sudelta, :whistle:

No nyt illan viettoon, lupasin lapsille sipsejä ja dippiä.

T:Minnihiiri
 
Täälläki on mies ylitöissä!! Lähti aamulla ennen kaheksaa ja vielä on samalla reissulla... :/
Lasten kans tuossa just tehtiin pitsapatonkeja.. jokainen (naapurin lapsi mukaanlukien) sai tehdä oman mieleisensä pitsan.. ja voi ku tuliki hyvää..
Nyt on sitte kynttilöissä ja takassa tulet ja saa alkaa nauttimaan rauhassa pyhäiltaa.
No mulle kävi sitte niin, että ku uutisissa kerrottiin, että kuinka paljon facebook on saanu kannatusta niin pitipä sitte tietenki ittekki käydä kattomassa, että mikä homman nimi on.... ja kuten arvata saattaa nyt olen koukussa siihen... :headwall: Monta kertaa päivässä täytyy mennä sinne kurkkimaan... sen verran ku utelias luonne olen :ashamed:

Paranemisia kaikille kipeille :hug:

Ny poitsu alkaa tuossa vieressä jo hermostumaan.. just heräs päikkäreiltä joten heippahei...

Hanna ja Paavo
 
Tuli tuosta influenssa rokotteesta mieleen et oletteko kokeilleet jo sitä kananmunaa lapsille?
Me ei viime maanantaina saatu neuvola käynnillä sitä rokotetta kun ei oltu testattu kananmuna allergiaa. Riittää kuulemma pieni määrä valkuaista sekä keltuaista nähdäkseen tuleeko mitään reaktiota.
Meille ei ainakaan reaktiota siitä tullut.

Ostin eilen Nooralle potan. Ja tänä aamuna siihen jo ensimmäisen kerran kakattiin =)
Noora kun on sellanen herkkäpeppu et aamuisin se täytyy ottaa syliin, avata vaippa ja laittaa polvet koukkuun niin sitten hän alkaa kakalle. Jos vaippa on kiinni niin ei kakkaa kun sen verran mitä siihen eka "pukkauksella" mahtuu ja lopettaa siihen. Kaippa se ei tunnu kivalta kun vaippa täyttyy.
No tästä sit ajattelin et nythän on hyvä sauma totuttaa se jo pottaan. Eihän se koko hommasta varmaan vielä mitään ymmärrä mut ajattelin et yhdistääpä sit myöhemminkin potan vessa juttuihin. Otin tytön normi kakka asentoon ja laitoin siihen vaipan tilalta vain potan. Sitten kun oli alkuun päässyt niin laskin lattialle istumaan siinä potalla ja jatko siinä hommat sit loppuun. =)
Tämmöinen kakka tarina tuli tästä, mut olen aika tyytyväinen tähän juttuun ;)

Nyt lähen kahville ja touhuileen jotain kun koko päivä meni mun vanhempien luona oleillessa.

:wave:

Kojo ja Noora 6kk
 
Puuh...eilen tulin kotio sappirakon poistoleikkuusta. Nyt kasapäin lääkkeitä koska on myös mahahaavan/ruokatorven tulehduksen epäily...ja sormi pahasti tulehtunut öööh. Tässä sitä nyt toivutaan sitten. Mies otti isyyslomaa ja hoitaa likan ja mä vaan imetän.
Tämmöset pikaterkut.

Fangis75 ja Eeva reilu 5kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna-77:
No mulle kävi sitte niin, että ku uutisissa kerrottiin, että kuinka paljon facebook on saanu kannatusta niin pitipä sitte tietenki ittekki käydä kattomassa, että mikä homman nimi on.... ja kuten arvata saattaa nyt olen koukussa siihen... :headwall: Monta kertaa päivässä täytyy mennä sinne kurkkimaan... sen verran ku utelias luonne olen :ashamed:
Moon kanssa koukussa naamakirjaan. :wave: :ashamed: :D
 
:wave: täältäkin!

Meillä mies meni työpaikan pikkujouluihin.

Olen nyt täällä kotosalla lasten kanssa ja siskon tyttö meillä yökylässä, eilen oli kaverin tyttö =) Lupasin just tytöille et kirjoitan tään ja sitten mennään pelaamaan jotain kivaa peliä.

Sisko kävi tänään tekemässä mulle siivouksen, ihanan puhdasta. Hänellä on sellainen HYLA-puhdistusjärjestelmä. Imuroi sillä meidän kaikkien petivaatteet ja matot ja kaikki. Ja hyi kamala kuinka likaiset vedet lähti, ei sitä ihminen usko missä pölynmäärässä elää :x :x

Toissapäivänä leivoin ensimmäiset joulutortut :p Pitäsi kai tänä iltana pyöräyttää vielä huomiseksikkin.

ISO :hug: kaikille ketkeä sairastaa itse tai lapset, voimia :hug:

kojo meilläkin Peetu sellainen et vaippa pitää avata ja pitää jalkoja koukussa kun alkaa kakalle. Muuten tekee tosiaan vaan sen ensimmäisen kikkaran minkä ulos saa, mutta kun on kaverina tulee kunnon kakat kerralla. Tartteekin kokeilla joskus että vie potalle =)

parasta aikaa kuulostaa kyllä tehopakkaukselle. Hauska, että teillä kaksoset noin erilaisia. Siskolla kanssa kaksoset (8vee) mutta he ovat tyttö ja poika, että joka tapauksessa aika erilaisia. Kun he olivat pieniä olin paljon siskon apuna ja oli ihana seurata heidän kasvamistaan ja sitä kuinka erilaisia tyttö ja poika ovat, jo pienenä. Pojalla kiinnostii poikien jutut ja tytöllä tyttöjen. Nt ovat ihania kavereja ja esimerkin näyttäjiä tuolle meiän 3-vuotiaalle.

äippä78 :hug: sulle harmitukseen. Ei ne nuo miehet aina tajua että tää kotona oleminenkin käy työstä. Kyllä sitä mekin vapaata tarvitaan välillä ja hengähdystaukoa.

Meillä Peetu nukkui tänään kahdet unet ulkona, toiset 2 ja toiset 3 tuntia. Nyt helppo nukuttaa ulos kun huolii tutin eikä tarvi tissille nukahtaa. Senkun puki ulos ja tutti suuhun ja sinne nukahti. Hankalempi olis tissin kanssa noin tehdä :) Nyt aion reipastua ja alkaa joka päivä pukemaan ulos nukkumaan, kun näköjään nukkuu siellä paremmin. vauvana ei nukkunut ulkona yhtään sen paremmin.

Mutta, nyt lähden noiden tyttöjen kanssa pelaamaan, jos nuo malttavat nuo hyvät leikkinsä lopettaa.

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille.

Tiitteräinen ja Peetu
 
Minäkään en ollu siitä aikasemmin kuullut. Ainoastaan lehdessä kun oli ne rokotus aikataulut niin siinä luki sit mainintana et kananmuna allergigoille rokotus ei sovellu. Kannattaa varmaan kysellä omasta neuvolasta et miten teillä on käytäntö...
 
Heippa!
Mä siitä influenssa rokotteesta jo puhuin lokakuussa,tosin en ole varma oliko se tässä ketjussa...Mutta tosiaan meillä tuo 2 vee on kananmuna allerginen ja ite otin puheeks terkkarin kanssa että jos altistan ennen.

Me ei taideta kuitenkaan ottaa kummallekaan sitä.
Mutta jos otettais niin kannattaa kokeilla vauvalle niin että erottelee kananmunan valkuainen ja keltuainen ja painaa sormella otsaan eri kohtiin täplät.Sitten tarkkailla ja kellosta vähän katsoa tuleeko oireita.

Meillä tuolle 2 veelle tuli molemmista järkyt pahkurat ja arvata sopii että kun 10 kk iässä kokeilin kananmunaa suun kautta,oli aika järkky reaktio.

Miska on nuhassa täällä mutta lääkäriltä saatiin "terveen" paperit eilen.Isosiskolle keuhkojen rohinan vuoksi lääkekuuri joka tosiaan masentaa.
Viime talvi oli järkkyä korvatulehdus/keuhkoputkentulehdus kautta.Ja nyt toka kuuri tänän syksynä jo.
Mutta jotain positiivista,korvat oli puhtaat eli josko ei tulehtuisi niin helposti enää.
Singulair lääkitys alettiin takasin ja sen pitäis vähentää tuota limaisuutta.

Miskan 5 kk mitat olivat viimeviikolla 7,5 kg ja 65 cm.

Piikki tuli ja poju vaan hymyili...Terkka sanoi että erikoisen puhelias tapaus on.Jaa,no eipä tuo hiljaa kyllä ole,jokellusta koko ajan.Ja hihkumista ja puhkumista,pärinää sun muuta.Onhan täällä kasvoja kokoajan ympärillä höpisemässä..

Nyt mentävä!
 
Pitkästä aikaa...

Mua kans kiinnostas se HYLA-puhdistusjuttu...mut on se niin kallis ettei oo miestä saanu puhuttua ympäri vielä =)
Kaverilla siihen tutustuin ja ihastuin.

Täällä pyhiä vietetty rauhallisissa merkeissä..autokin rikki ettei voi minnekään ees lähtä. Esikoinen lähti eilen mummilaan yöksi ja kotona 2v ja vaavi. Koulujuttujen parissa menny mukavasti tää aamu. Ihana ilma kyl ulkona, joten voispa sitä lenkillekin lähtä eikä vaan koneella istuksia :p

Mitäköhän sitä tuosta vauvelista kertois..hamppeja ei vielä oo ihan läpi asti tullu mut eiköhän ne pian ala sieltä putkahdella. Ihan älyttömästi kuolaa, joskus pitää ihan lappu laittaa kaulaan jos haluaa et body on jonkin aikaa kuiva :LOL:
Neuvola on ens viikolla mut yli 7 kiloa jo painaa. Imetyslinjalla vielä mennään...kiinteitä maistellu muutaman kerran, pitäs kai se pikkuhiljaa lisäillä niitäkin mut niin hyvin maidolla kasvanu että en oo jaksanu kiirehtiä.

Meillä typykkä on kanssa kova juttelemaan. Aivan sulonen pakkaus :heart: Isot sisarukset sitä viihdyttää..ihan huvitti ku oltiin miehen ja vauvan kans reissussa pari päivää, niin typyhän välillä tylsistyä ja kitistä niin paljon, että me oltiin ihmeissään :) Sit hoksattiin että ei kotona ookaan niin tylsää kun on sisarukset viihdykkeinä. Ja kun tultiin kotiin, ni tuntu et tuo 2-vuotias syö vauvan ku oli ollu niin ikävä :LOL:

eipä tässä nyt muuta tuu mieleen..
 
Tuosta "naamakirjasta" huolimatta olen kerenny tehä tänään vaikka mitä... mies vei auton eikä jättäny meille telakkaa, joten ajattelin sitte siivota tänään.. ku huomena ne party litetki... :whistle:
Sain pestyä saunan ja pesuhuoneen, kodinhoitohuoneen (jossa koira majailee.. voitta siis arvata kuinka likanen oli!), imuroinu yläkerran kaikki huoneet ja putsannu yläkerran wc:n... ja kello on vasta yksi!! Aika hyvin... mutta vielä olis hommaa.
Mies varmaan pääsee kuittailemaan mulle, että pitäis järjestää useamminki kutsuja ku mulle tulee aina ennen sitä kauhea siivous vimma... ;)

Paavo nukkunu päikkäreitä jo 3 tuntia.. varmaan kohta herää. Mie olen huomannu sen, että ku opetin pojan nukkumaan omassa sängyssä niin herää yleeensä 1-2 kertaa yössä. Silloin ku vieressä nukku niin heräs 4-7 kertaa. En tiiä, että onko niin herkkä heräämään ku mie vieressä vai mikä sitte... mutta ihanaa ku saa alkaa ittekki nukkumaan jo melkein kunnon yöunia.

Jospa nyt ois sitte päiväteen aika...

Hanna ja Paavo :heart:
 
Voimia kaikille sairaille. :flower:

Häätyypä testata tuota kananmunajuttua. Minun äitilläni kun on kananmuna-allergia niin mistä sen tietää, jos tytölläkin.

Vaan se, minkä takia pikasesti tänne kirjoitan niin kuinka lämmintä teillä on sisällä? Kun tämä asunto meän mielestä on kylmä, muttei olla vielä soitettu isännöitsijälle ko jos me vaan ollaan totuttu lämpimämpään. Eli yleensä aamulla ko herätään on lämpöä vähää vaille 20C ja päivän mittaan se nousee sinne 21,5C hyvällä tuurilla. Ja sitte täällä kalisen ko oon tottunu olemaan ilman sukkia sisällä.
 
Mä oon ihan pihalla tosta facebookista,no täytyy koittaa opetella!!

Lämmöistä,meillä ikuisuustaisto ukkelin kanssa joka tykkää olla kuumassa,mä taas viileessä.
Paras terveydellisesti olis 19-21 astetta,mutta tuo on melko viileetä.Meillä on makkareissa n.20 ja muissa tiloissa 21-22.
Jos leivinuuniin taikka puuhellaan paan tulen,nousee keittössä helposti tuo lämpö!!

Mutta tuo Hemppu,ilman sukkia,hrrrr....Mulla on yleensä villasukatkin!!! ;)

Musta on ihanaa mennä nukkumaan kun on viileä huone,sinne lämpimien peittojen väliin...
 
Hemppu81: meillä näytti olevan 21,6 astetta ja musta just sopivan lämmin. Takka oli eilen tulessa, muutoin ois vähän viileempää.

Mä kans yritin sisäistää tuota facebookia, mutta aikas pihalla siitä vielä olen...
 
Heippa kaikille :wave:

Kaikille sairastaville :hug: ja pikaista paranemista!

Älkääpäs nyt tehkö musta ollenkaan mitään tehopakkausta :ashamed: Siis näitä kausia tulee ja menee, välillä kulkee tuo siivous ym. puoli ihan kivasti ja sitten taas tökkii ja laiskottaa niin vietävästi :D Eli en minä nyt kokoajan noita puhtipäiviä täällä vietä ;)

Tänään oli esikoisella uintikisat tuossa omalla hallilla, ihan oman seuran kesken kisattiin. Ei heitä niin kauhean montaa uimaria seurassa olekaan. Oli ihan kiva taas nähdä muita vanhempia ja nähdä lasten uintia "livenä"! On se vaan hienon näköistä :)

Aivan mahtavan ihana, aurinkoinen päivä oli tänään! Tuo uintihomma vain sotki vähän ulkoilukuvioita.

Pian alkaa Talent ja Maija tässä alkaa näyttää sellaisia merkkejä, että sänkyyn saapi pian hänet viedä :)

Eli ei muuta kuin moips :wave:
 

Yhteistyössä