TYKS hoidot 2013!

Tänään tuli siellä tyksisä käytyä se oli jotenkin kylmä tyly käynti lähinnä lääkärin puolelta muutama kilo pitäis saada tiputettua mun pitäis käydä labrassa antamassa paastosokeri arvot ja sen jälkeen alotan metformin lääkkeen syöminen ja sen jälkeen kun oon noi kilot saanut pois niin jos en oo ton metformin kuurin aikana tullu raskaaks niin sit sen jälkeen aloitetaan niiden ovulaatiota stimuloivien lääkkeiden syöminen ainut positiivinen asia minkä se lääkäri sanos oli se et ku ollaan vielä niin nuoria.
 
Hannuliini

Kurjaa, jäi varmaan paha maku suuhun! Mut tuo taitaa olla sama asia kuin että tupakoiviakaan ei hoideta, keskenmenoriskin vuoksi. Tuohan lisää alun keskenmenoriskiä, siis tuo pcos..eli on varmasti ihan hyvä että yrität ensin tiputtaa sen muutaman kilon, joka lisää mahiksia raskautua ilman lääkkeitä ja pienetää tosiaan riskiä keskenmenoon.
Tiedän että se ketuttaa, kun olisi toivonut asioiden eduistyvän! Koita jaksaa!

Toivottavasti saatte plussauutisia ennenkun tyksin rumbaan joutuisitte!
 
Ei se edes sanonu juurikaan mitään niistä labroista ja sit ku se teki ultran niin ei mitään siitäkään maininnu et oliks siel kaikki ok. Onks ne kaikki tyksin lääkärit yhtä kylmiä? Jotenkin olisin odottanut sellaista tietynlaista ymmärrystä ja kannustusta, mut enemmän tuli sellaista syyttävällä sormella osoittamista, ei me edes käyty niitä lappuja läpi jotka täytettiin et olisin voinu mennä ihan hyvin yksin sinne vastaanotolle.
 
Hannuliini> Tsemppiä projektiin... Tää on just tylsää kun sitä tyksiä niin paljon odotetaan ja ajatellaan suuria ja sitten tuleekin kylmä vastaus ja kohta valkenee yleensäkin se hitaus.... Meillä 2,5v tyksiä takana... ehkä viel vuos jäljellä ennen kun nostavat kädet pystyyn... Ja meillä siis lähdettiin suoraan oikeestaan insseihin koska oli clomit käytetty jo aiemmin niin taidettiin yks clomikierto ultrata vielä siellä ja sitten piikit kouraan.

Meillä vedettiin myös kolme inssiä vaikka usein tekevät sen neljä... Eli siinä säästettiin sentään yksi turha kuukausi silloin... Katsotaan mitä nyt sitten tapahtuu jos saan ensviikolla haettua viimiset pakkasesta.
 
Mul tuli ehkä joku liukuhihnamainen olo et lääkärinä oli nainen mut silti oli odotukset vähän korkeella. 8kg pois sais kyl enempikin lähteä, et sit mä joudun viel tyksissä vaa`alle et on oikeesti lähteny ne kilot pois. Tuntuuks teist toisista se sisäultra jotenkin epämielyttävältä eilen ainakin tuntus ja tunne oli enemmän oikealla puolella. Mul kirjotettiin 2*100kpl niit metuja ja tavoteannos olis et söisin 3kpl päivässä 1 aamulla ja 2 illalla mut ens alkuu voi ottaa 1 aamul ja 1 illalla ja sit kun maha kestää niin nostetaa siihen 3 kpl. Onks joku syöny niitä metuja kenellä pco? Mieskin nyt jotenkin heräs siihen kun kuuli sen lääkriltä et muutama kilo pois et mä luulen et siltä saan kyl tukea tähän projektiin.
Ja jos kuulemma tulen niiden metujen aikana raskaaksi niin sit vaa soitto heille niin pääsee ultraa sinne ainoa positiivinen puoli ehkä. Kun vaa ite pääsis näistä infektiokierteistä taas pois niin pystyis ihan erinlailla liikkumaan ja käymään jumpissa taas oikeen urakalla mähän oli muutaman vuos sit aika hyvässä kunnossa mut kun liikunta jäi ajan puutteen vuoksi niin muutama kilo tuli takas. Mä olen yhel kaveril joka on kylläkin mies puolinen ja ainut mun kaveripiirissä kun tietää tästä hommasta niin sanosin et kaikkein positiivisin asia on se et parisuhde on säilynyt et joku muu olis vaa voinu ottaa ja lähtee et ei halua ryhtyä tälläseen projektiin.
 
Heips! Tänään pp14 ja en ole testannut, kun testasin pp11 tyylipuhtaan negan niin en tänään halunnut siä yksinäistä viiva tujotella joten kävin aamulla veritestissä ja iltapäivällä soitan vastauksesta jonka jo kyllä tiedänkin nega sieltä tulee!! Olotila ei mitään ei menkkaoloja eikä mitään raskauteen viittavaa. Toki olen ollut alkuviikosta vatsataudissa ja sen perään iski hirveä flussa ja mä en ikinä ole kipee en oikeestaa koskaan!! Hyvät viikonloput kaikille! :)
 
Burana

Miten kävi?

Hannuliini

Kun nuo tyksin jonot tietää, niin tiedostin jo alussa et varmaan aika liukuhihnameiningillä mennään.. Mut ihan suht positiivinen kuva jäi ekasta käynnistä.. Koen olevani ihan hyvissä käsissä..

Mut kovasti tsemppiä et teiän projekti etenee nopeasti ja jos vielä luomuplussan tempaisee niin se olisi hienoa.
 
sitä mäkin toivon koska kaikki olis helpompaa jos ei tartte alkaa niitä ovulaatiolääkkeitä syömää, mä sain vasta 7.3 labra-ajan mut ajattelin mennä jo ma ilman ajanvarausta ja mä perun sit ton 7päivän niin voin jo alkaa maanantaina niitä metuja syömää.
Kun joskus aikasemmin olen ollu naistenpolin asiakas noin. 4 vuotta sitten niin siel oli sillo mul osus kohdal pal erilaisimpia lääkäreitä jotka oli lämminhenkisiä, kun olin viimisen kerran kontrollissa siel niin sillo osus yks mieslääkäri vuoroon ja se oli aika positiivinen sillo kaikille asioille ja sil oli positiivinen asenne siihenkin et jos niit lapsia ei sit joskus kuulu ku se jo mulle sillo selitti.
 
Heips! No negahan se oli, mut olinkin jo varatunut siihen koska viime pas tosiaan plussasin pojasta jo viikko siiron jälkeen! Mut eteenpäin mennään nyt odotellaan et vuoto alkaa ja päästään seuraavaan siirtoon! Meillähän pakkasessa tosiaan on vielä 5 huurunenää odotelemassa! Ajattelin olla niin hurja ja kysästä kahden alkion siirtoa vaikka ovat tyrmänneet tyksissä ne mun kohdallani kun alkiot on kuulemma niin vilkkaita.. En sitten tiedä miten se vaikuttaa?!?
 
Burana, pahoittelut negasta. Onneksi teillä on vielä noin monta huurunenää odottamassa, toivotaan kovasti että joku heistä lähtisi kohdussa kasvamaan! Onko siinä kahden siirtämisessä paljonkin eroja eri ihmisten kohdalla, että joillekin suostutaan siirtämään kaksi ja joillekin ei? Tyksissä taitaa olla se päälinja, että pääsääntöisesti vain yksi siirretään?

hannuliini, ikävä kuulla, että ensikäynti oli noin kurja! Toivottavasti jatkossa jää parempi mieli. Kannattaa todella paljon kysellä itse, niin tyhmää kuin se onkin mutta joidenkin kohdalla täytyy pitää enemmän itse puoliaan. Jos lääkäri ei esim. ultratessa puhu mitään niin kannattaa tomerasti kysyä, että mitä siellä näkyy. Sinun kehosi se kuitenkin on ja sinulla on oikeus tietää missä mennään. Tsemppiä!

Omia kuulumisia sen verran, että täällä piinailut jatkuu... Ovistesti oli tosiaan positiivinen maanantaina, joten ensi viikon lopussa tietää miten meidän kävi. Hieman rupes yöllä kyllä sydäntä tykyttämään kun alavatsaan ja nivusiin juili jonkin verran ja juuri edellisenä päivänä olin lueskellut kalenteriani siltä ajalta kun yritimme esikoista ja siinä onnistuneessa kierrossa tunsin juuri samanlaisia tuntemuksia myös noin viikko oviksesta. Aamulla vielä laskeskelin, että nyt oli päivälleen sama aika kulunut ovisplussasta kuin silloin... huh. Kyllähän se sydän haaveilee ja liitelee ties missä mutta pää on ikuinen realisti tai pessimisti enemmänkin. Joten ei auta muu kuin odotella ensi viikkoon. Olisihan se vallan mahtavaa ja niin ihmeellistä, jos tässä hyvin kävisi. Ihme jo tämäkin, että olemme tässä pisteessä. Pitäkää peukkuja!
 
Viimeksi muokattu:
Burana

Pahoittelut ettei tärpännyt, toivottavasti seuraavalla kerralla tulee parempia uutisia!

Susannao
No huhhuh, nyt vasta jännät paikat on kun juilimistakin tunsit.. Peukut on pystyssä!

Tarviikohan mun muuta muistaa aukiolo tutkimuksesta kuin et buranaa tunti ennen.. Ei mulle ainakaan muita ohjeita annettu..
Hui kun se aika lähestyy nopeesti..
 
Hannuliini: Paljonko sinulla on ylipainoa? (jo saa udella =) )
Minä sain metformiinit (glucophage) väestöliitolta käyttööni ja minulla on siis pco.
Olen joulusta asti syönyt niitä. Annos piti olla 1,5tbl päivässä...MUTTA. Mä en pysty syömään kuin tuota ensimmäistä puolikasta jolla aloitin. (yllättävälla annoksella sulle määrättiin aloitus)
Lisäsin annostani kokonaiseen tablettiin jolloin sokeriarvoni romahtivat niin alas, että sain hypoglykeemisen kohtauksen. Tämän ei pitäisi olla mahdollista glucophage-lääkkeillä, mutta minulla on verensokerimittari kotona jolla seuraan sokereitani(suvussa paljon diabetesta) joten todella näin miten sokerit putosivat vaarallisen alas.. :(
En ole kuullut että kenelläkään olisi näin käynyt, eikä lääkärinikään, mutta kehoitan siis olemaan tarkkana, että syöt ainakin säännöllisesti ja pidät aina mukanasi jotain millä nostaa sokereita, jos olotila heikkenee. : /
Minulla ylipainoa on 10-15kg, mutta olen hyvin liikunnallinen plösö. :LOL:

Mun ovulaatiota buustaillaan lääkkeillä ja nyt se onkin toiminut, mutta ei ole vielä tärpännyt.. :| Yritystä vuoden 2011 lopusta alkaen..ja ikää 31v.
 
Laal: Kiitos varoituksesta täytyy olla tarkkana ja pitää kassissa jotain rusinoita tai jotain muuta. Ei mulla kauheesti niitä kiloja ole maksimassaan 20kg ku pitäis saada ja kyl mä pois saan kun alotan taas uudestaa kunnolla liikkumaan 8kg pitäis saada pois niin sit tyksissä voidaan aloittaa hoidot jollen tuu tolla raskaaks. Mua enemmän peloteltii et mitä voi mulle tai lapselle tapahtua jos nyt tulisin raskaaks. kuin alas sul meni ne sokeriarvot? aika jännä et mul tupla isompi annos ku sulla mut ajattelin alottaa sen sillai 1-1 ja sit myöhemmin nostaa sen siihen 1-2 onks se lääke sul auttanut tukemaan painon pudotusta?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Joskos minäkin tänne ryhmään uskaltaudun:) Tyksissä käyty syyskuussa 2012 ekalla käynnillä. Sieltä sain mukaan Metformiiniä, niitä söin 300 kpl, eli tammikuun puoleen väliin. Tammikuussa ei raskaus ollut alkanut ja sain uuden ajan 27.2
Taustalla 2009 diagnosoitu PCO, ylipainoa ei ole nyt, eikä koskaan ollutkaan.

Keskiviikkona tosiaan uus aika, jänskättää, että mitä seuraavaksi tapahtuu. Clomeja kaiketi, koska niistä oli jo ekalla käynnillä puhetta. Syksyllä valitsin kuitenkin metut, (joka nyt vähän harmittaa) koska lääkäri vakuutteli, että uskoo raskauden jo niillä alkavan.

hannuliinille sen verran että mä söin metuja ekan viikon 1 aamulla, seuraavalla viikolla 1 aamullla+1 illalla ja sen jälkeen 3 tablettia päivässä, 8 h välein. Ja mitään eroa en tosiaan huomannut kun söin näitä verrattuna että en syönyt.



Laitetaanpa tämäkin tänne

Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, ??
Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
takkuapina.....*26.......*1..........* ??

PIINAILIJAT:

83_yrittäjä


PLUSSANNEET!!
 
Hannuliini: Mä huomasin jo puolikkaalla, että sellainen iltasyömisen himo hieman laantui. Tuttavallani on 2,5tbl/vrk ja hän huomasi saman, mutta sen lisäksi hänelle tuli pientä kuvotusta. (hänellä toki ylipainoakin on lähemmäs 50kg)
Sen minkä parhaiten itse huomaan, että aiemmin pystyi syömään ison annoksen herkkuja, nyt tulee huono olo paljon aiemmin eli annoskoko pysyy pienempänä. Kohdallani paino putosi 3-4kg lähes kuukaudessa tekemättä mitään ylimääräistä. :)
Onko Tyksissä painoindeksin rajana yhä 35?

Tsemppiä!! :)
 
Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, ??
Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
takkuapina.....*26.......*1..........* ??
LaaL.............*31.......*1..........* 2. OI meneillään
PIINAILIJAT:

83_yrittäjä
 
Mullahan ei se 35 raja ees ollu lähelläkään et siit olis jääny kiinni mut se lääkäri halus nyt kokeilla et jos ne tois mulle säännöllisen kierron ja siten kautta sen ovulaation ja raskauden mut katotaa kluin käy.. sitten tänään aamulla käyty labrassa loppuviikosta soittelen sinne niistä tuloksista soitanko siihen erikoissairaanhoitajan numeroon?
 
takkuapina, tervetuloa joukkoon mukaan! Toivotaan kovasti, että hoidot toisivat pian toivotun tuloksen. Toivottavasti clomit auttavat!

Buranalle tsemppiä alkavaan kiertoon ja seuraavaan PAS:siin, toivottavasti on onnekas kerta!

Täällä piinailut jatkuu, pitkä on viikko... ;)
 
Mä jo ehtisin tossa päivällä ajattelemaan kun otin aamulla sen yhden metun et mun maha ainakin sietää niitä mut sit todellisuus alko kun pomo oli töissä käymässä niin siinä se et ekat oireet ilmaantus kun maha alko muljaamaan.
SusannaO: Tsemppiä piinailuihin toivottavasti kaikki menee hyvin. :)
 
Moikka kaikki! :)

SusannaO: Kovasti tsemppiä loppupiinaan!! :) Mikäs päivä aattelit testailla? Heti sitte kertomaan meille toivottavasti hurjan iloisia uutisia!! :)

Burana: Eihän se nyt outoa oo neljättä toivoa hoidoilla! On ne vaan niin ihania! :heart: Toivottavasti jostain noista viidestä alkiosta tärppää!! Saako udella, tiedätkö syytä tuubien tukkeentumiseen? Jos siis kaksi luomulastakin on? Mulla siis kans oli melko tukossa tuubat ( mitä ei kylläkään tiedetty ennen viime syksyistä kohdunulkoista! ) ja nyt siis molemmat tuubat poistettu. Ja ekasta pas:sta 2011 syntynyt poika mullakin :)

Mä kävin eilen tyksissä ultrassa, kp12. 10,5mm limis ja yks 16mm folli, siirto tehdään, kun ovis on bongailtu. Toivottavasti ei oo torstaina ovis, mut silti kuulemma tehdään siirto maanantaina, koska alkioita on niin paljon. Mut peukut pystyyn, et ovis ois jo huomenna!! :) Pääsis jo perjantaina siirtoon!! IIIK!! :D
 
Jaahas... nyt jännittää päästäänkö siirtoon asti... Keskiviikkona pistetään sulatukseen meidän vimoset tältä kierrokselta ja pelkään että ei selvii torstain siirtoon... :(

Lugeja tungetaan 1 per ilta verikokeeseen asti eli 14 päivää siirrosta
 
83yrittäjä: Tsemppiä ja onnea kovasti, toivottavasti siirtoon pääset!! Päivänkö ne vaan sulaa? Hitto, mä en muista enää mitään noista siirtohommista!! Minkälaisia teijän alkiot on? Siirretäänkö kaks? Me peukutetaan ainakin täällä sun puolesta, ja jaksetaan toivoa, jos ite et jaksa olla toiveikas! :hug:
 

Yhteistyössä