TYKS hoidot 2013!

ajattelin vähän kertoa itestäni eli mulla on diagnositu pcos vuonna 2009 sen jälkeen syöty e-pillereitä ja ne vaihdettiin sitten laastariin helmikuussa 2011 ja siitä alkoi sitten jatkuvat päänsäryt puol vuotta sitä kestin ja sit alkoi kypsyy ajatus et jos jätettäisiin ehkäisy kokonaan pois elokuussa 2011 jäi sitten pois ja siitä asti ollaan yritetty lasta mä kävin jo alkuvuodesta 2012 gynen juttusil mut oli sitä mieltä et katotaa sinne asti jolloin tulee vuos yritystä täyteen.
Marraskuussa 2012 menin uudestaa gynen juttusil ja silloin saatiin sitten lähete tyksiin ja mieheltä katottiin simpat jotka on ymmärtääkseni ihan ok:t eli varsinainen vika johtuu minusta tällä hetkellä. Marraskuusta asti oon syöny sit primoja jotka pitää kierron tasaisena, eka käynti tyksiin on tosiaan 20.2 sen jälkeen ollaan toivon mukaan viisaampia.
 
Helistin 38, mulla on myös ovulaation aikana ollut kipuiluja toispuoleisesti mutta ei ne kovia kipuja ole ollut ja silloin jos on ollut kovia kipuja munasarjoissa, on siellä ollut kysta. Niitä mulla on ollut usein ja varsinkin puhjetessa on aiheuttanut aika kovaakin kipua. Mutta kyllä olen kuullut, että jotkut tuntee ovulaation hyvinkin selvästi just ihan kipunakin.

hannuliini, toivottavasti teillä lähtee homma hyvin etenemään ensikäynnin jälkeen!

Täällä on Menopurista tullut jo pientä oireilua... Yksi yö heräsin kamalaan pahaan oloon, alavatsaan sattui ja lähdin vessaan oksentamaan. Oksennusta ei kuitenkaan tullut ja jonkun ajan kuluttua olo oli taas normaali. Oikealla puolella munasarjoissa on tuntunut pientä vihlomista, liekö siellä sit joku lähtenyt kasvamaan. Toivottavasti. Jännittää kovasti ensi viikon uä. Toivottavasti omalla estrogeenitoiminnalla olisi hyvä vaikutus limakalvoon. Onko kellään tietoa siitä miten Menopurin aikana limikset on kasvanut?

Sunnuntaita kaikille!
 
Lisään nyt tämänkin vielä.


Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, ??
Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013

PIINAILIJAT:

83_yrittäjä


PLUSSANNEET!!
 
Lisään nyt tämänkin vielä.


Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, ??
Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013
Maikki1985.....*27.......*1..........*TSSG helmikuussa?

PIINAILIJAT:

83_yrittäjä


PLUSSANNEET!!
 
Heippa!
Ilmoittaudun mukaan vaikka juuri nyt en ole tyksin puolella. Saimme lähetteen viime vuonna tyksiin ,mutta jonojen vuoksi päätimme aloittaa yksityiseltä puolelta.
Eli olen 31v ja ensimmäistä lasta olemme toivoneet marraskuusta 2011 asti. Minulla todettiin pco ja ongelmani on munasarjojen toiminnassa. En ovuloi tai ts. munasolu ei irtoa vaikkakin kypsyy.
Minulla on lääkityksenä glucophage, terolut ja Femar(clomeja vastaava). Aukiolotutkimus on tehty ja nyt on ovulaatio induktiot käynnissä.
Raskasta aikaa...kuten varmasti tiedätte. :)
Bongasin ensimmäisen kunnon oviksen viikko sitten joten vielä viikko jännitystä ja sitten uusi pettymys.. :headwall:
 
83yrittäjä: Joko oot testaillut? :heart:

HelgeR: Pahoittelut keskenmenosta! :'( :hug: Luulis, että suunnittelukäynnille ainakin pääsis tyksiin ennen kesätaukoa. Toivotaan parasta, ja jaksuja kovasti!!

LaaL: Siis mitkä ihmeen jonot tyksissä? :O Mä oon siis ollut pois nyt tyksin hoidoista, kun ensimmäisestä ivf:stä tärppäs, mut nyt menossa takas, eikä mulle mistään jonoista ainakaan puhuttu.

Helistin83: Ei mulla ainakaan oo koskaan ollu minkäänlaisia oviskipuja, en oo koskaan mitään ovuloimista ees huomannu, vaikka mulla niitä kiinnikkeitä ilmeisesti munanjohtimissa oli. Eli eikai se mistään kiinnikkeistä välttämättä kerro. Oon kans kuullu, että monet tuntee oviksen ihan kipunakin, ihan "normaalit" ihmiset ;) Joten dont worry! :)

Huomenna sitte ois tyks-päivä... vähän jäskättää, saanko vinguttua pas:in jo seuraavaan kiertoon...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Yritän päivitellä tota listaa aina tonne etusivullekkin sitten, ni sieltä on helppo kattoo, missä mennään... kertokaa, jos jotain oon laittanu väärin! Aika paljon meitä tähänkin ketjuun löytyi. Aika monella pco muuten, ja selittämättömiäkin on monta. Itestä tuntuu nyt tosi oudolta, kun selittämättömyys on ohi, samoin luomuhaaveet! :(
 
Juu puhdasta nollaa puhallettiin taas tähänkin päivään. Tulos oli jo tiedossa tietysti etukäteen koska näkyishän tuo jo pissitestissä monta päivää etukäteen jos olis näkyäkseen. Nyt sitten vaan peukut pystyyn että seuraavaan siirtoon pysyis alkiot sulatuksessa ehjänä ja jatkaisivat jakaantumistaan. Seuraavaan negan jälkeen luultavasti yks kierros yksityisellä...

Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, ??
Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
83_yrittäjä.....*29........*1.........*2.IVF/2.PAS helmikuussa

PIINAILIJAT:
 
Yrittäjä83, olen pahoillani negasta.. Ehdottomasti peukut pystyyn seuraavan hoidon puolesta.

LaaL, tervetuloa mukaan ja voimia vielä viikon piinailuun. Hyvä, että kunnon ovis sentään tuli!

Täältä terveisiä ultrasta. Menopurilla oli vastetta (jee!) ja yhteensä kolme rakkulaa näkyi kasvamassa. Olen kyllä tyytyväinen ja niin oli lääkärikin. Tuntuu niin hienolta, että joku homma toimii tässä rikkinäisessä kehossani. Limis oli tietenkin tapansa mukaan erittäin ohut ja tuskin kovin kummoiseksi tuleekaan mutta kasvatellaan, kasvatellaan... Joten eiköhän me ovulaatiokin tähän kiertoon saada, hui! Tällä viikolla vielä takaisin seuraavaan ultraan. Vaikka raskautumistodennäköisyydet ovat aikas minimaaliset, olen silti kiitollinen että parempaan suuntaan ollaan menossa.
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, helmi-maaliskuu 2013
Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
83_yrittäjä.....*29........*1......... *2.IVF/2.PAS helmikuussa

PIINAILIJAT:


83yrittäjä: Pahoittelut negasta! :hug: Tehdäänkö seuraava pas heti seuraavaan kiertoon? Kovasti tsemppiaä!!

SusannaO: Oijoi, hienoa että homma etenee ja kroppa toimii!! Nyt vaan toivotaan parasta!! Tsemppejä sinnekkin!! :)

Omaa napaa: Tänään oli jälkitarkastus, kaikki hyvin. :) Ja oli muuten Varpu lääkärinä, hyvä etten mä halannu sitä siitä hyvästä, että se oli paikalla eikä joku tympee Johansson! :D Ja kaikkein paras juttu oli, että seuraavaan pas:iin pääsen jo tulevaan kiertoon!! :) Eli noin kahen viikon päästä, huomenna taitaa olla kp1!! Nyt jo vähän tiputtelee. Että mua jänskättää!! Huiiiih!! Ihanaa päästä taas tositoimiin!!

Hyvää yötä tytöt, ja jaksuja kaikille! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, helmi-maaliskuu 2013
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
83_yrittäjä.....*29........*1......... *2.IVF/2.PAS helmikuussa

PIINAILIJAT

Noniin...joidenkin suhteet tämän kestää, joidenkin ei. Tällä hetkellä tuntuu että me kuulutaan jälkimmäisiin:| Niin tai näin, nyt jää ainakin nämä yritykset hyväksi toviksi. Elämä ensin reilaan, yksin tai erillään, ja sitten katsotaan taas mitä elämä tuo.
Onnea ja jaksamista teille kaikille, toivotaan että onni on myötä hoidoissa!:heart:
 
Kurja juttu että teillä kävi noin!
Mut todellakin, suhde kuntoon, asiat selviksi niin sitten uusi katsaus.

Tyksilläjän on tarjolla lapsettomuuteen erikoistunut psykologi, entä jos kävisitte siellä juttelemassa ensin? Josko sieltä löytyis hyviä neuvoja miten jatkaa?

Paljon jaksamisia sulle!
 
Manuliina, todella ikävää kuulla teidän tilanteestanne! Paljon voimia siihen. Toivottavasti kaikki kääntyy lopulta parhain päin, tavalla tai toisella. Ei ole varmasti helppo tilanne. Kaikkea hyvää sinulle jatkoon!

Sera2010, voi kun hienoja uutisia, mahtavaa!! Ei kun nokka kohti uutta mahdollisuutta :)

Täällä ollaan päästy oviksen tikutteluun. Tosi jännää... Nyt kp 15 ja vielä negaa näyttää. Toisessa ultrassa näkyi yksi hyvännäköinen folli, toivotaan että pian sieltä munasolu irtoaisi ja päästäisiin toden teolla yrittämään.

Viikonloppuja kaikille!
 
Meillä olisi keskiviikkona eka käynti tonne tyksiin vähän kyl jännittää ja keskiviikkona varmaan vielä enemmän, mies tulee mukaan sinne ja järjesti sitä vasten vapaata töistä et pääsee mukaan. Toivon mukaan keskiviikon jälkeen ollaan viisampia et päästäis tosi hommii et se pikkunen jossain vaiheessa tulisi. Kuinka moni teidän lähipiiristä tietää et ootte ollu tai menossa lapsettomuustutkimuksiin? Mulla tietää yks kaveri ainoastaan tästä hommasta kun mä en jaa jotenkin jaksa niitä ikuisia uteluita ja kyselyitä et mielummin kertoo sit kun on jotain kerrottavaa.. Saako ekalla kerralla jo jonkut reseptit mukaan et hommassa mennää eteenpäin vai tuleeko sinne sit myöhemmin viel uus aika?
 
Teillä on siis se aloituskäynti?
Mua jännitti kanssa eka käynti, onneks mies oli mukana, itkuskelin siinä odottaessa, en kyllä tiedä mitä.
Ensin käytiin läpi molempien tiedot, sit mun sisätutkimus ja ultraus ja sit kerrottiin miten jatketaan..
Eli emme saaneet sieltä mitään reseptejä, tiedot vain että ensin aukiolotutkimukseen ja sen jälkeen aloitetaan muut hoidot..

Toki eri asia varmaan on jos jotain häikkää löytyy jostain, niin siihen varmaan saa samantien apua? Mut jos mitään syytä ei kummastakaan löydy, kuten meillä, niin ei saa vielä mitään hoitoja..

Itse olen nyt kaks aukiolotutkimus aikaa menettänyt, kun ensin oli tyksin sulku just siihen aikaan ja viimeksi ovuloin. Nyt katson joko kolmas kerta toden sanoo eli parin viikon päästä tutkimukseen, ja jos sekin peruuntuu niin aloitetaan suoraan hoidot!

Kannattaa muuten kysellä just et mitä ensin tapahtuu, ja mitä jos joku hoito menee ohi suun niin millä sitten jatketaan. Eli kannattaa heti kysyä tarkempaa hoitosuunnitelmaa, että itselle jää varma olo kun tiedät mitä tapahtuu ja millä aikataululla suurinpiirtein.

Itse siis olin niin jännittyneenä etten hokannut kysyä että mitä sitten jos en aukiolotutkimukseen pääse, jos siis oon venaillut jo pari kuukautta, niin voisko siinä välissä tehdä jotain muita hoitoja tms ja mitä hoitoja vai joudunko oottelemaan vaikka puolvuotta ilman muita toimenpiteitä, kunhan tutkimus tehdään.,

Onneksi sinne voi myös soittaa ja kysellä jatkosta, jos epävarmuuksia, mut tän erikoishoitajan linjojen läpi pääsy on välillä aika vaikeaa..
 
Mulla on siis todettu tyksissä muutama vuos sitten monirakkulaoireyhtymä et olis kivaa jos pääsis tässä hommassakin vähän eteenpäin mä oon syönyt tässä koht vuoden päivät säännöllisesti sitä primolutia et olis edes noi kierrot vähän säännöllisiä mut mä luulen et mulla on enempi myös ongelmia tolla ovulaatiotasolla et vaikka kierrot on nyt ollut tolla lääkkeellä säännöllisiä niin en oo raskaaksi tullut.
Mähän kävin tossa tammikuun puolella antemassa verikokeita ku ne kattoo kaikenlaisia arvoja en edes muista mitä niissä labroissa oli.
 
Ok, no sitten en osaa sanoa et millä tavalla asiat etenee..
Mut toivottavasti asioille alkaa tapahtua jotain samantien!

On

Tänään alkoi tiputtelu, eli huomenna kp 1.. Joka tarkoittaa sitä että 26.2 pääsen aukiolotutkimukseen, kp silloin olis 9. Ei voi käydä sellaista tuuria että ovuloin juuri tuolloin.. Viimeksi tutkimus oli kp 11, ovulaatiotikku näytti plussaa jo kp 10.. Toivon todella ettei taas käy niin! En aijo edes ajatella, niin huono tuuri ei voi olla..

Seuraava ovis tuon tutkimuksen jälkeen on kun ollaan lomailemassa.. Eli vissiin sitten hoidot alkaa vasta huhtikuussa, ellei toi tutkimus hyödytä mitään.
 
Moikka!! Aattelin, et josko tänne saisin liittyä... Elikkäs meille tehty eka pas vuonna 2010 josta syntyi poika joka juuri ystävänpäivänä täytti 2vee! Nytten sitten 7.2 tehtiin toinen pas joten tällä hetkellä piinaillaan pp9 ja tänään testattu tyylipuhdas nega... :( joo tiedän ajoissa varmaan, mutta tosiaan viime kerralla näkyi jo näillä päivillä plussa testissä! Joten nyt jotenkin peli menetetty olo kun ei tuntemuksiakaan suuntaan eikä toiseen. Onko vielä toivoa saada plussa?
 
Viimeksi muokattu:
meitä alkaa olemaan täällä jo aikamoinen porukka kun lisääkin tulee välillä. Se olis taas uus viikko ja uudet kujeet. Paljonko siihen aloitus käyntii on tyksin puolesta varattu aikaa? Mä reagoin jännitykseen nykyään ihan erilailla kuin joskus ennen nykyää mulla tulee siitä tosi paha olo ja sit meinaa myös oksennus tulla. Toisaalta se on aika mielenkiintoista et jos ne tekee sisäultran siel myös niin on kiva nähdä et missä mennää et onko rakkulat vähentyneet taikka se onko niitä tullu lisää ja myös se et onko mun hormoniarvot ihan miten sattuu vai onko ne jossain raja-arvojen sisäpuolella. Yritetään kysellä kaikenlaista mut se on eriasia muistaako kysyä tai jos muistaa niin kuin pal siitäkin menee sit ohi.

Miten ne muuten tuolla suhtautuu siihen jos pari ei oo naimisissa vaan elää avoliitossa? Ainoa mikä siinä sit joskus eroaa on se et jos se lapsi saadaa et mies joutuu tunnustaa sen lapsen. Mä en ainakaa aijo ottaa mitään stressiä siitä asiasta koska meil ei oo mikään kiire mennä sinne naimisii ja tiedän sellaisiakin pareja ketä on vuos kaudet yhdessä mut ei sit vaa jostain kumman syystä menny naimisii.
 
Mekin ollaan avoliitossa, tai no kihloissa, mut ei se siihen suhtautumiseen vaikura. Sit tietysti jos ette asuis saman katon alla, niin hoitoihin ei pääse. Näin ainakin terveyskeskuksessa mulle sanottiin..

Oliskohan peräti tunnin aika varattu? Meillä tais mennä lähemmäs tunti.

Voithan sä etukäteen laittaa vaik kysymyksiä ylös paperille.. Eihän siinä välttämättä paljoa mieleen jää, mut itselle ois ollu hyötyä jos olisin kysynyt aikatauluista. Miten edetään, ja pystyykö niitä tekemään joka kuukausi jne. Se ettei tarvi panikoida kun ei pääsekkään moneen kuukauteen hoitoihin, et voiko niiden välissä koittaa jotain muuta..
 
Manuliina: Mitäh??!! Voi ei! :'( Haleja ja jaksuja, toivottavasti kaikki selviää vielä parhain päin! :hug:

SusannaO: Tsemppivä!! :) Joko ovis on löytyny? Mä pelkään nyt, että mulla ovis osuu tässä kierrossa just torstai-päivälle, mikä on ainut päivä, millon se EI sais tulla!! :( Tyksissä kun ei viikonloppusin mitää hoitoja tehä... Viikon päästä on ultra, katotaan, miltä sillon näyttää ja toivotaan ovista sitte keskiviikoks tai perjantaiks! :)

Burana: Tervetuloa! :) Toivotaan, että se vielä plussaks muuttuis!! :) Saako udella, mikä teillä lapsettomuuden syynä? Samana vuonna syntyneet esikoiset meillä muuten, toivottavasti myös kakkoset ois :D

hannuliini: Tsemppiä sullekkin, rohkeesti sinne alotuskäynnille vaan kyselemään kaikkea mahdollista, sitte helpottaa, kun homma taas etenee :)

maikki1985: Toivottavasti nyt sitten vihdoin pääset sinne aukiolotutkimuksiin! :) Miks ovuloiminen estää muka aukiolotutkimuksen tekemisen? :O
 
Kyllä, täällä on tänään hymyilty kilpaa ovistestin kanssa, joten LH-huippu on kuin onkin bongattu! Olen siitä niin iloinen! Monille se on hyvin tavanomainen asia mutta minulle kaikkea muuta kuin sitä, hyvin harvinaista herkkua! Joten tänään ja huomenna on vilskettä vällyjen välissä ja sitten piinailu alkakoon, jaiks! :)

Burana, tervetuloa mukaan! Onhan tup pp9 vähän aikainen, joten voihan tuo vielä plussaksi muuttuakin. Eihän sitä tiedä. Toivotaan ainakin näin!

hannuliini, tsemppiä ensikäynnille! Niin kuin jo mainittiinkin, kannattaa vaikka kirjoittaa ylös ne kaikki kysymykset joihin haluaa vastauksia. Itse tein joskus niin ja se helpotti kyllä. Mulla ainakin on usein siellä pää ihan tyhjä ja sit kun pääsee kotiin, muistaa kaiken sen mitä piti kysyä.

maikki1985, toivotaan hieman myöhäisempää ovista sulle tähän kiertoon, että pääset vihdoin tutkimukseen!
 
Sera

En tarkkaan tiedä miksei sitä oviksen aikana tehdä, oisko kyse siitä et sit menettää siltä kierrolta oviksen, tai onko sitten niin että jos simpat on kerinnyt hyökkäämään munasolun kimppuun ja se kulkeutuukin tutkimuksessa väärään paikkaan ja koittaa kiinnittyä muualle, tulis siis kohdun ulkoinen raskaus, niin sehän tekee aikamoista tuhoa..
Siksi uskon ettei sellaista riskiä haluta ottaa..

Susanna

Juu samaa toivon, josko vihdoin.. Miehen kanssa myös puhuttiin että jos tulevan oviksen jälkeen seuraavalla kierrolla ovis sattuu ajoittumaan meidän matka-ajankohtaan, niin siirretään reissua viikkolla eteenpäin, niin päästään ehkä koittamaan jotain hoitoa sillekkin kierrolle..
Toisaalta paljoa ei pysty ennustamaan kun kierto heittelee.. Mut toisaalta olis se kai hyvä hyödyntää se ovis lomailujen merkeissä, kun röörit on puunattu, josko luomuna sattuiskin raskautumaan..

Niin ja susanna
Peukut on pystyssä josko hymynaama tuottais tuloksia! ;)
 
maikki1985, kiitos paljon! Toivotaan näin :)

No tuosta minäkin olen kuullut, että aukiolotutkimuksen jälkeen kuulemma kannattaakin ovis hyödyntää kun on tuubat mahdollisesti hyvin huuhdeltu ja auki. Niin niitä luomuyllätyksiä on tosiaan joillekin kuulemma tullut. Ja jos sellaista ei tule niin toivottavasti pääsette nopeasti aloittamaan jotain hoitoa.

Tsemppiä ;)
 
Heipsan! Joo elikkäs meillä vika minussa tuubat tukkeessa! Elikkä vähän taustaa... Meillä siis ennestään 2 luomu poikaa ja kolmas on hoidoilla ja nyt tosiaan toivotaan pikku nelosta... Tiedän että kuulostaa varmaan jonkun mielestä todella tyhmältä että miksi olette hoidoissa jos teillä jo on niin monta lasta?!? Nyt menossa pp12 eikä tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, itse en enää jaksa plussaan luottaa, mutta jos se perjantaina veritestissä pärähtää niin todellakin olen yllättynyt ja onnellinen! Meillä vielä pakkasessa jäljellä 5 alkiota odotelemassa. Ne kaikki saamme käyttää sitten meitä ei enään hoideta tyksissä. Minkä ymmärrän täysin lapsi luvun vuoksi! Plussa tuulia kaikille hirmusti!!!!
 

Yhteistyössä