Vaikka taas eilen tuli ilmoitus että en päässyt töihin, en lannistu, pakko se jossain vaiheessa on tärpätä

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
pia
Me muutettiin eteläsuomesta Rovaniemelle ja mies sai heti kokin paikan ( ei tutkintoa), tai siis oli jo paikka valmiina ennenkuin muutettiin. Ite en oo vielä löytäny muuta kun staffin kautta keikkahommia, niitä on kyllä piisannu, valitettavasti lastenhoito-ongelmista johtuen olen osasta joutunu kieltäytymään. ja mullakaan ei ole tutkintoa mistään ja aika vähäinen työkokemus mistään kun olen oikeastaan suurimman osan ajasta ollut lasten kanssa kotona. Mutta totta on että vakituisempaa työtä tuntuu olevan hankala löytää, itelle voisi toki olla helpompaa kun olisi se tutkinto, mutta kouluun oon hakemassa.

Pointti olikin se että keikkahommia tuntuu riittävän paljonkin, että niistäkin saisi aika täydet tunnit kuukaudelle jos kaikki mitä tarjotaan voisi ottaa vastaan :)

Rollolainen: Minkälaisia töitä olet hakenut?
 
Nap
Meillä koulussakin ope aina tunnin istumisen jälkeen sano, että nyt niitä toimistohommia, ja tulostetiin jotakin, ja sitten joakine nkäveli käytävältä hakemaan sen oman tulostuksen. minuutti enintään meni siihen ja homma jatkui taas.
Höpö höpö tainnut olla se opettaja. Minäkin joo olen kauppiksen käynyt, eikä meille kukaan alkanut paasaamaan kuinka pitää vähän väliä jossain poikkoilla :D
 
Rollolainen
Me muutettiin eteläsuomesta Rovaniemelle ja mies sai heti kokin paikan ( ei tutkintoa), tai siis oli jo paikka valmiina ennenkuin muutettiin. Ite en oo vielä löytäny muuta kun staffin kautta keikkahommia, niitä on kyllä piisannu, valitettavasti lastenhoito-ongelmista johtuen olen osasta joutunu kieltäytymään. ja mullakaan ei ole tutkintoa mistään ja aika vähäinen työkokemus mistään kun olen oikeastaan suurimman osan ajasta ollut lasten kanssa kotona. Mutta totta on että vakituisempaa työtä tuntuu olevan hankala löytää, itelle voisi toki olla helpompaa kun olisi se tutkinto, mutta kouluun oon hakemassa.

Pointti olikin se että keikkahommia tuntuu riittävän paljonkin, että niistäkin saisi aika täydet tunnit kuukaudelle jos kaikki mitä tarjotaan voisi ottaa vastaan :)

Rollolainen: Minkälaisia töitä olet hakenut?
asiakaspalveluuun ja toimistoon littyviä töitä. Ja toki kokkina saisin töitä vaikka heti, mutta kun olen joutunut vaihtamaan ammattia jalkojeni takia.
Olen hakenut kokopäivä ja osa-aikatöitä, joissa vähintään 30 tuntia / viikko. Lyhempää osa-aikasta en halua tehdä. Ja siis voin tehdä lyhempiäkin, muttta ene alle kuukauden töitä. Olen myös vuokrausfirman lisotilla, mutta sieltäkän ei vielä mitään ole tullut
 
"vierailija"
asiakaspalveluuun ja toimistoon littyviä töitä. Ja toki kokkina saisin töitä vaikka heti, mutta kun olen joutunut vaihtamaan ammattia jalkojeni takia.
Olen hakenut kokopäivä ja osa-aikatöitä, joissa vähintään 30 tuntia / viikko. Lyhempää osa-aikasta en halua tehdä. Ja siis voin tehdä lyhempiäkin, muttta ene alle kuukauden töitä. Olen myös vuokrausfirman lisotilla, mutta sieltäkän ei vielä mitään ole tullut
Luuletko tosiaan, että sulle on heti tarjolla pitkäaikainen sopimus unelmiesi työssä? Herää jo todellisuuteen. Vuokrafirmat ei sulle soittele tulevaisuudessakaan jos sun vaatimukset työpaikan suhteen on tuota tasoa. Pitkäaikaistyöttömälle tärkeää on työkokemuksen kartuttaminen. Teet vaikka kahta työtä yhtä aikaa jos tunteja kertyy kovin vähän. Otat vastaan alle kuukauden töitä koska realistisesti kukaan ei tee sulle heti pitkiä sopimuksia. Teet pätkiä, teet hyvän vaikutuksen työnantajiin, työnantajat voivat hyvinkin tarjota lisää töitä joko heti tai jonkin ajan kuluttua.

Sulla ei tässä vaiheessa ole varaa olla noin nirso ja mitä pikemmin sen tajuat, sitä parempi.
 
fruit drops
asiakaspalveluuun ja toimistoon littyviä töitä. Ja toki kokkina saisin töitä vaikka heti, mutta kun olen joutunut vaihtamaan ammattia jalkojeni takia.
Olen hakenut kokopäivä ja osa-aikatöitä, joissa vähintään 30 tuntia / viikko. Lyhempää osa-aikasta en halua tehdä. Ja siis voin tehdä lyhempiäkin, muttta ene alle kuukauden töitä. Olen myös vuokrausfirman lisotilla, mutta sieltäkän ei vielä mitään ole tullut
en halua en suostu blaa blaa. työnvieroksuja.

tajuatko että saadaksesi ikinä työpaikan tuolta alalta sinä TARVITSET NIITÄ LYHYITÄKIN SIJAISUUKSIA????
Mikä ihme syy voi olla ettei suostu niihin? nykyään kun saa tienata vielä 300e ilman että työttömyyskorvaus tippuu. ainiin, LAISKUUS.
 
  • Tykkää
Reactions: Nap ja mamatsu
Rollolainen
en halua en suostu blaa blaa. työnvieroksuja.

tajuatko että saadaksesi ikinä työpaikan tuolta alalta sinä TARVITSET NIITÄ LYHYITÄKIN SIJAISUUKSIA????
Mikä ihme syy voi olla ettei suostu niihin? nykyään kun saa tienata vielä 300e ilman että työttömyyskorvaus tippuu. ainiin, LAISKUUS.
onneksi tiedän itse mitä tarvitsen, kukaan muu ei voi sitä tietää =)
 
"minna"
joka ikinen työikäinen ihminen tietää sua paremmin. Sä tarvitset sijaisuuksia, sä et vaan halua niitä kun elämäntapatyöttömänä loisena on mukavampaa.
Tässä on tavallaan perää. Lyhyeen sijaisuuteen ei silti ole yhtään sen helpompi päästä kuin vakituiseen tai pidempään pestiin. Mutta jos tekee pari lyhyempää pätkää, se viestii siitä että olet saanut jo kokemusta alan hommista joten mahdolliset päästä pidempiaikaiseen työhön paranevat huomattavasti.

Ja mun on nyt pakko oikoa sulle muutama seikka joiden kyllä sun luulisi ymmärtävän jos töitä etsit, mut väännetään nyt ratakiskosta: Myös osa-aikainen työ voi olla vakituinen pesti, eli toistaiseksi voimassa oleva, mutta viikko/kuukausi tuntimäärä ei vastaa kokopäiväisen tunteja. Sitten on olemassa myös kokoaikaisia määräaikaisuuksia. Silloin saat täydet tunnit, mutta työ voi kestää esimerkiksi vain 3kk ajan. Myös näiden yhdistelmiä löytyy, mutta älä tyrmää määräaikaista pestiä heti.

Sinulle rollo suosittelisin myös hakemaan niitä määräaikaisia tai edes jos löytyy jotain mitä on 2h viikossa. Saat vähän kuvaa mitä on todellisuus ja parannat työnsaanti mahdollisuuksiasi.
 
  • Tykkää
Reactions: mamatsu
Rollolainen
[QUOTE="minna";29549965]Tässä on tavallaan perää. Lyhyeen sijaisuuteen ei silti ole yhtään sen helpompi päästä kuin vakituiseen tai pidempään pestiin. Mutta jos tekee pari lyhyempää pätkää, se viestii siitä että olet saanut jo kokemusta alan hommista joten mahdolliset päästä pidempiaikaiseen työhön paranevat huomattavasti.

Ja mun on nyt pakko oikoa sulle muutama seikka joiden kyllä sun luulisi ymmärtävän jos töitä etsit, mut väännetään nyt ratakiskosta: Myös osa-aikainen työ voi olla vakituinen pesti, eli toistaiseksi voimassa oleva, mutta viikko/kuukausi tuntimäärä ei vastaa kokopäiväisen tunteja. Sitten on olemassa myös kokoaikaisia määräaikaisuuksia. Silloin saat täydet tunnit, mutta työ voi kestää esimerkiksi vain 3kk ajan. Myös näiden yhdistelmiä löytyy, mutta älä tyrmää määräaikaista pestiä heti.

Sinulle rollo suosittelisin myös hakemaan niitä määräaikaisia tai edes jos löytyy jotain mitä on 2h viikossa. Saat vähän kuvaa mitä on todellisuus ja parannat työnsaanti mahdollisuuksiasi.[/QUOTE]


kahdesa tunnissa ehdi edes töitä tehdä, Varmasti olen töitä tehnyt emnemmän kuin sinä koskaan, olen endimmäiset työni aloittanut jo 14-vuotiaana mansikamaalla ja lastenhoitajana, kun en muuhun työhön vielä päässyt.

olen tehnyt aiemmin vuokrausfirmojen kautta myäs niitä keikkatöitä, jolloin saatoi olla töitä ihan miten vaan. JA tyäpaäivät saatoivat ola 4- 12 tuntiin. Se oli van hyvin rasittava, koska ei voinut sunnitella mitään, kun piti olla aian tavoitettavissa. ja sitten kun teki työtä korvaukset viivästyivät ja vuokrat ym pitää kuitenkin maksaa aajallaan. Palkka ei välttämättä tullut just sopivasti. Kelan päviärahat maksettiin aian kerran kuussa, mutta jos ei olut palkkalappua toimittaa ei tulleet enen ja saatois visätyä sen takia jopa puolitoista kukautta. HElpompaa on se että tietää onko työtä vai ei. sillä pelkällä jalalla oven välissä ei niitä maksuja maksella.
 
Keittiönoita
kahdesa tunnissa ehdi edes töitä tehdä, Varmasti olen töitä tehnyt emnemmän kuin sinä koskaan, olen endimmäiset työni aloittanut jo 14-vuotiaana mansikamaalla ja lastenhoitajana, kun en muuhun työhön vielä päässyt.

olen tehnyt aiemmin vuokrausfirmojen kautta myäs niitä keikkatöitä, jolloin saatoi olla töitä ihan miten vaan. JA tyäpaäivät saatoivat ola 4- 12 tuntiin. Se oli van hyvin rasittava, koska ei voinut sunnitella mitään, kun piti olla aian tavoitettavissa. ja sitten kun teki työtä korvaukset viivästyivät ja vuokrat ym pitää kuitenkin maksaa aajallaan. Palkka ei välttämättä tullut just sopivasti. Kelan päviärahat maksettiin aian kerran kuussa, mutta jos ei olut palkkalappua toimittaa ei tulleet enen ja saatois visätyä sen takia jopa puolitoista kukautta. HElpompaa on se että tietää onko työtä vai ei. sillä pelkällä jalalla oven välissä ei niitä maksuja maksella.
Mutta kai sä kuitenkin ymmärrät, että sua ei kutsuta työhaasttatteluun, koska hakijoiden joukossa on paljon niitäkin, joille on kertynyt alan työkokemusta lyhyiden ja osa-aikaisten työsuhteiden kautta? Eli kun ihmettelet, miksi hakemuksesi ei erotu joukosta, niin kyllä se varmaan erottuukin, mutta ei toivomallasi tavalla.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29550010:
Mutta kai sä kuitenkin ymmärrät, että sua ei kutsuta työhaasttatteluun, koska hakijoiden joukossa on paljon niitäkin, joille on kertynyt alan työkokemusta lyhyiden ja osa-aikaisten työsuhteiden kautta? Eli kun ihmettelet, miksi hakemuksesi ei erotu joukosta, niin kyllä se varmaan erottuukin, mutta ei toivomallasi tavalla.
mutta onko sitten sen arvoista että vuokra viivästyy sähkölaksut jne.
ei todellakaan. Mieluummin maksan ajoisssa vuokrat ym maksut, jotkut maksut kun menevät suoraan perintään ja sitten se vasta kalliiksi tuleekin. Vuokraakaan ei saa kuin kerran tai kaksi vuoden aikana siirtää, myöhemmäksi.
moni kun ei tule ajatelelleeksi että vuokranantajalla janiillä muilla jotka sinullle laskuja lähettävät on myös maksuja, jotka taas vaikuttavat heidän elämiseen, eli jos vuokra on myöhässä paljonkin voi se vaikuttaa taas vuokranantajan elämään..
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29550010:
Mutta kai sä kuitenkin ymmärrät, että sua ei kutsuta työhaasttatteluun, koska hakijoiden joukossa on paljon niitäkin, joille on kertynyt alan työkokemusta lyhyiden ja osa-aikaisten työsuhteiden kautta? Eli kun ih
mettelet, miksi hakemuksesi ei erotu joukosta, niin kyllä se varmaan erottuukin, mutta ei toivomallasi tavalla.
en ole kieltäytynyt tekemästä osa-aikaista, vaan nitiä 1-2 päivän pätkiä, koska niiden tekeminen viivästyttää sitten niitä työttömyyskorvausten saamista. ja vaikka työtön saisikin tienata sen 300e niin se vaikutta kuitenkin esim asumistukeen.

jos on asunut ikänsä omistusasunnossa ei osaa ottaa tällaisia aisoita huomoiin., se asumistuki kun ei pienene samassa suhteessa.


lyhyet 1-3 päivän pätkät ovat omia opiskelijoille, kodinhoidontukea saaville, eläkeläisille esim.
vähintään kaksi viikkoa kestä yhtäjaksoinen työ on sellinen jonka kananttaa ottaa vastaan, mutta sekin sitten vaikuttaa asuimistukeen ym, koska siitä tulee taas enemmän kuin se 300e
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Keittiönoita
mutta onko sitten sen arvoista että vuokra viivästyy sähkölaksut jne.
ei todellakaan. Mieluummin maksan ajoisssa vuokrat ym maksut, jotkut maksut kun menevät suoraan perintään ja sitten se vasta kalliiksi tuleekin. Vuokraakaan ei saa kuin kerran tai kaksi vuoden aikana siirtää, myöhemmäksi.
moni kun ei tule ajatelelleeksi että vuokranantajalla janiillä muilla jotka sinullle laskuja lähettävät on myös maksuja, jotka taas vaikuttavat heidän elämiseen, eli jos vuokra on myöhässä paljonkin voi se vaikuttaa taas vuokranantajan elämään..
No siis tietenkin sä elät ihan kuten itse haluat. Mutta kun ihmettelet, mikset pääse edes työhaastatteluun tai jos pääsetkin, niin et tule valituksi, niin se on sulle tässä(kin) ketjussa moneen otteeseen kerrottu. Vaikuttaa siltä, että työkokemuksen hankkiminen ei ole sulle edes mahdollista. Jollekin toiselle on ja se toinen saa sitten myös sen pidemmän sijaisuuden ja/tai aikanaan vakipaikan.
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire
äläjaksa
kahdesa tunnissa ehdi edes töitä tehdä, Varmasti olen töitä tehnyt emnemmän kuin sinä koskaan, olen endimmäiset työni aloittanut jo 14-vuotiaana mansikamaalla ja lastenhoitajana, kun en muuhun työhön vielä päässyt.
.
Anteeksi vaan, puheittesi perusteella sinä ja miehesi olette tehneet töitä enemmän kuin koko Suomen kansa yhteensä, mutta se taitaa olla kyllä valetta. Olet palstaillut yli vuosikymmenen ja montako vuotta teistä kumpikaan on sinä ainaka ollut töissä? Ette yhteensäkään edes kahta vuotta.
 
Keittiönoita
en ole kieltäytynyt tekemästä osa-aikaista, vaan nitiä 1-2 päivän pätkiä, koska niiden tekeminen viivästyttää sitten niitä työttömyyskorvausten saamista. ja vaikka työtön saisikin tienata sen 300e niin se vaikutta kuitenkin esim asumistukeen.

jos on asunut ikänsä omistusasunnossa ei osaa ottaa tällaisia aisoita huomoiin., se asumistuki kun ei pienene samassa suhteessa.


lyhyet 1-3 päivän pätkät ovat omia opiskelijoille, kodinhoidontukea saaville, eläkeläisille esim.
vähintään kaksi viikkoa kestä yhtäjaksoinen työ on sellinen jonka kananttaa ottaa vastaan, mutta sekin sitten vaikuttaa asuimistukeen ym, koska siitä tulee taas enemmän kuin se 300e
Olen mäkin asunut vuokralla ja ollut silloin pienituloinen yh. Joten se siitä. Mutta siis fakta on, että työpaikat saa ne, joilla on työkokemusta. Jotkut hankkii työkokemusta juurikin keikkahommilla, vuokratyöfirmoissa tai harjoittelijoina. Ja ihan varmasti heissäkin on asumistuen saajia.
 
"minna"
kahdesa tunnissa ehdi edes töitä tehdä, Varmasti olen töitä tehnyt emnemmän kuin sinä koskaan, olen endimmäiset työni aloittanut jo 14-vuotiaana mansikamaalla ja lastenhoitajana, kun en muuhun työhön vielä päässyt.

olen tehnyt aiemmin vuokrausfirmojen kautta myäs niitä keikkatöitä, jolloin saatoi olla töitä ihan miten vaan. JA tyäpaäivät saatoivat ola 4- 12 tuntiin. Se oli van hyvin rasittava, koska ei voinut sunnitella mitään, kun piti olla aian tavoitettavissa. ja sitten kun teki työtä korvaukset viivästyivät ja vuokrat ym pitää kuitenkin maksaa aajallaan. Palkka ei välttämättä tullut just sopivasti. Kelan päviärahat maksettiin aian kerran kuussa, mutta jos ei olut palkkalappua toimittaa ei tulleet enen ja saatois visätyä sen takia jopa puolitoista kukautta. HElpompaa on se että tietää onko työtä vai ei. sillä pelkällä jalalla oven välissä ei niitä maksuja maksella.

Ei ehkä just 2 tunnissa, mutta kun sitä on viikottain, (tai riippuu ihan siitä paikasta mihin haet, se voi olla pidempäänkin tai lyhyempääkin tai useammin, tuo 2h oli vain esimerkki) tulee sitä kokemusta silti jonkin verran verrattuna "kotonamakaamiseen" kuten työnantaja saattaa katsoa kun sun lapsetkin on jo isoja.

En lähtisi vertailemaan kumpi on tehnyt enemmän töitä, sillä uskon että sinäkin olet jotain joskus tehnyt. Arvioisin että olet minua 30 vuotta vanhempi, joten luonnollisesti sinulla on pidempi työhistoria jo ikäsi puolesta, vaikka on itselläkin ollut melkein vuoden kaksi työtä päällekkäin ja työpäivät saattoivat venytä yhteensä yli 14 tuntiin. Tiedän myös mitä on lähettää tilitietonsa työkkärille/liittoon jotta saa loput työttömyyskorvauksesta.

Pidät varmaan mua hulluna kun jatkoin osa-aikaista työtäni kahvilassa, vaikka valmistuinkin koulusta ja osa-aika työllä ei saa kun vaivaiset 400e kuussa kasaan. Olen kuitenkin pari vuotta maksanut työttömyysturvamaksuja liittooni, joten olen oikeutettu liiton työttömyyskorvaukseen. Valitettavasti uusi asetus jonka avulla saa tienata 300e/kk menettämättä tukiaan ei päde liiton rahoihin, joten palkkani vähennetään korvauksesta ja saan lopun erotuksen tililleni.

Tuki olisi rahallisesti samansuuruinen vaikka en kävisi missään töissä vaan istuisin kotona perse homeessa. Silti jatkoin kuitekin osa-aikaista pestiä ettei mun päähajoaisi ja haen tässä samalla täysipäiväistä pestiä.
 
"sipsi"
Kyllä minä ajattelen, että jostain se on aloitettava, ja ottaisin sen vuoksi "huonompaakin" työtä vastaan, etsien siinä samalla koko ajan uutta ja "parempaa." Itsekin olen 14v saakka tehnyt kaikenlaisia töitä, siivousta, mansikanpoimintaa, pakannut tehtaalla, kioskimyyjänä iltaisin lukiossa ollessa jne jne... Ja omassa nuoruudessa niitä töitä olikin ihan toisin kuin nyt.

Olen samaa mieltä siitäkin, että työnantajille tulee varmasti tietty kuva työnhakijasta, jos on niitä lyhyitäkin sijaisuuksia ottanut vastaan. Eikö Rovaniemellä ole mitään osa-aikaisia kauppa-/ kassatöitä esimerkiksi tajolla?

Tsemppiä edelleen työnhakuun, ja toivottavasti löytyy mieleinen työ.
 
"Minna"
Niin ja rollo, jos pääset osa-aikaiseen hommaan, niin työnantajan on ensin tarjottava nykyisille työntekijöille (eli sullekin jos olet päässyt sisään taloon) töitä ennen kuin palkkaa uuden työntekijän. Eli osa.aikaisesta saattaa tullakin pienen ajan päästä täyspäiväinen. :)
 
vier
Rollo, sä olisit ihan loistava KELAN asiakaspalvelija.

Sulla on tutkinto, sä tiedät KAIKEN työttömän tuista ja niiden saamisesta.

KELA hakee Rovaniemelle kesätyöntekijöitä ja Molissa on avoimena palkallinen harjoittelijan paikka.
Hae ihmeessä! Vai ootko hakenut jo?

https://rekry.kela.fi/sap/bc/webdynpro/sap/hrrcf_a_unreg_job_search?sap-language=fi#
 
vieas
"vierailija"

Yhteistyössä