Tuntuu noilla ylen ohjelman teiniäideillä olevan rahaa.

  • Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti
Nyt jo 28v
Ehkäpä ne sossut haluaa, että teiniäidit saavat hyvän alun äitiyteen.

Voitteko uskoa, et siinä vaiheessa kun lapsi saa lapsen niin siinä on vähän kaikkea muutakin kuin raha asioiden murehtiminen??

Itse sain esikoiseni 16-vuotiaana ja onneksi ei tarvinnut rahasta murehtia, mutta voin kuvitella niitä teiniäitejä joilla raha asiat vielä mielessä :/

Luojan kiitos suomessa on sossu joka auttaa.
 
Kyllä suunnittelen, mutta siihen on 20 vuotta, eli ei ole ihan tänään tapahtumassa. Sen lisäksi en kadehdi teini-äitien vaunuja vaan kritisoin liiallisia tukia ihmisille, jotka tekivät kaikkensa tuhotakseen elämänsä jo nuorina ja nyt saavat enemmän tukea kuin ne, jotka ovat eläneet elämänsä mahdollisimman hyvin ja ajattelevat lapsen parasta.
Öh, eli ongelmaiseen perheeseen syntynyt väkivallasta, vanhempien päihteidenkäytöstä, ehkä jopa seksuaalisesta hyväksikäytöstä kärsinyt, lopulta lastenkotiin päätynyt nuori on mielestäsi itse tehnyt kaikkensa tuhotakseen elämänsä? Aborttiahan et hyväksy joten vaihtoehtoja ei nuorelle paljoa jää. Mielestäsi tuota kierrettä ei kannata katkaista tukemalla teiniäitiä lapsensa kanssa vaan mielummin jättää hänet pärjäämään omillaan.

Enkä usko vieläkään että sossun idea tuossa tukemisessa on ostaa teiniäideille kaikki pelit ja vehkeet tuliterinä.

Mitä lasten parhaaseen tulee, kaikki ei välttämättä ole siitäkään yhtämieltä että nuo sinun tulevaisuuden suunnitelmasi kuulostavat lapsesi parhaalta. Siltikin, jos lapsesi aikanaan päätyy teiniäidiksi niin aika moni on valmis suomaan hänelle tukea sossustakin. Varsinkin jos omat vanhempansa eivät häntä tue.
 
  • Tykkää
Reactions: teya
Nyt jo 28v
Täytyy sen verran vielä sanoa, että koko rahajuttu on aika hankala kun oot asunut vanhempien luona ja silloin tällöin saanut jonkun 20e, sit tuut raskaaksi ja tulee muutto omaan asuntoon ja yhtäkkiä sun täytyy hoitaa koko talous, osata ostaa ruokaa ja maksaa laskut ja tehdä kaikki tämä niin että rahat riittää. Sä et oo saanut tähän opetteluun mitään aikaa, kuten normaalisti teinit saa. Kaikki tulee yllättäen.

Täällä ei ihmiset taida tajuta sitä että siinä on kaikkea muutakin kuin vain se vauva. Ensimmäistä kertaa asut omassa asunnossa jne. Ja KAIKESTA TÄSTÄ kun selviät niin sitten keskustelupalstalla haukutaan sossupummiksi.

Monestako teistä olis ollut äidiksi 16-vuotiaana?
 
  • Tykkää
Reactions: teya
Ken guru
Öh, eli ongelmaiseen perheeseen syntynyt väkivallasta, vanhempien päihteidenkäytöstä, ehkä jopa seksuaalisesta hyväksikäytöstä kärsinyt, lopulta lastenkotiin päätynyt nuori on mielestäsi itse tehnyt kaikkensa tuhotakseen elämänsä? Aborttiahan et hyväksy joten vaihtoehtoja ei nuorelle paljoa jää. Mielestäsi tuota kierrettä ei kannata katkaista tukemalla teiniäitiä lapsensa kanssa vaan mielummin jättää hänet pärjäämään omillaan.

Enkä usko vieläkään että sossun idea tuossa tukemisessa on ostaa teiniäideille kaikki pelit ja vehkeet tuliterinä.

Mitä lasten parhaaseen tulee, kaikki ei välttämättä ole siitäkään yhtämieltä että nuo sinun tulevaisuuden suunnitelmasi kuulostavat lapsesi parhaalta. Siltikin, jos lapsesi aikanaan päätyy teiniäidiksi niin aika moni on valmis suomaan hänelle tukea sossustakin. Varsinkin jos omat vanhempansa eivät häntä tue.
Kiva kun vastasit tuohon, itse en mitenkään jaksanut lähteä purkamaan ajatuksiani sanoiksi. Ajatusmaailmat kun Katylinan kanssa ovat niin kaukana toisistaan, ainakin tuossa asiassa. Apua tarvitsevien auttaminen kun on mielestäni vain hyvä teko, mikä johtaa hyviin lopputuloksiin verrattuna siihen että heitä ei auteta, tai laitetaan johonkin yhteisleiriin tulemaan toimeen vedellä ja leivällä (näin karkeasti liioiteltuna).
 
Kiva kun vastasit tuohon, itse en mitenkään jaksanut lähteä purkamaan ajatuksiani sanoiksi. Ajatusmaailmat kun Katylinan kanssa ovat niin kaukana toisistaan, ainakin tuossa asiassa. Apua tarvitsevien auttaminen kun on mielestäni vain hyvä teko, mikä johtaa hyviin lopputuloksiin verrattuna siihen että heitä ei auteta, tai laitetaan johonkin yhteisleiriin tulemaan toimeen vedellä ja leivällä (näin karkeasti liioiteltuna).
Jep. :D

Mikä muuten olo, joko vauva alkaa ilmoitella syntyvänsä pian?
 
Öh, eli ongelmaiseen perheeseen syntynyt väkivallasta, vanhempien päihteidenkäytöstä, ehkä jopa seksuaalisesta hyväksikäytöstä kärsinyt, lopulta lastenkotiin päätynyt nuori on mielestäsi itse tehnyt kaikkensa tuhotakseen elämänsä? Aborttiahan et hyväksy joten vaihtoehtoja ei nuorelle paljoa jää. Mielestäsi tuota kierrettä ei kannata katkaista tukemalla teiniäitiä lapsensa kanssa vaan mielummin jättää hänet pärjäämään omillaan.

Enkä usko vieläkään että sossun idea tuossa tukemisessa on ostaa teiniäideille kaikki pelit ja vehkeet tuliterinä.

Mitä lasten parhaaseen tulee, kaikki ei välttämättä ole siitäkään yhtämieltä että nuo sinun tulevaisuuden suunnitelmasi kuulostavat lapsesi parhaalta. Siltikin, jos lapsesi aikanaan päätyy teiniäidiksi niin aika moni on valmis suomaan hänelle tukea sossustakin. Varsinkin jos omat vanhempansa eivät häntä tue.
Niillä tavaroilla sinänsä ei ole merkitystä vaan sillä faktalla, että huostaanotettu teiniäiti saa hemmetisti paljon enemmän yhteiskunnalta kuin tavallinen teiniäiti. Tavallinen teiniäiti ei saa huonekalurahaa lainkaan, huostaanotettu monta tonnia. Eli tavallista teiniäitiä asiassa syrjitään.

Miksi ylipäätään sossu maksaa mitään, kun minimi äitiyspäiväraha on enemmän kuin kotihoidontuki. Muistaakseni jopa enemmän kuin minimi toimeentulotuki. Eli lisää rahaa vain kelan maksamien päälle?
 
Ken guru
Jep. :D

Mikä muuten olo, joko vauva alkaa ilmoitella syntyvänsä pian?
Aah, kiitos kun kysyit. Meni oikein kylmät väreet :). Nyt rv 40 menossa ja köpötän kuin eläkkeellä oleva vanha ankka...ei jaksaisi odottaa enää minuuttiakaan, mutta synnytyksen käynnistymisestä ei ole mitään merkkejä. Vauva on laskeutunut kyllä ihan alas ettei päätä tunne, mutta muuten- nothing. Odotellaan täällä kaikki ihan kärsimättöminä.
 
Aah, kiitos kun kysyit. Meni oikein kylmät väreet :). Nyt rv 40 menossa ja köpötän kuin eläkkeellä oleva vanha ankka...ei jaksaisi odottaa enää minuuttiakaan, mutta synnytyksen käynnistymisestä ei ole mitään merkkejä. Vauva on laskeutunut kyllä ihan alas ettei päätä tunne, mutta muuten- nothing. Odotellaan täällä kaikki ihan kärsimättöminä.
Ush... Jaksamisia vielä hetken!:hug:

Juuri laskeskelin että itsellä on tasan 7 viikkoa jäljellä.
 
helunakeijo
Happamia sano..

Yllätys että joku Katylina on täällä taas pätemässä. Mietitkö sä koskaan mielipiteitäsi yhtään pidemmälle? Aborttia ei saa tehdä, mutta tukeekaan ei pitäis saada.
 
  • Tykkää
Reactions: teya
Asioista enemmän tajuava
Ei lapseni ole 18-vuotiaana elätettävä, kuinka säälittävä tilanne se nyt olisi. Tosin siinä vaiheessa kun lapseni on sen ikäinen, etuuksia on pakosti leikattu aika hemmetisti, sillä tuhlaajapummeja ei ole tähän tyyliin varaa elättää ja passata. Opiskelija ammattikouluun ensimmäiseen ammattiin on mielestäni ainoa, joka ansaitsee tukea valtiolta. Sekä mahdollisesti ne, jotka saavat paljon lapsia, jotka myöhemmin työskentelevät valtion hyväksi.
Entäs lukio. Se kun on tarpeen varsinkin niille jotka haluaa lääkäriksi.
 
  • Tykkää
Reactions: teya
Asioista enemmän tajuava
Happamia sano..

Yllätys että joku Katylina on täällä taas pätemässä. Mietitkö sä koskaan mielipiteitäsi yhtään pidemmälle? Aborttia ei saa tehdä, mutta tukeekaan ei pitäis saada.
Ei se mieti. Suoltaa näppikseltään aivan uskomatonta soopaa ja luulee olevansa fiksu mielipiteidensä kanssa. Vaikuttaa lähinnä mielenterveyspotilaalta joka ei tajua todellisesta elämästä mitään. Tuollaisen sitten pitäisi muka saada adoptoida lapsia.
 
  • Tykkää
Reactions: Vanna ja rops
"vieras"
Se riippuu tilanteesta, useat lapset otetaan huostaan, koska heidän vanhempansa eivät kykene hallitsemaan käytöstä.
Mun mielestä vika on silloin vanhempien uusavuttomuudessa. Ei lapselle, jos pienestä lapsesta puhutaan, voi millään sysätä vastuuta tuosta. Vanhemmilla se vastuu on, ja heidän pitäisi jaksaa se myös kantaa. Rajoja, rajoja ja rajoja.
 
"vieras"
Kyllä suunnittelen, mutta siihen on 20 vuotta, eli ei ole ihan tänään tapahtumassa. Sen lisäksi en kadehdi teini-äitien vaunuja vaan kritisoin liiallisia tukia ihmisille, jotka tekivät kaikkensa tuhotakseen elämänsä jo nuorina ja nyt saavat enemmän tukea kuin ne, jotka ovat eläneet elämänsä mahdollisimman hyvin ja ajattelevat lapsen parasta.
Mä olen ennenkin sun kommentteja lukenut ja pyöritellyt päätäni monta kertaa. Sulla tuntuu olevan hyvin selvät sävelet kaiken suhteen elämässä.Sinä et voi ennalta tietää mitä elämä vie ja tuo tullessaan.

Sä kritisoit sitä että teinivanhemmat saavat tukia? Uskon että itsekin nostat lapsilisää sekä äitiyspäivärahaa? Ehkä mahdollisesti myös kotihoidontukea? Eli ihan siinä missä muutkin :D Se mitä teinivanhemmat saavat perustaessaan perheensä on hiirenpieru, jolle ei kannata olla kateellinen. Jonain päivänä sä voit olla vaikka työtön ja nostaa työttömyystukea ;) Pitäisikö mua v*tuttaa se että sinä lojuat himassa tekemättä yhtään mitään? En jaksaisi, parempaankin voi energiansa kuluttaa.

Teini ikäinen elää hetkessä eikä ymmärrä välttämättä seurauksia loppuun ja harkitusti kun vahinko käy ja tulee raskaaksi. Varmasti heistä moni koittaa elää elämänsä mahdollisimman hyvin ja lapsen parasta ajatellen. Suotakoon ne tukiavut niille pienille vauvoille/lapsille jotka eivät ole itse tähän maailmaan halunneet.
 
[QUOTE="vieras";27264577]Mä olen ennenkin sun kommentteja lukenut ja pyöritellyt päätäni monta kertaa. Sulla tuntuu olevan hyvin selvät sävelet kaiken suhteen elämässä.Sinä et voi ennalta tietää mitä elämä vie ja tuo tullessaan.

Sä kritisoit sitä että teinivanhemmat saavat tukia? Uskon että itsekin nostat lapsilisää sekä äitiyspäivärahaa? Ehkä mahdollisesti myös kotihoidontukea? Eli ihan siinä missä muutkin :D Se mitä teinivanhemmat saavat perustaessaan perheensä on hiirenpieru, jolle ei kannata olla kateellinen. Jonain päivänä sä voit olla vaikka työtön ja nostaa työttömyystukea ;) Pitäisikö mua v*tuttaa se että sinä lojuat himassa tekemättä yhtään mitään? En jaksaisi, parempaankin voi energiansa kuluttaa.

Teini ikäinen elää hetkessä eikä ymmärrä välttämättä seurauksia loppuun ja harkitusti kun vahinko käy ja tulee raskaaksi. Varmasti heistä moni koittaa elää elämänsä mahdollisimman hyvin ja lapsen parasta ajatellen. Suotakoon ne tukiavut niille pienille vauvoille/lapsille jotka eivät ole itse tähän maailmaan halunneet.[/QUOTE]

Kyllä, olen nostanut minimiäitiyspäivärahaa, lapsilisää ja nostan kotihoidontukea nyt, kun olen illan töissä. Ja olen itse tullut raskaaksi 18-vuotiaana. Joten selkeästi kyllä huomaan erot huostaanotetun teiniäidin etuuksien ja tavallisen teiniäidin etuuksien välillä.
 
sama vieras
Kyllä, olen nostanut minimiäitiyspäivärahaa, lapsilisää ja nostan kotihoidontukea nyt, kun olen illan töissä. Ja olen itse tullut raskaaksi 18-vuotiaana. Joten selkeästi kyllä huomaan erot huostaanotetun teiniäidin etuuksien ja tavallisen teiniäidin etuuksien välillä.
Niin minimiäitiyspäivärahaa. Ilmeisesti lojunut sitä ennen tekemättä mitään?? Saanut sitä ennen myös muita tukia??
Sä olet vaan katkera siitä että sulle ei annettu 800e vaunuihin aikanaan? :D
 
"vieras"
Kyllä suunnittelen, mutta siihen on 20 vuotta, eli ei ole ihan tänään tapahtumassa. Sen lisäksi en kadehdi teini-äitien vaunuja vaan kritisoin liiallisia tukia ihmisille, jotka tekivät kaikkensa tuhotakseen elämänsä jo nuorina ja nyt saavat enemmän tukea kuin ne, jotka ovat eläneet elämänsä mahdollisimman hyvin ja ajattelevat lapsen parasta.
Kyllä kai ne tuet kuuluvat aina heikoimmin pärjääville, eikä niille, jotka moisia eivät tarvitse. Eihän tuet ole mitään palkkiota hyvin suoritetusta elämästä. Se on vähän niinkuin sosiaalisen yhteisvastuun idea, että heikoimmista pidetään huolta. Kun kaikille ei ole varaa rahaa jakaa, niin sitten niille jotka sitä eniten tarvitsevat. Mikä tässä mallissa on niin väärin mielestäsi.
 
Huostaanotetun tunteva
Kyllä, olen nostanut minimiäitiyspäivärahaa, lapsilisää ja nostan kotihoidontukea nyt, kun olen illan töissä. Ja olen itse tullut raskaaksi 18-vuotiaana. Joten selkeästi kyllä huomaan erot huostaanotetun teiniäidin etuuksien ja tavallisen teiniäidin etuuksien välillä.
Joten mitä sä valitat tukiasioista?
Huostaanotettu saa tukea kun muuttaa omilleen. Miksi hän ei saisi saada? Huostaanotettu saa tukea vaikkei olisikaan teiniäiti, voitko uskoa?
Ehkä huostaanotettu tukensa ansaitsee, useimpaa ei ole äiti auttamassa niiden ensimmäisten huonekalujen kanssa tms. Auttoiko sua joku jollain tavalla kun muutit pois kotoasi? Vai jouduitko ostamaan aivan kaikki tavarat ihan itse?
 
Ken guru
Joten mitä sä valitat tukiasioista?
Huostaanotettu saa tukea kun muuttaa omilleen. Miksi hän ei saisi saada? Huostaanotettu saa tukea vaikkei olisikaan teiniäiti, voitko uskoa?
Ehkä huostaanotettu tukensa ansaitsee, useimpaa ei ole äiti auttamassa niiden ensimmäisten huonekalujen kanssa tms. Auttoiko sua joku jollain tavalla kun muutit pois kotoasi? Vai jouduitko ostamaan aivan kaikki tavarat ihan itse?
En muutenkaan ymmärrä miten joku voi olla kateellinen huostaanotetulle (tai orvoille, tai huono-osaisille ylipäätään).
 
  • Tykkää
Reactions: Vanna
"vieras"
Niin minimiäitiyspäivärahaa. Ilmeisesti lojunut sitä ennen tekemättä mitään?? Saanut sitä ennen myös muita tukia??
Sä olet vaan katkera siitä että sulle ei annettu 800e vaunuihin aikanaan? :D
Katylina nyt vaan on yksinkertaisesti katkera kaikesta. Koko elämästä. Ehkä se joku päivä herää ja tajuaa, että on paljon mukavampaa kun päästää siitä katkeruudesta irti, mutta kunnes se ihme tapahtuu on sille ihan turha yrittää takoa järkeä päähän.
 
"vvieras"
Jos 15-vuotias LAPSI tulee raskaaksi, niin enpä osaa ajatella hänen "tehneen kaikkensa tuhotakseen elämänsä". Miten joku aikuinen voi edes noin ajatella? Herranen aika.
 

Yhteistyössä