Turun äidit II

vauvan kanssa matkustamisesta vähän :)
vaipat on yleensä kalliita, ja ne on niitä pieniä paketteja. ruokia löytyy, mutta niissä voi olla enemmän / eriliasempia mausteita mitä kotona, mutta jos on huoneistossa keittomahdollisuus niin voi toki ostaa sieltä kasviksia ja tehdä soseita, tai ravintolassa syöttää samalla kun itse syö niin aina jotain =) ja myös hedelmiä pursuaa varasinkin nuo lämpimät maat, kunhan muistaa että ne pitää olla kuorittavia ettei tule pöpöjä, olisi ikävää kun loma menisi hotellihuoneessa sairastaessa.
maitohappobakteerit kannattaisi alottaa jo ennen matkaa, jotta vatsapöpöiltä välttyisi, vaaleita vaatteita ja tarpeeksi korkeita suojakertoimia, esim thaimaassa se aurinko voi polttaa vaikka olisi pilvistä. pienet rattaat+liina tai reppu on ykköset, voi joutua odottelemaan lentokentillä, kadut on ahtaita ja rappusia on hurjasti. plus isot rattaat ei aia taksiin mahdu, saati hotellihuoneeseen jos on ahdasta..
lapsi saa viedä rattaat+10kg muistaakseni tavaraa jossei ole omaa istumapaikkaa, jos suomesta vie soseita ja vaippoja niin on laukuissa hyvin tilaa kun palaa reissusta ;) toisaalta vaippapaketti on helppoa laittaa esim rattaiden sinne alakoriin ja kun rattaat yleensä ruumaan menee niin ketäs ne vaipat siellä häiritsee. tarpeeksi viihdykettä koneeseen, vaihtovaatteita ja vaippoja ja ruokaa, ja jotain millä saa lapsen varmasti juomaan tarpeeksi lämpimässä :)
nämä ainakin äkkiseltään tuli mieleen :)
 
Torstai tuntuu sopivan aika monille... Olisko se sitten taas klo 12 vai 13? Mä asennoidun syöttämään pojan siellä, niin ei tarvi stressata kiirettä... Kuitenkin temppuilee aina, kun ollaan johonkin lähdössä.

Jätkä haroo korvia, vaikka on suojalääkitys päällä. :headwall: En tiä mitä pitäs ajatella ja tehdä, kai tuota vielä seurata pitäs. Ilkee vaan, jos viikonlopuks pahenee, kun reissuun ollaan lähdössä. Mulla on tarpeeks stressaamista matkapahoinvoinnin kanssa, jos ei laastarikikka autakaan. Huoh! On tää taas niin hankalaa...

Väsymyskin rasittaa, kun on mun nukkuminen ollu aika epämäärästä, pojankin takia. Muuten kuuluu ihan hyvää, joten eiköhän mielikin ala muuttua aurinkoisemmaks... Kunhan tästä hereille kunnolla pääsee ja ihmisten ilmoille. :D

Meeryläinen tuo loppuja kippoja, mä lisää esitteitä. :D
 
Halloota äitimuorit!
Meillekin sopii torstain treffit, kellonajalla ei väliä. Sielläkö jäätelökioskin nurkilla tavataan sitten? Ja jos Meeryläinen saat sitä linkoa raahattua niin tuo vaan mutta voin kyllä käydä sen autolla teiltä kotoakin ihan hyvin noutamassa. Kiva Mansikka että tekin tulette! Teidän pimukin varmaan niin kasvanut että hyvä kun tunnistaa enää. "vauva" tosiaankin...

Joo, täytyy mennä K pelastamaan, vaarin jutut lakkasi juuri huvittamasta :/
 
Mä nyt ehdotan, et tavataan klo 12, kun kaikille tuntuu sopivan kaikki ajat... Mä otan niitä aurinkolaseja mukaan, joten Sssalla ja Hiiriemo saatte Mansikan lisäksi lapsukaisillenne uudet brillit, mikäli tulette paikalle. Huomiseksi on muuten luvattu lähes hellettä, pitänee itsekin varustautua hatulla, ettei tuu auringonpistosta.
Mä jo Myylle ehdinkin eilen kehaista... pikku-Meeryläinen osaa käydä potalla. Olin tosi yllättyny, miten helposti hän ymmärsi, mikä on jutun juju.
Näkymisiin huomenna! (kai tänään on keskiviikko...? *ihan sekaisin päivistä*
 
Heips!

Pikaseen. Pitää mennä nukkumaan, meillä nykyään herätys viideltä...

Ollaan jo sovittu huomiselle muuta menoa, niin ei päästä. Mut varaile mulle yhdet lasit, niin voin ne sit seuraavalla viikolla ostaa. Sinne koitan sit päästä. Olisko se sit ens viikolla to vai pe?
Leppoisaa puistoilua huomenna!

 
Foreca lupaa vähintään 20 astetta... Pieni pukemispulma taitaa tulla, kun poika lienee päikkäreillä vielä tapaamisaikaan. Nyt kun on vielä viileetä. No, tullaan kuitenkin ja otan vaikka sitten ylimäärästä kampetta mukaan. :)
 
Heippa vaan ja kiitosta viimeisestä. Se oli minusta ihan kelpo paikka se paviljonki. Terassipaikkojakin näytti olevan, toivottavasti säät suosii jatkossa, jos ruvetaan vaikka pitämään sitä kantapaikkanamme.

Sitten illan uutisiin. K inhoaa pottaa. Alkaa heti itkeä oikein surkeana kun sen siihen laitan. Ei auttanut paikan vaihto, ei oikean vireystilan kyttääminen, ei käsinukkeshow. Liekö se sitten epämukava, kun se on sellainen halpa ikean. Voi voi. No, eipä tuolla asialla kiire vielä ole. Mutta silti! Ei sitä nyt itkemään tarvitsisi alkaa kokeilusta. Hmh!

 
Meiltä on jäänyt tapaamiset väliin, kun mä en ole millään jaksanut lähteä käveleen niin "kauas", joten ollaan sitten pyöritty täällä kotinurkilla vaan:) Täällä on kyllä meilläpäin kivoja leikkipaikkoja ja lampaita ja lehmiä, joita ihmetellä:) Olisi kyllä mahtavaa nähdä teitä muita, pitkästä aikaa, joten jospa me yritettäisiin vaappua paikalle seuraavaan tapaamiseen!

Muuten kuuluu ihan hyvää, synttäreitä mekin pikkuhiljaa järjestellään. Verneri osaa seistä ilman tukea jonkin aikaa, samoin muutamia askeleita osaa ottaa tuetta. Yleensä siinä vaiheessa kun huomaa, ettei pidä mistään kiinni, niin menee istumaan. Taaperokärryään työntelee pitkin pihoja. Pottailu ei tällä hetkellä kiinnostaisi yhtään, kun ei malta istua paikoillaan sekuntiakaan; muutenkin pukemiset ja syöminen on tosi kamalia juttuja, kun täytyy paikallaan olla! Sylissä ei myöskään viihdy. Ihmetyttää oikein, että miten jaksaa poika touhuta niin paljon koko ajan:) Ihan iso poika hänestä on jo tullut, ei ole vauveli enää ollenkaan:)


 
Hei ootteko nähneet puhelintolpissa niitä mainoksia, en nyt muista mitä niissä tarkkaan lukee, mut siinä on päivämäärä 12.6. Tänään selvisi, mikä se on!!! IKEA aukeaa Raisiossa! *meikäläinen ekana oven takana jonottamassa*
Voi pientä K:ta, kun on potta niin pelottava... Meeryläistä pelotti ekalla kerralla, mut pelko unohtui kun katseltiin kirjoja siinä samalla. Se lammastarra siellä pohjalla saattaa myös houkutella pissalle.
Kiitti Sssallalle matkustusvinkeistä! On niin paljon kaikenlaista muistettavaa, et hyvä kun saa ilmaisia vinkkejä ettei tartte oppia kantapään kautta.
Tavattaisko sit perjantaina taas siellä kioskin luona klo 12? Vilkaisenpas ton säätiedotteen vielä... Joo, hellettä pitäis tulla, hyvä ilma puistoiluun. Jos vaan tällä kertaa muistais laittaa aurinkorasvaa itsellekin, hiukan tuli kutiavaa aurinkoihottumaa viimeksi.
Jos on joukossa muitakin, joita kiinnostaa turvaistuintestit, niin uusimmassa Moottori-lehdessä on vertailussa kaukalot, seuraavassa (joka ilmestyy 26. päivä) turvaistuimet ja joulukuun numerossa (12/08) turvavyöistuimet. Me käytiin kokeilemassa kahta mallia jo, mut sinnitellään kaukalon kans kuun loppuun ainakin. Hitsi kun meillä on niin pieni auto, et mä joudun takapenkkiläiseksi, kun istuin vie tilaa niin paljon.
Jaahas, väsynyttä kitinää havaittavissa, täytyy yrittää saada neito pieni nukkumaan. Näkymisiin perjantaina?!
 
Me ollaan jo oltu ihan synttäritunnelmissa täällä ,eilen oli tupa täynnä vieraita.Eipä ole vauvaa enään, olin bongaavinani edellispäivänä sanan ´äiti´mutta saattoipa se olla utopiaakin :) .
Potta on meillä vieläkin enemmän leikkikalu kuin tarpeiden tekopaikka, likka kyllä istuu siinä mutta ei oikein ymmärrä mitä pitäisi tehdä.Naureskelee vaan kun äiti päästelee hassuja ääniä :D . No, kyllähän sitä ehtii ...
Perjantai sopii meille, sama aika ja sama paikka.Se onkin viikon ainoa vapaapäivä.Kaksi seuraavaa päivää olen pääsykokeissa ja torstaina on ensi-ilta.
Kiirettä pitää.
 
Moikat täältäkin! Nyt on lakkiaiset juhlittu ja kotiuduttu... Arki alkaa taas, vaikka loman tarpeessa tollasen reissun jälkeen olis. :LOL: Aika uuvuttava aikataulu oli tällä kertaa ja niin jännää pojalla, että vaikutti yöuniinkin. Tulomatka säästyttiin ilman pahoinvointia, joten tais laastarikikka toimia ainakin osittain.

En nyt äkkiseltään muista, että olis perjantaina mitään... Mielellään tullaan puistoilemaan ja lounaallekin tarvittaessa.

Lauantaina olis Ruissalossa Lintupäivät... Tervetuloa sinne ihmettelemään lemmikkilintuja eli ihastelemaan värikkäitä papukaijoja. :)

Nyt päästän miehen tähän koneelle, kun en jaksanu omaani enää käynnistellä... :wave:
 
Meilläkin perjantai vapaa. Ja Kuppittaan pavilijonki kuulostaa hyvätä. Nähdään :)

Potta jokaiselle näköjään vähän omanlainen juttu. Ellalla melko hyvin mennyt kun aloitettiin sillon jo niin aikasin kun just oli oppinut istumaan, niin ei osannut karata, ja ei tajunnut oikein vielä kiukutellakkaan. Ja nyt taas tälläinen kiukku vaihe että en varmasti istu. Mut sit meillä samanikäisiä kamuja jotka ei vieläkäään suostu istumaan hetkeäkään. Ja jo muutama kuivakin jotka jo ilmoittaa pissahätä.

Nähdään pe :)

 
perjantai sopii meillekin, ihan kamalasti on ollut nyt tekemistä ja menemistä. 12.6 pitäis olla jyväskylässä :D voi vitsi, pitääkö sitä aamusta sinne ikeaan pompata vai vasta suosiolla sitten 16. pv tms kun kotiin tullaan.. vaikea päättää, onneksi on vielä aikaa :D
 
Ikeasta. Kovin myös olen iloinen että se tuohon viereen tuli. Päässee turhille servetti ostoksille. Mutta avajaisiin minua ei millään saisi, ei ainakaan vaunujen kanssa. En ahdistu ryysiksestä, mutta eivät ne tavarat sieltä mihinkään karkaa.

Taidan odotella pari vikkoa ja sit vasta mennä ostamaan ne servettini. Nähdään pe :)

Monelta? Ja siinä jätskikiskan edessä vai?

 
Ai niin ja turvaistuin asiasta. Meillä ei olisi käytännössä millään toiminut tuo iso turvaistuin. (Siis sellanen jonka sälkänoja säädettävissä) Kun nyt kun lapsia kaksi joutuu väkisin laittamaan molemmat taakse.

Ja paljon vielä onnea 1v. taaperoille.
 
Hengissä ollaan täälläkin, vaikka melkosta touhuamista onkin ollut. Tänään oli pakko ottaa päikkärit pojan nukkuessa, että jaksoin tehdä mitään hyödyllistä... Sainkin sit aikaan melkosesti, mutta edelleen näyttäs puuhaa olevan. On taas päässyt kasaantumaan, kun tiistain istuin melkein puhelimessa ja eilen tuli kävästyä kaupungilla... Reissuun lähtö ja sieltä paluu tekee aina vähän lisää puuhaa.

Ihanat kesäilmat... Vähän vaan meinaa olla jo liian hiostavaa. Mut ihana silti. Aurinkorasva on edelleen pojalle ostamatta, joten pitää huomenna piipahtaa tapaamiseen kaupan kautta... Kamalan kalliita ovat, mut kai ne on sitten sen arvosiakin. Toivottavasti. Nyt kun ei oikein voi enää vaatteilla suojata, ettei läkähdy.

Onnittelut multakin vuosikkaille ja lähiaikoina juhliville! Poitsu kävelee jo melkosia matkoja yhdestä kädestä talutettaessa ja seisoskelee ilman tukea aina vaan pitempiä aikoja, joten taaperoks on kasvanut. Vuos tulee täyteen jussina ja kakun leivon mummi, kummi, ja pappa -vieraille viikkoa myöhemmin. Vähän houkuttas askarrella joku vaikka auto, mut taidan tyytyä perinteiseen muotoon.

Huomenna nähdään!
 
Myy ja poikanen kiittää puistoilusta ja lounasseurasta! =)

Hei, missä Sarbe? Mitkä on kuulumiset eli alkaako poksumista olla ilmassa jne? Älähän vallan unohdu odotuspuolelle ja vauvan tuoksuun... Tuu tänne kans! =)

Hannalla on kyl ihana masu kans... *Huoh* Meillä edelleen tätä hiljasta kuumeilua ja toisten puolesta jännäämistä. Saas nähdä kuin ennustelut käy toteen... ;)
 
Mun on pakko tulla tännekkin hehkuttaa, Nita on ottanut tänään askeleita, ekan kerran otti kolme askelta ja nyt ottaa jo välillä enemmänkin =) Hiukka oon huumassa, mun typy lähtee kävelemään, se on niin söpö noitten askeleittensa kans.

Koska mentäis puistoilee taas? Mites muille sopii?

Hannan maha oli kyl ihana, mut kyllä täälläkin kuumeillaan vielä jonkin aikaa, jos ei sit tosiaan tule sitä kierrukkalasta mistä pinkee aina muistuttelee :LOL:
 
Arvasinhan minä, että ei ole Nitalla kaukana käveleminen! Sen verran touhukas ja etenemisestä kiinnostunut tyttö on... toista se on meidän makkaraisella, ryömiminen tuntuu olevan se ainoa oikea tapa edetä. Onnea saavutuksesta! :flower:

Olen kirjaamassa aikakirjoihin, että K:n eka sana on "tissi". Se on ainoa, joka tulee tietyssä yhteydessä ja säännöllisesti. Aina ei tule koko sana, saattaa tulla vaan sitä ässän suhisuttamista. Eipä arvaakaan se keskolan hoitaja, kuinka oikeassa oli, kun sanoi silloin yhdeksän kuukautta sitten, että K on hänen mielestään selvä rintalapsi! Eihän tuo tyttö osaa muusta puhuakaan..! :LOL:

Kuumettahan tuo pukkaa tosiaan. Taitaa mulla olla vaan enemmän sellaista mahakuumetta kuin varsinaista vauvakuumetta. Mutta senpä tietää, että sitten kun on se maha, niin vauvakuumeeksihan se muuttuu. Ainakin viimeksi kävi niin. Meidän paras ehkäisykeino on kuitenkin se, että mies on niin harvoin kotona :whistle: K myös tietty koettaa huolehtia omalta osaltaan, ettei ihan vielä joudu isosiskon hommiin.
 
Nitskulle ja neitoselle onnea uudesta taidosta! :flower: Meillä jätkä oppi torstaina sen taputtamisen ja tänään seisoi syöttötuolin vieressä taputtamassa hetken, kun pieni Meeryläinen istui siinä. :heart: Multa jäi näkemättä, mutta tais olla muuten useempi todistaja. on kyllä ihana seurata noita kehitysaskeleita, vaikka hieman haikeelta tuntuukin tuon vauva-ajan loppuminen. Ja meidän kuumeilu saa pysyä sellasena hiljasena vielä hyvän aikaa... :D Mikäli siis ei lapsonen omasta tahdostaan päätä alkuaan saada.

Meille käy puistoilu, jos vaan sää sallii. Kivaa oli viimeks ja tosi kiva oli olla niin isolla porukalla. Onko päiväehdotuksia?

Kohta unille, on ollut pitkä päivä.
 
Pitäiskö nähä sit taas perjantaina? Siit on tullu aika vakio tapaamispäivä =) Ja jos ei ilmat salli puistoiluu ni sit voitais mennä jonnekki kahvilaan

Miten Myyllä meni kutsut? Me oltiin mökkeilyn jäljiltä niin väsyneitä et oli pakko jättää väliin..
Löysin mökiltä semmosen vanhanajan emalipotan, semmosen "mukin muotoisen" tiedätte varmaan, mun oli pakko ottaa se mukaan ja se on Nitalle tosi simppeli, oikeesti melkeen parempi ku mikä mul tääl kotona oli =)
 

Yhteistyössä