Tuntuu noilla ylen ohjelman teiniäideillä olevan rahaa.

  • Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti
Joten mitä sä valitat tukiasioista?
Huostaanotettu saa tukea kun muuttaa omilleen. Miksi hän ei saisi saada? Huostaanotettu saa tukea vaikkei olisikaan teiniäiti, voitko uskoa?
Ehkä huostaanotettu tukensa ansaitsee, useimpaa ei ole äiti auttamassa niiden ensimmäisten huonekalujen kanssa tms. Auttoiko sua joku jollain tavalla kun muutit pois kotoasi? Vai jouduitko ostamaan aivan kaikki tavarat ihan itse?
Miksi huostaanotettu saa enemmän tukea kuin esim. köyhien vanhempien lapsi, joka ei saa kotoaan myöskään mukaan muuta kuin sängyn? Kyllä, jouduin ostamaan kaikki tavarani itse, sain sängyn kun muutin kotoa. Oli mukavat oltavat, ainakin tilavaa.
 
Pitää vain se sanoa, että monet ovat voineet ostaa ne rattaat niin että maksavat erissä liikkeeseen ja sitten, kun on koko summa hoidettu, saa ne rattaat.

Esimerkiksi, kun minun sisko sai 15 - vuotiaana lapsen, ostivat vanhempani kaiken suuremman (ja tietenkin hyvälaatuista että kestää) ja sitten sai sossusta tukea, kuin asui kumminkin omillaan. Huoh.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Joten mitä sä valitat tukiasioista?
Huostaanotettu saa tukea kun muuttaa omilleen. Miksi hän ei saisi saada? Huostaanotettu saa tukea vaikkei olisikaan teiniäiti, voitko uskoa?
Ehkä huostaanotettu tukensa ansaitsee, useimpaa ei ole äiti auttamassa niiden ensimmäisten huonekalujen kanssa tms. Auttoiko sua joku jollain tavalla kun muutit pois kotoasi? Vai jouduitko ostamaan aivan kaikki tavarat ihan itse?
Ja KATYLINA vois miettiä sitäkin että vaikka nämä huostaanotetut saavat tukia enemmän mitä hän on aikoinaan saanut, niin jostain he ovat jääneet paitsi mitä rahalla ei voi ostaa. Vaikka he saavat vähän enemmän tukia, niin uskoisin että he haluaisivat muuttaa menneisyyttään ennemmin tullessaan vanhemmiksi ja vaihtaa ne rahalliset tuet siihen toisenlaiseen tukeen?
 
[QUOTE="vieras";27264712]Me ostettiin vuonna 2007 esikoiselle yhdistelmärattaat, jotka maksoivat about 800 euroa. Briot.[/QUOTE]

Jo on Brioilla hintaa, maksoin omistani 35e :D Tosin noi rattaat makso sitten senkin edestä. Mitkä briot noin paljon maksaa?
 
"vieras"
Miksi huostaanotettu saa enemmän tukea kuin esim. köyhien vanhempien lapsi, joka ei saa kotoaan myöskään mukaan muuta kuin sängyn? Kyllä, jouduin ostamaan kaikki tavarani itse, sain sängyn kun muutin kotoa. Oli mukavat oltavat, ainakin tilavaa.
Mikä olisi sinusta sitten sopiva summa, jonka huostaanotetulle saisi antaa kodin perustamiseen? Satanen?

Minun vanhemmat on pienituloisia, mutta minä kyllä sain mukaani muutakin kuin sängyn, äiti antoi vanhoja astioita ja jopa osti muutamia uusia. Jos sinun vanhemmat eivät ole HALUNNEET antaa sinulle mitään mukaan, niin se on sitten eri juttu...
 
"vieras"
Miksi huostaanotettu saa enemmän tukea kuin esim. köyhien vanhempien lapsi, joka ei saa kotoaan myöskään mukaan muuta kuin sängyn? Kyllä, jouduin ostamaan kaikki tavarani itse, sain sängyn kun muutin kotoa. Oli mukavat oltavat, ainakin tilavaa.
Huomaatko?? Sä olet todella kateellinen ihminen. Kokoajan vertaat mitä SINÄ olet saanut ja mitä sinä et ole saanut.

Kuka käski muuttaa ja kuka käski perustaa perheen jos mitään ei ollut valmiina? Todellako yritit elää kunnolla ja kauniisti? ja ajatella lapsesi parasta? :D Jos olisit elänyt kunnolla ja kauniisti. Olisit hankkinut töitä, sisustanut kotisi ja sitten hankkinut sen lapsen.
 
"vieras"
Miksi huostaanotettu saa enemmän tukea kuin esim. köyhien vanhempien lapsi, joka ei saa kotoaan myöskään mukaan muuta kuin sängyn? Kyllä, jouduin ostamaan kaikki tavarani itse, sain sängyn kun muutin kotoa. Oli mukavat oltavat, ainakin tilavaa.
Sinulla siis oli rahaa ostaa itse. Jos ei olisi ollut, niin välttämättömimmän olisit varmaan saanut sossusta.
Jos noin tämä epäikeudenmukaisuus jäytää, niin ainahan voit heittää ranttaliksi ja tuhota elämäsi, sitten tulet huomaamaan, kuinka sitä rahaa alkaa virrata ovista ja ikkunoista ;)
 
  • Tykkää
Reactions: misStar ja teya
Huostaanotetun tunteva
Nimenomaan. Ne rahat on tosiaan elatustuista tai jostain laitettu jemmaan ja huostaanotettu saa niitä pyytämällä käyttöönsä.

Harkinnanvaraisena saavat tavaroita kotiin myöskin.

Katylina olis sit varmaan mieluummin huostaanotettu kuin köyhästä perheestä.
Nää huostaanotetut on joutuneet kokemaan kovia ja mistä he oikeesti voisivat saada rahaa omaan kotiin?
 
Asioista enemmän tajuava
Kuinka joku voi olla noin lapsellisen katkera ja nolo kuin Katylina. Suorastaan naurettava tyyppi joka ei tajua kuinka tyhmän kuvan itsestään antaa. Toivon, että tuo sekopää on provo.
 
"vieras"
Kyllä mä sen Katylinan pointista ymmärrän, että se on epäreilua, että lapsi jonka perhe kohtelee ihan yhtä huonosti tai on ihan yhtä köyhä tai haluton avustamaan lastaan jne. ei saa mitään rahaa, mutta huostaanotettu saa. Mutta Katylina ei ole tajunnut sitä pientä asiaa, että elämä on epäreilua. Hän on kuin pikkulapsi, joka itkee kun on epäreilua, että Liisan nukke on hienompi kuin oma.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
"vieras"
Sitä paitsi suomessakin tapahtuu sitä että lapsi huostaanotetaan jopa kymmenen kertaa ja aina palautetaan vanhemmille kunnes lopullinen huostaanotto tapahtuu. Siinä vaiheessa on kulunut jo niin paljon aikaa ja myrkytetty yksi lapsi/nuori mieleltään ettei sitä noilla tuilla saa ehjäksi enää.

Kyllä sä KATYLINA vielä joskus ehkä aikuiseksi kasvat ja ymmärrät mikä on elämässä tärkeää ;)
 
[QUOTE="vieras";27264746]Sinulla siis oli rahaa ostaa itse. Jos ei olisi ollut, niin välttämättömimmän olisit varmaan saanut sossusta.
Jos noin tämä epäikeudenmukaisuus jäytää, niin ainahan voit heittää ranttaliksi ja tuhota elämäsi, sitten tulet huomaamaan, kuinka sitä rahaa alkaa virrata ovista ja ikkunoista ;)[/QUOTE]

Sossun mukaan mitään sellaista ei ollut, mitä olisin tarvinnut. Usko pois, kysäisin. Ruokapöytä sun muu ei ole tarpeellisia. Paitsi huostaanotetuille, tietty.

Olen siinä myöhässä, olisi pitänyt tajuta tuo monta vuotta sitten niin elämä olisi mukavan rahaisaa nyt :D
 
Mä olen ihan monttu auki lukenut näitä Katylinan kirjoituksia, harvoin "saa" lukea kirjoituksia, joista noin avoimesti paistaa kateus ja katkeruus. Ja ollaan sentään palstalla, jossa kateus ja katkeruus on arkipäivää...mä toivon, että saat Katylina selvitettyä välis äitis kanssa..pitkällä palstapsykologialla voin näin sanoa. Se varmasti helpottais sun oloa.
 
  • Tykkää
Reactions: rops ja teya
Huostaanotetun tunteva
Sossun mukaan mitään sellaista ei ollut, mitä olisin tarvinnut. Usko pois, kysäisin. Ruokapöytä sun muu ei ole tarpeellisia. Paitsi huostaanotetuille, tietty.

Olen siinä myöhässä, olisi pitänyt tajuta tuo monta vuotta sitten niin elämä olisi mukavan rahaisaa nyt :D
Niin, eli sinäkin olet yrittänyt saada näitä ihan samoja tukia ja nyt olet katkera ja kateellinen kun HUOSTAANOTETTU ne saa.

Vitsi et oot naurettava, miten joku oikeesti voi olla noin kateellinen? "Tuet pois huostaanotetuilta" ja seuraavassa lauseessa kerrot myös itse hakeneesi tukia?!
 
"vieras"
Sossun mukaan mitään sellaista ei ollut, mitä olisin tarvinnut. Usko pois, kysäisin. Ruokapöytä sun muu ei ole tarpeellisia. Paitsi huostaanotetuille, tietty.

Olen siinä myöhässä, olisi pitänyt tajuta tuo monta vuotta sitten niin elämä olisi mukavan rahaisaa nyt :D
Oikeastiko sinun vanhemmat oli niin köyhiä, että eivät pystyneet mitään muuta antamaan mukaan kuin sängyn? Ei edes kirjoituspöytää, kattilaa tai paistinpannua tai ruokailuvälineitä? Minä antaisin omalleni kyllä mukaan edes jotakin, vaikka sitten jäisi itselle vaan yuksi kattila jäljelle :) Ja kyllähän yleensä ihmisillä on enemmän kuin yksi kattila ja ruokailuvälineitäkin on yleensä useammat, että jos nyt edes haarukan ja veitsen ja lusikan voisi antaa, vaikka miten köyhä olisi...
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Niin, eli sinäkin olet yrittänyt saada näitä ihan samoja tukia ja nyt olet katkera ja kateellinen kun HUOSTAANOTETTU ne saa.

Vitsi et oot naurettava, miten joku oikeesti voi olla noin kateellinen? "Tuet pois huostaanotetuilta" ja seuraavassa lauseessa kerrot myös itse hakeneesi tukia?!
Olen kysynyt, olenko oikeutettu saamaan sitä kun elämiseen ja laskuihin jäi vuokran jälkeen 20e kuussa. Enkä sano että tuet pois, sanon että samat tuet kuin muillekin.
 

Yhteistyössä