Vauva vuodelle 2016 <3

Moi pitkästä aikaa!

Täällä elellään elämäni kivuliainta ovista (ovikseksi tämän ainakin päättelin). Vasemmalta puolen alavatsasta kivistää, vasenta reittä jomottaa ja selkäänki säteilee. Kippurassa sai telkkaria katsella..auuh. Vaikka uhkailin, että tässä kierrossa harrastellaan sitten ahkeraan niin eipä kyllä olla oikein ehditty. Ainoan kerran toissapäivänä, sentään.

Jos tämä on ovis, niin kierto pitenee pari päivää. Katsotaan, miten käy..
 
miss_piggy mulla saattaa jotain lievää hirsutismia olla, mutta melko lievää. Lähinnä ylähuulen yläpuolella kasvavat karvat on aika tummia, mutta ne saa kyllä nypittyä helposti pois. Ja toi bikiniraja ei jää todellakaan tuohon nivusiin :D Joskus ne stressaa mut ei hankaloita elämää. Ja lisäksi mul on tosi tummat ja paksut hiukset joten muukin karvoituskin on sen mukaista :D jonkun mielestä voi nyt kuulostaa ällöltä, mut pakko tämän "sairauden" kanssa on vaan elää. Ja tosiaan kaiken kruunaa nuo ovuloimattomuusongelmat :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Onnea plussanneille :) Täällä menkkoja odotellaan. Tänää pitäisi alkaa. En usko hetkeäkään että olisi tärpännyt enkä kyllä rahojani raskaustestiin tuhlaa ennen kuin menkat on kunnolla myöhässä, sen verran monta negatestiä tässä kolmen vuoden aikana tullut tehtyä...:/
 
Täälläkin nyt ollaan vähän innostuttu, josko kolomatta pukkaisi tulemahan. Eilen tein testin, negaa näytti ja niin sen olisi pitänytkin, kun on vielä muutama päivä odotettavaa menkkoihin. Olen vain hätähousu ja mieskin sitä nauroi. Mutta samalla vähän huomasi, että ei ollut innoissaan negasta.

Jos siis helatorstaihin malttaisi, siltikään välttämättä mitään vielä näy, pitänisi odottaa ensi viikolle :D Ei kykene.

JustDoit: Älä heitä pyyhettä kehään. Kyä se viä joku päivä ottaa osuakseen. Ystäväkin sai juuri pitkään odotuttaneen plussan itselleen. Kun sitä vähiten odottaa...
 
  • Tykkää
Reactions: JustDoIt
miss_piggy
Merenaalto, mulla myös tosi paksut hiukset, parturitki aina "kauhistelee" miten tota tavaraa riittää ja osa on ihan ku hevosen jouhia :D

Mää en enää jaksa noilla ovistikuilla testata kun tuntuu että ne ei näytä yhtään mitään. Taitaa olla siis super-pitkä kierto tulossa tai sitte ovis on jo ollu ja menny eikä vaan nuo ebayn tikut näytä sitä tuon kummemmin.

Jotain one stepin ovistestejä vissiinki, semmosia ohuita pinkin värisiä liuskoja.
 
Hei. Olen alusta asti lukenut täällä teidän kuulumisia, ja taidan nyt itsekin tänne tuppaantua, kun tuolla "nelosten" ryhmässä on niin kovin hiljaista.

Eli siis neljäs lapsukainen olisi toiveissa. Lapset syntyneet 08,09 ja 11. Mies pitkän harkinnan jälkeen näyttää nyt vihreää valoa, ja hyvä niin koska vauvakuume on aivan mahdottoman kova! =) En malttanut olla tilaamatta ovulaatio testejä, joten kohta pitäisi niitä alkaa jännätä.... Täällä olisi nyt menossa yk 1 ja kp 9/28

Sydämelliset onnittelut kaikille jo plussanneille!!! :heart:
 
Onnittelut plussista :)

*JustDoit* täällä kans pitäs menkkojen lähipäivinä alkaa kp30. Kyllähän niitä "oottaa" välillä pieni hulluus uhkaa ja meinaan käyä testin ostamassa, mutta luulen myös että olis rahan tuhlausta..
mahdollista että kierto taas pitkittynyt ja kp huitelee jossain neljänkympin tienoilla.. kyllä tämä pistää jo turhauttamaan :(
 
Kyllä se on jo julmaa pilaa kun menkat tullut monta kuukautta kellon tarkasti ja sit onkin myöhässä ilman että on raskaana.:kieh: En tiedä mikä se nyt laittaa mielen niin maahan, mutta jotenkin tuntuu mahdottomalta ajatukselta että meille enää vauvaa tulee. Toki on tarinoita, että on kymmenenkin vuotta yritetty ja sit pam ollaanki yllättäen raskaana, mutta en mä tiedä haluanko mä niin kauaa edes yrittää?:confused: Alkaa käymään jo työstä tämä kiertopäivien laskeminen, ovulaatiotestailu, oireiden seuraaminen jne. Kyllä kai tässä mielenterveys lähtee ennen kuin tuloksia tulee. Anteeksi omanapa marina taas.:ashamed:
 
JustDoit: on kyllä samanlainen ajatus täälläkin... tuntuu etten ikinä saa ja lapsia oon aina halunnut. pienenä jo toivonut omia lapsia ja aikonut olla yhtä hieno äiti kun oma ollu <3 Varmaan pahin on kun katkeroituu asian vuoksi, ei onneksi vielä ole pahasti ilmassa mutta nyt jo välillä katkera fiilis kun toisille vain tulee lapsia, kuitenkin vielä osaa iloita myös toistenkin lapsista. äiti meillä tietää jos en voi lapsia saada niin lähden ulkomaille seikkailemaan ja auttamaan vähä osaisia sekä hakemaan perspektiiviä elämään.
 
JustDoIt, samoissa tunnelmissa täälläkin pyöritään... Työstä on käynyt jo pidempään nää ovulaatioiden laskemiset ym. ja välillä on tosi raskaat fiilikset asian suhteen. Kiertoja on takana jo niin monta, etten aina pysy laskuissa ja sekin ahdistaa. Tuleeko meille vauvaa koskaan? Taas pitäisi löytyä tsemppiä uuteen kiertoon, mut menkat onneksi jo meni, joten uuteen nousuun.

Leonella, mihin nuo sun lääkkeet on tarkotettu? Toivottavasti tuo toivotun plussan :).
 
huupelson Mä toivon ja yritän etten katkeroituisi. Tähän asti vilpittömästi osannut iloita muiden onnesta ja toivon että näin on jatkossakin. Ulkomaille lähtö kuullostaa hyvältä, mutta toivotaan että saisit tulevaisuudessa keskittyä oman pienen hoitoon :)
 
Täällä mennään kiertopäivää 30. Eilen ja toissa päivänä tuli niukkaa vuotoa kun en tiedä kierrosta mitään niin päätin odotella menkkojen alkua vielä tän viikon. Nyt on alkanu tulee nielee kaikkea pelotus juttujaa etten voisikaan tulla raskaaksi enään. siskoilla(2) tullut kaikki lapset ehkäisyn läpi. Itellä ei mutta tuntuu että mut on sitten ehkäisty valon voimallakin. Mies eilen vaan tokas että taidetaan jättää sitten kaikki ehkäisyt jos vauva tulee ja syntyy jos tää on näin vaikeaa. Anteeksi tämmönen avaus mutta en halua menkkoja!
 
Danniella follikkelia kasvattamaan. Mä kävin viime kierrossa gynellä unatorvien aukiolotutkimuksessa ja ollikkelit oli kiertopäivään nähden olemattomia ilmeisesti. Lisäksi kun todettiin myooma niin raskauden mahdollisuus ei ole kovin suuri joten jos edesvähän apuja tulisi lääkkeistä.
 
Hei kaikille ja onnea hirmuisen paljon plussista :heart: Voi kunpa sitä joskus saisi vielä tikkuun ne kaksi viivaa =)
Täällä taitaa olla menossa se YK 7 tai jotain ja kp 14/26. Osaan olla todella rauhallinen ja ajattelematta tämän asian suhteen näihin kp asti, mutta sitten alan jotenkin miettimään, että josko jotain tapahtuisi ja mitä milloinkin voisi tapahtua (esim kiinnittyminen ym).
Olen nähnyt vauvaunia tässä alkukierrosta paljon. Mies näki toissayönä myös unen vauvan vaunuista.. Oli kuulemma tyhjä (vielä) mutta kuulemma positiivinen ja iloinen uni. Eli josko sinne vaunuihin saisi täytettä ens vuoden puolella :)
Mielenkiinnosta kyselen, että onko täällä muille ennustettu vauvaa/lapsia? Itse olen "sormustestin" tehnyt ja sen mukaan tyttö ja poika vielä olisi tulossa. Muutenkin selvännäkijäni on nähnyt tämän samaisen tytön, josta miehen kanssa nähdään unia :) "Hömppäähän" tämä toisaalta on, mutta itselle sattunut niin uskomattomia juttuja niin uskon näihin. Toivekkaalla mielellä siis odottelen niitä kahta viivaa.

Ikää meillä miehen kanssa molemmilla 37v. Olen miettinyt sitäkin milloin otan yhteyttä gyneen mahdollisten hoitojen vuoksi... Ovulaation kyllä tunnen selkeästi ja tulee tarkalleen 10-11 päivää menkoista. Kierto muutenkin päivälleen tarkka. Ovulaatiotestejä en ole kyllä ikinä tehnyt. Voiko edes olla, että ovulaatiota ei tapahdu vaikka kipuja on? Mä oon ihan tollo näissä vaikka pitäis työnkin puolesta jotain tietää :D Kaikki omat aikaisemmat raskaudet alkaneet heti niin ei ole tarvinut tämmöisiä miettiä.
 
miss_piggy
Täällä on kai nyt kp 28 ja ovistikussa ehkä vähän alkanut viiva tummumaan, eli taitaa olla pitkä kierto tulossa näin pillereiden jälkeen ja ovis tosi myöhäsessä vaiheessa, jos nyt edes kunnolla tulee.
 
Heipsan!

Olisin ilolla liittymässä joukkoonne!

Elikkä minulla on ikää 30v, miehellä 28v. Minulla edellisestä suhteestä 1v tytär ja nyt on toinen toiveissa.

Nyt on jännät paikat kun tänään on kp28/28 ja ramppaan töissä vessassa koko ajan. Mutta ei vielä ainakaan tätiä näkynyt. Mietin että menen ostamaan testejä huomenna jos ne eivät tänään ala, mutta koska on pyhäpäivä päätin tilata netistä edullisia liuskoja 3kpl. Jos ne ovat tänään postiluukussa varmaan teen testin, mikäli jää perjantaille niin sitten jää.

Itse olen sitä mieltä että 1-2päivän heitto on aina mahdollista joten aivan täpinöissäni en ole.

Edellisen kanssa raskauduin suhteellisen helposti, yk 4. Se oli juurikin se kierto mistä ei ollut mitään oireita/tuntemuksia. Ja odottelin samalla tavalla menkkoja kunnes kp 33 tein testin joka oli niin tumma viivainen että!

Eli katsellaan kuin käy :)

Justiin toisessa keskustelussa pähkäilin että millonkohan testi kannattaisi tehdä. Viimeksi alkoi 16.4 vuoto mutta sitä edelliseltä kierrolta ei ole merkintöjä kalenterissa mutta tiedän että ne olisivat alkaneet 19.3 tai 20.3. Joka tapauksessa rinnat on aivan sairaan kipeet olleet jo viime viikosta. Väsymystä on ja närästystä mutta en niistä nyt osaisi kyllä päätellä mitään..
 
Missasin eilisen gynen soittoajan kahteen kertaan! |O Ekalla kerralla olin töissä ja just asiakaskäynnillä ja toisella kerralla kaupassa enkä kuullut puhelua :( Seuraava soittoaika varattu perjantaille. Aloitin ihan omin päin eilen terot kun ei menkkkoja näy ja 100% varmuudella ovis on nyt jäänyt tulematta, eli ilman teroja kierto venyis taas jonnekin kolminumeroisiin lukuihin. Noh, näillä näkymin sitten seuraava mahdollinen ovis sattuu sinne Turkin reissulle. Onneksi on perhehuone ja lapset nukkuu toisessa päässä huoneistoa :D
 
Tuli ilosia uutisia tänään, mullahan oli se 7cm kysta vas. munasarjassa ja tänään käväisin polilla tarkastuskäynnillä. Lääkäri sitten totesi että eipä ole kystaa ainakaan enää, että on liuennut ja kaikki siltä osin nyt hyvin. Sitten totesi vielä että niin, te yrititte lasta, täällä on nyt oikeen hyvän ja otollisen näköistä... Toivottavasti tavataan pian raskauden merkeissä. Olin ihan ihmeissäni siinä, ei kai sieltä nyt ainakaan mitään voi nähdä vaikka olisinkin raskaana, olisi niin alussa ettei vaan ole mahdollista... Ovulaation otaksuin olleen kaksi päivää sitten, mutta en tikuttanut niin en tiedä... Aikamoiset jännät nyt jätti taas :D Kysta kun kerran on poissa niin se on jo iso positiivinen juttu ja jos vielä näytti otolliselta, kääks.... :D Toisaalta nyt on ollut taas kauheat määrät stressiä ja lisäksi olin useita päiviä kipeänä ja ajattelin että nyt ei ainakaan tärppää kun ei olla ihan joka päivä nyt heilutettu peittoakaan... Saa nähdä, menkkojen alkamispäivää odotellessa...
 
  • Tykkää
Reactions: JustDoIt
IMN
Aigle Oiskohan lääkäri tarkoittanut että näyttää otolliselta hedelmöityksen kannalta, eli ovis ois käsillä? :) peitot heilumaan!

Plussanneita oli taas sitten viime vierailuni, onnea! :heart:

Täällä menossa kp15, eikä mitään ovikseen viittaavaa vieläkään, limojen lisääntymistä lukuunottamatta.. melko pessimistinen asenne muutenkin tän kierron suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Leonella, mäkin oon miettinyt, että kävisin aukiolotutkimuksessa ym. mut en tiedä menisinkö yksityiselle vai kunnalliselle. Toisaalta pelottaa, että selviäisi jotain, mikä vaikeuttaisi tätä entisestään, mutta toisalta saisi helpottavan tiedon mikä on ongelmana. Ja eikö nämä tutkimuksetkin tehdä yksityisellä puolella vain lapsettomuusklinikalla? Oon ihan pihalla näissä jutuissa.

Merenaalto, voi ei, noi soittoajat on aina niin hankalia, jos ei voi päivystää kunnolla puhelimen ääressä. Ja ainahan lääkäritkään ei soita just sovittuna aikana, niin vielä vaikeampaa. Toivottavasti pääsette linjoille samaan aikaan perjantaina!

Aigle, munkin mielestä kuulostaa siltä, että lääkäri näki oviksen olevan tuloillaan ja siksi kehotti peiton heilutukseen. Näkyikö se sun kysta ultrassa silloin, kun se viel oli olemassa? Vai millä se todettiin? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
 
Viimeksi muokattu:
IMN ja Daniella, niin minäkin aluksi luulin että tarkoitti ovulaation olevan käsillä, mutta tutkimuksen jälkeen kyllä totesi että olisi ollut hyvä tutkia ovulaation aikaan mutta ei sellaista voinut aikaa varatessa ennakoida. Eli ei voinut tarkoittaa tätä, en tiedä sitten että mitä meinasi. :O Kehui kyllä samassa yhteydessä mm. kohdun limakalvoja, tiedä sitten oisko sitä vain tarkoittanut. Ulkomaalainen lääkäri, en tiedä toimiko kommunikaatio ihan sataprosenttisesti. :D

Daniella, monellakin eri tapaa todettiin, ensin itse ihmettelin kipuja mahassa ja lääkäri tunnisti ensin painelemalla vatsan päältä että tuntuu erilaiselta / sattuu koskettaessa niin kuin terve munasarja ei sattuisi. Ultrassa sitten paljastui iso kysta niin ettei munasarjaa alta meinannut nähdä, oli venyttänytkin munasarjaa jonkin verran. Kystassa oli myös parin sentin kiinteä alue joka herätti huolta, mutta ilmeisesti sekään ei sitten ollut mitään erityistä kun kaikki liukeni pois. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä