Turkulaisia odottajia?

Lintu Oih, ihanaa :heart: Oikein paljon onnea pikku-neidistä :) :heart: :)

Sssalla Mulla on kans vauva välillä poikittain ja puskee päätään ja peppuaan oikeen vaan kunnolla ja se välillä sattuu. Ja sit potkii virtsarakkoon niin et oikeen vihloo, hän viihtyy perätilassa edellleen.

lispetti Mä just tossa pari pvää sitten kirjoittelin tonne marrasmasuihin, ku saan niin hyvin nukuttua ja nyt sit 2 yötä on menny miten on menny. Missään asennossa ei oo hyvä ja jos itellä olis hyvä niin vauvalla ei sitte ole. Töissä olen vaan haukotellu ja tossa puol viiden aikaan ku tulin tänään töistä niin söin ja otin pikku päikkärit tossa sohvalla, ku ihan väsy.. Viime yönä tosin helpotti vähän se, ku tunki melk. koko paripeiton jalkojen väliin ja otti toisen tyynyn pääalle, sai vähän paremman asennon..

liirah Miten menee? Kuuluko sydänäänet? :hug:

Mä alan sitte huomenna laittaa laminaattia makkarin lattiaan. Mä todellakin haluan pikku hiljaa saada vauvan tavarat sinne. Se tyyppi EI edelleenkään ole sit lattiaa tullu laittaa, vaikka on taas luvannu moneen otteeseen. Viime vkolla piti to tulla vaan tuli joku työeste tms ja nyt piti tänään tulla vaan taas on joku este. Eihän tässä ole ku joku 2-3kk odotettu et se lattia laitettas, prkl. Mitäs sitte alunperin edes lupas tulla. Ärsyttävää tollanen..

Sanna ja Nipsu 29+3
 
sanna sydänäänet kuului, onneksi! :heart: eikö oo rankkaa kun kaikki puhuu aina sulle ja sun tarvii aina kaikille vastata? :LOL: missäs sä töissä nyt olitkaan? kampaaja? vai muistanko mä ihan väärin? mu tarttis men kampaajal ku tukka alkaa olee ihan liian pitkä, mut kun ennen häitä en uskaltanu leikata et tukan sai kivasti. :D

ai niin kehuinko jo et me käytiin ostaas ne brio kombit? sellaset makeet ruskeet, ne oli viimeset oz babyssä, tai siis turus ei ollu enää lainkaan niitä mut sit jyväskylän liikkeessä oli ne yhet! :D

mulla on ollu maha ihan sekasin taas, se on sitä jatkuval syötöl nykyään, tää on ihan kamalaa! harjoitussuppareitakin on ollu jo. ja tuntuu et vauva ois vaan oikealla puolella, tai siis et kohtu kasvaus pal enemmän oikeelta puolelta. sanna kai sen kohdun väliseinän nyt ois huomannu kun tyksissäkin juostiin niin paljon.. itellä vään heräs epäilys kun maha on tollanen, hassun tuntunen.
 
ONNEA linnulle ja koko teidän perheelle pienestä prinsessasta! :flower: :heart: :flower:

Onnittelut myös liirah sydänäänistä! :heart: Eikö tullutkin odotus taas vähän konkreettisemmaksi..? ;) Kysyitkö noista harjoitussupistuksista neuvolassa? Mulla on nyt hiljattain ollut ensimmäiset supistukset, ja mulle oltiin jo melkein saikkua kirjoittamassa! :eek: Viikkoja kasassa nyt 24+5. Kieltolistalle suppareitten takia meni mammajumppa ja muu "raskas" aktiviteetti... :/

Ä-pakkauksen pitäis tulla tällä viikolla! :D Saa taas jotain hypisteltävää... Mitäs muut turkulaiset on olleet mieltä tän vuoden ä-pakkauksesta? (jokohan siitä on täällä ollut juttua... ei jaksa selata... :whistle: ). Vaikka livenä en ole vielä nähnyt, kuvissa vaikuttaa tosi kivalta.

Hyvää viikonalkua mammat! :wave:
 
Nyt on kesälomat ja saikkari pidetty (1+1vkoa) ja taas sorvin ääressä. Töitä on hulluna, mutta olen päättänyt olla stressaamatta kaikesta huolimatta. Miten Teillä muilla onnistuu, pystyttekö laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen ja unohtamaan työstressin?
Snoopy kyseli äitiyspakkauksesta. Mielestäni sisältö oli erittäin hyvä ja vaatteetkin ihan nättejä. Koot tuntuivat vaan olevan kovin isoja, äkkiähän ne vauvat tietysti kasvavat, mutta isoilta tuntuivat silti (etenkin se talvihaalari). Meidän joulumasujen pitänee ostaa pienempi haalari-vauva lienee vasta kesällä noin "iso". No sitten on saanut tekosyyllä (isäntäkin uskoi) ostella kaikkea pientä ja ihanaa...
Hapikko 27+2
 
liirah Mielelläni mä kaikille vastailen jotai, jos vaan on jotai järkevää sanottavaa =) Ja parturi-kampaaja mä olen juu, mut ennen mammalomaa en niitä hommia tee, oon pelkästään meen tuotemyymälässä töissä. Näin kävi käsky neuvolasta, että ei saa seisoa niin paljon jne ja sopii mulle vallan mainiosti, et olen vaan myymälässä, ku se on sellasta hengailua ja saa kuitenki saman palkan niin mikäs siinä ollessa sitte =) .. Ja hyvä että kuulu sydänäänet.. Ja kiva että sait ne vaunut ku halusitki :)

Snoopy Äippäpakkaus on ihan kiva. Ja kuten hapikkoki kirjoitti, niin aikast ison oloisia oli ne vaatteet ja se toppapuku.. Sitähän on nyt pienennetty sitä toppapukua, mut kyl se vaan niin suuri on, että marraskuussa on mun vauvalle ihan liian iso.. Sain siskolta sellasen kokoa 56 olevan talvihaalarin vauvalle, niin sillä mennään alkuunsa ja katotaan sitte tilanne uusiks.

Mulla palaa ihan oikeesti hermot sen lattiatyypin kanssa. Se on nyt sen 2kk ainaki luvannu tulla laittaa ja tänään kysyin siskon mieheltä josko se kerkeis sen laittaa. Tässä tulee meinaan vielä kiire, kun sitte vasta saan kaiken vauvan tavaran tänne ku lattia on laitettu.. Mistäs näistä vauvoista tietää koska ne päättää maailmaan tulla ja kiva sitte jos ei olekaan kaikki valmiina uudelle asukkaalle..

hapikko Tänään just puhuttiin töissä, et ku ihmiset on pvä pvältä ilkeempiä jne. Välillä tuntuu et kampaajan pitäis omistaa joku taikasauva ja mitä ihmeellisempiä tuotteita pitäis olla myynnissä siis sellasia et yks tuote riittää ja siinä on joku 10 eri ominaisuutta ja sit ku sellasta ei löydy, aletaan haukkuu jne.. Asiakaspalvelutyö on välillä niin hermoja raastavaa, mut mä en jaksa ottaa itseeni. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ihmisiä meki vaan ollaan. Eli en jaksa stressata töistä..

Jaahas, jospa menis jotai iltapalaa laittaa :wave:

Sanna ja Nipsu 29+5
 
en oo vielä muistanut kelan papereita palauttaa, jännätään kumpi tulee eka, pakkaus vai vauva xD ja ihan kohta olis 30+0..
56cm haalarin ajattelin kanssa ostaa, esikon pienin oli 68cm myös. mutta ostan sen sitte vaqrmaan kun tiedän onko tyttö vai poika kun syntyypi. se isompi on hyvä jos nukuttaa pihalla niin varmasti mahtuu alle lämmikettä, mutta turvakaukaloon on esim aika turha koittaa pientä vauvaa tunkea jätti-isossa puvussa. tosi iso riski ettei vyöt mene oikein sitten..
 
hapikolle, päivä päivältä tuntuu, että työ (tai siis sen jättäminen :whistle: ) stressaa enemmän ja enemmän. Olen sen tyyppinen ihminen, että en kertakaikkiaan pysty jättämään mitään kesken. Ja jotenkin tuntuu, että täytyy saada kaikki hoidettua viimeisen päälle valmiiksi ä-lomatuuraajaa varten. Eikä kyse ole luottamuspulasta, vaan siitä että huolehdin ehkä liikaakin omasta työstäni ja työnkuvastani.... :/
 
Moikka!

Mun mielestän tän vuoden äitiyspakkaus näyttää ainakin kuvien perusteella tosi ihanalta, tuskin maltan odottaa, että sitä pääsee penkomaan... =)

Monikos täältä mahtoi eilen olla äitiysjoogassa...? Oli meinaan sen verran paljon äitejä siellä, että varmaan joku täältäkin ;) Mä ainakin muuten tykkäsin, en oo koskaan joogannut ja tykkäsin kovasti. Ihanaa, että kaikki tehdään vauvan ehdoilla ja luulen, että noista harjoituksista tulee oikeesti olemaan apua synnytyksessä.

t. Piipi + pieni 17+4
 
Snoopy: sitä oli Turun suomalaisen yhteiskoulun tiloissa, järjestäjänä on Turun Joogayhdistys. Vetäjänä siellä on maanantain ryhmässä kätilö, joka toimii TYKSissä, joten sieltä saa myös hyviä käytännön neuvoja.
 
Terve pitkästä aikaa!

En muista kerroinko neuvolakuulumiset kun siitäkin on aikaa.

Noh neuvolan täti oli mukava ihan erilainen kuin silloin ku olin yksin neuvola käynnillä... otti asiamme vakavasti ja saatiin kuunnella vauvan sydänääniä aika kauan. Sokerimittauksessa minulla oli paastoarvo 5,1 ja juotuani litkun niin tunnin päästä 6,6 ja 2tunnin päästä ekasta mittauksesta oli lukema laskenut 5,2!

Tietääkös joku teistä mikä on se raja kun neuvolantäti oli sitä mieltä että se on hiukan yli ja että mulla on rask.ajan diabetes. noh ei siinä mitään mutta joudun joka kk käymään labrassa antamassa verinäytteen sokerista ja hb.. ja sekin on niin typerää kun niihin otetaan molempiin oma pullollinen verta!!! miksi?

Vauvan liikkeet tuntuivat todella upeasti viimeviikolla viimeksi la iltana jompotti kunnolla, mutta su ja ma ei mitään... tänään pieniä hipaisuja! aika outoa.

Rakenneultra meillä 20.9 ja 3 neuvola vasta 5.10 ei neuvolatätiä kiinnosta kauheesti ottaa ensisynnyttäjiä :LOL: koska neuvola väleiksi tulee 5vko:ta :LOL: Ja perustelut tälle että neuvola on näin kaukana on se että me saadaan sitten ne kelan laput niin on edes joku syy miksi mennä sinne neuvola käynnille!!! En tiedä muista mutta minä käyn siellä aina siinä toivossa että saan kuunnella mahd. kauan sydänääniä... voisin olla siellä koko päivän niitä kuuntelemassa :LOL:

Ohhoijaa tarvitsisi mennä nukkumaan hetkeksi kun olen menossa yövuoroon ja sileen ei mitään herkkua näin odottavalle tuo 3 vuorotyö!

Iloista odotuksen jatkoa kaikille! :flower:

Niisku-neiti & mini 17+6
 
heipä hei KAIKKI snoopy tossa sanoi että sille oli melkein kirjotettu saikkua harjoitussuppareista ja viikkoja on hänellä jo 24, mulla vasta 19. pitäiskö mun siis nyt huolestua tai jäädä saikulle eller någonting? miten teillä muilla on alkaneet harjotussupparit ja millasia ne on? mulla tuntuu sellasesta.. ööh, vähän kuin rupeis suonta vetää, mut sit ei kuitenkaan. öö, oliko toikin aika hankalasti selitetty? :) mut siis ei mitenkään niin kivuliaita, ehkä enempi inhottavan tuntusia.
 
Ei todellakaan välttämättä mitään vakavia nuo supistukset, eieiei. Mutta kannattaa silti soitella ja kysellä miten niihin kannattaa suhtautua. Ainakin, jos tulevat säännöllisesti, usein tai ovat kivuiliaita/kovia. Älä siis hätäänny!

Mua tosiaan kehotettiin välttämään kaikennäköistä rehkimistä, kun ei tiedä onko kyse ennakoivista vai oikeista supistuksista. Itsellä on kohta jo keskiraskauden lääkäriaika, joten silloin tarkistetaan sekin asia.
 
Mulla oli ekoja supistuksia tossa 17+. En mä niitä ite tienny, et ne supistuksia on mut sit se terkka alko kyselee, et vetäääks maha kovaks jne ja ku totesin, etttä joo, niin sano että ne on supistuksia ja ei tarvii huolestua jos ei ala säännöllisiks tai satu..

Nyt on välillä sellasta, et ku maha vetää kovaks, niin on myös sellanen kuukautiskipu olo, mut onneks tulee harvoin ja menee nopeeta ohi. Ja selkää välillä kans särkee ku supistaa, mut ei siis ole mitään säännöllisiä, mut huomenna neuvola niin pitää mainita asiasta.. Ja kaikenmaailman rehkiminen multaki on kielletty, jo sillon 17+

Mut nyt pakko mennä syömään jotai ku ei oo oikeen ruoka tänään maistunu ja mahaan särkee..

:wave:

Sanna ja Nipsu 29+6
 
Heissan taas kaikille, pitkästä aikaa...
Ok, olen siis nyt RV 13 + 5 (uä12 mukaan) ja oireet jo helpottaneet aika kivasti... kyllä se kolmen-neljän viikon :x olo oli kaameeta mut onneks on päässy siitä yli... nyt on välillä vähän yöks olo mut ei ollenkaan niin pahasti... Niskaturvotus oli ultrassa 0,7 mikähän on oikeen hyvä, pää-perämitta oli jo 6,1mm, sydänsykki ja vilkas oli, oli se vaan niin ihanaa nähdä pienoinen siellä =)
Mä olen ihan pihalla kaikesta ku mulla oli ekäk neuvola rv8 ja seuraava kun olen jossain rv14, kuus viikkoa siinä välissä.. tuntuu et jäi jotenkin vähän ilman mitään tietoa tulevasta yms... mut olen selvittäny netist aika paljon just niitä kela juttuja ja muita... nyt vaan ihmettelen miks pomo NYT JO haluaa tietää päivän jolloin jään ä-lomalle... vähän vaikeet tässä vaiheessa sanoa kun LA oli lääkärin mukaan 20.3 mut se sano et UÄ:n mukaan ainakin viikon edellä mut ei menny sitä vaihtaa vielä ku sano et vaihtaa se sitt rakenne uä:ssa tarvittaessa... mut nyt mietin kovasti milloin olis järkevää jäädä kotiin... hmmm... täytyy miettii...

Joku täällä juttelikin siitä äippäjoogasta, olisin todella kiinnostunu siitä mut kait siitä voi lukea netistä, joku mainitsi turun joogayhdistyksen niin sielt varmaan löytyy hinnastoa jne... olis kiva jos siitä on oikeesti hyötyä myös synnytyksessä... sitä olen nyt yhtäkkiä ruvennu jännittää ja vähän pelkäämään... :/ no mutta onnea vauvan saanneille ja kaikille muille odottajille :wave:
 
Sessan81 Hienoa, että mahassa kaikki hyvin ja et sullakin alkaa pahaolo helpottaa.

Mä olin tänään neuvolassa, siel oli kätilöopiskelija ja sen kanssa eka juttelin jne ja sit tuli se oma tätikin sinne ja oli ihan jees.

Raudasta johtuu tää mun järkyttävä ummetus ja vaihdettiin nyt rautavalmistetta ja toivottavasti alkaa helpottaa.. on meinaan MELKO hirveetä, ku olen tottunu siihen, et suoli tyhjenee vähintään 2 kertaa pvässä ja nyt ehkä kerran kahdessa kolmessas pvässä.. Painoa oliki tullu 3:ssa vkossa 2.4kg, mut molemmat totes siellä, et johtuu tosta ummetuksesta, et ku ei mulla ylimääräistä ole minnekään tullu.

Perätilassa neiti edelleen, taitaa olla yhtä itsepäinen ku äitinsäki eikä varmasti käänny :LOL: Muuten kaikki oli ihan jees, verenpaine pikkasen korkeempi ku on nyt ollu, mut siis ihan hyvähän seki oli ja varmaan vaikutti seki, ku se opiskelija melk. heti ku pääsin sisään otti sen paineen..

Synnytysvalmennus paperit sain, mitkä on siis tuol omassa neuvolassa ja todella fiksusti järjestetty ne ,ku molemmat kerrat klo 14 arkipvänä eli en pääse ja sit katottiin uudet ajat ja ne menee sitte niinki pitkälle, et mulla menossa rv 36 ja rv 37, että jee jee... Ja jotai perhevalmennusjuttu-aikojakin sain, ne on siel kaupunginsairaalassa.. Onko kokemusta jollai millasia noi perhevalmennukset on? Kannattaako mennä? Ne sentään oli klo 18-20

Nam nam, ku oli taas perunamuusi hyvää,äsken tein =)

Jos menin hetkeks makaa tohon sohvalle ja sit suihkuun ja nukkuun.

:wave:

Sanna ja Nipsu 30+0
 
Sanna-78, siis todellä typerää et ne järjestää niit valmennuksii keskellä päivää... miten ne olettavat, että kukaan sinne pääsee? höh, toivottavasti meidän nla järjestää illalla koska mun mies ainakin odottaa niitä innolla... tosin en tiedä ku hän on suomenkielinen ja mä ruotsinkielinen et miten päästäis suomenkieliseen synnytysvalmennukseen, meinaa olis hänelle mukavempaa ku mulla ei välia kun kerran molemmat kielet sujuu ongelmitta... olin työharjoittelussa raisiossa äippänla:ssa ja me pidettiin niit valmennuksii jostain klo. 17 tai 18-20... siihen pääsi suurin osa ja ne tykkäs... isät ja partnerit oli kyllä tosi kivasti mukana keskusteluissa ja heitä otettiin huomioon siinä missä äitejäkin joten se oli sellast mist mäkin tykkäisin =)
 
Torstaina aamulla menin puol kuus vessan ja pyyhin ja kirkasta verta paperi täynnä. Siinä hetken, et mitä helv... ja eiku vaatteet päälle ja TYKSiin ja alko supistelee kanssa. Heti alettiin ottaa käyrää ja supistuksia tuli melko säännöllisesti. Noh, lääkäri oli leikkkauksessa ja aamuvuoro ei ollu vielä tullu. Siinä sitte klo 6-8 odottelin ja vuoto loppu ja supistukset helpotti hetkeks. Kasin jälkeen pääsin lääkärille ja ultrattiin ja istukka edelleen kohdunsuulla ja vieressa/takana tms hematooma joka vuosi verta. Oli kuitenki vuoto tyrehtynyt.

Vauvasta otettiin mitat ja painoarvio oli 1500g ja oli kuulemma pikkasen pienenmpi mitä vkot, mut ei paljon ja selviäis, jos nyt jouduttas leikkaa vauva ulos. Mahaa ei tarvinnu ku hipasta niin tuli ihan hirveitä supistuksia ja selkään sattu. Se oli niiiiiiiiiiiiiin hirveetä.

Sitte lääkäri sano, että osastolle tarkkailuun ja että pitää antaa kortisonia vauvan keuhkoja varten, kun nyt on vaarana, että saattaa syntyä tai siis joudun sektioon. Siinä kohtaa aloin itkee siellä ihan hirveesti ja lääkäri ja hoitaja (molemmat naisia) lohdutti ja sano etttä olen hyvissä käsissä ja että ymmärretävää että mua pelottaa jne.

Siitä sitte taas sydänkäyrää ottaa ja sit osastolle. Sain just vessaan mennä ja päiväsaliin mennä syömään mut muuten piti levätä. Eka kortisoni laitettiin to aamulla.. Supistuksetki rauhoittu ku sai lääkettä ja levättyy..

Noh, joskus kuuden aikaan illalla menin vessaan ja tuli ruskeeta vuotoa ja ihan hirveen kivuiliaita ja kovia supistuksia ja eiku hoitaja paikalle. Sano, että ruskea vuoto on vanhaa verta, että se tulee sieltä nyt pois, et jos olis kirkasta ollu niin se ei olis ollu hyvä. Hän toi taas supistusten esto lääkettä ja otettiin taas käyrää vauvasta. Vauva kokoajan liikkunu normaalisti ja hänellä muutenki kaikki hyvin. Sitte sain käyrän jälkeen iltapalan huoneeseen vaikka olis ite pitäny hakea, kun en saanu nousta ja sit sain pitkäkestosta supistusehkäisy lääkettä..

Kyllä se siittä sitte helpotti.

Tänään ei ole tullu enää mitään vuotoa eikä oikeestaan supistuksiakaan, joten pääsin kotiin ja sain reseptin siitä suppariesto lääkkeestä ja sit syön nyt 4 vkoa ja sit jos alkaa supistaa niin sitte mä joudun luultavasti synnyttää eli sektioon..

2 vkon päästä meen uudelleen TYKSiin ja ultrataan ja katotaan miten jatkossa toimitaan. Siihen asti sain nyt saikkee ja luultavasti sitte lisää ja sit alkaaki kohta äippäloma.

Senki takii pääsin sairaalasta pois, ku tästä on sellanen 5min matka tonne TYKSiin et pääsee sinne äkkii jos jotai tulee..

Mutta kyllä mä niin pelästyin ja olin jo ihan varma, et nyt Nipsu syntyy.. Vois nyt edes sen kk pysyy vielä kasvamassa.

Että näin täällä..

Sanna ja Nipsu 30+2
 
SANNA! ihan kamalaa!! mä voin niin itse taas tuntea sen tunteen kun ite ajoin sillon pari viikkoa sitten tyksiin sellai 80km/h kun supisti niin kamalasti, itku sumensi silmät ja olin ihan varma et täs tää nyt on. ja se oli KAMALAA!!! mut otat nyt ihan rauhallisesti. millanen se sun miehes nyt olikaan? vähän niin ja näin? mut siis nyt jumaliste sanot sille et sä tasan vaan nouset sängyltä sohvaan ja sohvalta ehkä vessaan ja illalla taas sänkyyn ja se saa tehä kaiken muun!

Meillä Mymmy potki eilen niin kovaa et mun maha heilui. :heart: ensin olin ihan paniikissa kun ei tuntunut potkuja, ja sit eilen kun olin hesellä hakemas ruokaa (oisko mymmyllä jotain asiaa vastaan?) niin tuli ekat parit potkut, sit tulin kotiin ja alettiin miehen kans kuuntelee dopplerilla masua ni johan kaveri innostui! potki isiä ja doppleria niin kovin et miehen oli pakko lopettaa kun potkut kuului niin kovaa! :LOL: :LOL:
just kun olin lenkillä niin alkoi taas hymyilyttää kun se oli NIIN ihana tunne, kuinka tätä mahaa voikaan rakastaa näin paljon? :heart:
 
liirah Kyllä toi ukko nyt on ollu taas jo pitkän aikaa ihan "normaali" ja soittelee töistä ja kysyy kuin voin ja on auttanut ja vei mun sairaalaanki to aamulla. Lähti sieltä sit hetkeks nukkuu ku oli iltavuorossa ollu ja oli just joku 2h nukkunu ennen ku herätin sen ja edessä oli taas pitkä työpvä. Tuli sitte sairaalaan ku olin osastolle päässy. Ja haki mut eilen pois.. ja kanto mun käsilaukunki =) ja ku sanoin sille,et se on nyt sellanen juttu et mun siivoukset ja tiskailut jne loppu tähän niin se sano et kato sitte kanssa että en mitään tee. Totesin vaan et juu, en tee, makaan vaan sohvalla.. tänään olis vaan parempi sen sit kans imuroida ja tiskata ku tulee vieraita ja tää kämppä on ihan sekasin. Oli niin vaikeeta olla eilen tekemättä mitään, kun ärsytttää tää sotku, mut en tehny sit mitään.

Supparinesto lääkkeet hain eilen ja ne aiheutta kivaa sydämentykytystä, sano siel TYKSissä jo et ne on sellasia,ku sitä samaa lääkettä antoivat mulle to-illalla.. Sen huomasin, että kannattaa se lääke ottaa hyvissä ajoin ennen nukkuun menemistä, ku viime yönä ei oikeen saanu nukutttuu ku sydän hakkas niin kovin.

Tänään meen töihin viemään sairaslomalapun ja sen jälkeen siskon perheen ja äitin ja isän kanssa syömään, ku siskon vanhin poika, joka on myös mun kummipoika, täyttää ens ke 7v. niin mennään sit syömään ja he tulee sit sen jälk. tänne meille kahville että siinä tän pvän urheilut mulle :LOL:

Mut nyt vihdoinki keittää aamukahvit :wave:

Sanna ja Nipsu 30+3 :heart:
 
Sanna :hug:

Onkos täällä Medisonarin asiakkaita? Ajattelin vain, että millaisia kokemuksia teillä on mistäkin lääkäristä, ja muutenkin? Mä kävin ennen Gynekologikeskuksessa Aurakadulla, mutta "mun lääkäri" jäi eläkkeelle enkä enää tiennyt kelle mennä. Sitten muutettiin Turusta pois tähän liepeille, niin täältä neuvola ohjas np-ultraan Medisonariin ja siellä kävin samalla Pertti Palon vastaanotolla. Nyt ois tulossa pian tuo toinen lääkärintarkastus, ja varasin ajan tällä kertaa Riitta Leinolle. En tiedä yhtään millainen on, mutta mieluummin vaan käyn naislääkärillä kuin miesgyniksellä :ashamed: Onkos kokemuksia?

Margaret 27+2
 

Voi miten kurja loppuviikko Sannalla, jaksamista ja :hug: Nyt sitä lepoa sitten vaan. Ja onneks toi Tyks on tosiaan lähellä vaikka toivotaan ettei sinne nyt ihan hetkiin olis asiaa..

Tänään saatiin vihdoin hankittua Ilmarille sänky, vaunut ja turvakaukalo. Kaupassa oli enää muutamat Brion Kombit jäljellä ja kun mieskin tykästyi harmaiden väriin (ja hintaan :) ) niin otettiin ne. Kelakin ilmoitteli, että ä-pakkaus on tulossa kahden viikon sisään joten pikku hiljaa alkaa olla valmista tulokasta varten. Mun kohdalla Kelan päätökset tuli aika tarkkaan kuukaudessa. Ihanaa kun saa sen pakkauksen kotiin, maltan tuskin odottaa!

Motkottajalle kiitos viestistä! Sain hommattua sen tukivyön ja kokemukset on ollut hyviä, tukee kivasti masua ja selkää on särkenyt vähemmän. Ihan joka päivä en sitä käytä, mutta lenkillä/kaupungilla tai kun tulee käveltyä enemmän.

Parin viikon päästä on sitten synnytystapa-arviointi. Terkkari jo viimeksi "valmisteli" mua tän lääkäri H.S.Virtasen tapaamiseen, on kuulemma vähäsanainen, mutta tehokas mies. Täällä taisi jotain aikaisempaa keskustelua ollakin joten pitänee lueskella tarkemmin..Vähän vaan jännittää jos (ja kun?) taas masua painellaan ku ei se niin kovin kivalta tunnu.puhumattakaan sisätutkimuksesta jne..

No, olo on taas sen verran nälkäinen, että pitää siirtyä keittiöön. Kivaa viikonloppua kaikille!
T.Tuulia ja Ilmari 34+2
 

Yhteistyössä