UUSI RELAATIO ILMESTYNYT

  • Viestiketjun aloittaja jantsku
  • Ensimmäinen viesti
Muhina
No tässäpä suoraan sitten...

Pääkaupunki : Museo - alaspäin 8 ?? Ite oon joskus käynyt myös taide- sellasessa = näyttely

Skientologia -- Ylöspäin 7 yhdistyy Juutalaisuuden kanssa? Mitä on juutalaisuus? Skientologiaa ei varsinaisesti sellaiseksi ole suomessa hyväksytty. = uskonto

James Bond -Vasen yläviisto 8+7 kirjainta? No se james bond on sellainen 007. Sen niminen kauppakin löytyy. = salainen agentti

James Bond -Vasemmalle 5+10? Sellainen sihteerikkö nainen, joka bondista kovasti tykkäilee. Suomalaisittain = neiti moneypenny
 
sopuli
Hmmm, vaikea sanoa. Sulla on siis se oikea nimi mutta peli ei meinaa huolia sitä? Minä muistaakseni kopsasin sen suoraan jostain, olisko ollut wikistä ja heti kelpasi. (Eli ihan kopioi ja liitä -klikailulla) Jos ei silti käy niin kannattaa tarkistaa ettei esim. sanan alussa tai lopussa ole ylimääräisiä välilyöntejä tai kopsatessa jäänyt joku kirjain pois. Itse sanahan on helppo löytää kun laittaa kaikki vihjesanat samaan hakuun.
 
Mörri
Alkuperäinen kirjoittaja Mörri:
Multa puuttuis vielä kaks sanaa. Saiskos täältä vihjeitä? :)

Musiikkiruudussa Hymystä -> 6
Sarjamurhaajaruudussa Sarjamurhaaja -> 7 koilliseen

Kiitos jo etukäteen. :)
Sainkin nämä jo. :)
Sitten loppuratkaisua pähkäilemään. Luulin sen olevan ilmiselvä, mut eipä ollutkaan.
 
Hurahtanut
Noniin.

Kaikki aiemmat relaatiot tehtynä. Näitä teidän keskusteluja on tullut plärättyä aivan törkeesti ja aina niistä on apuja löytynytkin (eikä ole tarvinnut itse edes kysyä, kun joku muu on jo kysynyt).

Nyt vaan on sellainen pattitilanne, että tää relaatiot 4 on yhtä sanaa vajaa valmis. Loppuratkaisutkin on ja kaikki. Enkä mä millään tajua että mikä se hevosesta lähtevä 9-kirjaiminen sana on.

Vinkkiä pliis. Pää hajoaa tän kanssa.
 
sopuli
Hmmm... mitäs vinkkejä siitä olikaan annettu. Pippurimakkaraa Italiasta. Ja sellainen pitsakin on, löytyy esim. Kotipizzan listalta. Sitä muistaakseni itsekin pähkäilin, kunnes taas kerran tuli se "voi hitto, no niinpä tietysti" -fiilis. :)
 
tyhjää lyö
Yksi sana puuttuu:

Seinfeld 6 vasen alaviisto. Siis se mikä yhdistää frasierin ja kolmas kivi auringosta tohon seinfeldiin. On joku niin perussana, mutta en vaan keksi. Auttakaa.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeilijä:
Siis ei voi olla totta... Mikä on se pillistä lähtevä sana 10? Ei yhtään tule mieleen ja kaikki muut löytyny!
Jos sulla on kaikki muut niin sitten on ne sanatkin mihin se viittaa. Ei voi olla vaikea niistä päätellä.
 
EPÄtoivoinen
Heips!

Nyt olen parhaani tehnyt, osaisiko joku neuvoa näissä sanoissa?
PIIRRETYT tao tao > (6)+(9)
SKIENTOLOGIA ufokultti > (8)+(4) sekä kultti > (9)

Kiitoksia paljon jo etukäteen!

:flower:
 
SS
oon nyt tahkonnut tätä ihan hikihatussa muutaman vuorokauden ja nyt vois heitellä vaikka suoriakin vastauksia;

sitcomista lähtevät; 7 ja 14 -kirjaimiset .....
nautintoaineesta lähtevä 5 -kirjaiminen ....
koirasta lähtevä 11 -kirjaiminen, joka päättyy emoon .....
ja vielä kukosta lähtevä 11-kirjaiminen?

Apua apua, ei pysy enää oma järki pinnalla ja huvittaisi päästä tästä jo eroon, kun ei osaa lopettaa aiemmin. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja EPÄtoivoinen:
Heips!

Nyt olen parhaani tehnyt, osaisiko joku neuvoa näissä sanoissa?
PIIRRETYT tao tao > (6)+(9)
SKIENTOLOGIA ufokultti > (8)+(4) sekä kultti > (9)

=> Inkeri Wallenius (6)+(9)
=> Heaven's Gate (8)+(4)
=> Jonestown (9)

Kiitoksia paljon jo etukäteen!

:flower:


Alkuperäinen kirjoittaja SS:
oon nyt tahkonnut tätä ihan hikihatussa muutaman vuorokauden ja nyt vois heitellä vaikka suoriakin vastauksia;

sitcomista lähtevät; 7 ja 14 -kirjaimiset ..... =>Frasier =>Radiopsykiatri
nautintoaineesta lähtevä 5 -kirjaiminen .... =>Kahvi
koirasta lähtevä 11 -kirjaiminen, joka päättyy emoon ..... =>Koiranpentu
ja vielä kukosta lähtevä 11-kirjaiminen? =>Kukkokiekuu

Apua apua, ei pysy enää oma järki pinnalla ja huvittaisi päästä tästä jo eroon, kun ei osaa lopettaa aiemmin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja bono 97:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
onko kellään se ankkalinnan vasemmalla puolella oleva ruutu auki?
tarkoittanet vissiin Mikki Hiiresta => vasemmalle hiukan vinoo lähtevää sanaa ,joka on Eka Vekara

Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
hevosesta 9
alkoholi-alkolukon välistä sana
=> Pepperoni
=> Alkometri
auttakaa!!
 
xyz
Olisiko kellään apuja tähän:

alkoholi 12 koilliseen?

Tämä ja tämän takaa avautuvat puuttuvat enää. Ja tätä ketjua jaksoin jonnekin 60 paikkeille selata. Uus relaatiotkin olis odottelemassa.
 

Yhteistyössä