tupakoivia odottajia??

  • Viestiketjun aloittaja äippä85
  • Ensimmäinen viesti
kahden tytön äippä
moikka taas!
joo, eipä ne myrkyt ihan parissa päivässä häviä..eli pitkä on tämä lopettajan taival. mies oli vuoden verran polttamatta ja kuulemma kolmen kuukauden jälkeen lopettamisesta on aika hankalaa..mutta nää ovat yksilöllisiä juttuja. onhan nuita paljon ihmisiä, jotka olleet monia vuosia tupakatta ja alkavat sitten tupakoimaan:/..anteeks..ei kauhean kannustavaa:(
mutta ihmisen joka ei ole koskaan tupakoinut on turha tulla moralisoimaan tupakasta. ei kai kukaan ylpeä siitä ole että tupakoi..
joo, ihmeen hyvin tässä on pärjäilty vaikka jotkut kaverit polttavatkin..ei tee yhtään mieli:) vaikka toisinaan ois vaan"kiva" mennä tupakoimaan..tiiätte varmaan mitä tarkotan:)
mulla ei tuo synnyttämään lähteminen vielä ole ihan ajankohtaista ( ainakaan toivottavasti) kun tänään on vasta tasan 30raskausviikkoa..eli sais vielä hetken vauveli pysytellä tuolla masussa:) jos samanlailla tämä raskaus etenee kuin kaksi edellistä niin vauva syntyy kaksviikkoa yli lasketunajan ja käynnistyksellä;)
joo, olen mäkin muuten saanu tota painoa vähän liikaakin viimeaikoina.johtuu varmasti siitä että on tullut mässäiltyä herkkuja:( jouduin jopa sinne sokerirasitustestiin..no, se onneks oli puhdas:)
sellasta.palataan taas:)
 
Hellurei :wave:

Yhdes koos vielä ollaan täällä, vaikkakin laskettu aika lähenee lähenemistään... tänään siis 37+6 :eek: Ja tuntuu että vasta oli hätinä 20 raskausviikkoa kasassa :whistle: ;)

Itse en tuosta painonnoususta tiedä että johtuuko siitä että on tupakan jättänyt pois vai tekeekö mulla muuten vaan herkkuja mieli, painoa on kyllä nimittäin tullut tammikuun alun jälkeen monta kiloa. Mutta mulle ei siihen asti ollutkaan tullut ku muutama yli lähtöpainon joten saattaa olla ihan tätä "raskauslihomista" :)

Mua pelottaa että kuinka mun käy sitten kun vauva valvottaa ja on muutenkin raskaampaa kun nyt. Että sorrunko tupakkaan sitten... Kun mullahan tulee se kuuluisa kolmen kuukauden kriisi justii siihen saumaan kun vauva on aika vasta syntynyt (lopetin siis 5.1).

Viime yönä näin unta että olin kaverin kanssa kaupassa ja se osti mulle tupakka-askin. Muistan että unessa katsoin askia ja mietin että "noh, eihän mun koko askia tartte polttaa" :whistle:

Jotain muutakin piti mutta unohtui yllättäen.. :whistle:

Neiti Terä ja Kirppu 37+6
 
en ymmärrä, miten raskaana oleva tupakoiva nainen voi olla vastuullinen??? Aika hassuu, ku tupakoivat puhuu noin.

Koittakaa nyt hyvät ihmiset tsempata, ja lopettaa edes raskausajaksi se tupakointi..
Mua ainaki ottais todella paljon päähän, jos mun äiti ois polttanu, ja sit mä oisin sen vuoksi ylivilkas ja ois oppimisvaikeuksia.

Vauva voi tosiaan olla syntyessään terve, mut eihän ne "viat" heti näy.

Sillehän ei sit mitään voi, jos tupakoimattomalle syntyy vaik ADHD lapsi, eihän se ole itsestä kiinni. Mut jos vielä tupakoi, niin se varmaan lisää vielä entisestään sitä vilkkauta jne.

Tekee pahaa, ku näkee, et raskaana oleva tupakoi!
 
Syyyyyvä huokaus. Taas näitä jotka ihan vaan pätemään tahtoo päästä.. Luepa vieras ketju uudemman kerran ja koita takoa päähäsi että tässä ollaan lopetettu ja ketju on ihan vaan tsempittääksemme toisiamme jatkamaan savuttomana. En edes jaksa tämän enempää moisille puupäille kirjoittaa. Anteeksi vaan ilkeät sanat mutta tympäsee kun tullaan selvästikin ketjua lukematta pätemään :headwall:

Minnekäs spirre on kadonnut? :whistle:

Neiti Terä ja Kirppu 38+2
 
spirre harmaana
spirre harmailee pikaisesti...

en ole kadonnut,mutta pitänyt kiirettä....

ihme kun joku kävi taas päätään aukomassa,ja saarnaamassa meille "pahiksille". Lukisivat edes tarkemmin,niin tajuaisivat meidän tsempittävän täällä toisiamme =)

Mitenkäs muilla menee?mulla tupakattomuus sujuu hyvin,tänäänkään ei tehnyt yhtään tupakkaa mieli vaikka lapset tappelivat koko päivän
näin isolla mahallakaan ei tee mieli polttaa! ;)

Jokos neiti terä odottaa nyyttiään innokkaasti syliinsä? mulle kelpais kohta vauva tän paksun olotilan sijaan =)

Spirre ja "Jaakko Kolmonen" rv34+1
 
Jesh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 12:56 äippä85 kirjoitti:
hirveenhuono omatunto kun tupakoin ja rk33. mutta kun lopettaminenkaan ei onnistu!! onko muita samassa tilanteessa??ensimmäisessäkin raskaudessa poltin jonkin verran ja syntyi terve noin 4kg poika.
taas yksi "viisas" lisää, vai syntyi 4kg TERVE!? poika so what. Tupakointi raskausaikana on väärin.

:kieh:
 
spirre toisaalta odotan innoissani mutta toisaalta aivan kauhusta kankeana! :eek: Kankeana nyt jo ainakin tämmöisen pallomasun kanssa :LOL: Täällä tosiaan viimeisiä viikkoja vedellään ja tuntuu vaan että hitsit en mä ole valmis vielä.. mutta kaikki kuulemma muuttuu kun saa käärön syliinsä :heart: Synnytyskivut mua pelottaa tosi paljon, mulla on aivan olematon kipukynnys muutenkin. Mutta eipä se pelätä auta.

Tupakatta edelleen joskin hirvittää se tuleva vauva-arki että kuinka käyn mun lakolle silloin.. Pitää yrittää sinnitellä :)

Mutta nyt ei tämän pidemmästi tekstiä irtoa, pakko lähteä makoilemaan hetkeksi, jomottaa taas alavatsaa ja selkää niin lahjakkaasti :kieh:

Neiti Terä ja Kirppu 38+5
 
Joko Neiti terä sai vaavin?kun edellisessä viestissä jomotteli jo selkääkin... =)

Tupakkalakko pitää täällä..ja vauvelin otan mielelläni heti masusta syliin kunhan vain masulainen on valmis tulemaan ;)

Mitäs meidän muille lakkolaisille kuuluu??

Minä olen ollut muutaman päivän poissa linjoilta,kun on ollut selkä kipeänä ja yrittänyt vain huilia ja touhuta hiljaa lasten kanssa! :)
 
spirre kuule joopa joo, toivoa sopii :kieh: :LOL: Juhannusvauvaa mä tässä kanniskelen.. :whistle: Melkeen viikko mun edellisestä kirjotuksesta ja ainoa missä on tapahtunut muutosta on raskausarpien määrässä! \|O Peittävä muoti tulee olemaan siis kovasti IN ensi kesän aikana B)

Lakko on pitänyt myös täällä :wave: Minä myös peräänkuulutan muita lakkolaisia *huhuuu!* Näyttäis siltä että minä ja spirre ollaan ainoita jotka tänne kirjoittelee :whistle: Niin ja tietysti rakkaat moraalinvartiamme :heart: ;)

Nyt taas makoilemaan hyvän kirjan pariin :)

Neiti Terä ja Kirppu 39+4
 
kahden tytön äippä
moikkamoi!
täällähän sitä ollaan:) ei vaan muka ehdi tänne kirjotella;)
joo, eli edelleen oon tupakoimatta minä kanssa.raskausviikkoja mulla vasta noin 32 eli ei oo vielä ihan aijankohtasena tuo synnytys, ainakaan toivottavasti;)
harmittaa vaan kun nyt oon alkanu taas kaipailee tota tupakkia:( mutta siitä pidän kiinni etten tämän raskausdenainkana kyllä polta! siinä milessä harmittaa kun pitkään luulin että oon nyt päässy tupakasta eroon ja nyt sitten alkanu mieli tekee taas..no kattoo sitten kun vauva onj syntyny että pystyykö oleen ilman tupakkaa...ehkä osana tuossa on sekin että mies on alkanu uudestaan polttaan, lähinnä töissä ja nyt sitten kotonakin, höh! näyttää jotenkin niin kivalta tuo tupakalla käynti...kuulostaa tyhmältä, mutta ehkä te ymmärrätte mitä tarkotan!?
mutta onnea ja tsemppiä teille muille tuleviin synnytyksiin:) ovat teillä jo aika lähellä:)
 
kahden tytön äippä
moikkamoi!
täällähän sitä ollaan:) ei vaan muka ehdi tänne kirjotella;)
joo, eli edelleen oon tupakoimatta minä kanssa.raskausviikkoja mulla vasta noin 32 eli ei oo vielä ihan aijankohtasena tuo synnytys, ainakaan toivottavasti;)
harmittaa vaan kun nyt oon alkanu taas kaipailee tota tupakkia:( mutta siitä pidän kiinni etten tämän raskausdenainkana kyllä polta! siinä milessä harmittaa kun pitkään luulin että oon nyt päässy tupakasta eroon ja nyt sitten alkanu mieli tekee taas..no kattoo sitten kun vauva onj syntyny että pystyykö oleen ilman tupakkaa...ehkä osana tuossa on sekin että mies on alkanu uudestaan polttaan, lähinnä töissä ja nyt sitten kotonakin, höh! näyttää jotenkin niin kivalta tuo tupakalla käynti...kuulostaa tyhmältä, mutta ehkä te ymmärrätte mitä tarkotan!?
mutta onnea ja tsemppiä teille muille tuleviin synnytyksiin:) ovat teillä jo aika lähellä:)
 
ulkopuolinen
Hei!
Ihan ulkopuolisena vauvakuumeesta "kärsivänä" täälä kirjoittelen. Mä poltan myöskin ja oon aina ajattelu että lopetan kun tuun raskaaksi. Mutta mäkin oon tosiaan polttanut kohta neljä vuotta ja yrittänyt lopettaa xkertaa. Ei se niin helppoa tosiaan ole. Sitäpaitsi. Vaikka tupakointi onkin kiistatta vaarallista kun on raskaana, niin on muitakin vaarallisia asioita. On myös välinpitämättömiä vanhempia ja tunne-elämältään köyhiä vanhempia. Uskon että sellaiset vanhemmat voi saada paljon pahempaa aikaan.

Siitä huolimatta ihan mielettömästi onnea odotukseen kaikille! Todella hienoa että ootte saanu röökin tumpattua! HYVÄHYVÄHYVÄ! =) :flower:
 
tervehdys myös kahden tytön äipälle!yritä pysyä lujana,vaikka tekisikin mieli tupakkaa! :hug: Kyllä se siitä taas helpottaa,se voi olla jokin vaihekin liittyen tuohon nikotiinin ja muiden myrkkyjen poistumiseen elimistöstä!

Minulle ei tupakka ainakaan nyt edes maistuisi,hyvä kun pystyy muuten hengittämään,kun vauveli painaa sekä keuhkoja että ihan alas tuolla kohdussa...

Mikäs Neiti Terä vointi on? eiköhän se vauveli sieltä tule ihan kohta,varmasti ainakin aiemmin kuin tämä mun vaavi =)

Voi olla että synnytyksessä hengittäminenkin on helpompaa näillä "savuttomilla keuhkoilla" :)

Huomasittekos kun saimme oikein tukea ja positiivista palautetta nimimerkiltä ulkopuolinen!!!oli kiva lukea välillä muutakin kuin haukkumista!Eli kiitos kirjoittajalle,piristi oikein mieltä!
 
kahden tytön äippä
joo, oli oikein mukava nähdä positiivista viestiä ulkopuoliselta:) ihmiset on niin hyviä moralisoimaan tästä tupakasta että on ihanaa kun joku oikeasti kannustaakin:)
joo, eipä mullakaan taas vaihteeksi tee mieli polttaa..mutta en oo vielä luvannu mitään, ettenkö taas alottaisi kesänaikana...sen näkee sitten.pääasia ettei vauvan tarvi masussa kärsiä mun takia! joo, hengittäminen on kieltämättä aika hankalaa ja sydän hakkaa melkosta kyytiä..mutta on kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa:) huh, melkosta puuskuttamista välillä;) nyt sitten on tullut ihan uus vaivakin mitä aisemmissa raskauksissa ei oo ollu, nimittäin närästys..pikkusen se on inhottavaa:( mutta eipä tässä ole kuin parisen kuukautta niin nämkin vaivat toivottavsti palkitaan:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 11:11 spirre kirjoitti:
Miksi alkoholisteja ja huumeidenkäyttäjiä aina ymmärretään ja tuetaan?Mutta tupakoitsijoita vain tuomitaan rankalla kädellä...
Tietysti ongelma on yksilön ja yhteiskunnan kannalta vaikeampi,mutta idea silti sama...Eli pyydänkin tukea kaikille meille jotka kamppailevat tupakointinsa kanssa..tuomitseminen tuottaa vain vihaa ja huonoa omatuntoa..!!Ymmärrystä peliin ihmiset..se mikä on toiselle helppoa voi olla toiselle vaikeaa..osa on vaikeasti nikotiiniriipuvaisia ja toiset vähemmän ja osa vain niin sanottuja tapapolttajia...Eli omaa lopettamistaan ei voi siten aina verrata toisten ongelmaan. Vaikka oma halu onkin päällimmäinen asia ja lopettamisen ydin,tarvitaan myös kanssaihmisten tukea ja joskus muutakin apua..tuskinpa kukaan haluaa omaa lastaan tahallaan myrkyttää ja aiheuttaa lapselleen sairauksia..minä en ainakaan halua ja juuri siksi yritän kovasti päästä tupakoinnistani lopullisesti eroon. =) En halua puolustella tupakointiani,mutta en myöskään kaipaa syyttäviä sormia jotka eivät todelllisuudessa ainakaan auta asiaa...
Tupakoinnin pystyy lopettamaan, huumeiden ja alkoholin kanssa on pikkusen eri juttu. Ite poltin n.4 vuotta ihan huvikseen ja sitten vaan lopetin. Enkä ollut vielä ajatellutkaan tehdä lasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 20:32 Jesh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 12:56 äippä85 kirjoitti:
hirveenhuono omatunto kun tupakoin ja rk33. mutta kun lopettaminenkaan ei onnistu!! onko muita samassa tilanteessa??ensimmäisessäkin raskaudessa poltin jonkin verran ja syntyi terve noin 4kg poika.
taas yksi "viisas" lisää, vai syntyi 4kg TERVE!? poika so what. Tupakointi raskausaikana on väärin.

:kieh:
Jokainen raskaus on erinlainen.. Ja kun olet jo 33viikolla, ni myöhäistä se nyt on lopettaa.
 
AnQ
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 07:58 hane84 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 11:11 spirre kirjoitti:
Miksi alkoholisteja ja huumeidenkäyttäjiä aina ymmärretään ja tuetaan?Mutta tupakoitsijoita vain tuomitaan rankalla kädellä...
Tietysti ongelma on yksilön ja yhteiskunnan kannalta vaikeampi,mutta idea silti sama...Eli pyydänkin tukea kaikille meille jotka kamppailevat tupakointinsa kanssa..tuomitseminen tuottaa vain vihaa ja huonoa omatuntoa..!!Ymmärrystä peliin ihmiset..se mikä on toiselle helppoa voi olla toiselle vaikeaa..osa on vaikeasti nikotiiniriipuvaisia ja toiset vähemmän ja osa vain niin sanottuja tapapolttajia...Eli omaa lopettamistaan ei voi siten aina verrata toisten ongelmaan. Vaikka oma halu onkin päällimmäinen asia ja lopettamisen ydin,tarvitaan myös kanssaihmisten tukea ja joskus muutakin apua..tuskinpa kukaan haluaa omaa lastaan tahallaan myrkyttää ja aiheuttaa lapselleen sairauksia..minä en ainakaan halua ja juuri siksi yritän kovasti päästä tupakoinnistani lopullisesti eroon. =) En halua puolustella tupakointiani,mutta en myöskään kaipaa syyttäviä sormia jotka eivät todelllisuudessa ainakaan auta asiaa...
Tupakoinnin pystyy lopettamaan, huumeiden ja alkoholin kanssa on pikkusen eri juttu. Ite poltin n.4 vuotta ihan huvikseen ja sitten vaan lopetin. Enkä ollut vielä ajatellutkaan tehdä lasta.
Tupakan aiheuttamassa riippuvuudessa on eroja, johtuen ihan ihmisen geneettisestä perimästä. Jos sie et oo ollu ihan koukussa, joku muu voi olla ihan yhtä paljon, kun mitä olisi koviin huumeisiin. Et voi yleistää, että sen voi tuosta vaan "naps" lopettamaan. Samalla tavallahan voitaisiin sanoa narkkareille ja alkoholisteille? Nikotiiniriippuvuus kuitenkin lasketaan samaan sarjaan alkoholi- ja huumeriippuvuuksien kanssa.

Joo, itse lopetin, kun sen plussan siihen raskaustestiin sain, sen jälkeen en ole polttanut. Ei oo kuitenkaan miun tehtävä alkaa moralisoimaan muita, niinkuin ei ole kenenkään muunkaan tehtävä ruveta paasaamaan miulle, jos syön vaikka aurajuustoa. Toivon että odottavat äidit pääsisivät eroon siitä nikotiinin kirouksesta, jos ei.. ei se kenestäkään huonoa äitiä tee.
 
Laskettu aika tuli ja meni ja vauva pitää majaa vieläkin tuossa keskivartalon tietämillä ;) :D Koko-kontrolli takana jossa tulokseksi saatiin 4100g :eek: Että ei sieltä mitään keijukaista tule odotella :whistle: Kohdunsuu oli kiinni mutta kaula jo hävinnyt. Lääkärin veikkaus olikin pari päivää.. Jää nähtäväksi.

Kahden tytön äipälle :wave: ja tsemppi :hug: , koita nyt vaan pysyä erossa siitä tupakasta. Itse kyllä epäilen sortuvani synnytyksen jälkeen mutta yritetään kuitenkin :)

Sen mä olen huomannut ettei ihmiset pahemmin ajattele sitä passiivisen tupakoinnin vaaroja.. minun vieressä voi pössytellä ihan yhtä hyvin kuin missä tahansa muuallakin! Tympäisee kun ei mua kiinnosta sitä tupakansavua hengitellä nyt kun olen lopettanut. Ja musta tuntuu jotenkin tekopyhälle alkaa huitomaan savua tai nyrpistelemään nenääni.. :ashamed: Yritän aina vaivihkaa siirtyä kauemmas tai edes niin ettei tuuli tuo savuja suoraan mun päälle. Mietin vaan että olenko mä itse toiminut samoin odottavien äitien läheisyydessä aiemmin :ashamed: :whistle:

Mutta nyt potkitaan tuonne peräpeilin suuntaan taas niin mojovasti ettei tässä pysty istuksimaan tän enempiä :kieh:

Neiti Terä ja Kirppu 40+1
 
Tsemppiä Neiti Terä,kyllä se vauva sieltä tulee!!!Tiedän kuinka puuduttavaa on odotella lasketun ajan jälkeen!!!mulla esikoispoika syntyi rv42 ja tyttö syntyi rv 41+2,että kokemusta on ;)

Nyt vasta rv 36+1 itsellä,mutta kelpais jo synnytys on niin tukala olo..mutta odottelu jatkuu..tänään lääkärineuvolassa kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja sormelle auki ulkosuu..eli ei tule vielä vähään aikaa!Meillekään ei keijukaista odotella,mutta eipä nuo kaksi isompaakaan lasta semmoisia ole olleet...

Tuosta pasiivisesta tupsuttelusta...olet oikeassa,kaikki moralisoi jos raskaana oleva polttaa mutta kukaan ei huomaa että on sekin yhtä paha jos viereen tulee poltteleen kun toinen raskaana..ja muutenkaan ei tarvitsisi polttaa sellaisen lähellä jos toinen on lopettanut itse tupakoinnin,lisääntyy vaan kiusaukset...

Ilmoiteleppa Neiti Terä kun olet saanut nyytin syliin!!Mitäs kuuluukahden tytön äipälle?

Ja olisko uusia lopettajia tulossa mukaan :attn: ???!!!
 
mie vain
Mielenkiintoista keskustelua täällä. Minä ite oon polttanut tupakkaa n.6 vuotta, välillä olin tosin yhden talven polttamatta. Sillonkin se tauko/lakko katkesi heti kun menin kesätöihin, kun siellä oli aina tottunut polttamaan ja pitämään röökitaukoja... :( Tarkotushan oli tosiaan jatkaa lakkoa kesän jälkeen, mutta sepä ei ollutkana helppoa. Röökittely siis jatkui, välissä nelkytyhdeksäntuhatta epäonnistunutta lakkoyritystä.

Viime kesän lopussa lopetin savukkeiden polton samalla kun kesätyöt loppui, mutta jatkoin sikareilla. Yritin muka perustella itelleni että sikareita ei tartte polttaa ku yks tai kaks päivässä, siks ne on terveellisempiä. No, välillä riitti se yks tai kaks mutta monesti meni puoli sweets-askia päivässä, mikä ei tosiaankaan oo kovin terveellistä.

Miekin oon aina ajatellut että jos vain oon raskaana ni siihen loppuu sauhuttelu, ihan missä tahansa muodossa (paitsi savusaunassa...) Ja niin siinä kävi, että kun plussa tuli, ni sen jälkeen poltettiin miehen kans viimenen sikari puoliks, ja siinä se. Ei oo tullut minkäänlaisia oireita, ei fyysisiä eikä oikeestaan muitakaan. Pari kertaa mielessä on kyllä käynyt että olispa kiva käydä parvekkeella, varsinkin kun sweetsit maistuu niin hyvältä, mutta en totisesti aio enää polttaa.

Minkään päätöksen ei voi luvata kestävän ikuisesti, mutta tärkeintä on mun mielestä se että just nyt haluan olla polttamatta. Ja toivon että se halu kestää koko loppuelämän.

Lisäks toivon ihan hirveesti tsemppiä kaikille tupakan kans kamppaileville!!! Me pystytään siihen! Ja jos lankeaa kerran, voi nousta taas ja jatkaa yrittämistä, ei siihen koko maailma kaadu.
 
kahden tytön äippä
moikkamoi!
mites täällä menee? onko neiti terä jo saanut vauvelin? :)
odotan kyllä itekin jotta vauva syntyis aikanaan, eikä menisi yliaikaseksi niinkuin nuo kaksi tyttöstä. välillä meinaa olla hermo olla melko tiukalla, mutta eiköhän tämä tässä vaiheessa johdu hormooneista kuin tupakasta:) oon aika hirmunen akka välillä:( pienetkin asiat alkaa ärsyttämään, mutta täytyy yrittää hillitä itseään:)
jep, lähdemme lsten kanssa ulkoilemaan tästä.ilmotelkaa miten menee:)
 
Heipsistä hei taaas!

Minäkin mietin että jokos Neiti Terällä on nyytti kainalossa!?!
Mullakin mennyt molemmat lasketun ajan yli,mutta melkein toivon että tämä "jaakko kolmonen" syntyisi ajallaan tai vaikka jo pian =) Rupeaa olemaan tuskaisen iso olo ja hermot menee täälläkin pienistäkin jutuista!HOrmonit jyllää ;)

Tupakkaa tekee silloin mieli kun hermot menee,varsinkin jos on ulkona kun hermot palaa..mutta onneksi ei ole tullut poltettua =)

Nyt takaisin siivouksen parin,mulla on joku ihme tarmonpuuska päällänsä! :D

Minkäsikäiset tytöt muuten kahden tytön äipällä on?
 
Hellurei, minä ja maha ilmoittaudutaan vielä joukkoon iloiseen! :D Elämäni pisimmät viis päivää ollut kyllä. Mutta se positiivinen juttu tietysti että kun en pysty ajattelemaan mitään muuta kun sitä että mille mahassa tuntuu niin tupakka on unohtunut kokonaan :LOL:

Kiitos mie vaan mukavasta viestistä! :)

Viime yönä aina hereillä käydessäni huomasin että supistelee ja olo oli aika huono mutta niin vaan aamulla heräsin herätyskelloon ja suunnistin neuvolaan. Kyllä tässä aina välillä tuntuu supistus mutta jos tätä menoa jatkuu niin synnytän heinäkuussa :kieh:

Muuten mulla ei mitään kiirettä olisi mutta mua tympii kun ei voi elää "normaalisti". Ihana ilma mutta en pääse lenkille kun se on jo niin hitsin hankalaa ja koirien puolesta tympii kun joutuvat mua odottelemaan. Metsään en niitä uskalla yksin viedä vaan pitää odottaa iltapäivään että tuleva kummi pääsee töistä ja lähtee oman koiransa kanssa meidän mukaan. Kyläillä en oikeen enään jaksa ja täällä kotonakaan ei oikeen ole tekemistä. Tai siis onhan täällä tekemistä mutta ei semmoista soveliasta touhua tämän mahan kanssa suoritettavaksi.

Mutta tätäpä tämä on ja kun ensimmäinen kyseessä niin olihan tuo aika selvää että yli menee. Kun vaan lähtisi ihan itsestään tulemaan ettei tarvis käynnistää. Jaksuja kaikille masujen kanssa touhuaville ja muistetaan pysyä tupakasta erossa! :)

Neiti Terä ja Nelikiloinen Kirppu 40+5 :heart:
 
Kuulumisia huutelen?? :wave: Joko Neiti Terä sai vauvelin??
Mitäs kuuluu kahden tytön äipälle

Täällä menee muuten hienosti,mutta olo on jo nyt melkoisen paksu!!
Tahtoo vaihtaa ison masun pikku vauvaan.... =)

Nopea moikkaus oli,nyt aurinkoiseen kevätkeliin lasten kanssa =)

Spirre ja MAHA rv37+1
 
Helou helou!! Tilanne on seuraavanlainen: perjantaille on aika ä-polille ja terveydenhoitaja meinasi että takaisin tulen sitten kahtena! Jänskättää!! :eek: Silloin on viikkoja siis 41+5. Nyt mulla on tässä siis aikaa muutama päivä vielä itselleni, pitää yrittää keksiä jotain hienoa :)

Eilen masuani katselin peilistä sivulta ja tulin siihen tulokseen että tipahtaa kohta jos ei jo synny! :eek: :LOL: Pidähän spirre lujasti kiinni omasta masustasi ettei pääse tippumaan ;) :D

Mutta minä myös suunnistan ulkoilemaan! Ihanaa päivää kaikille :)

Neiti Terä ja Nelikiloinen 41+2 :heart:
 

Yhteistyössä