Tuntuu noilla ylen ohjelman teiniäideillä olevan rahaa.

  • Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti
ohhoh
Yhellä kämppä sisusyeyyu hyvin, toidella uuenkarhea auto, hienot vaunut..mistä ne saa rahaa vai maksaako vanhemmat kaiken? Jos on löastensuojelun asiakas ollut ja jälkihuollossa niin nehän saa kaiken sossusta, huonekalut, telkkarit yms. yhelle tutulle teiniäidille maksettiin sossusta 800e vaunut.
 
"vieras"
Ja aattele,jos ne myy ne eteenpäin niin niistähän voi saada VOITTOA! Nyt äkkiä heitä mies pellolle ja jättäydy yh:ksi niin ehkä säkin saat sossusta ihan uudet vaunut!!1!!!1111!!!
 
dfd
Ai se klommonen pirssi oli uudenkarhea?? No, siitäkin voi olla montaa mieltä näköjään!

Ja juu, jos on ollut huostaanotettuna niin saa jälkihuollon puitteissa yhtä sun toista sossusta riippuen... ajokortista ja huonekaluista lähiten ja jopa juopotteluun otettuja pikavippejä tiedän maksetun sossunrahoilla :/ Ja tiedän tämän 100% faktana koska olen itse kyseiset paperit nähnyt.

Mutta yksikään noista ohjelman teiniäideistä ei ollut huostaanotettu vaikka yksi oli laitoksessa ollutkin. Sijoitus laitokseen ei tarkoita aina huostaanottoa.

Ja voihan sitä saada sukulaisilta, vanhemmilta, isovanhemmilta ym. kalusteita ym. Esim. jos mun sisko ois nuorena yh:na laittanu kaiken avustusrahoista niin aika heppoista ois hankinnat ollu. Kuitenkin sai kotoa sängyn ja telkkarin, kummeilta sohvan ja ruokapöydän, minulta vauvansängyn ja vaunut (oli muuten 800€:n emmaljungat jotka oli omallani ollu 2v. käytössä ja varmasti joku arveli että sossu on ne ostanut) jne.
 
ohjelmaa en ole katsonut
En oo kyseistä ohjelmaa katsonut mutta veikkaisin että sossusta tulee osa rahoista. Omat vanhempani tukisivat kyllä taloudellisesti tuossa tilanteessa myös (ostaisivat juurikin vaunut tms.). Ja luulenpa että ruoasta pystyy yh teini säästämään melkoisesti. Itse en ainakaan tuossa iässä syönyt juuri mitään. Parilla leipäpalalla pärjäsi kivasti päivän :eek:) Niillä rahoilla voi sitten sisustaa tai ostaa vaatteita. Mutta loppupeleissä aivan sama mistä saavat rahansa ja tavaransa, pääaisa että pärjäävät ja huolehtivat lapsistaan. Hatun nosto heille.
 
"vieras"
Meillä lapsi huostaanotettu ja nyt jälkihuollon piirissä. Joo sossusta sai rahaa kun muutti itsekseen asumaan, mut ne oli niitä rahoja joita minä ja ex mies maksettiin "elatustukena" kunnalle. Osa niistä rahoista siirrettiin syrjään ja lapsi sai ne täysi-ikäiseksi tultuaan. Tarkkaan joutu sossulle perustelemaan mitä niillä rahoilla tekee. Eikä ne rahat mitään isoja summia yleensä ole. Meillä lapsi sai kolmisen tonnia, mut se kuulemma oli sossun mukaan iso summa, yleensä summat pienempiä. Meillä vaan oli isot elatusmaksut kun kumpikin ex-n kans ollaan hyvä palkkasessa työssä. Ja ennen kuin joku kysyy niin meillä lapsi sairastui psykoottiseen masennukseen ja yritti useasti itsemurhaa. Hänen sijoitettiiin hoitokotiin, jossa valvonta ja hoitajia 24h vuorokaudessa.
 
miunmau
Itse sain soskusta 5 vuotta sitten 350€vaunut.

Kahdella lapsella käytettyäni möin ne kesällä pois 50€.

Tottakai vähävaraisena otan jokaisen euron, joka saatavilla on.
 
..
Miten joku jaksaa olla kateellinen, jos vaikka teiniäiti saisikin ilmaiseksi yhteiskunnan tukemana 800e vaunut tms? Pitäisikö sille lapselle olla välttämättä vain kaikkea vanhaa ja halpaa, koska nyt on sattunut syntymään nuorelle, rahattomalle, kouluttamattomalle äidille? Aikuiset, työssäkäyvät ihmiset saavat ihan itse hankittua 800e vaunut halutessaan.
 
En ole ohjelmaa nähnyt mutta vaikea uskoa että sossu tarjoaisi rahaa niin että niillä saa kaikki vauvantarvikkeet kalleimmasta päästä. Toki jos omat tulot jää alle minimin niin nuo nuoretkin kuuluvat toimeentulotuen piiriin ja ymmärrettävää että saavat jotain tukea vauvahankintoihin. Tietty jos kaiken pistää vaunuihin niin voihan sillä tyyriit kärrit saada.

Sanottiinko jossain että olivat sossusta kaiken saaneet? Omista tutuista ketkä ovat hyvin nuorina lapsia saaneet yleensä ne omat vanhemmat ovat tukeneet, vaikka sitten ostamalla niitä (kalliimpiakin) vaunuja sun muita tavaroita. Samoin monesti muut läheiset ovat auttaneet lahjoittamalla omien lastensa vaatteita ja tavaroita - mitkä voivat olla ihan uuden veroisia. Eikä ne kirppikset löytöineen ole nekään teinivanhemmilta pois suljettuja vaihtoehtoja. Tietty sitten helposti vederään johtopäätelmiä että sossu on kaiken maksanut...
 
"vieras"
Miten joku jaksaa olla kateellinen, jos vaikka teiniäiti saisikin ilmaiseksi yhteiskunnan tukemana 800e vaunut tms? Pitäisikö sille lapselle olla välttämättä vain kaikkea vanhaa ja halpaa, koska nyt on sattunut syntymään nuorelle, rahattomalle, kouluttamattomalle äidille? Aikuiset, työssäkäyvät ihmiset saavat ihan itse hankittua 800e vaunut halutessaan.
Molemmat ihan aikuisia ja työssäkäyviä, mutta silti piti jättää 800 euron vaunut kauppaan, jos meinaa laittaa leivän päälle muutakin kuin ylähuuleen;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27263602:
Joo, kyllähän se olis vaan oikeus ja kohtuus, että lyötäis lisää sitä, jonka elämä on ollut aina paskaa.
Eli mieluummin lyödään sitten niitä, jotka ovat asiansa hyvin hoitaneet antamalla elämänsä kusseille etuuksia, joista muut voivat vain unelmoida?
 
..
[QUOTE="vieras";27263740]Molemmat ihan aikuisia ja työssäkäyviä, mutta silti piti jättää 800 euron vaunut kauppaan, jos meinaa laittaa leivän päälle muutakin kuin ylähuuleen;)[/QUOTE]

No ei meilläkään katsottu tarpeelliseksi ihka uusia ostaa tuohon hintaan, mutta kyllä väitän että moni pystyisi ostamaan jos vähän säästelisi jonkun aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: teya
mä oon ollu huostaanotettuna lapsena ja ainoat "bonus" etuudet mitä sain sen jälkeen jälkihuollon tukitoimenpiteinä kun täytin 18 oli 800e huonekalurahaa (mulla ei ollut mitään) + tukiasunnon. oltiin hetken aikaa toimeentulotukiasiakkaita kun meille syntyi lapsi ja eivät he kyllä antaneet mitään rahoja kalliisiin vaunuihin tms. en kyllä ollu teini enää kun lapsi syntyi, en tiedä onko siinä sitten eroja..
 
ja eiköhän alaikäisten vanhemmat yleensä ole "velvollisia" auttamaan rahallisesti lapsiaan, noista tytöistä 1 tais olla täysikäinen, joten aika luonnollista että vanhemmat maksaa vielä kuluja, mitä sitten?
 

Yhteistyössä