Työttömän korvaukset vastikkeellisiksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tätähän moni täällä kuuluttaa. Työn perässä pitää olla valmis muuttamaan vaikka Kiinaan, viis perheestä, asunnosta tms.
Esimerkiksi mä asun omassa (velattomassa) asunnossa, saan peruspäivärahaa. Jos lähden Helsinkiin siivoojan töihin (joita ei nykyään tehdä niitäkään ilman koulutusta), asuminen on sikakallista, palkka ei riitä elämiseen. Plus että yksi perhe hajotetaan, ja syntyy kaksi tukia (yh lisät nyt ainakin, mahdollinen asumisen tukeminen yms.) tarvitsevaa ruokakuntaa.
Kumpi tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi?

Ja joo, ei kuulu tähän, mutta mitä turvapaikanhakijat tekee rahojensa eteen? Miksei heidän rahoitustaan vaadita vastikkeelliseksi?

Hän joka on päättänyt olla menemättä töihin, ei mene. Siirtyy vaan toiselle luukulle. Ja minä taas lähden heti töihin kun siitä saa palkan jolla elää. Ja näin varmaan suurin osa työttömistä kantasuomalaisista. Selittäkää joku mulle tämä....
 
vierailija
Suomalaisilla on asenneongelma työnteon suhteen. Esimerkiksi virolaisilla on monesti perhe Virossa, mutta silti kiertävät ympäri Suomea tekemässä vaikka minkälaisia satunnaishommia.
 
vierailija
Miksi sinun pitäisi lähteä Helsinkiin siivoamaan kun siellä on varmasti omiakin työttömiä. Ihme kärjistelyä taas.
Ja voi herran jestas mikä möly siitä nousee jos joku palkkaa turviksen työhön mikä ei muille edes kelvannut. Vei meidän työpaikan
 
vierailija
Miksi sinun pitäisi lähteä Helsinkiin siivoamaan kun siellä on varmasti omiakin työttömiä. Ihme kärjistelyä taas.
Ja voi herran jestas mikä möly siitä nousee jos joku palkkaa turviksen työhön mikä ei muille edes kelvannut. Vei meidän työpaikan
No kun asenne on se, että jos et ole valmis tekemään mitä vaan työtä tai muuttamaan työn perässä olet työn vieroksuja. Ja sellaiseksi en halua leimautua. Ja mitä ne työt on, jotka ei kelpaa? Provikapalkkainen puhelinmyynti? Ne saa vaikka kaikki antaa turviksille. En valita yhtään.
t.Ap
 
vierailija
:poop::poop::poop::poop::poop:
Tervemenoa vaan esim. raksalle työskentelemään virolaisten sekaan. Tuntipalkka 2e. Ainiin, ei sua oteta sinne, koska vaadit TES:sin mukaista palkkaa ja olet suomalaisena muutenkin liian perillä oikeksistasi.
Jep. Juuri tuo mättää monessa paikassa. Suomalaisille pitäisi maksaa tes:sin mukaista palkkaa, kukaan ei pysty lähtemään töihin esim. 7€/h mutta virolaiset ja muut ulkomaalaiset kyllä menevät. Sitten sanotaan työvieroksujaksi kun ei ilmaiseksi pysty työtä tekemään, kun pitää vuokrat ja muut maksut maksaa. Virossahan eläminen on halvempaa joten.. heille riittää tuntipalkaksi vähemmän kuin suomalaiselle..
 
vierailija
Etsi minulle keski-ikäiselle, koulut keskeyttäneelle, hyvin rikkonaisen työhistorian omaavalle työpaikka, josta saa varmasti edes pari sataa enemmän kuin työttömyyskorvauksista ja asumistuesta yhteensä niin menen heti.

Ai ei löydy? Niinpä.

En kyllä aio mennä myöskään mihinkään työkokeiluihin tai cv-pajoihin.
 
vierailija
suomalaiset on nirsoja työnsuhteen, virolaiset ja mamut alkavat vallata työpaikat, kun suomalaisille ei kelpaa
Höpö höpö, suomalaisia ihan kokemusperäisesti oteta edes varasto- tai siivoustöihin. Syynä on se, että pitää joko olla kolmea eri korttia tai kokemusta milloin mistäkin. Puunhalauskursseja löytyy ja niille pääsee, mutta yritäpä löytää kurssi mikä oikeasti auttaa työllistymään niin et yht' äkkiä sovikaan sille.
 
vierailija
työttömän korvaushan on jo vastikkeellinen kun pitää aktiivisesti etsiä töitä ja laittaa hakemuksia. Turha tuota enää on tiukentaa ja kiusata ahkerasti töitä etsiviä. Ahkerille hakemuksien lähettäjille lisää tukea ja niiltä vieroksujilta/ideologisesti työttömiltä pois sitä tukea.
 
vierailija
Etsi minulle keski-ikäiselle, koulut keskeyttäneelle, hyvin rikkonaisen työhistorian omaavalle työpaikka, josta saa varmasti edes pari sataa enemmän kuin työttömyyskorvauksista ja asumistuesta yhteensä niin menen heti.

Ai ei löydy? Niinpä.

En kyllä aio mennä myöskään mihinkään työkokeiluihin tai cv-pajoihin.
Itse asiassa työkokeilustahan sä saat sen verottoman kulukorvauksen eli todennäköisesti saat sen pari sataa kuussa enemmän näppiin. Se jos koulut on jättäny kesken, on vähän niin ku henkilökohtainen voi voi....(syytä et toki kerro).
 
vierailija
Luen ahkerasti mollin sivuja, en ole nähnyt ilmoitusta :eek: mutta heti kun näen niin haen varmasti.
t.Ap
Tuossa taas on merkki työttömän tyypillisestä älyllisestä laiskuudesta ja tekosyiden keksimisestä.

Kukaan joka hiukankaan viitsii ajatella asiaa ei ole tosissaan sitä mieltä, että saatavilla oleva työpaikka on yhtä kuin mollin sivuilla oleva työpaikka. Ylivoimainen enemmistö saatavilla olevista työpaikoista ei ole mollissa.
 
vierailija
Höpö höpö, suomalaisia ihan kokemusperäisesti oteta edes varasto- tai siivoustöihin. Syynä on se, että pitää joko olla kolmea eri korttia tai kokemusta milloin mistäkin. Puunhalauskursseja löytyy ja niille pääsee, mutta yritäpä löytää kurssi mikä oikeasti auttaa työllistymään niin et yht' äkkiä sovikaan sille.

Joo ja monesti esim. tulityö ja työturvallisuuskorttia tarvitaan joissain töissä, mutta työttömänä et pysty suorittamaan niitä kun ne maksaa n.100€/kpl ja mistä työtön saa rahat sellaisiin. Työnantaja niitä tuskin maksaa tyyliin tulisin teille töihin mutta ei ole kortteja, ne on mennyt vanhaksi että maksaisitko uudet kurssit ja odottaisit että saan ne suoritettua ennen kuin voin aloittaa... joo ei.. työnantaja ottaa töihin sellaisen jolla kortit on voimassa. Eikä työkkäri auta näissä korttihommissa yhtään, ne ei niitä kursseja maksa eikä järjestä.
 
Jep. Juuri tuo mättää monessa paikassa. Suomalaisille pitäisi maksaa tes:sin mukaista palkkaa, kukaan ei pysty lähtemään töihin esim. 7€/h mutta virolaiset ja muut ulkomaalaiset kyllä menevät. Sitten sanotaan työvieroksujaksi kun ei ilmaiseksi pysty työtä tekemään, kun pitää vuokrat ja muut maksut maksaa. Virossahan eläminen on halvempaa joten.. heille riittää tuntipalkaksi vähemmän kuin suomalaiselle..
saman vuokran ym kulut virolaiset maksaa suomessa töissä ollessaan.
 
vierailija
Tuossa taas on merkki työttömän tyypillisestä älyllisestä laiskuudesta ja tekosyiden keksimisestä.

Kukaan joka hiukankaan viitsii ajatella asiaa ei ole tosissaan sitä mieltä, että saatavilla oleva työpaikka on yhtä kuin mollin sivuilla oleva työpaikka. Ylivoimainen enemmistö saatavilla olevista työpaikoista ei ole mollissa.
Mä katson kaikki intternetin paikat missä voisi olla työpaikkoja, mol, monster, oikotie... firmojen omat sivut ja laittelenpa jopa avoimia hakemuksia sellaisiin paikkoihin missä ei ole työpaikkaa edes haussa...
Ei tärppää ja v*tuttaa kun hallitus vaan rankaisee ja meinaa tiukentaa vielä työttömien rahoja, nyt on ihan tarpeeksi tiukkaa ja en ole laiska, saamaton omasta halusta työtön tai mitään muutakaan. aaaaaarrrrrgggghhh:poop::poop::poop:
 
vierailija
vierailija
Itse asiassa työkokeilustahan sä saat sen verottoman kulukorvauksen eli todennäköisesti saat sen pari sataa kuussa enemmän näppiin. Se jos koulut on jättäny kesken, on vähän niin ku henkilökohtainen voi voi....(syytä et toki kerro).
Toki se on oma syyni. En ole sitä kiistämässä.

Ihmettelen vain miksi kaltaisteni ihmisten pitäisi mennä työkokeiluun, jos siihen ei ole halua? Mitään hyötyä työllistymisen suhteen ei siitä minulle ole.
 
vierailija
Tuossa taas on merkki työttömän tyypillisestä älyllisestä laiskuudesta ja tekosyiden keksimisestä.

Kukaan joka hiukankaan viitsii ajatella asiaa ei ole tosissaan sitä mieltä, että saatavilla oleva työpaikka on yhtä kuin mollin sivuilla oleva työpaikka. Ylivoimainen enemmistö saatavilla olevista työpaikoista ei ole mollissa.
Joo,o mutta jos ihan ministeri sanoo että tuolla on töitä 8 euroa tunti, niin jostain sen työpaikan on löydyttävä. Ei voi sanoa ettei kelpaa suomalaiselle JOS SUOMALAISILLA EI OLE MAHDOLLISUUTTA SITÄ HAKEA.
 
vierailija
Mä en myöskään tunne yhtään tomaatinviljelijää, jotta voisin suhteilla hankkiutua tomaatteja keräämään. Tai muuten itsenäisesti tarjoutua heille työvoimaksi. Omalle alalle (sille mihin koulutus ja työkokemusta löytyy), olen toki avoimia hakemuksia tehnyt, mutta nekään ei tuota tulosta, kun työvoiman tarvetta täytetään tukityöllistetyillä, joiden palkan maksaa joku muu kun työnantaja. Kun olen vähän pitempään ollut työttömänä niin tukitoimena pääsen mäkin sitten tekemään töitä 9€/päivä+peruspäiväraha "palkalla" luultavasti ihan jopa sille omalle alalle. Enkä aio kieltäytyä (vaikka se onkin mun ammattiosaamisen vähättelyä). Sitä odotellessa.
 
vierailija
Mä en myöskään tunne yhtään tomaatinviljelijää, jotta voisin suhteilla hankkiutua tomaatteja keräämään. Tai muuten itsenäisesti tarjoutua heille työvoimaksi.
No mitä jos alkaisit soitella tomaatinviljelijöitä läpi ja kysellä niiltä töitä? Ei sinun tarvitse tuntea potentiaalista työnantajaa ennakolta jotta voisit kysyä häneltä töitä.
 

Yhteistyössä