UUSI RELAATIO ILMESTYNYT

  • Viestiketjun aloittaja jantsku
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jokuvaanjostakin:
saisinko jeesiä näihin sanoihin,siten että rautalanka versiot :

Skientologia => alaspäin 2+3+7 ??
Skientologia => alaspäin 2+3+7 =>alaspäin 10 ??
Skientologia => alaspäin 2+3+7 => vasemmalle 11+5 ??
Skientologia => ylöspäin 7 ??
Skientologia => ylöspäin 7=>12 ??
Skientologia => Vasemmalle Psykiatria=>Psykiatri =>14 ??
Skientologia => Vasemmalle Psykiatria=>Psykologia =>3+4??
Skientologia => Ufokultti=>Heaven´s Gate=>15 ??
Skientologia => Ufokultti=>Heaven´s Gate=>15 =>9???
Skientologia => Ufokultti=>Kultti=> 13???
 
Mariia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taruolentoruudussa mikä tulee vihreän yläpuolelle?
en vihjeistä huolimatta löydä wikillä enkä googlella sitä odinia ja valhallaa yhdistävää sanaa.
stalloneruudusta puuttuu carlylen ja repliikin väliset laatikot.
seinfeldistä puuttuu 4, sitcomista alaspäin 2, keltainen laatikko ja seinfeldistä vasemmalle yläviistoon 6.

olisin tosi kiitollinen jos joku auttaisi, olen kahlannut ketjun läpi, mutta en ole hoksannut noita tai ymmärtänyt vihjeitä..
vihreän yläpuolelle: mitä sanotaan, kun liikennevaloissa on monta vihreää valoa peräkkäin? jälkimmäinen sana on laineen synonyymi.

odin+valhalla -> katso valhalla wikistä ja siellä val*-alkuinen sana.

mikä se carlyle on? mikä on macbeth? melko samanlaiset sanat.

sitcom -> sen radiossa työskentelevän etunimi.
keltainen laatikko -> kokeile eri järjestyslukuja
yläviistoon -> yhden sarjan näyttelijän nimi sarjassa
 
-----
Olen varmaa ihan täysdorka ja iiootti, mutta en ymmärrä näitä teidän sanavihjeitä. mulle pitää vääntää kaikki rautalangasta. Miksi suoria vastauksia ei voi antaa jos kerran autetaan?
 
samaa miekin mietin.. et jos kerta autetaan sanoissa, miksei sitte voi sanoa suoraa niitä etittäviä sanoja.

jos näitä loppuja sanoja osais täyttää tuskin täältä kyselisin apua..
joskus harmittaa kunnolla oikee kun annetaa vaa vihjeitä joista ei ees tajua aina mitä sillä tarkotetaa ja on vaa entistäkin enempi kujalla..
:headwall:
 
omalta kohdaltani voin sanoo että nää loppusanat (alle 80) mitkä puuttuu EI VAA aukea ja tarvis jelppiä niiden kanssa, mutta nytkää kukaa ei vaan viiti neuvoa..

helppo se on toisten sanoa et googlaa käytä wikiä yms jotka on nää ratkassu tai saanu puuttuvat sanat täältä valmiina..


 
Mariia
No vihje tarkoittaa juurikin sitä ettei asiaa kerrota kokonaan.

Skientologia => Vasemmalle Psykiatria=>Psykologia =>3+4??

Tähänkin on tässä ketjussa annettu vastaus ihan suoraan jo moneen kertaan.
 
jokuvaanjostakin: sinä voit ottaa googlen, kirjoittaa siihen kaksplus uusi relaatio ja sanan jonka kohdalta jotain vastausta etsit. Jos ei onnistu niin sitten kysyt uudestaan.

Itse rupesin pelaamaan tätä peliä aatonaattona, tätä ketjua ja wikiä sekä googlea apuna käyttäen se oli pelattuna joulupäivänä. Sen jälkeen olen pelannnut jo relaatiot 3 ja 2, samalla tekniikalla.

Tämän ketjun avulla, ei montaa vastausta jää puuttumaan. Ja jos ei itse näe yhtään vaivaa, ei pelaamisessa ole enää mitään järkeä. Mulle lopussa tässä relaatiossa oli 2 sanaa jotka eivät meinanneet aueta, + loppuratkaisun erikoismerkki teki hommasta haasteellisemman. Tsemppiä, ja google käyttöön.

Päiväkausia eivät pelin ratkaisseet myöskään roiku ketjussa kysymyksiin vastaamassa.
 
Tuima
Jouluhan tän kanssa meni. :)

Mulla puuttuu vielä 10 sanaa. Osaisiko joku vinkata tv-ohjelmaan (13) joka liittyy jotain kautta rottaan? Ketjun alkupuolella oli jotain näistä mutta ei sytyttänyt.
 
Mariia
Alkuperäinen kirjoittaja Tuima:
Jouluhan tän kanssa meni. :)

Mulla puuttuu vielä 10 sanaa. Osaisiko joku vinkata tv-ohjelmaan (13) joka liittyy jotain kautta rottaan? Ketjun alkupuolella oli jotain näistä mutta ei sytyttänyt.
Rotan alapuolelle tulee se mikä se rotta on. Samoin kuin kissa, koira, lehmä jne. Sen alapuolelle (pidempi sana) on se mihin ne viedään, kun sairastuu. Ei lääkäri vaan se itse rakennus.
 
jos sitten aloitetaan siitä, että kysyjä kertoo myös mistä ruudusta on kysymys.

Ja joku vaan jostakin, ainakin skientologia-ruudusta kyselet niin montaa sanaa, ettei siinä ole enää järkeä, siis tekemisestä tällä tavalla.

Esim. kultti, onko sulla jo viereisellä ruudulla (stallone), jo sana auki, johon yhdistyy tuo pitkä ja sitten se kultti. Mikä se on se moni osainen sana, ja siihen liittyy sana kultti, ei ole oikeasti vaikea.
 
anuliini
VALMIS!

Elämäni ensimmäinen (mutta ei varmasti viimeinen) relaatio, ketjua olen lueskellu, mutta yhtään kysymystä en ole kysynyt :) Googlen ja wikin avulla enimmäkseen menny eteenpäin. Viimeinen puuttuva sana oli Taruolennoissa oleva superroisto, jota oon pähkäilly ehkä tunnin ennenku aukes! Tsemppiä teille, jotka vielä pähkäilyjä jatkatte :)

Pelin läpäisy:
365 / 365 (100.0%)

Vihjeet: 4 / 4
Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
1 / 2141
 
partypooper
Alkuperäinen kirjoittaja jokuvaanjostakin:
Skientologia => Ufokultti=>Kultti=> 13??? tota sanaa ja stallonessa olevaa vastakappaletta EI OLE,eikä oo stiä tajuttoman pitkääkään stallonessa
jote siksi täällä kysynkin
en täys tyhmä sentää ole!
kulttielokuva
 
Alkuperäinen kirjoittaja jokuvaanjostakin:
Skientologia => Ufokultti=>Kultti=> 13??? tota sanaa ja stallonessa olevaa vastakappaletta EI OLE,eikä oo stiä tajuttoman pitkääkään stallonessa
jote siksi täällä kysynkin
en täys tyhmä sentää ole!
jos yrität sitä toista kautta sitten, nimittäin noiden sanojen välissä se on ihan päivän selvä sana, ja se stallone ketjun puoli on tässäkin ketjussa mainittu.
 

Yhteistyössä