Vauva vuodelle 2016 <3

Merenaalto, viime kierrosta en ainakaan ole raskautunut. Mulla on niin runsaat menkat, että ne kyllä huuhtoo kaiken mennessään =) Ja aloitin ovistikuttelun kp 10 tässä kierrossa. Toivottavasti se munasolu on nyt kuitenkin irtonnut, eikä sinnittele siellä ja pidä ovulaatiota päällä. Teen raskaustestin vasta sitten jos menkat on noin viikon myöhässä.
 
Jembbba ja justdoit - mulla kans just tuollaisia kipuja mutta oikealla. Viikko sitten parina yönä heräsin kun sattu niin mahaan mut meni sit 5 minsas ohi. Olin jo varma et umppari on ärtynyt.....mutta mutta....

Tänään testasin apteekin omalla ja en voi tätä uskoa. Musta toi on jo selkeä plussa näille päiville. Menkkojen pitäisi alkaa huomenna



Toiv linkki toimii
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
IMN
Voi kauhea, tännehän on tullut kymmenen sivua tekstiä sen jälkeen kun viimeksi lueskelin :D En siis tietenkään pysty nyt alkaa kaikkea lukemaan läpi, mutta onnea plussanneille! :) :flower:

Mulle voi päivittää yk2 ja kierron pituus näillä näkymin 28. En siis ilmeisesti joutunutkaan odottamaan kierron tasautumista pillereiden jälkeen.. :) Viikonloppuna alotan ovistestailut, palailen sitten asiaan! :wave:
 
miss_piggy
Wellmu, selkeä plussahan tuo on, ei kai siitä oo enää epäilystäkään :D Jos haluaa ihan varma olla niin suosittelen tekemään jossain vaiheessa clearbluen digitaalisen raskaustestin. Se on niin kiva kun siinä näkyy ne viikotkin.

Mulla on jotain ihme nippailuja lähes päivittäin alamahassa ja nyt vissiin sitten kp 22 jos oon ihan päivissä oikein laskenut. Ovistestit negaa, r-testeissä välillä näkyy jotain haamujen esiäitiä, mutta ne on niitä ebayn One Step-testejä (kapeaa liuskamallia), mutta uskon että nää nippailut johtuu nyt siitä kun tosiaan eka kierto edelleen ilman pilllereitä ja varmaan kroppa totuttelee pillerittömyyteen ja noihin gelee royaleihin..

Mulla esikoisesta näkyi testissä jonkunlaista haamua joskus dpo 12. Toisilla saattaa näkyä haamujen haamu vasta paljon myöhemmin, tyyliin dpo 16->. Se on niin tapauskohtaista.

Joku kyseli ovistesteistä. Niitä myydään yksittäin tai useamman satsissa. Esim. ebaysta kantsii tilata kun sieltä saa vaikkapa 60 ovistestiä johonkin hintaan 8€, kun ulkomailta tilaa. Suomestakin saa, testejä voi tilata vaikka Raskauskeiju.fi, mammaksi, fi tai halpa-testi.fi, luotettavin ehkä on se clearbluen digitaalinen ovulaatiotesti joka antaa hymynaamaa kun on ovis, mutta ovat aika tyyriitä ja etenkin jos on pitkä kierto niin en ehkä suosittele, ettei joudu ihan perikatoon.
Mutta jos on suht normaalin mittainen kierto, ja tietää suurinpiirtein milloin ovis on, niin voi varmaan noitakin ostaa.

Ja joskus saattaa halvalla saada myös huuto.netistä ostettua sekä raskaus-että ovistestejä.
 
Onnittelut plussista ja kovasti voimia uusiin kiertoihin! :)
Töitten vuoksi saa seurailla sivusta keskusteluja mutta hengessä ees mukana.
Tutuilta kuulostaa nuo kaikkien luettelemat oireet mitä itekin vauvakuumeen kourissa "kärsii". Itse tilasin ensimmäisen ovistestin moonlightin sylki testin eli tämä mikroskooppi homma saita kun olen. Mutta postin kans oli ongelmaa ja sehän tuli myöhässä ovista ajatellen... :mad: mutta seuraavaan kiertoon siis käyttöön (Jos alkaa) nim. Tärpin toivossa hyvä elää. Kiertopäivät siis 25/28-35... Saa nyt nähä. Eilen surullisen sekaisin tunteinkin luin tekstejä ja epätoivo raskautumisen vuoksi alkaa taas nostaa päätään. Kovasti ahdistaa ja pelottaa tämä lapsettomuus mutta eiköhän se taas tästä. Yritystä siis takana 7 kk. Koettanut aika ajoin jollekin kertoa peloista mutta yllätäen ne puheet aina väistetään ja vaihdetaan aihetta.. äitille kun soittaa ja koettaa asioista puhua niin alkaa kovasti kertomaan siskon ongelmista eikä hän edes kysy mitä asiaa minulla mahtaa olla.. Suurin pelko kyllä elämässä on etten tule lapsia saamaan. Pelkäisisinkin jotain pientä kuten hämähäkkejä, korkeita paikkoja tai piikkejä mutta ei lapsettomuusta pelottaa ihan pirusti! Anteeksi tämmöinen itseään täynnä oleva teksti mutta pakko koettaa jonnekin purkautua ennen kuin menee pääni aivan solmuun. :(
 
Onnea plussanneille ja niillekin jotka ylipäätään tietävät missä kohtaa kierto menee!

Mulla ei ole näkynyt menkkoja vieläkään vaikka pillereiden lopetuksesta on varmaan kuukausi ellei pidempään! Huoh. Ei kyllä raskautumisaikeitakaan ennen kesäkuuta ainakaan mut tietäis ees et missä mennään! Oviksia on muka tuntunut ja menkkukipujakin ollut mut ei tätejä missään!

No odottavan aika on pitkä.. :)

*muoks*
Eihän mun pillereiden lopetuksesta ole vasta kun kolme viikkoa! Perhana! :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Wellmu onnea plussasta!

Olin ihan onnesta soikeana kun kaveri antoi mulle apteekin oman raskaustestin tänään kun hällä oli sellainen jäänyt käyttämättä ja nyt menee rv8 jo. Innoissani tein sen heti keskellä päivää parin tunnin pidättämisen jälkeen ja tsadaa!! NEGA! Voihan kettu. Ei edes viivanpaikkaa tullut |O Mä en tajuu. Menkkojen pitäis alkaa niinku aika viimeistään tänään ja ne järjettömät menkkakivut loppui tämän päivän aikana ku seinään. Närästys on jatkunut jo monta päivää. Pieniä etovia oloja tulee välillä, mutta ne voi tulla pelkästään siitä kun menkat olis alkamassa. Nännit on herkät, ei niinkään kipeät. Kaikki voi olla menkkaoireita oikein hyvinkin, paitsi toi monen päivän närästys on kyllä uutta. On se naisen keho sitten kummallinen...
 
Kovasti onnea kaikille plussanneille! Teitähän löytyy joka päivä lisää :)
Ja voimia ja jaksamista kaikille jotka painii kierto-ongelmien kanssa. Tätä ketjua lukiessa olen monesti ajatellut että olen itse ollut tietämättäni onnekas monessa kohtaa. Ennen esikoista pillerit lopettaessa en osannut kuvitellakaan että kierto ei heti palautuisi ja minulla eka kierto oli n.5 viikkoa ja seuraavasta jo olin raskaana. Synnytyksen jälkeen myöskin kierto palasi nopeasti. Jälkikäteen laskettuna suunnilleen saman tien kun imetys loppui. Tosin imetys loppui nopeasti ja lyhyeen kun herra halusi ruokansa nyt ja heti eikä 3kk:n iässä aikonut opetella kunnolla imemään kun maidon suihkuamisvaihe loppui.
Joku mainitsi että synnytyksen jälkeen kuukautiset ovat runsaat mutta minulla on käynyt päinvastoin. Pillerien aikaan vuoto kesti 4-5 päivää mutta nykyään vuoto on1,5 päivää valtavan runsas ja sitten se nopeasti vähenee ja toiset 1,5 päivää tulee tuhrua pyyhkiessä. Ja muistelen miten joskus teininä vuosin pitkään ja paljon. Että näinkin päin voi käydä.. Ainut haitta nykyään on kiertojen pituuden vaihtelu, lyhimmän ja pisimmän ero taisi olla10 päivää eli aikas paljon.

Toivottavasti tuo ei kuulosta kehuskelulta, olen todella pahoillani teidän puolesta ketkä odottelette kierron palautumista. Mutta olen vasta nyt havahtunut siihen että nämä asiat eivät aina tapahdu itsestään ja automaattisesti ja tajunnut kiittää onneani omasta tilanteesta.

Vielä vähän omaa napaa.. kp7menossa,toivottavasti olisi lyhyt kierto ja ovis pian. Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta joten jospa nytkin!Toiveet siis korkealla! :)
 
Huupelson: Tiedän niin tuon tunteen :hug:. Meilläkin takana nyt 7 yk:tä ja vaikka kuinka koetan pitää mielen positiivisena, niin kovasti on maailman näyttänyt synkältä tänä keväänä. Mietinkin jo, että olisko vaan helpompi tulla tästä "sekundäärisen lapsettomuuden kaapista" ulos, niin ei tarvitsisi ainakaan vastailla ihmisten uteluihin siitä, milloin meille tulee toinen ja kas kun en jo ole raskaana. Ihmiset on NIIIIIN tahdottomia! Meillä kuumeilee muuten myös esikoinen ja tuntuu kyllä kovin kurjalta aina selittää, että "ei, äidin masussa ei ole vauvaa vaikka kaverin äidin masussa onkin". No, nyt kuitenkin kp 3 ja kahdeksas yritys alkaa joskus ensi viikolla!
 
Hattiswattis
Mulla kävi kans esikoisen kanssa niin että ekasta kierrosta raskauduin, toivon nytkin samaa toki. Me ollaan onnekkaita juu, mullakin vaan vähän kierto hukassa ja minusta tuntuu kyllä pahalta niiden puolesta keillä raskautuminen on hyvinkin vaikean matkan takana. Toiset odottaa vuosia hartaasti omaa pientä ja jotkut jää tosta vaan raskaaksi, jopa ne keille ei lapsia toivoisi siunaantuvan eivätkä välttämättä niitä itse halua. Onneksi tänä päivänä nuo hoidot taitavat olla aika hyvät ja suurin osa raskautuu jossain vaiheessa.
Exän kanssa me yritettiin puoli vuotta tuloksetta ja jo se oli mulle vaikea paikka vaikka tiedän että osalle se on vasta alkusoittoa. :/
Posiitivisuus taitaa kuitenkin olla se tärkein asia, yrittää pitää mieli hyvänä. Onnea ja jaksamista kaikille! :heart:
 
Mun menkat vaan pysyy poissa... Nyt dpo 15. Normaalisti alkaneet dpo 13-14. Menkkakivut siis vaan vähentyneet siitä mitä ne vielä pari päivää sitten oli. Ja se eilinen apteekin testi keskellä päivää tehtynä näytti negaa. Aikaisemmin siis pari haamua herkillä testeillä. Alan epäilemään kemiallista raskautta. Eli alkaa menkat nyt vaan muutaman päivän myöhässä :(

Onko kellään kokemusta, että testi näyttäisi haamua/plussaa oikeasti vasta myöhemmin? Oviksen kuitenkin bongasin ja olen lähes 100% varma, että se on tapahtunut kun on nuo clomit käytössä.

Anteeksi kun omanapailen koko ajan, mutta mun pää leviää kun tässä epätietoisuudessa joutuu elämään :whistle:
 
Wellmu onnea plussasta! :)

Merenaalto odottelet vielä muutaman rauhassa ja jos ei menkkoja kuulu niin testaat uudestaan.

Itellä menossa dpo 15 ja apteekin omalla sain jo tummemman viivan kuin eilen, oli jo lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva :) Mutta pyyhkiessä jää pientä tuhrua paperiin, ei tule siteeseen asti mutta pikkasen luo epävarmuutta tilanteeseen... Onko kuinka monella tuhrutellu alkuraskaudessa menkkojen aikaan?

Oireet kyllä on selkeitä. Maha on ihan turvoksissa, alamaha pullottaa ja väsymys on jotakin käsittämätöntä. Etoo myös jonkin verran ja lenkillä meinaa happi loppua ko hengästyttää niin paljon.
 
Piitu pakkohan tässä on odotella, ei kai muu auta :D Ja mulla on tullut molemmissa raskauksissa alussa tuhruvuotoa. Ekasta säikähdin hirveesti ja taisin käydä neuvolassakin asian tiimoilta, mutta toisessa raskaudessa jo osasin olla rauhallisin mielin. Joten usko ja luota vaan, että tuo on harmitonta :) Jos yltyy kunnon vuodoksi niin taitaa tilanne olla eri. Tsemppiä ja tarrasukkia :heart:
 
Siitä onkin jo tovi kun tänne kirjotin, mutta täällä taas! Ihanaa kun plussia jo tulee, itsellä se tuntuu vielä niin kaukaiselta.

Täällä on näköjään muitakin jotka on lopettaneet pillerit vastikään. Mulla siis tilanne se, että pillereiden jälkeen ei ole kierrot oikeen lähteneet.. tällä hetkellä joku kp117 :D Kävin YTHS:llä, jossa ultrattiin, mutta mitään epätavallista ei näkynyt. Lääkäri sanoi, että kohtu näytti hyvin vastaanottavaiselta, joten kaippa se on hyvä juttu. Sain primolut nor kuurin, jolla nyt pitäis saada menkat alkamaan. Lääkäri olisi halunnut määrätä mulle terolutteja, mutta niissä oli kuulema jotain maahantuontiongelmia tällä hetkellä niin päätyi tuohon toiseen. Mitä nyt netistä luin, niin primolutteja ei suositella raskaaksi yrittäville, mutta tuo lääkäri sano, ettei niistä mitään haittaa pitäisi olla, jos poksahtaisikin paksuksi, kunhan ne sitten vaan lopettaa. Viimenen tabletti kymmenestä tänään, joten jospas viikonlopun aikana mä näkisin punasta pitkästä aikaa!

On jännää kuinka jollain tavalla oon hyväksyny tämän mun tilanteen. Aluksi olin niin pettynyt, kun kroppa vaan ei ole lähteny toimimaan. Haluan kyllä tulla raskaaksi, mutta tällä hetkellä menkat sais mut hyppimään ilosta :)
 
Heipulihei! :wave:

Hirviästi tullut kirjotuksia ja plussia! :heart:
Ite oon ihan tarkotuksella ollut poies täältä ku alkaa pää hajoo kun muksua ei kuulu :(
Kierrot on jotenki kummallisia, aina saapi pähkäillä.. Nyttekkin menkat onneksi alkoi ihan ajallaan mutta ihan ihme ruskeeta tuhrutöhryä, päivän tais tulla kunnollista vuotoa. Sitten loppu ja parin päivän päästä tuli ihan vaaleenpunaista.
Viime viikolla alkoi sitten sattua vatsaan samanlailla ku ois ovis (en siis ole tikutellut ovista) ja nyttekkin aika-ajoin sattuu. Mulla yleensä ollu ovis noin kp14 hujakoilla, eli ois tullut tooosi aikasin jos viime viikol ollu. Laskujen mukaan ovis ois viikonloppuna.
Ja nyt o tietenki kaikki raskausoireet ja tesiä tekis mieli tehä mut yritän nyt pysyä lujana ja testaisin vast ku menkat myöhässä.

Muutenki jäskää kun oottelen kuuluuko uudesta työpaikasta mitään, pieni dilemma vaan kun haluis uuden duunin mutta myös vauvan, onko muille käynyt niin että olette raskautunu kun olette aloittanut uuden työn?

muok. eiku höpöhöpö kipuilu siis alkoi tällä viikolla, ja mini vuoto viime viikolla. Heti tein ovistikun ja näytti aika tummaa ja sen jälkeen tosi haaleeta. Sori sekoiluni.
 
Viimeksi muokattu:
Jos itsekin uskaltautuisin mukaan :)

Vauvakuume on vaivannut jo monta vuotta, ja 5/14 annettiin esikoiselle lupa tulla. Molemmilla ikää 21, mutta mies lähti vasta 7/14 armeijaan, joten vielä kesäkuuhun jatketaan epäsäännöllisellä yrityksellä kun muuhun ei ole mahdollisuuksia sitä ennen.

Kierto on ollut epäsäännöllinen, kaikkea väliltä 28-45, tosin lyhin ja pisin kierto tullut vaan kerran. Nyt onneksi pari viimeistä kiertoa ollut jo tasaisempaa :) Mahdollinen alkanut raskaus viime lokakuussa, mutta asiasta ei ole varmuutta. Kierto vaan venähti sillon ja myöhään alkanut vuoto ei ollut normaali ollenkaan.

Möykkynen 21v, tjot 5/14, kp 2/(28)35(45) ,merkkasin nyt vähän hassusti ehkä :D

En ehtinyt vielä lukea kuin ensimmäisen sivun joten en tiiä tuliko tähän listalle oikeat asiat jos sitä edes on.:D Luen kuitenkin iltasaduksi koko ketjun jos sitten tietäis ketä muita haaveilijoita täällä onkaan :)
 
Aaargh että tämä loppukierto onki sitte yhtä oottelua |O
Nyt (oletetusta)oviksesta asti on ollut alamahassa kummaa jomotusta.vielä pitäs jaksaa puolitoista viikkoa ootella että pääsee testaamaan,jos pääsee..
 
Kinder_Kitty:kiitos infosta! :)
Kevlarsoul: utelut on välillä mitä törkeämpiä. Itse meinannut jo välillä vastata että entäs jos en voi omia saada? Mutta tähän asti oon hillinnyt itseni. joka ei ole itse joutunut tekemään töitä lapsen saamisen vuoksi, niin ei osaa oikein ajatella asiaa..
Lyllis: loppukierto on kyllä yhtä tuskaa! Itsellä menkkamaiset juhlinnan alko eilen . Elieli pienenpieni toivon kipinä takaraivossa mutta kuitenkin valmistautunut suurensuureen pettymykseen sydämessä. :(

En osaa puhelimella tummentaa nuita nimi tai tehdä hienoja hymiöitä :D kyllä minä vielä joskus :p
 
Ninami: jos pääset töihin niin yrittäkää vain lasta se on naisen oikeus tehdä töitä vaikka raskautuisikin. Se ei kuulu työnantajalle vaikka raskautta suunnittelee. Ikinä et voi olla varma mitä sattui. Ja onhan se etu kun on töissä kun alkaa odottamaan niin mahdollisesti helpottuu äippäloman jälkeen töihin pääsy. Nykyään liitot ja muut puolustaa hyvin raskaanalysoi olevien naisten etuja ja ehdottomasti muistat ettei raskaus ole sairaus se on melkeinpä jo etuoikeus <3 tsemppiä vain työrintamalle!
 
Ninami mie sain vakipaikan ja parin kuukautta siitä olin raskaana :D Ei ne sulje toisiaan pois, vaikka onhan se jotenki noloa, ymmärrän. Onneksi minun alalla on heleppo saaha sijaisia ja työt on semmosia että ne on paikasta riippumatta periaatteiltaan samat. Ehottomasti jatkat vauvaprojektia ;)
 
Iik! Mulla on ihan pasmat sekaisin nyt! :D Nyt on kai dpo 14, mutta ovista en siis testannut. Keskiviikkona tein raskaustestin kun oli jo jonkin aikaa ollut ties mitä oiretta: nippailua, repäisykipuja ja jomotusta alavatsassa vasemmalla puolella, päänsärkyä, väsymystä, huonoa oloa. Mulla on kahtena viime päivänä myös tehnyt ihan älyttömästi herkkuja mieli. Eilen skippasin salin ja pyydin miestä tuomaan kaupasta herkkuja ja makasin sohvalla vaan! Mieskin jo naureskeli, että kyllä kai sä raskaana olet. :D Testi oli ke-iltana kuitenkin negatiivinen ja otti niin päähän, vaikka epätodennäköistä raskautuminen nyt meidän toiminnalla onkin!

Tänään sitten tein ihan hetken mielijohteesta töiden jälkeen parin tunnin pidätyksellä paketin toisen PC-liuskan ja mitä ihmettä..Hailakka viivahan sieltä tulikin! Mulla ei oo koskaan antanut PC mitään viivanpaikkoja, vaan aina on ollut ihan puhdas nega tai sit selkeän positiivinen silloin kun ekan kerran raskauduin 2011. Mun on ihan pakko nyt hakea apteekista kunnon testejä vaikka useampi kappale ja pidätellä (riittäiskö 4h?) ja tehdä illalla yksi. Vois sitten viikonloppuna varmistella vielä digitaalisella, jos tuokin testi näyttää jotain. En malta oottaa, milloin mies tulee töistä ja saan kertoa! Toki jalat maassa yritän myös pitää vielä..Jännää!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä