Turun äidit II

Hauskaa vapun päivää!

Me nyt sitte käytiin grillaileen Meeryläisillä ja oli tosi kiva ilta. Pojalle tuli tosin pitkä ilta, kun rytmi venyi muutenkin ja mä kaiken lisäks unohdin ottaa iltamaidon mukaan. Tultiin kympin tienoilla kotiin ja poika pääs maidon jälkeen omaan sänkyyn nukkumaan, ite istuttiin vielä snooker-matsia kattelemassa ja sohvalle sitte nukahdettiinkin. Univaje painaa aika pahasti, mutta jospa tää tästä flunssan mentyä kunnolla ohi. Allergia tosin hämää... Piti alottaa päivittäinen lääkityskin, kun alkoi olla pahasti oireita.

Kohta olis tarkotus suunata keskustaan kävelylle, jos vaikka sen vappupallonkin ostais sitten pojalle. Tivolissakin vois poiketa joku päivä.

Miten te puette lapsia ulos näillä keleillä? Ajattelin lähinnä puistoilua, kun välikausipuku on aika kuuma, mut jonkinlainen ulkoilupuku olis hyvä rymytessä olla. Jätkä kun enimmäkseen ryömii, niin ei oikein viiti mitään kesävermeitä laittaa, menee iho ruvelle.
 
Heippa!

Piti tulla toivottelemaan vappuja, ja samalla muistin että oliko jotain treffejä tänään. Niin tuo reissaaminen aina sotkee arjen että unohdin tyystin. Taidatte kuitenkin suurin osa olla reissussa. Täällä rauhallinen kotipäivä. Isompi neideistä nukkuu ja pienempi kiljuu (karjuu)on nyt vaihe että tämä kivaa. Niin tässä vieressä sitterissä.

Meillä Ellalla ihan ollut välikausi puku vaikka ollutkin lämmin. Se on kuitenkin vielä niin salakavala tuo ilma, että tuntuu että niin helposti vilustuu vaikka mittari näyttääkin lämmintä. Ja Elsalla fleecepuku. Voithan laittaa maahan myörimiseen jotkut ohuemmat housut ja kurahousut. Niin ei pääse kosteus läpi.

Nyt kiljuminen kuulostaa jo kitinältä. Taidan kokeilla laittaa ulos nukkuu. Mutta nauttikaa munkkeja ja simaa :)

Nähdään taas!

 
Taisi ne tämänpäiväiset treffit kuivua kokoon vai? Meillä on vieläkin sen verran flunssainen olo että eipä olisi meistä treffeille ollutkaan. Mutta kaipa sitä ensi viikolla sitten jo nähdään, kun ei ole vappukaan sotkemassa suunnitelmia. Mulle sopii maanantaista keskiviikkoon mikä vaan päivä, mutta mieluiten ehkä tiistai. Jos olisi hyvä sää, niin ulkotapaaminen olisi kiva. Kokeillaanko sitä aboa vetuksen sisäpihaa, siellä on tilaa möyriä lapsosten ja äidit saa kahvia ja pullaa ja halutessaan lounastakin. olisko hyvä? :attn:
 
Klo 12 on hyvä! Meitä koskee sama sairastusoptio kuin myyläisiä. Mutta elän hyvässä toivossa, että tästä ollaan jo parantumaan päin, lähinnä jälkiräkää K:lla minun tulkintani mukaan. Itsellä sellainen olo, että voisi olla kyse vaikkapa jostain siitepölyjutusta...mene tiedä.

Sattui kamala tyhmä haaveri tänään - K putosi meidän sängyltä, jolla se kellerehti valvovan silmäni alla. Puhuin anopin kanssa puhelimessa ja meni hermot sen jaaritteluun ja käänsin selkäni ja muksis, lattiaanhan se kolahti. Alahampaat teki pienen reiän ylähuuleen ja verta tuli. Huuto oli siihen nähden ihmeen lievää ja laantui vesipullolla ja tissillä eikä vertakaan tullut kauaa. Nyt sitten kyttään tuota nukkujaa, ettei liian sikeäksi mene... aivotärähdysvaara tietysti huolettaa. Ihan normaalilta kyllä vaikuttaa. Tekisi mieli hakata omaa päätä lattiaan, kun oli niin typerä vahinko! :headwall: :headwall: :headwall:
 
Voi Pinkee! :hug: Toivotaan, että K:lla on kaikki hyvin muksahduksesta huolimatta. Meillä jätkä rakastaa sängyssä mylläämistä... Joskus öisin ei meinaa rauhottua takas nukkumaan ja otetaan viekkuun, siinä sit villiintyy ja mulla palaa jossain välissä pinna. (jonka seurauksena kannan takas omaan sänkyynsä ja yritän rauhottaa siihen) On kuiten keskessä, joten ei o päässy tipahtaan, mut toinen juttu olis jos mä nukahtaisin ennen poikaa ja mönkis mun yli. Kauhee ajatus! Tollasia sattuu... Olit kuiten lähellä. Noi muksut on välillä salamaakin nopeempia. Toipumista molemmille! :flower:

Meillä on myös sellasta jälkisairastelua... Niistää ei o tarvinnu, mutta tippoja laitetaan ettei korvat tulehtuis. Välillä on vähän tukkonen. Ei enemmälti enää yski eikä aivastele, joten ehkä tiistaina on riittävän terve. Itellä vaivaa enemmänkin allergia, mutta eiköhän se rauhotu lääkkeiden viimein tehotessa. Yskäkin on jo parempaan päin selkeesti.

Missäs muut?

Raitapaita... Mä voisin ehkä mielelläni konsultoida sulta ompeluvinkkejä. :D Sellaseen matkasyöttötuolisysteemiin sainkin ohjeen, mutta kangasvalinnoissa tarviin apuja. Rengasliinankin meinasin surauttaa, kunhan nyt saisin nuo muut hommat pois tieltä. Tulikohan mulle joku häiriö tonne pääkoppaan vai onko tää jotain pesänrakennusvietin piirrettä, kun niin innostuin noista käsityönäpertelyistä? :LOL:
 
Meillekin sopii tiistaina klo 12, aboa vetuksessa silloin siis!
Mulle iski nyt siitepölyallergiat, viime keväänä ei ollutkaan kun odotin mutta nyt senkin edestä.Toivottavasti lääkkeet auttaisi pian eikä tarvisi koko ajan silmät punaisina kulkea.

Ihana ilma tänään !Tehtiin pitkä kävelyretki keskustaan ja takaisin, neiti vaan meinasi paistua kieseihin, tuntuu vähän siltä että puen liikaa :ashamed: .Noh, virallisen kevään kunniaksi käytiin ostamassa neidille muutaman kesähousut tuleville helteille.Ja kasa kankaitakin tarttui mukaan, täytyy varmaan alkaa surauttelemaan että saa lapsi vilpoista pälle.
 
Pinkeelle loudutuksena että naitä sattuu. Se neuvota täti joka sillon piti sitä vauvakerhoa meille kertoi kun hänen lapsi on joskus aikoinaan hoitopöydältä tippunut. Ja kertoi että taitaa olla enemmän sääntö kun poikkeus että kaikki lapset tippuu sängystä ainakin kerran.

Meilläkin sängystä tömäys kerran kuulunut. Ajattelin että voin jättää siihen nukkumaan kun hereillä jo osaa tulla jalat edellä alas. Mutta unessa ei osannutkaan...

Pienemmällä neidillä ti 6kk neuvola. En nyt aikaa muista pitää tarkistaa, mut luulen että olisi 15.00? Niin sit riittä että n. 14.00 lähdettäisiin siitä Aboasta. Niin hienosti kerittäisiin mekin mukaan. Mut tarkistan ajan vielä.

Voimia siitepöly ja muutenkin nuhanenille!

 
Heippa!

Kesä on vienyt teidät mennessään... ;) Ja käynyt niin että minusta tosi epäaktiivisesta kirjoittelijasta onkin näköjään tullut aktiivinen...
Sitä vaan että vaikka kovin mukava olisikin teitä huomenna nähdä. Me joudutaan nyt vuorosttaan jättää sairastelun takia välistä. Elsalle nousi eilen kuume. Ja vielä jatkuu. Ajateltiin käydä lääkärissäkin kun henki vähän kröhisee. Ja on kuitenkin vielä niin pieni. Vakuutus maksaa...

Mutta nauttikaa ulkoilmasta ja voikaa hyvin!
 
Heippa!

Me tultiin eilen sukulaisreissulta:) Oli kiva nähdä veljiä, mutta rankkaa oli :whistle: Kun ei Verneriä voinut pitää yhtään "vapaana" sisällä, kun oli niin paljon vaaranpaikkoja... saatiin siis ihan koko ajan olla rahtaamassa poikaa pois milloin mistäkin ja itkua tuli :heart: =) Ja veli ihmetteli miten pojasta on sellainen kitisijä tullut :headwall: Mutta onneksi pihalla sai vähän vapaammin temmeltää.

Eilen kun tultiin kotiin, poika kiljui riemusta ja riensi lelulaatikolleen ja halaili innoissaan pupuaan =) (kaikkia leluja ei ihan viittinyt mukaan ottaa)Sitten konttaili innoissaan ympäri asuntoa haistellen. Tais olla koti-ikävä! Ihanat säät oli ja ekat rusketusrajatkin saatu:)

Minä tulinkin sitten taas kerran kipeäksi vappupäivänä, Verneri ei ole vielä onneksi sairastunut. Itsellä ei niin väliä, tylsää vaan kun ei voi lääkettä ottaa niin pitkittyy sitten flunssa. Tai voihan sitä Panadoolia, mut se ei oikein auta.

Tuosta lapsen pukemisesta vielä... mä en kärsi toiselle vk-haalaria laittaa, kun ulkona on jotain 20 astetta! Meillä on ollut vain tuulenpitävä "verkkari"puku, myssy ja lippahattu... enemmän pelottaa just ettei kärähdä nenänpää.. tosin jos olisi kovin tuulinen sää, niin miettisin ehkä uudelleen. Jotenkin kun itse on ihan kuumissaan, niin ei tee mieli pukea lastakaan paksusti.. hikinen tuo on tuossa verkkapuvussakin ollut.

Pinkee, laittelen postia :wave:

Ja huomisesta... ei taideta viel tulla, kun itse olen nuhanenänä. Katsotaan ensi viikolla:)
 
Pinkeelle vastattu !
Meillä on eka mökkiviikonloppu takana, likan pukeminen oli oikeaa taidetta - päädyin kiireessä surauttamaan verkkovuoriset ulkoiluhousut piharymyämiseen.Toimivan ainakin perjantaina hienosti kun oli vähän viileämpää mutta ei kuitenkaan vk-keli.Lisäksi tytöllä on sellainen trikoovuorinen kesätakki ja kevyt pipo päässä, vaunuissa en ole enää lapasia käyttänyt joa ei nyt kovin viileästi tuule.Lauantaina taas keskustassa käydessä tuntui että tyttö paistuu vaunuihin vaikka samassa takissa ja pipossa vaan sisähousut jalassa istuskeli ... :ashamed:
Tuo aurinko on kanssa ollut ongelmallinen, aurinkolasit kun ei oikein pysy naamalla mutta paiste ärsyttää.Ajattelin ehkä ostaa rattaisiin sellaisen auringonsuojalipan tai aurinkovarjon ... rasvannut olen jo pidemmille rataslenkeille nenänpäätä.

Mutta huomenna nähdään :wave: !
 
Toivotaan huomiselle hienoa ja suht tyyntä säätä, että saadaan olla pihalla. =)

Olipas tuossa Raitapaidan kanssa päiväkävelyllä puhetta, että sitä iltatapaamista pitäs sopia, jos meinataan sellanen saada pidettyä. Menoja alkaa olla aika tiheeseen muutenkin, joten sopivan illan järjestyminen voi hieman olla hankalaa. Ehdotan lauantaita 5. heinäkuuta... Mites se muille sopis? Tykkäisittekö alotella iltaa koulun pihalla minigolffaten, ehkä hieman syödenkin ja juomaa siemaillen? Hyvällä säällä se olis musta kiva juttu.

Siihen Liberon "Voita vaippoja äitiryhmälle" on nyt ilmottautunut kuudenneks Raitapaita. Yks mahtuu vielä mukaan. Voisitteko pistää mulle haluamanne vaippakoon ja yhteystiedot yksärinä, niin saadaan ne siihen kirjeeseen liitettyä? Kun ne siinä siis pitäs mainita. Yritän Meeryläisen kanssa saada joku päivä aikaseks sen jutun, niin voidaan tässä kuussa osallistua.
 
Myy ja poikanen kiittää! =)

Mikähän tota poikaa vaivaa? Aamupäikkärit on nyt olleet lähes poikkeuksetta lyhyet ja välillä myös iltapäivällä (max 1½h entisen 2-3h:n sijaan) eikä näytä ruokakaan maistuvan... Lounasta söi heikohkosti, jälkkärikään ei maistunu normaalisti ja nyt päivällinen jäi myös kesken. Saattaa ottaa ruokaa suuhun ja mutustaa sitä, mutta ei meinaa niellä muutaman lusikallisen jälkeen. Hamsteri, posket pullollaan. Maito sentään menee vielä ihan hyvin, joskus ihan tyhjiin asti ja vettäkin juo mielellään. Ei tuo nälkään kuole, mut mietityttää silti... On niin epätyypillistä. Päikkäreitä vissiin lyhentää, mutta tuo ruokapuoli...

Turvonnut olo... Pitää käydä ostaan ananasta tai sitruunaa. Onneks väliaikasta. Kehtaiskohan silti sovitella, josko jotkut kesävaatteet mahtus vielä päälle...? Vaatehyllyt näyttää huolestuttavilta, eikä mistään meinaa löytyä mieleisiä sortseja tai kapreja.

 
Kiitos meidänkin puolestamme, menihän siinä päivä rattoisasti!

Mikä lie tosiaan Myyn poikasella - eihän tuon tarvitse merkitä kylläkään, että mitään olisi vialla. Ehkä juuri nyt poju ei koe tarvitsevansa erityisen paljoa energiaa? Kyllä varmaan sen verran syö, että ei nälkää näe.

Meillä on tuo syöntihomma niin vitsikästä nykyään. Varmaan menee kaikkien taiteen sääntöjen vastaisesti, kun tyttö makaa sylissä, luputtaa vähän tissiä ja aina välillä lykkään soselusikan suuhun. Hohhoi. Jospa se on vaan taas tuota hammastuskaa...
 
Menipä vähän pipariksi meidän osalta eilinen kun neiti päätti sitten ottaa aamusta valvotut tunnit takaisin ja nukkui neljä tuntia kymmenestä kahteen :eek: .Mielellään oltaisiin kuitenkin tultu eilenkin mutten pientä raaski herättää kesken unien.

Myy meillä on ihan tuota samaa ruokahalun vähentymistä ilmassa ollut jo pidemmän aikaa, enää ei puurolautaset tyhjenen samaan malliin eikä liharuokakaan oikein maistu samalla halulla kuin ennen.Hyvin tyttö tuntuu silti kasvavan ja jaksavan, kai tämä on taas niitä vaiheita :D .
 
Pitää tulla ihan vasiten hehkuttamaan. Hedelmällisyyteni on palannut! Mulla on ihan alkukantainen olo, tekisi mieli pitää jotain riittiä ja rituaalia asian kunniaksi. No, joinhan minä äsken puolikkaan oluen :whistle: Ei vaan oikeasti, on oikein sellainen olo, että on taas jotenkin syvemmällä naiseuden mysteereissä. On se niin hienoa! B)

Mutta jännä nähdä, kelle meistä se yllätysvauva ensimmäisenä tulee... kierukkalaisille vai mulle, joka vannon niiden väestöliiton paheksumien ehkäisykeinojen nimiin? :saint:
 
Onnea Pinkeelle! :D Ihana, kun osaat ottaa asian noin... Mä olin ihan blääh, vaikka osasin kyllä odottaa menkojen alkua. Nyt on viimein normalisoituneet, mutta kierto pirulainen heittää pitemmäks. En tykkää, kun joutuu sitten "ylimääräsiä" päiviä venaamaan hormonikiukuissa. Miesparka. :LOL:

Mö oikasin äitienpäiväkorttien osalta ja kävin Meeryläisen tapaan tulostamassa kuvat pojasta. Oon ollu niin virkkuukoukun koukussa, etten o malttanu askarrella. Myssyjä nyt väsään käsi hellänä... Käsittämätön pakkomielle tämäkin sukankutomisen tapaan. Ompelukone sen sijaan on saanu vielä olla rauhassa, kun en o kerenny sillä surruutella... Tuleekohan mulle siihenkin sitten joku addiktio...? :LOL: :whistle:

Tapaamista millon?
 
me karattiin mummolaan huilimaan :D
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/materiaalipankki/nayta.tmpl?haku=1&sort=&numero=&luokka=1&ryhma_id=117&hakuehto=
ja tämmönen tarttui mukaan, testattu heti nelisen tuntia shoppaillen ;) eikä oo niskat kipeät ja lapsikin ihan tyytyväisenä nukkui. ehkäpä tuo linkki toimii, aivot ei enää tähän aikaan :headwall:
 
Mulla alkoi heti menkat tulemaan normaalisti, vasta tuo kierrukan laitto sekoitti ne täysin, kyl mä oisin kans voinu olla kauemminki ilman ku vaan raskaus ajan =)
Nita hajoitti mun puhelimen, en tiedä miten ku ei se mitään suurempii kolhui kerenny antaa mut ei mee päällä enää, ei siinä mitään vanha puhelin se jo oli mut mulla vaan oli kaikki puhelin numerot puhelimen muistissa, ja kalenterissa tietenkin kaikki tärkeet jutut, nyt käyn kyl ostamas semmosen käsi kalenterin jostain pysyy ainaki tiedot turvassa, jos ei nita sit jollain keinolla sitäkin kerkee hajottaa :LOL:

Meille ei käy tiistai eikä torstai, mut miten on muitten keskiviikko tai perjantai? Ja puistoilu ois kivaa tai joku muu ulkoilu ku toi Nita on tunnetusti tommonen tehopakkaus =)
 
Morjesta!

Meille käy treffien puolesta loppuviikko paremmin eli vaikka tuo Nitskun ehdottama perjantai passaa.Puistoreffit meille ainakin ok.

Äitienpäivä-viikonloppu me vietettiin mökillä saaressa, anoppi laittoi ruokaa ja "vauvaa" ihasteltiin koko saaren väestön voimin.Kävelemään on neidillä kova hinku eikä kengät jalassa hidasta menoa yhtään, olen niitä sisälläkin pitänyt kun käsky niin fysioterapeutilta kävi. Kyllä kelpaa neidin moisilla öky-sandaaleilla kävelläkin :D . Pelastusliivit hommattiin myös neidille tuota venematkaa ajatellen, hyvin suhtautui niihinkin vaikka tuskin näki mitään sieltä keskeltä, vauvaliivitkään kun ei ole mitään kevyitä.

Puurohaluttomuutta taas ilmassa, ja myös hinkua syömään ihan oikeiden ihmisten pöperöä.Ruokapöydässä kun tyttö istuu syöttötuolissaan eikä vaikene ennenkuin saa maistaa kaikkia pöydän antimia. Olen nyt muutamana päivänä laittanut ihan tavallista ruokaa mutta jättänyt enimpiä mausteita pois ja hyvin maittaa, myös banaanijugurtti on osottautunut oikein hitiksi !

Taaperokärry saatiin viime viikon lopulla, mutta se ei ole herättänyt suuria intohimoja, tyttö nousee kyllä työntöaisaa pitkin seisomaan mutta järkyttyy pahan kerran kun kärry lähteekin hitaasti eteenpäin :heart: . Jarrut noihin vekottimiin on kyllä paras asia ikinä!

Hormoonitoiminta on ennallaan, kiitos hormonaalisen ehkäisyn eli ei yllätysvauvaa meille ainakaan vielä.Tasaisin väliajoin nostan kyllä esiin lasten ikäerot mutta vastaus on aina sama : katellaan kolmen vuoden päästä. Noh, eihän tässä kiireitä eikä kuumetta havaittavissa.

Toistaiseksi :saint: .
 
Meille käy myös tuo perjantai... Olisko klo 13 hyvä aika? Meillä nimittäin jätkä nukkuu nyt välillä vaan yhdet päikyt ja olis kiva ehtiä syöttämään kotona. Välipalan ja maidon saan kyllä annettua puistossakin. Onkos siellä nyt joku kahvio sitten auki? Sitäkin olis kiva joskus hyödyntää.

Mulla oli menkat alkuun säännölliset, ihan sama kiertokin kuin ennen raskautta. Nyt sitten vaan jostain syystä muuttui pitemmäksi... Täytyy nyt sit seurailla ja tarvittaessa ottaa lääkäriin yhteyttä, jos rupee kovin hämäräks menemään. Olis tosiaan saanu kauemminkin pysyä poissa. :D

Meillä maistuu jätkälle puuro, ainakin jos mä syötän. Mut liha-kasvissoseet tökkii pahasti, vaikka kuinka makuja vaihtelisin. Pitää taas koittaa saada sinne jotain uutta, jos vaikka auttais. Yleensä saan syötettyä kärsivällisyyden ja houkuttelun voimin, mut puolisen desiä jää välillä vajaaks. Maito onneks maistuu, joten tuskin tuolla pahasti asiat on pielessä.

Me, tai siis poika, :D saa taaperokärryn synttäriks. Sellasen mopoyhdistelmän, jossa on valoja ja ääniä sun muuta härpäkettä. Toivottavasti on hyvä. TYöntelee jo nyt tarjoilupöytää ja lelulaatikkoa, välillä siirtelee vähän lintuhäkkejäkin. Näkyis kävelevän enempikin, jos pääsis. Kenkien kanssa on hankalampaa, mutta koitetaan harjotella sitäkin tuolla ulkoillessa.

Sunnuntaina sain aamupalan vuoteeseen, kukkia ja lahjan. Iltapäivällä käytiin puistoilemassa ja räpsin pojasta huimasti kuvia... Melkonen hiekkissankari! :heart: Sen erityisemmin ei juhlittu, mutta kiva päivä oli kokonaisuudessaan.

Miten teillä muilla on 10kk+ ikästen päikkäröinnit? Joko jää yksiin ja minkä verran vuorokaudessa tulee unta? Meillä unta yhteensä yöllä n. 9-10h ja päivällä 2½-4½h eli kaikkiaan 12½-14½h. Riippuu paljolti siitä, nukkuuko poika yhdet vai kahdet päikyt.
 

Yhteistyössä