Varaton sukulainen kuoli, sossuille kanssa vääntöä..!

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Shepp
Haette vaan sitä hautausavustusta. Esim helsingissä on tietyt paikat jotka sossu hyväksyy, avustusta saa minimalistiseen siunaustilaisuuteen. Tuhkaus taitaa edelleen olla se ykkösvaihtoehto ellei uskonnolliset syyt tms sitä estä.

Totta kai viranomaiset pyrkivät saamaan laskunmaksajaksi jonkun muun mutta ensisijassa ajatellaan kuitenkin vainajan oikeutta asianmukaiseen hautaukseen.
 
"mievaan"
[QUOTE="pöh";26052824]suku on aika laaja käsite, sulla voi olla niitä vaikka kuinka paljon, sellaisia mitä et ole koskaan nähntyt, kun vanhimmat alkaa kupsahtelemaan, niin kuka sen määrää, että tuntemattoman ihmisen hautauskuluihin on osallistuttava? onko se sukulaisten vika, jos ihminen on sössinyt elämänsä siihen pisteeseen, ettei ole yhtään rahaa tilillä ja toimeentulon hoitaa valtio? kaikki siis vaan ryyppäämään ja maksattamaan "sukulaisilla" oma hautaamisensa.

se on kiva sit jos niitä alkaa putoamaan kuin sieniä sateella, makselet joka kuukausi jonkun kissan kaiman kummin hautauskuluja.

mulla on tilanne sellainen, että omat vanhemmat on ihan rappioalkoholisteja, ottivat mun nimiini jotain luottoja ja niistähän sitten häirömerkinnät mulle tupsahti, makselen nyt siis vanhempieni ottamaa velkaa ja oman omaisuutensa ovat laittaneet kurkusta alas, emme ole missään tekemisissä, kun aika heistä jättää, en aio osallistua millään tavalla hautajaisiin. olen maksanut heidän virheistään niin henkisesti kuin fyysisestikin, joten koen velvollisuuteni jo päättyneen.[/QUOTE]

Mulla sen takia, kun äiti pahoinpiteli lapsena ja nuorena vaikea invaliditeetti. Olen pienipalkkaisen pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä. Mulla menisi kuukauden eläke, jos oman, nyt aika huonona olevan, äitini hautaisin, jolla paljon rahaa - sulkutileillä, etten vaan pääsisi niihin käsiksi, en ainakaan ennen perunkirjoitusta. Olen muutenkin pienestä eläkkeestäni joutunut maksamaan itaran äitini hoito- ja lääkekuluja jo pitkään. Omaan hoitoon ei ole ollut varaa.
Koska olen enää ainoa äitini omainen, olen ajatellut, että pakko se on ottaa pikavippiä, että saa mutsin hautaan sitten aikanaan. Muistotilaisuutta en aio pitää, sillä mua on kohdeltu mutsin sukulaisten taholta samalla hakkauslinjalla, kun olin maalla siellä pienenä, joten en ole halunnut enää pitää yhteyttä. Varsinkin, kun mun itse hyvätuloiset serkut on koko ajan vaakkumassa multa köyhältä rahaa, jos olen heihin erehtynyt ottamaan yhteyttä.
 

Yhteistyössä