Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta (lomailua toisen sukupuolen edustajan kanssa)

"vieras"
Minä muodostan perheen eri tavalla kun läsnäolon perusteella. Kyllähän perheeseen voi kuulua vaikka joku joka asuu toisella puolella maapalloa. Perhe on mulle vanhemmat ja lapset, eikä mulle oikein mene edes jakeluun se, miten voi olla entinen perhe, yhtä tärkeä se perhe on edelleen, ja se sana "entinen" halventaa sitä mielestäni.
Siis oikeasti ex-miehesi kuuluu SINUN perheeseesi? Hänet voi mielestäni laskea lasten perheeseen kuuluvaksi, mutta ei kai hän enää sinun perhettäsi ole?

Tuolla logiikallahan olisit samaa perhettä myös tätisi nuoruudenrakkauden kanssa, jota et ole koskaan edes nähnyt, koska nuoruudenrakkaus on ollut joskus tätisi kanssa samaa perhettä asuessaan hänen kansssaan. Tätisi on kuulunut joskus samaan perheeseen äitisi kanssa ja sinä olet kuulunut samaan perheeseen äitisi kanssa. Eihän perheet hajoa eikä entisiä perheitä ole, vai kuinka se meni?
 
Ahaa, uusi miehesi voisi tulla mukaan.... ja olisi kivaa. Voisin veikata että jos hän suostuisi tuollaiseen kuvioon, niin hänellä ei oikeasti olisi kivaa. Vain sinulla olisi voita molemmilla puolilla leipää ja lämmittäähän sellainen mieltä, mutta et voi ajatella vaan itseäsi. Ajattele sitä uutta miestäsi jos sellaisen oikeasti haluat. Mikä uuden miehen rooli siellä reissussa olisi jos sinä olet perheen exän kanssa siellä :D Rattopoika?
Mulle tää vaan ei ole niin outoa, kun me oltiin exän kanssa vielä yhdessä, hänen exänsä oli meillä usein uuden miehensä kanssa. Eikä se tuntunut musta mitenkään kummalta.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23016587]Siis oikeasti ex-miehesi kuuluu SINUN perheeseesi? Hänet voi mielestäni laskea lasten perheeseen kuuluvaksi, mutta ei kai hän enää sinun perhettäsi ole?

Tuolla logiikallahan olisit samaa perhettä myös tätisi nuoruudenrakkauden kanssa, jota et ole koskaan edes nähnyt, koska nuoruudenrakkaus on ollut joskus tätisi kanssa samaa perhettä asuessaan hänen kansssaan. Tätisi on kuulunut joskus samaan perheeseen äitisi kanssa ja sinä olet kuulunut samaan perheeseen äitisi kanssa. Eihän perheet hajoa eikä entisiä perheitä ole, vai kuinka se meni?[/QUOTE]

mun perheeni on mun lapset ja heidän isä ja omat vanhempani, tätini on mun sukua, eikä hänen nuoruudenrakkautensa kiinnosta mua pätkääkään :D
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23016706]No eihän tuossa mitään ihmeellistä olekaan, mutta tuskin kutsuit koko porukkaa perheeksi tai koit entistä pariskuntaa enää pariskunnaksi.[/QUOTE]

en, mutta jos heillä olis lapsia niin kokisin heidän olevan perhettä keskenään, eikä sekään olisi mua haitannut.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23016710]mun perheeni on mun lapset ja heidän isä ja omat vanhempani, tätini on mun sukua, eikä hänen nuoruudenrakkautensa kiinnosta mua pätkääkään :D[/QUOTE]

Missä vaiheessa äitisi lakkasi olemasta samaa perhettä siskonsa kanssa? Eivätkö he ole enää tärkeitä toisilleen?

Entä mitä tapahtuu sitten jos saisit uuden miehesi kanssa lapsia? Kuuluvatko molemmat miehet sitten sinun perheeseesi? Entä kuuluvatko miehet keskenään samaan perheeseen ja kuuluuko lapsien perheeseen myös molemmat isät? Vai hajoaako nykyinen perheesi sillä hetkellä kahteen osaan, jos saat uusia lapsia uuden miehen kanssa?
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23016747]Missä vaiheessa äitisi lakkasi olemasta samaa perhettä siskonsa kanssa? Eivätkö he ole enää tärkeitä toisilleen?

Entä mitä tapahtuu sitten jos saisit uuden miehesi kanssa lapsia? Kuuluvatko molemmat miehet sitten sinun perheeseesi? Entä kuuluvatko miehet keskenään samaan perheeseen ja kuuluuko lapsien perheeseen myös molemmat isät? Vai hajoaako nykyinen perheesi sillä hetkellä kahteen osaan, jos saat uusia lapsia uuden miehen kanssa?[/QUOTE]

Ööö, äitini perhe on hänen omansa, ei hänen siskonsa lakkaa olemasta hänen perhettään... Mutta minun perheeseeni ei kuulu hänen siskonsa vaan hän on mun sukulaiseni.

Jos saan lapsia uuden miehen kanssa niin hän ja eksäni kuuluvat minun perheeseeni, mutta eivät he toisilleen ole perhettä. Jokaisella on oma perheensä ja siihen saa käsittää kuuluvan ketä haluaa.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23016771]Ööö, äitini perhe on hänen omansa, ei hänen siskonsa lakkaa olemasta hänen perhettään... Mutta minun perheeseeni ei kuulu hänen siskonsa vaan hän on mun sukulaiseni.

Jos saan lapsia uuden miehen kanssa niin hän ja eksäni kuuluvat minun perheeseeni, mutta eivät he toisilleen ole perhettä. Jokaisella on oma perheensä ja siihen saa käsittää kuuluvan ketä haluaa.[/QUOTE]

Okei, eli lasket perheeseesi mieluummin ex-miehesi, kuin nykyisen miehesi sen perusteella että teillä on lapsia. Nykyinen miehesi voi kuulua perheeseen vasta kun teillä on yhteisiä lapsia? Jos saat vaikka ensi kesänä hääkutsun joka on tarkoitettu sinulle ja perheellesi, otat ilman muuta mukaan entisen miehesi, mutta et nykyistä kumppaniasi?
 
Minusta tuossa ei ole mitään outoa. Erosta huolimattakin voi pysyä entisen miehen kanssa ystävinä. Uskoisin myös, että lapsille tuo on kaikista kivoin tilanne. Monella lapsella on kuitenkin vaikeuksia tulla toimeen vanhemman uuden puolison kanssa tai vaikka tulisikin toimeen niin tuskin niin hyvin kuin oman vanhemma kanssa. Mikä olisi lapselle mukavampaa kuin mennä lomalle omien vanhempien kanssa. Ymmärsin ap:n kirjoituksista, että tässä nimenomaan ajatellaan lapsia, kun eronneet puolisot matkustavat yhdessä.
 
"vieras"
Se on kiva, kun on sellaista ajelehtimista ja päättämättömyyttä joidenkin elämä, että joka suuntaan pitää aina olla ovi avoinna. Joko ei tiedetä ollaanko erottu tai sitten ei tiedetä ollaanko yhdessä. Sitten kun tulee uusia kumppaneita, niin niillä on sellainen statistin rooli ja taas ihmetellään, miksei tästäkään suhteesta mitään tullut.

Ilmeisesti taustalla on jonkinkaltaisia mielenterveys- tai päihdeongelmia, jotka tekevät suhteesta mahdottoman. Niitä kannattaa hoitaa ennen kun alkaa suhdekuvioita muuttamaan mihinkään suuntaan. Jos joidenkin ikävien puolien takia täytyy suhde katkaista, vaikka liekkiä riittäisi, niin silloin kaveruussuhde on mahdoton. Se on tarkoitettu niille ihmisille, joilta liekki on sammunut jo aikoja päivin, joko suhteen aikana tai sen jälkeen, kun on erosta aikaa. Tämä tilanne on uusille tosi epäreilu.
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;23016397:
Ette te enää voi leikkiä oikeaa perhettä
Niin... mikä ihme sitten, että lapset on ihan sekaisin!!!!
Herrans jestas sentään.... ja mikä ihme sitten on että tarvii ees erota jos pitää silti leikkiä perhettä :O Nyt alan ymmärtään mistä nämä nuorten syrjäytymiset johtuu
 
"mä"
Minusta tuossa ei ole mitään outoa. Erosta huolimattakin voi pysyä entisen miehen kanssa ystävinä. Uskoisin myös, että lapsille tuo on kaikista kivoin tilanne. Monella lapsella on kuitenkin vaikeuksia tulla toimeen vanhemman uuden puolison kanssa tai vaikka tulisikin toimeen niin tuskin niin hyvin kuin oman vanhemma kanssa. Mikä olisi lapselle mukavampaa kuin mennä lomalle omien vanhempien kanssa. Ymmärsin ap:n kirjoituksista, että tässä nimenomaan ajatellaan lapsia, kun eronneet puolisot matkustavat yhdessä.
jebaa mutta ei sillon tarvi hankki uusia puolisoita siihen sotkuun kärsimään... on äiti ja isä sekä lapset jotka asuvat yhdessä se on perhe... joku matkustelu yhdessä ei tee teistä perhettä!!!! Voi v...u
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23016791]Okei, eli lasket perheeseesi mieluummin ex-miehesi, kuin nykyisen miehesi sen perusteella että teillä on lapsia. Nykyinen miehesi voi kuulua perheeseen vasta kun teillä on yhteisiä lapsia? Jos saat vaikka ensi kesänä hääkutsun joka on tarkoitettu sinulle ja perheellesi, otat ilman muuta mukaan entisen miehesi, mutta et nykyistä kumppaniasi?[/QUOTE]

Joo, ei mulla ole muidenkaan seurustelukumppaneiden kanssa ollut perhettä.

Häihin menen sillä perusteella, kuka kutsuu. Jos kutsu tulee eksän suvulta, mennään perheen kesken, jos nykyisen suvulta niin hänen kanssaan, lapset mukaan jos erikseen kutsutaan. Jos minun suvulta, niin riippuu siitä onko lapsiystävälliset häät... Eli jos lapset mukaan niin isä lähtee kans, jos ei, niin sitten nykyinen. Jos on kaverin synttärit niin sama juttu. Paitsi jos on kyse nykyisen ja mun yhteisestä kaverista, niin en tietenkään eksää sinne veisi. Kuulostaapas monimutkaiselta :D :D
 
"mä"
[QUOTE="sondersson";23016771]Ööö, äitini perhe on hänen omansa, ei hänen siskonsa lakkaa olemasta hänen perhettään... Mutta minun perheeseeni ei kuulu hänen siskonsa vaan hän on mun sukulaiseni.

Jos saan lapsia uuden miehen kanssa niin hän ja eksäni kuuluvat minun perheeseeni, mutta eivät he toisilleen ole perhettä. Jokaisella on oma perheensä ja siihen saa käsittää kuuluvan ketä haluaa.[/QUOTE]

No huh huh... sun perheeseen toki kuuluu Äiti koska on synnyttämy ja kasvattanu sut. Se on verta ja lihaa... mutta ex ei ole mitään sinulle, vain ex ei mitään verta ja lihaa... omat lapsesi kyllä ja niillä on isä. Toki jos on naimisissa/parisuhteessa ja asuu saman katon alla luetaan se perheeksi. Mutta jos asuu ihan muualla se on kaukana perheestä!!!
 
"sondersson"
[QUOTE="mä";23016842]jebaa mutta ei sillon tarvi hankki uusia puolisoita siihen sotkuun kärsimään... on äiti ja isä sekä lapset jotka asuvat yhdessä se on perhe... joku matkustelu yhdessä ei tee teistä perhettä!!!! Voi v...u[/QUOTE]

ei yhdessä asuminen tee kenestäkään perhettä. Enkä mä ota sellaista miestä joka ei ymmärrä, että ex on mulle tärkeä koska on lasteni isä. Joten ei tässä kukaan kärsi.
 
"sondersson"
[QUOTE="mä";23016861]No huh huh... sun perheeseen toki kuuluu Äiti koska on synnyttämy ja kasvattanu sut. Se on verta ja lihaa... mutta ex ei ole mitään sinulle, vain ex ei mitään verta ja lihaa... omat lapsesi kyllä ja niillä on isä. Toki jos on naimisissa/parisuhteessa ja asuu saman katon alla luetaan se perheeksi. Mutta jos asuu ihan muualla se on kaukana perheestä!!![/QUOTE]

Mikä hitto sä olet mulle sanomaan kuka saa kuulua mun perheeseen??! Jotkut laskee perheeksi lemmikit jne. Eiköhän se ole jokaisen itse päätettävissä se asia!
 
huohh
Minusta tuossa ei ole mitään outoa. Erosta huolimattakin voi pysyä entisen miehen kanssa ystävinä. Uskoisin myös, että lapsille tuo on kaikista kivoin tilanne. Monella lapsella on kuitenkin vaikeuksia tulla toimeen vanhemman uuden puolison kanssa tai vaikka tulisikin toimeen niin tuskin niin hyvin kuin oman vanhemma kanssa. Mikä olisi lapselle mukavampaa kuin mennä lomalle omien vanhempien kanssa. Ymmärsin ap:n kirjoituksista, että tässä nimenomaan ajatellaan lapsia, kun eronneet puolisot matkustavat yhdessä.
Lapsen ajatusmaailmaan ei mahdu sellainen, että hänelle annetaan ymmärtää äidin ja isän olevan taas perhe. Sitten loman jälkeen tulisi uusi raastava ero omasta isästä, kun hän ei pyörisikään joka hetki kuvioissa.

Jos uusi mies olisi mukana, ja vaikka hänenkin nykyisensä, lapset olisivat silti hukassa käytännön tilanteissa. Voin vain kuvitella millaisia selkkauksia vuorokauden eri aikoina tulisi kun lapset eivät tietäisi, onko heidän kanssaan nyt uusi vai oikea isä.

Mitä ap tekisi kun lapset alkaisivat vaatia isiä samaan makuuhuoneeseen niin kuin vähän aikaa sitten kun koti oli ehjä? "EEEi kun mulla on nyt Pera tässä vuoteessa ja isi on vain teidän hoitajana tuolla rannalla välillä" jne jne
 
"vieras"
Jos te lähdette koko lössi nyksiä myöten ja se on ihan jokaiselle ok ja kiva juttu, niin sittenhän se on kaikille loistava juttu. Uskon kuitenkin, että reissu on jotain ihan muuta.

Tuo vaatii hurjan posotiiviset, avoimet ja jopa epänormaalin lojaalit välit. Hieno juttu, jos toimii, mutta vastaeronneilla se ei oikein (vielä ) toimi.
 
Kun meillä on luultavasti kesällä edessä sellainen tilanne että lähdetään reissuun lasten ja lasten isän kanssa. Ja mulla on uusi mies, siihen mennessä varmaan exälläkin uusi nainen. Että mitäköhän mahtavat nämä siitä ajatella...

Mitä itse ajattelisit jos olisit siis tuo uusi nainen/mies? Saako perhe lomailla yhdessä eron jälkeenkin ja uusista suhteista huolimatta?
Hyvin erikoista.
 

Yhteistyössä