Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Färbö: Missä päin sä käyt koulua? Tosiaan toi kouluaika tuppaa menemään niin äkkiä että huhhuh.. Onko teillä ollu nyt koulussa puhetta, että miten toimitte ku toi joukkoirtisanoutuminen on nyt aika todennäköstä..ni miten käy työssäoppimisen ym.? Meillä luultavasti vaan teoriaopetusta koululla harjottelun sijaan..
Minkälaiseen paikkaan oot nyt menossa toppiin?
 
Siis toi lakkoilu koskee kaikkia tehyläisiä. Ja tehyssä on niin lähihoitajia kuin sairaanhoitajiakin. Ei siis koske pelkästään sairaanhoitajia. :wave:
Tottakai se vaikuttaa sitte meihinki ja meijän työssäoppimisiin. Ite oon menossa kirran osastolle ja eihän siellä hommat sitten pyöri, leikkaukset viivästyy ym ym jos hoitajat irtisanoo ittensä. Juu koulussa joudutaa olee ku osastoja menee kiinni..
 
:hug: Talviccille on ikävää, kun tippuu korkealta ja kovaa...
Mitä töitä miehesi tekee, kun joutuu tekeen keikkatyötä? (itsekin ennen keikkatyötä tehneenä mietin) Mistä päin lappia olet kotoisin? Itsekin olen pohjoisesta kotoisin, nykyisin kyllä etelässä, työt ja koulut toivat tänne. Sulla loppuu onneksi äkkiä koulu, ehkä mies suostuu vaihtokauppoihin ;)
 
RouvaSumppisuu
Sunnuntaita kaikille =) . Muutin Färbön nyt Talvicciksi etusivulle...

Täällä olen tikutellut ovista ja haamuviiva on tummunut, muttei kuitenkaan ole kontrolliviivan vahvuinen vielä. Tänään pitäis aloittaa terot, mutta mä rupean nyt kapinalliseksi enkä ihan vielä aloitakkaan niitä. Ensin ruinaan niitä gyneltä ja sitten en aloitakaan niitä :LOL: . Tikuttelen vielä max. muutaman päivän ja jos näyttää siltä, ettei viiva vahvene ni eipä sille sitten mitään voi ja aloitan terot. Oon kuitenkin kuullut, että noi terot voi estää oviksen, niin en ihan vielä uskalla niitä aloittaa.

Joululahjasta: ei mitään hajua. Aina yhtä vaikeeta...kaikenlisäksi miehellä on nyt kohta ensimmäinen isänpäivä ja jotain kivaa pitäisi keksiä. Ideoita? Viime vuonna isänpäivän aikoihin taisin olla jotain 7-8.kuulla raskaana ja silloin tein miehelle isyyspaketin. Siinä oli mm. kirja: "Vauva, omistajan opas" (hyvä, yksinkertainen, ohjekirjan muotoon väsätty teos =sopii miehille), sisupastilleja, energiajuomaa, brejk -patukoita, kumikäsineitä vaipanvaihtoa varten ja pyykkipoika hajuhaittoja vastaan.


 
JenPen
Lilli-85 Varsinkin Turku on sellanen paikka missä jokanen tuntee jokasen ainaki jotain kautta... :D Vaikkei mikään pikkukaupunki ole edes.

Noista joululahjoista, mä luulen että ostan miehelle niin tylsän lahjan ku kengät. Se on ite niin huono ostamaan mitään vaatteita yms., ja viime synttäreiksi ostamani farkut ja paita oli niin hyvä lahja että mies on kehunu mun lahjanostotaitoja koko suvulle =) Jotain muuta siihen lisäksi varmaan myös, mut en vielä tiedä mitä.

Oviksesta, mun täytyy alkaa nyt tarkkailemaan noita tuntemuksia jos oppisin mäkin tunnistamaan sen... Mä pelkään nyt menkkojenkin tuloa koko ajan kun en enää syö pillereitä, ni tuntuu että ne voi alkaa koska vaan ja tulevatkin helkkarin usein. Pillereillä ku tiesit aina koska ne alkaa ja pystyi jättämään menkat väliinkin jos halusi. Pelkään myös että ne tulee olemaan kauheen kivuliaat, kun kuparikierukka sellasta aiheuttaa monille. :/
 
JenPen
Hathor Saako udella mitä sun miehes lukee yliopistolla?

Ja hauskaa sunnuntaita muillekin! Mä menen sohvalle pötköttämään ja syömään pizzaa, on vähän voipunut olo vieläkin kun oltiin eilen tupareissa :whistle:
 
Huh, olipas taas paljon tullut uutta asiaa. Muistankohan vastata kaikkiiin juttuihin... :saint:

Lilli ja JenPen Oletteko ihan Turusta? Mä olen paljasjalkainen tamperelainen, mutta asunut täällä jo n. nelisen vuotta. Turku on kyllä tosi pieni paikka siinä mielessä, että jotain kautta kaikki tuntee toisensa, luultavasti myös me. :D

miina: Siskot oli muuten vaan käymässä. Tästä on tullut jo melkein perinne, että he tulevat yhdeksi viikonlopuksi kylään syksyllä ja keväällä. Taannutaan yhdessä teini-ikäisten tasolle (tosin nuorempi on teini-ikäinen vielä ) :D ja kikatellaan ja syödään herkkuja. Eilen käytiin leffassa ja kaupungilla ostoksilla. Oli tosi mukavaa, mutta nyt on taas kiva, kun talossa on rauha. Kissa ja mies saavat hengähtää. :D

Hathor: Meillä myös miehen kanssa opiskelut kesken. Mulla vielä n. 3 vuotta jäljellä, miehellä 2. Minulla kyllä varmaan opinnot venyy, jos ja kun tästä raskaudun joskus. Olen tosin ajatellut, että myös äitiyslomalla voisin opiskella, en päätoimisesti, mutta muutamia kursseja suorittaa. Ei tietenkään voi ikinä tietää onnistuuko se, joten en sen varaan aio mitään laskea. Olemme tämän järkeilleet niin, että nyt kun ollaan vielä nuoria, niin kannattaa lapset saada. Kuten sanoit, on tuota ennenkin selvitty ja apua saamme varmasti, jos tarvitsemme.

:xmas: Joululahjoista: Voipi olla, että sovimme, ettemme osta mitään erityistä joululahjaa toisillemme vaan hankimme astianpesukoneen! :D Kyllä mä varmaan silti jotain pientä aion hankkia, kirjan tai jonkin cd:n.

Nyt pitää oikeasti alkaa tehdä kouluhommia...
 
:LOL: Päätin tuossa itekseni että pillereiden syöminen loppuu ensi kesänä ja kun olin jo päättänyt kaikesta ym niin tajusin että enhän minä ole vielä edes kysynyt tuolta ukolta mitään :D ja ajattelin että en edes kysy ennen kuin ollaan lähempänä ensi kesää :)
hitto, kun tekisi mieleni hiilostaa ja kuumottaa tota ukkoa että sanois nyt jo sen "KYLLÄ tehdään vain rakkaani lapsia heti paikalla ja monta :D" mutta ei niin ei....Pakko vielä yrittää jaksaa odottaa... :headwall:
 
Nyt on loma ohi taas tällä kertaa. Oli vähän sateinen tällä kertaa.. Ensi lomalla suunnataan sitten Bangdaleshiin. Jos käy erittäin hyvä tuuri, niin oon siellä jo raskaana! Herkimmät ei varmaan uskaltais sinne raskaana lähteä, mutta missä tahansa sitä voi jotain sattua. En ajatellut lukkitua neljän seinän sisälle, jos/kun tärppää. Malaria-alueelle en kuitenkaan lähtisi. Malaria on kerran ollut ja jo lääkkeet oli niin vahvoja, ettei sitä lapselle saatikka sikiölle soisi.

Tänään siis minulla oli juhlallinen päivä, kun viimeinen pilleri meni kurkusta alas!! Nyt vaan odotellaan niitä kuukautisia ja päästään tositoimiin.

Joululahjoista: Viimeksi ostin lahjaksi Gameboyn, joka oli suuri hitti. Tänä vuonna ehkä partakoneen. Tai jotain.
 
Onnittelut Linnalle viimeisestä pilleristä! :D :flower:

Meritähdelle en muistanut eilen vastata. Mulla kävi kyllä päinvastoin kuin sulla, valitettavasti. Menkat piteni ja samalla kivut paheni. :( Olisin ihan mieluusti ottanut ne mukavan lyhyet, niukat ja kivuttomammat kuukautiset. Monillahan on murrosikäisenä tosi pahat kuukautiset, jotka sitten lievenevät ajan mittaan. Ehkä sullekin on käynyt niin, et vain ole huomannut sitä hormoniehkäisyn takia. :)

RouvaSumppisuu, mun on pakko perua puheeni greippimehun tehottomuudesta! Eilen kun puuhailtiin miehen kanssa, oli kyllä niin kosteaa... En ole koskaan kärsinyt kuivuudesta, mutta vähempikin riittäisi, kiitosta vaan! :LOL: Oltiin molemmat ihan läpimärkiä! :LOL:

Täytyy toivoa, että mehukkuus (heh) tuottaa tulosta. :D :heart:

 
Täällä on puhuttu noista kuvitelluista raskausoireista. Mulla ei varsinaisesti ei ole ollut kuviteltuja oireita, mutta olen kuvitellut kaikki tavalliset oireeni raskausoireiksi. Vaikka siis olen käyttänyt koko ajan ehkäisyä. Raskausoireita kun on niin paljon.. Mitenköhän tässä käy, kun on oikeasti mahdollisuus raskautua.. Jokainen mahanvääntö on tietenkin merkki raskaudesta. =)
 
Olipas taas luettavaa :)

Pantalaimon, en ihan Turussa asustele, lähistöllä kuitenkin ja Turussa tulee käytyä usein :) Esim. perhekahviloissa, täällä päin kun ei sellaisia ole.

Ovisajat siis olivat ja menivät, nyt on taas jännäilyä ensi viikon perjantaihin asti... Tässä vaiheessa täytyy taas pistää jäitä hattuun ja yrittää olla ajattelematta koko asiaa :)

Joo mutta oikein aurinkoista (?) alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 
JenPen
Pantalaimon (Ja Lillikin), mä olen ihan syntyperäinen turkulainen minkä ehkä murteestakin huomaa.. En tiiä näkyykö kirjottaessa mut puheesta ainaki kuulee ja kauas :D Turun murrehan on se Suomen kaunein murre... ;) Itse asiassa häpeäkseni on myönnettävä että asun nyt Kaarinan puolella, mutta
Turun rajalle on matkaa 100 metriä ja turkulainen ehdottomasti olen.

Lilli Missä lähikunnassa asut? Tai ei ole pakko vastata jos et halua niin tarkkaan kertoa =) Te näköjään yritättekin jo pikku kakkosta! :heart: Minkälainen teidän esikoinen on ollut, helppo lapsi vai hankalampi?

Haaveilija-87 Minäkin meinasin juuri kysyä mitä opiskelet, mutta miina- ehti ensin B) Tervetuloa tänne!

Linna Ihana lahja miehelles, Gameboy! :D Kateellisena (vähän vaan) luen täällä sun lomakohteista.. Ja asuinpaikastakin =)
 
Että mua ahistaa ihan sikana. En millään uskaltais testata huomenna, vaikka toisaalta odotan ihan hirveesti että testit tulee. Jotenki se, että tietää että taas alkuraskauden keskenmeno. Miks mun ees piti mennä testailemaa sillon aikasemmin. En ois ees tienny koko plussasta.
 
Koita kestää miina-, inhottava tilanne sulla, itse olisin seonnut jo ihan totaalisesti...

ON: Nyt se taas alkaa...tissit on "muka kipeet" ... viikko pitäisi vielä jännittää, alkaako tästä yk 3 vai jotain paljon toivotumpaa.
Yritän pysytellä vähän taka-alalla hetken, etten höperöityisi enempää...

Joululahjoista
Jotenkin tuntuu, että juurikin miehelle, tai oikeammin miehille, siis esim. myös isälle, on aina vaikeinta keksiä lahjoja...
Etenkin kun ei tosiaan viitsisi kierrättää noita samoja vanhoja ideoita.
Kaippa sitä taas jotain keksii...
 
Huomenta.. Että pitiki herätä näin aikasin.. Kauhee pissahätä ja pitäis pidätellä jonnekki puolyhteentoista ainaki! Toisaalta tekis mieli vaa mennä lorottelemaa ku nega sieltä kuitenki tulee. Vaisto sanoo niin.

Meritähti: Toivotaan, että tissikipu olis nyt oikeesti sitä!! Toi on itseasias ihan hyvä idea et aiot pysyy vähän taka-alalla ku täällä tuntuu sekoavan yks sun toinenki jos täällä liikaa pyöriskelee..!

Ooteko muutes seurannu syliapinan plussaamisia tuolla "Kaikki jotka luulevat/toivovat olevansa raskaana nyt"?! On ollu kiva nähä miten sen testit on vahvistunu ja plussa tullu todelliseks!
 
RouvaSumppisuu
Voi miina-...tosi kurja tilanne. Tee nyt vielä se yksi testi vielä sillä asenteella, että tulee mitä tulee, niin se on tarkoitettu. Toivotaan vielä parasta :hug: . Oletko pystynyt juttelemaan miehesi kanssa tästä? Varmasti ahdistaakin, jos joudut yksin miettimään näitä juttuja...mutta sen takiahan me ollaan täällä :) .

Meritähdelle
toivotan rentoa viikkoa ja palailehan sitten niiden plussauutisten kera!

Lahjoista kun oli puhetta, niin isänpäiväksi ajattelin ainakin tällaisen ostaa:
http://mussukat.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=18/92

Turussa minäkin olen asunut 4 vuotta eli opiskeluaikani. Sitten muutettiin takaisin kotiseudulle töihin ja perhettä perustamaan =) .
 
Vähänkö kerkesin pelästyy!! Tein äsken testin(25) ja heti alko piirtymään viiva. Mut sitte ku katon tarkemmin ni se on niin halee et se on vaa joku viivanpaikka. avasin testin ja katoin sitä liuskaa ni selkee haamu, mut se on kyllä niin sellanen "väritön" että ihan varmasti nega. Jo se on perkule ku ei voi saana keratkaikkiaan puhdasta negaa!! Koska nytteki heti toiveet taas nous. Pitäiskö mun nyt vielä tilata yks herkkä testi ni sais varmuuden?!
Voi vitsi..ku näin et viiva alko muodostuu ni kyllä kerkes taas ajattelee vaikka mitä.... Mut joo. Paskoja testejä. Tilaan viel yhen ja sit en enää noita testejä kyllä tilaa!
 

Yhteistyössä