Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Maibei mäkin epäilen että tässä vaiheessa raskautta ovat ennemmin heikot virtaukset..

Hyvää viikonloppua myös täältä kaikille, kirjoittelen taas paremmin kun jaksan tuon koneen laittaa lataukseen! Lepolaisille voimia lepäilyyn! Mä lähden ruokakauppaan ja koitan vielä saada siivottua kotona. (Jos vaikka se edesauttaisi hieman käynnistymistä, todennäköisesti tulen vain niin kipeäksi etten pääse sohvalta ylös kuten viime siivous kerran jälkeen ;) )

Miksa ja aina vaan masussa viihtyvät tuplikset rv 37 (täysaikaisuus saavutettu!)
 
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Täällä bongattu punaista vuotoa vessareissulla :( Eilen miehen kanssa puuhasteltiin,mutta ei sen jälkeen heti tullut mitään vuotoja,eikä loppuillan/yön aikanakaan. Ei edes ekalla vessareissulla aamulla vaan tuossa tunti sitten..Mitähän tämä meinaa..Hyökkäsin dopplerille ja kahdet äänet kuulin kyllä.. Miten tässä nyt torstain ultraan asti jaksaa ootella?!



-Tipetsu ja tyypit rv 11+5-
 
Svlle tervetuloa! Pistit ttts? - onko teillä epäilys päällä? Oot kuitenkin jo noin pitkälle päässy, joten pahin riski on joka tapauksessa takana. Oliko se nyt rv 24 vai 26 jonka jälkeen ei enää esim lasertoimenpidettä tehdä. Toivottavasti sun vauvoilla on kaikki hyvin!

Katrillikin siirtyi sitten makuujoukkoihin, aika monella se vaan näyttää olevan kohtalona loppumetrien lähestyessä... Onneksi tuli itse järjestettyä esikoiselle varmuuden vuoksi se hoitopaikka, vaakatasossa ei paljon taaperoa hoidettaisi. Jaksuja vielä Katrillillekin!

Elmeriinille huonoja uutisia tosta selinmakuusta, jo yksösraskaudessa sitä mainostettiin, että sitten jossain vaiheessa loppuraskautta ei selinmakuu enää tulee onnistumaan, koska vauva painaa jotain suuria verisuonia siellä, niin että huono olo tulee äkkiä niin kuin tuplat2013 tietääkin jo omasta kokemuksesta :( Mä oon kanssa huomannu että varsinkin toisella kyljellä maatessa tulee potkuja että "älä ruttaa mua siellä", joten täytyy ottaa vaan sellanen loiva kylkiasento ja koittaa vähän kasata tyynyjä tueksi ;)

Tuplat, aikamoista supistelua siellä, toivottavasti eivät saa mitään aikaseksi!

Karcci, säkin oot jo noin pitkällä, hienoa!

Tipetsu, mun muistaakseni tuhruvuodosta on sanottu, että jos se on rusehtavaa, se yleensä on vaaratonta ja kirkkaanpuinainen sitten vähän hälyyttävämpää. Tietysti syitä voi olla niin monia. Esim etinen istukka (ts. istukka kohdunsuun päällä) saattaa vuotaa vaikka koko raskauden. Voithan sä vielä maanantaina soittaa neuvolaan ja varmistaa asian.

Maibei 23+4
 
Maibei Juuh,esikoisesta vuotelin enempi ja vähempi rv 4+ aina jonnekin rv 30+ ja siis istukka peitti kohdunsuun,jonka takia tyttö syntyikin sektiolla.. Kyllä kyrsii tämä taas kun ei tiedä onko kaikki ok :( Kyllä siis esikoisenkin aikaan vuoteli seksin jälkeen ja saatiin yhdyntäkielto rv 28 joka oli voimassa loppuun asti..Nyt tuossa just vessassa käydessä pyyhkiessä papruun jäi rusehtavampaa vuotoa. Pitänee vain makoilla ja olla rehkimättä liikaa,kiva vaan kun koko porukka ollaan flunssassa ja yskä ihan kauhee ja tuntuu että pää halkee yskiessä,niin joka kerta saa aina tunnustella tuli pöksyihin vuotoa..Ihan syvältä nämä vuodot. Pitänee soitella neuvolaan maanantaina mutta tuskinpa ne siellä mitään alkaa tehä,tuumaa varmaan vaan että "onhan sulla se nt-ultra to"....:headwall:



-Tipetsu ja tyypit-
 
TR
Tipetsu: älä hätäile, tietäisitpä mitä fiiliksiä mä käyn läpi parhaillaan:| Pari viikkoa sitten yhdynnän jälkeen tuli mullakin vuotoa, ihan kirkasta veristä vähän...olin pelosta suunniltani ja soitin aamulla neuvolaan, jonne onneksi pääsin ultraan ja kaikki hyvin: on tosi yleistä nuo yhdynnänjälkeiset vuodot, voi tulla ihan kirkastakin verta jonkin verran kuulemma. No, sitten pari päivää np-ultran jälkeen tuli sellaista ihan rusehtavaa vuotoa pöksyihin asti...soitin sairaalaan taas paniikissa ja pääsinkin sinne ultraan, jossa lääkäri löysi pienen hematooman kohdunsuun tuntumasta, saattaa kuulemaa vähän aiheuttaa vuotoja, ei hätää...nooooo, tänään kävin pitkästä aikaa puolen tunnin ripeällä sauvalenkillä, hetki sen jälkeen tuntui, että housuihin lurahti oikein kunnolla! Ryntäsin vessaan ja pönttöön tuli (älkää pyörtykö) kunnon hyytymiä; oli ihan pakko kouraan niitä ottaa ja kattoa mitä ne on...ihan siis sellaista maksoittunutta hyytynyttä verta, mutta tosi paljon: taas soitettiin sairaalaan, onneksi oli lääkäri siinä paikalla ja tuli puhelimeen ja tenttas tarkasti ja lopulta totes, että varmaan siitä hematoomasta vuotelee ja määräs lepoon loppupäiväksi tarkkailemaan oloja. Sen jälkeen ei ole lisää vuotanut, mutta fiilikset on karmeet...tuntuu, että kaikki hirvittää ja pelottaa, taas tänään luin siitä TTTS-jutustakin vaikka kuinka ja paljon ja sit on vielä tää hematooma joka kuulemma voi joissakin tapauksissa lisätä keskenmenoriskiä. Koita nyt sit tässä pitää ittensä kasassa :(

Päätin, että aivan varppina soitan maanantaina taas äitiyspolille ja vaadin päästä ultraan, haluan tietää jos hematooma on kasvanut ja muutenkin, ettei ole muita ongelmia. Epätietoisuus raastaa, vaikkei tässä vaiheessa raskautta voi mitään jos on kesken mennäkseen.

Kauhee sepustus, mutta tuntuu välillä että pää hajoaa, onkohan tää tällasta koko raskausajan...joka toivottavasti nyt menis onnellisesti tarpeeks pitkälle! Onko muilla ollut noita hematoomia muuten?

Ihanan pitkällä on jo moni raskaudessaan, olkaa =)

tsemppejä ja niitä ärrrsyttäviä "jaxuhaleja" :LOL:

TR ja kääryleet 13 poksssssssss (onneks on toi doppleri, on meinaan tänään kuunneltu ahkeraan sydänääniä ja molemmat löytyy ainakin vielä...)
 
Miksalla alkaa olla jännät paikat! Tsemppiä loppukiriin!

Jenniferi, täällä on nukahtamisstrategiat aika vähissä mutta nyt muutaman päivän (ja yön) olen tehnyt niin että jättänyt tuon kädestä pitämisen pois, ainoastaan iltalaulun ajan istun vierellä ja silittelen, sitten vaan hyvät yöt ja esim tähän koneelle, nyt yritän vieroittautua myös samasta huoneesta pois. Pari ekaa päivää ja yötä meni puoli tuntia karjuessa, ajattelin jo luovuttaa kun lapsi vaikutti niin tuskaiselta... Nyt pari iltaa ja yötä on jo mennyt ilman suurempia huutoja, levottomia yöt ovat kyllä ja yritän tässä analysoida mistä esikoisen heräily johtuu. Kuopus nukkuu vielä samassa huoneessa ja taitaa olla taas korvatulehdus päällä, yöt ovat jatkuvaa kitinää ja heräilyä. Meillä on kummankin lapsen kanssa tuo korvatulehdusralli haitannut kunnon yöunien muodostumista eka vuoden aikana.

TR ja Tipetsu, jaksamista! Inhottavia kaikki ylimääräiset oireilut kun tää raskaus itsessään on jo niin stressaava, ainakin mulle. Jospa kyse olisi tosiaan vaan vaarattomasta vuodosta eikä ennakoisi mitään vakavempaa.

Täällä on myös alkanut supistelemaan ja alamahaa jomottelee tuon tuostakin. Kohdunkaulan tilannetta aletaan ilmeisesti seurata vasta 26 viikolla, mun mielestä kyllä aika myöhään. Pitää yrittää ottaa rennosti, tekisi mieli käydä kunnon kävelylenkkejä että mieli pysyisi kirkkaana mutta tulee niin tukala olo että saa jäädä vähemmälle.

Huomenna 21 viikkoa täynnä, jospa nämä seuraavat viikot vierisivät nopeasti!

Murotar 20+6
 
Moi kaikille vauvakasmahoille =)

Olen täällä muutamaan otteeseen kirjoitellutkin ja kyselin halukkaita vastailemaan muutamiin kaksosraskauteen liittyviin kysymyksiini. Itselläni on siis 6-vuotias esikoinen ja kohta 2-vuotiaat kaksoset. Kun odotin omia kaksosiani, tiedonhaluni oli valtava, mutta en oikein löytänyt sitä mistään - paitsi eri puolilta nettiä. Halusinkin siis tehdä pienen sarjakuvallisen tietokirjan monikko-odotuksesta itse =)

Saanen kirjan painosta ensi viikolla. Tässä pieni ennakkomainos.
Annella: Ennakkomainos
 
Puuh, aijaijai ja voivoivoi on nykyään jokapäiväinen olotila!! täällä poksuu rv 34+3.. rv 37 käynnistys eli vielä kaksi viikkoo ja 4 päivää!! Jollei tytöt ny aikaisemmin synny mutta epäilen vahvasti, ne kiusaa mua loppumetreille asti :D tänään huomasin, että mun mahasta navan yläpuolelta valuu verta.. napakorusta jääny arpi repes tän mahankasvamisen myötä!! ei muutaku sinkkivoidetta kehiin :D tähän kaiken keskellä mentiin sitten uusi asuntokin hommaamaan ja muutto on kolmen viikon päästä. mies lupasi hoitaa muuton kaveriensa kanssa kokonaan :) nyt voisin aloittaa jo pakkailemaan osaa tavaroista kun tylsyys iski ja on taas koko asuntokin kuurattu ja heti aamusta pesin kaikki ikkunat.. ei mikään ihme, että joka paikkaan sattuu kun ei osaa yhtään olla paikallaan!!

T: Minde87 ja tytsyt
 
Hei.

LA22.12.13. Meillä 4 lasta 12-v, 11v, 7v ja 4v. Yllärinä tuli identtiset tytöt? Meille. 18 vko lle ainakin väsymystä ym riitti. Raskaampi olo kuin ennen. Maha todella iso jo alusta asti ollut. Nyt parempi olo, vaikka joka viikko juoksen taysissa ja koko ajan jotain uutta seurattu. Kalvot löyty, mitä aluksi ei ollut ja yhteinen istukka on. Läh TTTS oireita välillä on.
Tänään 24 vko. Huomenna Tays iin ja jos ttts takia ei vielä lähtöä Hampuriin. Annetaan kortisonit ma ja ti , ke vedenpoisto 2 to seuranta os. ? Viisautta tarvitaan. Olen kiitollinen jokaisesta päivästä ja viikkoja vielä tarvittais. Jumala antakoon terveyttä ja voimia kaikille.

Terv. SV76
 
Mokoma ihana juttu :) Mistäs noita sit saa?Ihan kaupasta? :) Mä ainakin haluun heti!!!! :)

(.) Musta tuntuu et toi maha vaan kasvaa ja kasvaa...Oisin laittanu teille kuvan, mut en osannu joten jätin väliin :)
Viikko ja kaks päivää Ru:hun! :popcorn:

Muut (.)

Jk mikä buugi???

Murotar ja Minde muistakaahan nyt ottaa vähän iisistikin!Mä oon samanlainen ikiliikkuja ja ihanaa on kun toi isäntä "pakottaa" mut sohvalle lepäämään välillä :heart:
 
SV:lle voimia.

Murotar: Tosi kliseistä, mutta jos koskaan olet katsonut suomeksi Lapsityrannit ohjelmaa, niin tämän nannyn nukuttamisohjeet toimivat hyvin suurimpan osaan lapsista. Meillä vauvat ja taaperot ovat opetettu nukkumaan ilman nukutusta ja emme ole huoneissa istuneet tai silitelleet vauva ajan jälkeen säännönmukaisesti. Mutta tämä pienimmäinen alta 2 v on ollut kaikkein lohduttomin nukkumaanmenijä nyt isompana. Pitäisi olla vieressä, silitellä, halailla kerta toisen jälkeen jne. Itku on muuten lohdutonta eikä äitin iän myötä pehmennyt sydän jaksaisi kuunnella sitä. Vauvana poika nukahti paljon paremmin mutta nyt unille menosta on tullut ison pojan elkeitä. Meillä toimii mainosti ensin huoneessa istuminen kauempana ilman kosketusta ilman puhetta ja sitten myöhempinä päivinä oven suussa hiljaa istuminen ja nyt sitten ihan vain halien antaminen ja hioneestta poistuminen. Tietysti pitkä kaava vs ihan vain huudattamiseen verrattuna, mutta on meillä ollut taas tosi helppoja iltoja pienimmäisen kanssa. Tapoja on monia, mutta jäi mieleeni kirjoituksesi, kun itse painimne saman asian kanssa kuopuksen kanssa.

Tipetsu: Miten voit? Onko vuotoa tullut vielä?

Miksa ja Minde: Miten te jaksatte fyysisesti. Mulla ei ole ollut mitään sen pahempia vaivoja jos ei ummetusta ja hemoglobiinia oteta huomioon. No verenpaine on liian alhainen. Mutta siis kipuja tai fyysisiä vaivoja ei ole ollut. Nyt viikolla 31-32 olotila on muuttunut radikaalisti raskaaksi. Pelottaa kyllä jaksaminen, kun vielä pitää noin pari kuukautta jaksaa. Kaikki on tekemättä ja hyvä, kun jaksaa kävellä tai nousta kivuilta sängystä.
 
Ekana rv 12+0 POKSPOKSPOKS!!!!!


jenniferi kiitos kysymästä,mulla se vuoto onneks jäi siihen yhteen kertaan. Tosin eilen tuli vielä haaleeta ruskeeta kerran vessareissulla.. Liekkö sit paikat vähä verekkäämmät ja turvonneet ja sit sekstailu sen vuodon aiheutti,kuten esikonkin aikaan. Mies kyllä sanoikin kaikessa tiimellyksessä "että eihän tänne kohta koko k*****i mahu" :LOL: Että liekkö syy nyt selvillä sitten..;)


Sitä mun piti kysyä että kun olen nyt kotihoidontuella (hähhäää Jyrki Käteinen.. ) vuoden loppuun eli 2.1. pitäs mennä töihin,mutta enpä taida mennä, vaan aloitan äippiksen 17.1.2014 (oikeesti alkas KELA:n mukaan 10.2.2014 mutta tuo 17.1.2014 vissiin se 50pvää ennen LA..eikä sitä tiiä,onko enää ees tuossa vaiheessa kasassa..) niin koska mun pitää töihin ilmottaa,siis onks se 2kk ennen vapaan alkua vai mun tapauksessa ennenkuin hoitovapaa loppuu .. En haluis töihin kertoo mitään ennen rakenneultraa, rv 20+0 on 28.10. eli marraskuulle saattaa r-ultra mennä ja muutenkin, haluisin mahollisimman pitkään oottaa,kiinnosta töihin olla missään yhteydessä,hyi..


Vielä 3 yötä nt-ultraan..


-Tipetsu ja tyypit rv 12+0- Jei!!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Tipetsu, sunhan pitäisi mennä 3.1 töihin ja olla sinne 17.1 saakka töissä. Siitä en tiedä, että pitääkö virallisesti äitiysloman tarpeesta ilmoittaa 2 kk ennen sitä normi äippäloman alkua vai jos haluaa varhentaa lomaa, niin 2 kk ennen sitä. Todennäköisesti olet sairaslomalla tuohon aikaan jo, mutta ellei sinulla ole mahdollisuutta jatkaa kotihoidontuella sitä pientä pätkää tammikuun alussa etkä ole sairauslomalla, niin sinun pitää mennä muutamaksi viikoksi töihin. Jos työnantaja on inhottava. Varmastikaan et ole kovin tehokas työntekijä, joten ei ole kenenkään hyöty tai etu, että hetkeksi menet töihin. Omalla työpaikalla oli juurikin noin, että raskaana viimeisillään ollut työntekijä joutui olemaan juuri ennen äitiysloman alkua kaksi viikkoa töissä, sillä ei viitsinyt turhaan vaivattomana hakea sairauslomaa ja hoitovapaata ei ollut jäljellä. Tuli kahdeksi viikoksi siis hommiin ja sitten jäi äippälomalle. Olisi siinä kai ollut mahdollisuus palkattomaan vapaaseen ja vaikka mihin, mutta kun kerta jaksoi olla muutaman viikon töissä, niin mikäpä siinä. Kahden viikon palkka vs ei yhtään rahaa olisi varmaan minuakin houkutellut.
 
No en todellakaan ole menossa töihin 2 viikoksi! Saatanpa vaikka irtisanoutua jos homma niin menee että pakotetaan töihin..Koska en ole enää kyllä menossa koskaan samaan paikkaan töihin :x Opiskelemaan haluisin mutta mistä sitäkään tietää pääsenkö edes..Mulla on kyllä lomia jemmassa,että voisin pitää vaikka lomia tuossa välissä tai vaikka palkatonta,ihan sama mutta en todellakaan ole menossa minnekään kassalle istumaan 2 viikoksi yli puolentoista vuoden jälkeen!
 
Karcci kyseli kuulumisia. Täällä alkaa oleen aika turhautunu olo. Tässä alkaa kohta laitostua. Hengästynkin niin että tossa 5m matkalla ruokatarjotinta hakiessa pitää pysähtyä välillä. Vauvat voivat hyvin, mutta mä en. Mutta eiköhän tää tästä vielä iloksi muutu kun viikot vierivät eteenpäin ja vihdoin näkee makkoomisen tuloksen :)

Jk ja pojat 28+2
 
Hei, mitäs mieltä olette tästä jaetusta hoitovapaasta? Ei ....tana, meillä ei mies töitten puolesta jouda jäämään hoitovapaalle ja en todella ala pukemaan kahta 1,5 vuotiasta ja raahaamaan niitä eskarilaisen kanssa hoitoon. Muutenkin hoitomaksut olisi melkoisen korkeat meille...
 
Heips. Olin tänään taas normaalissa ultrassa, tytöillä kaikki hyvin mutt mun kohdunkaula lyhentyny 6päivässä 1, 5senttiä ja pehmentyny kokonaan. Jouduin osastolle ja äsken tuikattii ekat kortisonit. Supisteleekin ny enemmän kuin ennen. T:Minde87 ja tytyt 34+4
 
Katrilli79, tuo hallituksen uusi kotihoitosysteemi on kyllä niin sieltä ja syvältä! Aiemminhan perhe on voinut käyttää sen parhaaksi katsomallaan tavalla eli lapsia hoitaa kotona se, jolle se parhaiten sopii lasten ja/tai työn kannalta. Nyt se kotihoidon tuki väännetään väkisin kahtia, eikä ajatella ollenkaan sitä, että ehkä sille toiselle vanhemmalle on luonnollisempaa jäädä kotiin lasten kanssa, kun taas toiselle se ei sovi ollenkaan (esim. yrittäjäperheessä tulee varmasti suuria haasteita tämän uuden asetuksen kanssa). Sitten on tietysti niitä isiä, jotka eivät vain pysty tietyllä tavalla sitoutumaan siihen lasten hoitoon kokopäiväisesti, vaan kokevat sen liian suurena vastuunpalasena, niitäkin tapauksia tiedän. Isän puolikas vapaasta jää luultavasti helpommin käyttämättä - ja onko se sitten hyväksi lapselle, että lapset aletaan tyrkäämään automaattisesti puolivuotiaana hoitopaikkaan?? Tai tuovatko kotihoidontuesta saatavat säästöt edes mitään todellista säästöä yhteiskunnalle? Ihmetyttää todella tuo ajatus, että puolittamalla kotihoidontuki saataisiin äidit nopeammin töihin. Monella ei varmasti ole edes työpaikkaa mihin palata äitiysloman/vanhempainvapaan jälkeen, nykyään kun ei palkata ihmisiä (varsinkaan lisääntymisiässä olevia nuoria naisia) muuta kuin määräaikaisiin työsuhteisiin.

Huh, tulipa vuodatus. Ärsyttää vaan niin paljon se, että tässä valtiossa säästetään ihan väärissä asioissa!

Tipetsu, jos työ tuntuu tuossa vaiheessa jo tukalalta eikä ole mitään lomia säästössä, niin onhan siinä mahdollista saada jo jonkinlaista lääkärin määräämää sairaslomaa? Kun ei se kassatyö mitään kovin kepeää hommaa ole muutenkaan, saati sitten tuplia odottavalle äidille. Mulle on moni sanonut, että kaksikkoa odottavat saattavat joutua jäämään töistä pois jo viikolla 25-26 työn raskaudesta riippuen.
 
Minde87, valtavasti tsemppiä sinulle! Onneksi olet jo tosi hyvillä viikoilla, toivottavasti vauvt pysyvät kuitenkin vielä hetken mahassa, niin saavat kortisonit vaikuttaa!

Meidänkin perheeseen tulisi tuo kotihoidon tuki uudistus iskemään tosi pahasti. Mä olen muuttanut miehen kanssa Suomeen esikoisen ollessa vauva, ja siitä asti olen ollut kotihoidontuella/äitiyslomalla. Mulla ei ole mitään ammatillista koulutusta, eikä siten mitään mahiksia tienata läheskään tarpeeksi pyörittääkseni tätä taloutta. Miehen on siis pakko olla se, joka leivän pöytään tuo. En kyllä aio kaksosiakaan hoitoon laittaa, mulla on heidän synnyttyään viisi alle kouluikäistä, joten aion hoitaa kotona, vaikka sitten ilman tukia. Vihksi pistää kuitenkin. :(

Tipetsu, loistavaa, että vuoto loppui! Kamala säikähdys varmasti kuitenkin.

Mulla on ultra ylihuomenna, kamalasti jännittää, onko kohdunkaula vielä entisellään. No, sitten se selviää, mä olen kyllä yrittänyt ottaa tosi iisisti, eikä supistuksia juuri ole ollut.

Tsemppiä vuodelepolaisille, ja kaikille muillekin tietysti!

Salla ja kittens 26vk
 
Onneksi Tipetsun vuotelu taisi olla vain säikähdys! Kyllä tuollaista aina pelästyy, kun ilman vuotelujakin tuli alussa aina tsekattua onko vuotoa... Ymmärrän kyllä ettet halua mennä 2viikoksi töihin, en menisi minäkään!! Otat vaikka saikkua siksi ajaksi! ;)

TR:kin saa kärsiä ylimääräisistä murheista vuotelujen ja hematooman takia, tosi kurjaa! Mulla ei ole noista hematoomista mitään henk.koht kokemusta, mutta mitä niistä kuullut olen niin käyvät kyllä psyyken päälle.. :/

Karcci Aijaa.comin kautta ainakin saa kuvia ladattua, mutta sieltä en osaa kyllä pientä kuvaa laittaa.. tuo masukuva oli mun eka kuva ikinä näille sivuille. :)

Jenniferi ei näillä loppumetreillä ainakaan vahingossa voi unohtaa raskautta.. ;) Kyllä tämä raskaalta tuntuu vaikka mullakaan ei mitään "virallista oikeaa" vaivaa ole. Ekaa kertaa on kaikki normaalit loppuraskauden vaivat riesana ja rankemmalla kädellä annettuna. Pystyn kyllä vielä jotenkuten siivoomaan ja käymään isossa kaupassa isoilla ruokaostoksilla, mutta kyllä sen huomaa muutaman tunnin päästä jaloissa, selässä yms.. ja sitten viimeistään parin päivän päästä suunnattomana väsymyksenä.. Nytkin viikonloppuna käytiin kauempana kaupassa isoilla ostoksilla, siivoiltiin ja kuskailtiin lapsia, niin nukkusin yön (mitä nyt 5krt kävin vessassa, huoh!), heräsin 7 jälkeen ja heitin tytön kouluun, söin aamupalaa ja menin 9 jälkeen takaisin nukkumaan ja nousin ylös 13 aikoihin, nyt väsyttää taas ja kello on vasta 15... Eli suosiolla vietän päivät pitkälti lepäillen sohvalla ja pieniä asioita tehden muutaman tunnin välein!

Jk kiva kuulla kuulumisia! Laitostuminen käy kyllä yllättävän äkkiä ja kunto rapistuu.. Sulla on varmaan ihan uskomaton olo kun sieltä tyksistä joskus pääset pois ja tavalliseen elämään kiinni, kaupassa käyntikin jo valtava elämys ja autollakin ajo tuntuu aluksi ihan hullulta! Hienosti sulla jo viikkoja jo nyt ja jos tuo 30 täyttyisi (ainakin!) niin olisi ihan äärettömän hyvä! Saa nähdä miten on, että tuunko mä leikkauksen jälkeen sinne os. kun lääkäri viimeksi oli kovin sen kuuloinen, että muutaman päivän keskola reissu on enemmän kuin todennäköinen suunnitellussa sektiossa ja tyksin sivuilla lukee jossain, että tälläisessä tapauksessa äiti siirretään aluksi synnyttämättömien os.?! No ylihuomenna olen viisaampi asian suhteen, jännittää onko mahdollista joutua jäämään samantien polikäynniltä leikkaukseen...

Tämä hoitovapaa homma ei kyllä miellytä täälläkään ja hoitoalalla olevana en voi oikein jäädä työttömäksi työnhakijaksi.. Vaikka nythän tyks jo noita lomautuksia järkkäilee, että ei tiedä mikä on homman nimi muutaman vuoden päästä.. Lisäksi mä voisin hoitovapaalla tehdä keikka duunia sillon tällön lisätienistiksi (öitä/vkl). Ja mulla on vielä aikuispuolella AMK:ssa opintoja kesken, jotka suunnittelin hoitavani loppuun kaksosten ollessa noin 1,5-2v.. Et saa nähdä miten uusiksi mun suunnitelmat menee..

Mindelle kanssa niitä jaksamisia sinne osastolle, onneksi viikot on jo niin hyvät että suurimmat murheet on pois, vaikka keskola-aikaa saattekin vietellä tovin jos pian tytöt syntyvät!

Huomenna on nyt sitten viimeinen neuvola ilman vauvoja ja ylihuomenna sitten vihdoin viimeinen ä-poli! JEE JEE JEE!!!! =)

Miksa ja tuplikset 37+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minde87 ja TR
Miksa, juu täällä se käytäntö, et synnytyksestä toipuvat keskola äidit ovat tällä osastolla. Normaali synnytysvuodeosastolla vois näillä äideillä olla tunteet pinnassa kun muilla äideillä vauvat siinä vierihoidossa. Näin mä sen oon pähkäilly :) Eli jos tulet osastolle 312, mut löytää huoneesta 7 ekasta sängystä.

Mä en osaa sanoo tohon kodinhoitotuki juttuun mitään, oon toisella korvalla jotain telkkarista kuullu, mut ei tuu koskemaan mua. Meen heti äitiysloman (vanhempainvapaan) jälkeen töihin. Ei ol varaa jäädä kotiin. Tarkotitteko ees hoitovapaata? Sitä mitä voi pitää äitiysloman jälkeen 3 vuotta?

Jk ja pojat 28+2
 

Yhteistyössä