TYKS hoidot 2013!

Kuten arvelin tai tiesinkin, että ei ollut onni myöten tässäkään kierrossa. Vuoto alkoi eilen :( Meillä oli sopivasti kolmen lapsen perhe kylässä vkl ja heistä nuorimmainen vasta 6vko ja keskimmäinenkin vasta 1,5v. Hieman lisäsi tuskaa mutta jotenkin niin se aina vaan menee. Hedelmättömyyteni iskee kuin märkä rätti vasten kasvoja aina tasaisin väliajoin vaikka kuinka yrittää pysyä positiivisena. Illalla suihkussa itkin niin kauan etten vain enää jaksanut. En niinkään tätä uutta kiertoa vaan tätä kaikkea, mitä jo tähän asti on koettu. En oikein osannut miehenkään puoleen kääntyä, käperryin vain sisäänpäin ja kirosin rikkinäisen kohtuni. Mutta nyt on jo parempi mieli, kohti uutta kiertoa vain. Välillä tekee hyvää antaa vain itkun tulla. Sen jälkeen on parempi olla. Mitä sitä turhaan teeskentelemään. Musta tuntuu, että muutenkin 2014 ois oiva vuosi saada vauva ;)

Voi Maikki, lämpimän halauksen kera voin kertoa, että tunteesi kuulostavat niin tutuilta. Meillä on käyty samat asiat läpi niin ennen esikoista kuin nytkin. Miehelleni ja varmasti monille muillekin on vaikeaa olla ikäänkuin sivustaseuraajana. Tuska voi olla sama mutta se kaikki tapahtuu meille naisille. Meille se on niin konkreettista ja tunnemme surummekin eri tavalla. Mies juuri eilenkin sanoi, että tuntee olonsa voimattomaksi kun ei voi tehdä mitään auttaakseen. Ja silloin kun näkee minun itkevän sitä samaa asiaa miljoonatta kertaa, hän tavallaan lamaantuu eikä enää tiedä mitä voisi tehdä tai sanoa, läsnä oleminenkin voi silloin olla vaikeaa. Olen edellisten kanssa todella samaa mieltä, ei kannata stressata stressaamisesta. Se kierto kun raskauduin tyttärestäni ei poikennut muista kierroista millään tavalla, stressasin ihan yhtä maanisesti kuin aina ennenkin. En usko sen olevan syy lapsettomuuteenne. Jos se olisi niin yksinkertaista, aika helppoa olisi...

Meidän hedelmättömyytemmehän on täysin minusta johtuvaa ja joskus se tuntuu tosi pahalta, ettemme voi minun takiani tulla raskaaksi. Tiedän, ettei mies syytä siitä minua vaan omat ajatukseni syyttävät itseäni joskus kun ne eivät enää osaa muuta tehdä. En oikein tiedä kummin on parempi, on toisaalta raskasta tietää syy mutta eipähän toisaalta ole epäselvää miksi näin on. Se tosin on epäselvää miksi näin kävi… ja sitähän voisi kysellä ikuisesti koskaan saamatta vastausta.

No tuli pientä omaakin avautumista, mutta toivottavasti löydätte yhteisen tapanne käsitellä tätä asiaa ja puhua siitä. Lapsettomuus/hedelmättömyys on valtavan raskas asia parisuhteen kantaa mutta se kantaa sen helpommin kuin kukaan yksin.

Sera, :hug: toivottavasti siellä mieli kohenisi pian. Toivoa on!
 
Moikkelis!
Täällä ootellaan menkkoja alkavaks tos 11. pv:n kieppeillä. Sit alkaa piikittely. Eka IVF siis tulossa ja lyhkäsellä kaavalla. Ei tunnu oikeen miltään, odotukset ei oo kovin korkeella. No ainaki se on hyvä, et vihdoin alkaa tapahtuu
Tänään haen lääkkeet kotiin ihmeteltäväks. KELA-katto paukahti saman tien täyteen, eli heti mulle kaikki lääkkeet tänne :LOL:
Lykkäsin itteni tonne jonon jatkoks. Toivottavasti saadaan kaikki nimemme tonne listan viimiseen osioon ;)


Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, ??
Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini....... *24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
Nyysy..........38............*2..........1.IVF huhtikuu
PIINAILIJAT:

83_yrittäjä


PLUSSANNEET!!
 
tyksin reissu takana. munasolua ei ultrates näkynyt. lääkäri sanoi ettei mulla välttis ees joka kk irtoo munasolua, kohtu ym oli ihan ok siin tutkimuksessa. olen jopa pari kiloo saanut poiskin :) terolutit määräs mulle ja sano et jollei ens viikol ala menkat saan aloittaa terot ilman menkkoi ja sit soitan tyksiin et tehään se aukiolotutkimus kun menkat on alkanut. ja sen jälkeen päätetään hoidoista. miehel oli tatska aika sovittu sen nyt joutuu siirtämään tutkimusten ajaksi mut eipä miestä näytä harmittavan. Mites muilla? miten buranalla etenee raskaus
 
Viimeksi muokattu:
sansu> Joutuu siirtämään sen tatskan hoitojen jälkeiseen aikaan.. Jos joutuu ivf hoitoihin niin siinä oli ainakin puoli vuotta jollei enempikin "varoaikaa" tatuoinnin ottamisen kanssa eli hoidot voi siirtyy sen takia... Nimim. 4 vuotta napakorua haaveillut... :D
 
Heissan. Mites täällä muilla menee? eikös jollain ollut piina päiviä lähellä? Mulla on nyt vast ruvennut tulemaan se olo noitten kavereiden lähellä kenel lapsia on. tuntuu pahalta ja aina pysähdyn miettimään kun sen arttu wiskarin uuden biisin kuulen. <3 se on ihana biisi <3 Ja ikinä en oo menkkoi odottanut innolla kuin nyt et sais asiat eteenpäin
 
83yrittäjä: Oho, enpäs tiennykkään tollasta, ettei hoitojen aikana voi tatskaa ottaa :O Mihin se perustyy? Nimimerkillä jo kauan tatskasta haaveillut :D Mites sulla siellä yksityisellä puolella on lähteny homma etenemään? :)

Negaa tuli täällä tästäkin pas:ista :( Ja todennäkösesti seuraava ovis osuu taas huonolle päivälle, joten tuskin positiivista tulosta tulee seuraavastakaan pas:ista!! :( Että voi käydä huono tuuri nyt kokoajan!! Seuraavan pasin haluaisin sitten lääkkeellisenä, ni ei tarttis stressata noista päivistä ja oviksista!! Katotaan....

Mitäs SusannaO:lle kuuluu? :)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, koittakaahan pitää ketjua pystyssä, tosi hiljasta täällä on ollu.
 
YRITTÄJÄT

Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* luomukierto maaliskuu
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Wiira............25......*1........2 IUI 3/13
Sera2010.... *29....... *2........*1.IVF 4. PAS huhtikuu
Sansu86.... *27........ *1........ *Suunnittelukäynti huhtikuu
83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IV F

PIINAILIJAT:

PLUSSANNEET!!

Burana........ ?........*4........ LA?
 
YRITTÄJÄT

Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* luomukierto maaliskuu
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Wiira............25......*1........3 IUI 4/13
Sera2010.... *29....... *2........*1.IVF 4. PAS huhtikuu
Sansu86.... *27........ *1........ *Suunnittelukäynti huhtikuu
83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IV F

PIINAILIJAT:

PLUSSANNEET!!

Burana........ ?........*4........ LA?
 
Hiljaista on ollut juu. Ikävä kuulla Sera negasta :ashamed: Toivottavasti saat seuraavan lääkkeellisenä!
Olin viikko sitte inssissä, oli eri lääkäri kuin aikaisemmin, ja tekniikkana tais olla "survotaan siittiöt suoraan munasoluun" au! Nyt mennään pp 7..
 
Tatuoinnissa on HIV ja hepatiittiriski... Sama koskee lävistyksiä... Se miten niitä sitten tarkkaillaan on eri asia, mutta ehkä kannattaa jättää kokeilematta onneaan... Näin ainakin minä ajattelen.

Mulla on yksityisellä piikittelyt käynnissä ja tänään alkaa jarru piikkeinä. Ihan eri lääkkeet ja ihan eri fiilikset. Oon aivan täysin raato. Nukkuisin vaan.. Mä ymmärsin että kortisonilla piti olla piristävä vaikutus mutta ei mulle näköjään. Jano on sietämätön ja juon ihan julmetusti. Jatkuvasti saan juosta myös isolla hädällä enkä tiedä mistä sitä tavaraa oikeen riittää?? Positiivista on se että naama on täysin sileä vaikka aina on ollu sellasta pientä näppyy otsassa niin nyt sekin on hävinny.

Torstai jännittää jo valmiiksi kun on eka ultra ja näkee minkämoisesta saaliista olis kyse. Pelottaa myös punktio kun olen kuullut että myös väestöliitolla olis ollu kuvuliaita kokemuksia ja vähäisiä lääkityksiä... Olen pyytänyt että saisin vahvat lääkkeet...
 
YRITTÄJÄT

Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* luomukierto huhtikuu
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Wiira............25......*1........3 IUI 4/13
Sera2010.... *29....... *2........*1.IVF 4. PAS huhtikuu
Sansu86.... *27........ *1........ *Suunnittelukäynti huhtikuu
83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IV F

PIINAILIJAT:

PLUSSANNEET!!

Burana........ ?........*4........ LA?
 
Täällä mennään toisella luomukierrolla. Tuumailtiin, ettei ennen kesätaukoa tehdä hoitoa vaan annetaan kohdun parannella itseään rauhassa. Yritystä tietty on, ovistestit ja ultrat kierron puolivälissä, mutta muuten mennään luonnon omilla antimilla. Kp 15 menossa ja vielä ovistesti negaa mutta nyt oli jo niin tumma testiviiva, että voipi olla, että huomenna näyttää plussaa.

Ikävää, että Seralle tuli taas nega! :( Toivottavasti saat lääkkeet kaveriksi seuraavaan passiin niin saisi ajoituksen kohdilleen.

83yrittäjä, onnea ekaan ultraan ja sitten punktioon!

Wiiralle kärsivällisyyttä piinapäiviin, toivottavasti tulee tulosta!
 
Kiitos kaikille tsempeistä ja kannustuksesta!

En ole jaksanut kirjoitella ja kiittää, vaikka tarkoitus on ollut.. hölmö minä..
Tän lapsettomuuden kanssa painiessa mulle on vinkattu kaiken näköisiä mahdollisuuksia mikä vois vaikuttaa.
Nyt sain taas uuden vinkin johon taasa epätoivoisena tartuin.
Meinaa kilpisrauhaseen. Mulla se TSH mikä otettiin tyksissä oli 2.1, väärin otettuna, eli todelluisuudessa korkeampi vielä. Mut juu, tuohan on nätisti viite arvoissa. Mutta kun näistä lueskelin, on jossain vajaatoiminnan raja jo tuo 2, jossain hoidetaan noin "korkea" arvo siihen 1 paikkeille ja vasta sitten aloitetaan lapsettomuushoidot.
No sitten rupesin lueskelemaan oireista, niin kyllähän aika kasa oireita löytyi, joita ennen olen pitänyt normaalina.
Kävin asiantuntevan lääkärin luona joka sanoi että kilpparivaivat on yleinen syy lapsettomuuteen, ja vaikka perus labrat on normaaleja, niin silti voi olla ongelma. Lääkäri oli kaiken perusteella todella varma että mulla on kilpparissa ongelmia, vaikka arvot normaaleja, joten multa otetaan laajemmat kilppari kokeet,, jos niistä löytyy vika niin aloitetaan lääkekuuri joka laittaa häiriöt kuntoon. Ja suurella todennäköisyydellä raskauskin alkaa ilman lapsettomuushoitoja.

No tää kilppari juttujen tutkiminen on vienyt ajatukset kokonaan pois vauvajutuista, en enää stressaa jne.
Jos tästä ei mulle muuta hyötyä oo niin voin ainakin sanoa että olen pariksi kuukaudeksi vapautunut tuosta surusta ja stressistä, pääsen väsymyksestä ja palelusta.

Mä toivon että te muutkin saatte aina välillä kokea tällaisen stressittömän ja mahtavan olon raskaiden hoitojen keskelläkin! Koska mä olin itse valmis hullujenhuoneelle, enkä ole edes varsinaisia hoitoja aloittanut.
Ja toivon todella että ihan jokainen teistä raskautuisi pian ja tulisi vain hyviä uutisia!
 
Heissan maikki: haluaisin kysellä kenellä kävit keskustelemassa noista kilppareista sillä minullakin tuo TSH on siinä kahden kieppeillä ja t4v on sit taas 14 ja itekkin lukenut tosta arvoista eli tsh Pitäis olla alaspäin ja Sir tuo t4v lähemmäs 20 jos oikein olen ymmärtänyt. Oireetkin on jotka,ei helpota vaikka vanhuksen annoksella tyroksinia syönkin. Tk lääkäri sano et arvot ok ja tyks lääkäri ettei niilboo merkitystä
 
Viimeksi muokattu:
ja sansu, tyksin lääkäri on väärässä, kilppariongelmilla on merkitystä! Kyllä sä sen itse tiedät et jos olo sanoo ettei asia ole korjaantunut vaikka viiterajoissa menee arvot, niin silloin se tarkoittaa ettei nuo arvot ole optimaaliset sulle. Soitteleppa tuolle lääkärille kenelle vinkkasin ja varaa aika, saat lääkityksen kuntoon ja kropan toimimaan.
Silloin saatat välttyä jopa lapsettomuushoidoilta, kuten itsellenikin toivon tapahtuvan!
 
Heips! Seralle pahoittelut negasta! Mulla muuten aina tehty lääkkeelliseen kiertoon siirrot! Wiiralle tsemppiä piinapäiviin! 83yrittäjä onnea matkaan! Sitten omaa tänää käyty tyksissä ultrassa ja siellähän se papu kölli! :) laskettuaika menee marraskuun loppuun! Sinänsä hauskaa koska laskettuaika on tismalleen sama kuin esikoisesta! ;) tsemppiä kaikille ja paljon plussatuulia!
 
Meille ainakaan vielä ole plussaa tulossa menkat on alkamaisillaan mut vieläkin on tosi positiivista et kun olen niitä metuja nyt syönyt pari kuukautta ja muutama kilo on jo lähteny pois mut viel on matkaa et päästän meijän hommassa eteenpäin. Tänään soittelin tyksii et tarviin lisää niitä metuja ja mä saan ne sähköiselle reseptille niin voin heti niitä taas hakea lisää kun saan vaan sen reseptin.
 
Mä tulin vaan häirittemään taas väärän firman puolelta. Selvisin punktiosta ja nyt on klinikalla 5 hedelmöittynyttä ainakin ensimmäisen päivän kohdalla... Varmasti tulee katoa mutta kattellaan päivä kerrallaan. Viidestä solusta viisi hedelmöittyi joka on aika komee lukema.
 
täällä kans menkat alkamaisillaan ja sit soittelee sitä aikaa tyksiin aukiolo tutkimuksiin.. ja samalla mielialat heittää kahteen suuntaan kaveri tällä hetkellä synnärillä synnyttämässä. olen iloinen hein puolest silti oma tilanne masentaa taas.
onnea 83yrittäjälle onnistuneesta punktiosta ja hannuliinille pahoittelut menkoista.. syötkö metuja painon pudotukseen vai mihin ne on??? mulle tyks huomautti kans painon pudotuksesta ja tyksin ansiosta olen jaksanut lähteä lenkille ym. tänään pyöräilin töihin jopa.
 
maikki, tosi hienoa kuulla, että olet saanut selvyyttää kilppariarvoihisi liittyen! Toivottavasti asia selviää perinpohjin ja mahdollinen lääkitys saadaan kuntoon ja sitä kautta raskaus alkuun! tsemppiä! Mukavaa, että sait myös sivutuotteena stressittömämpää aikaa. Se teki varmasti hyvää.

83yrittäjä, onnittelut hienosta hedelmöittyneiden saaliista! Toivotaan, että jatkavat kulkuaan ja tsempit siirtoon!

Nyysylle onnea matkaan ja toivotaan että kyytiläinen tarraa kovasti kiinni!

Täällä ei tapahdu ei sitten mitään. Loppukierrolla mennään ja menkkoja odotellaan alkavaksi vappuna. Ajatukset ovat jo tulevissa hoidoissa ja kesätauko tekee varmasti ihan hyvää...
 
Olen äimänä... Pakko oli tulla vielä kertomaan että kaikki jatkoivat jakautumistaan joten hedelmöittymisprosentti tasan 100. Neljä oli ykkösluokkaa ja yksi hyvä kakkonen joka sekin on kuulemma erinomainen luokitus vielä. Nyt sitten on yksi siirretty ja muut meni pakkaseen 1+1+2 muodostelmassa.

Nyt siirryn tuonne eri pinoihin jotten enää tyksiläisiä sekottele :) Toki tuun ilmoittelemaan jos vihdoin olis meille onni suotu...
 
onnea piinailijoille...

Sitten nyt vituttaa ja rankasti. tyks käskivät ajoittaa menkat niin et saa sen aukiolotutkimuksen tehty tiettyjen päivien sisällä ja kun tein niin he ilmoittaa ettei heil oo aikoja mulle että katotaan seuraavasta kierrosta. Siis oikeasti jos he ottaa meidät jonosta hoitoihin heidän pitäisi tietää sen et mä tuun menkkojen kans sinne varaa aikaa ja heil pitäis resurssit ottaa mut vastaan koska ilmoitin koska mun menkat oli viimeks ja he antoi ohjeistuksen syödä teroi jollei tiettyyn mennes menkat ite ala. ja se et ilmoitin heille et mun ovis ei oo missään kp 17 kohtaa jos kaikki kierrot on yli 40 jos edes ovuloin ja onko sil merkitys tehäänkö se tutkimus vähän myöhään. en mkumminkaan raskaudu tästä kierrost ja seuraavat menkat menee toukokuun lopulle kesäkuun alulle ja eikö se ole kiinni kesäkuun. et joudun sen takia odottamaan pari kk ellen pidempäänkin kun ei ti sopiiko mun menkat heidäån aikatauluun. ja jos ne pelkää munasolun häviämist niin miks ne ei ultraa sit et onko siel munasolu jos on ei tehä tutkimust jos ei oo tehään.. ei siin sen enempää aikaa mene.. vittu et ottaa mpäähän nyt
 
Burana: Millä perusteella sulle on tehty lääkkeelliseen kiertoon? Kun mulle ei tehdä, koska oma kierto pelaa, on kuulemma paremmat mahdollisuudet raskautua omalla kierrolla! Onnea hienoista ultrakuulumisista! :heart:

sansu86: :hug: Kesätauko alkaa juhannukselta vasta, että toivottavasti ehit vielä! Jaksuja!

Täällä menossa pp2...
 

Yhteistyössä